Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku
Co je to „úspěšný software“?

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
26. 2. 2008 3:14

úspěch

Jde o to, co chcete vlastně sledovat. Většina světa mluví o podílu na trhu. Důvodem je fakt, že na trhu se točí peníze. Proto se také tržní podíl zpravidla určuje v procentu tržeb daného sektoru. Alternativně i v počtu kusů.
Miloš
Miloš (neregistrovaný)
26. 2. 2008 7:44

Re: úspěch

Ono je to složitější. Software pro řízení robotizovaného pracoviště (například) asi mnoho lidí nekoupí. Firmě přitom může vydělávat - aniž by ho jedinkrát prodala. Podobně (byť nepřímo) vydělávají mnohé programy, vznikající přímo ve firmě pro podporu její činnosti. Já bych řekl, že úspěšný je každý program, který přináší užitek.

Naproti tomu znám produkty naprosto zoufalých kvalit, které mnoho lidí dovádějí na pokraj šílenství. Jejich autoři ovšem "vyhráli" díky svým kontaktům výběrové řízení na nějakém ministerstvu a tak je chudáci podřízení musí povinně používat. Z vašeho hlediska jde asi o úspěšný produkt. (Jistě nebyl zadarmo). Já ten názor nesdílím.

SatanClauss
SatanClauss (neregistrovaný)
26. 2. 2008 8:03

Re: úspěch

"...Jejich autoři ovšem "vyhráli" díky svým kontaktům výběrové řízení na nějakém ministerstvu."

A to se netyka pouze software, kontakty hraji ve vyberovem rireni daleko vetsi roli nez kvalita reseni. Viz outsourcingove IT firmy se statnimi zakazkami...
I
I (neregistrovaný)
26. 2. 2008 9:09

Re: úspěch

Nesouhlasim s tim, ze software zamereny na skutecne profesionaly je tak trivialni, ze jej muze ovladat kazdy, vzdyt loseri ani neznaji terminologii a *nechteji* se ji ucit, tak at jdou k certu. Dale nesouhlasim ani s myslenkou, ze by software pro laiky prosazovan byt mel, protoze je zaostaly a chudy.

Porovnejte si treba M$ zaostaly a chudy notepad, co umi pouzit kazdy s editory vim a emacs. Srovnejte si moznosti, potrebne znalosti lze ziskat z dokumentace a usetri to kazdemu roky casu, zatimco notepad cas naopak pridelava a jsou s nim jen potize, viz treba BOM.

Uspesny software je ten, ktery uzivam dnes a denne, neuspesny software bud kvuli nizke kvalite a zamereni na laiky nepouzivam, nebo ani nevim, ze vubec existuje.
pan anonym aura:96
26. 2. 2008 10:40

Re: úspěch

Notepad fakt není dobrý příklad...

Ten program je naprosto dostačující pro to, na co je zaměřen. Tj. na jednoduchou editaci malých textových souborů - jednoduchých skriptů, malých logů apod. Ve Windows málokdy potřebujete složitější skripty a složitější textové konfigurace. Pokud ale takové věci potřebujete (např. si budete skriptovat svou oblíbenou aplikaci), pak si můžete vybrat jakýkoli jiný nástroj, který bude vhodnější.

Do Notepadu bylo vloženo tolik úsilí, aby to bylo splnilo svůj účel. Snažit se tam doplňovat fíčury, které využije méně než jedno promile uživatelů, se prostě nevyplatí. Notepad využívám velmi často a naprosto mi postačuje na úkony, které v něm dělám. Já sám si v něm občas píšu i delší skripty (delší rozuměj zhruba 100-300 řádků, cca 10kB-20kB prostého textu, takže nic světoborného) a nepostrádám nějaké zásadnější funkce. Ne proto, že bych o nich nevěděl (mám naistalovaných pár editorů k tomuto účelu, které mi přišly s balíkem jiných aplikací), ale prostě proto, že čas na jejich osvojení by se mi nevyplatil. Využil bych to pouze několikrát do roka. Takže kde by byly ty "ušetřené roky času pro každého"?

Stejně mne překvapuje, jak na jedné straně slyším, že "MSO je zbytečně velký, funkčně stačí OOo" a na druhé straně pak stejný člověk prohlásí "notepad je chudý hlupáček, použijte VIM" (tím teď nemám na mysli neregistrovaného l, o kterém nic nevím).
JardaP
JardaP (neregistrovaný)
26. 2. 2008 16:01

Re: úspěch

Vy jste asi masochista. Jinak byste si nainstaloval nejmene Metapad, ktery je lepsi, nez Notepad, ale svou jednoduchosti vas k nejakemu osvojovani nenuti. Notepad snad neumi ani takove veci, jako otevreni vyhledavaciho/nahrazovaciho dialogu po stisknuti nejake kombinace klaves. Aspon to tak bylo jeste na Win NT, dal nevim, nepouzivam ho. Ovsem s ohledem na to, ze se snad nezmenil minimalne od Win 3.1, ve zlepseni po Win NT bych jiz nedoufal.

http://www.benh.org/techblog/2007/06/top-5-free-notepad-replacements/
pan anonym aura:96
26. 2. 2008 21:46

Re: úspěch

Ale kdepak, nejsem masochista (ach jo, proč se mne hned kdekdo snaží poučovat?). Já prostě další funkce pro tyhle věci nepotřebuju. Prostě čas, který bych strávil hledáním, stahováním, instalováním, se mi nevrátí ani za rok. Pro to moje využití mi fakt stačí hloupý notepad, ve kterém využívám pět klávesových zkratek - klasická trojkombinace ctrl+C, ctrl+V, ctrl+X a pak ctrl+F a ctrl+H na hledání a zaměňování (nevím, od kdy to tam je, minimálně od w2000).

Prostě to berte tak, že zatímco profesionální kuchař nebo nějaký gurmet se v kuchyni či u stolu neobejde bez velké sady různých nožů a nástrojů, běžnému člověku postačují nože dva až tři - příborový, nějaký menší ostrý na běžné krájení čehokoli a pak nějaký větší na porcování větších kusů masa. Ostatní nože (vykošťovací, na sýr, na ryby, na steaky, mazací atd.) by třeba využil jednou za rok nebo by mu nepřinesly dostatečný užitek (třeba mazání lze zvládnout stejně dobře příborákem), tak k čemu by je pořizoval?
 Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
27. 2. 2008 11:01

Re: úspěch

Jak už jsem psal, práce admina ve Windows nemá moc společného s textovými soubory. Není to "edituji konfigurák, spustím program a výstup přesměruji do souboru, z něj něco vyparsuji, na výsledek pustím utilitu, zkontroluji její textový log". Když už dojde na editaci textu, typicky se jedná o to, že si člověk do Notepadu píše poznámku, nebo otevře texťák o pár řádkách, a upraví jednu hodnotu. Notepad na to v naprosté většině případů stačí. Když ne, je samozřejmě třeba použít něco jiného. Kvůli tomu ale nemá smysl na každý server cpát nějaký jiný editor.

Notepad samozřejmě umí CTRL+F a CTRL+H, tedy Find a Replace. Jaok perličku uvedu, že Win9x verze Notepadu měla omezení délky souboru na 64kB (zřejmě pocházela z Windows 3.x) :)
JardaP
JardaP (neregistrovaný)
27. 2. 2008 16:16

Re: úspěch

No prave, na Windows si otevru regedit a je to. :-) Pak uz v nem jen tri hodiny hledam a mazu vsechny zminky o mysi, abych rozchodil mys na pocitaci, ktery ukazuje, ze ma mysi dve, ale jine, nez tu pripojenou. A ta pripojena nechodi. Joj, nepouzil jsem Notepad a usetrilo mi to spoustu prace!

A na Windows NT to bylo zradlo. Clovek si neco nasel v regedit, tam zjistil, ze nema pristupova prava. Tak si spustil jeste regedt32, tam si ta prava zmenil a bylo to. V regedit se na nektere klice nedalo, v regedt32 se zase neda delat. Interface vymyslel nejaky debil s nadorem na mozku.
Martin
Martin (neregistrovaný)
27. 2. 2008 17:48

Re: úspěch

Jojo, na Windows serveru jako správce pořád edituji registr, na Linuxu zase kompiluji jádro. Ať žijí urban legends.
 Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
27. 2. 2008 18:28

Re: úspěch

Ne, ve Windows použijete GUI. Mazat myš pomocí regeditu metodou find and delete znamená, že systém po této lobotomii možná už nedáte dohromady bez reinstalace. Myš můžete odstranit v Device Manageru, tedy v GUI (jak bylo zamýšleno). Pokud novou myš systém nenajde, je třeba zjistit, jak je připojená, jestli je daný port (COM/PS2/USB) naživu, nebo pro začátek triviálně zkusit jinou myš.

Interface regeditu nevymyslel debil s nádorem na mozku (totéž méně drsně bych já tvrdil o tvůrcích vi). Windows NT 3.51 měly interface podobný Windows 3.1, a byl tam jen regedt32. Jeho interface je podobný, jako u File Manageru z Windows 3.x a NT 3.51 (děsný, ale pořád ne tak, jako Motif, viz link níže). Ve Windows 95 byl nový shell, a mimo jiné aplikace regedit. Při vývoji NT4 byl použit vzhled Windows 95, samozřejmě včetně řady komponent. Jednou z komponent byl regedit. Ten ovšem na Win9x neuměl permissions, a pro NT4 je nedodělali. Výsledkem byla situace, kdy permissions (a hodnoty typu REG_MULTI_SZ) šly měnit jen v regedt32. Nic moc, ale pořád lepší, než kdyby nechali v NT4 jen regedt32.
http://motif-pstree.sourceforge.net/screenshot.jpg
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 2. 2008 20:52

Re: úspěch

Dekuji za radu, ale jsem mene blby, nez se vam mozna zda. Zrusit mys v Device Managoru byla prvni vec, kterou jsem udelal, a to dokonce nekolikrat. Po rebootu si totiz Windows obe nefunkcni mysi promptne znovu nainstalovaly a pripojena mys akorat zrala elektriku. Pomohlo jedine promazani registru od vsech zminek vsech tri zucastnenych mysi. Pak se konecne rozpoznala a naistalovala. Trivialne zkusit jinou mys nemuzu, ledaze bych si pro ni zasel do kramu. Navic kdyz ta mys drive chodila, nebudu kupovat jinou kvuli dokopanym registrum.

Rikal jsem, ze debil s nadorem na mozku vymyslel GUI od regedt32, ne od regedit. Trvam na tom, i kdyz ten GUI pochazi z nt 3.x. Pouzit se da jen s vypetim vule, kdyz clovek prekona pokuseni vyhodit pocitac zavrenym oknem.

Jinak nevim, co Microsoftu zabranilo regedit dodelat o nastavovani pristupovych prav a strcit do nejakeho SP. Urcite ho meli jiz pekne dlouho k dispozici v ramci vyvoje W2k.
 Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
2. 3. 2008 21:30

Re: úspěch

Pokud nemáte náhradní myš (těch se v IT odděleních válí ve skříních hromady), těžko něco opravovat, že? Je to potom jako si stěžovat, že doma neuděláte v kuchyni generálku motoru svého vozu.

Možná to chtělo reboot bez myši, odstranit stávající myši, odinstalovat všechny drivery myší od výrobců HW, a teprve poté připojit myš znovu. "Promazání" Registry může vést k tomu, že bude nutná reinstalace. Představte si, že byste při podobném problému na Linuxu "promazal konfiguráky" v /etc a /home/*, a odstranil vše, co by se vám zdálo být spojené s myší. Doporučil byste takový postup, nebo byste řekl "proboha nic nemažte, pokud přesně nevíte, co děláte"?

Jak jsem psal, regedt32 měl interface podobný File Manageru. Ano, ten interface byl špatný, ale ne až tak děsný, jako Motif. Samozřejmě regedit šlo dát do SP, ale proč to dělat? Takhle byste mohl u NT4 nahradit device management, naučit je číst DVD, použít knihovny shellu z Windows 98, trochu je pošťourat abyste tam dostal DirectX 9, a máte Windows 2000. Za co by pak zákazník platil v nové verzi?
Drom
Drom (neregistrovaný)
26. 2. 2008 14:50

Re: úspěch

Uspesny software je ten, ktery uzivam dnes a denne, neuspesny software bud kvuli nizke kvalite a zamereni na laiky nepouzivam, nebo ani nevim, ze vubec existuje

Takze kdyz nepouzivam KDE, logicky to znamena, ze je nekvalitni? Nebo FreeBSD?
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
26. 2. 2008 16:33

Re: úspěch

"Takze kdyz nepouzivam KDE, logicky to znamena, ze je nekvalitni? Nebo FreeBSD?

Pro Laela jsou důležité Windows. Ostatně, je za jejich propagaci i placen: http://www.root.cz/zpravicky/mozilla-najala-lidi-na-vylepseni-rozhrani/181083/
Adam
Adam (neregistrovaný)
26. 2. 2008 20:34

Re: úspěch

No jo, ale ta reklama uz mne trochu sere.

P.S: Uz ti poslaly to cdcko.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
27. 2. 2008 0:40

Re: úspěch

Mně reklama nesere, používám links :)
 Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
2. 3. 2008 21:37

Re: úspěch

No jasně. Pracuji na propagaci i v neděli, a vůbec nejraději po půlnoci. To víte, když jde o blaho firmy, denní režim jde stranou :)

Ale na té linkované diskuzi mě překvapilo, že reakce byly celkem usedlé. Měl jsem za to, že zmínka o 15% slevě vyprovokuje poměrně bouřlivou diskuzi o uplácení komunity, a o tom, že se "nikdy nedáme".

Pro vyjasnění: nejsem placen za propagaci Windows, nejsem zaměstnanec MS, a mé příjmy nejsou přímo závislé na prodeji MS produktů. Jakákoliv jiná prohlášení byla žertem, který jsem si neodpustil poté, co mě všichni podsouvali, že jsem "placený agent".
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem