Hlavní navigace

Názory k článku
Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

Michal Ludvig aura:100
1. 9. 2009 2:54 Nový

iptables -m recent

celé vlákno

Ja misto DenyHosts pouzivam samotne iptables s recent modulem. V kazdem 300 sekundovem je povoleno jen 5 spojeni od jedne IP adresy:

iptables -A INPUT -p tcp --dport 22 -m recent --name SSH --set
iptables -A INPUT -p tcp --dport 22 -m recent --name SSH \
   --update --seconds 300 --hitcount 5 -j DROP
iptables -A INPUT -p tcp --dport 22 -j ACCEPT

Takze robot si zkusi 5 hesel a pak ma na 5 minut utrum. Funguje to bezvadne, v nejnovejsich jadrech i s IPv6.

Zdenek
Zdenek (neregistrovaný) ---.anonymouse.org
1. 9. 2009 6:54 Nový

Re: iptables -m recent

celé vlákno

Roboti skenuji uz i IPv6? :-)

Michal Ludvig
Michal Ludvig (neregistrovaný) ---.xdsl.xnet.co.nz
1. 9. 2009 8:30 Nový

Re: iptables -m recent

celé vlákno

Zatim ne, ale az zacnou, tak na me si neprijdou ;-)

gfhngd
gfhngd (neregistrovaný) 195.178.95.---
1. 9. 2009 10:52 Nový

Re: iptables -m recent

celé vlákno

LOL ..................

Wrigley
Wrigley (neregistrovaný) 62.141.2.---
2. 9. 2009 11:42 Nový

Re: iptables -m recent

celé vlákno

Ano, scanuji. Mam server pripojeny pres tunnelbroker.net a musel jsem si dat take accesslist i na ipv6…

faha
faha (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
1. 9. 2009 7:24 Nový

Re: iptables -m recent

celé vlákno

Diky! …aspon deset znaku ooo jak to obtezuje…

aa
aa (neregistrovaný) ---.umbr.cas.cz
1. 9. 2009 9:22 Nový

Re: iptables -m recent

celé vlákno

„Takze robot si zkusi 5hesel a pak ma na 5minut utrum“

Coz je ovsem na nic, pokud robot neni robot, ale sit robotu a zkusi kazde heslo z jineho IPcka.

Taky jsem si napsal vlastni skriptik v bashi do syslog-ng. Kdyz se v syslogu objevi zaznam z sshd, tak syslog-ng spusti skript. Ten pak precte chybu a podle druhu chybu zablokuje v iptables port pro dane IP. Nekteri roboti pouze skenuji „did not send identification string“, jini zkousi hesla. Ale i clovek se muze obcas preklepnout, takze to blokuje ruznymi zpusoby.

faha
faha (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
1. 9. 2009 11:01 Nový

Re: iptables -m recent

celé vlákno

Tak nesyslete a sup sem s tim :-), kdyz uz jsme ta komuuuunita.

Michal Ludvig
Michal Ludvig (neregistrovaný) ---.xdsl.xnet.co.nz
1. 9. 2009 11:03 Nový

Re: iptables -m recent

celé vlákno

Nastesti jsem zatim nenarazil na pripad kdy by kazde spojeni slo z jine adresy. I kdyz je tech robotu v siti vic tak to stejne kazdeho z nich po par pokusech odstrihne. A dost casto to po tech peti minutach uz znovu nezkousi – asi si reknou ze jsou out a jdou cmuchat jinam.

SanTiago
SanTiago (neregistrovaný) ---.crfreenet.org
2. 9. 2009 13:09 Nový

Re: iptables -m recent

celé vlákno

Nejsou ta pravidla spatne? IMHO to necha projit pet paketu, nikoliv pet otviracich spojeni. Takze selze i jedno bezne.

Michal Ludvig
Michal Ludvig (neregistrovaný) ---.xdsl.xnet.co.nz
2. 9. 2009 13:13 Nový

Re: iptables -m recent

celé vlákno

Pravda, jeste tam patri: -m state –state NEW Diky.

SanTiago
SanTiago (neregistrovaný) ---.crfreenet.org
3. 9. 2009 11:37 Nový

Re: iptables -m recent

celé vlákno

Neni tohle overkill, ktery zbytecne vynuti zapnuti connection tracking?

IMHO by stacilo pridat option –syn

Michal Ludvig
Michal Ludvig (neregistrovaný) ---.xdsl.xnet.co.nz
3. 9. 2009 13:40 Nový

Re: iptables -m recent

celé vlákno

conntrack pouzivam tak jako tak, takze je to asi jedno ;-)

jirkamailto
jirkamailto (neregistrovaný) 213.220.223.---
1. 9. 2009 3:46 Nový

fail2ban

celé vlákno

fail2ban je neco podobneho, hlida to pocet prihlaseni do ssh, ale umoznuje pouziti i pro jine sluzby.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
3. 9. 2009 9:45 Nový

Re: fail2ban

celé vlákno

Úspěšně ho používám na několika strojích a mohu jedině doporučit. Skvěle konfigurovatelný, hlídá POP3, IMAP, FTP, SSH, Apache HTTP autentifikace a řadu dalšího. Skvělá věc.

Petr
Petr (neregistrovaný) 78.102.207.---
1. 9. 2009 7:01 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Zkousel jsem hodne takovychto nastroju, ale nakonec jsem ssh presunul na jiny port. Ukazalo se to jako nejucinejsi krok.

bman
bman (neregistrovaný) 89.233.175.---
1. 9. 2009 7:42 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Tak takovou zkušenost mám také. Pokud je možné přesunout ssh na jiný port, tak je to to nejjednodušší a učinné. Ale existují situace, kdy to prostě musí běžet na standardním portu a pak se něco takového hodí.

trubicoid
trubicoid (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
1. 9. 2009 8:23 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

taky je mozny, ze casem budou boti zkouset i jiny porty, je lepe byt pripraven :)

neldor
neldor (neregistrovaný) 62.168.56.---
1. 9. 2009 11:02 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

To se stane teprve v pripade, ze dostatecne mnozstvi spravcu zmeni ssh porty svych serveru. Jenze pak budou muset boti prakticky skenovat vsechny porty aby nasli ten spravny, coz je bude stat mnohem vic casu a pokusu, coz boti delaji neradi ;-). Navic takove skeny budou snaze odhalitelne. Takze at si to uzijou ;-).

neldor
neldor (neregistrovaný) 62.168.56.---
1. 9. 2009 10:57 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Presne tak. Staci dat ssh na jiny port a je pokoj.

Anče
Anče (neregistrovaný) ---.scnet.cz
13. 9. 2009 15:30 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

to je pravda. ale co s ftp http apod?
presunou vsechno ? :-)

ps: vubec nechapu ty tanecky s Denyhostem, ban apod. pri malem vytizeni opravdu staci nastaveni pomoci iptables.
ja pouzivam pro zjednoduseni spravy shorewall a jeho Limit tedy priklad:

Limit:none:FTPAC­T,6,180 net $FW tcp ftp

...
... (neregistrovaný) 62.134.46.---
1. 9. 2009 7:26 Nový

pouzivam, spokojnost

celé vlákno

denyhosts pouzivam skoro rok, a zatial spokojnost. Idealne riesenie pre vps. Navysa moja politika je ze kto neuhadne heslo, tak je proste v hosts.deny do konca dni :-).

trubicoid
trubicoid (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
1. 9. 2009 8:29 Nový

Re: pouzivam, spokojnost

celé vlákno

to ja davam milost uz za 1 tyden, defaultne tam bylo jeste min

a kolik mas radku v hosts.deny? ja se synchronizaci asi 2500 (wc a vydelit dvema)

asdf
asdf (neregistrovaný) 195.178.95.---
1. 9. 2009 10:56 Nový

Re: pouzivam, spokojnost

celé vlákno

wc -l ............

trubicoid
trubicoid (neregistrovaný) 192.33.126.---
1. 9. 2009 11:16 Nový

Re: pouzivam, spokojnost

celé vlákno

aha, ted se divam do toho hosts.deny a driv skutecne zabirala jena IP dva radky, na dryhym byl komentar ze to udelal denyhost a kdy

ted se zda, ze uz tam ten komentar neni

Jan Pejša
2. 9. 2009 13:15 Nový

Re: pouzivam, spokojnost

celé vlákno

také používám a mám i nějaké statistiky (od března 2009)
 http://pejsa.info/…/attacks.php

BzabA
BzabA (neregistrovaný) ---.ok.cvut.cz
1. 9. 2009 8:45 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Já konfigaraci linuxu bohužel až tolik nerozumím.

Mam Ubuntu a když jsem zkoušel pustit si DenyHosts tak mi to řve

DenyHosts could not obtain lock (pid: 4798)

co s tim?

Díky moc

NN
NN (neregistrovaný) ---.uiv.cz
1. 9. 2009 8:57 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Podle meho nazoru je poustet SSH na verejnou IP „lamerina“ a osobne se priklanim k tunelovanemu SSH pres VPN. Dvojte zabezpeceni a utoky na VPN minimalni..

NN

trubicoid
trubicoid (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
1. 9. 2009 9:02 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

vpn jest tyfus:

chci mit z prace ssh na jinej pocitac v praci a zaroven domu, podle tebe mam prvne udelat vpn domu a to mi jako vedlejsi produkt zabije ssh na pocitac v praci :(

pokud chces vetsi bezpecnost, tak http://en.wikipedia.org/…ort_knocking

Aweq
Aweq (neregistrovaný) ---.zone3.bethere.co.uk
1. 9. 2009 9:40 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

VPN je v pohode, jen ji musis umet pouzivat. Ja mam z prace dve VPNky a jeste pritom normalne lokalne pracuju. Nesmis samozrejme pres VPN nasmerovat default route, ale proste jenom to, co potrebujes. Z prace se mi navazuje vpn domu, ale na tom domacim komput se mi routujou jenom IP z prace. Zbytek jedu normalne pres providera.

Ale jinak souhlasim, hezka metoda je port-knocking, ale to neni moc pro obyc uzivatele, ikdyz pomoci nmapu nebo nc by to slo udelat jednoduse pres BAT in do windows.

trubicoid
trubicoid (neregistrovaný) 192.33.126.---
1. 9. 2009 11:20 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

nojo, jenomze ja ma v praci MacOSX, nevim, jestli zvladne takovouhle vychytavku :(

t
t (neregistrovaný) ---.13-2.cable.virginmedia.com
8. 4. 2013 12:35 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

osX je *NIX based takze to pujde ;)

nemam
nemam (neregistrovaný) 133.6.109.---
1. 9. 2009 9:02 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Nemusite s tim delat nic.

To proto, ze uz vam denyhosts bezi (jako deamon). Co muzete udelat je si „pouze“ upravit nastaveni v /etc/dehyhosts.conf a potom restartovat denyhosts (sudo /etc/init.d/de­nyhosts restart).

Muzete si prohlednou take soubor /etc/hosts.deny – tam se hromadi adresy stroju, kterym je odepren pristup. Pokud nemate zadny podobny program nainstalovan a sam jste tam nic nepsal, je to s nejvetsi pravdepodobnosti prave od denyhosts.

trubicod
trubicod (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
1. 9. 2009 9:04 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

poustis to jako root?

BzabA
BzabA (neregistrovaný) ---.ok.cvut.cz
1. 9. 2009 9:11 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Ano pouštím to jako root.

A kdyby mi to běželo jako deamon, tak bych to viděl v ps -A ne? A tam určitě nic s deny (ani Deny) není

trubicoid
trubicoid (neregistrovaný) 192.33.126.---
1. 9. 2009 10:41 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

ja na gentoo mam v ps -aux toto:

/usr/bin/python /usr/bin/denyhosts –daemon -c /etc/denyhosts.conf

a ten pid lock je tento soubor /var/run/deny­hosts.pid

podivej se do /var/log/denyhosts, kdyz ho poustim, tak mi tam vypise neco jako:

2009–09–01 10:39:14,724 – denyhosts : INFO DenyHosts launched with the following args:

2009–09–01 10:39:14,760 – denyhosts : INFO /usr/bin/denyhosts –daemon -c /etc/denyhosts.conf

2009–09–01 10:39:14,761 – prefs : INFO DenyHosts configuration settings:

mozna jenom ten pousteci skript neni adaptovanej na ubuntu, nema to nahodou ubuntu v repozitari?

BzabA
BzabA (neregistrovaný) ---.ok.cvut.cz
1. 9. 2009 16:38 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

jo je. Mam to z repozitáře. Ale očividně jsem tam něco nastavil blbě. Odebral jsem denyhost, znova natáhnul, znova nastavil a už to jede (jako deamon). Takže chyba očividně byla na mé straně klávesnice. Každopádně díky za pomoc

trubicoid
trubicoid (neregistrovaný) 192.33.126.---
1. 9. 2009 16:41 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

tak to mas jeste dobry, gentoo totiz konfiguraci v /etc nechava, takze by to takhle jednoduse neslo

debianista
debianista (neregistrovaný) ---.121.broadband7.iol.cz
1. 9. 2009 19:35 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Tam není něco jako apt-get purge?

trubicoid
trubicoid (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
1. 9. 2009 20:46 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

a co to ma delat? normalne /etc soubory jsou „protected“ takze se pokazde portage dotazuje, co delat, jestli nechat starej soubor nebo prepsat novym, pricemz ukazuje diff, to je docela dobry pri upgradech

existuje navic automaticky dispatch-conf, kterej si pamatuje, co jsi udelal naposledy, jestli ti stacil defaultni soubor, nebo jsi neco predelaval

Petr Smid
Petr Smid (neregistrovaný) ---.systinet.com
1. 9. 2009 13:01 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Ja zas neznam DenyHosts, ale tipnul bych si, ze se to ma spoustet pod rootem. Jo, Ubuntu vlastne defaultne roota nema, takze pomuze pred prikaz dat „sudo “.

Petr Krčmář aura:99
1. 9. 2009 19:44 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Ubuntu samozřejmě roota má, jinak by bylo to sudo k ničemu. Jen má zdejší root náhodně generované heslo a není možné se k němu přihlásit přímo, ale jen právě pomocí sudo z běžného uživatele.

Přezdívka je povinná
Přezdívka je povinná (neregistrovaný) ---.se.netlab.sk
1. 9. 2009 20:07 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Root nema heslo, viz

/etc/passwd

root:x:0:0:ro­ot:/root:/bin/bash

/etc/shadow

root:!:14075:0­:99999:7:::

trubicoid
trubicoid (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
1. 9. 2009 20:48 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

no a co

sudo passwd?

awe_cz
awe_cz (neregistrovaný) 86.49.12.---
1. 9. 2009 10:15 Nový

Ona uplne staci "security by obscurity"...

…aneb na zadnem serveru, co kouka do internetu, nemam ssh na defaultnim portu. Zatim se pocet utoku rovna nule;)

anydot
anydot (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
1. 9. 2009 10:21 Nový

fail2ban

celé vlákno

Doporucuju fail2ban, taktez sleduje logy, a pri neuspesnych pokusech se vola akce, typicky pridani docasneho drop pravidla do iptables – coz je imho lepsi, nez spojeni vubec akceptovat. Mimo to neni omezen jenom na ssh, ale na cokoliv, k cemu se da napsat regexp. S uspechem pouzivam na sasl (pop3&imap), apache, ftp …

trubicoid
trubicoid (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
1. 9. 2009 21:16 Nový

Re: fail2ban

celé vlákno

no pockej, kdyz mas IP v hosts.deny, tak spojeni taky neni akceptovano…

SanTiago
SanTiago (neregistrovaný) ---.crfreenet.org
1. 9. 2009 21:52 Nový

Re: fail2ban

celé vlákno

Opravdu? Mel jsem pocit, ze je akceptovano a vzapeti zruseno. Netusim, jak by slo z userspace (ze socket rozhrani) speficikovat, ze kterych adres presne chci akceptovat spojeni a ze kterych ne.

trubicoid
trubicoid (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
1. 9. 2009 22:23 Nový

Re: fail2ban

celé vlákno

no mozna jo, ale spojeni je stejne preruseno pred vyzvou User: ne?

Edheldil
Edheldil (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
1. 9. 2009 23:09 Nový

Re: fail2ban

celé vlákno

Pokud pouzivate tcpwrappers, coz je knihovna, ktera hosts.deny obvykle pouziva, tak daemon (i kdyz je to treba jen inetd) nejdrive spojeni akceptuje a potom ho zrusi. Teda vyrazne vyssi naroky na systemove zdroje a vetsi sance k pruniku, nez kdyz je spojeni odmitnuto/zahozeno firewallem jeste pred sestavenim.

DenyHosts me prijde jako nahrada, pokud nemuzete/nechcete pouzivat firewall, treba proto, ze jste ve FreeBSD jailu, kde to neni mozne.

JardaP . aura:24
1. 9. 2009 21:57 Nový

Re: fail2ban

celé vlákno

Pokud to nechcete pouzivat na nic jineho, nez ssh, tak ma DenyHosts sve vyhody. Treba synchronizaci s vnejsi databazi, diky ktere spouste utoku je zabraneno, nez vybec zacnou. Tez by mne zajimalo, co se stane, kdyz po obzvlasne utocnem dni mate iptables nacpane spoustou drop pravidel a nemate nijak zvlast vykonny router. Nezpomaluje to filtrovani a tim i cinnost routeru?

jano
jano (neregistrovaný) ---.pod.cvut.cz
1. 9. 2009 22:19 Nový

Re: fail2ban

celé vlákno

ad sila routru: „utocny den“ nie je myslim ta spravna miera lebo stare zaznamy sa mazu za ovela kratsiu dobu vacsinou v radoch desiatok minut a myslim ze radovo stovky zaznamov nie su problem ani pri hodne slabom routri (ja ich vzdy napocitam aktualne tak do 50 a to mazem po troch hodinach) …navyse jednoduche pravidlo/filter na IP adresy je vypoctovo pomerne nenarocna zalezitost......

inak by som sa rad opytal na skutocny rozdiel medzi F2B a DH?

zacal som s fail2ban lebo som akutne nieco take potreboval a toto bolo prve co som vygoglil a ked sa mi to zapacilo a chcel som to instalovat aj na ostatne stroje tak som zistil ze to napr nie je v gentoo stable … goglil som pre co a odpoved bola ze to netreba lebo je to to iste ako DH ktore tam uz je

JardaP . aura:24
1. 9. 2009 23:37 Nový

Re: fail2ban

celé vlákno

To same to urcite neni. A dost jinak to funguje. Jedno upravuje iptables a dela mozna i jine veci, druhe pridava utocnikovu ip do hosts.deny a volitelne tam pridava i ip utocniku z centralni databaze, kam je nauploadoval DH jinych uzivatelu. F2B tusim chodi i na jine sluzby, DH jen na ssh.

trubicoid
trubicoid (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
2. 9. 2009 8:30 Nový

Re: fail2ban

celé vlákno

DenyHost muze taky volitelne blokovat ALL v hosts.deny

ch-in-A
ch-in-A (neregistrovaný) ---.sdserver.cz
2. 9. 2009 9:11 Nový

pam_tally

ja pouzivam pam_tally, nema sice takove moznosti jako denyhosts ale funguje taky pekne :)

pht
pht (neregistrovaný) ---.felk.cvut.cz
2. 9. 2009 10:01 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Všechny tyhle auto blokující srágory jsou náchylné na to, že se tam jednoho dne nedostane ani legitimní správce. Vyhnout se, a to velkým obloukem.

anydot
anydot (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
2. 9. 2009 12:06 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Kazda rozumna utilitka tohohle razeni umoznuje zadavat i IP adresy, ktere se NIKDY nezablokuji.

pht
pht (neregistrovaný) ---.felk.cvut.cz
2. 9. 2009 12:16 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Což je úplně k ničemu, protože kdybych měl whitelist tak si tak firewall nastavím rovnou a nepotřebuju nějakej auto hajzl.

jano
jano (neregistrovaný) ---.feld.cvut.cz
2. 9. 2009 13:20 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

no prave ze ten autohajzl niekde zmysel ma a niekde nie… su proste situacie ked je nutne mat povolene ssh na default porte zo sveta a nejake pridane vychytavky typu VPN su neziaduce

tam je autohajzl najlepsim moznym riesenim a to i vcetne whitelistu, ktory ma velky zmysel napriklad ak je to server pre studentov a vy potrebujete aby ich to nebanovalo ak sa pripajaju z ucebne kde to robia na rychlo a vidia to prvy krat takze neuspesne pokusy sa len tak sypu ..... mimo ucebne na to 99% z nich kasle a to zostavajuce jedno percento, ktore to so skolskym ssh uctom mysli vazne, si proste da pozor aby nezadalo nespravne heslo 10× po sebe behom 1 minuty

v takejto apolikacii ma naozaj nic lepsieho nez autohajzl nenapada ale ak vas ano budem rad za kazdy navrh

pht
pht (neregistrovaný) ---.spatium.org
5. 9. 2009 11:17 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

a co to třeba nechat bejt, ať si útočej?

anydot aura:43
2. 9. 2009 17:15 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Svet ale neni pouze cernobily. Whitelist jak to nazyvate si tedy date na vylozene a zcela urcite bezpecne ip, aby ste se nahodou nechte sam nezamkl. Cele tohle je jenom o zesloziteni role utocnika, kdo nemusi ssh stejne nevystavuje.

pht
pht (neregistrovaný) ---.spatium.org
5. 9. 2009 11:18 Nový

Re: Blokujte SSH útoky pomocí DenyHosts

celé vlákno

Já vím že není, ale zrovna v tomto případě mi nevýhody převažují nad výhodami. IMHO je mnohem jednodušší přesunout ten port, jak tady už zaznělo.

kimec
kimec (neregistrovaný) ---.orange.sk
5. 9. 2009 12:03 Nový

TCP Wrappers?

Vytka: V celom clanku sa ani raz nespomenie fundamentalny fakt, ze Deny Host vyuziva na blokovanie kniznicu Tcp Wrappers (libwrap). Pokial nemate sshd skompilovany s podporou libwrap, vela toho nezablokujete.

http://en.wikipedia.org/…Tcp_wrappers

JiBr
JiBr (neregistrovaný) 217.118.212.---
15. 4. 2010 12:12 Nový

neznate nekdo neco podobneho na asterisk?

celé vlákno

Nedavno se mi nahakovali pomoci sipvicious na muj trixbox aprotelefonovali mi 80 euro za pul hodiny :-(. Moje blbost. Mel jsem moc jednoducha hesla.
Nicmene by se hodili kdyby bylo neco podobneho pro /var/log/aste­risk/messages. Neco co kontroluje jestli se takovhle vec nevyskytuje prilis casto ze stejne ip.----„[Apr 14 10:15:18] NOTICE[2522] chan_sip.c: Registration from ‚50010 <sip:50010@xx­x.xxxx.cz;tran­sport=udp>‘ failed for ‚87.96.182.177‘ – Wrong password“

anydot aura:43
15. 4. 2010 12:23 Nový

Re: neznate nekdo neco podobneho na asterisk?

celé vlákno

Můžete použít fail2ban, dají se mu dopisovat ruzné, obecné pravidla. Ve Vašem případe to bude znamenat jenom napsat dobře regexp na vytáhnutí IP adresy :-)

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem