Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Android 4.0: evoluce místo revoluce

Tomáš Vondra aura:87
26. 10. 2011 0:07 Nový

rozbitý odstavec

celé vlákno

Ten druhý odstavec o NFC je nějaký rozbitý - vůbec v něm nejsou mezery.

Petr Krčmář aura:99
26. 10. 2011 0:26 Nový

Re: rozbitý odstavec

celé vlákno

Díky, vůbec netuším, co se tam stalo. Už jsem to opravil.

Martin P.
Martin P. (neregistrovaný) ---.skoda-auto.cz
26. 10. 2011 8:15 Nový

Re: rozbitý odstavec

celé vlákno

Že by copy&paste z OpenOffice, nebo LibreOffice? Osobně sem něco podobného několikrát za poslední x měsíců viděl.

*Martin*
*Martin* (neregistrovaný) ---.broadband.swan.sk
26. 10. 2011 9:14 Nový

zisky

celé vlákno

> ale především také generuje nemalé zisky

... Microsoftu :-)

Oxymoron
Oxymoron (neregistrovaný) ---.fsid.cvut.cz
26. 10. 2011 9:20 Nový

Revoluce evoluce

celé vlákno

Co mají všichni s tím, "není to revoluce, je to evoluce". Nový slogan příštího desetiletí?

titanik
titanik (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
26. 10. 2011 11:32 Nový

Re: Revoluce evoluce

celé vlákno

jejikoz se neodvratne schyluje k velke svetove revoluci, (kde v koutku duse doufam, ze to neskoci valkou) nedoporucuje se v titulcich pouzivat vyznamne slovo "revoluce" (aby se nepodnecovaly masy), proto je vhodnejsi pouzit slovo "evoluce" ikdyz je jejich vyznam diametralne olisny

Black Rider aura:73
26. 10. 2011 13:05 Nový

Re: Revoluce evoluce

celé vlákno

Vzdyt to je jedno, kdyz za rok je konec sveta :D

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.55.broadband12.iol.cz
26. 10. 2011 9:30 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

Pokud budou přidávat blbosti jako odemykání rozpoznáváním obličeje, místo aby to umělo v základu takové 10 let staré samozřejmosti jako profily, tak nevím. A jestli do toho zadrátují jakoukoliv sociální síť tak, že se jí prakticky nepůjde vyhnout, tak si najdu jinou platformu, jestli teda nějaká normální zbude :( Pak leda vytáhnout starou Nokii, která ještě dělala, co se po ní chtělo a nevnucovala kraviny.

marwyn
marwyn (neregistrovaný) ---.cscworld.cz
26. 10. 2011 9:58 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

Obávám se, že social crap je zadrátovaný dneska už do všech telefonů. Taky mi to vadí.

ahmm
ahmm (neregistrovaný) 84.42.203.---
26. 10. 2011 10:17 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

u Blackberry je to porad moznost ne nutnost

Ignotus aura:43
26. 10. 2011 11:07 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

K tým profilom - to bola jedna z prvých vecí, ktorá ma na telefóne nemilo prekvapila. Na druhej strane ma donútila hľadať nejaké riešenie. Podarilo sa.

V Android markete je k dispozícii výborná aplikácia llama - location profiles, ktorej možnosti sú vysoko nad nokiáckymi profilmi.

Nechcem aby tento príspevok bol braný ako reklama, s daným softom nemám nič spoločné - som len spokojný užívateľ a chcem pomôcť ľuďom, ktorí nemali toľko šťastia pri hľadaní náhrady.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.55.broadband12.iol.cz
26. 10. 2011 14:25 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

Dík za tip, ale to je přesně sw, který mi nevyhovuje. Týden nastavování, překombinovaná automatika a výsledek? Stejně to neví, jestli jdu na houby a chci normal, nebo jestli jedu do toho samého lesa na kole a chci loud. Zatím jsem dal úplně obyčejný Simple Sound Profile Widget a uvidíme.

XXl
XXl (neregistrovaný) ---.157.broadband9.iol.cz
26. 10. 2011 19:50 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

Krátce - Profile Scheduler

nedávám
nedávám (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 10. 2011 6:59 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

Doporučuji Tasker. Sice to není primárně program na profily, ale ty se s jeho pomocí dají naprosto geniálně udělat. Zkoušel jsem spousty profilových aplikací (vč. zmiňované llamy) a všechny měly poměrně dost svých "ale":
- neukazovaly aktivní profil v horní liště
- neuměly profily založené na poloze bez přístupu k internetu
- neuměly profily založené na přihlášení ke konkrétním buňkám (cell ID)
- neuměly nastavit nějaké parametry (hlasitost apod.)

Výsledkem je to, že mi vše funguje zcela automaticky a zcela geniálně. Ráno se nastaví normální profil, pokud jsem v pracovní době v práci (tzn. omezení na několik konkrétních cell ID + konkrétní dny v týdnu + časové rozpětí), nastaví se mi pracovní profil. Večer se přepne na tišší a v noci na úplně tichý úsporný. Pokud mám schůzku, opět se profil změní na diskrétní po dobu schůzky. Aktivní profil má svou ikonku na horní liště. Na manuální přepnutí mám na druhé domácí obrazovce widget.

Umělou inteligenci to samozřejmě nemá, takže přetáhnu-li schůzku, může mi to začít zvonit, jsem-li v okolí práce ve všední den, kdy je státní svátek, zapne se mi pracovní profil apod., ale těch starostí, co to s přepínáním profilů ušetří, to je úplně úžasné.

x14 aura:87
x14
27. 10. 2011 12:25 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

Llama tohle všechno má!

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
27. 10. 2011 13:54 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

I ikonu v taskabaru? I profily na základě událostí v kalendáři?

x14 aura:87
x14
27. 10. 2011 17:45 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

U profilu je možné si vybrat ikonu z asi 10 barev (případně takové drobné tečky) a pokud jde o události v kalendáři, tak je možné je přidat do podmínek akce a v nich vyhledávat podřetězce ve jméně. To jsem ale v praxi nezkoušel.

Bob
Bob (neregistrovaný) ---.imos.cz
3. 11. 2011 8:49 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

Už má llama i změnu tapety podle profilu? Je to blbost, ale na nokii jsem to míval a zvykl jsem si i z dálky poznat, jaký profil je nastavený. Používám http://www.sbsh.net/profile-manager-android-phoneweaver a veškerá moje očekávání od profilů splňuje.

BTW. Když už jsme u těch profilů, jak je na tom nový android s uživatelskými profily? Pořád, když bude tablet v obyváku na stole, bude celá rodina mailovat, a vůbec celé zařízení používat, mým jménem?

Libor Šedivý aura:55
26. 10. 2011 18:31 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

Social app tam může být stokrát - prostě ji ignoruji. A kdo nemá profil na google, tak mu skoro Android ani nedoporučuji. ;) Mimochodem - proč by Android měl podporovat profily? Stačí stáhnout Timeriffic a profily máte ihned, na pozadí jsou taky různé aplikace. Nebo to všechno musíte mít all in one už předinstalováno a mít na telefonu neskutečný obří moloch? ;)

lojza
lojza (neregistrovaný) 81.90.252.---
26. 10. 2011 20:32 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

tak ono když už tam něco předinstalovávají, tak pořád lepší aplikace na profily než blbosti na různé sociální sítě, sledování akcií a podobně. Ty tam kupodivu jsou.

Libor Šedivý aura:55
26. 10. 2011 20:39 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

To je pravda, ale podle mě je nejlepší, když je k dispozici pouze základ i bez těch FB aplikací atd. Já si pak určím, co budu používat. A může být k dispozici i nějaký pack pro lidi, kteří si jej jednoduše doinstalují a budou mít vše jako na podnosu. Já mám ale rád možnost výběru a nemám rád, když mi někdo něco vnucuje jako standardní vybavení. Z Windows třeba vyhazuju různé programy, které dodal výrobce - jsou často k ničemu a hrozné molochy.

PP
PP (neregistrovaný) ---.ais-servis.cz
27. 10. 2011 10:12 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

Ja pouzivam Android bez google uctu, marketu a netu a nevidim v tom zadny problem...

P1azer
P1azer (neregistrovaný) ---.homecredit.cz
27. 10. 2011 12:11 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

A jaký byl váš důvod koupě?

multi
multi (neregistrovaný) 109.80.230.---
29. 10. 2011 11:51 Nový

Re: Android 4.0: evoluce místo revoluce

celé vlákno

tak to si zacni setrit na nasledovnika FreeRunneru

JaGa
JaGa (neregistrovaný) ---.anetliberec.cz
26. 10. 2011 9:43 Nový

Open source?

celé vlákno

No od 3.0 zdrojové kódy taky ještě nikdo neviděl. Tak bych byl v tomhle ohledu skeptik. Tahle přece open source nefunguje. Nehledě na vývojáře jejichž práva Google porušuje.

ip
ip (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
26. 10. 2011 9:59 Nový

Re: Open source?

celé vlákno

Takhle ale open source může fungovat. OS není jen GNU GPL, ale i jiné licence. A Android je právě pod "jinou licencí".

Oxymoron
Oxymoron (neregistrovaný) ---.fsid.cvut.cz
26. 10. 2011 10:14 Nový

Re: Open source?

celé vlákno

Andoind nevychází z ničeho, co by bylo pod GPL? Já měl pocit, že Android je jistá odnož Linuxu, který pod GPL je.

Jan Ťulák aura:86
26. 10. 2011 10:22 Nový

Re: Open source?

celé vlákno

Jádro systému pod GPL je a mám pocit, že na jaderné úrovni google změny publikuje průběžně (koneckonců se snaží i o začlenění svých patchů do hlavní řady...
Pokud jde ale o prostředí, tam to už tak jednoznačné není. Tak jako tak by ale zveřejnění mělo přijít (podle vyjádření google) ve chvíli, kdy budou na trhu první telefony - zřejmě nechtějí, aby jim udělali špatné jméno číňani, kteří vezmou něco co dýchavičně zvládá android 2.x a zkusí tam nacpat android 4, který bude nepoužitelný - a toho by se hned chytla média a konkurence. Z tohoto pohledu jejich chování chápu, byť bych taky rád věděl, jak čtyřka pojede na desire HD :)

ICS - WTF?
ICS - WTF? (neregistrovaný) 195.178.95.---
26. 10. 2011 10:00 Nový

ICS - WTF?

celé vlákno

Je dobrým zvykom pri prvom použití skratky napísať, o čo ide. Robí sa to takto: "ICS (Ice Cream Sandwich)"

:)
:) (neregistrovaný) 80.95.253.---
26. 10. 2011 10:29 Nový

Re: ICS - WTF?

celé vlákno

v zahlavi:

Android 4.0 s kódovým jménem Ice Cream Sandwich (ruská zmrzlina)

ty WTF :D

OMG
OMG (neregistrovaný) ---.chello.sk
26. 10. 2011 21:02 Nový

Re: ICS - WTF?

celé vlákno

Najprv sa nauc citat priklady

ty :)

vorner
vorner (neregistrovaný) ---.krasl.com
26. 10. 2011 10:20 Nový

OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

Android nejen že si pozdním vydáním kazí obraz jako opensource. On je opensource spíše jen formálně, než prakticky.

Ano, zdrojáky androidu existují. Tedy, kromě spousty základních komponent, jako jsou sluzby google a market (vending.apk). Dá se to z toho systému vymazat, ale potom to není zcela plnohodnotně funkční.

Výrobci jednotlivých telefonů tomu moc nepomáhají také. Výhoda PC je v tom, že tam jde nabootovat libovolný systém. Kolik jich vydalo zdrojáky od svých změn, či otevřeli bootloader aby si člověk mohl nahrát opravenou verzi sám (a že obvykle je co opravovat, vzhledem k tomu, jak mladá platforma to je).

A integrace se sociálními sítěmi, gmailem ‒ co je svobodného na softwaru, který člověka nutí mít účet u jednoho velkého bratra?

Není divu, že jsem ještě nepotkal žádný kousek androidí komunity. Google kolem androidu komunitu nechce, chce jen levnou pracovní sílu.

Takže, pokud mi někdo bude tvrdit, že android je opensource, tak si o něm budu myslet že je buď neinformovaný, lhář, zaměstnanec googlu nebo právník.

mr.dan
mr.dan (neregistrovaný) 193.29.76.---
26. 10. 2011 10:25 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

prihlasovat svuj googli ucet pri prvnim spusteni telefonu te nikdo nenuti - muzes to preskocit...
misto marketu pak muzes pouzivat treba Cryket..

drzkovat na cizi praci umi kazdy blbec, co? jak ceske..

vorner
vorner (neregistrovaný) ---.nic.cz
26. 10. 2011 10:49 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

Kdyby tě to zajímalo, tak jsem to přeskočil. Chtělo to po mě opakovaně, až jsem to opravdu musel smazat. Bez toho přihlášení nefunguje polovina věcí, co tam tak je.

A držkovat ‒ já neříkám, že je to vysloveně špatný systém, on je jen prostě nový, takže má své mouchy. To mi nevadí. Jen nesouhlasím s tvrzením, že je to opensource. Není. Pokud si chci opravit bug, který v tom je, tak abych rozebíral binárky (k čemuž už jsem se také odhodlal). Tak opensource nefunguje a fungovat nemá. Na PC, když mi něco vadí, vezmu zdrojáky a ten jeden řádek si změním. Je to asi méně uzavřené, než iPhony, ale pořád to není otevřené, vítané jsou velké společnosti, co telefony prodávají, ale uživatelé ne.

MilanK
MilanK (neregistrovaný) 91.213.136.---
26. 10. 2011 12:07 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

Přesně tak.

Je zábavné sledovat vášnivé diskuze např. kolem jedné live distribuce linuxu, která měla předvést akcelerovaný desktop a obsahovala binární ovladače grafických karet (jinak by v těch dřevních dobách compiz neběžel), takže nakonec byla raději stažena.

Oproti tomu Mandrake/Mandriva (v minulosti určitě, jak je to teď, nevím), Google šíří v jednom balíku proprietární i GPL věci, a kromě pár povzdechů to nijak moc nevadí. Přece jenom, pomáhají šířit open source, tak jim "drobné" prohřešky odpustíme, že...

"Don't Do Evil" už zkrátka nějaký ten pátek neplatí.

jaromrax aura:75
26. 10. 2011 14:35 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

Tady asi jde o rozdil licence GPL2 a GPL3, ne? O to byly velke boje pred par lety, ti cisti chteli GPL3, Linus byl s jadrem proti a takhle to dopadlo. Muzete mit GNU Linux a v tom radu uzavrenych komponent. Pochybuju, ze by nejaka firma sla do GPL3 a otevrela vsechno. Takze by Android na telefonech nebyl, kdyby vsechno bylo jen GPL3. Takze takovy je zivot, GPL2 dovoluje vice a zakazuje mene, ma to dobre stranky ale neni to ten opravdovy nesmiritelny hardkooor. Jestli si na to stezujete, tak druha moznost byvala byla mit windows a symbian, coz nekterym lidem uplne staci, ne?.

Jerry12
Jerry12 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 10. 2011 18:34 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

"Dont Be Evil. We will be evil for You." .... Google :-)

J
J (neregistrovaný) ---.ais-servis.cz
26. 10. 2011 14:41 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

A co bez google uctu nefuguje?

vorner
vorner (neregistrovaný) ---.nic.cz
26. 10. 2011 15:11 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

Např. kalendáře. Ne jen jejich synchronizace, ale odmítne ho vytvořit, dokud nedostane nějaký synchronizační účet (buď exchange, nebo google). Něco jako bez synchronizace ne udělat nedá. Alespoň v té verzi, co mám já.

xxx
xxx (neregistrovaný) ---.krasl.com
26. 10. 2011 15:23 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

nejde o verzi, staci vytvorit offline synchronizační účet

muf
muf (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
26. 10. 2011 23:18 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

Používám spokojeně HTC Desire Z bez Google účtu. Na jejich šmírování jim se....u, aplikace, které potřebuji zpravidla najdu jako .apk. Kalendar normalne funguje, pomocí jednoduché utikitky provádím export do PC, totéž kontakty...

xxx
xxx (neregistrovaný) ---.krasl.com
26. 10. 2011 15:26 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

imho kdyz apk bez marketu tak jedine http://androiddev.orkitra.com/

marwyn
marwyn (neregistrovaný) 109.80.127.---
26. 10. 2011 19:25 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

K té poslední větě - druhá a čtvrtá možnost jsou ekvivalentní.

Zdenek - aura:41
27. 10. 2011 15:56 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

Akorát provokujete! Android se skládá z otevřené části - Linux a částečně uzavřené - nadstavba. Kompletně otevřené řešení by Google poškodilo a iPhone by neměl konkurenci.
Ad Velký bratr - mobilní operátor je daleko větším rizikem úniku dat, protože se zpovídá naší zločinné vládě. Už léta naši operátoři cenzurují internet podle izraelské databáze.
Takže mobil vlastně vůbec nechcete. Ha!

vorner
vorner (neregistrovaný) ---.gw.cz
28. 10. 2011 12:34 Nový

Re: OpenSource ‒ jen formálně

celé vlákno

Ne, neprovokuji. S tím, že by to google poškodilo (mohlo poškodit, protože výrobci telefonů do OSS jít nechtějí), s tím souhlasím. Proti čemu protestuji není to, že je tam uzavřená část. To je v pořádku (i když bych byl radši, kdyby tam nebyla).

Protestuji proti tomu, aby se o té uzavřené části prohlašovalo, že je otevřená. Ať už je ta uzavřená část uzavřená licenčně, nebo filozofií/přís­tupem. Chci, aby se to nazývalo pravým jménem.

kecinzer aura:29
26. 10. 2011 11:34 Nový

Revoluce

celé vlákno

Vždy když vidím jak někdo píše o Androidu 4.0 jako o evoluci, tak ve mně zašplouchá nitroglycerin. Asi si nějak pletu pojmy, ale když je něco kompletně předělané, tak je to pro mě prostě revoluce. Berte proboha v potaz, že většina lidí to bude srovnávat s Androidem v telefonu (2.3), a zde je to opravdu obrovský skok kupředu.

Srovnání s tabletovým Androidem 3.2 zde opravdu není na místě. Galaxy Nexus je telefon, ne tablet!

CIJOML
CIJOML (neregistrovaný) ---.kb.cz
26. 10. 2011 13:16 Nový

Prenos pres Bluetooth je sifrovan

celé vlákno

V clanku se nechazi nepravdiva informace, ze prenos pres BT je nesifrovan. Neni to pravda.

vice viz treba zde:

http://csrc.nist.gov/publications/nistpubs/800-121/SP800-121.pdf

Marek Turnovec aura:70
28. 10. 2011 18:35 Nový

Ergometrie vs. ergonomie

celé vlákno

Neplete si autor některé ty cizí termity? Například ergometrii a ergonomii? Aby si pak ještě podobně nepletl i jiná slova. :-)

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
3. 11. 2011 22:59 Nový

to je ta kopie iOS?

celé vlákno

android to je ten nedodelany iOS?

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem