Názory k článku
Co nového přinesl Debian Lenny?
18. 2. 2009 7:22
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Načo je dobrý ten SELinux? ja v tom moc pozitívum nevidim
18. 2. 2009 7:30
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Doporučuji přečíst první článek z našeho seriálu o SELinuxu, který se jmenuje Proč byste měli chtít SELinux?
I like GNU/Linux, not deb (neregistrovaný)
18. 2. 2009 14:18
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Shovel Debian up your ass!
18. 2. 2009 17:18
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Ked si uz musis ulavit, tak "shove". Shovel je lopata.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 2. 2009 9:32
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Bude i nejaky clanek o tom, co prinasi Squeeze? A jestli je upgrade z Lenny na Squeeze bez problemu. Pri minulem upgradu (tedy pred tema cca. dvema lety) se mi natolik rozhodily vsechny mozne zavislosti, ze me z toho dostala az nova instalace...
18. 2. 2009 10:22
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
nevim, zda-li je dobrej napad uz tedko aktualizovat na squeeze, spis bych jeste jel na lennym. je pravda, ze ja mam doma jeste etch, pridane puvodni testing vetve (ty jsem pridal az po roku od vydani) a na nove servry jsem jeste ponechal etch (instalace pred 3 mesicy) a s lennym vyckam jeste nejakej mesic. pokud chces squeeze, tak to rovnou prejdi na *buntu based distro ... ale konecne je to venku
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 2. 2009 10:30
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Jojo, mame dost serveru na etchi a rozhodne hned neprejdem (ano, taky kvuli tomu, ze to bude hodne prace:))
Jinak teda ale vypada to, ze Lenny je hodne promakanej a debian vyvojari udelali hodne dobry prace, takze ta dlouha cekaci doba se vyplatila. Osobne preferuju stabilni doladenej debian pred obcas-nestabilnim ubuntu.
Jinak teda ale vypada to, ze Lenny je hodne promakanej a debian vyvojari udelali hodne dobry prace, takze ta dlouha cekaci doba se vyplatila. Osobne preferuju stabilni doladenej debian pred obcas-nestabilnim ubuntu.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 2. 2009 11:33
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Popularita a kvalita Debianu je urcite zalozena i na jeho vybornem systemu stable/testing/unstable verzi. Takze stable na serveru je logicka volba. Na druhou stranu stable na desktopu jsem mel a prekvapive casto clovek potrebuje to ci ono z testing/unstable. Proto jsem zacal na desktopu pouzivat testing. Funguje to vyborne az na tenhle skok od jedne testing verze ke druhe, ktery se opakuje kazde dva/tri roky. Asi je to opravdu duvod prejit na unstable...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 2. 2009 13:24
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Jo, prave jsem provedl ten update a neni problem. Nicmene (tedy jestli tomu dobre rozumim), tak pred vydanim nove stable verze se po nekolik mesicu v testing uz nedelaji zadne zasadni opravy a ve chvili vydani nove stable verze (tedy napriklad prejmenovani lenny z testing na stable) se v nove testing objevi nekolik set az tisic novych updatu. Pri trose stesti to neni problem, ale neni to automaticke.
18. 2. 2009 13:48
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Ty balíčky se tam neobjeví. Zmražením budoucího stable dojde ke zmražení testingu a tak do něj nesmí nové balíčky a těch už existujících jen bugfixy. Release nového stable způsobí, že se všechny balíčky z testingu zkopírují do stable (a ze steble předtím do oldstable). To znamená, že v tom krátkém okamžiku jsou testing a stable identické balíčky. No a dojde k rozmražení testingu a do něj normálním běžným způsobem přecházejí balíčky z unstable. Jen proto, že ty balíčky jsou tam zadržovány dlouho je jich ze začátku víc. Takhle to nějak funguje velmi zjednodušeně. (P. Krčmář hlásil u sebe 160, já jsem měl asi 240, nějaký chio 243, tisíce jsou to možná všechny, ale ty stejně nikdo nainstalované nemá.)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 2. 2009 22:31
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Tak u mne to bylo 358...
Roger (neregistrovaný)
19. 2. 2009 10:16
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
2500 tisice na prvni pokus :) To uz tisice opravdu jsou.
Viz http://lists.debian.org/debian-devel/2009/02/msg00363.html
Viz http://lists.debian.org/debian-devel/2009/02/msg00363.html
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 2. 2009 18:00
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Naprosto souhlasím.
na desktopu dá většinou člověk přednost novému software, mnohdy i čekáte na nové funkce či odstraněné nedostatky staršího softu jako na smilování, mnohdy i za cenu několika hodin řešení problémů s kompatibilitou aktuální distribuce. Kdežto na serveru je vám šuma fuk, jestli tam je například Open Office ve staré verzi či nikoliv.
Přeci jenom, nechápu důvod, proč šáhly po starém Open Office.
na desktopu dá většinou člověk přednost novému software, mnohdy i čekáte na nové funkce či odstraněné nedostatky staršího softu jako na smilování, mnohdy i za cenu několika hodin řešení problémů s kompatibilitou aktuální distribuce. Kdežto na serveru je vám šuma fuk, jestli tam je například Open Office ve staré verzi či nikoliv.
Přeci jenom, nechápu důvod, proč šáhly po starém Open Office.
ToM (neregistrovaný)
18. 2. 2009 21:27
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
No ale třeba i na serveru existuje SW, kde čekám jako na smylování na novou verzi ať už z důvodu opravy chyby (ne všchno se odytí a backportuje), a nebo když je bezpečnost vázaná na kvalitu SW (namátkou takový antivirus) a pod.
Dramenbejs (neregistrovaný)
18. 2. 2009 23:44
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Na stable Debian vycházejí bezpečnostní updaty, když je nějaký známý exploit.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
19. 2. 2009 5:37
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Jak pro ktery SW. :-(
Roger (neregistrovaný)
19. 2. 2009 10:17
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Priklad?
Tosuja (neregistrovaný)
18. 2. 2009 10:44
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Nejjednodussi je jet na unstable, tam se te zadne takove zmeny nedotknou. A slovicka unstable se neni treba nejak bat, problemy nastavaji velmi, velmi zridka - horsi je ti i u online aktualizaci treba takoveho stable OpenSUSE, kdy se mi nejednou stalo, ze jsem skoncil s necim nefunkcnim.
edois (neregistrovaný)
18. 2. 2009 11:43
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Presne tak, dle mych zkusenosti je dokonce unstable stabilnejsi, nez lenny..
21. 2. 2009 2:32
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Ale je fakt, že Lenny je podstatně stabilnější než Kenny ;)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 2. 2009 12:01
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
mozna uz je to jinak, ale me vzdy openSuse prislo jako ze se az moc priblizuje k Windows, i s tou nepruhlednosti.. takze mam radsi i to ubuntu a napr. Centos (ten je pro me symbolem bezpecnosti, uz od zakladu jsou balicky a zakladni nastaveni bezpecne...nekdy az prehnane, ale lepsi nez povrchne..
18. 2. 2009 12:34
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Já jedu stále na testing (tedy od soboty na Squeeze) a ničeho jsem si nevšiml. Prostě se jen objevilo víc balíčků k update než obvykle.
Roger (neregistrovaný)
18. 2. 2009 11:29
Nový
Pulrocni zpozdeni
celé vlákno
Ona to s tim pulrocnim zpozdenim neni pravda - planovane okno pro vydani bylo 18-24 mesicu, Lenny vysel za 22, takze podle ocekavani. Ze se nekdo chytil puvodniho zari, je jeho problem (a obecne trochu chyba nekterych prehanecu).
Takze s temi prohlasenimi opatrne :)
Takze s temi prohlasenimi opatrne :)
mmn (neregistrovaný)
18. 2. 2009 12:22
Nový
Instalátor nebootuje
celé vlákno
Jedu na Lennym asi týden a nemohu si stěžovat na samotný běh systému. S instalací je to ale horší, nepodařil se mi nabootovat ten jejich síťový obraz pro amd64 (Tyan S2912, 2x AMD Opteron 2216). Načte se kernel a initrd a zamrzne to na "waiting for /dev to be fully populated". Tak jsem to musel instalovat strašnou oklikou. Je fakt, že tenhle problém měl už Etch na mém Opteronu 252.
18. 2. 2009 13:01
Nový
Král je mrtev? Tak to zas ne....
celé vlákno
Mě je celkem jedno, jestli bude Lenny vydán dneska, za týden, půl roku, rok... Nijak na vývojáře nespěchám, jen ať dělají v klidu a pohodě a ať výsledek stojí za to. Na Etchovy, kterého mám na svým desktopu jsem si celkem mákl a musím říct, že je to snad nejpropracovanější a nejstabilnější systém, který jsem kdy měl a proto nijak nebudu spěchat s aktualizací na Lennyho. Mám taky strach, že přechodem z jedné verze na druhou ztratím spoustu nastavení v konfiguracích a budu muset začít od začátku (ono konfigurace a jejich zpráva je v Linuxu kapitola sama o sobě - jedna z mála nepříjemností které na Linuxu vidím).
zd.valek (neregistrovaný)
18. 2. 2009 23:28
Nový
Re: Král je mrtev? Tak to zas ne....
celé vlákno
Co se konfigurace tyce, je na tom dle mych zkusenosti linux (debian) velice dobře. Uživatelskou konfiguraci lze kopírovat (takže i zálohovat) a přenášet mezi systémy velmi snadno. U systémové konfigurace jsem se s výraznými problémy taky nesetkal a to jsem je už nohokrát předouval mezi různými debiany. Aktualizace nedělá skoro žádné problémy. V konkurenčním OS MS Wokna jsem tohle nedokázal (to bylo cca v roce 2004, od té doby Wokna neřeším). Ostatní systémy neznám.
Roger (neregistrovaný)
19. 2. 2009 10:18
Nový
Re: Král je mrtev? Tak to zas ne....
celé vlákno
Jak pravil kolega, zrovna Debian si dava sakra pozor, aby vam konfiguraky neprepsal. Jinak je tu samozrejme jeste etckeeper.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 2. 2009 15:08
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Prosím Vás, nemůžu najít seznam balíčků dostupných pro současný testing.. Chystal jsem se na Lennyho, ovšem bych chtěl Gnome 2.24 < , Gimp 2.6 < . Lze nainstalovat stable a instalovat balíčky z testing?
Děkuji
Děkuji
xxx (neregistrovaný)
18. 2. 2009 15:52
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Gimp 2.6.5 je v unstable, v testing je tusim 2.6.4 a Gnome 2.24 zacina postupne prenikat do unstable, bohuzial zatial su tam len gtk+ libky a pod..
needles (neregistrovaný)
20. 2. 2009 18:22
Nový
sid
celé vlákno
ako na tom teraz bude sid? meni sa na squeeze alebo sa stava stable pod kridlami lenny? pozeral som /etc/debian_version a mam 5.0
hmm??
hmm??
nobody (neregistrovaný)
21. 2. 2009 11:35
Nový
Re: sid
celé vlákno
Unstable je vzdy Sid, nic se nemeni, jen se upgraduji balicky na novejsi, resi se zavislosti a postupne to propadne do noveho testingu ktery se stabilizuje, odladi a vyda jako novy stable
21. 2. 2009 2:39
Nový
RE: Co nového přinesl Debian Lenny?
celé vlákno
Tak koukám jak blázen, že GNUstep je v článku zařazen mezi "nejčastěji používané a sledované" aplikace - ?!?
Ne, že bych nebyl rád, kdyby to tak bylo, ale nějak se mi tomu nechce věřit.
Můžu anketu? Kdo z vás (a na co) GNUstep používá?
Ne, že bych nebyl rád, kdyby to tak bylo, ale nějak se mi tomu nechce věřit.
Můžu anketu? Kdo z vás (a na co) GNUstep používá?
ilja (neregistrovaný)
22. 2. 2009 11:35
Nový
Co nového přinesl Debian Lenny?.
celé vlákno
Tak jsem si koupil z Webstepu Debian Lenny na 5 DVD a instaloval. V Etchi mi na CRT monitoru 19" při zatržení rozlišení od 640*480 do 1920*1440 při instalaci defaultně šlo zobrazení 1280*1024 a frekvenci 61. Až po radě z webu jsem dokázal kompilací přes konsoli zprovoznit změny rozlišení a frekvencí.
V Lennym to nejde ani tímto způsobem a navíc se nezobrazí v "Nastavení rozlišení obrazovky" ani rozlišení ani frekvence. Jsou tam jen prázdná políčka. Defaultně je zobrazení asi 1600*1200.
Tak by mě zajímalo, jestli má někdo podobnou zkušenost a jak to vyřešil?
V Lennym to nejde ani tímto způsobem a navíc se nezobrazí v "Nastavení rozlišení obrazovky" ani rozlišení ani frekvence. Jsou tam jen prázdná políčka. Defaultně je zobrazení asi 1600*1200.
Tak by mě zajímalo, jestli má někdo podobnou zkušenost a jak to vyřešil?
Jazz (neregistrovaný)
25. 2. 2009 8:18
Nový
debian woody
celé vlákno
Sorry za trochu offtopic.
Schanim instalacni media woody-ho. Nejlepe kompletni.
Na archivu debianu mi to nejak neslo :-/
Dekuji za podnetne reakce.
Jazz
Schanim instalacni media woody-ho. Nejlepe kompletni.
Na archivu debianu mi to nejak neslo :-/
Dekuji za podnetne reakce.
Jazz
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2009 22:20
Nový
Re: debian woody
celé vlákno
prvni verzi nebo tu patchovanou? mam vsechny :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2009 22:27
Nový
Re: debian woody
celé vlákno
nebo http://archive.debian.org/debian-archive/debian/dists/ a image si muzes udelat sam. jeste byl nejaky madarsky miror kde delali aktualni cd/dvd a jigdo na sida, nmyslim ze tam byl i archiv oficialnich iso image vsech verzi.
mnicky (neregistrovaný)
13. 3. 2009 20:04
Nový
Rychlost
celé vlákno
Len co vysiel Lenny, presiel som nanho z Ubuntu...
Prve, co ma zarazilo a velmi prijemne potesilo je, ze oproti Ubuntu je znacne rychlejsi... Napriklad merania bootchartu po nahodeni readahead-u a dash-u mi ukazuju 17 sekund, a to mam procesor Intel Pentium 4 3Ghz, 512MB RAM a stary PATA HDD.
Na Ubuntu Intrepide to bolo cca 26 sekund...
Okrem toho som si viac veci musel robit rucne, cim som pochopil ako funguju niektore casti systemu (rad sa ucim nove veci) a taktiez mam (subjektivny) pocit vacsej stability.
Prve, co ma zarazilo a velmi prijemne potesilo je, ze oproti Ubuntu je znacne rychlejsi... Napriklad merania bootchartu po nahodeni readahead-u a dash-u mi ukazuju 17 sekund, a to mam procesor Intel Pentium 4 3Ghz, 512MB RAM a stary PATA HDD.
Na Ubuntu Intrepide to bolo cca 26 sekund...
Okrem toho som si viac veci musel robit rucne, cim som pochopil ako funguju niektore casti systemu (rad sa ucim nove veci) a taktiez mam (subjektivny) pocit vacsej stability.
lukaz (neregistrovaný)
19. 3. 2009 15:30
Nový
Re: Rychlost
celé vlákno
Naprosto souhlasím. Na stejné HW konfiguraci, na které jsem ještě před měsícem měl Debian Etch, mám nyní Debian Lenny a rychlost je opravdu větší oproti předchozí verzi Debianu Etch. Jsem velice mile překvapen.

