Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Deset novinek v Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

ST
ST (neregistrovaný) ---.vychod.net
12. 10. 2010 0:24 Nový

Ubuntu 10.10 netbook

celé vlákno

Skusal som tuto verziu, ale pada to kazdu chvilu (mutter, ubuntu software center atd. atd.). Mne tento release pripada, ako alfa verzia ktoru programovali male deti na zakladnej skole. Sa cudujem ze to v takom stave vobec pustili von.

Pták
Pták (neregistrovaný) 203.56.196.---
12. 10. 2010 2:46 Nový

Re: Ubuntu 10.10 netbook

celé vlákno

já také s upgradem váhám, ono je známá věc, že (pravděpodobně z důvodů evropského léta) jsou podzimní vydání Ubuntu vždy horší, než jarní.

Martin Zixo aura:100
12. 10. 2010 10:49 Nový

Re: Ubuntu 10.10 netbook

celé vlákno

ja nemam s nicim problem. Slape ako hodinky, este mi nic nepadlo..

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 10. 2010 11:39 Nový

Re: Ubuntu 10.10 netbook

celé vlákno

Upgradoval jsem z 10.04. Celá operace zabrala 20 minut a po jednom restartu se vše bez problémů rozběhlo. Tweakem jsem jen vymazal zbytky, veškeré aplikace zůstaly a jsou plně funkční. Jediné, co postrádám je lepší podpora skenerů, stálenechce fungovat A trojkový Mustek. Ale když si představím, co by obnášel upgrade z WIn XP na Seveny...

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.ips-ag.cz
12. 10. 2010 17:44 Nový

Re: Ubuntu 10.10 netbook

celé vlákno

Asi to samé co update z Ubuntu 4.10 (Warty Warthog) na 10.10.
A to jsou XP o tři roky starší :)

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.68.broadband12.iol.cz
27. 10. 2010 22:19 Nový

Re: Ubuntu 10.10 netbook

celé vlákno

Nechápu poč se v linuxovém světě valí jedna verze za druhou. WinXP tu byly 10 let a vše se pohodlně řešilo sevice packy, aniž by uživatel musel přeinstalovávat systém. Kolikátá je to pidiverze tenhle rok?
.
To vás to fakt baví?
.
já si jedu na 9.04 změněném k obrazu svému - ale abych udržel tempo a nemusel používat starý soft, tak musím pořád přidávat další a další neofic. repozitáře. Už mě to fakt začíná sr.át...

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
31. 10. 2010 18:22 Nový

Re: Ubuntu 10.10 netbook

celé vlákno

Bohužel v mém případě ne. Obě tiskárny a oba skenery bych musel vyhodit, protože v Sevenech pro ně nejsou ovladače a nákup nových by v mém případě znamenal obětovat pětimístnou částku, nemluvě o tom, že upravený FW v jedné a dolévací kazety v druhé mi umožňují radikální snížení nákladů na tisk a nejsem si jist, zda by nové stroje byly takto uživatelsky přívětivé. Bohužel grafika mého NB ovladač v 10.10 také nerada, takže jsem byl nucen downgradovat zpět na 9.10

Vladimír Drgoňa aura:81
12. 10. 2010 6:46 Nový

Re: Deset novinek v Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

celé vlákno

Netbook aktualizovať nebudem, používa ho hlavne moja partnerka, je zviknutá na vzhľad a prítomné aplikácie, ale na mojom počítači ho vyskúšam po nejakom mesiaci, keď bude opravená väčšina chýb, ktoré sa vo verzii určite vyskytujú. Na notebooku som skúšal už betu (kubuntu), tam je všetko OK. V práci tiež zostanem na verzii LTS, na aktualizáciu každého pol roka tam proste nemám čas, ale i tak ďakujem za informácie.

Vladimír Drgoňa aura:81
12. 10. 2010 6:47 Nový

Re: Deset novinek v Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

celé vlákno

Netbook aktualizovať nebudem, používa ho hlavne moja partnerka, je zvyknutá na vzhľad a prítomné aplikácie, ale na mojom počítači ho vyskúšam po nejakom mesiaci, keď bude opravená väčšina chýb, ktoré sa vo verzii určite vyskytujú. Na notebooku som skúšal už betu (kubuntu), tam je všetko OK. V práci tiež zostanem na verzii LTS, na aktualizáciu každého pol roka tam proste nemám čas, ale i tak ďakujem za informácie.

Michal Breškovec aura:90
12. 10. 2010 6:54 Nový

Re: Deset novinek v Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

celé vlákno

Škoda, že jste nezkusili být trochu originální a místo recenze Ubuntu, kterých už jsou hromady, jste nezkusili některou z odvozenin, třeba Kubuntu.

Vít Šesták (v6ak) aura:79
12. 10. 2010 7:01 Nový

Instalátor

celé vlákno

Já sice nejsem uživatel Ubuntu, ale třeba ten instalátor by mě moc nepotěšil, pokud by se choval tak, jak je popsáno. Já bych radši vše prvně nastavil a pak řekl "a teď si instaluj".

Jinak je otázka, jestli to je procesorem, nebo IO zatížením. Pokud je to procesorem, mohly by pomoci priority. Pokud IO zatížením, mohl by pomoci nějaký prefetching a popř. i nějaké priority. Ale trochu se i divím, že takovýto instalátor vypustili do stable.

cm
cm (neregistrovaný) ---.dynamic.nextra.sk
12. 10. 2010 7:53 Nový

Re: Instalátor

celé vlákno

Ja som to instaloval na podstatne slabsom stroji (1.5Ghz Celeron Mobile, 4 roky stary notebook) a nemal som s tym problem.

MikiTwic
MikiTwic (neregistrovaný) 89.24.188.---
12. 10. 2010 8:53 Nový

Re: Instalátor

celé vlákno

Přesně...taky jsem instaloval na 4 roky starém NB a žádné výrazné prodlevy jsem nepozoroval...

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
12. 10. 2010 10:51 Nový

Re: Instalátor

celé vlákno

Jo taky mi neni uplne jasne jak presne probiha interaktivita v prubehu instalatoru. Mne treba na velice friendly instalatoru osuse trosku vadi, ze o updatnuti rozhoduji az po instalaci balicku z dvd. Takze postup je ten, ze napred vyplnim vse co potrebuje instalator, pak mam volno pri instalaci os a aplikaci na hd, pak mu musim odklikat ze chci updatovat a zase to jede samo dal. Kdyby se ta interaktivita kolem updates presunula na zaver prvni dotazove sekce, mohlo to jet cele samo bez moji pritomnosti. A tim by se eliminovalo nezadouci preruseni aktivit provadenych s majitelkou kompu (kdyz to jede samo zejo) :-)

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.68.broadband12.iol.cz
27. 10. 2010 22:22 Nový

Re: Instalátor

celé vlákno

koho zajímá instalátor... kolik času s ním z hlediska životnosti systému strávíš? 1/1000000 času?
.
I když jak jsem psal výše u ubuntu možná častěji než je zdrávo...

Vít Šesták (v6ak) aura:79
28. 10. 2010 13:32 Nový

Re: Instalátor

celé vlákno

Jasně, ale já narážel na první dojem, který to celkem kazí. Teda aspoň pokud se to chová tak, jak je popsáno ve článku.

rs
rs (neregistrovaný) ---.95-102-69.t-com.sk
12. 10. 2010 7:05 Nový

start

celé vlákno

Mne zatial funguje v 10.10 vsetko, akurat ten start - miesto napisu ubuntu a blikajucich svetielok mi preblikava obrazovka, objavuje sa kurzor, potom vselijake ulomky napisov a vypisov, sem tam tma a nakoniec sup-sup GNOME. Start je sice rychly ale vyzera to priserne. 9.04 sa chovala ovela normalnejsie, ale zase po instalacii mi odmietal nabehnut GRUB a musel som to riesit dlhym mudrovanim :)

feech3ck
feech3ck (neregistrovaný) ---.skoda-js.cz
12. 10. 2010 7:17 Nový

Re: start

celé vlákno

Stejnej problem jako v 10.04. Delaji to uzavreny ovladace graficky karty. Reseni.

xurfa
xurfa (neregistrovaný) ---.adsl.sky.cz
12. 10. 2010 9:00 Nový

bububu

celé vlákno

To by mě zajímalo, kolik pan Shuttleworth za tuhle reklamu rootu zaplatil.

(Aneb jen mě se zdá divné, že je to tu samé Bububntu, Bubuntu, ale aby někdo udělal např. recenzi na Fedoru, nebo Debian, tak to asi redakci rootu nevoní, což?)

X125
X125 (neregistrovaný) 65.197.242.---
12. 10. 2010 9:09 Nový

Re: bububu

celé vlákno

Tak ty, podle tebe, chybějící recenze udělej SÁM, pošti je do Rootu a budou zveřejněny. Nejraději mám připomínky typu: "ONI by měli..."

Smokie
Smokie (neregistrovaný) ---.antik.sk
12. 10. 2010 10:55 Nový

Re: bububu

celé vlákno

Ale ved tu vychadzaju aj recenzie na Fedoru a ine distribucie...

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 10. 2010 11:42 Nový

Re: bububu

celé vlákno

Ono kdyby se tu objevil koláč používání jednotlivých distribucí, kdo by asi vyhrál? Takže je zcela logické, že nejpoužívanější distribuci, mající i jakous takous šanci nahradit Widle u BFU, se věnuje nejvíc pozornosti.

Hua
Hua (neregistrovaný) ---.orange.sk
12. 10. 2010 20:37 Nový

Re: bububu

celé vlákno

Ja som napriklad dlho vahal s nasadenim linuxu na bezne pouzivanie, pretoze som nemal toko casu, dokladne sa to vsetko naucit. Nakoniec ma k upgradu z XP inspirovalo az Ubuntu 9.10, ktore doteraz uspesne (a rad) pouzivam. Naucil som sa popri tom aj nejake tie triky s prikazovym riadkom, takze uz mi nerobi problem napriklad skompilovat si aplikaciu zo zdrojakov etc... keby nebolo toho Bolbuntu (ako tu podaktori posmesne hovoria), asi som dnes na w7, a nie linux. takze tak.

Xylophone
Xylophone (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 10. 2010 2:12 Nový

Re: bububu

celé vlákno

A o LinuxMINT jsi uz slysel, pane Chytry?? :-|
Nejlehci distro pro uplne blbc.... aka newbies :p

bubuntak
bubuntak (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
12. 10. 2010 12:59 Nový

Re: bububu

celé vlákno

Pokud vím tak nový Debian je zatím v nedohlednu a nová Fedora také ještě nevyšla, takže není co recenzovat. Navíc já(a určitě se najdou i další) potřebuji svojí denní Ubuntu dávku. Buď 4 zprávičky nebo článek a 2 zprávičky o Ubuntu.

Petr Krčmář aura:99
12. 10. 2010 13:52 Nový

Re: bububu

celé vlákno
Radovan Garabík aura:48
12. 10. 2010 9:23 Nový

tlačítka

celé vlákno

V druhej ankete mi chýba voľba: Nemám, používam window manager bez tlačítiek.

aaa
aaa (neregistrovaný) ---.europe.hp.net
12. 10. 2010 9:56 Nový

uzasne novinky

celé vlákno

takze:
- instalator (to clovek vyuzije viac ako raz?)
- font (!)
- tema (!)
- multitouch (oh yeah)
- aplikacne centrum
- prehliadac fotiek co toho vie menej ako ten predtym..
- widget pre prehravac mp3 (vie to mp3?)..
- netbook edition (pre desktopy absolutne 0 bodov)
- aktualizacia apps (toto je dobra wtf(?) novinka)

a toto si hovori novy release najpopularnejsej (?) distribucie. dufam ze aspon su v tom nejake bugfixy (alebo skor nove bugy, ako tradicia kaze? ;-) )...

Radim Zátopek aura:100
12. 10. 2010 10:47 Nový

Re: uzasne novinky

celé vlákno

Ac je to neuveritelne, existuji lide, kteri si nevystaci s CLI a po operacnim systemu pozaduji, aby trosku vypadal, choval se intuitivne a nejpouzivanejsi funkce byly rychle pristupne a to vse outofbox, aniz by museli stravit odpoledne rucni editaci konfiguraku a doinstalovavaním hromady aplikaci. Sice uz Ubuntu par mesicu nepouzivam (presel jsem na Arch), nicmene tohle vsechno Ubuntu poskytuje a privedlo k Linuxu spoustu lidi. Ti, kteri maj zajem se o vnitrnostech systemu dozvedet neco vice maji stale tu moznost a vetsinou pozdeji prejdou na nejakou jinou distro. Ostatni, kteri chteji operacni system hlavne pouzivat na praci ci zabavu, tak ho proste pouzivaji. A pak jsou tady ti, kteri Ubuntu nepouzivaji a pouzivat nebudou, ale nedokazou odolat moznosti plivnout si v diskusi a pritom ze sebe udelat blbce.

Martin Zixo aura:100
12. 10. 2010 10:54 Nový

Re: uzasne novinky

celé vlákno

netreba zabudat ze ubuntu je stale linux, a ak sa chce clovek do linuxu zavrtat, moze vrtat aj v ubuntu :) ved jadro je to iste..

aaa
aaa (neregistrovaný) ---.europe.hp.net
12. 10. 2010 10:58 Nový

Re: uzasne novinky

celé vlákno

ah, takze kazda kritika je "plivani" a kazdy kto kritizuje je "blbec" :-)
mozno vies citat medzi riadkami ked si na mna hned vybafol "CLI", holt najdu sa v diskusiach aj jasnovidci... to ze upravu temy a novy font nepovazujem za hodny noveho release ti asi uniklo. no nic, hlavne ze z Elfena a jeho greenie si tu kazdy roduverny ubuntak utahuje, a chudak robi to iste ;-)

Jakub
Jakub (neregistrovaný) ---.koleje.cuni.cz
12. 10. 2010 12:13 Nový

Re: uzasne novinky

celé vlákno

Jaké novinky by vlastně byly hodny pro povýšení z 10.04 na 10.10?

Tomas
Tomas (neregistrovaný) ---.dialup.adsl.anteldata.net.uy
12. 10. 2010 18:50 Nový

Re: uzasne novinky

celé vlákno

Pre mna osobne jedna dolezita, na 10.04 mi nefungoval A2DP profil s mojimi bluetooth sluchatkami, po upgrade na 10.10 funguje na 100%. Neviem ci to je novo podporovane ale v 10.04 som sa nikde nedopatral riesenia, v 10.10 to funguje nativne.

Peter
Peter (neregistrovaný) ---.orange.sk
12. 10. 2010 21:10 Nový

Re: uzasne novinky

celé vlákno

Suhlasim s Tomasom. Kazda nova verzia prinasa novsie a lepsie hw drivery, napriklad u mna to bol pri 10.04 broadband modem huawei a externy usb bluetooth edimax (mam nb z 2004).

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.68.broadband12.iol.cz
27. 10. 2010 22:28 Nový

Re: uzasne novinky

celé vlákno

a nestačilo by bývalo stáhnout a zavést vhodný modul? (kolik - cca 5 příkazů včetně kompilace?)

kvůli tomu měníte celý OS?

to je jako drbat se na prdeli párátkem v hubě

Franta
Franta (neregistrovaný) 2001:718:1e02:----:----:----:----:----
13. 10. 2010 2:00 Nový

Re: uzasne novinky

celé vlákno

Elfen snad vyvinul nové svobodné písmo, které se dobře čte na obrazovkách? Dělá snad usability testy na uživatelech, aby podle toho dolaďoval rozhraní systému? Ne, Greenie je jen zelený guláš. Nevím, jak to může někdo vůbec porovnávat.

Arthur
Arthur (neregistrovaný) ---.vfn.cz
12. 10. 2010 11:02 Nový

Re: uzasne novinky

celé vlákno

Ano, presne tohle me napadlo po precteni clanku. Jakozto dlouholety uzivatel Ubuntu mu celkem fandim, ale tohle je samozrejme naprosto o nicem.

Je to ovsem logicky dusledek politiky pravidelnych releasu. Proste se nepodari prijit kazdy pulrok s necim prevratnym, takze vnikaji takoveto "novinky". Protoze ocekavam, ze navic jako obvykle bude nova verze zahlcena neuveritelnym mnozstvim nedodelku, bugu a zejmena regresi, rozhodne zustanu u 10.04, ktera mi beha (uz) temer bezvadne.

Peto_MiG
Peto_MiG (neregistrovaný) 195.80.161.---
14. 10. 2010 14:24 Nový

Re: uzasne novinky

celé vlákno

No a? Veď toľko noviniek nenájdeš ani medzi Windows Vista a 7 ;-) A to sú platené systémy, ktoré vždy mesiac pred vydaním sú najpokrokovejšie a najbezpečnejšie na svete :-)

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.68.broadband12.iol.cz
27. 10. 2010 22:25 Nový

Re: uzasne novinky

celé vlákno

takze:
- instalator (to clovek vyuzije viac ako raz?)
- font (!)
- tema (!)
- multitouch (oh yeah)
- aplikacne centrum
- prehliadac fotiek co toho vie menej ako ten predtym..
- widget pre prehravac mp3 (vie to mp3?)..
- netbook edition (pre desktopy absolutne 0 bodov)
- aktualizacia apps (toto je dobra wtf(?) novinka)

+1

a kvůli tomu nová verze... co dodat, je to smutné

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
12. 10. 2010 10:38 Nový

"novinky"

celé vlákno

novinka 1: takze ubuntu instalator se uz konecne dostal na uroven instalatoru openSUSE ? bravo :-) Akorat osuse dikybohu zustava u prvniho grub-text menu, kde se da rozhodnout spoustu veci .. treba ze chci instalovat v textovem rezimu :-) To je u ubuntu asi nedovolene. Ostatne .. jsem zvedav, na kolika kombinacich HW proste ten ubuntu ihned-gui rezim nenabehne (obcas se to stane prakticky kazdemu distru) a bude to v riti.

novinka 10: ruzne verze updates - to ma napriklad openSuSE taky dlouho, normalni BFU pouzivaji "online aktualizaci", ktera jim updatuje jen balicky s opravami kritickych a bezpecnostnich chyb. Milovnici verzi "all last stable" proste vlezou do spravce aplikaci a zvoli "updatovat vsechny balicky ktere maji novou verzi". Nemluve o genialnim propracovanem systemu odkud se co bere, takze si nemuzu rozjebat system novejsim balickem knihovny z pochybneho repos, odkud jsem vzal jen jednu aplikaci. Takze *buntu ma jeste co dohanet aby byl user-friendly i pro self-adminy.

kaka
kaka (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
12. 10. 2010 10:54 Nový

Re: "novinky"

celé vlákno

Pokud chces instalovat v textovem rezimu existuje Ubuntu alternate cd. Zakladni Ubuntu je pro klikace a 90% tech stejne neni schopno instalovat v textovym rezimu a pri prvnim problemu konci, protoze to nejsou schopni vyresit...

Takze ja to schvaluju, ale pro sebe stahuju alternate cd, protoze nechci skoncit instalaci (napr. na problemovem HW) tim, ze se mi nezobrazilo okenko s tlacitkem Dalsi ...

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.192.broadband14.iol.cz
12. 10. 2010 18:34 Nový

Re: "novinky"

celé vlákno

Skvele, takze k jakemusi pochybnemu stroji u znamych musim nest 2 placky, abych mohl pouzit druhe, kdyz prvni selze.
Radeji to nebudu komentovat .. a dam jim tam neco normalniho. :-)

kaka
kaka (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
13. 10. 2010 8:43 Nový

Re: "novinky"

celé vlákno

Tak tos me nepochopil, vem si jen to druhe, to prvni nekomu dej.

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
14. 10. 2010 0:55 Nový

Re: "novinky"

celé vlákno

na to zapomen, normalni BFU instalacni dvd beru rovnou aby si to BFU priste udelal sam .. a kdyz je problem, potrebuju druhe .. :-(

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
14. 10. 2010 0:58 Nový

Re: "novinky"

celé vlákno

Pro upresneni .. pro sebe nepotrebuju ani jedno medium *buntu. Mne vic vyhovuje openSuSE, je trochu vic self-admin friendly. S pokulhavajici aplikacni konfiguraci nemam problem. A desktop je pak stejny jako ve vsech distrech, tam rozdil neni.

Peto_MiG
Peto_MiG (neregistrovaný) 195.80.161.---
15. 10. 2010 10:48 Nový

Re: "novinky"

celé vlákno

Ale veď aj normálne Ubuntu DVD má možnosť textovej inštalácie.

Martin Zixo aura:100
12. 10. 2010 10:53 Nový

Re: Deset novinek v Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

celé vlákno

Bohužel dokonalost tohoto přístupu kazí fakt, že kopírování souborů instalátor vytěžuje natolik, že přechod mezi obrazovkami trvá i desítky sekund

na mojej sunde to islo bez tych desiatok sekund:)

Shaddy
Shaddy (neregistrovaný) ---.uh.cz
12. 10. 2010 11:09 Nový

GNU GRUB a rozdělení disku

celé vlákno

Mám prosbu o radu - na netbooku mám disk rozdělený na dvě partitions. Na první je WinXP a na druhou chci dát Ubuntu 10.10. a vymezit nějaké místo na swap. Na kterou partition mám odkázat boot loader? Někde jsem četl, že se nedoporučuje odkazovat na WinXP partition, protože může dojít k poškození boot sektoru (nebo něčeho podobného)...
Dále bych se rád zeptal na to, jaký souborový systém je nejlepší vybrat při instalaci (systémová partition a swap) a jak nastavit systémovou partition (/, /boot,...apod.)

kaka
kaka (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
12. 10. 2010 11:34 Nový

Re: GNU GRUB a rozdělení disku

celé vlákno

http://wiki.ubuntu.cz/Pr%C5%AFvodce%20instalac%C3%AD

- precti si zaklady, deleni disku je tam taky. K instalaci Ubuntu nepotrebujes temer zadne znalosti.

Shaddy
Shaddy (neregistrovaný) 109.164.123.---
12. 10. 2010 17:25 Nový

Re: GNU GRUB a rozdělení disku

celé vlákno

Děkuji, základy znám. :o) Mám problém takový, že když nainstaluji boot loader na /dev/sda1 (WinXP), nenajedou WinXP a přes tabulku boot loaderu se nedostanu. Když nainstaluji na /dev/sda2 (Ubuntu), pak vždy najede WinXP bez zobrazení tabulky a k Ubuntu se nedostanu. Kdo poradí? :o)

Tom
Tom (neregistrovaný) ---.kolejnet.upol.cz
12. 10. 2010 18:14 Nový

Re: GNU GRUB a rozdělení disku

celé vlákno

Zkoušel jsi GRUB nainstalovat přímo na /dev/sda ?

Shaddy
Shaddy (neregistrovaný) 109.164.123.---
12. 10. 2010 18:55 Nový

Re: GNU GRUB a rozdělení disku

celé vlákno

To jsem nezkoušel. Když se podívám na disk v GParted, tak jako /dev/sda je označen celý disk. Jednotlivé partitions jsou sda1, sda2, sda3 (WinXP, Ubuntu, Swap). Jde to nějakým způsobem opravit z LIVE USB Ubuntu? Návody, které jsem našel na internetu nějak nefungují :-)

Zdenek - aura:41
12. 10. 2010 19:01 Nový

Re: GNU GRUB a rozdělení disku

celé vlákno

Přesně, GRUB normálně patří do MBR oblasti. Navíc, pokud by někdo skutečně dal GRUB se stage1.5 do Win jednotky (SDA1), zničilo by to filesystém. M$ má totiž na začátku FS rezervováno příliš málo sektorů, takže stage1.5 přepíše důležité struktury. Ext* s tím naopak počítá, ale zase Widle nenajedou bez svojí partition aktivní, takže zbývá GRUB do MBR nebo opičárny s GRLDR.

Shaddy
Shaddy (neregistrovaný) 109.164.123.---
12. 10. 2010 20:12 Nový

Re: GNU GRUB a rozdělení disku

celé vlákno

Bylo to trapně jednoduché. Děkuji. :o) Zmátlo mě to, že /dev/sda vypadalo, že tam pro tento účel není místo. Už to funguje.

Karel von Barel
Karel von Barel (neregistrovaný) 2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
12. 10. 2010 11:25 Nový

Test vykonnosti od Phoronix

celé vlákno

Phoronix delal test vykonnosti ve srovnani se starsimi verzemi, a ten bohuzel moc priznive nevyzniva ...

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ubuntu_1010_benchmarks&num=1

bubuntak
bubuntak (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
12. 10. 2010 13:04 Nový

Re: Test vykonnosti od Phoronix

celé vlákno

Nevím, všechno kromě postgresu je +- stejné. A ten postgres o výkonosti desktopu IMHO nic neříká.

Viktor
Viktor (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
12. 10. 2010 12:24 Nový

bohuzel prvni release ubuntu kterej me nastval ...

celé vlákno

Ubutu mam rad, uz nevim kterou vezi jsem prvne nainstalovat,5 nebo 6 ale po upgradu na 10.10. jsem byl neprijemne prekvapen:

1) Ubuntu fonts, asi nekomu pripadaji hezke ale pro delsi praci, jsou nepouzitelne, proste se spatne ctou

2) Shotwell, nechapu motivaci lidi kteri donekonecna pisi stejne projekty from scratch pri existenci Picassa, upgrade na 10.10 Picasu odstranil ... a nainstaloval Shotwell o ktery opravdu nestojim ...

jsou to odstranitelne drobnosti ale az do 10.10 jsem nic takoveho resit nemusel ...

mr.dan
mr.dan (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
12. 10. 2010 12:54 Nový

Re: bohuzel prvni release ubuntu kterej me nastval ...

celé vlákno

ad. 2:
myslis F-Spot? ten ma jeden zasadni problem - je napsany v Mono, je nestabilni (pri praci s RAWem to pada jak svestky) a jak je zmineno v clanku, ten vyvoj stoji za starou backoru. Shotwell ma v tomhle asi vetsi potencial, jinak by ho tam nedavali.
A jestli myslis opravdu Picasu, tak to je bazmek co bezi v zabundlovanem Wine, linuxova verze se na nektere RAWy (napr ty, co mam ja) vubec neda pouzivat a taky neni nejstabilnejsi.
Ja pouzivam Rawstudio, ale jinak jsem v praxi na Shotwell oproti F-Sportu videl jedine pozitivni ohlasy..

Viktor
Viktor (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
12. 10. 2010 13:26 Nový

Re: bohuzel prvni release ubuntu kterej me nastval ...

celé vlákno

ano myslim Picasa, nejak se me tam dostala dve s.

Problem na ktery narazim je, ze misto dotazeni jednoho projektu do kvality alespon Picasa (mozna mam stesti ale nezaznamel jsem za posledni rok ani jeden pad i s RAW) tak zacinaji dalsi projekt kterej, jsem uz skeptik, zustane tak nejak na pul cesty a ani te Picase o ktere pises ze je bazmek; uprime je me jedno ze to jede ve wine kdyz to jede ...; neasaha ani po kotniky.

S argumentaci, jinak by to tam nedavali, take nemohu souhlasit, neni to zase tak davno co do Ubuntu nacpali nedotazene Empathy na ukor Pidginu ktery v te dobe mel jiz par let vyvoje zasebou;

ale diky za tip na Rawstudio, kouknu

pepicek
pepicek (neregistrovaný) 77.240.98.---
12. 10. 2010 18:49 Nový

Re: bohuzel prvni release ubuntu kterej me nastval ...

celé vlákno

Je to sice kde, ale zkouseli jste digikam? To mi prijde o nekolik urovni jinde...

Kajasss
Kajasss (neregistrovaný) ---.aktivit.cz
12. 10. 2010 13:54 Nový

linux

celé vlákno

Zrovna nedávno jsem slyšel hlášku: "Je Linux dobrej windows?" :-D :-D :-D

VAJT.
VAJT. (neregistrovaný) 77.48.111.---
12. 10. 2010 14:34 Nový

Téma Ubuntu

celé vlákno

Jde nějak měnit "odstín" toho tématu jako ve Windows 7? Ubuntovský téma se mi líbí, ale je na můj vkus moc do červena. Raději bych studenější, víc do modra nebo podobně.

yepman
yepman (neregistrovaný) 188.75.128.---
13. 10. 2010 1:51 Nový

Re: Téma Ubuntu

celé vlákno

linux je jako skladacka, do ktery si muzes udelat i vlastni dily

tim chci rict, ze to urcite jde + dalsich x moznosti

sdfghsdfgsdfg
sdfghsdfgsdfg (neregistrovaný) 195.28.82.---
14. 10. 2010 10:42 Nový

Re: Téma Ubuntu

celé vlákno

uprava temy je na par kliknuti - ako vo winoch

VAJT.
VAJT. (neregistrovaný) 77.104.194.---
19. 10. 2010 7:05 Nový

Re: Téma Ubuntu

celé vlákno

No fajn, ale jak? Vím, že se tam dá změnit na jiný. Jenže já chci to téma nechat, jen šoupnout nějakým tahátkem, aby nebylo červený, ale modrý... :) Ne nějaký hledání složek se skinem, kopírování, editování v GIMPu atd...

zofo
zofo (neregistrovaný) ---.48.broadband11.iol.cz
12. 10. 2010 14:52 Nový

Re: Deset novinek v Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

celé vlákno

Používám kontinuálně Ubuntu od verze 8.10 až do teď jako svůj primární systém a jsem po 2 roky stále spokojen. Občas se sice objevily nějaké problémy, ovšem ne závažné. Co se týká novinek musím říct, že asi nejdůležitější je pro mě nový Ubuntu font, který mě opravdu nadchnul.Co se týče tlačítka pro Rhythmbox, tak to se mě moc netýká, jelikož na hudbu používám Exaile. Mrzí mě, že se nedodělal do pořádné podoby Gwibber.

_r3450n_
_r3450n_ (neregistrovaný) 165.72.200.---
12. 10. 2010 15:03 Nový

Oracle VM VirtualBox

celé vlákno

Pokud mate potize s rozlisenim monitoru pod virtualboxem tak nepouzivejte Guest Additions jako v 10.04 ale napiste :~$
sudo apt-get install virtualbox-ose-guest-x11

BobTheBuilder
BobTheBuilder (neregistrovaný) 2001:718:802:----:----:----:----:----
12. 10. 2010 18:39 Nový

Re: Oracle VM VirtualBox

celé vlákno

Nebo pomůže update VirtualBoxu na verzi 3.2.10 a Guest Additions jsou zase v pořádku.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
12. 10. 2010 17:35 Nový

bravo ubuntu

celé vlákno

vzdy asi tak jednou do roka jsem vyzkousel linux (par nejrozsirenejsich distribuci). Vzdy mi neco vadilo - osklivy vzhled, nejednotnost vzhledu, nutnost vse slozite nastavovat atd.. Ubuntu 10 je prvni distribuce, kterou povazuji za plnohodnotny operacni system pro sirsi pouziti.

GRATULACE!

gni
gni (neregistrovaný) ---.ovb.cz
12. 10. 2010 17:41 Nový

další verze

celé vlákno

ti tomu dávají..ubuntaci chteji udelat rekord v poctu verzi za nejkratsi dobu :D

Substance242
Substance242 (neregistrovaný) ---.178-40-193.t-com.sk
12. 10. 2010 18:08 Nový

10:10

celé vlákno

Práve sa mi updatuje... mal som v aktualizačnom centre nastavené iba "LTS", preto mi to neponúklo skôr.

Otázka: Ten platený "market" je prístupný aj v Česku / na Slovensku?

loisa
loisa (neregistrovaný) 213.210.151.---
13. 10. 2010 18:33 Nový

Re: 10:10

celé vlákno

Předpokládám, že jo ale protože je tam jen DVD Player, tak ho zkoušet nebudu. :) Nebo myslíš 7digital v Rhythmboxu? Ten funguje..

Josef
Josef (neregistrovaný) ---.dragon.cz
12. 10. 2010 19:16 Nový

Jak použít desátou novinku?

celé vlákno

repozitář extras v Synapticu MM není. Nevíte jak ho doplnit? Nikde není tento zdroj uveden.

loisa
loisa (neregistrovaný) 213.210.151.---
13. 10. 2010 18:36 Nový

Re: Jak použít desátou novinku?

celé vlákno

já ho tam mám. Jako Independent Third party.. (http://extras.ubuntu.com/ubuntu) ale asi v něm nic nejní. :)

Poborskiii
Poborskiii (neregistrovaný) ---.250.broadband9.iol.cz
12. 10. 2010 22:55 Nový

rupie

celé vlákno

K té rupii bych dodal, že je obsažena také ve fontu DejaVu 2.32, který vyšel v srpnu, avšak v Ubuntu je obsažena starší verze 2.31.

Wolwino
Wolwino (neregistrovaný) 94.74.229.---
13. 10. 2010 15:56 Nový

Největší novinka v Ubuntu 10.10

celé vlákno

Největší novinka v Ubuntu 10.10 u mě je přechod na KDE 4.5 :))

Tady je aktuální video: http://www.youtube.com/watch?v=0W6AjUGm6Nk

hehe
hehe (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 10. 2010 17:22 Nový

LTS a Debian verze

celé vlákno

Neni pravda, ze se LTS a Debian nepouziva. Mam momentalne LTS verzi, protoze me nebavi porad kazdeho pul roku zalohovat data a preinstalovavat OS (upgrade nepouzivam). A Dalsi preinstalovani bude az mozna za 3 roky. A znam lidi, kteri jsou na tom stejne jako ja.

S Debianem jsem byl spokojen, ale potom se mi tam nepodarila rozchodit grafika (3D), tak jsem skoncil zase u Ubuntu, kde "jaksi" bezela sama.

Ono zrovna nejaky graficky ptakoviny nejsou pro me nejaka vylepseni a jde mi spise o funkcnost a aby se na OS dalo pracovat. Debian je skvely, ale chtelo by to do nej taktez funkci pridavani/pre­instalovavani novych programu.

jinak pekny clanek

Jirka
Jirka (neregistrovaný) ---.houston.hp.com
14. 10. 2010 0:07 Nový

čekal jsem více

celé vlákno

Na Ubuntu 10.10 jsem se docela těšil, nahodil ho na disk vedle 9.10, ale nakonec mě celkem zklamalo a dokud nekoupím nový notebook, zůstane na mém IBM Thinkpad X40 právě 9.10.
Ad instalace: mám SSD disk, ale i tak kopírování souborů na pozadí tak vytížilo systém, že kolikrát nereagoval skoro půl minuty a nedalo se zadávat uživatelské informace. (Pentium M 1.5, 1.25 GB RAM)
Ad bootování: při startu mi jen blikají na obrazovce výpisy, občas ošklivé tečky, ale systém do cca 12 sekund najede k přihlašovacímu dialogu.
Ad grafika: čekal bych, že pro tak známý (i když starší) model počítače jako je IBM X40 bude všechno chodit out of the box. Ale grafika je v "omezeném" režimu, Compiz nejde zapnout, kurzor se občas pohybuje divně, respektive vždy po chvíli nečinnosti (kdy zmizí) a pak pohnu s myší, kurzor jakoby na půl sekundy zamrzne na místě a pak najedno poskočí. Nevím jestli to dělá grafika a problémy s čipsem i855, které se táhnou od 10.04, které se mi do dneška nepodařilo rozchodit tak, aby se náhodně nerestartovalo.

Nechápu proč indikátor zpráv musí být svázaný s ikonou hlasitosti a nejde odstranit jinak než přes příkazovou řádku, pokud chci zachovat ikonu zvuku.
Další věc, která se změnila od 9.10 - proč když najedu myší na baterku, nic se neukáže a musím navíc ještě klikat.
I když mě občas baví se vrtat uvnitř systému, neznamená to, že na povrchu věci nemusí fungovat. Právě ty malé detaily dělají pak systém použitelný, a přijde mi, že Ubuntu dělá poslední dobou spíše kroky vzad.
Možná bych si mohl zvyknout na nové KDE, ale přece jen už je pro moje IBM na hraně dobré použitelnosti. Navíc nutnost každého půl roku reinstalovat, abych měl novější verzi programů už mě fakt přestává bavit. Sice jsem to zatím vyřešil repozitářem "mozilla security" ale co další programy.... Myslím, že nazrává čas pro jinou distribuci....

JTM
JTM (neregistrovaný) ---.142.224.129.nat.router1.bolignet.dk
31. 10. 2010 14:30 Nový

Ubuntu Netbook Disaster

celé vlákno

Používám K/X/Ubuntu víceméně nepřetržitě od verze 7.10 a každou z verzí od té doby jsem měl nainstalovanou. Ubuntu 10.10 NBE je katastrofa. Na netbooku Toshiba NB100 jsem už měl tři předchozí verze Easy Peasy, Ubuntu 10.04 NBR a naposledy Xubuntu. Současné U 10.10 NBE je nejhorší distro, jaké můj netbook zažil. Nové prostředí Unity sice vypadá hezky, lépe než předchozí, ale je z velké části beta, sem tam se na záložku musí kliknou třikrát, aby se požadovaná věc spustila, všechno trvá tisíc let. Po prvním spuštění je na roletě pouze složka /home, nikam jinam se nedostanete, musíte si přes terminál spustit Nautilus a teprve pak se na roletě začne objevovat (tohle že má přetahnout lamy od Windows?). Některé programy (stažené z Ubuntu Software Center), které v předchozích verzích Ubuntu NBE fungovaly tady padají. Takových otravných detailů je tucet, nemá smysl je vyjmenovávat. Ale věřím Canonical, že problémy vyřeší a systém vypilují, zatím se jim to vždy povedlo. Od Ubuntu 10.10 NBE ruce pryč, doporučuju vrátit se k 10.04 a čekat na jarní LTS verzi. Mimochodem pokud nemá váš netbook SSD disk, není důvod používat NBE. Xubuntu/Lubuntu, nebo i samotné Desktop Ubuntu mohou být mnohem lepší variantou pro spoustu uživatelů.

Jirka_jiřík
Jirka_jiřík (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
3. 11. 2010 13:38 Nový

Padá mi instalace přes Wubi

celé vlákno

Zdravím, chci se zeptat, jestli někdo z Vás dokáže říci proč mi padá instalace. Vždycky po nakopírování souborů a než začne samotná instalace, vypíše to tenhle log: http://www.uloz.to/6434028/wubi-10-10-rev197-log .
Prosím o radu!!! Nějak si s tím sám nevím rady, ale na čistej disk ho instalovat nechci. Chci aby šlapal s WIN7, proto instalace přes Wubi. (stáhnul jsem iso na Originálních stránkách pro 64-bit procesor)
Předem děkuji za odpověď.

Jirka Jiřík

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem