Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

Marex
Marex (neregistrovaný)
7. 7. 2008 0:11 Nový

anketa

celé vlákno
chybi tam moznost "neexistujici" ;-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 7. 2008 3:02 Nový

Re: anketa

celé vlákno
a tak proc ne, kdyz to pomuze rozsirit komunitu a lidem snad otevrit oci ... a jestli to k necemu bude.. aneb co je na tom spatneho, ze existuje? ;)
Smokie
Smokie (neregistrovaný)
7. 7. 2008 15:00 Nový

Re: anketa

celé vlákno
Nuti ta niekto Ubuntu pouzivat? :)
Michal Kundrát aura:64
7. 7. 2008 20:15 Nový

Re: anketa

celé vlákno
si vypni xserver
David Marek
7. 7. 2008 1:04 Nový

Mark Shuttleworth

celé vlákno
Komolit nekomu jmeno neni hezke. Mark Shuttleworth.
Petr Krčmář aura:99
7. 7. 2008 7:19 Nový

Re: Mark Shuttleworth

celé vlákno
Máte pravdu, opraveno.
xyz
xyz (neregistrovaný)
7. 7. 2008 2:27 Nový

Co nového

celé vlákno
Možná by stačilo zrealizovat změny, které by plánovány už pro aktuální verzi 8.04 a od nichž se zčásti (pokud vím) kvůli LTS upustilo, viz http://www.root.cz/clanky/napady-a-myslenky-pro-ubuntu-8-04-hardy-heron/ .
empty.empty
empty.empty (neregistrovaný)
7. 7. 2008 7:41 Nový

ubuntu

celé vlákno
tohle je fakt progresivni distribuce, mozna ze nepridava do komunity nejak extra jak je ji vytykano, ale
jde k lidem ... mno zkuste to poprit (i kdyz nove oSUSE 11 je taky namka, ale rychly vyvoj ubuntu ho
pretlaci, uplne zapominate na pravidlo "Publikuj brzy, publikuj často" )
Štepán Gabriel
7. 7. 2008 12:53 Nový

Re: ubuntu

celé vlákno
Ano ano.
Nebo také kdo rychle dává dvakrát dává...
Zdeno Sekerák aura:86
8. 7. 2008 14:55 Nový

Re: ubuntu

celé vlákno
Tak tak. Mam uplne rovnaky nazor.
v3n3c
v3n3c (neregistrovaný)
7. 7. 2008 8:03 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
No poslední náštěva mého Ubuntu na mém počítači byla asi pře měsícem (verze 8.04)!!! A jak rychle přišla tak taky odešla. NEvím, ale Ubuntu by mělo hlavně zapracovat na stabilitě.
djiri
djiri (neregistrovaný)
7. 7. 2008 8:48 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
no já ubuntu užívám poměrně dlouho - současně s fedorou a se stabilitou nemám nejmenší problém.. teda až na jednou pc s p4 u kterýho musím jádro zavádět s noacpi a td.. protože jinak mi začne za běhu měnit frekvenci s 3 na 2,8 pokud není vytížený a pak to celý občas kapalo....
Robert Smol aura:100
7. 7. 2008 9:22 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
7.10 mi moc nejela, neustale problemy s mikrofonem, sitovanim a tak. 8.04 je dle meho nazoru opravdu povedena verze. Vse bezi, nyni bez problemu dosahuji uptime na laptopu pres tyden a to vcetne uspavani do pameti (probudi se 100%, jen je nekdy zasekla klavesnice).

Jedine na co bych si postezoval je padani Firefoxu na strankach s Flashem :(
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 7. 2008 9:47 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
Nemáte náhodou nainstalovaný balíček libflashsupport ? (podpora PulseAudio pro flash?) Většina padání byla kvůli nestabilitě této přídavné knihovny.
Ondřej Surý aura:76
7. 7. 2008 9:48 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
Uživatel si nepřál zůstat v anonymitě, jen je místní systém tak pitomý, že i když mám vyplněné jméno a heslo, tak mě stejně zanonymizuje...
Robert Smol aura:100
7. 7. 2008 13:38 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
Mam, a tak jsem ho hned odinstaloval, uvidime. Jen by mne zajimalo, zda-li to znamena, ze budu bez zvuku .)

Kazdopadne diky za tip.
Petr Krčmář aura:99
7. 7. 2008 9:47 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno

Jedine na co bych si postezoval je padani Firefoxu na strankach s Flashem

To není bohužel problém Ubuntu, ale problém Flashe. Podle statistik Mozilly může za třetinu všech problémů s Firefoxem. Bohužel totéž se děje i v jiných prohlížečích.

Už mnoho let je plánováno, že se Flash (a další pluginy) bude ve Firefoxu spouštět v samostatném procesu, který nesestřelí prohlížeč při pádu. Zatím ale není podpora napsaná a do té doby bude prostě problémový modul (sdílená knihovna) schopna shodit celou aplikaci.

Ludek
Ludek (neregistrovaný)
1. 9. 2008 9:17 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
Nejen s Firefoxem. Mně flash s Firefoxem dokáže sestřelit celá Xka. Kombinace FF + flash + ovladač pro Ati mobility je docela vražedná kombinace :-((
Martin Harvan aura:44
10. 7. 2008 15:00 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
heh.. no tak ja mam na laptope uptime 60+ dni, zatial vsetko funguje (tiez ubuntu 8.04) :)
jj
jj (neregistrovaný)
8. 7. 2008 15:32 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
Pres tyden? A to ma byt hodne? :) S Archlinuxem uspavam notas bezne kolem 50 dnu uptime, rebootuju jen v pripade aktualizace jadra.
Martin Harvan aura:44
10. 7. 2008 15:02 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
ja mam na ubuntu 60... podme si ukazovat kto ma vacsieho..
Bloumal
Bloumal (neregistrovaný)
7. 7. 2008 9:54 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
Ubuntu provozuji na HP Compaq 8510p a nemám s ním nejmenší problém.
Stabilita je vyšší než u WinXP a to je co říct, o Vistě nemluvě, ta letěla z disku jako první asi po 3 týdnech marného boje.
Ubuntu HH mám od počátku co vyšlo a po posledním update ovladačů grafiky přestalo blikání a Compiz funguje jako po másle.
Veškerý HW to našlo a funguje bez zaváhání. Jsme spokojený, nic to nestojí a funguje to.
ernie
ernie (neregistrovaný)
8. 7. 2008 16:03 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
Noo já si taky nemůžu na 8.04 sztěžovat, jen se mi nepovedlo rozchodit akceleraci na mým letitým radeonu, no je t odědeček a vývoj nezastavíš ...
David
David (neregistrovaný)
22. 10. 2008 13:03 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
Že Vista není stabilní? A na to jste přišel kde?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
29. 10. 2008 11:32 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
je to tak ubuntu je opravdu někde jinde než xp
Blera
Blera (neregistrovaný)
3. 11. 2008 23:25 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
Mam ten stejnej notebook a davam za pravdu, jede to jak z praku. Od nabootovani z CD jela i grafika v plnem rozliseni, konfigurace druheho LCD na prvni pokus.
Jedine, co mi ted po upgrade nefunguje jsou dotekova tlacitka v horni liste.
newman
newman (neregistrovaný)
7. 7. 2008 10:44 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
ano, take jsem zkousel ubuntu8.04 na svem notesu - pouzivam nekolik let debian, ale pri me s casem vzrustajici pohodlnosti jsem uvital par vylepseni ktere nabizi ubuntu. Takze s novym diskem jsem sahnul i po tehdy novem ubuntu.

Bohuzel jsem byl ve finale dost zklaman a nejvice mi vadil divny bug, ze kdyz bylo zapnute audio i v jinem prehravaci nez video prehravaci, tak nesla vyuzivat XV vrstva. Takze pri pustenem radiu pres net neslo rozumne poustet video ... hlasilo to nejaky obsazeny port a problem s inicializaci xv. chvili jsem se s tim moril, ale pak jsem to otravene vzdal, protoze dalsi vadici drobnosti pribyvaly a otravily mne. Takze jsem zpet na debianu a pokorne/spokojene vyuzivam jeho stability ...
alfonz
alfonz (neregistrovaný)
7. 7. 2008 11:27 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
to je divné, já normálně používám mplayer/vlc (XV) + rhythmbox na rádio a bezproblémů.... > toto bych spíše přiřadil ovladači grafické karty..
newman
newman (neregistrovaný)
7. 7. 2008 19:51 Nový

RE: Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

celé vlákno
v notesu mam normalni intel chipset, takze tam jsem necekal moc zadrhel
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 7. 2008 13:11 Nový

hmmm

celé vlákno
Vsetky tie mockup-y noveho vzhladu stoja za hovno, ale na jeden sa pozerat celkom da
https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Incoming/Hardy/Alternate/BasicIdeals
breakk
breakk (neregistrovaný)
7. 7. 2008 15:58 Nový

Re: hmmm

celé vlákno
nadhera!
sid
sid (neregistrovaný)
7. 7. 2008 19:34 Nový

Re: hmmm

celé vlákno
Neni to spatne. Jeste zmenit tu fekalni barvu a libilo by se mi to.
diss
diss (neregistrovaný)
7. 7. 2008 23:47 Nový

Re: hmmm

celé vlákno
OMG... system - volby - vzhled (a kdyz nevite jak na "bootscreen", staci doinstalovat utilitu startupmanager)
hawran diskuse aura:59
7. 7. 2008 13:43 Nový

Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
... kdyby mi v Ubuntu NEZMIZELO po jakemsi poslednim upgrade moje (pracne vytvorene) nastaveni zvukove karty. (Mam Dell D630)

Zacal jsem s 7.04, zvuk jsem po kratkem hledani na netu rozchodil. Ozivit dual screen (laptop + externi display) neslo a neslo, ze pry neco z xrandr. Zajimave, ze na starsim Dellu D620 to pracovalo, dokonce to byla nejaka 6. vere Ubuntu...

Presel jsem na 7.10, dual screen najednou chodil krasne, zvukovka nikde. Po DLOUHEM hledani jsem nasel postup, kdy jsem si musel SAM zkompilovat nejake ptakoviny okolo alsa a pak to chodilo bez problemu... Ale byt obycejny uzivatel, ktery chce FUNGUJICI system po instalaci, tak uz se na linux nikdy ani nepodivam...

Jenze, ted probehly nejake upgrade a najednou, zvuk NIKDE! Hlasi to nejake podivnosti, chybejici GStream (nebo co). Uz jsem zkousel to prekompilovani, ale tentorkrate NIC, NIC, NULA!

Otazna zni: JAK mam jako milovnik linuxu doporucovat svym znamym tento system (a je mi jedno, ktere distro), kdyz i ja ja uz ted ztracim nervy a OPRAVDU nemam chut kvuli nejake pitomosti zase stravit tyden na googlu, aby mi mi ZASE fungovalo to, co uz jednou fungovalo? Ve windowsech vsechno (zvuk, dualscreen, ...) fungovalo hned jak ma...
Hmmm
Hmmm (neregistrovaný)
7. 7. 2008 13:46 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
Kamo to znie velmi podozrivo aby ten Dell nefungoval bezproblemovo. Tomu sa mi nechce verit. Skus format a cistu instalaciu 8.04.1 a vsetko ti musi fungovat jak po masle..
hawran diskuse aura:59
7. 7. 2008 13:55 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
??????

Tak TOTO je presne ten typ rady, ktery asi NIKDY neocenim...

1) PROC bych mel formatovat disk (mam tam data, ale o zalohovani se ted nebudu bavit) a instalovat VSECHNO ZNOVA?!

2) Kdyz rikam, ze vsechno fungovalo bez problemu a najedno prestalo, tak tim myslim, ze 'vsechno fungovalo bez problemu a najedno prestalo'. Neinstaloval jsem nic, nevrtal jsem se v nicem, probehlo jen par updates pres ten automaticky update system...
Smokie
Smokie (neregistrovaný)
7. 7. 2008 15:06 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
k bodu 2) Kolko ludi mi toto povedalo a nakoniec sa zistilo, ze chyba vznikla, pretoze NIECO INSTALOVALI a V NIECOM SA VRTALI...
Christof aura:89
7. 7. 2008 15:36 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
"nieco instalovali" - ano, Ubuntu ;)
Smokie
Smokie (neregistrovaný)
7. 7. 2008 18:12 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
To je hlupost, prosim vas. Ja mam Ubuntu uz vyse polroka (7.10 a 8.04) a ziadne problemy som doteraz nemal... To je len zase nejaka averzia a blud. :)
nojvirt
nojvirt (neregistrovaný)
7. 7. 2008 16:59 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
souhlas, sam mam celkem bezny HW, co mi ale Ubuntu dela se zvukem, z toho by se jeden pos**l. Bezne se mi stava, ze po stazeni aktualizaci prestane fungovat zvuk - kdyz se to stalo asi potreti, vyrval jsem si polovinu vlasu a pres pul roku pouzival Suse.
S HH a Pulseaudio - zvuk puvodne nefungoval, jen po 'sudo killall pulseaudio'. Strejda Gugl nevedel jak pomoct, nakonec celkove radove po hodinach jsem nasel reseni, ktery spocivalo v nainstalovani nejakych dalsich balicku, rucni uprave asi 5 souboru. Zatim zvuk funguje, ale jestli po aktualizaci prestane, tak budu asi plesatej.
Vin
Vin (neregistrovaný)
7. 7. 2008 18:01 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
Ačkoliv také používám OpenSUSE, tak se Ubuntu musím zastat - vypadá to, že s pulseaudiem jsou problémy všude (i já jsem s ním měl problémy, ale jenom v betě a RC distra) - viz http://suseportal.cz/kategorie/tipy-triky/jak-odstranit-pulse-audio-z-opensuse-11-0-gnome.
diss
diss (neregistrovaný)
8. 7. 2008 0:23 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
treba ja nastesti s pulseaudio (a sb audigy) zadny problem nemam, jediny co musim po instalaci linuxu udelat je prepnout (treba v alsamixeru) vystup z digitalniho na analogovy a jinak pohoda
Robert Smol aura:100
7. 7. 2008 20:36 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
Proc preinstalovavat? Jednoduche, z prispevku je videt, ze jste si do systemu sahal kompilaci alsy. Po sve vlastni zkusenosti (7.10) vim, ze to neni jen tak, nekde se neco prepise a instalace z balicku uz dany soubor proste neprepise a problem se ne a ne vyresit.

Pokud se upgrade z verze na verzi nepovede (a ze se tam toho nekdy meni dost), opravdu doporucuji zkusit cistou instalaci. Zazalohovat data na Linuxu vetsinou neni zadnej problem, pokud se na systemu chovate slusne, tak to je akorat vas home co staci jen nakopirovat (treba na externi disk). Kamarad ma Dell Latitude a resili jsme asi stejne problemy co vy, po ciste reinstalaci si laptop nemuze vynachvalit.

O sve zkusenosti a snad i tip jak rozbehat nektere audio chipsety (ale plati spise pro 7.10, 8.04 mi jede jako vino) se rad podelim:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-meta/+bug/188972/comments/11

Dale bych Vam doporucil, reportuje bugy a budte aktivni pri jejich odstranovani, budete zkusenejsi a Linux bude lepsi. Linux neni zadna modla, je to software a zalezi na komunite jaky bude. Takove rypani opravdu nikomu nic neprinese, akorat jsou pak fora plna fnukani.

U windows se mi take dost cast stalo, ze jsem nainstaloval novy driver na grafiku, rebootil a byl v pr... (ale to uz je hodne let :) )
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 7. 2008 10:09 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
Ja bych se pridal ke kolegovi. Mam Dell Latitude D600 a podobne problemy me od verze 7.10 (ja vim, jsem pitomej, kdyz jsem zadal dist upgrade kdyz to jaks taks fungovalo) potkaly s grafikou (mam tu verzi notebooku s ati).
Minimalni vykon, pri dualscreen rezimu to naprosto bez jakyhokoliv logu padalo (s normalni vezi xorg, nemel jsem cas kompilovat si nakou debugovaci). Bug jsem reportoval, na forech mi nikdo nic neporadil (mimo toho co jsem uz sam zkousel) tak jsem misto aktivni ucasti na odstraneni chyby musel nainstalovat jinou distribuci.
Na reportovany bug se mi sice nekdo ozval, ale az vic nez 2 mesice pozdeji. Preci jen mam pocitac na svou praci, kde jsem navic musel stihat termin, ktery jsem diky pitomemu pracovnimu prostredi tak tak stihl. Musle jsem s tim pracovat protoze zdrzhovani s konfiguraci prostredi znova bych to uz nestihal. Behem te doby mi nikdo nepomohl (sam se ladenim linuxoveho prostredi bezne nezabyvam, takze me pomerne rychle dosly napady) tak jsem to hned po dodelani opustil.
Po takove zkusenosti prejdu na nejakou distribuci kde spousta veci da vic prace ale nesesype se to na hromadu kdyz to nejvic potrebuju.
Ted zkousim debian apropo nemate nekdo po ruce odkaz na spravnou konfiguraci pro muj laptop? Uspi se pekne, ale nejak divne se probouzi.
Ondřej Surý aura:76
8. 7. 2008 11:25 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
Experience may wary... Já mám už nějakou dobu D420tku a funguje vše moc pěkně. Nějaké problémy byly (hlavně s alsou, taky jsem musel svého času nutit tomu modulu nějaký speciální parametr.) Ale je pravda, že v tom notebooku mám Intel grafiku. S ATI díky proprietárním ovladačům jsou jenom problémy (ono obecně s notebookovýma ovladačema jsou problémy - když jsem měl na starém NB i Windows, tak s ATI grafárnou nefungovalo pořádně OpenGL.)
cleb
cleb (neregistrovaný)
7. 7. 2008 13:49 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
Pokud se v systému nechcete vrtat, prostě neupdatujte na nejnovější verzi. Že by něco přestalo chodit bez upgradu, tomu nevěřím.
hawran diskuse aura:59
7. 7. 2008 13:58 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
Ne, opravdu se v systemu nechci vrtat. Uz na to nemam cas ani trpelivost.
Ale predpokladam, ze kdyz mi ten graficky udelator hlasi, ze bych si mel provest update, tak ho provedu. Jak mam jako bezny uzivatel poznat, ktery z update si mam instalovat a ktery ne?

Neprovadel jsem upgrade na vyssi verzi celeho systemu...
Hmmm
Hmmm (neregistrovaný)
7. 7. 2008 14:54 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
V tom pripade prepac, zle som to pochopil. Ked sa ti to pojebalo nejakym beznym updatom, tiez by som bol nasraty. Chvalabohu som sa este nestretol stym zeby mi nejaky update nieco odfajcil, to je hold linux, je to zadarmo, obcas sa to sprava nepredvidatelne a clovek aby bol vecne v neistote co sa kedy posere... Osobne mam len zakladne repozitare + medibuntu a nic viac. Komplilovat neviem a ani nechcem vediet takze takymto sposobom tiez nic neistalujem a len obcas si stiahnem nieco z www.getdeb.net kazdopadne na notebook by som daval asi iba XPcka. Este by som mohol odporucit openSUSE 11.0 ale to ti tiez nepomoze...
Gabriel Szász
7. 7. 2008 15:30 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
To je presne dôvod, prečo som nikdy Ubuntu neprišiel na chuť. Repozitáre Ubuntu vychádzajú z Debian Sid (súčasnej unstable vetvy Debianu) a tam sa bežne stáva, že po "sudo apt-get upgrade" niečo prestane fungovať. Lenže Debian Sid rozhodne nie je distribúcia pre začiatočníkov. U nás v práci som ja jediný šialenec, ktorý používa Debian Sid na pracovnej stanici aj na notebooku. Všetci ostatní používajú Lenny alebo Etch a sú spokojní.

Ubuntu by však mala byť distribúcia pre začiatočníkov, ktorí skutočne nemajú na takéto vylomeniny čas ani trpezlivosť. Ja na rozdiel od nich viem, prečo sa Ubuntu chová tak ako sa chová a nepripadá mi to nijak divné. Keď mi po upgrade prestane fungovať "Update Notifier" v Debian Sid, viem, že čoskoro sa mi začnú ľudia sťažovať, že im prestali chodiť aktualizácie v Ubuntu. Avšak to, čo je pre mňa len nepodstatná vada krásy je pre nich životná pohroma a často dôvod prečo od Linuxu dajú ruky preč.
Ondřej Surý aura:76
7. 7. 2008 16:51 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
Klasický případ FUDu. Bylo by fajn, kdybyste věděl o věcech, o kterých píšete, alespoň základní informace.

Import z unstable je pouze ve vývojových verzích a třeba tento týden bude pro II zamražen a už budou dolaďovány jenom chyby. Rozhodně se to netýká vydaných stabilních verzí a bylo by fajn, kdybyste příště nešířil bludy.
Gabriel Szász
7. 7. 2008 18:35 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
Nemá zmysel sa tu hádať. Vývojový cyklus Ubuntu je skrátka príliš krátky aby sa stihli vychytať všetky chyby z vývojovej vetvy Ubuntu, preto sa často chyby, ktoré dôverne poznám z nestabilnej vetvy Debianu nakoniec objavia aj v stabilnej vetve Ubuntu. To je objektívna realita, nie FUD. Veľa používateľov zabúda na to, že distribúcie zostavujú a odlaďujú ľudia a tí tiež robia chyby. Čím majú na to menej času, tým je väčšia šanca, že sa niečo také prihodí. Ubuntu má silnejšiu komunitu ako Debian a ohromnú spätnú väzbu, preto je podobný bug vyriešený do dvoch dní (spravidla za pár hodín). To čo sa očakáva od používateľov je trpezlivosť a tolerancia. Ubuntu je fajn distribúcia. Len by to možno chcelo o niečo dlhší vývojový cyklus a hlavne tolerantnejších používateľov.
Ondřej Surý aura:76
7. 7. 2008 18:52 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
S tím, co jste napsal, už dokážu žít ;). I když bych použil jiné formulace, jako třeba, že se chyby _mohou_ objevit. Osobně si nemyslím, že délka vývojového cyklu takto silně koreluje s počtem odladěných chyb, ale to už je jenom o úhlu pohledu. Navíc u důležitých balíků vývojáři Ubuntu sledují chyby, které hlásí uživatelé v Debianu (a vice versa). A u některých balíků bývají členy balíčkovacích týmů ti samí lidé.

Podle mě je silnějším faktorem cosi, co bych nazval: "touha po novinkách". Zatímco trend mít na počítači novější a novější verze v Debianu žene spoustu lidí do instalace unstable nebo testingu, a tudíž se díky testingu vychytá více chyb, které pak nepropadnou do stable, tak v Unstable tenhle tlak tak silný není, protože stačí aktualizovat systém jednou za půl roku. Proto se může stát, že základna testerů vývojových verzí může být menší v Ubuntu i přes fakt, že celkově je uživatelská základna větší. (Podotýkám, že tato tvrzení nejsou podložena žádnými čísly, takže se jedná čistě o spekulaci, která mě teď napadla.)
Gabriel Szász
7. 7. 2008 19:21 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
V každom prípade je to zaujímavá hypotéza. Ja sám som Ubuntu nikdy nepoužíval. Môj príspevok vyšiel len z toho len už dlhšiu dobu sledujem koreláciu medzi chybami, ktoré sa objavujú v unstable vetve Debianu a stable vetve Ubuntu. Nikdy som sa nad tým nepozastavoval, ale priznám sa, že som si to vždy pripisoval kratšiemu vývojovému cyklu Ubuntu a snahe pretlačiť do distribúcie novinky za každú cenu. Zdá sa, že význam testovacej vetvy môže byť väčší než som si doteraz myslel...

Pri tom všetkom je tu stále otázka ako sa k tomuto "problému" postavia začiatočníci, ktorí potom na Roote vstupujú do nezmyselných diskusii ako je táto a rozpútavajú tu flame. Nech už GNU/Linux urobil za posledných 10 rokov akýkoľvek pokrok, stále je to komunitný produkt a vyžaduje istú kultúru od vývojárov aj používateľov.
hawran diskuse aura:59
7. 7. 2008 19:42 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
Tak nevim. Za uplneho zacatecnika se nepovazuji (neberu predochozi vety osobne, jen konstatuji!), kdyz uz jsem byl schopen si dohledat, co mam udelat a pak i zvladl tu kompilaci, :-).

Nicmene, z casovych a jinych duvodu jsem se rozhodl pro distro (nechme ted stranou, jestli jsem zvolil uplne spravne, ale OPRAVDU nechci rozpoutavat ZADNY flame!), ktere se po jakychsi drobnych upravach 'melo udrzovat samo' bez mych zasahu do konfiguracnioch souboru a podobnych libustek. Od toho tam snad ten 'auto-update' je, ne?

Mne jenom vytocilo, ze si nejsem vedom zadnych (mnou provedenych) zmen krome updatu a pracne ozivovany zvuk sel do kytek. A to jsem ani nezminoval, ze nez se to (grafika) ustalilo, tak bylo treba par restartu, ale na to uz jsem si zvykl.

Je to proste skoda, doufam, ze par hodin na googlu a nejaka kompilace to spravi. Ale to jsem si mohl rovnou buildovat system sam ze zdrojaku...
Ondřej Surý aura:76
7. 7. 2008 19:49 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
Zeptám se možná trochu hloupě, ale zkoušel jste to nahlásit jako chybu do bugs.launchpad.net?

Nevím, jaké jste do systému dělal zásahy, ale je vcelku pochopitelné, že ve chvíli, kdy začnete v systému kompilovat, tak se tyto změny nemusí přenést do novější verze, např. pokud jste přepsal nějakou knihovnu (resp. v podstatě libovolný soubor, který je součástí nějakého balíčku).

Mimochodem existuje mechanismus, jak zajistit, aby vámi ručně udělané změny nebyly přepsány novější verzí z balíčku (viz. man dpkg-divert).
Ondřej Surý aura:76
7. 7. 2008 19:54 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
Hypotézu jsem tak trochu postavil na vlastní zkušenosti. Používal jsem unstable (vlastně ještě v dobách, kdy něco jako testing nebylo, i po tom) a po přechodu na Ubuntu používám vývojovou verzi buď vůbec nebo jen velmi krátce před finálním vydáním. Ale opět si uvědomuji, že kauzální příčina může být také ovlivněna i třetí proměnnou - třeba tím, že už nemám tolik času se v tom babrat, nebo tím, že vlastně mě už to ani tolik nebaví se v tom babrat, nebo tím, že balíčky pro unstable dělám v pbuilderu, takže na vlastním stroji nemusím unstable mít, nebo tím, že už těch balíčků nedělám tolik od doby, co jsem opustil pkg-gtk-gnome team.

S vaším druhým odstavcem (i s tou řečnickou otázkou) plně souhlasím.
kotz
kotz (neregistrovaný)
7. 7. 2008 15:37 Nový

Re: Mno, mi by uplne stacilo...

celé vlákno
A nezkoušel jsi změnit zvukový server z pulse na alsu.
add otázka: napřed se jich zeptej co mají za model, případně jim tam strč rovnou liveCD a uvidíš jestli budou problémy nebo ne. BTW myslím že podobný problémy je čekají u nových nb i s XP.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 7. 2008 17:06 Nový

Baterie

celé vlákno
No ja jsem zkousel ruzne distribuce. Zustal jsem u Ubuntu. Ale vsechno jede skoro jak ma, ale baterie. Ukazuje mi to 1:45 hod a notebook taky tak vydrzi. Windows Vista mi ale ukazuje nekdy 3:30 hod. Nikdy ovsem tak dlouho nevydrzi. Realita je asi 2:30 hod. Ale to je o dost dele nez Ubuntu. Nechapu ? :-). Jinak Uspani do pameti nebo na disk funguji tak na 50% spise nefunguju. Toto kdyby dokazali opravit tak bych byl opravdu stastny !
kotz
kotz (neregistrovaný)
7. 7. 2008 17:46 Nový

Re: Baterie

celé vlákno
A jak dlouho máš nb?
Já ho mám rok. Začínal jsem na Ubuntu 6.04 na dvou hodinách. Po 7.04 to kleslo na hodinu a teď jsem na 25 minutách. Ale myslím že to bude spíš baterkou než tuxem.
Smokie
Smokie (neregistrovaný)
7. 7. 2008 18:10 Nový

Re: Baterie

celé vlákno
To je zvlastne. Mne v XP ukazoval okolo 2 hodin a aj tak vydrzal priblizne a v Ubuntu mi ukazuje 2:30, 2:45, aj 3 hodiny a tiez tak aj vydrzi. Vydrz baterky stupla. :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 7. 2008 22:01 Nový

Re: Baterie

celé vlákno
No mam ho asi rok. Ale o to nejde ja mam dualboot takze je to v podstate aktualni hodnota. Ve windows pouzivam Acer E-managment a ten podle nastaveni vypina ruzne komponenty a to udela dost hodne. Ale vice me trapi ten suspend to RAM. Ten se asi zasekne, protoze neni normalni aby to trvalo asi 5 min a pak nic. Suspend to disk funguje dobre ale po probuzeni nejede audio. A nevim ktera cast nejede :-(. Takze nevim co s tim. Ale nadruhou stranu vypinani, bootovani a start systemu je krasne rychly to je velke plus.
JohnnyS
JohnnyS (neregistrovaný)
11. 9. 2008 9:41 Nový

Re: Baterie

celé vlákno
Zdravíčko
Také se chci přiklonit k tomu aby se vývojáři zaměřili na výdrž a Suspendy.
Na baterii mi Ubuntu Hardy Hedron vydrží hodinu v XP mi vydrží hodinu a půl. a to mám CPU a GPU nastaven na nejnižší výkon.
A suspendy fungují nejlépe jednou, podruhé když suspendnu třeba do ram tak už nenaskočí. Navíc poprvé když suspendnu a poté uvedu NB v činost tak vypoví usb... myš připojená předtím k usb funguje, ale zařízení, která připojím až po uvedení v činnost jako třeba flašku, foťák i tu myš s klávesnicí už nenačte...
Takže výdrž NB a suspend bych viděl jako 1. věc na kterou by se měli zaměřit.
Jako ale na druhou stranu je mi jasné, že je to v linuxu docela problém, když má někdo NB s ATI nebo NVIDIA grafikami. Nevím jak NVIDIA, ale ATI má proprierní ne-opensource ovladače takže na tom nemůže nikdo dělat, kromě výrobce (jestli jsem to dobře pochopil). Ale zase USB nemá s ovladačem grafiky co dělat, takže je to docela zajímavý problém.
Jo také bych byl rád, kdyby se konečně podařilo rozchodit integrovanou čtečku karet, kterou má můj NB. Systém ji sice rozpozná zná, dokonce to vypadá, že by byl schopen paměťovou kartu načíst, ale nestane se tak. Škoda.
Těším se na U-8.10 . Doufám že vzhled bude stejný nebo podobný, protože se mi ty odstíny hnědé a oranžové líbí. Ty Modré a zelené skiny jiných OS mi přijdou už okoukané.
ilja
ilja (neregistrovaný)
4. 10. 2008 19:37 Nový

Co nám chystá Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex.

celé vlákno
Dovolím si několik poznámek. Podle mě, je nejlepší používat tzv. originální OS-distribuce. A to jsou: Slackware, Debian, RedHat a SuSE. Jsou nejuniverzálnější a nejstabilnější. Ostatní tzv. based distribuce jsou speciálně zaměřené na např. hry, grafiku, tvorbu hudby, atd. Mnohdy jsou to také ale "rychlokvašky" a tím jsou problémy i se stabilitou.
Lu
Lu (neregistrovaný)
25. 10. 2008 8:27 Nový

uplne by stacilo :-)

celé vlákno
kdyby se stalo to, co se stane ve woknech a to je to :-) :
ze kdyz to kompa pichnu flashdisk tak se mi zobrazi adresarova struktura, min ho "uvidim" v hw zarizeni (v jednotkach) a ne ze budu muset googlit jak ho tam namountovat pres terminal. Nechapu jak muze byt Ubuntu opblibene "pro obycejne rodiny", ktere sotva vi co je to klik a doubleklik.... Jinak je to dobry, take me nadchnul, ale z vyse uvedenych duvodu si bohuzel jeste nelajsnu to in stalovat "beznym uzivatelum"
Lu
Lu (neregistrovaný)
25. 10. 2008 8:31 Nový

Mili uzivatele, nestezujete si,

celé vlákno
je to zadarmo.
gryffus
gryffus (neregistrovaný)
12. 12. 2008 2:15 Nový

LiveUSB jako prvni fedora????

celé vlákno
Pokud vim tak tvorbu live(dosadte) medii, uz podporuje hooodne dlouho openSUSE pomoci sveho kiwi systemu... BTW: openSUSE RULEZ!! :-) Jemu se nic nevyrovna... Co se tyce desktop a workstation distribuci a distribuci pro power usery...
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem