Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Archiv pořadů ČT a Linux

vaseo
vaseo (neregistrovaný)
5. 12. 2008 2:50 Nový

Realplayer problem

celé vlákno
Linux Mint Felicia (Ubuntu Intrepid)

RealPlayer vyhodi hlasku

The player does not have the capabilities to play back this content.
The following components are required:
text/html;charset=iso-8859-1
hmm
hmm (neregistrovaný)
5. 12. 2008 3:13 Nový

Re: Realplayer problem

celé vlákno
to by mohl byt ten problem, o kterem pisu nize.
hmm
hmm (neregistrovaný)
5. 12. 2008 3:07 Nový

Firefox 3

celé vlákno
> i velmi pokročilý uživatel se s ním často potrápí a k funkčnímu řešení stejně nedospěje
co je jeste vic nez velmi pokrocily uzivatel? Ja toto reseni pouzivam uz leta s mplayerem :-)

Podle screenshotu je videt, ze autor pouziva MediaPlayerConnectivity verze 0.8.3, ktera ovsem nebezi ve Firefoxu 3 (krome nejake alfa verze). Bohuzel, v nove verzi 0.9.1, ktera ve Firefoxu 3 funguje, je drobna chybka. Kvuli ni vsak archiv CT nefunguje jak by mel. MediaPlayerConnectivity totiz preda mplayeru nesmyslne URL. Nastesti se to da obejit. Staci kliknout pravym tlacitkem na ten cerny obdelnik a v kontextovem menu zvolit MediaPlayerConnectivity->List all media links of page. Vlevo se pak objevi panel s odkazem na to spravne URL, ktere uz normalne funguje.
endeR
endeR (neregistrovaný)
5. 12. 2008 6:29 Nový

Re: Firefox 3

celé vlákno
mě stačí nainstalován VLC player a v MediaPlayerConnectivity v Nastavení vložit /usr/bin/vlc a pak jenom JEDNÍM KLIKEM sleduji pořady ... http://img229.imageshack.us/my.php?image=4rootvlccc9.png a spokojenost , btw. jsem uživatel linuxu ubuntu 8.10 skoro 7 měsíců, předtím user XP/Vista :-)
daniel j.
6. 12. 2008 20:39 Nový

Re: Firefox 3

celé vlákno
Mám verzi 0.9.1.
ale mám stejnej problém jako kolega výše :
The player does not have the compatabilies to playe back this content.
Check for Updates: "načte stránku pro staženi poslední verze co jsem instaloval"
Details :
The following componentes are required:
text/html;charset=iso-8859-1
URL:
http://www.w3.org/2001/SMIL20/Language

zkoušel jsem i zobrazit v levém sloupci s odkazy URL a na ně kliknout ale výsledek stejný.
jsem bezradnej ....
daniel j.
6. 12. 2008 22:24 Nový

Re: Firefox 3

celé vlákno
Tak jsem na radu od jinud opět odinstaloval ten media.... 0.9.1. , FF zavřel a opět načetl a video se zobrazí normálně na v FF3 .
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 12. 2008 10:33 Nový

Re: Firefox 3

celé vlákno
Me to tam delalo to samy v Firefoxu 3.Tak sem to skusil v Opere a bez jakyhokoliv nastavovani to hned jelo( normalne v realplayeru).
Migi
Migi (neregistrovaný)
5. 12. 2008 4:27 Nový

RealPlayer

celé vlákno
Používám RealPlayer 11 + Fedora 9/10
RealPlayer bez MediaPlayerConnectivity funguje jak v samostatném okně tak jako přehrávač vložený do stránky

není problém vše funguje jak má
Pavel Troller
Pavel Troller (neregistrovaný)
5. 12. 2008 5:16 Nový

Podivne chovani

celé vlákno
Zdravim,
tak jsem to vyzkousel, ale nejsem s tim zcela spokojen :-).
1) Popsany postup funguje. Bohuzel vsak se zda, ze player hraje neco jineho, nez ma, zpravidla nejaky kus nejakeho jineho poradu bez hlavy a paty. To by mohlo souviset s tim nesmyslnym URL, diskutovanym vyse.
2) Samo prehravani je nespojite, player (RealPlayer11) kusy preskakuje, takze je to i nesrozumitelne. Neni to zpusobeno ani nekvalitnim pripojenim (mam 10M a dela to, ikdyz zvolim nizky bitrate), ani rychlosti stroje (CoreQuad na 2.6G by to snad mohl dat :-) ), nadto CPU load pri prehravani je 0.08. Zda se, ze to je chyba toho RP.
3) Pokud si, inspirovan jiz zverejnenymi prispevky, vyvolam ten seznam medii, objevi se 2 - neco.smil a neco.swf. Ten .smil nejde, dostanu jiz diskutovanou chybu o nemoznosti prehrani z duvodu absence iso-8859-1. Ten .swf asi neni to, co chci, to bude jen nejaky banner, ale stejne to neprehraju, ackoliv flashove bannery samozrejme browser hraje dobre.
4) Kdyz jsem si po techto experimentech odskocil do textove console a chtel se vratit, zamrzl mi system tak, ze byl nutny power cycle (ano, power cycle, reset button nestacil). Je mi jasne, ze to je chyba nekde nejspise v driveru grafiky (komercni Nvidia), ale muj system je jinak velice stabilni (uptime byl ted nejakych 45 dni, posledni reboot kvuli upgrade jadra). To mne odrazuje od dalsiho experimentovani :-).
Clock
Clock (neregistrovaný)
5. 12. 2008 9:33 Nový

Re: Podivne chovani

celé vlákno
Doporucuju pripojit vypinac pocitace na nozni pedal pod stolem. To se u dnesni pokrocile technologie 3. tisicileti naramne hodi.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 12. 2008 10:14 Nový

Re: Podivne chovani

celé vlákno
No bude to chtit jeste hodne RTFM ...

>> 1. Ano, porady ulozene v archivu CT jsou oznaceny jen nejakou MS pipovinou a tak kdyz prehravas v jakemkoliv jinem prehravaci nez ve WMP tak mas kus vysilani pred a za. To same to dela jak na Windows tak na Linuxu ve VLC, muzes si to vyzkouset.
>> 2. Asi bych zmenil drivery grafiky, nikde jsi tu nepsal jestli mas akcelerovane prostredi, jakou mas grafiku a drivery.
>> 3. smil a swf jsou sice pekne, ale jeden je soubor pro Flash a druhy pomocny soubor pro RealOne, kde je schovana informace o umisteni datoveho streamu na netu, samotne datove streamy by se meli jmenovat *.asx nebo *.rm .

viz. http://en.wikipedia.org/wiki/SWF
http://www.w3schools.com/smil/smil_files.asp
pht
pht (neregistrovaný)
5. 12. 2008 6:47 Nový

alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
realplayer je software ktery bych si nenainstaloval ani za zlate tele.

archiv ct beha v pohode v kombinaci konqueror+kmplayer+xine engine. (kmplayer nabizi dokonce moznost video stahnout a ulozit.)

"rucne" lze videoklipy stahnout pomoci wgetu, pokud se podivate na zdrojak stranky tak z ni lze vydolovat adresu. kdo neni liny, udela si na to skript :) jen je potreba nastavit user agent na neco ve stylu 'NSPlayer/0 (wget; Linux; Fuck MS discrimination)'

namety viz:
http://www.abclinuxu.cz/blog/pb/2007/11/valka-agentu-se-vraci
http://www.abclinuxu.cz/blog/extender/2008/6/ceska-televize-a-microsoft-z-nasich-dani
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
5. 12. 2008 7:45 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
Díky, tohle jsem potřeboval. Je tam i jedno video o poruše osobnosti: http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1186000189-13-komnata/208562210800028-24.10.2008-21:05-ladislav-frej-ml.html

BTW. Nepřehrává se to pouze se svobodným softwarem, natáhne to nějaké binární DLLko na dekódování toho WMV videa. Ale aspoň mi to funguje, zatímco Real ne.
Medvěd
Medvěd (neregistrovaný)
5. 12. 2008 9:41 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
Bleku, na to, aby Realplayer se streamy, které jsou pro něj, nefungoval je třeba mít opravdu velkou poruchu osobnosti. Co s ním proboha děláš?
To je zajímavé, kolik lidí hledá a vytváří pořád nějaké komplikace zatímco věci většinou léta úplně normálně fungují...
pht
pht (neregistrovaný)
5. 12. 2008 12:04 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
svata pravda. napriklad umistit na web odkaz na mpeg2 nebo mpeg4 soubor funguje jiz celou radu let a presto jsou zde vymysly typu okynko v prohlizeci. a to nehovorim o kvalite toho streamu.
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
5. 12. 2008 14:47 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
Nevím, jestli nemám také nějakou poruchu, ale to, že distribuční RealPlayer nepřehrál videa (prohlásil, že tuhle verzi formátu neumí), se kterými si MPlayer poradil, se mi dřív stávalo celkem běžně. Teď už RealPlayer nepoužívám, takže nevím, jestli už je na tom lépe.
Medvěd
Medvěd (neregistrovaný)
5. 12. 2008 15:02 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
To je divné. Vše mně v RealPlayeru naprosto normálně funguje.
Vzpomínám si ale na to, že byly problémy v době, kdy pro Linux ještě neexistovala verze 10 RealPlayeru a na ČT tenkrát umístili streamy, které stará verze opravdu neuměla. Jenže to už je dost dávno.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
5. 12. 2008 15:01 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
Ano, je to dáno opravdu závažnou poruchou osobnosti. Jsem tak těžký psychopat, že používám systém, který není binárně kompatibilní s Linuxem, takže mi na tom RealPlayer nejede. Asi bych měl místo toho raději provozovat styk se ženami, ale toho nejsem schopen.
Medvěd
Medvěd (neregistrovaný)
5. 12. 2008 15:07 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
Jestli nepoužíváš Linux, pak samozřejmě sorry. To pak Linuxová verze RP asi nepojede.
Já se domníval, že Linux používáš. Nebo teď jedeš v nějakém BSD?
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
5. 12. 2008 15:16 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
Ne, používám kernel pro psychopaty, co jsem si sám napsal. Čili fakt dost tvrdá porucha osobnosti.
Medvěd
Medvěd (neregistrovaný)
5. 12. 2008 15:54 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
Opravdu jsi napsal znovu od začátku nový kernel s kompletní funkcionalitou stávajícího? V jednom člověku? Pokud ano, pak je to porucha hodná zaznamenání do knihy rekordů, protože Torvalds a spol. na tom dělají už 15 let...
No ale jestli je to jen nějaký experimentální a relativně jednoduchý, pak se nediv, že vše nepojede...Aha ty navíc ještě píšeš, že to není binárně kompatibilní. No koukám jako blázen - kolik je na tom zhruba odvedeno člověkodní práce?
Nějakou jednoduchou OS hračku si asi někdy napsala spousta z nás, ale pokud na tom provozuješ třeba i gcc a kompiluješ ze zdrojáků velké OSS projekty jako Mplayer a ono to pak chodí... to se na tu poruchu nezlob a hýčkej si ji. To je lepší než 10 ženských v posteli najednou.
Ondrej SanTiago Zajicek
Ondrej SanTiago Zajicek (neregistrovaný)
5. 12. 2008 16:47 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
> Opravdu jsi napsal znovu od začátku nový kernel s kompletní funkcionalitou stávajícího? V jednom člověku? Pokud ano, pak je to porucha hodná zaznamenání do knihy rekordů, protože Torvalds a spol. na tom dělají už 15 let...

Napsat OS pro jeden konkretni hardware neni problem. Takovych jsou mraky. Co je na Linuxu uzasne je obrovske mnozstvi driveru pro nejruznejsi hardware - to je velka cast tech 15 let prace.
pht
pht (neregistrovaný)
5. 12. 2008 12:02 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
wmv jde dekodovat i bez DLL ... mam to na 64 bitech a tam ten /usr/lib/codecs hax nefunguje
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
5. 12. 2008 15:14 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
Aha, toho jsem si nevšiml. Když tam ty DLLky mám, tak je to natahuje a používá k dekódování, když je smažu, tak to taky přehrává, ale s interním dekodérem. Nějaká jiná videa to bez těch DLLek přehrává špatně a píše to u nich "J-type picture is not supported". Ale ten archiv ČT funguje i bez nich.
pht
pht (neregistrovaný)
5. 12. 2008 18:52 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
Tak to asi budou soudruzi z wmv zase o krok popredu. :-D
Ondrej SanTiago Zajicek
Ondrej SanTiago Zajicek (neregistrovaný)
5. 12. 2008 13:22 Nový

Re: alternativni postup pouze se svobodnym sw.

celé vlákno
> BTW. Nepřehrává se to pouze se svobodným softwarem

Tak to mas asi stary prehravac. Me to jde prehrat bez problemu (zminovane video pres odkaz http://stream3.visual.cz/ct/high/KomnataCT1-241008.rm.wmv ) v (asi rok starem) VLC a mplayeru. Bez nejakych binarnich knihoven, WMV zvlada uz asi dva roky ffmpeg.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 12. 2008 7:47 Nový

helix

celé vlákno
zaujimalo by ma ci sa neda nahradit ten realplayer prehravacom helix. ten helix player maju uvedeny aj na webe CT. ak sa da vyuzit aj helix, mozno by bolo vhodne uviest to aj v tomto clanku ;)
mm
mm (neregistrovaný)
5. 12. 2008 8:00 Nový

ČT24 - došlo k opravě a chová se jak má

celé vlákno
Web ČT24 prošel nedávno změnou, po které vše funguje jak má a není třeba nic speciálního dělat - chce to pochopitelně mít nainstalovaný plugin do browseru a nějaký přehrávač s podporou wmv. Nejlépe se mně osvědčila kombinace totem-plugin + totem-xine + xine. Funguje to i s mplayerplug-inem a Mplayerem. Instalace je primitivní klikačka (používám OpenSUSE - pro verzi 10.3 je potřebná verze totemu v repozitáři Packman, od verze 11.0 je třeba ji nainstalovat přes software.opensuse.org).
mm
mm (neregistrovaný)
5. 12. 2008 8:04 Nový

ČT - iVysílání

celé vlákno
Opět testováno v OpenSUSE - stačí mít nainstalovaný balík s RealPlayerem a vše funguje jak má. Není třeba dělat nic speciálního.
Blackhex
Blackhex (neregistrovaný)
22. 2. 2009 10:33 Nový

Re: ČT - iVysílání

celé vlákno
A jak ti funkuje posouvání ve streamu nebo pozastavení streamu?
wotaen
wotaen (neregistrovaný)
5. 12. 2008 9:05 Nový

Opera

celé vlákno
Taky jsem s tím chvilku bojoval (Ubuntu), návod totožný s tímto, ale nejelo to. Tak jsem to zkusil v Opeře a ta se chytla a RealPlayer spustí, tak jak má.
Stanislav Hoferek aura:43
5. 12. 2008 9:10 Nový

jajaj

celé vlákno
nahodou som pisal mail do tej TV, ci mozu zverejnit adresu streamu. stacilo by teda hodit adresu do VLC a hotovo.

odpoved ma zaskocila - napisal mi chlapik, ze podla technickeho oddelenia nemoze URL adresu uverejnit.

kua co je to za verejnoprospesna sracka ked to serie na ludi?

sorry za menej pekne vyrazy...
Tomáš Trnka aura:97
5. 12. 2008 10:21 Nový

Re: jajaj

celé vlákno
Ale no tak, klid...

Když do toho investujete minutu času, podaří se vám ve zdrojáku stránky pořadu najít URL podobné tomuto:

http://ct1streaming.visual.cz/new/asx/high/NaStopeCT1-051108.asx (WMV, vysoký bitový tok)

Kde kupodivu NaStope je pořad, CT1 kanál a 051108 datum DDMMYY.

stačí tedy jen

vlc http://ct1streaming.visual.cz/new/asx/high/NaStopeCT1-051108.asx

a sledujete! (Používám denně bez problémů již nějaký ten pátek; doporučuji VLC 0.9.x před starými verzemi nebo MPlayerem, neb již se naučil automaticky seekovat ve streamu podle značek v ASX a najde vám tedy přesně začátek pořadu sám bez potřeby ručního seekování)
mirozbiro
mirozbiro (neregistrovaný)
5. 12. 2008 12:15 Nový

Re: jajaj

celé vlákno
Cau, dlouho jsem to delal takhle s mplayerem, vlastni skriptik na zpravy, uvolnete se, apod.
Asi oba vime, proc nehledame reseni s RealPlayer, ale s open source, ze?

Bohuzel, menili to a ted mi to nejde. Dokonce ani tvuj link mi nejde (samozrejme ani s vlc).
Cili - nekde je chyba.


kde?
miro
mirozbiro
mirozbiro (neregistrovaný)
5. 12. 2008 12:35 Nový

Re: jajaj

celé vlákno
Zkusil jsem mplayerem i jineho useragenta, ale ne. Mimochodem - oni obcas meni podivne jmena streamu - uz jsem videl

ulovnetese
uvolnatese

Zrejme meri, kolik lidi ma uz automaticky script....


stream ct24 napriklad frci....
Stanislav Hoferek aura:43
5. 12. 2008 13:22 Nový

Re: jajaj

celé vlákno
mne sa hlavne nepaci, ze to nie je zverejnene aby to mohol vidiet hocikto.

podla mna by to bolo logicke - vsak ak je URL, tak to ide kazdemu a zadarmo. Da sa samozrejme zistit, no to aby si kazdy hackol to, co ma byt napisane na stranke.

btw ja by som to tam dal minimalne velkymi pismenami, nieco ako "sledovanie streamu cez VLC" alebo "ako nastavit pozeranie v externom programe"
Pepik
Pepik (neregistrovaný)
8. 12. 2008 22:36 Nový

Re: jajaj

celé vlákno
To je oficiální odpověď ČT a podle všeho pracují na tom, abyste to bez web browseru nemohli přehrát. A že už maj nějaký testy a skutečně to nepůjde - a není to závislé na přehrávači.

Pokud se vám to nelíbí, stěžujte si u rady ČT.
hlína
hlína (neregistrovaný)
5. 12. 2008 10:12 Nový

hlína

celé vlákno
Já bych ten článek napsal jinak: nebyl by to článek, ale zprávička(možná mikroblog) a v ní by bylo napsáno: "Nainstalujte si mplayer-plugin pro přehrávání videa na webových stránkách." Vždycky sem totiž instaloval ten mplayer-plugin a neměl sem s ním nikdy problém, vyzkoušeno na debian, ubuntu, gentoo, opensuse.
Sten
Sten (neregistrovaný)
5. 12. 2008 13:03 Nový

Re: hlína

celé vlákno
+1. V Ubuntu se ten balíček jmenuje mozilla-mplayer (nenechte se zmást názvem, funguje i v Konqueroru)
Al Bunda
Al Bunda (neregistrovaný)
5. 12. 2008 10:17 Nový

Wow - konečně

celé vlákno
Já jsem vyzkoušel /usr/bin/mplayer - funguje pěkně na Ubuntu Hardy.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 12. 2008 10:46 Nový

Re: Wow - konečně

celé vlákno
Mě mplayer hází chybu :o(
mtd aura:37
mtd
5. 12. 2008 11:38 Nový

jednodussi reseni

celé vlákno
A co takhle jednoduse nainstalovat windows a tam to prehrat? :-)
mirozbiro
mirozbiro (neregistrovaný)
5. 12. 2008 12:17 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
ani microsoft player pod windows ani realplayer ti nedovoli to, co si muzes dovolit s otevrenymi prehravaci. Nerozebirejme to dal, nebo se dozvime, proc ct nemuze zverejnit adresu streamu.
mtd aura:37
mtd
5. 12. 2008 12:33 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
hm, ale ja chci, abych:
a) prehraval v okne browseru a ne v nejakem dalsim
b) to nemusel konfigurovat
c) pokud mozno nemusel prehravat v gecko enginu.

open nebo closed source neresim, ale je fakt, ze vetsinou oss funguje hur (napr. chybi kompatibilita, proto doted treba mplayer radsi pouziva binarni kodeky vytazene z windows).
mirozbiro
mirozbiro (neregistrovaný)
5. 12. 2008 13:05 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
Za prve - ze chybi kompatibila ze strany OSS je chucpe (takova lez prevlecena za pravdu).
Ve skutecnosti - to microsoft/real nejsou kompatibilni s ostatnim svetem - holt v ramci ochrany dusevniho vlastnictvi, at si uz o tom mysli kdo chce co chce.

za druhe/ Mozna byste se mohl obratit na CT, aby vam umoznili totez, co umoznuji windowsakum, s tim realplayerem by to mohlo vyjit.




ad za prve/ Vase veta o tom, ze OSS a kodecich vyxaduje male vysvetleni. Kodek je kousek kodu, ktery preklada video ze specifickeho formatu do neceho srozumitelneho.

Zminene kodeky (typicky microsofti) jsou UZAVRENY kod. V USA je napriklad chranen patenty a neni legalni napriklad jej disasemblovat, ziskat zdrojovy kod, a normalne prelozit pod linuxem a distribuovat. Pololegalni reseni je - pouzivat a kradmo distribuovat DLL (tam, kde jeste stale neplati patenty). Nemuzete byt proste kompatibilni s microsoftem, kdyz nemate k dispozici aparat CIA na desifrovani formatu. Kolik jen sil stalo udelat npriklad konverzi z DOC... Bohuzel...
mtd aura:37
mtd
5. 12. 2008 13:13 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
ad 1) uz jsem byl v situaci, kdy pro me firma kupovala wma kodek do linuxu primo v redmondu. takze ze zkusenosti vim, ze je chyba na strane dotycnych oss programatoru, protoze odmitaji ty kodeky koupit.

a v podstate to same bych mohl rict i na vasi dalsi reakci ('ad za prve'). samorejme, ze je nelegalni ty kodeky disasemblovat. je legalni od ms koupit zdrojaky, pripadne binarky do linuxu a pote je distribuovat. jenze legalni cesta je vetsine linuxaku jaksi proti srsti, protoze to vsechno chteji 'free' (tj. zadarmo).
Medvěd
Medvěd (neregistrovaný)
5. 12. 2008 13:38 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
Blbost. Klidně zaplatím, pokud to bude nutné. Jestli je někomu něco proti srsti je to skutečnost, že se pořádně neví, co takový uzavřený kód ve vašem počítači vlastně všechno dělá. Ale i to jsem, nejde - li to jinak, ochoten překousnout.
Mimochodem do Linuxu můžete naprosto normálně zakoupit kodeky od firmy Fluendo.

Znám lidi, kteří musejí mít všechno zadarmo a Linux v žádném případě nepoužívají. A vůbec jim nevadí, že tím co mají doma na PC porušují někdy až desítky ne li stovky licencí.
Petr Krčmář aura:99
5. 12. 2008 13:51 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
Mě je spíš v tomhle případě proti srsti zaplatit za něco, co mou situaci nezlepší, ale naopak zhorší – stanu se součástí uzavřeného světa a začnu používat a podporovat komunikační technologie držené pod pokličkou jednou firmou.
Medvěd
Medvěd (neregistrovaný)
5. 12. 2008 14:48 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
Někdy se uzavřenému řešení nevyhnete. Pokud by byla jiná alternativa, pak je pochopitelně hloupost platit a přistupovat na hru oné firmy. Ve chvíli, kdy adekvátní otevřené řešení neexistuje vám nic jiného nezbývá. Ledaže byste si jej napsal - kromě času pak narazíte třeba na ty patenty.
mirozbiro
mirozbiro (neregistrovaný)
8. 12. 2008 8:36 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
jste volaky zmeteny - pisete OSS programatori, ale sam vite, ze kodeky jsou licencovane, takze to neni OSS, takze chyba neni na strane OSS programatoru, ale bussiness modelu!

jestli mate pocit, ze jedina legalni cesta je platit penize microsoftu a verit na svobodny software je mimo misu, tak jste asi z roku 1984.
Pepik
Pepik (neregistrovaný)
8. 12. 2008 22:39 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
To jsou kecy. VC-1 je normálně standardizovaný SMPTE, standard se dá koupit a bez problémů implementovat.
Sten
Sten (neregistrovaný)
5. 12. 2008 13:06 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
Ad a) použij mozilla-mplayer nebo mplayer-plugin.
Ad b) nemusí se konfigurovat
Ad c) použij Konqueror

Ty kodeky jsou vytažené proto, že MS jejich formát nezveřejnil, tudíž není moc reálné je svobodně implementovat (reverse engineering v případě kodeků je extrémně náročný). Krom toho existuje OSS alternativa - Theora.
mtd aura:37
mtd
5. 12. 2008 13:21 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
ad a) to je sice hezke, ale ten mplayer pak (jako externi program) neni provazany na javascript, takze nefunguji ruzna javascriptova ovladatka apod.
ad b) to se budu prit, me se to vzdycky casem samo rozbilo a musel jsem tu konfiguraci predelavat.

ad theora: jenze theora neni zase by default podporovana na windows (a hadam ze ani na macu), takze se tim vytvori problem pro zbytek internetu. skoro cele osazenstvo internetu si bude muset nainstalovat theoru..
Petr Krčmář aura:99
5. 12. 2008 13:53 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
jenze theora neni zase by default podporovana na windows O pár komentářů výše jste se přel o kompatibilitu OSS. To jen aby bylo vidět, že svět není černobílý.
mirozbiro
mirozbiro (neregistrovaný)
8. 12. 2008 8:52 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
nekteri lide by asi radi zjistili, ze vsichni jsou spatni. Pokud je theora pod GPL, kdokoliv ji muze kdykoliv zprovoznit pod windows. Asi chapete, ze naopak je to jinak.

Lide pro vysvetleni teto asymetrie sahaji k zaklinadlum vsemocne ruky trhu nebo ochrana myslenek. Svet samozrejme neni cernobily... Jsou tu lide, kteri chteji chranit sve myslenky, kteri je chteji darovat a pak lide, kteri chteji pro sebe chranit myslenky ostatnich.
Sten
Sten (neregistrovaný)
5. 12. 2008 19:02 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
Ad a) je to plugin a zobrazí se jako plugin ve stránce. Ovládání JavaScriptem jsem ale nezkoušel.

Ad b) co a jak se ti rozbilo a musel jsi konfigurovat, když se to nijak nekonfiguruje? :)

Theora je v MacOS X podporována, dále pak v Opeře a zřejmě bude i v IE8 (takže i ve Windows 7). Krom toho které kodeky jsou vůbec ve Windows by default? Pokud si pamatuju, tak Windows by default nepřehrají ani DivX ani H.264 a dokonce ani DVB-T.
zippy
zippy (neregistrovaný)
5. 12. 2008 13:12 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
Dakujem.

Ja si radsej preluskam zdrojak stanky; A co ak si chces to video stiahnut? mplayer -dumpstream?
mtd aura:37
mtd
5. 12. 2008 13:15 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
jo, a krome mplayeru jsou pod win32 i windowsi programy. ale neni to stahnuti nelegalni?
Sten
Sten (neregistrovaný)
5. 12. 2008 13:34 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
Stahovat můžeš, sdílet nesmíš :)
Villem
Villem (neregistrovaný)
5. 12. 2008 14:04 Nový

Re: jednodussi reseni

celé vlákno
Do konfliku se zákonem se můžete dostat pouze v případě, že to video budete někomu dalšímu distribuovat. A na to bych se raději podíval do licenční smlouvy s jakou to ČT vysílá.
Oskar
Oskar (neregistrovaný)
6. 12. 2008 16:43 Nový

Re: jednodussi reseni - skript

celé vlákno
Taky jsem to tak celkem dlouho dělal, pak jsem oprášil své znalosti regulárních výrazů, a zbastlil na to skriptík:

http://shell.sh.cvut.cz/~oskar/blog/index.php?entry=entry081004-201657
honza
honza (neregistrovaný)
5. 12. 2008 14:18 Nový

ja tedy

celé vlákno
pouzivam misto realplayera vlc player a jsem spokojen. Jedine co nefunguje je to, ze u nekterých poradu se s tim admini moc nepatlaj a nahrajou tam i porad predtim a pak jen definuji offset pro mediaplayer, coz vlc nezkousne. Takze misto koukani se na uvolnete se prosim na me vyskoci nejaka 13 komnata ci co. Ale da se to posunout, jen clovek chvilku steluje, kde ze ten kraus zacina.
RapMan
RapMan (neregistrovaný)
5. 12. 2008 14:25 Nový

Re: ja tedy

celé vlákno
A ten vlc mas ve vlastnim okne? Protoze v okne prohlizece je plugin bez ovladacich prvku, se stramem tedy posunout nejde. Nebo jdou nejakou magickou zkratkou ovladaci prvky vyvolat?
Miloss
Miloss (neregistrovaný)
5. 12. 2008 15:31 Nový

VLC Mozilla plugin

celé vlákno
Taky používám VLC plugin. Uznávám že je to řešení trochu spartánštější.
Ovládací prvky se mi nepodařilo vytáhnout nikde,

ALE je možná s videem posouvat, dělá se to ALT/SHIFT + šipka do leva nebo do prava

btw: VLC v Ubuntu Intrepid už offset zvládá, když si dám "podle práva" tak opravdu začne u něj a ne u "Na Stopě"
Miloss
Miloss (neregistrovaný)
5. 12. 2008 15:39 Nový

VLC Mozilla plugin

celé vlákno
Taky používám VLC plugin. Uznávám že je to řešení trochu spartánštější.
Ovládací prvky se mi nepodařilo vytáhnout nikde,

ALE je možná s videem posouvat, dělá se to ALT/SHIFT + šipka do leva nebo do prava

btw: VLC v Ubuntu Intrepid už offset zvládá, když si dám "podle práva" tak opravdu začne u něj a ne u "Na Stopě"

Pak je taky možné pomocí + a - regulovat rychlost + mezerník pro pauzu, která se projeví až se vyprázdní buffer (aplikuje se jen na data která se ještě nenačetla ze server) => kvůli stabilitě připojení CACHEuju skoro 2.5s, takže to má opravdu vysokou odezvu....
Miloss
Miloss (neregistrovaný)
5. 12. 2008 15:43 Nový

Re: VLC Mozilla plugin

celé vlákno
Sry že jsem to poslal 2x.

Zatuhnul mi firefox když jsem se snažil posouvat se SHIFTEM nebo když to hrálo.
=> s novým VLC playerem SEEKujte radši jen s ALTem a při pauze.... Jinak bez problémů.
Michal Smrž aura:71
5. 12. 2008 15:22 Nový

Re: ja tedy

celé vlákno
Aproto Petr píše o Real Playeru.

Problém se svobodnými přehrávači je právě v těch start-time end-time.
HP5+
HP5+ (neregistrovaný)
5. 12. 2008 16:02 Nový

Seamonkey

celé vlákno
existuje to i pro Seamonkey? Oficialni sajt i skript ze seamonkey add-ons nefunguje ...
nazir aura:85
6. 12. 2008 14:33 Nový

Re: Seamonkey

celé vlákno
Jestli se ptáte na MPC, tak v seamonkey funguje předchozí verze (0.8.3)...
HP5+
HP5+ (neregistrovaný)
6. 12. 2008 16:37 Nový

Re: Seamonkey

celé vlákno
dik, myslel sem MPC :)
www.codedynamics.cz
www.codedynamics.cz (neregistrovaný)
5. 12. 2008 16:18 Nový

Pujcovna CT

celé vlákno
Bohuzel jako verejnopravni televize nerespektuje otevrene standardy, viz. Pujcovna CT.
Oskar
Oskar (neregistrovaný)
6. 12. 2008 22:45 Nový

Re: Pujcovna CT

celé vlákno
On existuje nějaký otevřený standard pro DRM?

Uvědomte si prosím, že zákon autorský a legislativa s ním související v konjunkci se žravostí kolektivních správců prostě neumožňuje provozovat službu typu „videopůjčovna“ jinak, než s pomocí DRM.

Navíc si moc dobře nedokážu představit, že by nějaký opensource program podporoval DRM – bez obezliček typu hash binárky by se dost těžko zařídilo aby si někdo do zdrojáku nepřipsal dump dešifrovaných dat do souboru.

BTW: Teď jsem si vedle na Wi***ws videopůjčovnu ČT nainstaloval a docela mě překvapilo, že při pokusu o přehrání testovacího DRM videa mi to nabídlo použití ffdshow. Pokud tomu tedy dobře rozumím, možná stačí jen naprogramovat správný „filtr“ do DirectShow a můžeme dešifrované video vesele ukládat :)
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
7. 12. 2008 1:52 Nový

Re: Pujcovna CT

celé vlákno
Pockej par let a s trusted computingem se toho (bohuzel) dockas.
Sten
Sten (neregistrovaný)
7. 12. 2008 15:51 Nový

Re: Pujcovna CT

celé vlákno
Současná legislativa to umožňuje, ale kolektivní správci takové půjčovně začnou účtovat nesmyslně velké poplatky.
mandrax
mandrax (neregistrovaný)
5. 12. 2008 21:23 Nový

no problem

celé vlákno
mandriva 2008.1, firefox media player connectivity, VLC, co víc?
Cox
Cox (neregistrovaný)
6. 12. 2008 0:50 Nový

Funguje to!

celé vlákno
Dekuji moc za tento clanek. Pred dvema mesici jsem rodicum naistaloval Ubuntu. Vse co potrebovali (skype, firefox) jsem bez problemu rozchodil. Jedine co rodice jeste pozadovali rozchodit bylo sledovani archivu ceske televize. Diky uvedenemu navodu uz fici vse :). Ted uz se nemusim vysvetlovat proc se nemuzou divat na Uvolnete se prosim :)
Jana H.
Jana H. (neregistrovaný)
6. 12. 2008 15:22 Nový

A proč se nedohnodneme

celé vlákno
A proč se nedohodneme a nezačneme psát přání a stížnosti přímo do ČT ? Formulář na webu mají. Jak dlouho asi nějakou slečnu bude bavit číst stížnosti na kompatibilitu než to oznámí nadřízenému?
Jose
Jose (neregistrovaný)
15. 12. 2008 14:31 Nový

Re: A proč se nedohnodneme

celé vlákno
Naprosto souhlasím, mají tam formulářík schovaný pod "Zobrazit formulář" . Čím víc dotazů jim dojde, tím pod větším tlakem budou. Připojte se ;-)

http://www.ct24.cz/kontakty/
ang-cz
ang-cz (neregistrovaný)
6. 12. 2008 20:51 Nový

pište do ČT ať ten archiv opravi

celé vlákno
Mám stejný probém jako ostatní s prehráváním archivu pro Wmv . Navrhuji hromadně psát do ČT. http://www.ct24.cz/kontakty - zde je nutné ještě kliknout na pole Zobrazit formulář. Čím Víc nás tam napíše tím větší šance že se tím bude někdo zabívat ... snad .... Sam jsem tak právě učinil, také platím daně a tam mám stejné pravo se podivat na Bananové rybičky nebo Sama doma jako uživatelé M$ Woken ne ?
OS
OS (neregistrovaný)
7. 12. 2008 18:20 Nový

zive vysilani

celé vlákno
Nekomu to treba pomuze.

mplayer -playlist http://master.nacevi.cz/asx/ct24livewh.asx

mplayer -playlist http://master.nacevi.cz/asx/ct1liveWH.asx
hawran diskuse aura:59
7. 12. 2008 22:43 Nový

Re: zive vysilani

celé vlákno
No pekne!
Zkousel jsem obe, CT24 v poho, ale u CT1 jsem dostal toto:

...
Playing http://cdn5.nacevi.cz//CT1-High.
Resolving cdn5.nacevi.cz for AF_INET6...
Couldn't resolve name for AF_INET6: cdn5.nacevi.cz
Resolving cdn5.nacevi.cz for AF_INET...
Connecting to server cdn5.nacevi.cz[89.221.216.11]: 80...
STREAM_ASF, URL: http://cdn5.nacevi.cz//CT1-High
Resolving cdn5.nacevi.cz for AF_INET6...
Couldn't resolve name for AF_INET6: cdn5.nacevi.cz
Resolving cdn5.nacevi.cz for AF_INET...
Connecting to server cdn5.nacevi.cz[89.221.216.11]: 80...
read: Resource temporarily unavailable
Failed, exiting.
Resolving cdn5.nacevi.cz for AF_INET6...
Couldn't resolve name for AF_INET6: cdn5.nacevi.cz
Resolving cdn5.nacevi.cz for AF_INET...
Connecting to server cdn5.nacevi.cz[89.221.216.11]: 80...
Cache size set to 320 KBytes
Cache fill: 0.04% (117 bytes)

Co mi chybi?
Linux 2.6.24-22-generic #1 SMP Mon Nov 24 18:32:42 UTC 2008 i686 GNU/Linux
Ubuntu, 8.04 (the Hardy Heron)
OS
OS (neregistrovaný)
8. 12. 2008 11:35 Nový

Re: zive vysilani

celé vlákno
Zrejme nic, ona taky ct1 nevysila vse po netu - tady odkaz funguje napriklad v dobe udalosti ci jineho zive vysilaneho poradu :)
OS
OS (neregistrovaný)
8. 12. 2008 11:38 Nový

Re: zive vysilani

celé vlákno
A ne ze bych si chtel rypat, ale co takhle si precist to co je bylo ve vypisu:

Connecting to server cdn5.nacevi.cz[89.221.216.11]: 80...
read: Resource temporarily unavailable
Failed, exiting.

:)
hawran diskuse aura:59
8. 12. 2008 14:47 Nový

Re: zive vysilani

celé vlákno
:-)

Jsem tak nejak zvykly nereagovat az na posledni chybu v rade, ale zacit pekne od te prvni. Protoze ta posledni byva vetsinou uz jenom dusledek tech predchozich. A ty prvni chyby byla:
Couldn't resolve name for AF_INET6: ...
Ale i tak dekuji za pomoc.
Sten
Sten (neregistrovaný)
8. 12. 2008 16:41 Nový

Re: zive vysilani

celé vlákno
Tato chyba ale není ta, která způsobila problém. Tahle znamená, že se nepodařilo vyresolvit IPv6 adresu, nicméně o řádek níž se vyresolvila IPv4 adresa. Následují úspěchy a ta pravá chyba je opravdu až ta Resource temporarily unavailable.
aeon
aeon (neregistrovaný)
16. 12. 2008 9:37 Nový

Svobodné řešení

celé vlákno
Nechápu proč tu vydáváte článek popisující nesvobodné proprietární řešení, když archiv ČT lze přehrávat jen a pouze s použitím svobodného softwaru (ať už MPlayeru, VLC nebo Xine). A to myslím skutečně svobodného (win32 kodeky už nejsou na WMV potřeba, reverse engineering kodeků v ffmpegu za posledních pár let značně pokročil). Tady nejsme ve stupidním USA, aby se na nás vztahovali připitomělé softwarové patenty. Měli byste se stydět...
zoufalka
zoufalka (neregistrovaný) ---.koleje.cuni.cz
11. 2. 2010 0:19 Nový

problém s přehráváním

celé vlákno

Ahoj,

postupovala jsem podle zde uvedeného návodu, a nakonec se mi realplayer spustí ale přehraje jenom první reklamu a dál už nehraje (záznam programu). Můžete mi, prosím poradit, co se s tím dá dělat?

Děkuji.

doli
doli (neregistrovaný) ---.139.broadband13.iol.cz
8. 3. 2010 18:53 Nový

čt linux

celé vlákno

přesně tak, dnes už jde spustit jen reklama a nějak není způsob, jak to obejít :(

n8w
n8w (neregistrovaný) ---.0.fullrate.dk
26. 3. 2010 0:25 Nový

Re: čt linux

celé vlákno

jede to pres VLC…ten ff plugin si detekuje vlc a hotovo.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem