Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Digitální fotografie v programu GIMP

100% Lenin
100% Lenin (neregistrovaný) 85.90.127.---
12. 3. 2010 6:21 Nový

Pervyj

celé vlákno

no tak se z toho ne exaltujte a nebo neproveďte předčasnou defekalizaci.
Ještě se mělo do názvu knihy vloudit slovo „bible“.
Zajisté by nahonilo další body vydavatelům od huhlajících, introvertních a ne jenom uhrovitých linukáků.

škoda zdrojů na růtu. A to ještě nesbíráme vokurky, že?

Aminux
Aminux (neregistrovaný) ---.pel.cz
12. 3. 2010 11:30 Nový

Re: Pervyj

celé vlákno

Děkujeme za váš konstruktivní a přínosný názor. Když jste se tu tak defekalizoval, určitě je vám lépe.

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.108.broadband5.iol.cz
12. 3. 2010 11:31 Nový

Re: Pervyj

celé vlákno

lenin – to stačí, ne?
Jedině to střílet

100% Lenin
100% Lenin (neregistrovaný) 195.239.199.---
12. 3. 2010 12:14 Nový

Re: Pervyj

celé vlákno

Jsem, pro.
Asi budete uživatel bubuntu z bubulandu. „To jsou teďkonc tací bolševici – ", jak říkala stará Pavlovová vod vedle z ulice, " že by jste jim mohl závidět i Vy s tou vaší partají“.

100% Terminator
100% Terminator (neregistrovaný) 94.241.69.---
12. 3. 2010 20:55 Nový

Re: Pervyj

celé vlákno

Come with me if you want to live.

100% Lenin
100% Lenin (neregistrovaný) 85.90.127.---
12. 3. 2010 21:32 Nový

Re: Pervyj

celé vlákno

Tavaryšč. A vy čevo chotěl skazať?

Aminux
Aminux (neregistrovaný) ---.pel.cz
13. 3. 2010 13:15 Nový

Re: Pervyj

celé vlákno

Že patříš do Maus olea.

brk
brk (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
12. 3. 2010 6:27 Nový

Re: Digitální fotografie v programu GIMP

celé vlákno

Na webu Computer Pressu je i ukázková kapitola. https://knihy.cpress.cz/DataFiles/Book/00004437/Download/kapitola_4_K1712.pdf

Kniha opravdu nevypadá špatně, i když některé věci jsou možná až zbytečně podrobné. Na webu vydavatele mají cenu 349 Kč s tím, že mají aktuálně slevu 15% na 297 Kč a některé webové knihkupectví jdou ještě o desetikorunu níž. Za knihu bych dal ale maximálně 3 stovky což v knihkupectví asi neklapne a na webu to zabije poštovné.

pj
pj (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
12. 3. 2010 8:25 Nový

Re: Digitální fotografie v programu GIMP

celé vlákno

za nedlouho bude ve vyprodeji za 100,– staci pockat

jh
jh (neregistrovaný) ---.r-fin.cz
12. 3. 2010 9:06 Nový

Re: Digitální fotografie v programu GIMP

celé vlákno

Já to dělám tak, že si knihu objednám přes web, k osobnímu vyzvednutí v knihkupectví. Kde osobní vyzvednutí je zdarma.
http://www.knihcentrum.cz/lubomir-cevela-digitalni-fotografie-v-programu-gimp/d-90485/

A je to pod 300 Kč

vtech
vtech (neregistrovaný) ---.skoda-auto.cz
12. 3. 2010 8:53 Nový

prima

celé vlákno

Konecne. Pro manzelku idealni.

hrrr
hrrr (neregistrovaný) ---.att.com
12. 3. 2010 11:06 Nový

Moze to byt zaujimave citanie

celé vlákno

a ked bude GIMP konecne podporovat zakladnu funkcionalitu po ktorej volaju vsetci fotografi/fandovia OSS uz roky, tak moze mat dokonca aj skvely predajny uspech ako referencna prirucka pre ludi utekajucich od ukradnuteho photoshopu…

Petr Krčmář aura:98
12. 3. 2010 11:14 Nový

Re: Moze to byt zaujimave citanie

celé vlákno

Uživatelé, pro které je určena tahle kniha, nechtějí víc funkcí. Naopak je tam toho pro ně obvykle až moc. Nejsem profesionální grafik a proto mi GIMP stačí; a to v něm dělám opravdu hodně věcí. Navíc ilegálně používají Photoshop obvykle právě ti uživatelé, kteří jej vůbec nepotřebují, protože oříznout a zmenšit fotku můžete ve dvaceti jiných aplikacích zdarma. A těm by GIMP bohatě stačil.

hrrr
hrrr (neregistrovaný) ---.att.com
12. 3. 2010 12:21 Nový

Re: Moze to byt zaujimave citanie

celé vlákno

Suhlasim, ze cielova skupina je asi trosku ina, ale osobne si myslim, ze po plnom zapracovani geglu bude tato knizka uzitocna aj tej cielovej skupine ktoru som popisal ja. Mate pravdu aj v tom, ze drviva vacsina (budme uprimni, 8 z 10tich) ilegalnych pouzivatelov photoshopu by si vystacila s cimkolvek inym vratane gimpu, ale to im nikto nevysvetli, ani tato knizka (ale keby sa jej podarilo odlakat co i len malu cast z nich bude to prospesny uspech). Ostava nam tu vsak pomerne velka skupina ludi, ktori maju fotografovanie sice iba ako konicek, ale za to su nesmierne sikovni a GIMP im uz nestaci, a zaroven samozrejme ze utracat naozaj nekrestanske peniaze na licenciu PS ked ide iba o konicka, do ktoreho vrazili uz aj bezkat vacsinou desattisice KC je naozaj mimo. Tu skupinu odhadujem na 20% ilegalnych pouzivatelov. A tejto skupine opat v drvivej vacsine pripadov, a tentokrat mozno dokonca viac ako 80%tam, chyba k prechodu jedina a uz par krat spominana vec. Ked tato podmienka padne, verme, ze to bude uz naozaj zaciatkom buduceho roka, tak tato knizka bude opat velmi zaujimavou, pretoze technicky im uz nic chybat nebude, ale prakticky stravili pridlho v prostredi PS, takze akakolvek zrozumitelna prirucka im pride vhod.

lobo
lobo (neregistrovaný) ---.106.203-77.rev.gaoland.net
12. 3. 2010 16:52 Nový

Re: Moze to byt zaujimave citanie

celé vlákno

no, presne na toto som znamemu nainstaloval GIMP pod Windows…
je to dost zle, dialogove okna uplne v prdeli, tlacitka za okrajom okna a podobne.. snazil sa s tym chvilu robit, ale dost veci bolo neintuitivnych

Paint.NET tieto zakladne veci(orezat foto, zmensit , urobit vyrez, nejake tie upravy farieb,zopar efektov) zvladne uplne v pohode a ma to viac ‚user friendly‘ prostredie

Kokoška
Kokoška (neregistrovaný) ---.36.broadband2.iol.cz
13. 3. 2010 21:38 Nový

Re: Moze to byt zaujimave citanie

celé vlákno

Já nevím, GIMP využívám denně k podnikání a nepřijde mi špatný. Co vám tam tak chybí?

merlin111
merlin111 (neregistrovaný) 93.99.49.---
14. 3. 2010 16:34 Nový

Re: Moze to byt zaujimave citanie

celé vlákno

Na oříznutí a zmenšení fotky s úspěchem používám jednoduchý prohlížeč Mirage. Další funkce jsou překlápění, sytost, zoom a to je snad vše co to umí. K mým skromným účelům ve většině případů postačuje. Na rozdíl od GIMPu je velmi intuitivní. Rozhodně doporučuji vyzkoušet.

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 82.117.156.---
15. 3. 2010 7:14 Nový

Re: Moze to byt zaujimave citanie

celé vlákno

Na podobné jednoduché úpravy používám Google Picassa. Má i pokročilejší funkce typu doostření, konverze do ČB, odstranění červených očí… a umí i synchronizaci s webovým albem.

Izak
Izak (neregistrovaný) ---.storyflex.cz
12. 3. 2010 11:29 Nový

Re: Moze to byt zaujimave citanie

celé vlákno

Takze CMYK to neni … to je pro ofsetisty co zustali u CMYKu … ja uz delam CMYK+4 … na coz mi staci RGB a rozdil nepoznam … tisk z RIPu ;-))

Jedine co by se mi hodilo by bylo 16bit … no muj fotak umi jen 14bit … abych si nemusel obcas zony pripravovat z RAWu pomoci vice expozic … i kdyz na velkou cast veci mi staci to, co umi 8bit jpeg … kdyz tisk je na urovni 6bitu ;-))

Jako Gimp neni dokonaly, novy photoshop ma spickove retusovaci schoapnosti … udela je sice blbe, ale zato behem par kliku … na poctivou manualni praci je gimp OK …
A hlavne, novy Gimp bude eno nuno … skoda ze az pristi rok ;-( … no ale jde to.

Ja tvrdim, ze az bude mit GIMP gegl, nastane smrst pluginu, nebot vetsinu veci brzdilo prave stare jadro …

Jo ale nativni LAB prostor bych moc moc chtel … ;-)) … mozna vic nez vicebit ;-))

MilanK
MilanK (neregistrovaný) ---.static.cablecom.ch
12. 3. 2010 11:53 Nový

Re: Moze to byt zaujimave citanie

celé vlákno

Jo ale nativni LAB prostor bych moc moc chtel … ;-)) … mozna vic nez vicebit ;-))
To byste si asi rychle rozmyslel, konvertovat 8bit RGB to LAB a zpět…

Citing Andrew Rodney, from comments on: http://photo.net/learn/digital-photography-workflow/advanced-photoshop-tutorials/sharpening-in-lab-color/

Every time a conversion to LAB is produced, the rounding errors and severe gamut mismatch between the two spaces can account for data loss, known as quantization errors. The amount of data loss depends on the original gamut size and gamma of the working space. For example, if the working space is Adobe RGB, which has 256 values available, converting to 8-bit LAB reduces the data down to 234 values. The net result is a loss of 22 levels. Doing the same conversions from ProPhoto RGB reduces the data to only 225 values, producing a loss of 31 levels. Bruce Lindbloom, a well-respected color geek and scientist, has a very useful Levels Calculator, which allows you to enter values to determine the actual number of levels lost to quantization (see the “Calc page” at http://www.brucelindbloom.com). If you do decide to convert into and out of LAB, do so on a high-bit (16-bit per channel) document.

python perl awk c++ ruby php lisp cobol bash
python perl awk c++ ruby php lisp cobol bash (neregistrovaný) ---.anonymouse.org
12. 3. 2010 13:07 Nový

Velmi dobrá kniha...

celé vlákno

Nedávno jsem ji čistě náhodou objevil na war fóru v PDF a ze zvédavosti stáhnul.
Obsah mě velmi překvapil, naučil jsem se spoustu věcí, které jsem dříve pracně hledal roztroušené po různých webech.

Nevím, jestli je 300kc málo nebo moc, ale já ze zásady knihy nekupuji :-)

Upocený warezácký hovno
Upocený warezácký hovno (neregistrovaný) ---.europe.hp.net
12. 3. 2010 15:20 Nový

Re: Velmi dobrá kniha...

celé vlákno

Já také knihy zásadně nenakupuji, pošli link, nemůžu to vygůglit.

Petr Krčmář aura:98
12. 3. 2010 15:42 Nový

Re: Velmi dobrá kniha...

celé vlákno

Zajímala by mě ta vaše zásada. Jestli je to „nechci krmit ty autorský krysy“ nebo něco „hlubokomyslného“ (o čemž předem pochybuji). A upozorňují vás, že linky na warez půjdou velmi rychle od válu.

hrrr
hrrr (neregistrovaný) ---.att.com
12. 3. 2010 15:48 Nový

Re: Velmi dobrá kniha...

celé vlákno

Som rad, ze ste to zarazil v zarodku…

Michal Breškovec aura:90
12. 3. 2010 18:52 Nový

Re: Velmi dobrá kniha...

celé vlákno

Kniha o GIMPu? Tak to mě maximálně překvapilo, jdu objednat.

qwertz
qwertz (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
12. 3. 2010 16:21 Nový

Re: Velmi dobrá kniha...

celé vlákno

zcela oficialni navod jak co udelat v gimpu najdete na
http://www.linuxsoft.cz/gimp/ pokud to nekomu schazi zadarmo :)

Senet
Senet (neregistrovaný) ---.customer.ab-net.cz
14. 3. 2010 14:04 Nový

Re: Velmi dobrá kniha...

celé vlákno

Seš fakt vůl.

j AM aura:47
15. 3. 2010 14:43 Nový

Re: Velmi dobrá kniha...

celé vlákno

Jasně, a autor nemá s knihou žádnou práci, prostě se ráno vzbudí a kniha je hotová takže ho ani nesere že na něm nějakej šašek parazituje.

petr
petr (neregistrovaný) ---.nsys.cz
12. 3. 2010 16:26 Nový

Gimp

celé vlákno

Gimp je program s nejdebilnějším ovládáním.

qwertz
qwertz (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
12. 3. 2010 16:33 Nový

Re: Gimp

celé vlákno

pro vas existuje jeste programek gimpshop , ale chapu, ze vam to nemusi stacit, kdyz uz jste zvykly na ten photoshop, at kazdy pouziva co mu vyhovuje :)

kmarty aura:80
12. 3. 2010 17:26 Nový

Re: Gimp

celé vlákno

Ono bohate staci kdyz se clovek pokusi pouzivat Gimp jinde nez na Linuxu.
Na MS Windows (neofiko port, ale sice) prace s Gimpem hranici s nemoznosti (nevim cim to, jestli jsou MS Win delane vice pro MDI okna, fakt nevim).
Na MacOS je to po zapnuti volby „Click-through inactive Windows“ v X11 lepsi, ale vyslovene bijici jsou pro MacOS nestandardni klavesove zkratky (a premapovat nejdou – napr. „Cmd-O“ vidi Gimp jen jako „O“).
Takze Gimp ano, ale prakticky pouze na nativnich X11 (Linux, BSD & spol).

P.S.: Presto jsem Gimp neodvrhl. Dela se mi s nim drobet hur, ale pomer cena/vykon je proste neporovnatelny.

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 82.117.156.---
12. 3. 2010 18:55 Nový

Re: Gimp

celé vlákno

Gimp používám prakticky výhradně na Windows (XP i Vista) a na žádný Windows-specific problém jsem nenarazil…

kmarty aura:80
12. 3. 2010 19:03 Nový

Re: Gimp

celé vlákno

Kdyz nemas srovnani tak urcite :-)

V pohode, neres to. Dulezity je ze si spokojeny.

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 82.117.156.---
12. 3. 2010 21:55 Nový

Re: Gimp

celé vlákno

A jak víš, že nemám srovnání? „Převážně“ neznamená „jenom“ ;-)

lobo
lobo (neregistrovaný) ---.106.203-77.rev.gaoland.net
13. 3. 2010 1:20 Nový

Re: Gimp

celé vlákno

hm, tak niektore dialogy su potom naozaj zle urobene a nie je to „chyba windows“

Pepa
Pepa (neregistrovaný) 77.93.216.---
12. 3. 2010 19:56 Nový

Hoďte link!

celé vlákno

Hoďte sem někdo (legal) link na stažení této knihy, už sem někdo link házel, ale byl mrtvej…

Díky!

Ocean Patrol
Ocean Patrol (neregistrovaný) ---.perfect-privacy.com
12. 3. 2010 20:25 Nový

Re: Hoďte link!

celé vlákno

Tady je legální link pro tuto knihu.

Jan Šimůnek aura:34
13. 3. 2010 12:56 Nový

Ta knížka je opravdu dobrá,

celé vlákno

je pojatá trochu jinak než jiné podobné: prostě to a to je potřeba s fotkou udělat a dělá se to:
a) až za
x) tak a tak, s obrázky a popisy, že to i BFU pochopí.

HB
HB (neregistrovaný) 93.185.57.---
14. 3. 2010 20:57 Nový

Knihu nám a líbí se, GIMP.

celé vlákno

Koupil jsem a nelituji, jelikož je tam v kostce vše, co uživatel GIMP-u pro zpracování fotek potřebuje. Většinu postupů jsem již znal, ale jsou tam i věci které jsem nevěděl. Díky pane Čevelo !!!

Poznámky pro kritiky GIMP-u:
V knize je popsáno zpracování fotek v RAW pomocí pluginu UFRAW tj. kdo potřebuje 16-bit barvy tak tonální úpravy může udělat tam a zbytek operací v GIMP-u než bude GEGL plné aplikován pro všechny tonální operace.

Můj dodatek: Použitím programu rawtherapee (www.rawtherapee.com) můžete v 16-bitové hloubce zpracovat nejen RAW ale i TIFF a jpg soubory a pak odeslat výsledek v TIFF přímo do GIMP-u! :-) Je pod GNU :-) Poslední stabilni verze 2.4.1 .

PS: Místo Photoshopu si radši koupím něco k foťáku :-P

qk
qk (neregistrovaný) ---.emea.ibm.com
15. 3. 2010 13:34 Nový

preklady

celé vlákno

Drive jsem pouzival photoshop, ale presel jsem na gimp, ktery ted pouzivam vyhradne. Musim rict, ze fura veci mi z PSH chybi, nicmene i tak se da velice solidne pouzit.

Co mne ovsem docela vyrazi dech, je cesky preklad, ktery se snazi za kazdou cenu jit svou vlastni cestou – jeden priklad za vsecky:

Prolnuti vyberu – nachazi se ve Vyber / Zaoblit – kdo to proboha takto pojmenoval? Je sice pravda, ze se prolnutim hrany zaobli, nicmene je to pouze vedlejsi efekt. A nejlepsi na tom je, ze minimalne do verze 2.2 se pouzival nazev prolnuti.

Po upgradu a delsi dobe nepouzivani jsem potreboval rychle upravit fotku – meli jste slyset jak jsem nadaval, kdyz jsem hledal prolnuti – nepomohla ani referencni prirucka, ktera je pouze na 2.2 – az jsem pak nasel nejakej navod na netu. Volbu zaoblit jsem povazoval za zaobleni hran…

Podobne nerozumim rozdilnosti klavesovych zkratek – clovek pak nemuze plynule prechazet mezi programy…

HB
HB (neregistrovaný) 91.195.107.---
15. 3. 2010 15:43 Nový

Re: preklady

celé vlákno

Klávesové zkratky se dají v Gimpu předefinovat jak je libo.

Vybereme Upravit->Klávesove zkratky, najedeme na příslušnou akci a stiskneme klavesovou zkratku :-).

Nebo Upravit->Předvolby->Rozhraní a nechat zatržené Dynamické klávesové zkratky. Potom pri každé volbě přes menu lze před potvrzením volby v menu stisknout požadovanou klávesovou skratku a ta se nově přiřadí k dané akci. Nakonec to nezapomenout uložit a Dynamické klávesové zkratky vypnout (ve stejné nabídce), aby omylem nedošlo k nechtěnému přepisování klávesových zkratek omylem.

Myslím že výchozí návrh klávesových zkratek GIMP-u není špatný jenom proto že je jiný. Tak jsou možné úpravy jak komu vyhovuje.

Ad „Zaoblit…“: Místo toho by dle mého by bylo optimální „Do stracena…“

Qk
Qk (neregistrovaný) ---.emea.ibm.com
16. 3. 2010 9:20 Nový

Re: preklady

celé vlákno

Ano, klavesove zkratky jdou prenastavit, ale pokud si je zmenis a sednes pak k cizimu gimpu, tak jsi ztracenej, takze je lepsi zkratky jen doplnit, nez menit.

Ad „Zaoblit“ – „Do ztracena“ je opet jen vynalezani kola. Fakt nechapu co na tom prolnuti tak vadi, zvlast kdyz starsi verze „Prolnout“ pouzivaly.

Myslim si, ze politika gimpu jit vlastni cestou za kazdou cenu neni spravna, a ze by se mely vymyslet nove nazvy a zkratky jen tam, kde je gimp inovativni jinak to uplne zbytecne snizuje pouzitelnost…

Porad se pise o tom, ze lidi pouzivaji na zakladni upravy fotek nelegalni photoshop, ale kdyz takovy clovek sedne ke gimpu, prijde na to, ze ma jiny ovladani, nemuze najit pomerne zakladni operace, protoze se jmenuji jinak, tak zacne na gimp nadavat, jakej je hroznej a vrati se k photoshopu.

PS Podotykam, ze GIMP pouzivam a prosazuji mezi znamymi…

HB
HB (neregistrovaný) 91.195.107.---
17. 3. 2010 11:10 Nový

Re: preklady

celé vlákno

„Prolnout“ je obvyklý název, ale „Do ztracena“ je věcně správnější. Pokud je vrstva na kterou je aplikováno prolnuti vespod s čím se asi prolne?
Při mých začátcích před léty s GIMP-em jsem nechápal pojem „Prolnout“ a tak jsem to nepoužíval. „Do ztracena“ by bylo jasné hned. „Zaoblit“ je špatně !

Ovládání: V Anglii se jezdí vlevo a mají volant a řadící páku na druhé straně. :-). Jsou v Anglii auta míň použitelná? Pro Angličany nikoliv i když netvoří většinu europské populace.

Klávesové skratky bezdůvodně nepředělávám nechávám je původní. Používám je upravené pouze na časté akce (na jeden stisk) a na vlastní skripty. S klávesovými skratkami bych měl já problém u photoshopu (který nemám a nepoužívám).
Píšu-li textový popisek v GIMP-u používám českou klávesnici, jinak US.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem