Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Deset největších softwarových chyb v historii lidstva

Dz.
Dz. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 9. 2010 0:44 Nový

Win 3.11

celé vlákno

Si matne vzpominam na stary vtip: "Jaky je rozdil mezi windows 3.11 a 3.1?" No a kdyz se to zadalo ve win 3.11 na kalkulace (3.11-3.1), tak vysla 0 :)

Honza
Honza (neregistrovaný) 62.24.77.---
29. 9. 2010 7:28 Nový

Re: Win 3.11

celé vlákno

Jojo, vzpomínám, byla to dobrá sranda, skuečně to fungovalo. Vím, že 3.1 - 3.11 tam vyšlo -0.0 (jestli i naopak tj. 3.11 - 3.1 == 0.0, to už si nepamatuju). V kalkulačce ve win 95 už to opravili.

Lef
Lef (neregistrovaný) ---.vscht.cz
29. 9. 2010 9:46 Nový

Re: Win 3.11

celé vlákno

Obojí fungovalo... :-)
Jinak existoval i "backport" opravené kalkulačky pro Win 3.1x, ale v době takřka předinternetové se k němu dostal jen málokdo... (a ten, kdo kalkulačku doopravdy potřeboval, si většinou sehnal něco poněkud schopnějšího a tu vestavěnou ignoroval).

DD
DD (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 10. 2010 21:47 Nový

Re: Win 3.11

celé vlákno

Webový emulátor bohužel tu "vlastnost" neobsahuje :-(

http://www.michaelv.org/

kljfslkfjkl
kljfslkfjkl (neregistrovaný) ---.175.broadband10.iol.cz
29. 9. 2010 1:28 Nový

Mariner

celé vlákno

Muzu se zeptat na nejakou citaci k prvni popisovane SW chybe u Marineru? Tahle historka se tradicne uvadi ne jako problem se zavorkou, ale jako spatne vyderovana (vytiskla) carka ve vyrazu pro cyklus ve starem Fortranu 66 (cyklus si vymyslim):

DO 10 I = 1,3

kdy se omylem vyderovala tecka a tedy se misto cyklu provedlo jen prirazeni hodnoty 1.3 do promene DO10I (tehdy se ve fortranu neresily mezery). Viz Programatorske poklesky, kniha od dvojice Hrebicek, Kucera. To je taky jeden z duvodu, proc ted cykly zapisujem jinak.

HuB
HuB (neregistrovaný) ---.avonet.cz
29. 9. 2010 1:38 Nový

Re: Mariner

celé vlákno

Chtěl jsem napsat to samé, včera jsem tu kapitolu v Poklescích zrovna četl :)

eqeqeqweqw
eqeqeqweqw (neregistrovaný) ---.175.broadband10.iol.cz
29. 9. 2010 2:09 Nový

Re: Mariner

celé vlákno

Ovsem podle toho co jen napsano na wiky (http://en.wi­kipedia.org/wi­ki/Mariner_1) je to jen urband legend. Podle wiky i clanku z devtopic slo o spatne prepsanou formulku ve ktere vypadl aritmericky prumer ...

benghi
benghi (neregistrovaný) ---.218.broadband6.iol.cz
10. 10. 2010 11:46 Nový

Re: Mariner

celé vlákno

To je trest za to, že používají vyšší programovací jazyky tam, kam mají mít zakázanej vstup.

alef
alef (neregistrovaný) 84.245.71.---
29. 9. 2010 7:19 Nový

Super clanok

celé vlákno

Super clanok

Dakujem

A*

Boogie
Boogie (neregistrovaný) ---.antik.sk
29. 9. 2010 7:38 Nový

Debian + OpenOffice

celé vlákno

Zapomnelo jse jeste na tuhle katastrofu ve Svycarskem kantonu Solothurn. Od roku 2001 presli jejich urady na Debian Linux a Open Office. Vysledkem bylo do roku 2010 celkem 623 infarktu, 65 maniodepresi a 7 pripadu naprosteho silenstvi zamestnancu statni spravy, kteri s timhle suntem museli pracovat. 19 postizenych skoncilo tragicky.

Dufus
Dufus (neregistrovaný) ---.243.broadband12.iol.cz
29. 9. 2010 7:55 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

BLBOST

Uživatel Debian GNU/Linux.
Uživatel Debian GNU/Linux. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 9. 2010 8:07 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Debian Linux? To je co?

:)
:) (neregistrovaný) 80.95.253.---
29. 9. 2010 8:45 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

no .. prozatim v historii me prace s PC (od r. 1985) .. jsem mel nejvic nabehu na infarkt pri praci s woknama ... u systemu zalozenych na unix nikoliv ;)

Libor Šedivý aura:55
29. 9. 2010 11:37 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Asi tak. Nedávno jsem instaloval Windows XP Home. Ten křáp rozchodit na notebooku vyžadoval instalaci asi 30 exe souborů (které jsem musel stáhnout jinde) a ještě to nebylo zcela optimální. Linux mi na tom samém stroji chodil téměř hned (téměř jelikož jsem musel nastavit heslo do wifi :-D ). Je fakt, že někdy je to s Linuxem těžší, ale v drtivé většině na netu najdu informace, které mi pomohou. U Windows se už řešení hledá hůře. Když zabruslím do českých fór o Windows, informace jsou kusé a je vidět, že to píšou obyč. lamy, co si hrajou ně administrátory. Informace "Ty jsi ale lama, použij tento komerční soft" mě opravdu nezajímají. Já hledám řešení. Brr, Windows nemám rád, jsou nepohodlné.

karlos
karlos (neregistrovaný) 77.48.59.---
29. 9. 2010 13:53 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

a ten linux co to s nim bezelo hned tak to byl taky 10 let stary release?

phi
phi (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
29. 9. 2010 15:13 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

to bylo distro ze starovekeho sumeru, nebot linux je od zacatku dokonaly, tak jak ho stvoril panbuh.

Lubik
Lubik (neregistrovaný) ---.8.broadband4.iol.cz
8. 10. 2010 21:27 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Pánbůh ne, ale Linus Torvalds, windows se mu nelíbily, naopak se mu líbil unix a tak si naprogramoval LINUs uniX, neboli LINUX :)

anonym
anonym (neregistrovaný) ---.78-99-126.t-com.sk
9. 10. 2010 17:34 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Keď už sme pri tom Linus ho tak nepomenoval...bol to chlapík čo mu ti dával na sieť (na univerzite kvôli zdieľaniu)...pres­nejšie Linus + Minix...

Lubik
Lubik (neregistrovaný) ---.8.broadband4.iol.cz
9. 10. 2010 18:07 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Ano i ne, co je vlastně minix ? Minimal unix, tedy je to operační systém založený na unixu. Lunus ho ale chtěl přejmenovat na freax a jeho kamarád Ari ho přemluvil, aby ho dal na síť, aby umožnil lidem jeho snadné stažení a poté ho i přejmenoval na linux. Ale to je úplně mimo téma, ale když se vrátim k tomu původnímu názoru, že linux stvořil pánubůh, pak by se tak dal Linus nazvat, protože linux je skutečně od začátku dokonalý, bohužel je spíš pro pokročilejší uživatele, kteří rozumí programování a vůbec fungování počítače jako takového.

Petr Boháč aura:88
30. 9. 2010 20:22 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Linux ma pouzitelne i nevejsi distribuce, ale ma snad MS novejsi pouzitelne Win nez 10 let stare?

normalni linuxak
normalni linuxak (neregistrovaný) ---.252-81.static-ip.oleane.fr
11. 10. 2010 14:29 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Tady v te diskuzi je videt jaky jsou nekteri linuxaci asocialove.

host
host (neregistrovaný) 212.77.163.---
30. 9. 2010 16:36 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Reseni hodne linuxoveho odbornika - rucne stahnout a nainstalovat 30 souboru. Ostatni pouziji sluzbu Windows update (ta nainstaluje vsechny hotfixy a aktualizace) a nasledne soft od vyrobce, ktery stahne a nainstaluje ovladace. Celkem tak 5x kliknuti mysi.

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.seznam.cz
30. 9. 2010 18:02 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Můžu se zeptat, jak použijete Windows Update nebo onu aktualizaci ovladačů (proč na to vůbec jsou oddělené aplikace, když v Linuxu funguje bez problémů aktualizace pomocí jedné aplikace?), pokud vám v onom počítači nefunguje síťovka?

Compmag
Compmag (neregistrovaný) 90.179.141.---
9. 10. 2010 19:11 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Můžete to použít úplně stejně jako když potřebujete update linuxu... Pokud to je způsobeno driverem tak na jiném PC stáhnout driver pro síťovku a zbytek udělat klasicky :) Pokud to je hardvarový problém síťovky tak buď si koupit externí nebo to hodit na reklamačku. Jinak windows update už taky vyhldává drivery takže to je jedna aplikace.
A můžu se zeptat jak nainstalovat linux vedle windows aniž by to po dvou hodinách přestalo fungovat? Byly v ntb win7 a doinstaloval se linux vše běželo jak má, vyplo se to a po dvou hodinách nic nenaběhlo a jedna partition úplně prázdná, druhý pokus dopadl podobně jenom se to vyzkoušelo několikrát restartovat zas po dvou hodinách nic...

muehehe
muehehe (neregistrovaný) ---.178-40-241.t-com.sk
21. 10. 2010 0:06 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

prazdna particia po dvoch hodinach je PEBKAC problem... tazko sa riesi bez "osvietenia" cloveka ktory ten PEBKAC problem ma...

TrSek
TrSek (neregistrovaný) ---.233.104.77.cpsnet.cz
3. 10. 2010 21:18 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

No hlavne ovladace HW su vo windows poriesene ze?
Ja uz roky fakt, roky davam ze si ma windows hladat ovladace na webe. Vzdy pevne dufam ze to uz konecne spravili a vzdy mi to vypluje ze nenesiel nic. A to aj na notoricky zname ovladace VIA bridge, USB port a pod.

J.Bubla
J.Bubla (neregistrovaný) ---.230.broadband2.iol.cz
10. 10. 2010 20:24 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

To jo. Ale celá procedura s několika updaty trvala tři dny. A wokna nabobtnaly 3x. Naopak Slax z tužky běžel za 20 vteřin.

VfB
VfB (neregistrovaný) 85.132.169.---
13. 10. 2010 7:51 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

ale WU neumí nainstalovat a aktualizovat software pro práci s počítačem (správce souborů, instantní kecálek, internetový prohlížeč, přehrávač hudby a videa) a pro stažení ovladačů je většinou potřeba více programů, protože ne vždy všechny periferie máte od jednoho výrobce, navíc nové ovladače ve formě exe souborů s oblibou "zasviní" systém desítkami zbytečných prográmků a utilitek, často u kancelářských scannerů, digitálních kompaktů, hudebních přehrávačů, atd... zlaté časy win9x kdy často stačilo nainstalovat jeden inf soubor a bylo hotovo, žádný super program (většinou s příšerným GUI) na posílání scanů e-mailem, extra program do traye, prohlížeč obrázků, atd...

Fux
Fux (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 9. 2010 17:55 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Už ses udělal, ty komunitní trubko?

hawran diskuse aura:60
29. 9. 2010 20:01 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

A proč sem lezeš, hovádko boží?

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 82.117.156.---
29. 9. 2010 9:16 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Což je o 327 infarktu, 32 maniodepresi a 9 pripadu naprosteho silenstvi mene, nez kdyby tam zustaly Windows :-D

koudy
koudy (neregistrovaný) ---.chobex.cz
29. 9. 2010 15:51 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Good 1

laoce
laoce (neregistrovaný) ---.orange.sk
1. 10. 2010 23:16 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

dobry sposob znizovania poctu pracovnikov statnej spravy ;o)

Mi. Chal. aura:30
8. 10. 2010 22:07 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Windows tam AFAIK davaji zpatky

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
29. 9. 2010 14:43 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

To je velmi zajimava informace i kdyz se netyka chybneho kodu, ale to pominu. Mohl by jste uvest zdroj?
Predpokladam ze mate pristup k lekarskym statistikam svycarska.
Jinak se to jevi jako blabol.

http://www.li­nuxtoday.com/new­s_story.php3?ltsn=2­010-09-23-007-35-NW-DP-0000

Podle tohoto zdroje byl cely problem zavinen ignornci, neschopnosti a diletantstvim tamnich IT "specialistu".
Nepoucitelnych z chyb...

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
29. 9. 2010 14:46 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

http://www.li­nuxtoday.com/new­s_story.php3?ltsn=2­010-09-23-007-35-NW-DP-0000

tak nevim co s tim je???

solothurn
solothurn (neregistrovaný) ---.dslplus.solnet.ch
30. 9. 2010 20:05 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

jak to vis?

:)
:) (neregistrovaný) 195.91.79.---
2. 10. 2010 14:19 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Si k0k0t, pis knihy ale nespamuj fora. knuhu ti nikto nevyda! Lebo si k0k0t.

zz_indigo
zz_indigo (neregistrovaný) ---.91-127-220.t-com.sk
3. 10. 2010 11:58 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Ak BFU brutalne zmenis rohranie vzdy je z toho katastrofa.

Zazil som ludi ktorym na nabeh na infarkt stacilo zmenit ikonky na ploche. Posledny upgrade MS office, bol pre dost ludi tiez pekny sok.

Karel
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
4. 10. 2010 9:54 Nový

Re: Debian + OpenOffice

celé vlákno

Ono některým lidem stačí tu ikonku přesunout z levého dolního do pravého horního rohu a volají helpdesk, neschopni pracovat. Někteří cholerici si toho ani nevšimnou a vehementně místo spuštění ERP systému otevírají nějaký MS Excel dokument a pak naštvaně volají, že jim nefunguje ERP a místo toho se jim pořád otevírá nějaký spreadsheet a něco to píše (chybu, že stejný soubor není možno otevřít vícekrát). Nic nečtou a ani se nekoukají na ikonku. S těmi se pak o upgrade čehokoliv vyjednává velmi těžko :-)

rooobertek aura:67
29. 9. 2010 8:29 Nový

omg!

celé vlákno

Keď nabudúce zhodím server, pošlem vedeniu tento článok :)

Peter Fodrek
Peter Fodrek (neregistrovaný) ---.kar.elf.stuba.sk
29. 9. 2010 8:34 Nový

Zabudli ste na najnovsi megapruser BP v mexickom zalive

celé vlákno

DEVELOPER OF 'GOOD ENOUGH' SOFTWARE Microsoft has perhaps become entangled in BP's Gulf of Mexico oil catastrophe thanks to an oil rig worker's claim that a computer used to monitor Transocean's Deepwater Horizon drilling platform crashed with a blue screen of death (BSOD).

Michael Williams, the chief electronics technician on the Deepwater Horizon rig survived the explosion that killed 11 and dumped millions of gallons of oil into the Gulf of Mexico by jumping into the ocean. Williams testified that before the explosion he saw a computer that he claims was used for monitoring drilling operations frozen with a BSOD.

http://www.the­inquirer.net/in­quirer/news/1724792/mi­crosoft-deep-water-oil-spill

http://www.com­puterworld.com/s/ar­ticle/9179595/­Tech_worker_tes­tifies_of_blu­e_screen_of_de­ath_on_oil_rig_s_com­puter

http://www.exa­miner.com/techno­logy-in-national/did-bsods-on-the-deepwater-horizon-contribute-to-the-gulf-oil-disaster

Ci dokonca starsie veci so Stuxnetom

Removing SCADA worm could disrupt power plants

Siemens has made a program available for detecting and disinfecting malware attacking its software used to control power grids, gas refineries, and factories but warned customers who use it could disrupt sensitive plant operations.

The Munich-based engineering company on Thursday began distributing Sysclean, a malware scanner made by Trend Micro. It has been updated to remove Stuxnet, a worm that spreads by exploiting two separate vulnerabilities in Siemens's SCADA, or supervisory control and data acquisition, software and every supported version of Microsoft Windows.
http://www.the­register.co.uk/2010/07/­22/siemens_sca­da_worm/
http://www.the­register.co.uk/2010/07/­16/windows_shor­tcut_trojan/

ci minuloroxne pruseri

Areva Inc. - a Paris-based company that serves nuclear, wind, and fossil-fuel power companies - is warning customers to upgrade a key piece of energy management software following the discovery of security bugs that leaves it vulnerable to hijacking.
http://www.the­register.co.uk/2009/02/­05/areva_scada_se­curity_bugs/

Citect's move followed last week's release of proof-of-concept code that exploited a vulnerability in CitectSCADA, which is used to manage industrial control mechanisms known as SCADA (Supervisory Control And Data Acquisition) systems. The bug meant systems that relied on the software could potentially be exposed to tampering by disgruntled employees or terrorists
http://www.the­register.co.uk/2008/09/­19/scada_advi­sory_pulled/

Gasoline refineries, manufacturing plants and other industrial facilities that rely on computerized control systems could be vulnerable to a security flaw in a popular piece of software that in some cases allows attackers to remotely take control of critical operations and equipment.
http://www.the­register.co.uk/2008/06/­12/scada_vuln_dis­covered/

Po tomto vsak nie je logicke, ze studenti priemyselenej informtiky studuju radi PLC+SCADA a nestuduju radi riadenie pod Unixami

Pritom vyskum Reatlime Linuxov sa sice robi na malo miestach, ale je xtremne
intenzivny
https://www.o­sadl.org/Nairo­bi-2010.rtlws12-nairobi-2010.0.html

napr.

I found roughly 600 Linux-based realtime and scheduling papers which were written in the last 18 months

http://lwn.net/Sub­scriberLink/397422/2e8­93c08cbabf300/

benghi
benghi (neregistrovaný) ---.218.broadband6.iol.cz
10. 10. 2010 11:41 Nový

Re: Zabudli ste na najnovsi megapruser BP v mexickom zalive

celé vlákno

Protože kdyby si ty joja přečetli eulu, tak by věděli, že jsou na toto Win nevhodné a pro tohle na ně není záruka. Tudíž by je tam normální člověk nepoužil. Něco podobnýho platí bohužel pro počítače. Průmysl je prolezlej těma nejlevnějšíma PC na kterejch obvykle jedou 98čky a nějakej pofiderní software a řídí to stroje, který jsou schopný udělat škody řádově v miliardách. Za to patří někoho zabít jenomže...ono se to snad dá stavět na něčem jiným? Nedá, protože nic jinýho není.

Izak
Izak (neregistrovaný) 193.179.215.---
29. 9. 2010 8:41 Nový

mam dalsi

celé vlákno

* CAD CATIA ... pri prepisu tohodle CAD/CAM systemu z unixu a fortranu do windows a C++ ... coz je double error ;-)) samozrejme spatne vypocty, spadlo letadlo, nastesti prototyp ... chyby dvojiho druhu:
1. pri samotnem prepisu, preci jen fortran prepisuje jen idiot (zde byl duvod chybejici spolehlive implemenatce f77 do windows) a samotneho microsoftiho c++ ktere taktez neumelo pocitat ... tak IBM udelala visualAGE c++ ... windows totiz neumi pocitat dodnes a na vypocty je terba tahat knihovny z unixu ... coz dela matehmatica, mapple etc.

* Chyba windows NT malem potopila lod, zde se jednalo o prostou BSOD a nutnost ji preisntalovat

* Chybne pocitani v metricke a palcove soustave zavina zniceni linuxoveho lunarniho vozitka poslaneho na mars ... pri pristavani se rozsekal a nebyl schopen se pohybovat

* Chyba ve win NT v3.x -4.sp* ... znicili pri instalaci OS/2 HPFS part, na ktere byl OS ... normlene tomu prekopala strukturu, tak, ze to neslo uz nicim obnovit ... a ja se divil, proc skoro 1 hod sroti disk a nic nedela, tuhle chybu povazuji za hackersky utok na moji osobu a od te doby je M$ muj osobni nepritel, nikdy jim tento utok neodpustim a jejich OS od te doby testuji jiz vyhradne ve virtualu a nikdy jej nenasadim na dulezite veci ... ani na moje domaci data.

* Chyba v exelu ... exel neumi scitat a to ani bezna cisla, kde je max. 1 desetinne cislo ... kdyz se dostanou do urcitych mezi, je treba zaokrouhlovat, nebot na nejakem 10. des. miste, i kdyz tam zadna takova cislice neni, vznikne chyba, clovek to pozna jen tak, ze da porovnavat stejna cisla ... chyba je zavisla na poctu scitanych cislech a na rozsahu, pritom rozsah je nekde v radu deseti tisicu ... tedy to nechapu ... dusledky:
spatne vypocty mnoha ekonomu, kteri misto profi nastroju pouzivaji exel, nebo statistiku ;-))

Radovan Garabík aura:48
29. 9. 2010 9:45 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

"zniceni ... lunarniho vozitka poslaneho na mars" - nejako sa mi na chvíľku zakopol na tejto vete mozog :-)

Peter S.
Peter S. (neregistrovaný) 212.5.210.---
29. 9. 2010 10:14 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

no malo to letieť na mesiac ale vdaka chybe letel na mars a samozrejme sa pri pristavani roztrepal... :)

Peter Fodrek
Peter Fodrek (neregistrovaný) ---.kar.elf.stuba.sk
29. 9. 2010 11:42 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

aj tak najvacsi exoti su v NASA

do Mars Roverov dali VXWorks a pocas letu na Mars ho upgradeovali.. Upgrade zmenil funkcnost fotaku

Povodne totiz mal cakat, kym sa zo zaplnenej flash fotky poslu na zem. Zmena vsak sposobila, ze po zaplneni flash sa resratoval.

hawran diskuse aura:60
29. 9. 2010 15:09 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

... a teraz to majů rozresratované ...

honzucha
honzucha (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 9. 2010 19:58 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

trochu mi to pripomina "A uz jste to resli?"

Noby
Noby (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 9. 2010 20:06 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

Jo sou to hrozní exoti, když se trefí na tak vzdálený cíl jako je orbitální dráha planety a ve většině případů jim vše funguje jak má. Kdo nic nedělá, ten nic nezkazí.

phi
phi (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
29. 9. 2010 15:17 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

* Chyba v exelu - nebude tohle spis vlastnost reprezentace cisel v plovouci carce ?

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.seznam.cz
29. 9. 2010 17:21 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

Ano, proto pořádné nástroje (OpenOffice.org) používají při počítání peněz celá čísla a čárku posouvají

Pavel Tišnovský aura:98
29. 9. 2010 17:53 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

To je problem Excelu, protoze se v nem pouzivaji formaty podle IEEE 754, ktere vubec nejsou vhodne napriklad pro vypoctu s penezi atd. Mel by se pouzit fixed point popr. pro mnoho aplikaci by byly jeste vyhodnejsi zlomky, coz je sice trosku pomalejsi, ovsem mnoho problemu se tim odstrani (nebo jsou lepe predikovany).

Starsi Excely (nove neznam :-) mely napriklad problem s nasledujicim skriptem, schvalne si muzete zkusit tipnout, co vyjde, jestli skutecne jednicka:

Sub Main()
      MySum = 0
      For I% = 1 To 10000
         MySum = MySum + 0.0001
      Next I%
      Debug.Print MySum
   End Sub
jura
jura (neregistrovaný) ---.r-fin.cz
30. 9. 2010 13:01 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

Tak to vám povím docela přesně: 0.999999999999906.
Zdroj: OpenOffice Calc verze 3.2.1

Toš tak ;-)

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.seznam.cz
30. 9. 2010 18:15 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

Tohle je ale problém jazyka (Basicu), ne Excelu

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
3. 10. 2010 8:18 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

Na BASIC mi nešahej, není to zdaleka jen jeho problém. Právě jsem zkusil v C tohle:

    int i;
    float n;

    for(i=0,n=0;i<10000;++i,n+=.0001);
    printf("%f\n",n);



a vyšlo mi 1.000054! Původní VisiCalc právě z tohohle důvodu počítal v BCD, takže chyba je rozhodně v Excelu, když počítá binárně ;-)

Nezůčastněný
Nezůčastněný (neregistrovaný) 88.146.221.---
28. 10. 2010 21:07 Nový

Re: mam dalsi

celé vlákno

Ono to s těmi čísly nebude nikdy vyřešeno,protože počítače v podstatě
nepoužívají a neukládají čísla v desítkové soustavě.

Desetinné číslo které má určitý konečný počet míst se ve vnitřním formátu
čísel počítače vlastně ukládá v jiné číselné soustavě kde zákonitě pro některá desetinná čísla není počet míst konečný a ty nejnižší řády se prostě ztratí.

Takže některá desetinná čísla která ručně vložíte a následně přečtete nebudou stejná! Takže pokud blbě napíšete program který bude například desetiná čísla porovnávat a v závislosti na shodě či neshodě bude provádět různé věci tak se budete divit.

Řešení je triviální,stačí požít buď omezený počet míst za desetinnou čárkou nebo celočíselnou část.
Zaokrouhlení není dobrý nápad protože vnese další nepředvídatelnou změnu čísla. Např 0.5 versus 0.4, že?

Pro tento účel počítače a programovací jazyky disponují několika různými
formáty čísel např: celočíselná, reálná s celočíselnou a desetinou částí, jen desetinná, exponenciální a s čísly s různou pevně danou délkou.
Tyto čísla mají rozdílný vnitřní formát a lze je mezi sebou vzájemně převádět.

Ale pozor totéž číslo vložené do různého formátu čísla nedoporučuji porovnávat
na vzájemnou shodu,asi už víte proč.

Další lahůdka je přičítání příliš malých čísel k příliš velkým, možná že už chápete v čem je problém. Čísla mají omezený konečný počet číslic pro celočíselné i desetiné místa.

např. 1234567890.0123456789­...... formát čísla s 20 platnými číslicemi
+ 123.45678901234­56789 rovněž z 20 číslicemi
Je zřejmé že se čílice 456789 už nemají kam přičíst.

Takže pokud napíšete program který bude postupně sčítat obrovské množství
malých desetiných čísel nebude zpočátku chyba patrná ale jak se součet
bude zvětšovat bude chyba postupně narůstat až se nakonec nebude vůbec nic
přičítat. Například v bance by tohle udělalo docela chaos, že?

Řešení je triviální, je třeba dělat mezisoučet malých položek a ten občas
přičíst k celkovému součtu.

Doufám že sem neobtěžoval, děkuji za pozornost.

Peter
Peter (neregistrovaný) 77.247.227.---
29. 9. 2010 8:44 Nový

Super

celé vlákno

Super článok.

Tomáš
Tomáš (neregistrovaný) 62.168.4.---
29. 9. 2010 8:57 Nový

Operatér vs. operátor

celé vlákno

Drobná technická poznámka: raketová sila obsluhuji operátoři, ne operatéři. Je to jen na jednom místě.

Přimlouval bych se za podrobnější rozbor chyb, zhruba na úrovni poučeného laika. Aby tam bylo ukázáno, jak malá chybička v textu (zdrojáku) stačila k pohromě.

Milan Keršláger
Milan Keršláger (neregistrovaný) 82.100.60.---
13. 10. 2010 19:32 Nový

Re: Operatér vs. operátor

celé vlákno

Ono je tam víc nesmyslů, než jen několik "operatérů". A to se pan Hájek chlubí, že je novinář a vystudoval Informatiku. Jestli spíš nestudoval Informaglaziku...

anonym
anonym (neregistrovaný) ---.poruba.net
29. 9. 2010 9:16 Nový

korektura

celé vlákno

normalne nejsem grammar nazi, ale tomuhle clanku by mensi korektura prospela

Equilibrix
29. 9. 2010 9:25 Nový

Re: Deset největších softwarových chyb v historii lidstva

celé vlákno

Moc pěkný článek, jen by mě ke každé události zajímaly podrobnosti. Těším se na případné pokračování!

šoumenvodnetbooku
šoumenvodnetbooku (neregistrovaný) ---.192.wms.cz
29. 9. 2010 10:07 Nový

Chyba na Wall street

celé vlákno

Pokud si pamatuji, tak nedávno došlo k podobné závadě na Wall Street. Tehdy se také index na mikrosekundu propadl o mnoho desítek procent a počítače, automaticky naprogramované na takovouto událost zahájily okamžitě masové výprodeje. Škody šly do miliard. Nevíte někdo, jak ta kauza dopadla?

Izak
Izak (neregistrovaný) 193.179.215.---
29. 9. 2010 10:14 Nový

Re: Chyba na Wall street

celé vlákno

jj a prodelali na tom jenom automaty, co investuji bez lidi, zato extremne rychle .... a dobre jim tak ;-))) ... stejne jsou to jen paraziti

tbc
tbc (neregistrovaný) ---.client.ufon.cz
29. 9. 2010 12:29 Nový

Re: Chyba na Wall street

celé vlákno

údajně si někdo spletl při zadání obchodního pokynu miliony a miliardy a tak nastala řetězová reakce automatických obchodních systémů ale co to opravdu způsobilo se asi těžko někdy dozvíme. Dalo se na tom slušně vydělat, obchoduju intradeně na 5min grafu a pár $ mi to hodilo :-)

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.seznam.cz
29. 9. 2010 17:23 Nový

Re: Chyba na Wall street

celé vlákno

Dopadlo to jednoduše: ti, co tam jsou osobně a nepoužívají počítače, se napakovali na těch, co ty počítače využívají :)

Přezdívka:
Přezdívka: (neregistrovaný) ---.hkfree.org
29. 9. 2010 22:03 Nový

Re: Chyba na Wall street

celé vlákno

To určitě ne :) tyhle trhy by bez počítačů vůbec nemohly fungovat. Ani nemusí být pravda že všichni kdo používají automatický obchodní systém museli prodělat, záleží jak ten systém mají postavený.

zz_indigo
zz_indigo (neregistrovaný) ---.91-127-220.t-com.sk
3. 10. 2010 12:09 Nový

Re: Chyba na Wall street

celé vlákno

Ak si dobre pametam spravy. Tak obchody v dany den sa anulovaly.

šoumenvodnetbooku
šoumenvodnetbooku (neregistrovaný) ---.192.wms.cz
29. 9. 2010 10:12 Nový

CIA a navádění bezpilotních letadel

celé vlákno

Další námět na pokračování článku dala nedávno CIA, když přiznala, že naváděcí systém pro bezpilotní letadla byl dodavatelem zkopírován od konkurence a nesprávně upraven, což vedlo k nepřesnostem až 13 metrů. (u zbraně, které jinak za normálních okolností zadáte adresu a ona se zeptá na poschodí...).

wake
wake (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 9. 2010 10:19 Nový

Chybička se vloudí

celé vlákno
... nemluvě o dalších škodách ekonomice.
by bylo správně.
multi
multi (neregistrovaný) ---.bartanet.cz
29. 9. 2010 10:20 Nový

Telefonní linky AT&T na čas umřely

celé vlákno

Co se tyce bodu 7 - Telefonní linky AT&T na čas umřely, tak z toho byli puvodne i pres znamou pravdu obvinovani hackeri.

Izak
Izak (neregistrovaný) 193.179.215.---
29. 9. 2010 10:45 Nový

Londynska burza

celé vlákno

tez je treba vzpomenout na slavnou implementaci Windows 2003 na Londynske burze ;-))
Takovou reklamu to melo, jak M$ vytlacil UNIX, pak to tak 3x spadlo, v prubehu uptime se to neustale zpomalovalo ... az nekomu dosla trpelivost a tentokrate bez reklamnich banneru od M$ se to premigrovalo na Linux:
benefity:
* Stabilita
* Neni jiz potreba restartu, alespon ne tolikrat
* Kratsi latence odezvy a vice transakci/sec
* Staly vykon bez ohledu na uptime
* Mene lidi na udrzeni v chodu.

... kdyz u tohle prizna CIO verejne, tak to musel byt hodne nastavny na dodavatele ... ale je tusim proc to je, beztak rikal, ze jedine Unix/linux a nekdo mu tam nacpal M$, kdyz pak i vedeni doslo, ze to nefunguje, tak jak by melo, tak to CIO jeste rozmazl, aby uz nikoho nenapadlo to tam nacpat v budoucnu znova.
Z velkeho vitezstvi se stala prohra, na kterou by nekteri nejradeji zapomneli ;-))

Libor Šedivý aura:55
29. 9. 2010 11:54 Nový

Re: Londynska burza

celé vlákno

Svatá pravda. Nasazení Windows na burze místo zaběhnutého systému byla nemožná chyba. A dobře jim tak. ;) Jsem rád, že zmoudřeli a vrátili to zpět.

Clock
Clock (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
29. 9. 2010 12:47 Nový

Chyba ve firmwaru BLEKa

celé vlákno

BLEK ma chybu ve firmwaru replikatoru. Replikator pri rozbehu detekuje chybu "porucha osobnosti" a sam se opet vypne. Casovac ovsem detekuje stari organismu vhodne pro replikaci a spusti replikator a cyklus se pak opakuje.

Proto BLEK pise na fora dokola o poruse osobnosti.

Maxipes Fík
Maxipes Fík (neregistrovaný) ---.miramo.cz
29. 9. 2010 13:46 Nový

Re: Chyba ve firmwaru BLEKa

celé vlákno

A co tvůj replikátor, Clocku?

akillah.trillah
akillah.trillah (neregistrovaný) 94.199.40.---
30. 9. 2010 15:20 Nový

Re: Chyba ve firmwaru BLEKa

celé vlákno

zdanlive funkcni (ale vzhledem k tomu ze detekcni obvody se zameruji na nespravne cile, k replikaci zrejme nedojde ...).

BLEK.
BLEK. (neregistrovaný) 85.93.100.---
30. 9. 2010 1:17 Nový

Re: Chyba ve firmwaru BLEKa

celé vlákno

Jo, to je trefné. Poruchu osobnosti mi diagnostikovala psycholožka a proto mít styk se ženami nemůžu.

akillah.trillah
akillah.trillah (neregistrovaný) 94.199.40.---
30. 9. 2010 15:37 Nový

Re: Chyba ve firmwaru BLEKa

celé vlákno

Ja myslel ze styk se zenami nemuzes mit pokud ti urolog diagnostikuje poruchu erekce ...

Petr Boháč aura:88
30. 9. 2010 21:11 Nový

Re: Chyba ve firmwaru BLEKa

celé vlákno

Nemam sice medicinske vzdelani, ale tipuju ze muzes, akorat z toho nic nebude :)

akillah.trillah
akillah.trillah (neregistrovaný) 94.199.40.---
1. 10. 2010 13:34 Nový

Re: Chyba ve firmwaru BLEKa

celé vlákno

Prosim o rozsireni/doplneni :

Vecere ze ktere nic nebylo se take pocita jako jidlo ? (nebude mi vadit ani fakt ze nejste sefkucharem) ...

zz_indigo
zz_indigo (neregistrovaný) ---.91-127-220.t-com.sk
3. 10. 2010 12:12 Nový

Re: Chyba ve firmwaru BLEKa

celé vlákno

Furt sa z toho moze vylizat. Ale to uz sme fakt silne OT

Clock
Clock (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
1. 10. 2010 10:05 Nový

Re: Chyba ve firmwaru BLEKa

celé vlákno

Urolog BLEKovi diagnostikoval poruchu osobnosti.

akillah.trillah
akillah.trillah (neregistrovaný) 94.199.40.---
1. 10. 2010 13:39 Nový

Re: Chyba ve firmwaru BLEKa

celé vlákno

Tak to vypada ze si konecne zasel ke spravnymu doktorovi. Mozna bychom ho meli priste misto do prd*le mohli posilat na proktologii.

mrf
mrf (neregistrovaný) ---.narodni-divadlo.cz
29. 9. 2010 13:42 Nový

Re: Deset největších softwarových chyb v historii lidstva

celé vlákno

http://www5.in­formatik.tu-muenchen.de/~huc­kle/bugse.html

Operatér
Operatér (neregistrovaný) ---.elektroline.cz
29. 9. 2010 18:13 Nový

Re: Deset největších softwarových chyb v historii lidstva

celé vlákno

V opeře je ta stránka pěkně zabugovaná, písmo se postupně stále zvětšuje

Pavel Tišnovský aura:98
30. 9. 2010 9:58 Nový

Re: Deset největších softwarových chyb v historii lidstva

celé vlákno

Taky jsem si vsiml (Opera 1.60), ale nakonec se mozna jedna o umysl :-)

Patrik Chrz aura:83
29. 9. 2010 20:01 Nový

Odstřelené pokladny

celé vlákno

U mého bývalého zaměstnavatele se podařilo firmě, která se starala o OS pokladen (běžely na Linuxu) odstřelit většinu poboček. Firma využívala 2 druhy pokladen. Asi 10 % poboček běželo na modernějším typu, zbytek na starším. Firma bohužel vyzkoušela update jen na modernějším typu a přes noc se nahrál update na všechny prodejny. Druhý den 90 % poboček neotevřelo (nějakých 200 prodejen). No, prča, dodavatele to stálo pár milionů :D

Vredy . aura:78
29. 9. 2010 20:40 Nový

9. Problémy Pentií (1993)

celé vlákno

Vzpominam si na vtipek z te doby:
Bavi se 486 a Pentium,
486: Ko.. lik... je.. tri.. krat... tri ?
Pentium: deset
486: A..le.. to.. je.. spa..tne
Pentium: Alerychle!
:)

x
x (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 9. 2010 23:52 Nový

k bodu 6.

celé vlákno

to je softwarova chyba, nebo hardwarove poddimenzovany system?

BLEK.
BLEK. (neregistrovaný) 85.93.100.---
30. 9. 2010 1:22 Nový

chyby osobnosti

celé vlákno

... a co teprv škody napáchali jedinci s bugovitýma osobnostma.

Třeba já poruchu osobnosti mám, a trápil jsem tím svou rodinu.

Clock
Clock (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
4. 10. 2010 10:27 Nový

Re: chyby osobnosti

celé vlákno

Tak zrovna tve rodiny mi lito neni, kdyz jsem slysel, jak se k tobe chovala :)

Nebylo to spis opacne? Rodina te trapila a zpusobila ti tim poruchu osobnosti?

andromeda
andromeda (neregistrovaný) 95.85.212.---
30. 9. 2010 23:45 Nový

Bezva článek

celé vlákno

Těším se na další.
Tohle je opravdu zajímavé téma...

jarous
jarous (neregistrovaný) 194.228.48.---
1. 10. 2010 8:21 Nový

raketa N-1

celé vlákno

Ještě další vesmírná "chyba". Řídící systém 1.stupně rakety N-1 nikdy pořádně nefungoval a vlastně mohl za všechna její selhání, kterých bylo 100 %. Nevím jestli už nento systém byl "softwarový" nebo jen "zadrátovaný", ale vlastně zlikvidoval sovětský měsíční program. Možná to bylo dobře, protože celý zbytek letu byl totálně rizikový a asi to zachránilo nějakému kosmonautovi život.

ferda brablenec
ferda brablenec (neregistrovaný) ---.eldis.cz
1. 10. 2010 10:16 Nový

jeste chybi ta sonda k Marsu

celé vlákno

mozna to tu uz nekdo psal (necetl jsem cele vlakno), ale jenda sonda to nasila pod plnym kotlem do Marsu, protoze si myslela, ze je jeste dost vysoko. No prislo se na to, ze jedna skupina programatoru pocitala v metrech a druha ve feetech (a pry obe skupiny byly pres chodbu :-)) )

Richard
Richard (neregistrovaný) ---.chello.sk
3. 10. 2010 10:14 Nový

Re: jeste chybi ta sonda k Marsu

celé vlákno

Myslím, že to bolo inak. Jednalo sa o dodávky komponentov od iných firiem, pričom jedna používala metrickú sústavu a druhá nie.

zz_indigo
zz_indigo (neregistrovaný) ---.91-127-220.t-com.sk
3. 10. 2010 12:17 Nový

Re: jeste chybi ta sonda k Marsu

celé vlákno

Klasicky problem medzi USA a Europou ked robia na spolocnom projekte.

Na Discovery, ci na podobnom kanaly, som vydel dokument kde chlpy z ESA nadavali na Amikou ktory nejak ignorovali v akych jednotkach je robena dokukentacia a veci nesedeli.

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.seznam.cz
20. 10. 2010 20:06 Nový

Re: jeste chybi ta sonda k Marsu

celé vlákno

NASA i US Army používají metrický systém, problémy dělá hlavně Lockheed Martin (divím se, že jim ještě přidělují zakázky).

roo
roo (neregistrovaný) ---.clnet.cz
10. 10. 2010 20:18 Nový

Re: jeste chybi ta sonda k Marsu

celé vlákno

co si pamatuji, tak se jednalo o to, ze Lockheed Martin dodal sondu co operovala v milich a Nasa jede v metrickym systemu. Sonda nenarazila do Marsu, ale proletela cestou prilis nizko v atmosfere a upekla se, co se s ni pak delo se snad ani nevi.

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
10. 10. 2010 20:33 Nový

Re: jeste chybi ta sonda k Marsu

celé vlákno

Já to znám tak, že sonda otevřela padák podle údaje v metrech, ale protože výškoměr měřil ve stopách, tak to trochu nedobrzdila a pleskla do písku rychleji než jí svědčilo. Ale možná je to kamufláž a sestřelili jí Marťani :)

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.seznam.cz
20. 10. 2010 20:07 Nový

Re: jeste chybi ta sonda k Marsu

celé vlákno

Neví se, jestli se upekla nebo spadla, ví se, že byla trochu blíž a přestala odpovídat.

Substance242
Substance242 (neregistrovaný) ---.178-41-58.t-com.sk
2. 10. 2010 14:29 Nový

uff a čína

celé vlákno

Tá trojka je zaujímavá, skoro na film, a zo štvorky ma zamrazilo... uff.

Čoskoro ale nebudeme mať z čoho vyrábať elektroniku ani nič, takže všetko bude v poriadku. :-)
http://ekonomika.etrend.sk/svet/cina-drzi-svet-v-sachu-2.html

Georgeek
Georgeek (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
3. 10. 2010 1:50 Nový

Pentium => Larrabee => Knights (processors family)

celé vlákno

Ta chyba tehdy opravdu byla softwarova, konkretne to byla chyba mikrokodu Pentia.

Pentium (1) byl tusim posledni vyznamny x86 procesor pouzivajici na komplexni instrukce mikrokod (viz. procesory CISC).

Následující x86 procesory již měly instrukční sadu implementovánu bez využití mikrokodódu a přiblížily se tak procesorům RISC.

Ovšem musím připomenout, že budouci multijadrove GPU Larrabee, a dále 32jadrovy procesor Knights Ferry, pripadne jeho nasledovnik Knights Corner, pouziva jako sva x86 jadra vojaky odladene Pentium (1) s mikrokody.

zz_indigo
zz_indigo (neregistrovaný) ---.91-127-220.t-com.sk
3. 10. 2010 12:21 Nový

Re: Pentium => Larrabee => Knights (processors family)

celé vlákno

Okrem cistich RISC procesorou vsetci vyuzivaju mikrokod, Staci si pozriet dlzky trvani instrukcii a pokial to nebude 1 takt (2 pre skoky) tak je tam mikrokod. A Od nejakeho Celeronu vyssie sa da "upgradnut" Do najblizsieho vypnutia.

ford
ford (neregistrovaný) ---.orange.sk
3. 10. 2010 10:55 Nový

Y2K :)

celé vlákno

Y2K si nezasluzi spomenut?

zz_indigo
zz_indigo (neregistrovaný) ---.91-127-220.t-com.sk
3. 10. 2010 12:22 Nový

Re: Y2K :)

celé vlákno

dockaj do 2038 vtedy bude vecsia stranda

total
total (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 10. 2010 12:04 Nový

jaderné rakety

celé vlákno

kdesi jsem četl, že ty rakety co zachytili sověti ale duchaplný chlapík si všiml že jejich málo byli detekce gama záblesků, které tak byli detekovány vůbec poprvé.

Sindooo
Sindooo (neregistrovaný) 217.75.82.---
5. 10. 2010 14:51 Nový

Pád Hartfordského kolosea (1978)

celé vlákno

nechapem preco by nieco take malo byt chybou CADu.. to ze niekto do programu zle zadal vstupne udaje (sposob, velkost a druh zatazenia) sa nemoze pripisovat programu. A vseobecne statici sa ani dnes nespoliehaju na programy na 100%.. vzdy statik posudi aj vlastnou hlavou alebo nejakym miniskratenim prepoctom vyslednu konstrukciu, tak toboz v 1978.

PF
PF (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
12. 10. 2010 12:09 Nový

Re: Pád Hartfordského kolosea (1978)

celé vlákno

Taky jsem chtěl reagovat. Na přednáškách o ANSYSu nás vyučující dost důrazně varoval, že zabránit tomu, aby program počítal nesmysly může akorát člověk. Děsivé je, že takové programy často používají inženýři :-) (jistě znáte, jak fyzikové a matematikové nahlížejí na inženýry, a dále matematikové na fyziky).

Jano
Jano (neregistrovaný) ---.212-5-205.telecom.sk
10. 10. 2010 19:21 Nový

sabotaz nie je programova chyba

celé vlákno

3. Plynový ovladač (1982) - nie je chyba, ale zamerna sabotaz. A to je rozdiel. Mozno to bolo zo zaciatku vyhodnotene ako chyba programatora, lebo ze to spravila CIA sa asi nikto nemal nikdy dozvediet. Celkom by ma zaujimalo, co sa stalo s programatorom, na ktoreho najprv zvalili vinu.

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.seznam.cz
20. 10. 2010 20:09 Nový

Re: sabotaz nie je programova chyba

celé vlákno

Je to tak na pomezí. Sověti ten software sprostě opsali pro své počítače, ale opsali jej i s onou „chybou“.

MuadDib
MuadDib (neregistrovaný) ---.178-40-242.t-com.sk
25. 9. 2011 15:31 Nový

Presne tak, čo sú to za sprostosti?!

celé vlákno

Presne tak, (3) tam určite nepatrí, pretože to bola úmyselná a cielená sabotáž. Čiže bolo to úmyselné, a preto nie je možné považovať to za chybu!

Okrem toho, nepatrí tam zrejme ani (4), pretože to zrejme nebola softvérová chyba, softvér bol zrejme dobre naprogramovaný, aj keď možno vzhľadom na chybnú, nesprávnu špecifikáciu. Ale potom to takisto nie je možné považovať za softvérovú chybu.

Čo sa týka tej (6), tak to je tiež asi dosť pochybné. Neviem, ako sa ten systém zrútil, alebo či sa „len“ zahltil, ale tak zahltiť sa dá asi každý systém, takže isteže s tým mali počítať pri návrhu, prípadne časom v priebehu používania (to je jednoznačne chyba), ale nakoľko v tom bola aj softvérová chyba, je už veľmi, veľmi otázne.

Ďalej sa čudujem, že ako je možné, že tam nezahrnuli aj také veci ako napr. haváriu sondy Mars Climate Orbiter, ktorá havarovala v dôsledku používania imperiálnych jednotiek, namiesto metrických. A celá kopa ďalších a ďalších, myslím, že by sa ich našlo neúrekom!

oop
oop (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
14. 10. 2010 9:20 Nový

Re: Deset největších softwarových chyb v historii lidstva

celé vlákno

Kluci ušatí, když už se tady tak ukájíte navážením se do Windows, tak si ten článek ještě jednou pročtěte. Dojde vám, že vzhledem k datu těch událostí je skoro všechny zákonitě musel mít na starosti božský Unix nebo nějaký jeho klon...

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
14. 10. 2010 11:07 Nový

Re: Deset největších softwarových chyb v historii lidstva

celé vlákno

Třeba takový RSX-11M sice běžel zrovna na PDP-11, ale za Unix bych ho teda nepovažoval :-P A co se Winblows dotýče, napadá mě nedávná zpráva z jedné myslím americké jaderné elektrárny, kde se widlousí síť na velíně zasekla tak důkladně, že na pár hodin dokonale znemožnila přístup k počítači ovládajícímu reaktor (ten naštěstí nejel na omalovánkách, ale na skutečném operačním systému). Naštěstí tam dělal nějaký "hacker" s linuxovým mobilem, ze kterého se k němu dokázal připojit přes textový terminál a ovládal ho po celou dobu než zase ten nejdokonalejší a nejstabilnější :-D systém dali dohromady.

Snurka
Snurka (neregistrovaný) 94.138.124.---
16. 10. 2010 20:31 Nový

Hartfordské koloseum

celé vlákno

Sorry ale v uvedeném případě není příliš zřejmé že by se jednalo o chybu programu. Spíš se domnívám že je to chyba konstruktéra který opomněl do CAD systému (resp. jeho výpočtového podsystému FEM) vložit podmínky pro působení z boku. Pro ty jenž nikdy nedělali ve FEM programu jen poznamenám že to není tak že vložíte model a pustíte simulaci. Veškeré okrajové podmínky je nutno zadat ručně ať je program inteligentní jak chce (v roce 1978 ani nemluvě).

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem