Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Fedora Core 2

mol
mol (neregistrovaný)
7. 6. 2004 0:16 Nový

ad instalátory

celé vlákno

By mě docela zajímalo, proč žádná z linuxovejch distribucí, co jsem zatím viděl, nemá po nabootování z CDčka jasnou, jednoduchou volbu "Obnovit GRUB (LILO)". To je snad meziplanetární spiknutí...

aquarius
aquarius (neregistrovaný)
7. 6. 2004 1:04 Nový

Re: ad instalátory

celé vlákno

otazka je, proc je potreba to obnovovat. pokud je to po instalaci jineho OS s agresivnejsim zavadecem, tak bych se asi s pouhym obnovenim grubu bez zbezne kontroly systemu nespokojil. a volba "linux rescue" mi prijde zcela dostacujici... (rescue rezim ma RedHat dost dlouho)

mol
mol (neregistrovaný)
7. 6. 2004 2:56 Nový

Re: ad instalátory

celé vlákno

to ja se klidne spokojim :-) uprimne receno me nenapada jakou kotrolu ceho mate na mysli...
linux rescue sice ja pouzit muzu, ale linuxovej zacatecnik tezko

Mti.
Mti. (neregistrovaný)
7. 6. 2004 8:47 Nový

Re: ad instalátory

celé vlákno

no ... zacatecnik, ktery se umi podepsat, (login/pass), to zvladne po telefonu (ma-li se koho zeptat). (Bratranec, obcas si potrebuje preinstalovat windowsy :-)... jde to celkem lehce )

someone
someone (neregistrovaný)
7. 6. 2004 10:16 Nový

Re: ad instalátory - boot record via ntloader

celé vlákno

Nedavno jsem vygoogloval, jak pouzit ntloader (zavadec winXP, 2k, NT) na linux:
Pod linuxem (nebo jinak) dame boot sector do souboru:
dd bs=512 count=1 if=/dev/hda5 of=/mnt/win_c/lin.boot
Pod windows pridame do boot.ini na konec zaznam:
c:\lin.boot = "linux"
Samozrejme v boot sectoru musi byt nejdriv zaznam. Funguje i na zavedeni win98.

Antonin Chadima
Antonin Chadima (neregistrovaný)
7. 6. 2004 12:00 Nový

Re: ad instalátory

celé vlákno

Mandrake
pri bootu cd volba -> rescue
pak uz jen jednoduchy prikaz ;-)

Antonin Chadima
Antonin Chadima (neregistrovaný)
7. 6. 2004 12:01 Nový

Re: ad instalátory

celé vlákno

myslel jsem vyber polozky menu

Ivan Bibr
Ivan Bibr (neregistrovaný)
7. 6. 2004 14:20 Nový

Re: ad instalátory

celé vlákno

Mandrakelinux?

Rescue rezim -> Reinstall bootloader?

Viz manual, strana 56, umi toho vice....

Boumba
Boumba (neregistrovaný)
11. 6. 2005 15:08 Nový

Re: ad instalátory

celé vlákno
Pokud vím Lilo se po bootu a přimontování disku dá po případné editaci obnovit spuštěním lilo.
Radek
Radek (neregistrovaný)
7. 6. 2004 1:21 Nový

Nvidia, alsa a nautilus

celé vlákno

FC2 jsem si nainstaloval a v mnoha ohledech mně velice nadchla, i když je pořád hodně co zlepšovat.
Docela mně ale zklamalo, když jsem zjistil, že kvůli 4G/4G a 4Kstack patchi nejdou nainstalovat ovladače pro Nvidii. Nechápu, proč v distribuci není jako volba jádro bez těchto patchů. Začátečník, který si chce dát FC2 na desktop, se po instalaci ovladačů ze stránek výrobce dočká akorát tak černé obrazovky.
Stejně tak mě nepotěšilo, že na mojí "klasické" SB Live si alsa neporadila s 5.1 reproduktory (možná by pomohla nějaká další konfigurace, ale u takovéhle mainstreamové kombinace bych očekával běh out-of-the-box). A vrátit celou distribuci k OSS také není zrovna jednoduché.
Ale co v současné době brání rozumnému využití FC2 je drobná chybka: V případě, že běží nautilus (tedy stačí příhlásit se pod gnome) a přimountuji SMB svazek (smbmount), pak nautilus způsobí, že všechny procesy, které se na daný svazek pokusí přistoupit zamrznou (dokonce brání systému při vypínání).
Pro štouraly doplňuji, že pár zápisů do bugzilly jsem už udělal a na další se chystám :)

Luděk Kolář
Luděk Kolář (neregistrovaný)
7. 6. 2004 10:02 Nový

Re: Nvidia, alsa a nautilus

celé vlákno

To s tím 4Kstackem je nepřijemnost, kterou jsme se snažili vyřešit přidáním balíčku s jádrem, které je kompilováno se stackem 8K.

Stejně by tak neměl mít problém s přehráváním MP3, DVD apod., vše lze jednoduše doinstalovat bez stahování z Internetu.

Více viz webové stránky uvedené výše.

Martin
Martin (neregistrovaný)
7. 6. 2004 10:48 Nový

Re: Nvidia, alsa a nautilus

celé vlákno

Chtel jsem se zaptat na ten problem s Nautilem a SMB. Je na to nejaky workaround?

Radek
Radek (neregistrovaný)
7. 6. 2004 11:38 Nový

Re: Nvidia, alsa a nautilus

celé vlákno

Ano, podle bugzilly existuje workaroun:
'Workaround is to call killall -STOP nautilus before mounting the fs and -CONT after. '
Sam jsem ho jeste nezkousel. Vic viz
https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=123895

kavol
kavol (neregistrovaný)
7. 6. 2004 12:32 Nový

ALSA

celé vlákno

mám starší SB Live! a stále jedu na OSS, protože ALSA si s ním nějak moc nerozumí ... fakt si nejsem jistý, jestli ALSA je takovým přínosem, jak všichni tvrdí :-(

Petr
Petr (neregistrovaný)
7. 6. 2004 13:01 Nový

Re: ALSA

celé vlákno

Já osobně mám SB Live! 1024 a nemám jediný problém. Vše s ALSou. Dokonce mi fungují i MIDI a SoundFonty; efekty jsem nezkoušel, protože na to mám jiný program... Kartu provozuji cca několik let... Datum si nepamatuji, ale je to od doby, co se karta objevila na trhu... Byl jsem jeden z prvních a problémy jsem opravdu neměl a nemám. Teď mám v systému karty dvě (ta druhá NENÍ SB) a funguje vše dokonale...

kavol
kavol (neregistrovaný)
7. 6. 2004 13:18 Nový

Re: ALSA

celé vlákno

> Já osobně mám SB Live! 1024 ...

SB Live! Player 1024 ? ten s digitálním mixérem? kurnik tak to by mě zajímalo, jak to děláte, že Vám to jede ... mě s alsou například nejde stáhnout hlasitost na nulu a podobné chuťovky ... tedy vše v defaultní konfiguraci, howto a tutoriálů kolem toho jsem přečetl minimum, neboť jednodušší, než koumat, jak to zprovoznit, bylo ponechat si OSS ... ale klidně se nechám poučit :) dobrodinci nechť píší na kavol@email.cz

vladimir
vladimir (neregistrovaný)
7. 6. 2004 21:01 Nový

Re: ALSA

celé vlákno

spis napis ty, co delas, ze ti to nejede :)))

kavol
kavol (neregistrovaný)
8. 6. 2004 0:56 Nový

Re: ALSA

celé vlákno

no co bych dělal? překompiluju jádro s podporou alsy, do USE si hodím alsa, překompiluju všechno možné, a nejede ...

případně si ještě předtím emergnu emu10k1, ale je to totéž ...

toť na Gentoo ... dříve, na Mandrake, jsem prostě jen v nějakém tom ovládacím centru vybral, že chci pro zvukovku používat alsu a ne oss, a tímpádem to šlo do háje - příznaky viz Radkův příspěvek níže

Jan Švec
Jan Švec (neregistrovaný)
7. 6. 2004 13:11 Nový

Re: Nvidia, alsa a nautilus

celé vlákno

Zkuste si v alsamixeru vypnout digitalni vystup (pokud tedy mate reproduktory s 5.1 vstupem :). Me trvalo docela dlouho nez jsem prisel na to ze bez toho 5.1 z repraku nevyloudim...

Radek
Radek (neregistrovaný)
7. 6. 2004 16:36 Nový

Re: Nvidia, alsa a nautilus

celé vlákno

No ja jsem zkousel vypnout digital output, dokonce pozapinat ruzne mix, stereo a ja nevim co, ale porad mi master ovladal pouze predni repraky, karta nesla uplne ztisit, na PCM neposlouchalo nic a pod...

TNX
TNX (neregistrovaný)
7. 6. 2004 14:18 Nový

Re: Nvidia, alsa a nautilus

celé vlákno

FC2, GF2 GTS a nvidia ovladace funguji. Chce to jen malou upravu xorg.conf

Marián Kyral
Marián Kyral (neregistrovaný)
7. 6. 2004 15:46 Nový

Re: Nvidia, alsa a nautilus

celé vlákno

Na google jsem nasel nejakou zminku o uprave Xorg.conf (myslim linux.cz), ale nejelo to.
Nakonec jsem stahl jadro s 8kb stack a uz to funguje.

FC2, FG2 MX, Duron

TNX
TNX (neregistrovaný)
8. 6. 2004 20:26 Nový

Re: Nvidia, alsa a nautilus

celé vlákno

Porovnejte tuto sekci s vasi:

Section "Device"
Identifier "Videocard0"
Driver "nvidia"
VendorName "Videocard vendor"
BoardName "NVIDIA GeForce 2 GTS (generic)"
Option "RenderAccel" "On"
Option "IgnoreDisplayDevices" "DFP,TV"
Option "ConnectedMonitor" "CRT"
Option "HWCursor" "On"

EndSection

sonic
sonic (neregistrovaný)
27. 6. 2004 11:14 Nový

Re: Nvidia, alsa a nautilus

celé vlákno

Zdravím, zajímalo by zda po vám po té uprave funguje i TV výstup. Me ta úprava sice pomohla vyresit problém "cerné obrazovky", nicméne pri jakékoli zmene Xsevreru (jeho ukoncení, restart) sel celý systém do kytek (ani pres sit nebylo mozné se na nej dostat). Proste stacilo dát odhlásit a konec :-( To ze nejde TV výstup bych jeste prekousl a to ostatní ne. Jsem z5 na FC 1. RT

Hunterz
Hunterz (neregistrovaný)
7. 6. 2004 14:21 Nový

Re: Nvidia, alsa a nautilus

celé vlákno

ale jdoui nainstalovat... jen je potreba se s tim trosku potrapit
nekde v konfere cesky se o tom psalo, pro moji GF4 titanium tam jen nesmi byt napr volba HW cursor On

sova
sova (neregistrovaný)
7. 6. 2004 3:14 Nový

celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

Podobne ako autor clanku, takties sa mozem pozitivne vyjadrit k FC2. V porovnani z konkurencnymi distribuciami (SuSE,Mdk) bezi o poznanie sviznejsie. Jednym z dovodou moze byt aj zaradenie nastroja prelink, ale na Gentoo to stale nema :-)
Co sa tyka balikovacieho nastroja, je pomerne jednoduche si z freshrpms.net stiahnut apt a potom pomocou neho si doistalovam xmms-mp3, synaptic, mplayer, flash-plugin, j2re a pod. a mate vsetko co potrebujete na multimedialne vybavenu stanicu, mne to trvalo 5 minut.
CO ale celu distribuciu radi medzi nepouzitelne, su 2 zavazne chyby:
OpenOffice
- nevie po slovensky, cesky som neskusal
- pri pokuse pouzit slovensku kontrolu pravopisu, sa to sprava dost podivne a nakoniec ziadnu kontrolu nevykona
- ma problemy s diakritikou
- dokumenty vytvorene v inych openoffice otvara inak.

Prepinanie klavesnice:
- neda sa zapnut prepinanie klavesnice v ovladacom paneli KDE, Gnome nepouzivam. Urobil som si sice prepinanie pomocou kl. skratky, ale nato som musel editovat xorg.conf a to si bezny pouzivatelia neurobia

Ak by ste na spominane problemy mali riesenie, sem s nimi :-)

Pavel
Pavel (neregistrovaný)
7. 6. 2004 4:34 Nový

Re: celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

Souhlasim, zmeny v distribuci taky povazuji za prinos, ale je proste poznat, ze tahle verze je hodne nova. Jeste bude nejakou dobu trvat, nez se opravi i nejviditelnejsi chyby.
Pokud jde o OpenOffice.org, ja pouzivam verzi 1.1.1 CZ (instalovano dodatecne) a ta funguje uplne bez problemu - tyka se to samozrejme cestiny, slovenstinu jsem nezkousel. :)
Predpokladam, ze jste prepinani vyresil nastavenim layoutu klavesnice primo v xorg.conf (Option "XkbLayout" "us,cz" Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle") - no jo, ale potom zase v KDE nevidim ikonu s aktualnim rozlozenim.

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
7. 6. 2004 7:30 Nový

Re: celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

IMHO je stále nejlepším řešením používat starou dobrou dualmodovou klávesnici (us_cz_qwerty a spol.), která indikuje mód LED ScrollLocku, takže (a) díky perifernímu vidění máte pořád přehled, (b) indikace funguje všude (a stejně), klidně i v čistých X.

Miloslav Trmac
Miloslav Trmac (neregistrovaný)
7. 6. 2004 10:02 Nový

Re: celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

$ cat ~/.Xkbmap
-layout us,cz_qwerty -option grp:switch,grp:shift_toggle,grp_led:scroll

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
7. 6. 2004 13:32 Nový

Re: celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

Jo, takhle to taky jde poskládat, když někomu nestačí setxkbmap us_cz_prog ;)

HKou
HKou (neregistrovaný)
7. 6. 2004 14:42 Nový

Re: celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

Kazdemu to stacit nemusi, kuprikladu kdyz potrebujete casto (kazdych 10 znaku) prepinat mezi ceskou a anglickou klavesnici.

Adam Velebil
Adam Velebil (neregistrovaný)
7. 6. 2004 17:18 Nový

Re: celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

Mno, ja to vyresil po svem 3radkovou ceskou klavesnici, po chvili pouzivani uz nechci jinak. Jedna se o klasicky US layout, s tim, ze znaky s diakritikou se zadavaji pomoci <AltGR>+cesky znak. Tedy n s hackem = <altgr>+n, E s carkou = <shift><altgr>+e. Docela intuitivni, hlavne pokud jsem zvykly na polsky 3radkovy layout. A pro programatora vyhodne - bez jakehokoli prepinani klavesnic ma k dispozici veskere potrebne znaky. Zatim to mam jen v xmodmap mapovani a potreboval bych poradit jak to predelat aby fungovalo s Gnome switcherem. Poradi nekdo??

Karol
Karol (neregistrovaný)
14. 6. 2004 15:27 Nový

Re: celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

Hm, zaujimave. A ako sa rozlisuju tie pismena, ktore maju "hacky" aj "carky", napr. e v cestine, l v slovencine, alebo nejake opruzy ako ů, ô, ä?

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
7. 6. 2004 19:37 Nový

Re: celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

Pokud potřebuji přepínat často, přepínám dvěma shifty, protože to je nejrychlejší. No, a to je přesně ono, takže mi to stačí ;)

Martin
Martin (neregistrovaný)
7. 6. 2004 8:16 Nový

Re: celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

K prepinani klavesnice v KDE.
Problem je v prechodu z XFree86 na X.org.

Reseni je jednoduche (proste linkovat :-)

cd /etc/X11/xkb/rules
ln -sf xorg xfree86
ln -sf xorg.lst xfree86.lst
ln -sf xorg.xml xfree86.xml

Pavel
Pavel (neregistrovaný)
7. 6. 2004 8:57 Nový

Re: celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

Ano, tak se da nastavit nekolik rozlozeni klavesnice, nicmene prepinaji layoutu klav. zkratkami porad nefunguje.

hisaak
hisaak (neregistrovaný)
7. 6. 2004 9:10 Nový

Re: celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

Na tuhle celkem zavaznou chybu jsem prisel pres strace a nestacil jsem se divit. Predstavil jsem si, jak neco takoveho zmate normalniho uzivatele, ktery nevi, ze s prechodem z XFree86 na X.org bude muset sam distribuci takto opravovat. Hrozne.

zbl
zbl (neregistrovaný)
7. 6. 2004 14:26 Nový

Re: celkom zavazne bugy pre obycajneho uzivatela

celé vlákno

Robil som upgrade z FC1. OpenOffice a SK je uplne v pohode (v FC1 som to mal doinstalovane po instalacii) a prepinanie klavesnic v GNOME bez problemov. Jediny bug, ktory sa dotykal klavesnic, bol vyssie popisany, suvisiaci s prechodom na X.org

Ruda
Ruda (neregistrovaný)
7. 6. 2004 7:48 Nový

Bugy

celé vlákno

Ono je tam bugů daleko více. Já našel třeba - ovladač hlasitosti v Gnome automaticky (snad vlivem gravitace) snižuje hlasitost, nefungují scannery HP (jiné jsem nezkoušel) připojené přes USB, atd. OpenOffice není český, chyba při psaní českých se vyřeší zastavením démonů pro vstup asijských znaků. Jinak na závěr - nevíte jak rozchodit LIRC ?

PorGr
PorGr (neregistrovaný)
7. 6. 2004 8:46 Nový

Re: Bugy

celé vlákno

Jestli ti jde o obecne rozchozeni LIRC, navod jsem napsal na abvlinuxu.cz, hledej hesla Mandrake, Winfast, Lirc.

zbl
zbl (neregistrovaný)
7. 6. 2004 14:32 Nový

Re: Bugy

celé vlákno

Ad scanner HP cez USB:

Mal som s tym tiez problem. Bolo treba zmenit poradie spustania cups a hpoj. hpoj sa default spusta az po cups (minimalne v upgradovanej instalacii z FC1) a treba to dat naopak. Tiez v skripte hpoj som zmenil parameter ptal-init(u) z %@ na "%1". Rucne som dal v "ptal-init setup" znovu rozpoznat pripojene zariadenia a vsetko slape OK.

frenya
frenya (neregistrovaný)
7. 6. 2004 9:09 Nový

Bug

celé vlákno

FC2 jsem instaloval o vikendu a mel jsem problemy s nefunkcnosti sitove karty 3Com 900B Etherlink XL. Na netu je to popsane a staci vypnout detekci hw pri startu "chkconfig kudzu off" a vsechno bezi jak ma ...
Nicmene je lepsi to vedet pred instalaci, protoze bez sitovky se na net spatne dostava :)

hisaak
hisaak (neregistrovaný)
7. 6. 2004 9:21 Nový

TV

celé vlákno

Kdyz si pustim v okne xawtv (mam nejakou kartu s saa7134) a ve druhem okne mam konquerora, tak cely system vytuhne tak do 10 minut (v logu ani tuk). Kdyz si do konquerora dam sms.oskarmobil.cz, tak to vytuhne do 10 vterin. Chci prilis hodne?

Sleduje nekdo s TV kartou stejny problem? Zadna nahoda to nebyla (jak by taky mohla), stalo se mi to uz mnohokrat a je to nesnesitelne.

Pan HO
Pan HO (neregistrovaný)
7. 6. 2004 10:26 Nový

Re: TV

celé vlákno

jestli mas prachy jdi do win tam je podpora tv karet od dost vychytanejsi :)

kavol
kavol (neregistrovaný)
7. 6. 2004 12:58 Nový

Re: TV

celé vlákno

cha cha cha ... ohromne vtipna poznamka ... zrovna minuly ctvrtek mi kamos predvadel, jak mu na jeho TV karte v Linuxu v pohode jede teletext, ktery udajne nema umet a pod Woknama opravdu neumi :-)

podlesh
podlesh (neregistrovaný)
7. 6. 2004 13:12 Nový

Re: TV

celé vlákno

Znam cloveka (ucebnicovy priklad BFU), ktery na Linux presel prave kvuli televizi :-)

maasha
maasha (neregistrovaný)
7. 6. 2004 16:13 Nový

Re: TV

celé vlákno

Ted znas druhyho :->
nepresel'sem sice kvuli TV karte, ale
svou tv kartu'sem asi kvuli nejakejm
errorum na 'originalnim cd s ovladaci'
pod win nerozchodil a to'sem poctive
restartoval a dle zadosti instalatoru
vymenoval cd s win za cd s ovladaci
a opet restartoval...jako truhlik,
no a skutek utek.

Nicmene vydel'sem svou kartu bezet
i pod win, jenomze i pri porovnani
se stejnym signalem jasne vede tv-time.

Vasek
Vasek (neregistrovaný)
7. 6. 2004 16:26 Nový

Re: TV

celé vlákno

K tomu mam par poznamek:
- Moje TV pod Windowsama moc nejede, ta aplikace (pri vypnutem okne televize, tj. jenom kdyz je vpravo dole na panelu) pripozasekne PC kazdych asi 5 vterin na cca 0,5 vteriny.
- Rozliseni je odhadem asi tak 320x200
- Nejde menit morma DG/BK pri behu toho ovladaciho software, musi se ukoncit, nastavit, spustit znovu. A to jsem jeste z tech stasnejsich, kterym to vubec zmenit jde.
- Teletext nema ceske znaky.
- Teletext nema pamet na stranky, nedejboze podstranky stranek.
- Dalkovy ovladac funguje pouze pro software k televizi, navic je nejaky divny. Prvnich asi 10 zmacknuti si "plete" funkce.

Zejmena vzhledem k bodu cislo 1 jsem nakonec ovladace uplne odinstaloval; v linuxu pak dostanu takove vychytavky, jako vyhlazovane pisma v teletextu nebo namapovani programu na cudliky klavesnice.

hermik
hermik (neregistrovaný)
8. 6. 2004 19:14 Nový

Re: TV

celé vlákno

Originalni aplikace dodavane vyrobcem stoji zaprd, ja ma Genius TV Wonder III a k tomu TV Fly 2000 a jede vse uplne bez problemu.

Vasek
Vasek (neregistrovaný)
11. 6. 2004 9:29 Nový

Re: TV

celé vlákno

U flytv se mi zasekne zvuk tak nekde uprostred mezi zapnuto a vypnuto (hraje potichu dokud to nestahnu v mixeru) a nejde s tim nic delat. Nefungovalo automaticke ladeni a cele to padalo. Tusim ze nema vubec teletext, nefunguje dalkove ovladani. Zejmena vzhledem k potizim se zvukem se to nedalo pouzivat. Nicmene kladne hodnotim zejmena funkci odstraneni sumu z obrazu. Nejaky dalsi produkt mi doporucite? :)

lothart
lothart (neregistrovaný)
24. 10. 2005 18:16 Nový

Re: TV

celé vlákno
hej potřebuju si to stahnout at si to zprovoznim.kde to mam najít?
VB
VB (neregistrovaný)
11. 6. 2004 22:43 Nový

Re: TV

celé vlákno

Neni to primo reakce na tvuj post, ale mam s TV take problemy.

mam:
-ATI TV Wonder (stereo verze) chip Bt878
-GK NIVIA Geforce2MX

Ve FC1 bylo vsechno v pohode. Po nainstalovani FC2 to prislo:

-po dodatecne instalaci xawtv (tvtime je pro pomale PC dost opruz) me dostala nejaka chyba v XVIDEO ext. X serveru. Projevuje se tak, ze obraz je castecne mimo okno a je cernobilej. Workaround je pouzit metodu "GRAB DISPLAY" a to je zase silena zatez na procesor. Navic to (cely PC) po urcite dobe zatuhne bez jakekoliv hlasky v logu. SHIT!!!

-tvtime je taky nepouzitelnej, protoze nastavi HW karty (asi IC sbernici) do takovyho stavu, ze nefunguje vubec zvuk, i po restartu, takze musim vypnout/zapnout pocitac => horsi nez nastoupit/vystoupit z windows (zadny hratky s modulama nepomohly).

- jo akdyz uz si stezuji, tak ve FC1 jsem pripojeni dig. fotaku vubec negativne nepoznal. Ve FC2 mi na cca 1 sec zatuhne celej system (napr. super kdyz vypalujete), nejvice je to ale pocitit pri prehravani zvuku (silene zaseknuti a nasledne skytnuti). => pozn. ve FC1 jsem mel nainstalovanou ALSU take.

-no je toho vic ... jak rika moje pritelkyne:

"zase to budes mesic ladit a pul roku to pojede, ... pak prijede dalsi fedora :-)"

jeste ze me to bavi - clovek si trenuje hlavu, ale chudak uzivatel, co chce s pocitacem jen pracovat ;-)

Ja jinak mam Linux rad.
VB

arasid
arasid (neregistrovaný)
29. 6. 2004 10:06 Nový

Re: TV

celé vlákno

Podobny problem s xawtv som riesil odinstalovanim xawtv balicka a skompilovanim najnovsich zdrojakov k xawtv (netvrdim, ze musia byt najnovsie, iba som si povedal, ze ak mam nanovo instalovat, tak nech je to posledna verzia). No a po naistalovani mi to paradne fici dalej.
Pozn. Stalo sa to po upgrade z RH9 na FC2.

kavol
kavol (neregistrovaný)
7. 6. 2004 12:53 Nový

Re: TV

celé vlákno

> Kdyz si do konquerora dam sms.oskarmobil.cz, tak to vytuhne do 10 vterin.

zahadny bug v JavaScriptu ... taky mi to delalo, ale to je davna pradavna historie, minimalne ve verzi 3.1 uz to bylo spravene (teda aspon doted jsem si to myslel)

workaround je zakazat javascript pro sms.oskarmobil.cz, funguje to v pohode i bez toho

hisaak
hisaak (neregistrovaný)
7. 6. 2004 23:46 Nový

Re: TV

celé vlákno

I kdyby to fungovalo, tak to selze ve chvili, kdy nekdo jiny napise podobny javascript. A pokud se nepletu, tak jediny javascript tam je k posouvani textu. Tuhle blbost pouziva na webu kazdy druhy trouba.

I tak ale pevne verim, ze tim to neni. Pokud totiz bug v nejakem interpretu nejakeho prohlizece dokaze zpusobit pad celeho systemu, tak jsme zase na urovni windows. :-(

x
x (neregistrovaný)
8. 6. 2004 0:34 Nový

Re: TV

celé vlákno

Co se divis, kdyz pouzivas KDE? KDE je monolit, ktery se vzhledl ve windows, je jim podobny a trpi podobnyma chybama. Konqueror je zakladni komponenta KDE a chyba v nem tedy muze vyradit cele KDE ze hry, coz se ti jevi jako vytuhnuti pocitace. Chces-li UNIXovou stabilitu, pouzivej nastroje stojici na UNIXove filozofii jednoucelovych nezavislych a spolupracujicich nastroju.

kavol
kavol (neregistrovaný)
8. 6. 2004 1:13 Nový

Re: TV

celé vlákno

tož za prvé, toho JS je tam víc (a mám pocit, že v Linksu s podporou JS nefunguje vůbec)

za druhé, že něco používá každý druhý ještě neznamená, že to musí mít stejně naprogramované, resp. že při tom pokaždé vzniknou podmínky takové, aby se projevila nějaká dobře skrytá chyba

za třetí, jak správně píše "x", nejde o pád systému ... imho dokonce ani KDE není vyřazeno ze hry, pouze vytuhne grafické rozhraní (nebo se na ten stroj nejde lognout ani po síti?) a jelikož jsem to potkal i za jiných okolností, mám podezření, že ten nedostatek v konqueroru pouze dával šanci nějakému závažnějšímu bugu v xfree ...

Petr Baláš
Petr Baláš (neregistrovaný)
8. 6. 2004 18:30 Nový

Re: TV

celé vlákno

Ehm mě to bez problémů funguje. Že by to bylo tím, že tu nemám Fedoru ale Debiana? Hmmmm.

Adam Velebil
Adam Velebil (neregistrovaný)
7. 6. 2004 17:27 Nový

Re: TV

celé vlákno

Pouzivam tez kartu s saa7134, a zadne problemy nemam. Aplikace je tvtime, pro rozhlas gnomeradio. Vse v klidu (az na spatny obraz, to ale bude spise problem anteny :) :) Jen jsem neprisel na to jak pri vypnuti tvtime ztisit zvuk televize. Pouzivam to v Gnome, misto tvtime jsem zkousel i mplayer, ale ma zmatene nastavovani kanalu. Jedina hardware moji karty (MT002) ktery se mi nepodarilo rozjet je dalkove ovladani :(

hisaak
hisaak (neregistrovaný)
7. 6. 2004 23:38 Nový

Re: TV

celé vlákno

Je pravda, ze s tvtime mi to jeste na hubu nepadlo, ale kazdopadne dobry pocit z toho nemam. :-(

Na nejake sikovne vypnuti zvuku jsem taky neprisel. V nouzi jsou ale minimalne dve moznosti:
1. Spustit tvtime s necim, co po skonceni odstrani modul saa7134 (stredovek!;-)).
2. Ztisit rucne zdroj pro televizi v nastaveni hlasitosti (mensi stredovek:-)).

Tom M
Tom M (neregistrovaný)
8. 6. 2004 15:16 Nový

Re: TV

celé vlákno

A proč ručně? Stačí zavolat amixer s patřičným parametrem v nějakém skriptu, který se zavolá při skončení tvtime, resp. ze kterého se tvtime spustí.

corwin
corwin (neregistrovaný)
7. 6. 2004 9:38 Nový

fedora

celé vlákno

Ačkoliv jsem byl vždycky Redhatista, už od verze 5.2, Fedora mě příliš neoslovila, vlastně od verze 7.3 mě neoslovil žádný redhat. Teď mám na workstation Mandrake 10 a myslím, že jsem konečně našel desktopovou distribuci, kterou jsem tak dlouho hledal.

navstevnik
navstevnik (neregistrovaný)
7. 6. 2004 10:23 Nový

Re: fedora

celé vlákno

nic proti RH, MDK, ale gentoo je gentoo ... :)

Minio
Minio (neregistrovaný)
7. 6. 2004 12:05 Nový

Re: fedora

celé vlákno

nic proti RH, MDK, gentoo, ale Slackware je Slackware ... :o)
(shanime debianistu ;o)

jka
jka (neregistrovaný)
7. 6. 2004 12:19 Nový

Re: fedora

celé vlákno

nic proti RH, MDK, gentoo, Slackware, ale Debian je Debian ... :o)

Spokojeny? ;o)

Liskni_si
Liskni_si (neregistrovaný)
7. 6. 2004 12:30 Nový

Re: fedora

celé vlákno

Nic proti RH, MDK, gentoo, Slackware, Debian, ale Fedora je Fedora ... :P

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
7. 6. 2004 12:41 Nový

Re: fedora

celé vlákno

Nic proti RH, MDK, gentoo, Slackovi, Debianu a FC, ale tautologie je tautologie...

jard
jard (neregistrovaný)
7. 6. 2004 13:20 Nový

Re: fedora

celé vlákno

Nic proti RH, MDK, gentoo, Slackovi, Debianu, FC a tautologii, ale suse je suse....

teraz vazne. mal som rh, od verzie 6.2 sa mi nepaci. potom som mal docasne mdk, potom debian a slack a gentoo na preskacku. ak sa vam chce kompilovat tak gentoo, inac si vyberajte na kolko ste lenivy. ale ak chcete security tak nehovorte ze nano/vim/joe/mcedit nie su tie najlepsie konfiguracne nastroje :)

michal
michal (neregistrovaný)
7. 6. 2004 16:07 Nový

Re: fedora

celé vlákno

Nic proti RH, MDK, gentoo, Slackovi, Debianu, FC a tautologii, ale kontradikce proste na kontradikci nema :o)

kavol
kavol (neregistrovaný)
7. 6. 2004 12:58 Nový

Re: fedora

celé vlákno

Nic proti RH, MDK, gentoo, Slackware, Debian, Fedora ale FreeBSD je FreeBSD ;-)

jard
jard (neregistrovaný)
7. 6. 2004 13:23 Nový

Re: fedora

celé vlákno

toto som chcel napisat, ale niekto ma predbehol. inac dovolim si u linuxakov spropagovat freebsd, neni take zle ako sa tvrdi, dokonca su veci ktore su lepsie spravene (ffs, softupdates, menenie mac adresy za jazdy...). rozhodne stoji za vyskusanie, slackwaristi a priemerny debian/gentooisti nebudu mat problem. linux ma naopak lepsiu vazbu na windows ale je aj rozbitejsi :)

digero
digero (neregistrovaný)
7. 6. 2004 19:38 Nový

Re: fedora

celé vlákno

Nic proti RH, MDK, gentoo, Slackware, Debian, Fedora a Freebsd ale windows jsou windows :-))

paskma
paskma (neregistrovaný)
7. 6. 2004 22:18 Nový

Re: fedora

celé vlákno

Nic proti Linxu, *BSD a Windows, ale AS/400 je AS/400.

fox
fox (neregistrovaný)
8. 6. 2004 9:13 Nový

Re: fedora

celé vlákno

Nic proti Linuxu, *BSD, Windows a AS/400 ale ZX Spectrum je ZX Spectrum.

dzurinda
dzurinda (neregistrovaný)
9. 6. 2004 19:13 Nový

Re: fedora

celé vlákno

Nic proti MDK, Fedora, Debian, Suse, FreeBSD, ZX Spectrum, Windows .... ale bicykel je bicykel.

Dzurinda.

Miloslav Trmac
Miloslav Trmac (neregistrovaný)
7. 6. 2004 10:02 Nový

ncpfs...

celé vlákno

...jeste v distribuci je.

cervajs
cervajs (neregistrovaný)
7. 6. 2004 10:50 Nový

java

celé vlákno

s tou javou jste se uplne netrefil a to by stacilo, kdyby jste si ten tomcat pustil a klikl na nejake serverlet demo
viz
http://sources.redhat.com/rhug/

Anselm
Anselm (neregistrovaný)
7. 6. 2004 16:06 Nový

Re: java

celé vlákno

Ta Java tam samozrejme je, GCJ:)

Spigot
Spigot (neregistrovaný)
7. 6. 2004 11:37 Nový

Reboot FC2

celé vlákno

Zdravim.
Mal som FC1 a tak som si povedal ze skusim co noveho:) Zatial som spokojny az na jednu vec.
Ak dam reboot, tak po vykonani vsetkych skriptov atd. mi vypne vsetky disky (zastavi) a potom restartuje PC.
Toto FC1 nerobila:( Kedze nie som az taky skuseny odbornik :) tak som to riesil sedlackym rozumom.
Isiel som do rc.d/rc6 atd. a skript ktory zabezpecuje reboot, som upravil tak ze som vyhodil posledny riadok, teraz neviem presne co obsahoval ale spustal prikaz. Takze teraz mi konci reboot tym ze zahlasi INIT ze vsetky sluzby su vypnute a manualne restartujem.
Mozete mi poradit nejaky lepsi sposob? Nechcem aby mi vypinal disky pred restartom. Dik

Pavel
Pavel (neregistrovaný)
7. 6. 2004 12:32 Nový

Re: Reboot FC2

celé vlákno

Jde o chybu ja jadre. Opraveno az v 2.6.7-rc1.
http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6/testing/ChangeLog-2.6.7-rc1
<akpm@osdl.org>
[PATCH] ide-disk.c: don't put disks in STANDBY mode on reboot
From: Bartlomiej Zolnierkiewicz <B.Zolnierkiewicz@elka.pw.edu.pl>
From: Rene Herman <rene.herman@keyaccess.nl>
Prevent the disks from spinning down across a reboot.

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
7. 6. 2004 12:39 Nový

Re: Reboot FC2

celé vlákno

Není to tato chyba: http://seclists.org/lists/linux-kernel/2004/May/2109.html ?

I když v FC2 je 2.6.5, které by to dělat nemělo -- nějaký backportovaný patch? Zkus patchnout jádro tou opravou, a uvidíš.

Lukáš
Lukáš (neregistrovaný)
7. 6. 2004 13:48 Nový

klavesnice

celé vlákno

poradte jak donutit klavesnici aby psala cesky "Y a Z" a ne po anglicku...

Endi
Endi (neregistrovaný)
7. 6. 2004 16:09 Nový

Re: klavesnice

celé vlákno

Bůh mínil, aby klávesnice byla qwerty! qwertz je dílo ďáblovo.

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
7. 6. 2004 19:41 Nový

Re: klavesnice

celé vlákno

Amen.

Jen bych dodal, že qwertz není česká klávesnice, ale německá; Češi na ni píšou, protože si tak nějak zvykli, ne že by byla pro češtinu nějak zvlášť vhodná...

Honza
Honza (neregistrovaný)
7. 6. 2004 19:08 Nový

Re: klavesnice

celé vlákno

Co treba
>setxkbmap cz

Pokud to chces nastalo, tak editovat configurak pro Xka. Dalsi moznosti jsou ruzne kb switchery jak pro Gnome nebo KDE. Tem se ale vyhybam neb maji strasnou kombinaci prepnuti, aspon teda ten v KDE.
Jinak se musim pridat, ze qwertz taky nasnasim.

petr xxx aura:44
14. 10. 2005 0:58 Nový

Re: klavesnice

celé vlákno
Jednou jsem nekde cetl, jak si v nejakym souboru nastavit ceskou a anglickou klavesnici a jejich prepinani. Skoda ze jsem to zapomnel, kde to bylo. Najednou bych to potreboval vedet.
Mintaka
Mintaka (neregistrovaný)
7. 6. 2004 14:17 Nový

Upozorneni na preklep

celé vlákno

V kapitole o jadre, na zacatku 4 odstavce je toto "S novým jádrem jádrem konečně"...

Pradeda Linuxak rika, "Kdyz vidim chybu dam o ni vedet."

Takze snad to pomuze o kousicek zkvalitnit uz tak kvalitni clanek.

Hunterz
Hunterz (neregistrovaný)
7. 6. 2004 14:19 Nový

openoffice a cestina

celé vlákno

v FC 1 nebyl ceskej help, tady uz neni cestina vubec... Kdyz jsem prehral .res soubory z oo1.1.1 z webu, tak se ale zas podelaly ikony.... s oofice me to teda dost zamrzelo

Marián Kyral
Marián Kyral (neregistrovaný)
7. 6. 2004 16:17 Nový

KDE x GNOME

celé vlákno

O víkendu jsem taky instaloval FC2 a trochu mě zarazilo, jaký má Bluecurve negativní vliv na KDE. Nespouští se standartní KDE programy (například: kwin, kdesktop...), ale jiné (asi GNOME, zatím jsem neměl čas to blíže zkoumat).
Následkem čehož jsem marně v menu hledal mé oblíbené KDE kontrolní centrum. Pořád se mi objevoval nějaký "paskvil" ve stylu Ovládacích panelů. Chvíli mi trvalo, než jsem zjistil, že je třeba spustit kcontrol a mohl si nastavit českou klávesnici (samozřejmě až po opravení bugu s konf. soubory). Ale změna v tématu se například neprojeví, je třeba spustit kwin.

Je sice hezká snaha o stejné nastavování KDE a GNOME, bohužel nabízí se mnohem méně voleb a uživatel zvyklý na bohaté možnosti nastavení KDE se cítí ochuzen. A pokud tím ani nejde nastavit klávesnice v KDE, tak je to špatné :-(

Ale na druhou stranu musím ocenit rychlost startu aplikací. To je velké plus oproti těm menším mínusům.

Stefan
Stefan (neregistrovaný)
7. 6. 2004 16:41 Nový

Re: KDE x GNOME

celé vlákno

Já tedy nevím školy nemám, ale zato mám v nabídce "nastavení -> ovládací centrum" opravdu jste byl v KDE když jste to hledal ???

Marián Kyral
Marián Kyral (neregistrovaný)
7. 6. 2004 17:09 Nový

Re: KDE x GNOME

celé vlákno

No to tam mám taky, ale jak jsme psal, tak se mi místo ovládacího centra otevírala již zmíněná kopie ovládacích panelů.

Teda abych nekecal, hned po instalaci se mi otevřelo ovládací centrum, ale později už ne.
Jediné, co mě napadá, je, že jsem mezi tím nainstaloval všechny dostupné updaty. Může to být tím.

Izak
Izak (neregistrovaný)
7. 6. 2004 17:03 Nový

Re: KDE x GNOME

celé vlákno

No jestli to nebude tim, ze jste v Gnome :-)

Marián Kyral
Marián Kyral (neregistrovaný)
7. 6. 2004 17:23 Nový

Re: KDE x GNOME

celé vlákno

Sakra,
ze by me to tak zmatlo?
Kdyz tak nad tim uvazuju, tak se mi to zda cim dal tim pravdepodobnejsi.
Jen pro overeni:
KDE - ikonka up2date je v panelu nahore.
GNOME - ikonka up2date je v panelu uprostred

Poprve byla nahore, pak uz uprostred, ale vubec me to netrklo :-(

Poprve jsem byl v init 5, ale pak jsem si hral s ovladaci od nvidie a byl jsem v init 3. Tam se to asi konfiguruje zvlast :-)

Diky za nakopnuti :-)

Karlik
Karlik (neregistrovaný)
7. 6. 2004 21:40 Nový

vmWare a Virtual PC

celé vlákno

Máte někdo nějaký osvědčený postup, jak FC2 rozchodit pod vmWare (4.X) nebo VirtualPC ?

Předem díky.

Gum
Gum (neregistrovaný)
7. 6. 2004 21:44 Nový

Re: vmWare a Virtual PC

celé vlákno

No nevim, ale nekde se psalo neco o nutnosti zmeny konfigurace mysi kvuli X, ale vzhledem k tomu, ze jsem hrozna lama, tak se mi to stejne nepodarilo rozchodit :-) Google nejspis poradi...

martin
martin (neregistrovaný)
8. 6. 2004 13:44 Nový

KDE a synergy

celé vlákno

v predchozim povidani se tady mluvilo o tuhnuti KDE (resp. konq.)s TV. mam takove tuseni, ze v KDE nebo nekde pod nim bude problem, protoze mi nechodi korektne SW Synergy - CAD soft vyuzivajici QT a KDE.
Jinak osobne mam nejradeji gnome (KDE jsem zkusil nekolikrat a nejak mi to nesedlo).

Vladimír Stwora
Vladimír Stwora (neregistrovaný)
12. 6. 2004 21:29 Nový

Galeon

celé vlákno

Jedno důležité upozornění: Fedora 2 neobsahuje prohlížeč Galeon. Namísto toho nabízí nahrážku Epiphany, která se ovšem s Galeonem nedá srovnat.

Údajný důvod je ten, že autor Galeonu projekt opustil, neboť se mu zdálo, že Galeon se stal příliš "powerfull".

Pokoušel jsem se Galeon do systému dostat, ale narazil jsem na potíže s Mozillou. Součástí Fedora 2 je Mozilla 1.6 a poslední Galeon vyžaduje Mozillu 1.3.

mykl
mykl (neregistrovaný)
21. 6. 2004 17:21 Nový

TV karta Kernel 2.6 & mplayer bug

celé vlákno

Nevite nekdo, jak vyresit problem, ktery se stane kdyz zavedu v4l2 ovladace pro kartu ktera nema tuner? Mplayer chce mermomoci inicializovat jednotku tuneru a spadne, pritom parametr tuner=4 (zadny) je nastaven dobre, pri pouziti v4l ovladace to nedela, problem je, ze s jadrem 2.6 je podpora mala a mplayer vynechava rapidne snimky. S jadrem 2.4 vse OK :( Diky

epsa
epsa (neregistrovaný)
6. 7. 2004 22:41 Nový

Dokumentace

celé vlákno

kde by sa nasla dobra dokumentace [resp. vsechno co obsahuje za moznosti fedora - prikazy [ ne moc podrobne...] pro fedoru, pokud jsem zacatecnik [pred tim asi mesic v mandraku] a chtel bych prejit na fedoru ?
dekuji [sorry za laming...]

M.S.
M.S. (neregistrovaný)
1. 11. 2004 12:26 Nový

FC2 a boot z diskety

celé vlákno

Jakpak nainstaluju FC2, kterou mam na cdckach, kdyz mi bios nepodporuje bootovani z cdromky a ja jej nechci upgradovat? Kdepak vezmu bootdisk.img na disketku?

Zd
Zd (neregistrovaný)
23. 11. 2006 17:12 Nový

Re: FC2 a boot z diskety

celé vlákno
Taky bych rád věděl. odpovězte prosím co nejdříve. Zd
buba
buba (neregistrovaný)
12. 12. 2004 18:41 Nový

instalace a grafika

celé vlákno

Zajimalo gde se da nastavit pri instalaci ktery HW ma pouzivat....???

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem