Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Fedora 12: konstantní kvalita

Petr Mejzlík aura:57
18. 11. 2009 0:37 Nový

start bez výpisů

celé vlákno

Plymouth je už obohacen i o zakrývací obrazovku při vypínání a restartování, počítače. Tím se podařilo téměř úplně zakrýt ty strašlivé hlášky, které děsily uživatele. Zůstávají ještě při hibernaci a při startu systému se vypisuje něco hrozného z GRUBu. Windows se ale mohou začít třást.
Na přeplácnutí plnícím se logem natvrdo nevidím nic přínosného, když jsem umazal v /boot/grub/menu.lst parametr quiet, tak se stejně nic nevypisuje. Dobře to má vyřešené Linux Mint, ten ve výchozím nastavení ukazuje taky jenom logo a pod ním progressbar, ale když se umaže „quiet“, tak pod tím logem a progressbarem běží výpisy (pěkně zeleně a jenom ty podstatné). Že je do něčeho vidět tak blbě jako do Windows, to přece není žádná výhoda.

Jinak díky za článek plný informací, rozhodně zajímavější čtení než takové ty recenze o tom, jaké je v nové verzi pozadí na ploše.

klobas
klobas (neregistrovaný) ---.karneval.cz
18. 11. 2009 0:48 Nový

Re: start bez výpisů

celé vlákno

umaz z /boot/grub/menu.lst jeste rhgb a dostanes klasicky vypis

Adam Přibyl aura:89
18. 11. 2009 8:48 Nový

Re: start bez výpisů

celé vlákno

Nebo nic neumazavej a precti si dokumentaci. Quiet je parametr pro potlaceni hlasek kernelu. rghb je pro vypnuti vypisu startovacich skriptu (prekryto plymouth). Pokud stisknes Esc behem bootu, uvidis normalni vypis statovanych sluzeb.

Petr Mejzlík aura:57
18. 11. 2009 12:51 Nový

Re: start bez výpisů

celé vlákno

jj, po Esc se normálně všechno vypisuje, dokonce česky se správnou diakritikou :)

Za nějak zásadní nedostatek bych to stejně nepovažoval, v prípaděvždycky jde po startu pustit

dmesg

a výpisy si přečíst. Akorát mi přišlo dost ujeté vyzdvihovat jako výhodu oproti Windowsu, že není nic vidět. Z věcí, které uživatelům Windows brání používat Linux, je vypisování něčeho při startu asi tak na posledním místě :)

pepazdepa
pepazdepa (neregistrovaný) ---.karneval.cz
19. 11. 2009 12:14 Nový

Re: start bez výpisů

celé vlákno

/var/log/boot.log – a kdyz dat v grubu ‚rdinitdebug‘ tak ten log je peknej :)

tom
tom (neregistrovaný) 86.110.224.---
18. 11. 2009 15:29 Nový

Re: start bez výpisů

celé vlákno

.. co tak sipka hore (vypisuje normalne hlasky) sipka dole o5 grafika plymouth-u ;-)

Dotaz
Dotaz (neregistrovaný) ---.upce.cz
20. 11. 2009 10:58 Nový

Re: start bez výpisů

celé vlákno

Otázka, proč jsou tu některé komentáře zašeděné? Je to nějaká forma cenzury?

x
x (neregistrovaný) 131.207.242.---
18. 11. 2009 0:38 Nový

Sdilene memory page

celé vlákno

To zase bude „legrace“. Tady https://fedoraproject.org/…Features/KSM nepisi nic o security, ale obecne je doporucovano maximalni oddeleni jednotlivych virtualnich stroju pri virtualizaci kvuli bezpecnosti stroju ruznych zakazniku, bezpecnosti dat atp. Jiste domaciho uzivatele to nezajima, ten v drtive vetsine ani nevi, ze neni jediny kdo PC pouziva (:-)), ale byt firemnim zakaznikem, tak se hodne bojim. I kdyz vlastne proc. Lidem v oblecku se napovida jak budou trendy a green a jak jim to usetri procenta pameti a uz se to aplikuje :-)

Petr Boháč aura:89
18. 11. 2009 17:30 Nový

Re: Sdilene memory page

celé vlákno

Copy-on-write v Linuxu uz najkou dobu funguje tak bych se toho az tak nebal. Mimo to cloud ma jine IMO zavaznejsi bezpecnostni rizika.

retro
retro (neregistrovaný) ---.151.broadband3.iol.cz
18. 11. 2009 1:46 Nový

Fajn

celé vlákno

Po čase hezká distribuční recenze. Nerozebírá se pozadí a vzhled, ale nové funkce. Navíc je celý článek psán velmi svižnýmn tempem a sem tam autor používá neškodné vtipné ironie.

Pane autor, prosím pište dál.

Tohle mě baví. Tlachy V. Bednáře mě nebaví.

ps.: Píše ještě p. Bedbář pro root.cz ? Mám dojem že v poslední době tu od něho nic nebylo.

Palo
Palo (neregistrovaný) ---.91-127-246.t-com.sk
18. 11. 2009 14:00 Nový

Re: Fajn

celé vlákno

ps.: Píše ještě p. Bedbář pro root.cz ? Mám dojem že v poslední době tu od něho nic nebylo.
No a teraz si to uriekol. :-D V najblizsom case isto nieco pride.

Chroby
Chroby (neregistrovaný) ---.math.kyushu-u.ac.jp
18. 11. 2009 3:01 Nový

amerikocentrismus?

celé vlákno

Ať hledám, jak hledám, přehnaný amerikocentrismus v těch názvech nevidím, je to tak půl na půl, navíc většina názvů má více interpretací (už z podstaty zadání). A i kdyby, není lepší nechat všechno to národovectví a nacionalismus v 19. a 20. století?

Screenshotová recenze to sice není, ale číst se to stejně nedá. Mizerná gramatika i styl (co znamená věta: V F12 se objevily i dvě drobnosti, které někomu mohou chybět, protože jinde jsou), a vůbec, nazývat myš krysou, existuje někdo, komu to přijde cool?

vtech
vtech (neregistrovaný) ---.214.broadband10.iol.cz
18. 11. 2009 6:37 Nový

Re: amerikocentrismus?

celé vlákno

Tak jsem se tam podival. Namatkou:
Heidelberg is a city in Germany, and also a brand/distributor of beer. (F3)
Andre Stentz is a French winery. (F4)
Bordeaux is a wine-producing region in France, as well as a comic book character. (F5)

Autor ma asi nejaky osobni problem. Jinak recenze necitelna, souhlas.

jaromrax aura:74
18. 11. 2009 7:32 Nový

Re: amerikocentrismus?

celé vlákno

Myslim, ze po delsi dobe se tu objevila zajimava a vystizna recenze.
Vtipky o amerikanocetrismu i nazev krysa pri pripojovani mysi mi ani neprijdou cool a ani me neurazeji, vicemene mi na tom pripada zajimave jen to, ze to nekoho nadzdvihne ze zidle.
Ve featurech jeste tvrdi, ze maji nejake vychytane bluetooth, ale jinak me F12 moc netahne. Stejne ji uz ale vypaluji na dvd…

Adam Přibyl aura:89
18. 11. 2009 8:42 Nový

Re: amerikocentrismus?

celé vlákno

Lide se deli na ty co ctou bulvar a nectou. Pro ty co ctou je tady zminka o amerikocentrismu (Co si predstavite pod „Cambridge“? „Cambridge is a city in the United States, … and was the name of a ship in the United States Navy.“)
a je pro ne clanek necitelny…

Anonymus Bimbas
Anonymus Bimbas (neregistrovaný) ---.ckr.transnet.cz
18. 11. 2009 6:46 Nový

i686

celé vlákno

Jen poznámku, K6-ky taky nejedou s i686.

jaromrax aura:74
18. 11. 2009 7:37 Nový

Re: i686

celé vlákno

Muze mi nekdo osvetlit, jak se veci maji? Pojede to na starych strojich? Nebo to jen nebude optimalizovane? Co napr. PIII coppermine? Taky se posledni dobou prestal udavat minimalni hardware… F11 ale jede napr. dobre na 380MB pameti.

Adam Přibyl aura:89
18. 11. 2009 8:46 Nový

Re: i686

celé vlákno

PIII je naprosto bez problemu. Procesory od Pentia chronologicky Pentium, Pentium Pro, Pentium II, Pentium III, Pentium 4… Navic soucastny Intel Core je zalezeny na PIII, takze zrovna u tohoto procesoru neni potreba mit obavy. Minimalni hw ma smysl jen pokud uvedete i konfiguraci operacniho systemu. Takovy AOS se vam pojede mozna i na mene.. KDE4 bych na 380MB radsi neprovozoval, pokud tedy rad necekate.

jaromrax aura:74
18. 11. 2009 9:53 Nový

Re: i686

celé vlákno

Samozrejme pouzivam icewm, ale problemem byla anakonda. Nejak kdysi nechtela instalovat pod urcitym limitem pameti, samotny system pak muze byt v textmodu zcela enarocny.
Jde mi treba o rizeni procesu, vezmu stary stroj a nove drivery pro specificky hardware + nove knihovny a program muzu ladit na poslednim vykriku mody, na rychlosti mi pak uz nezalezi a bezet to muze bez grafiky na terminalu.
Porad jsou jeste v repozitarich veci jako screen, ncurses, nc, nc6.

Palo
Palo (neregistrovaný) ---.91-127-246.t-com.sk
18. 11. 2009 14:05 Nový

Re: i686

celé vlákno

Kamaratska rada. Daj si Debian. Nepytaj sa preco, naco, zaco, proste to tam daj a mas pokoj.

valcav
valcav (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
18. 11. 2009 9:31 Nový

ATI grafika

celé vlákno

Škoda že mi ve F12 zlobí grafika (ATI Xpress1150), 3D akcelerace téměř nepoužitelná a navíc občasný pád xserveru a s tím asi spojená nefunkčnost uspávání notebooku.
Ve F11 funguje bez problému, asi počkám na F13.
Ale pochválit musím zlepšenou funkčnost zvukovky, už se konečně správně přepíná zvuk z reproduktorů na sluchátka po jejich připojení.

Petr Mejzlík aura:57
18. 11. 2009 13:11 Nový

Re: ATI grafika

celé vlákno

Mám grafiku ATI Radeon HD 4300 a proprietární ovladače od ATI se mi ve Fedoře nechtěly zkompilovat. Fedora má ale ve svých repozitářích nové opensource 3D ovladače na ATI mesa-dri-drivers-experimental – ty se nainstalovaly a běží bez problémů, funguje správně indirect rendering (takže compiz + opengl → není problém). Nejsem si jistý, jestli výkon bude stačit i u novějších her, zatím jsem zkusil jako test tuxracer – při 1600×900 má okolo 30 FPS, při 1024×768 2krát tolik.

jaromrax aura:74
18. 11. 2009 9:59 Nový

winmanagery

celé vlákno

Ahoj,
mam problem, jak uchovavat a prenaset stara nastaveni okeynek na jine pc a jine uzivatele. Pouzivam icewm a kopiruju obvykle par filu z jednoho adresare a je to ok. Ale videl jsem gnome v F11 a je to hezky program, ma dost vyhod, jenze se mi jezi chlupy, kdyz bych mel klikat na kazdem stroji 20 minut mysi. Zkousel jsem kopirovat .gconf a delat pak chown, ale nejak to neni uplne to prave, mate nekdo zkusenosti? A co treba addony firefoxu?

Karel Zak aura:100
18. 11. 2009 10:13 Nový

dracut

celé vlákno

Toho dosahuje tím, že nahrazuje pevně zakódované části startu systému s pseudoshellem nash moderními metodami jako udev a busyboxem.

Tam zadny busybox neni. Snahou je pouzivat vsude ty same systemove utility a nemuset pro mainstream distra udrzovat duplikatni nastroje (jako treba busybox) pro initramfs.

jura
jura (neregistrovaný) ---.techniservit.cz
18. 11. 2009 10:26 Nový

fedora 12

celé vlákno

Dobry den,
predem vyborny clanek, jak jiz psal nekdo drive, popisuji se opravdu informace o zmenach, funkcich a ne o novych ikonach, tematech atd. Par dotazu bych ale mel, sam jsem si f12 vcera instaloval, tj. desktopovou verzi dvd x86_64 bit. Mam ale problem s instalaci flashe a pak jeste s instalaci nvidia driveru do kernelu pomoci yumu. Zatim pouzivam defaultni, svobodne ovladace nvidia, ale chtelo by to zmenu.

S pozdravem jura

Adam Přibyl aura:89
18. 11. 2009 11:29 Nový

Re: fedora 12

celé vlákno

Prosim projdi si prirucku na http://wiki.fedora.cz/ – je to tam popsane. Pro F12 jeste nemusi byt pripravene doplnkove repozitare, ale myslim, ze uz jsou.

jura
jura (neregistrovaný) ---.techniservit.cz
19. 11. 2009 10:11 Nový

Re: fedora 12

celé vlákno

Diky za rady,
hlavne ohledne flashe, jen k tem ovladacum nvidia, navod na fedora.cz jsem samozrejme cetl, ale v nynejsim stavu je to kopie prevzana z f11, kde nektere udaje a nasledny postup reseni rereflektuje aktualni stav f12. Tudiz ovladace k nvidia kartam se postupem z uvedeneho zdroje nenainstaluji, tj. porad f12ka pouziva v jadre svobodnou verzi ovladacu. Xorg.conf take nikde neni:-( A zdroje taktez ne, na foru me ale jeden diskutujici popostrcil, ovladace jsou totiz zatim jen v testovacich repozitarich. jura

Petr Boháč aura:89
19. 11. 2009 14:22 Nový

Re: fedora 12

celé vlákno

Uzavrene ovladace nVidia jsou v repozitari RPMFusion uz od 3. listopadu. xorg.conf je v /etc/X11/xorg.conf. Na RPMFusion je i navod na instalaci. Priznam se ze ja sem to insaloval tak trochu na hulvata:
yum install akmod-nvidia xorg-x11-drv-nvidia*
restart. Pri bootu zkontrolovat jestli se ovladac prelozil a v xorg.conf nahradit noveau za nvidia.

Petr Boháč aura:89
18. 11. 2009 19:28 Nový

Re: fedora 12

celé vlákno

Flash stahni z webu Adobe x64 verzi
http://labs.adobe.com/…0_64bit.html
Knihovnu libflashplayer.so presun do /usr/lib64/mo­zilla/plugins a restartuj FF. Kdyz zadas do adresniho radku ahout:plugins tak by se tam flash mel objevit.

Adam Přibyl aura:89
18. 11. 2009 11:28 Nový

Re: dracut

celé vlákno

Omlouvam se, busybox tam skutecne nepatri.. nevim jak jsem na to prisel. Jako shell se pouziva posixovy dash.

bev
bev (neregistrovaný) ---.139.broadband10.iol.cz
18. 11. 2009 13:19 Nový

Re: Fedora 12: konstantní kvalita

celé vlákno

Pěkná recenze, těším se až F12 vyzkouším, snad bude lepší než 11, ta byla pro mě utrpením – dostatek problémů/bugů, aby mě od F11 odradily.

p.s. souhlas s oním centrismem :P

alblaho
alblaho (neregistrovaný) ---.220.broadband15.iol.cz
18. 11. 2009 14:19 Nový

pěkný článek

celé vlákno

Po delší době pěkný článek, který se hodí přečíst. Nerozebírá tapety, ale funkce, navíc dobře napsané. Díky!

OMar
OMar (neregistrovaný) ---.cust.avonet.cz
18. 11. 2009 19:01 Nový

Kde je ten komiks? Tak jsem sa těšil...

celé vlákno

Nemožu komiks najít… Jste mně pokazili náladu, jsem byl uplně šťastný že tu bude nějaký komiks :(

,
, (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
18. 11. 2009 19:06 Nový

Nechybí nám tu někde tečka?

celé vlákno

sochy Konstantina I – Velkého z Yorku

Substance242
Substance242 (neregistrovaný) ---.78-99-56.t-com.sk
18. 11. 2009 19:56 Nový

hash

celé vlákno

Hmm, pre Fedora-12-x86_64-Live.iso mi nesedí hash SHA1, rátam ho HashTabom pod Windows, tak uvidím či to vôbec nabootuje. :-)

Adam Přibyl aura:89
18. 11. 2009 21:15 Nový

Re: hash

celé vlákno

Protoze se jedna o sha256sum nikoli sha1sum.

Substance242
Substance242 (neregistrovaný) ---.78-99-56.t-com.sk
18. 11. 2009 21:43 Nový

Re: hash

celé vlákno

Jáj, zmiatlo ma to „Hash: SHA1“. :-) CD funguje.

Jirka
Jirka (neregistrovaný) 82.117.130.---
19. 11. 2009 8:17 Nový

krásný název článku (pro ty co to nepochopili)

celé vlákno

Už když jsem přečetl název článku, tak jsem se pousmál. Do dvou slov ukrýt hned dva významy:
* konstantní – tohle je asi zjevné. narážka na název Constantine
* konstantní kvalita – narážka na Ubuntu Karmic Koala

autore díky
:-)

Adam Přibyl aura:89
19. 11. 2009 14:20 Nový

Re: krásný název článku (pro ty co to nepochopili)

celé vlákno

Tesi me, ze ani tyto drobnosti poroznosti nekterych ctenaru neuniknou. Vzdycky kdyz neco takoveho pisu, tak si rikam jestli si toho aspon nekdo vsimne a neni to celkem zbytecne.

Kraxxus
Kraxxus (neregistrovaný) ---.ji.cz
19. 11. 2009 10:52 Nový

Yumex NextGen

celé vlákno

Nevite nekdo jak zmenit (zda-li to vubec jde) barevne rozlozeni fontu v novym yumexu? Mam takovy schema ktery si s barvama v yumexu moc nerozumi (rozumej moc tam toho nevidim), cerna a tmave modra na tmave sedym pozadi neni vubec kontrastni. Diky za jakykoliv rady.

jaromrax aura:74
20. 11. 2009 0:15 Nový

Moje recenze:

celé vlákno

Zkusil jsem to na svem oblibenem 800mhz 380MB stroji. Mel jsem tam extra partisnu /home a plan byl jen nahradit / astary home se vsemi daty primontovat:

1/ prvni hlaska – malo pameti pro grafickou instalaci. Dobra, tim lip.

2/ udevadm settle blablabla – bloklo se to pri hledani disku fd0 a zacalo vypisovat s periodou 5 sekund rozsypanou chybovou hlasku.

To me nezastavilo. Uz jsem tohle jednou vybojoval u F11. Ted sice nemam pristup k modulum, ale tak jsem fd vyradil v setupu.

3/ V dalsim jsem se dostal k otazce na disk. Volba byla nejak moc jednoducha – replace existing system nebo entire disk. Vybral jsem replace. V dalsim se me to jen zeptalo jestli to ma opravdu zapsat.
OK.
No, a pak mi tam vysmazil nejaky logvoly a nainstaloval co chtel. Stare partisnovani i /home je v … Proti F11 mi to teda trochu prislo jako krok zpet.

jaromrax aura:74
20. 11. 2009 0:54 Nový

Re: Moje recenze:

celé vlákno

Dostal jsem prompt a tak si rikam, podivam se. Hle, nejsou tam nainstalovany x-ka. Sit rizenou netw.managerem jsem obesel standardnimi
ifconfig eth0 up
dhclient eth0
ty xka bych chtel
yum grouplist – tady to je
you groupinstall „X Window System“
 – dobry, slibilo to 61MB, jdem na to.
Kdyz to doslo, dal jsem xinit.
Reklo mi to, ze config/hal nezna kontext a xterm neni.
yum install xterm
slava, nahodilo se to do X-ek.
Bohuzel, neni tam mys a xtem je tedy nedosazitelny. ctrl-alt-backspace nefunguje, ctrl-alt-del taky ne. Jeste ze jsou na bedne ty tlacitka.

To je cele, dal uz nechci nic zkouset, nevidim svetlo na konci tunelu.

V.M.
V.M. (neregistrovaný) ---.range86-151.btcentralplus.com
20. 11. 2009 20:55 Nový

Re: Moje recenze:

celé vlákno

Chlape, doufam, ze si nemyslis, ze je to chyba Fedory. PS: byl jsi cca 20 minut od uspechu.

jaromrax aura:74
21. 11. 2009 9:41 Nový

Re: Moje recenze:

celé vlákno

Zeno, ani jsi nejsem jisty ze je to vubec cele chyba. Dokonce mam podezreni, ze to tak ma byt, abych konecne jednou zkusil debian. Vzdyt ja v zivote neinstaloval jiny flavor.
20 minut od uspechu jsem byl, ale to bylo 20 minut potom, co jsem si smazal home:) . Samozrejme jsem na takovou variantu byl pripraven, nejsem vcerejsi. Pak jsem to zkusil jeste jednou a vrazil jsem tam groupinstall gnome a x a lxde, a kdyz to vsechno probehlo, tak to bootovalo do smutecni cerne. U f11 ta nvidiovska karta pritom jede jako jedno vino (s Nouveau. Asi beaujolais nouveau).

jaromrax aura:74
21. 11. 2009 10:01 Nový

Re: Moje recenze:

celé vlákno

Koukam, ze minule dny probehla vlna diskuze o F12. To uz neni legracni, F12 dovoluje uzivateli instalovat podepsane balicky bez root hesla. https://bugzilla.redhat.com/show_bug.cgi?…
fix : pklalockdown –lockdown org.freedesktop­.packagekit.pac­kage-install

Mam fedoru rad, na to, ze po instalaci musim napr. odinstalovavat packagekit, aby mi samovolne nespoustel yum jsem si zvykl. A s touhle posledni featurou me prekvapili. Na /. je par vtipnych komentaru – jako ze kvuli bezpecnosti musite prejit na win7, nebo ze konecne propusteni zamestnanci ms zjevne nasli job.

Vznika zavazna otazka, kam smeruje linux?

Adam Přibyl aura:89
24. 11. 2009 12:38 Nový

Re: Moje recenze:

celé vlákno

Kuli teto zmene se dela zbytecny humbuk. Omezeni je ze uzivatel muze instalovat jen podepsane baliky z predem nakonfigurovanych repozitaru, ktere nemuze menit. Duvod k tomu je celkem rozumny: vetsina uzivatelu si akorat navykla do kazdeho okna s zadosti o heslo roota psat automaticky toto heslo. Tomu nerikam dobra vlastnost.

jaromrax aura:74
24. 11. 2009 13:27 Nový

Re: Moje recenze:

celé vlákno

Dusledne bych pouzival slova ‚dle meho nazoru‘. Pro nektere uzivatele je to vec, kterou nemohou prekousnout, pro nektere, jako je autor zmeny, je to presne tak, jak rikate. Podle me krasny priklad topicu, na kterem se da vystavet flamewar.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem