Hlavní navigace

Názory k článku
2 084

tPaK
tPaK (neregistrovaný)
1. 4. 2004 0:30 Nový

Bez titulku

celé vlákno

rofl

Hyňas
Hyňas (neregistrovaný)
30. 9. 2004 10:55 Nový

Malá pozbámečka

celé vlákno

Ano, je to pěkně trapné. Nic moc, není to tak ani špatným stylem, průměrným otřelým nápadem či špatnou zápletkou, ale spíš jejich kombinací. Ovšem i na tomhle "kvalitním" serveru by mělo být cokoliv jako kdekoliv jinde a nikdo by se neměl kvůli tomu rozčilovat. Vždyť máme svobodu tisku - nebo byste raději cenzuru našeho Big Billa? :))

Pepa
Pepa (neregistrovaný)
1. 4. 2004 0:35 Nový

Bez titulku

Hmm... priste nez neco takovyho budu cist, tak si pujdu na par hodin sednouk woknousum, abych si trosku zvyknul na vytrvaly proud hovadin ;)

a taky to nebudu cist pred spanim :)

Miso
Miso (neregistrovaný)
1. 4. 2004 0:57 Nový

Trapne

celé vlákno

Trapne clanky o tom, aky je Microsoft zly som teda na takom serioznom servery za aky root.cz pokladam vobec necakal. je to uz otrepane takto znehodnocovat microsoft technologie. sklamali ste ma

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
1. 4. 2004 1:12 Nový

Nepochopení?

celé vlákno

Články o zlém Microsoftu také mít nemusím, ale to napodobení 1984 bylo celkem povedené, dokonce jsem se díky tomu i bavil ... tedy až na ten závěr.

Ovšem na článek ,Proč budou MS Windows vždy bezpečnější než Linux` to stejně nemá.

zzen
zzen (neregistrovaný)
1. 4. 2004 1:45 Nový

Trapné

celé vlákno

No mě to právě přijde dost trapná napodobenina Orwella. Jelikož jsem 1984 zhltal zhruba před rokem a od té doby na něj nedám dopustit, četl jsem to celé jen s krajním sebezapřením, abych zjistil, jestli se to náhodou ke konci nezlepší. Zhoršilo... :(

No, zkazil jsem si tím sice náladu, ale 1984 se tím zkazit nedá. Pro každého, kdo to nečetl (a cítí se dostatečně politicky vyspělý) PLNĚ doporučuju. ;)

sine.nomine
sine.nomine (neregistrovaný)
1. 4. 2004 7:55 Nový

Re: Trapné

celé vlákno

1984 je klasika, na kterou se dost casto odkazuje, cetl jsem uz 3x a asi brzo budu cist poctvrty :) ta knizka ma dokonalou atmosferu :)

benghi
benghi (neregistrovaný)
1. 4. 2004 8:16 Nový

Re: Trapné

celé vlákno

Ehm, k 1984, neřekl bych, že je to trapný. Vůbec ne. Podivejte se na zadní vrátka ve Win, které nepochybně jsou, (ehm, možná tam chybí celá zadní stěna, kdoví ;-), ale když si uvědomím, že v 1984 se píše něco o ,,obrazovce'' a když se podívám, jak vypadá průměrnej sčot a k tomu si přidám, jakým způsobem jde počítače zneužít... Inu, mě se to zdá být až příliš podobné...

Cumi
Cumi (neregistrovaný)
3. 4. 2004 19:48 Nový

Re: Trapné

celé vlákno

Si totální blb. Co k tomu dodat. přirovnávat jeden (byť Tebou nenáviděný OS) k polit situaci vyjádřené v románu 1984 je fakt neskutečný. No co bys ještě přirovnal? Hele určitě máš telefon.. zahoď ho.. tam se taky vyskytoval a odposlouchávali ho atd.. Možná by ses měl odstěhovat do jeskyně protože soudný den už prakticky nastal , pokud srovnáváš to že tam byla obrazovka.. průměrnej PC.. a vůbec .. když ty zatracený PC jde tak zneužít. Na linuxu by to jistě zneužít nešlo viď ?

Martin Gregora
Martin Gregora (neregistrovaný)
5. 4. 2004 15:18 Nový

Re: Trapné

celé vlákno

Kde se na serveru root.cz bere tolik Micro$oft(r) fanou$ku(r)? Je hezke, ze jsi zde pomohl zobrazit nejaky ten baner, ale ted uz radsi jdi treba na bsa.cz, tam se ti bude libit.
Jestli jsi ten clanek nepochopil, tak mas A) nedostatecne IQ, B) pracujes pro Microsoft (to same jako [A], ale navic vada charakteru) nebo C) jeste jsi nemel tu cest poznat chovani Micro$oftu. Vy Micro$oftaci jste jako komunisti, kdo je s Vama za dobre, bude se mit v budoucnosti fajn a bude zit na ukor tech ostatnich. To bude samozrejme fungovat jen tehdy, bude-li dost tech ostatnich. Budeme-li vsichni komunisti (Micro$oftaci), pak se nebude mit dobre nikdo :-)

rene
rene (neregistrovaný)
6. 4. 2004 12:40 Nový

Re: Trapné

celé vlákno

Mozna nejsem dostatecne odusevnely, ale nechapu, co je spatneho na tom, byt programatorem spol. Microsoft? IMO to musi byt celkem dobre misto, osobne bych celkem rad programoval pro takhle velkou a znamou spolecnost (presto ze sam casto rikam, ze to co vyplodili, za to by se jeden stydel, a sam bych to napsal stokrat lepe -- jsem vsak realista a sam obcas vyplodim stejne i mnohem horsi bugy).

Martin Gregora
Martin Gregora (neregistrovaný)
6. 4. 2004 14:15 Nový

Re: Trapné

celé vlákno

No, to záleží na tom, jak se na Microsoft díváš. Já ho vidím jako satana a pro satana bych nepracoval, ani kdyby mi nabídl hory doly. Pokud ti MS připadá jako normální firma, pak jistě pro ni pracovat můžeš. Já se prostě nedokážu stotožnit s její politikou (BSA, SCO, k.Mironet, propaganda v médiích, ovlivňování politiků, porušování konkurenčních pravidel...). Zrovna tak bych nepracoval pro Hitlera, protože bych věděl, že moje dílo nebude použito v souladu s mým žebříčkem hodnot. To je vše, v předchozím příspěvku jsem byl ostřejší hlavně proto, že dotyčný, jemuž jsem odpovídal, reagoval sprostě jako hulvát na úplně normální komentář a úplně legitimní článek, který měl za cíl pobavit (podle mě). Navíc jsem přesvědčenej, že pokud by MS nebyl omezován, tak to co se píše v článku se stane a ne až za 80 let. Ale nekamenujte mě prosím, že nejsem stoprocentně objektivní a že se po letech zkušeností nesnažím opět a opět hledat na MS něco dobrého.

benghi
benghi (neregistrovaný)
1. 4. 2004 8:11 Nový

Re: Trapne

celé vlákno

Neumíte-li ocenit pěknou povídku, je to bohužel váš problém...

troolix
troolix (neregistrovaný)
2. 4. 2004 8:58 Nový

Re: Trapne

celé vlákno

No na gymplu by za toto stylisticke dilo dostal sotva 3, tak nevim, esli "pekne", chtelo by to dotahnout,toto je jen spis koncept .

Jerry (bez trojky)
Jerry (bez trojky) (neregistrovaný)
1. 4. 2004 1:07 Nový

Ach jo...

celé vlákno

Vážně máte tohle zapotřebí...? :-/

Jerry (bez trojky)
Jerry (bez trojky) (neregistrovaný)
1. 4. 2004 1:19 Nový

Re: Ach jo...

celé vlákno

Aha, teď mi došlo, kolikátého je. Nicméně i tak bych čekal něco duchaplnějšího.

Kush!
Kush! (neregistrovaný)
1. 4. 2004 1:11 Nový

"Kush!" vsem skarohlidum! ;)

Skarohlidove kush! -- Je spousta veci, proti kterym se da hledet skarede; treba M$ ;)

Me to nijak nevadi, smele do toho, bude pokracovani?

--
Kush!
PS: Kush!

Sesam
Sesam (neregistrovaný)
1. 4. 2004 1:21 Nový

Me se to libi.

celé vlákno

Prave totiz ctu Orwelovo Tisicdevetsetosmdesatctyri a jako parodie je to fakt pekny. A taky jsem se zasmal. Za pokracovani ze primlouvam. Tak nejak za ... rok ... nebo podobne ;-)

Vít Profant
Vít Profant (neregistrovaný)
1. 4. 2004 9:04 Nový

Re: Me se to libi.

celé vlákno

Mně -- ne mě, komu čemu: mně, jako tobě ;-) -- se to taky moc líbí. Prosím ty, kteří 1984 nečetli, aby se k tomu nevyjadřovali, protože pochopit parodii bez znalosti originálu prostě nelze. 1984 je pro mně nejlepší sci-fi a filozofický román, co jsem kdy četl, jde o dílo nadčasové a pomohlo mi to pochopit kupu věcí ve fungování dnešní společnosti.

Vít Profant
Vít Profant (neregistrovaný)
1. 4. 2004 9:12 Nový

Re: Me se to libi.

celé vlákno

Kurňa, pro koho, co, pro mě, já jsem ale hňup...

Linguista
Linguista (neregistrovaný)
2. 4. 2004 10:53 Nový

Re: Me se to libi.

celé vlákno

Připadá mi (když nevím jestli se píše mě nebo mně, tak si jednoduše pomůžu, protože obojí je přípustné:-) celkem komické, že poučujete jak a kde správně používat mě/mně a v následující větě uděláte tu samou botu (1984 je pro mně...). To už chce opravdu otevřenou mysl a značnou dávku sebevědomí. Čeština je, bohužel, složitý jazyk a ne každému je dáno jej dokonale ovládnout slovem i písmem, jak jste se nakonec sám přesvědčil. Root, jak jistě víte, je technicky orientovaný a zajisté zde není nutné lidi pranýřovat kvůli pravopisu.

Palo
Palo (neregistrovaný)
4. 4. 2004 8:43 Nový

Re: Me se to libi.

celé vlákno

fakt super clanok, dost som sa nasmial, to s tou sponkou nema chybu :o)

petr_p
petr_p (neregistrovaný)
1. 4. 2004 1:24 Nový

Bez titulku

Me se to zase libi. Nevim, proc by i na rootu nemohly obcas vychazet podobne clanky. Clovek se u toho zasmeje a nebo ho zamrazi. Kazdopadne, 1984 doporuci precist. Spontalni reakce: http://www.fi.muni.cz/~xpisar/2084.png .

BigSam
BigSam (neregistrovaný)
1. 4. 2004 7:35 Nový

No ono to tam speje

celé vlákno

Protoze my pametnici si pamatujeme na spor spolecnosti Apple versus M$ o Windows 1.0, ktery apple prohral. Jak je potom mozne ze Lindows versus M$ vyhraje M$ ? Pricemz u applu slo o princip fungovani produktu, kdezto u Lindows jde o takovou banalitu jako je foneticka podobnost s obecnym vyrazem "windows" ktery pouziva pro nazev sveho produktu.

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
1. 4. 2004 8:28 Nový

Re: No ono to tam speje

celé vlákno

Ty věci spolu nesouvisejí. V prvním případě šlo o copyright(?), v druhém o trademark.

Kde vyhraje? Blbí Belgičané asi neumějí anglicky ;-) takže nechápou, ze windows je obecné slovo -- rozhodování o obecných slovech z nějakého jazyka v zemi, kde se mluví jiným jazykem, je zřejmě větší problém ... v USA ten vývoj vypadá o dost jinak.

anonym
anonym (neregistrovaný)
1. 4. 2004 21:56 Nový

Re: No ono to tam speje

celé vlákno

Spis ti blbove nevedi nic o existenci XWindows, ktere existovaly davno pred MSW a ktere lindows obsahuje. A protoze Lindows je linux kterej nelze nabootovat bez X (kecam, vazne nevim :)), tak se to jenproducent snazil zohlednit uz v nazvu ;)

benghi
benghi (neregistrovaný)
1. 4. 2004 9:27 Nový

Re: No ono to tam speje

celé vlákno

Řekněte mi, jak je možný, aby si někdo registroval jako ochranou známku tak obecný slovo, jako ,,Windows''? To budem dpdl přejmenovávat stavební prvek moderních staveb nebo co? Pokud totiž někdo doopravdy vypustí tu moudrost, že označením něčeho Lindows jsem se něčeho dopustil, potom fakt budem (minimálně v angličtině) muset okna označovat nějakým jiným slovem. Osobně mne zajímá, jaký slovo to bude ;-) neb tím, že začnu vyrábět dveře a okna (windows) v kombinaci s tím, že vypuštěním Lindows se někdo stal terčem takovýho útoku (a windows je Windows blíž, než Lindows) bych teoreticky měl žádat M$ o povolení, což mi ale příjde poněkud slabomyslný.

stano
stano (neregistrovaný)
1. 4. 2004 18:24 Nový

nie registracii Windows, ano registracii Skoda ?

celé vlákno

Aj pri Skoda Favorit si sa takto pozastavoval nad registraciou dvoch vseobecnych slov ako ochrannej znamky ? Ako ano, proprosim link ...

Cumi
Cumi (neregistrovaný)
3. 4. 2004 19:55 Nový

Re: No ono to tam speje

celé vlákno

No problematika je trošku složitější. Pokud si zaregistruješ firmu prodávající co pod obecným názvem třebas "Pitchus" a někdo jiný podnikající ve stejném oboru si tu firmu pojmenuje "Pičus" bude to znít foneticky stejně a budeš mít dost velkou šanci při soudu proti týhle firmě uspět. Navíc je známo že Lin je postaveno vs Win a tuto kampaň , která na začátku proběhla teď již nelze popřít. V jiném odvětví podnikání to ovšem nevadí a fonetická podobnost rovněž ne.

Medved
Medved (neregistrovaný)
1. 4. 2004 7:44 Nový

Pekne a k dnesku se hodici

Clanek nema chybku a k dnesku se hodi. Vsimli jste si, ze autor nemusel ani tolik zapojovat fantazii aby vykreslil budoucnost?!

Josef
Josef (neregistrovaný)
1. 4. 2004 7:46 Nový

Dobry!

Mi se to taky libi. Je potreba ty M$ smejdy mlatit hlava nehlava, kdykoliv se k tomu vyskytne (nebo nevyskytne) prilezitost :-).

Milan
Milan (neregistrovaný)
1. 4. 2004 7:46 Nový

Na povidku to docela jde

Ten zaver to zbytecne zlehcil. Spatne prognozy maji vetsinou tu vlastnost, ze systemove zpetnou vazbou ovlivni budoucnost. Doufejme, ze i tady to bude fungovat podobne. Vubec bych to nezatracoval, je to jenom trochu zmena zanru. Nemyslim si, ze se to nemusi nutne brat jako utok na MS. Priste by si ovsem autor mohl vybrat vhodnou alegorii, aby nakonec nedopadl jako postava ze sna.

jiri
jiri (neregistrovaný)
1. 4. 2004 7:54 Nový

Parádní aprílová ActiveStory(TM)!

Díky autorovi. Celkem dobrá parodie a ta (jak víme) je jednou z nejupřímnějších forem obdivu. Jestli jste ještě nečetli 1984, tak to udělejte. Je až neuvěřitelné jak je ta kniha při svém stáří stále aktuální.

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný)
1. 4. 2004 8:05 Nový

Dobrý

;-)))

Ja
Ja (neregistrovaný)
1. 4. 2004 8:09 Nový

Tak tohle je trapný i na aprýla

Vždy jsem bral Root za seriozní zdroj informací, dnes jsem čekal nějakou tu povedenou taškařici, ale tohle ne, takovouhle upocenou trapnou povídku, je to velká ostuda pro Root :(

troolix
troolix (neregistrovaný)
1. 4. 2004 8:36 Nový

Bez titulku

celé vlákno

hmm nepatri toto spis na http://www.ikarie.cz ?
proc porad ta omilana nenavist k M$ ?
proc stale dokola omilat,ze M$ fuj linux rulez ?
Je to jen jina cesta a na kazdem zalezi,kterou si vybere.

benghi
benghi (neregistrovaný)
1. 4. 2004 9:15 Nový

Re:

celé vlákno

Myslím, že v ikarii by to spousta lidí neocenila. Nevím, proč by tu nemohl být takový článek. Není dobré kvůli přílišnému zaměření jedním směrem nevidět zbytek světa.

Tohle není nenávist k M$. ...ikdyž, možná že to my, co žijem ve světě bez Satana, nějak špatně chápeme ;-)

Ivona Prenosilova
Ivona Prenosilova (neregistrovaný)
1. 4. 2004 14:44 Nový

Re:

celé vlákno

hehe to si myslim, ze by to "neocenila"! pominu-li trapny obsah, zpracovani take rozhodne neni bezvadne ...

troolix
troolix (neregistrovaný)
2. 4. 2004 9:00 Nový

Re:

celé vlákno

Jo ale někteří, jak se zdá, z toho dělají džihád.

petr_p
petr_p (neregistrovaný)
1. 4. 2004 12:03 Nový

Re:

celé vlákno

Clanek neni o M$ vs. Linux. Clanek ukazuje na nebezpeci _totalniho_ monopolu (v tomto pripade M$). Hlavni hrdina nekritizuje velikost mordowskeho souboru ale revizi historie, ktera se snazi oklamat prosty lid (kde jako priklad uvadi rostouci velikost souboru).

kavol
kavol (neregistrovaný)
1. 4. 2004 8:45 Nový

tohle už není veselé

No tak jsem čekal dnes na rootu jen samé vtipné články a ono sem nějakou časovou dírou propadlo smutné líčení budoucnosti. Jediná vtipná část, i když už je to spíše černý humor, je poslední odstavec, kde se lze zasmát snaze nějakého aprílového žertéře zdiskreditovat článek. :-(

psilo
psilo (neregistrovaný)
1. 4. 2004 8:49 Nový

Taky dobra kniha

celé vlákno

Vrele doporucuju knihu od Martina Harnicka: Maso. Popisuje svet podobny Orwellovu, jen s tim dodatkem, ze jedinym zdrojem jidla jsou sami lide. Kdo se provini, je porazen a skonzumovan... Knizka vysla tesne po r.89, bohuzel sui ted nevzpomenu, kdo ji vydal.

petr_p
petr_p (neregistrovaný)
1. 4. 2004 12:08 Nový

Re: Taky dobra kniha

celé vlákno

Samizdat: Maso / Martin Harníček. - [Brno] : [Milan Jelínek], [1983]. - 353 s.

Martin Harníček: Maso. Obálka a grafická úprava: Boris Mysliveček, Ilustrace: Karel Trinkewitz. Host, Brno, 1991. 2. vydání. brož., 76 s. 39 Kčs

GiX
GiX (neregistrovaný)
1. 4. 2004 13:40 Nový

Re: Taky dobra kniha

celé vlákno

Leží mi tu vydání z roku 1999 od MAŤA. Takže k sehnání třeba ještě bude...

Perda
Perda (neregistrovaný)
1. 4. 2004 8:59 Nový

Je to smutne..

celé vlákno

Nedelejte prosim z tohoto seriozniho portalu smetiste trapnych prispevku od militantnich Linuxaku. Ja pouzivam Linux i Windows a jsem spokojenej. Pracuji 15 let jako administrator. Zacinali jsme na 8bit pociaci, kterej byl pres celou mistnost. 15 let proboha takovej rychlej vyvoj je neuveritelnej. Podivejte se, jak dnes vypada KDE, nebo GNOME... Kolik chyb musel uzivatel trpet u obou OS. Dnes mam v praci celkem klid. Vsechno bezi, rychle se tomu vychytaji neduhy a uzivatel je spokojenej.

Lubos
Lubos (neregistrovaný)
1. 4. 2004 15:55 Nový

Re: Je to smutne..

celé vlákno

- Ta povidka ale byla o necem jinem.
- Btw, Linux a Windows jsou jenom dva s cele rady dalsich OS. Vic, nez spocitas na prstech.
- Existuje odvetvi, ktere preslo vetsim/rychlejsim vyvojem, nez pocitace.
- Nikdo te nenuti pouzivat KDE, nebo GNOME.
- Chyby jsou vzdycky a vsude a je jich cim dal vic. Jenom je rozdil, jestli chybu odchytis do null , nebo ji nechas tak nekdy spatne, nebo s ni neco udelas.
- Vzdycky je potreba rict, pro koho je jakej OS.
- vubec nejde o OS

kavol
kavol (neregistrovaný)
2. 4. 2004 1:33 Nový

Re: Je to smutne..

celé vlákno

> Btw, Linux a Windows jsou jenom dva s cele rady dalsich OS. Vic, nez spocitas na prstech.

Já vím, že jsem bezbožník (bezBillník? :-) ale 1023 (či více) operačních systémů opravdu neznám ... nebyl by nějaký odkaz dokazující, že jich je opravdu více, než spočítám na prstech (jelikož neumím používat nohy, tak pouze více, než 2 na 10)???
;-)

Jan Kalousek
Jan Kalousek (neregistrovaný)
2. 4. 2004 11:44 Nový

Re: Je to smutne..

celé vlákno

No tak 1023 jich asi použitelných nebude, ale proč taky tolik? Autor možná myslel víc než prstů, ne 2 na počet prstů :-). Nějaké OS jsou stručně popsány třeba na freeos.com. To jsou ale jen free OS.... :-)

Tom
Tom (neregistrovaný)
2. 4. 2004 12:35 Nový

BTW: Počet OS

celé vlákno

Pokud se nepletu, tak na podzim loňského roku vyšel na některém českém serveru (bohužel si už nepamatuju na kterém) článek a všech známých OS - byl tam jejich výčet od počítačového pravěku až do dnešních dnů - a myslím, že těch OS tam bylo něco přes 300 (tři sta).

Tom

Bimbo
Bimbo (neregistrovaný)
1. 4. 2004 21:52 Nový

Re: Je to smutne..

celé vlákno

Tak ja sedim za klavesnicou PC od r.1986 (ano, je to pravda !). Az posledne 3 roky som spokojnym uzivatelom PC bez vecnych padov OS a modrej smrti pre moje data a robotu. Mam totiz linux.
Poviedka je celkom fajn. Najviac kritizuju ti, co nikdy nic nenapisu. Sme taky vecny narod kritikov.
Dufam, ze vyjde aj pokracovanie.

Mexiko
Mexiko (neregistrovaný)
1. 4. 2004 9:03 Nový

jiný článek

celé vlákno

no, a když se objevil na I-netu článek (odkaz níže), tak se někdo pohoršoval??? Berte to s humorem a nadhledem, jednak proto, že je apríl a taky proto, že svět je příliš vážný a je potřeba se zasmát ...

a něco dalšího pro Velkého Billa
http://www.ftipky.cz/tex.php?id=570&ko=3&radit=dat

benghi
benghi (neregistrovaný)
1. 4. 2004 9:09 Nový

Re: jiný článek

celé vlákno

Jo, tohle jsem už četl a je to taky dobrý ;-). Ale dost starý, já na to narazil tak před zhruba třemi lety ;-).

Clock
Clock (neregistrovaný)
5. 4. 2004 10:29 Nový

Re: jiný článek

celé vlákno

No, článek mě potěšil. Já si myslím, že Micro$oft Window$ $ajou.

BillyThePilgrim
BillyThePilgrim (neregistrovaný)
1. 4. 2004 12:17 Nový

Re: jiný článek

celé vlákno

SUPER!!!! Podstatne lepsi nez 2084 ;-))) (i kdyz musim priznat, ze ten zacatek me taky jakozto vyznavace puvodniho 1984 docela dostal - v dobrem slova smyslu)

Daniel Novotný (autor)
Daniel Novotný (autor) (neregistrovaný)
1. 4. 2004 16:00 Nový

Re: jiný článek

celé vlákno

no jasně - Spasitel Bill. Jeho autorem jsem taky já, vyšel však již v Softwarových novinách takže jsem ho na dnešek Rootovi nenabídnul. Ale vznikl později než 2084 a proto je imho i lepší...

benghi
benghi (neregistrovaný)
1. 4. 2004 9:07 Nový

Zkusil bych jinej konec...jestli teda můžu ;-)

David se s výkřikem posadil na posteli. "Uf, to byl sen," setřel si pot z čela. Místnost byla zalita podivným nažloužlým světlem, které vykreslovalo po zemi a zdech bizardní stínové hrůzu budící obrazce. Chtěl se otočit, ale nešlo to. Pronikavá bolest v zádech jej zbavovala vůle k jakémukoliv činu. Po chvíli se prudce se zvedl. Záblesk bolesti zastřel jeho vědomí příkrovem mdlob. Spadl zpět na postel. Když mdloba ustoupila uviděl v dolním rohu svého monitoru poťouchle poskakující sponku s radou ,,Velký Bill tě stále sleduje''. Ozvalo se prudké bouchání na dveře. To jsou oni. Už jsi jdou pro mne, projelo jeho mozkem jasné varování. Po několika minutách usilovného bušení dveře povolily. Do místnosti se nahrnulo několik lidí bez tváře, kteří křičeli ,,To je on! Toho jsme včera postřelili na útěku!''. Předstoupili dvě bytosti v šedých kápích s logem Mickey$oftu na hrudi. ,,Synu, zhřešil jsi'' pravili, až příliš sladkým a konejšivým hlasem. Davida se začala zmocňovat hrůza. Tušil, co bude následovat, ikdyž se o takových věcech nesmělo mluvit. Děs mu znemožňoval jakýkoliv pohyb, chtěl utíkat, ale nemohl, jako by se jeho údy brodily v břečce sladkého, však nepodvolného, medu. Nemohl se hýbat, nemohl mluvit, nemohl křičet... Po chvíli ucítil, jak jej vlečou městem. Najednou si uvědomil, že stojí na hořící hranici. Milostivá mdloba jej zbavila vědomí....

* * *

Probudil se. Místnost byla naplněna přívětivým světlem jarního slunce. Otevřel skříň, oblékl uniformu příslušníka softwarové policie a šel do práce.

* * *

Bílá místnost v níž na lůžku leží člověk v žalostném stavu. Kolem něj několik lékařů v pláštích.
,,Pane kolego, jeho stav se zjevně nelepší, myslím si, že umírá''
,,A to se divíte? U takto postižených adminů činí mortalita zhruba 90%''

* * *

Probouzí se. Cítí, že je zbaven všeho pozemského, cítí, jak se stává součástí celku, součástí přírody, té jediné prastaré síly, kterou nedokáže nikdo ovládnout. Najednou si uvědomuje, jak byl jeho život marný, když jej zasvětil pouze výpočetní technice. Cítil, že měl příležitost zažít spoustu krásného, ale nezažil a to jej naplňovalo smutkem. Možná by se rád vrátil, ale nechtěl. Cítil lásku té, co dává život všemu, té, co dokáže milovat každého, bez vyjímek, té, která jediná nedokáže odvrhnout.

* * *

Probudil se a uviděl obrysy svého potemnělého monitoru. Byla neděle... pomyslel si ,,Mhm, mám asi o čem přemýšlet...''




P.S.:
Sri, jestli jsem někoho urazil, ale ta povídka se mi zdála fakt trochu bez konce. Já jsem ten konec zas krapet natáhnul, no nevím. Jestli se to rozhodnete dočíst až do konce, možná pak budete mít důvod o některých věcech přemýšlet ;-)

Tonic
Tonic (neregistrovaný)
1. 4. 2004 9:11 Nový

Proc ne

Me se to libi, vzdyt je april tak o co jde ?? Je to dobry pokus o vtip a kdyz ho lidi nachapou tak neni chyba v clanku ale v lidech ze pres samou praci zapominaji se usmivat a popr. se od srdce zasmat.
Tonic

gek
gek (neregistrovaný)
1. 4. 2004 9:20 Nový

Bezva

Dobre jsem se pobavil, v povidce je spousta vtipnych postrehu. :)
Myslim, ze M$ se to snazi kormidlovat presne timhle smerem.

Rob
Rob (neregistrovaný)
1. 4. 2004 9:44 Nový

Dost dobrý

Námitky že to sem nepatří jsou možná správné, ale já jsem moc rád že to tu je.

milan 2
milan 2 (neregistrovaný)
1. 4. 2004 9:53 Nový

Ad "militantni linuxaci"

Jestli je na teto povidce neco militantniho, tak odrikam 10x "Bille nas".

Tomáš
Tomáš (neregistrovaný)
1. 4. 2004 10:11 Nový

Výročí se blíží

http://www.newspeakdictionary.com/ns_frames.html

Jan Kalousek
Jan Kalousek (neregistrovaný)
1. 4. 2004 10:17 Nový

Super

SUPER článek. Vůbec nic militantního na tom není. A není to vůbec přehnané. Řeči, že si člověk může vybrat podle mě nejsou na místě. Když jste běžný uživatel, o počítače se nezajímající, tak radši používáte wokna než se hrabat v něčem jiném. Jde o to, že M$ opravdu směřuje takovým směrem. Víc takových povedených článků....:-) Myslím, že to, stejně jako 1984, není utopie.

llook
llook (neregistrovaný)
1. 4. 2004 10:33 Nový

???

celé vlákno

Za tohle tady dáváte honoráře? tak to se asi stanu autorem;)

Johanka
Johanka (neregistrovaný)
1. 4. 2004 12:25 Nový

Re: ???

celé vlákno

Jednou za rok ano :)

Bruce-Petr
Bruce-Petr (neregistrovaný)
1. 4. 2004 11:56 Nový

Fakt super

KILL BILL

Bruce-Petr
Bruce-Petr (neregistrovaný)
1. 4. 2004 11:57 Nový

Fakt super

KILL BILL

PavelC
PavelC (neregistrovaný)
1. 4. 2004 12:02 Nový

Úroveň

Téma je velmi zajímavé a takovéto netechnické články, které přímo nesouvisí se zaměřením roota, by se tu mohly občasně objevovat. Nechci opakovat jiné přispěvovatele, ale článku bych vytknul především jeho neobratnou a těžkopádnou stylistiku.

Martin Kysela
Martin Kysela (neregistrovaný)
1. 4. 2004 12:55 Nový

Pro radobyintelektualni kritiky

celé vlákno

Bezte vsichni nekam. Kdyz se vam to nelibi, tak to nectete. Me se clanek libil.

Vít Profant
Vít Profant (neregistrovaný)
2. 4. 2004 9:00 Nový

Re: Pro radobyintelektualni kritiky

celé vlákno

Me se článek také líbil, ale musím Vás upozornit na jeden logický nedostatek ve Vaší argumentaci: Abych si k nějakému textu mohl vytvořit kladný či záporný vztah, musím si ho nejdříve přečíst. :-)))

Vít Profant
Vít Profant (neregistrovaný)
2. 4. 2004 9:39 Nový

Re: Pro radobyintelektualni kritiky

celé vlákno

Mně... Ježíši, hlavně že pyskuju na ostatní kvůli pravopisu.

Lada
Lada (neregistrovaný)
1. 4. 2004 14:04 Nový

Super clanek

takhle uz jsem se dlouho nepobavil!
Jen dal a hustsi kapky...

sheeryjay
sheeryjay (neregistrovaný)
1. 4. 2004 14:12 Nový

2 084

Krásný příspěvek. Líbil se mi, a těším se až si konečně přečtu 1984. Lidé, kteří kritizují a útočí by si měli uvědomit, že takovýmto postojem příliš daleko nedojdou, jak by mohl potvrdit každý trochu lepší aikidoka. Mimochodem právě mě hodně rozesmálo 1000hlavé hejno africký vlaštovek z 1.4. 13:40 :).
Díky a klidně další humorné články ať lidé pochopí, že "computer geeks" mají také smysl pro humor a umí si hrát.

Miroslav Prymek
Miroslav Prymek (neregistrovaný)
1. 4. 2004 14:32 Nový

Popravde

celé vlákno

Popravde receno, co si pamatuju (Win uz vubec nepouzivam), tak "Mord" me tam startoval cca 3s,
zatimco OOffice me startuje kolem deseti sekund :(

Ale nestesti mame na Linuxu jine nastroje na psani :)
(LaTeX rulez)

Takze prd*l si z M$ delat muzem, ale aby taky mela trosku realny zaklad :) (to jenom takova provokace:)

tony
tony (neregistrovaný)
1. 4. 2004 21:53 Nový

Re: Popravde

celé vlákno

Trefa do černého ;-) Osobně si dokonce myslím že Word a především Excel jsou zatím (v kategorii normálních kancelářských textových programů) asi nejlepší (i s těma sponkama). Nekamenujte mě prosím ;-)
Možná nejsem dostatečný linuxář (mám s Linuxem zkušenosti asi dva roky), ale záchvaty typu "kill Velký Bill" nebo "fuck off M$" nějak nemám. Díkybohu nemám a doufám, že nebudu mít

Jan Šimůnek
Jan Šimůnek (neregistrovaný)
2. 4. 2004 14:07 Nový

Re: Popravde

celé vlákno

Opakovaně jsem zažil, že Word nedokázal druhý den přečíst, co si sám uložil na disk.
O neschopnosti wordu udržet naformátování textu (to, co tam člověk celé hodiny naklikal se novým načtením souboru totálně roz*re) by se dalo psát celé hodiny - Latex rulez!
Opakovaně jsem zažil situaci, kdy nebylo možné ve wordu spojit dva soubory (resp. přenést alespoň část jednoho do druhého) - končilo to pádem systému.
Na našem pracovišti je několik nových počítačů s WXP, všechny nejsou schopny korektně ukončit běh programu Acrobat Reader (nainstalovaného v rámci instalace celého systému odborným pracovištěm).

Nic podobného se mi nikdy se StarOffice (a později OpenOffice) nestalo a s .pdf soubory nemám pod linuxem žádné problémy.

tony
tony (neregistrovaný)
2. 4. 2004 20:08 Nový

Re: Popravde

celé vlákno

Jo máš určitě pravdu, mně se ale pořád zdá, že ovládání takového Excelu je (přes všechnu snahu OpenSource vývojářů) pořád ještě o dost jednodušší. Já nevím, možná, že jsem divný, ale já nevidím na Winech všechno jako úplně špatné

Martin Gregora
Martin Gregora (neregistrovaný)
6. 4. 2004 14:44 Nový

Re: Popravde

celé vlákno

A je Word za 4000Kč lepší než OpenOffice zdarma? A pro kolik procent uživatelů Wordu je za ty peníze lepší? Připočti prosím taky Windows, protože bez nich asi Worda moc nevyužiješ.

To je jako kritizovat, že Siemens A60 není stejně dobrej jako S-E T610. Můžeš je totiž mít za stejnou cenu - když někde ukradneš 4 tisíce navíc na tu T610. Stejný je to se softem, takže teprve v momentě, kdy zaplatíš kupní cenu za Office máš právo tvrdit, že je lepší, protože jinak ji NESMÍŠ používat, kapiš? :-)

pavel
pavel (neregistrovaný)
1. 4. 2004 22:02 Nový

Re: Popravde

celé vlákno

myslim ze to rootaci po..ali, asi proto tu vyjimecne nemam dneska reklamu na MSO :)

Zdenek
Zdenek (neregistrovaný)
1. 4. 2004 14:47 Nový

Skvele

Naprosto paradni clanek, tohle se mi dost libilo. Jednou za rok to clovek snese :-)

Fluf
Fluf (neregistrovaný)
1. 4. 2004 17:26 Nový

Stal za to

Clanek byl fakt dobrej a nechapu ty pacifisty, co tady tvrdi, ze rootovi diky nemu klesla uroven.
Az bude kazdej vtip, kterymu se budete moci smat, s licenci, ktera vam nedovoli rict ho komukoliv jinymu, aniz byste poslali autorovi par stovek tech $$. Budete na tento clanek vzpominat s obdivem a laskou.

kefa
kefa (neregistrovaný)
1. 4. 2004 18:37 Nový

Super!

Mne se to taky moc libilo!

Maros
Maros (neregistrovaný)
1. 4. 2004 19:09 Nový

Celkom dobre!

So privrzencom sci-fi a celkom sa mi tento clanok paci!
Bude aj dvojka?

X
X (neregistrovaný)
1. 4. 2004 19:38 Nový

n1

taky se priklanim na stranu tech ,kterym se povidka libila

Ti co nadavaj, by to nemeli tak zrat a meli by se nad sebou zamyslet :) Ja treba taky nesouhlasim s tim ,ze Mord najizdi 5 minut atd. ale na druhou stranu ty licence nejsou daleko od pravdy a na tom velkym Billovi taky neco bude (ze by nedavna navsteva Prahy)

hoboj
hoboj (neregistrovaný)
1. 4. 2004 20:52 Nový

Bez titulku

me to moc vtipny ani povedeny nepride

Lukis
Lukis (neregistrovaný)
1. 4. 2004 23:21 Nový

Ach jo ...

celé vlákno

Autor si asi mysli, ze je vtipny. Bohuzel se to tak nejak nepoveslo – ba co vic, je to nestastna variace na Orwellovo dilko, ktere tezce stiha totalitarni rezim zalozeny na nesvobode. Microsoft neni totalitarni rezim!!! Microsoft je komercni firma podnikacici v ramci svobodneho trzniho prostredi a prirovnavat ji k zlocineckemu rezimu je absurdni. Nemam rad Microsoft stejne, jako bezny ctenar roota, ale tohle je proste moc. Microsoft by neexistoval bez toho, pokud by zakaznici nekupovali jeho SW. Jeho existence neni prizrakem, ale pranim milionu zakazniku, kteri se SVOBODNE rozhodli nakupovat jeho zbozi.

Srovnavat firmu existujici na dobrovolne smene zbozi s vrazdicim rezimem je proste kapku slaboduche...

P.S. jinak ale ctu ftipy o M$ rad :)

Tomas Gustav Blaha
Tomas Gustav Blaha (neregistrovaný)
2. 4. 2004 0:45 Nový

Svoboda? Trh?

celé vlákno

A proc jsem si teda MUSEL koupit notebook s windowsy, kdyz je nechci?

On je na poli operacnich systemu pro BFU nejaky trh? M$ je obrovsky, neustale okolo sebe kopajici moloch, ktery by se mel konecne sam zevnitr roztrhat, protoze jinak se situace nezmeni...

Pavel
Pavel (neregistrovaný)
2. 4. 2004 9:33 Nový

Re: Svoboda? Trh?

celé vlákno

nemusel, stacilo sa viac rozhliadnut.

jkt
jkt (neregistrovaný)
2. 4. 2004 21:22 Nový

Re: Svoboda? Trh?

celé vlákno

notebooky od ibm se daji koupit bez predinstalovanych winxp? v cechach?

jarda
jarda (neregistrovaný)
4. 4. 2004 11:52 Nový

Re: Svoboda? Trh?

celé vlákno

ten argument trochu pokulhava :) jednak nejsou jenom cechy a jednak neni jenom IBM :)

rene
rene (neregistrovaný)
6. 4. 2004 12:17 Nový

Re: Svoboda? Trh?

celé vlákno

Otazka je, zda je to vina MS nebo IBM. Podle me, ani jednoho z nich, protoze jak jsi vystihl v titulku, je to "vina" trhu. Kdyz bude dost zakazniku, kteri budou po IBM chtit NB bez OS (prip. s jinym OS), tak se asi bude pravdepodobne i IBM chovat jinak. Pripadne, zjisti-li, ze prave diky teto strategii ziskava jejich konkurence vice zakazniku.

Podobne placky (pla\v cky) mi prijdou jako pozadavek na pozitivni diskriminaci Tveho "oblibeneho OS", coz je IMO v teto oblasti neproduktivni a mozna i ostudne.

Jan Kalousek
Jan Kalousek (neregistrovaný)
2. 4. 2004 12:07 Nový

Re: Ach jo ...

celé vlákno

No, možná by stálo za zmínku, že většina zákazníků M$ počítačům nerozumí a kupuje prostě to, co se jim nabídne. Ad zločinecký režim: Vy si myslíte, že se M$ chová poctivě a ku prospěchu zákazníka? :-D Jestli ano, tak jste asi dosti naivní. I zločinecký režim se musel nějak dostat k moci i když to bylo třeba v rámci svodobného režimu. Stejně tak se z M$ může stát (a stává) zločinecký monopol v rámci svobodného trhu. Ty pokuty, co M$ dostává, jsou asi za slušné chování, že?

Bill
Bill (neregistrovaný)
2. 4. 2004 7:52 Nový

škoda času

Kdyby se tak autor věnoval raději vývoji linuxu, tedy pokud na to má.....

Otto
Otto (neregistrovaný)
2. 4. 2004 10:15 Nový

jen tak dal

Vtipne, inteligentni a osvezujici. Snad jen ten konec by mohl byt jeste nejaky vtipnejsi.

Vetsine kritiku bych vkazal ze budto vidi ve clanku veci ktere tam nejsou, nebo nemaji smysl pro humor.

Pichi
Pichi (neregistrovaný)
2. 4. 2004 14:54 Nový

Drobný nedostatek

Ten článek má jeden podstatný nedostek proti originálu. Končí dobře.

nechapavec
nechapavec (neregistrovaný)
2. 4. 2004 19:44 Nový

panebože to je blbost

celé vlákno

Ano Windows (ktery pouziva cely svet) je spatny, Linux (ktery nepouziva temer nikdo) je dobry. Vydelavat penize (Microsoft) je spatne, programovat zadarmo je spravne..... Jenom aby v roce 2084 nebyl ten podil uzivatelu Windows/Linux stejny neli vyssi :-)

hkmaly
hkmaly (neregistrovaný)
2. 4. 2004 20:28 Nový

Re: panebože to je blbost

celé vlákno

To zalezi na tom do ktere skupiny budes pocitat uzivatele "Microsoft (TM) Windows (C) for Novell (TM) Linux (C)" ...

Jan Kalousek
Jan Kalousek (neregistrovaný)
2. 4. 2004 20:39 Nový

Re: panebože to je blbost

celé vlákno

No nejde ani tak o kvalitu operačních systémů, jako o praktiky M$. Chová se k zákazníkům, jako k chovným zvířatům. Někomu se to může líbit. Například mě se to nelíbí. Představte si, že jste ovce. Někdo Vás nažene do ohrady, kde sice bude nějaká ta tráva, i když bude stát za h***o, bude Vás pravidelně zbavovat srsti ve svůj prospěch, a nakonec Vás zabije na maso. Mě by se to moc nelíbilo... Tak nějak se chová M$ ke svým zákazníkům. Vytvoří si základnu zákazníků (např. prodejem počítačů s předinstalovaným systémem, velkorysým darováním OS do škol a podobně), a pak jim prodává nové a nové verze svých produktů, protože ty nové verze jsou samozřejmě multimediálnější a rychlejší a stabilnější (protože v předchozích verzích byly záměrně zakomponovány "chyby"). No a tak zákazník platí a platí a M$ vydělává a vydělává. Je tu ale také konkurence. Té se samozřejmě musí M$ zbavit a tak ku**í kdejaký standard aby nic nebylo kompatibilní s konkurencí a tudíž aby případně zakoupený konkurenční software přinášel nevýhody s tím spojené, zakomponovává jednotlivé programy přímo do jádra OS a podobné hovadiny. To u mě není slušné chování společnosti na zdravém trhu. Jenže když lidé jako Vy takovéto společnosti podporují, přestože jsou třeba také jejich oběťmi, pak je každá rada drahá.

hoboj
hoboj (neregistrovaný)
2. 4. 2004 22:49 Nový

Re: panebože to je blbost

celé vlákno

tak nenarikej ze ti nekdo ublizuje a di pomahat ovcim. pokud nepudes a jis maso mas stejny pristup jak ms.

Jan Kalousek
Jan Kalousek (neregistrovaný)
3. 4. 2004 0:03 Nový

Re: panebože to je blbost

celé vlákno

No jasně. To nepopírám. Homo sum, humani nil a me alienum puto.

Jan Kalousek
Jan Kalousek (neregistrovaný)
3. 4. 2004 0:15 Nový

Re: panebože to je blbost

celé vlákno

Mimochodem: kdo tady naříká? Nikdy jsem nekoupil ani jeden program od M$. Vadí mi jen to, co se mě dotýká. Dotýká se mě to, že M$ formáty se často považují za standard. Tomu se bráním tak, že je nepoužívám a doporučuju lidem je nepoužívat. Já nechci být ovce, ale jíst ovce - proč ne?

blackt
blackt (neregistrovaný)
5. 4. 2004 15:09 Nový

Re: panebože to je blbost

celé vlákno

Maso nerad, ale jinak v zasade souhlasim. Produkty by nebyly to nejhorsi, dokonce Billovi nelze uprit ani rozsireni, rekneme, "pocitacove gramotnosti" mezi prosty lid. To co mi na M$ vadi je jeho politika vydelavani za kazdou cenu, tedy i za cenu bezpecnost=0 ( viz. viry a cervy masove se sirici diky lidske blbosti a mrkvosoftim bugum ). Mimochodem, cetli jste nekdy EULU ( treba z WXP ) az do konce ?
http://www.alt-f4.cz !!

Katamunga
Katamunga (neregistrovaný)
18. 3. 2006 0:29 Nový

Re: panebože to je blbost

celé vlákno
Kapibara?
Jiří Rezníček
Jiří Rezníček (neregistrovaný)
3. 4. 2004 22:44 Nový

pěkný

líbilo, pište další

root
root (neregistrovaný)
4. 4. 2004 9:31 Nový

Bez titulku

Dobry

thidney
thidney (neregistrovaný)
4. 4. 2004 23:08 Nový

neco podobneho

jestli se vam tenhle clanek libil tak urcite zkuste tohle
http://www.palmknihy.cz/www/detail.php?Xid=855

Jan Molic
Jan Molic (neregistrovaný)
5. 4. 2004 10:06 Nový

M$ není jako M$ před devíti lety.

* Rychlost startování programů není dobrý příměr, padání Windows také ne. Microsoft už nemá špatný software jako před lety; jen jeho politika je ještě horší.
* Oceňuji dobrý nápad; slohově bych povídku ztvárnil lépe, ale není každý spisovatel mého formátu :-)
* .

Johanes Bachus
Johanes Bachus (neregistrovaný)
5. 4. 2004 11:57 Nový

Bez titulku

Moc pekne, kdy bude pokracovani?

Praetorian
Praetorian (neregistrovaný)
5. 4. 2004 11:58 Nový

Bez titulku

...Nastartoval Mord 2083. Za pět minut se textový procesor konečně natáhl....

Legrační na tom je, že se už dnes OpenOfficce / Mozilla natahují v průměru 3 - 5 x déle, než jejich MS protějšky...

Takže bych mohl psát :

..."Započal proces startování "Otevřené Opice" verze 1.9.9.22.2. Za čtvrthodinu se za zvuků vítězoslavného chorálu na obrazovce zjevilo první 3D rotující logo OS komunity - transparent s rudou hvězdou a nápisem GPL v pozadí obepínající draka šlehajícího věčný plamen světové revoluce. Plameny vystupující z mordy draka lačně olizovaly nesměle poblikávající reklamní logo MS Mord 2085.

I světová revoluce musí být z něčeho živa".....

vitex
vitex (neregistrovaný)
5. 4. 2004 20:28 Nový

Mě se to líbilo

Jen tak dál. Big Bill Is Watching You!

smejky
smejky (neregistrovaný)
5. 4. 2004 22:25 Nový

tak, tak

bylo to moc zajimave, ale bohuzel prilis verohodne :( jeste ze toho casu uz nebudu mezi vama ... ;)

26,94
26,94 (neregistrovaný)
6. 4. 2004 10:50 Nový

Uff

Lehce dementni clanek bez spetky vtipu.

Mark
Mark (neregistrovaný)
6. 4. 2004 12:16 Nový

TOTO JE TRAPNE! STE BLBCI

celé vlákno

Zacal som sa zaujimat o linux prave kvoli root.cz a tomu ze som myslel ze za tym stoja slusny ludia! Ale tento clanok ma zase raz presvedcil ze sa netreba ani len priblizovat LINUX komunite pretoze je to banda ozranych debilov! Co je to za clanok!

WooDy
WooDy (neregistrovaný)
6. 4. 2004 15:44 Nový

LOL :-) WAS: Re: TOTO JE TRAPNE! STE BLBCI

celé vlákno

Keby len ozrani. Vsetcia si este aj pichaju marihuanu a cuchaju heroin. Kup si win 2003 a vykasli sa na roota. ono vlastne ten LUNIX je aj tak iba chyba w matriCHse....

init 0

x/
x/ (neregistrovaný)
9. 4. 2004 0:42 Nový

Re: LOL :-) WAS: Re: TOTO JE TRAPNE! STE BLBCI

celé vlákno

http://img2.kompost.cz/images/images44/obr_62944.jpg

:o))

Tux
Tux (neregistrovaný)
15. 5. 2004 14:46 Nový

Re: TOTO JE TRAPNE! STE BLBCI

celé vlákno

Zato ty jsi inteligent ;)

chx
chx (neregistrovaný)
6. 4. 2004 17:19 Nový

lol

celé vlákno

ehm M$ Office sa pod win nastartuje do 2 sekund, zatial co pod Linuxom sa taky napriklad OO nastartuje pri troche stastia po pol minute... 170o+, 256MB,...
inac pekne

brano
brano (neregistrovaný)
6. 4. 2004 20:29 Nový

Re: lol

celé vlákno

Sa zobud, jedina vec preco sa MS office startuje tak rychlo je to ze 90% (ak nie 100) toho programu je uz davno nastartovana - pri starte systemu. Rovnako ako napr IE. Si pamatam ked Win95 dokazal v pohode bezat s 8 (slovom osem) MB RAM. Za to Win98SE (co je defacto to iste) s IE6 a Office97 sa ledva hybe so 128MB RAM.

Sorry ale toto su lacne finty M$ na tlkov ako si ty.

Ak chces porovnavat tak si k startu M$ office prirataj aj start systemu, co je u WXP jednoducho des.

si
si (neregistrovaný)
11. 4. 2004 21:20 Nový

Re: lol

celé vlákno

nechcem sa zastavat m$, ale w98 spolu s opicami97 som mal spracovane tak, ze zaberali 32 - 40 MB RAMky... bohuzial vsak vsetko po w98 je uz problem narvat pod 100 MB RAM...

Kezba
Kezba (neregistrovaný)
9. 4. 2004 20:28 Nový

Je to debilní jako linux

celé vlákno

Větší debilitu jsem neviděl. Linux je nejdebilnější os na světe, grafika blbá(i dos vypadá líp), dá se pod tim pustit 5 programů s horší grafikou, zvukem, atd. Microsoft se k lidem chová blbě, ale programy už má dorbý, Win XP jsou X krát lepší než linux

Vít Profant
Vít Profant (neregistrovaný)
13. 4. 2004 9:37 Nový

Re: Je to debilní jako linux

celé vlákno

Polemizovat s Vašimi názory nebudu, protože to nemá cenu, ale uvědomte si jednu věc: Tohle je server zasvěcený Linuxu a svobodnému software, takže nechápu, proč se lidé jako Vy obtěžují jej sledovat.

uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 4. 2004 14:09 Nový

Re: Je to debilní jako linux

celé vlákno

Win XP jsou X krát lepší než linux <=> X e <0;0.1>

Tux
Tux (neregistrovaný)
15. 5. 2004 14:48 Nový

Re: Je to debilní jako linux

celé vlákno

Nema smysl jednat s blbci, kteri posuzuji linux, i kdyz ho v zivote nevideli... No nic, jen si dal s pocitacem hrajte vase pripitomele hry, resetujte co se da a uzivejte si M$ Window$

kuboss
kuboss (neregistrovaný)
16. 4. 2004 20:01 Nový

blbost ale da sa

je to blbost ale ma to daco(malo)do seba

mousha
mousha (neregistrovaný)
17. 4. 2004 11:52 Nový

free softwear

Pride doba, ked si vsetci budeme musiet M$ produkty kupovat. Vsetci budeme pripojeny, vsetci budeme kontrolovany a vtedy sa ukaze sila free softwearu.

dantte
dantte (neregistrovaný)
20. 4. 2004 12:30 Nový

Bez titulku

kdo nečetl 1984 nemůže záporně posuzovat!! jste trapní

Ondřej Sedlák
Ondřej Sedlák (neregistrovaný)
16. 5. 2004 18:56 Nový

Kokotina sama

celé vlákno

Já vůl jsem si nainstaloval Linuxi a ted hledam na netu navod na odinstalaci pac to vubec nejde a narazim na tohle.
Je to system uplne na pi**. Program nespustis-nemuzes nic delat, modem nenainstalujes-nepripojis se, muziku nespustis-unudis se a kdyz te to vsechno sere jak mne tak neodinstalujes.
Krmite tady jak MS vnucuje, ale v Linuxu (mandrake9) je proste 50 programu vnucenejch a nic jinyho nemuzes a stejne stoji za **. s bohem

???
??? (neregistrovaný)
28. 5. 2004 20:44 Nový

Re: Kokotina sama

celé vlákno

Ono by to chtělo taky umět s Linuxem pracovat a ne ho jen nainstalovat a myslet si že všechno bude fungovat hned. A pokud si instaloval aplikace EXE tak si ta nej p*** kterou jsem kdy viděl abych použil tvé výrazy.

lenča
lenča (neregistrovaný)
21. 2. 2005 11:11 Nový

Re: Kokotina sama

celé vlákno
ahoj jak se máš já se mám dobře odepiš hned.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 6. 2006 16:40 Nový

Re: Kokotina sama

celé vlákno
Ty ses ale pica vyholena kombajnem
blbče
blbče (neregistrovaný)
11. 11. 2005 20:31 Nový

Re: Kokotina sama

celé vlákno
Ty blbče blbej proč sem píšeš takový píčoviny? Debile debilní voe, co ty víš o Linuxu? nebo o Windowsu? Už se sem nevracej
kubik235
kubik235 (neregistrovaný)
31. 12. 2005 0:47 Nový

Re: Kokotina sama

celé vlákno
No tak musíš s tím umět dělat :D anebo ti stačí naformátovat disk .D
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem