Hlavní navigace

Připojení k Internetu

Jak se měří internet pomocí sond

Názory k článku
Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

Frank
Frank (neregistrovaný) ---.adslcust.sbone.cz
11. 8. 2009 0:33 Nový

Cha cha, to je teda umastenej a dost prifouknutej clanek.

celé vlákno

Konflikt zajmu ano, nepratelstvi to teda tezko. Temer vsichni vyvojari v Googlu delaji na Apple masinach a vymeni je obcas maximalne za Linux. Chrome je/bude jednoduchy OS ciste pro net … zadne TimeMachine, Spotlight, Cocoa atd… takze cilem budou sporivi lide, co dnes kupuji notebook za 10k s OEM WIndows… Apple se bude snazit udrzet na opacnem konci = HW drazsi nez 1000USD. Ten konflikt zajmu je predevsim o telefonovani, kde Apple chce profitovat ze smluv s AT&T a Google applikace tu telefonii dokonale prevadi k sobe.

chci zustat
chci zustat (neregistrovaný) ---.hostgator.com
11. 8. 2009 1:48 Nový

Google devs?

celé vlákno

Temer vsichni vyvojari v Googlu delaji na Apple masinach a vymeni je obcas maximalne za Linux.

[citation needed]

Mr. Cidermaster
Mr. Cidermaster (neregistrovaný) ---.nc.res.rr.com
11. 8. 2009 3:01 Nový

Re: Google devs?

celé vlákno

Staci to, ze Google je nejvetsi firemni odberatel Apple hardwaru? Lze jednoduse dohledat na Googlu ;-)

dragh
dragh (neregistrovaný) ---.78-99-194.t-com.sk
11. 8. 2009 3:32 Nový

Re: Google devs?

celé vlákno

To ale neznamená, že to používajú vývojári, v googli robí kopa ľudí. Imho tam budú mať kopu rôznych vecí…

xxxz
xxxz (neregistrovaný) 195.113.183.---
11. 8. 2009 14:52 Nový

Re: Google devs?

celé vlákno

u googlu je fajn, ze tam asi jejich vnitrni informacni systemy nejsou platforme zavisle … urctije je nedelaji ve win32 :-)) … takze si mohou asi pouzivat jakykoliv system se jim zlibi.

rr
rr (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
11. 8. 2009 1:54 Nový

Co se stane, když nepřítel vašeho nepřítele už není nadále vašim přítelem?

wtf
aaaaaaaaa

rr
rr (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
11. 8. 2009 2:04 Nový

Mame radi Google, Apple je shit :)

celé vlákno

Kdybych si mel vybrat kdo je mi vice sypmaticky, tak jednoznacne Google. Dava mi moznosti a nastroje, otevrene dvere. Nikdo mi nedal tolik moznosti k vědění jako Google :)

Apple je jen modni zalezitost pro nedokojence a egoisty :)

.
. (neregistrovaný) ---.selfnet.cz
11. 8. 2009 2:36 Nový

Re: Mame radi Google, Apple je shit :)

celé vlákno

Dovolte, abych se zasmál… HAHAHA

dragh
dragh (neregistrovaný) ---.78-99-194.t-com.sk
11. 8. 2009 3:36 Nový

Re: Mame radi Google, Apple je shit :)

celé vlákno

Tak ono obe sú firmy ktoré sa snažia hlavne dosiahnuť čo najväčší zisk, len za tým cieľom idú rôznymi spôsobmi. Sympatickejší je mi samozrejme Google, pretože Apple sa vo všetkom správa príliš uzavrene, chce všetko kontrolovať, uzamykať (viď iTunes, iPod, iPhone…), ale aj vzhľadom na rôzne zameranie sa to nedá moc dobre porovnávať

rvojta
rvojta (neregistrovaný) ---.240.broadband11.iol.cz
11. 8. 2009 9:34 Nový

Re: Mame radi Google, Apple je shit :)

celé vlákno

Ano, jsem egoista a vypadata to, ze i nedokojeny … Predpokladam, ze jste zadny pocitac od Applu nikdy nevlastnil. Potom byste podobnou blbost nikdy nenapsal …

dddf
dddf (neregistrovaný) 195.113.183.---
11. 8. 2009 14:55 Nový

Re: Mame radi Google, Apple je shit :)

celé vlákno

predpokladam ze tu jde o obrecny pohled na vec … iphone si skutecne vetsinou koupi ti kteri moc netusi ktera bije…hlavne chteji byt cool, obvykle prilis nebadaji, ani nevi ze neco jineho existuje. Netvrdim ze je to vas pripad, ale u takove masovky si budte jist ze je to pripad valne vetsiny … takze vam skutecne nakonec zbyva jen snaha zamachrovat, a pohonit si ego …

phi
phi (neregistrovaný) ---.syscae.cz
11. 8. 2009 17:09 Nový

Re: Mame radi Google, Apple je shit :)

celé vlákno

zatímco windows mají BFU a linux poďobaní ajťáci jejichž největší sexuální zážitek je sjíždění porna na netu ? běžte s těma paušalníma soudama do …

BLEK.
BLEK. (neregistrovaný) ---.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
14. 8. 2009 16:57 Nový

Re: Mame radi Google, Apple je shit :)

celé vlákno

No, třeba já sex se ženami neprovozuji, protože mám poruchu osobnosti.

rvojta
rvojta (neregistrovaný) ---.240.broadband11.iol.cz
13. 8. 2009 21:00 Nový

Re: Mame radi Google, Apple je shit :)

celé vlákno

A odkud cerpate tyto informace? Mate to necim podlozeny nebo to jsou jenom blbosti, ktere koluji mezi lidmi? Rekl bych, ze to druhe. Nebo to je zavist, ze „ja“ ho nemam a tak se svezu na modni vlne kritizovat Apple za uplne vsechno …

Znam hodne lidi co maji iPhone a nikdo s nim nemachruje. Takze jak pise kolega dole, ty pausalni kecy si strcte za klobouk ;-)

rr
rr (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
11. 8. 2009 18:56 Nový

Re: Mame radi Google, Apple je shit :)

celé vlákno

ale no tak se hned necerti, ja jsem jen chtel trochu zaflameovat :)

michal
michal (neregistrovaný) 193.86.154.---
11. 8. 2009 11:33 Nový

Re: Mame radi Google, Apple je shit :)

celé vlákno

Váš komentář značí jediné, google má lepší marketing a reklamu :)

blizz.boz
blizz.boz (neregistrovaný) ---.95-102-21.t-com.sk
11. 8. 2009 7:11 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

Google zatiaľ Applu nekonkuruje Apple má 5% podiel na trhu, Google Chrome OS 0%. Neviem ako chce Google presadiť ďalší OS, keď tu už neni miesto na trhu. väčšina ľudí neni ochotná používať webové aplikácie namiesto desktopových väčšina ľudí si nechce zvykať na nové operačné systémy. Preto sa nepresadil Android na mobilných zariadeniach a preto sa nepresadí ani Google Chrome OS.

Andrej Kvasnica aura:81

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

> Neviem ako chce Google presadiť ďalší OS, keď tu už neni miesto na trhu.

Takto nejako argumentoval Gabo „Pilier SDKU“ Palacka, byvaly minister dopravy post a telecomu, ked zamietal ziadost O2 na licenciu tretieho Slovenskeho mobilneho operatora. Vysledkom boli vyssie ceny ako v CR (Orange a Eurotel sa dohodli), horsie sluzby (nebola napr. sekundova tarifikacia od prvej sekundy ale az po prvej minute) a menej penazi (nezaplatenie licencneho poplatku do statnej kasy). O par rokov (ked bol Palacka konecne odideny) tu mame tretieho operatora ktory si nasiel zakaznikov a priniesol znizenie cien a zlepsenie podmienok a sluzieb.

J
J (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
11. 8. 2009 10:14 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

„Preto sa nepresadil Android na mobilných zariadeniach“ Neprosadil? Linuxová distribuce Google Android tu není tak dlouho, a prvním telefonem je HTC G1. Nevím jak ve světě, ale u nás jsou dostupné jen 2 přístroje s tímto OS, HTC G1 a HTC Magic. Naštěstí je dost ohlášených přístrojů – snad se i u nás objeví.

ammo
ammo (neregistrovaný) 195.122.199.---
11. 8. 2009 10:59 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

U nás je už oficiálně dostupný i HTC Hero, sám jej vlastním ;-) Je to úžasný telefon a OS, kam se na něj hrabe iPhone.

Jinak v Německu se dá sehnat také třeba Samsung i7500 Galaxy, taktéž velmi pěkný androidí telefon (AMOLED display, blesk, …).

fsdf44
fsdf44 (neregistrovaný) 195.113.183.---
11. 8. 2009 14:57 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

galaxy ma fajn displej ale hero ma paradne upravenou domovskou plochu, :-) je to skutecne hodne vymazlena masina :-) taky mam… za 11600,– br, to je cena. .. ale furt je rozumejsi nez za priblbly iphone ktery se nemuze rovnat

blizz.boz
blizz.boz (neregistrovaný) ---.91-127-109.t-com.sk
11. 8. 2009 17:59 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

hej iPhone je priblblý ale všetci si ho kupujú z iPhonu sa stáva mainstream, veď aj samotný google vyvýja aplikácie pre os X mobile.

Zdenek Jindra aura:41
11. 8. 2009 20:00 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

Jo, ovladatelní jedinci určitě. Mainstream se stává ze všeho od Apple, když si ta firma usmyslí. Do jejího nástupu tady byla konkurence, spousta alternativ. Teď nikdo neví, co jiného by si vlastně měl koupit.

blizz.boz
blizz.boz (neregistrovaný) ---.78-99-201.t-com.sk
11. 8. 2009 21:30 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

doteraz iPhone nemalo alternatívu telefóny so Symbianom, Androidom a Windows Mobile, iPhonu nemôžu konkurovať… A nadstavba nad WM – Touch Flo je len hračka pre deti.. Našťastie na trh prišiel Palm Pre ktorý je dokonca kompatibilný s niektorými iPhone aplikáciami a prináša podobný spôsob ovládania.

blizz.boz
blizz.boz (neregistrovaný) ---.91-127-57.t-com.sk
11. 8. 2009 11:17 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno
OS X mobile tu tiež neni dlho a podarilo sa mu zabrať pomerne veľkú časť trhu tým že priniesol revolúciu do sveta mobilných technológií hlavne čo sa týka jednoduchodti ovládania. Android naproti tomu nepriniesol nič nové, bežného užívateľa nezaujíma že android je postavený na jadre linuxu bežný užívateľ si kúpi nový telefón len vtedy keď to bude mať pre neho nejaký praktický prínos. Android mu zatiaľ nepriniesol žiadnu novú technológiu ani žiadnu pridanú hodnotu.


Trh si rozdelili veľkí hráči(poradie podľa podielu na trhu):


1. Symbin jeho výhoda je len v tom že ho nasilu presadujú najväčší výrobcovia mobilov (Nokia, Sony Ericsson, Samsung, Motorola)

2. OS X mobile pre iPhone

3. RIM – OS BlackBerry

4. Windows Mobile pre HTCčkárov

5. Na trh sa vracia aj Palm so systémom Web OS pre Palm Pre


kde je medzi toľkými systémami miesto pre ďalší OS ?

martin
martin (neregistrovaný) ---.169.broadband10.iol.cz
11. 8. 2009 12:40 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

hele ty by ses nemel nikdy poustet do podnikani ;)

btw. kdyz o necem vis kulovi, proc o tom tak zasvedcene pises?

blizz.boz
blizz.boz (neregistrovaný) ---.91-127-109.t-com.sk
11. 8. 2009 17:53 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno
Tvoj príspevok bez argumentov má nulovú informačnú hodnotu.


Android by musel prísť s niečim novým aby niekoho oslovil bohužiaľ Android s ničím neprišiel google telefóny si nikto nekupuje a od začiatku som vedel že to s ním takto dopadne, vačšina ľudí dáva prednosť overeným značkám ako Nokia, SE a Samsung alebo si kúpia iPhone lebo chcú byť trendy a Palm Pre zas konkuruje iPhonu po ktorom je teraz veľký dopyt (poptávka) takže má šancu na úspech android nikto nechce kto chce HTCčko kúpi si ho s Windowsom, nie s Androidom lebo pre windows je omnoho viac aplikácií ako pre Android. Kto by chcel telefón s logom vyhľadávača ? Ešteže telefóny nepredáva Zoznam.

Zdenek Jindra aura:41
11. 8. 2009 20:05 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

Hodnotu má pro toho, kdo chce vidět. A místo pro Android se otevírá i právě díky jeho otevřenosti, to je ta inovace, kterou nikdo hned tak nedožene. Doteď tady byl šedý trh cracků, keygenů a starých SW a map. To může skončit. Taky jsem chtěl dávat přednost Nokii, ale už mě otrávila.

blizz.boz
blizz.boz (neregistrovaný) ---.78-99-201.t-com.sk
11. 8. 2009 21:10 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

Je pravda že napr. symbianové telefóny nie sú moc otvorené ale pritom dominujú na trhu, a potom je tu ešte uzavretejšia platforma OS X Mobile a tá si ukrojila druhý najvačší kus koláča mobilných OS. Na 3ťom mieste je uzavretá platforma RIM. Koncových užívateľov evidentne nezaujíma otvorenosť užívateľia chcú telefonovať, chcú sa baviť – prehrávať hudbu a video, chcú grafické efekty, animácie, hry, chcú aby im to blikalo a chcú aby im to pípalo – to je pre nich priorita.

Ján Dráb aura:80

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

ocividne nemas ani tusenia o tom, ktore spolocnosti planuju prist na trh s telefonmi s androidomm, ba co viac dovolim si tvrdit, ze o existencii open handset aliancie rovnako nemas potuchy. ale aby si sa netrapil: clenovia OHA

blizz.boz
blizz.boz (neregistrovaný) ---.78-99-201.t-com.sk
11. 8. 2009 21:20 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

o tej aliancii viem to ale nič neznamená.

Jozef Remen
Jozef Remen (neregistrovaný) 84.245.88.---
11. 8. 2009 21:26 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

On to napokon aj tak vyhra mobilny system, ktory bude co najlahsie ovladatelny a ponukne kvalitne aplikacie, pricom bude pristupny mase ludi. A sorry, ale tam Google Android zatial nie je ani nahodou. A aplikacie pren? To sa s iPhone neda vobec porovnavat, vsetko su to polotovary a nedorobky.

Androidu uprimne fandim ale pri danom modeli vyvoja mam tusenie, ze bude rovnako (ne)pouzitelny ako Linux pre beznych pouzivatelov (rozumej ludi co nechcu nic studovat). Nejednotnost ovladania aplikacii v Androide a nedorobene GUI placane programatormi a nie grafikmi je jasnym prikladom ako to asi dopadne…

Nehovoriac o nemoznosti jednoduchej synchronizacie, dat a zalohovania offline (bez Google konta), chybajucej podpore Exchange (az na modifikovany Android v HTC Hero) a komplikovany upgrade na nove verzie, co je v pripade iPhone OS otazka 1 kliknutia.

A to su len fakty, ktore som vymenoval. Opakujem, zakaznik kasle na nejaku otvorenost kodu a „slobodu“ (rozumej bordel bez koncepcie v pripade SW). Zaujima ho ovladatelnost, spolahlivost a podpora.

bckp
bckp (neregistrovaný) ---.klient.poruba.net
21. 5. 2010 10:39 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

A přesto dneska Android v USA překonává prodeje iPhone… zkuste opakovat po mě, Omlouvám se, spletl jsem se :-)

_xxx
_xxx (neregistrovaný) 147.175.116.---
11. 8. 2009 10:48 Nový

Re: Google vs Apple: spojenectví přerušeno, tasí se kolty

celé vlákno

kedy sa mal stihnut android presadit prosimta?

VC
VC (neregistrovaný) 195.47.79.---
11. 8. 2009 8:16 Nový

"nastal čas dřívější přátelství přerušit a spolupráci uzavřít"

„spolupráci uzavřít“ je opak „spolupraci ukoncit“, ktery jste chtel nejspis pouzit

Karel
Karel (neregistrovaný) ---.kai.tul.cz
11. 8. 2009 8:25 Nový

Nepřítel a přítel

celé vlákno

Dobrý den, autor článku by si měl ujasnit význam slov přítel a nepřítel :-) … heslo: „tvůj nepřítel je můj přítel“ nedává příliš smysl a myslím, že jsem ho nikdy neslyšel. Autor možná chtěl použít heslo: „nepřítel mého nepřítele je můj přítel“, které je docela vžité.

K obsahu článku asi tolik: budu možná trochu přehánět, ale přijde mi to jako kompilát z: http://www.muj­mac.cz :-).

Petr Krčmář aura:99
11. 8. 2009 8:45 Nový

Re: Nepřítel a přítel

celé vlákno

Díky za věcnou připomínku, ty nepřátele nepřátel jsem upravil, určitě je to lepší. Článek na Můj-Mac.cz jsem nečetl, ale je pochopitelné, že si budou oba texty podobné, pokud jsou o stejném problému.

Lojza
Lojza (neregistrovaný) 130.119.248.---
11. 8. 2009 9:18 Nový

Už někdo viděl něco z Chrome OS

celé vlákno

.. screenshot, architecturu … cokoliv. Jinak totiž „Dokázal to především nejnovějším přírůstkem do své rodiny – Google Chrome OS.“ je skrytá reklamní masáž pro Google. :-)

Zdenek Jindra aura:41
11. 8. 2009 20:09 Nový

Re: Už někdo viděl něco z Chrome OS

celé vlákno

Skrytá není. A u Chrome OS není ani tak důležitá současná užitná hodnota, jako spíš mít želízko v ohni, až se na trhu otevře skulina.

Lojza
Lojza (neregistrovaný) 130.119.248.---
11. 8. 2009 9:21 Nový

Nevyberete si

celé vlákno

V tomhle sporu si nevyberete. Oboje jsou firmy a obě si chrání svoje zdroje příjmů. Pozice Google na internetu je velmi monopolistická. Pozice Apple je monopolistická v oblasti přehrávačů a digitální distribuce audio/video. Oba dva dělají i hodně pro opensource.

Obávám se, že z tohodle bude profitovat ten třetí – Microsoft.

Vláďa J aura:73

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Prosím Tě, co kdy Apple udělal dobrého pro Opensource? Zadupal do země schválení Ogg formátů do HTML 5, brání vývojářům ve svobodném vytváření aplikací pro iPhone, šifruje komunikaci se svými přehrávači, aby je nešlo ovládat přes opensource aplikace atd.

Apple je obrovským nepřítelem opensource, to mají s Microsoftem společné. Jsou to dva kohouti na jednom pískovišti, mají hodně podobnou strategie na vytváření vertikálního monopolu a přivázání si svých zákazníků na věky.

Google věří, že se dá vydělat i na obráceném přístupu. A že pokud budou mít vždy co lepšího nabídnout, lidi jim zůstanou věrní, i když nemusí.

-
- (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
11. 8. 2009 20:57 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

webkit…

Vít Šesták aura:75

Re: Nevyberete si

celé vlákno

No, … … pokud vím, tak Webkit vznikl z KHTML. To asi pro Apple byla nejlevnější cesta a to i za cenu, že budou nuceni otevřít zdrojový kód. Viděl bych obrovský rozdíl mezi „na blízko k open-source“ a „udělal jednu open-source věc“, nebo spíše upravil, aby jela i na jeho systému. Možná toho Apple udělal pro open-source o něco víc, ale nemyslím si, že by to bylo mnohem lepší, než jsem napsal.

Jozef Remen
Jozef Remen (neregistrovaný) 84.245.88.---
11. 8. 2009 22:44 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

aha, takze WebKit je len KHTML osekany o QT a za cele roky na nom sa nic nezmenilo. Ehm…

Praveze Apple ma k opensource velmi blizko, vid vypis nizsie. To je len vynatok, spomeniem dalej napr. Darwin Streaming Server a teraz presadeny http streaming, takisto uverejneny pod open source licenciou ako navrh standardu.

Vláďa J aura:73

Re: Nevyberete si

celé vlákno

No Apple s tím měl obrovský problémy, aby z něj vývojáři KHTML dostali zpátky upravený zdrojový kódy. Kdyby to nemuseli kvůli GPL licenci udělat, nikdy by žádný opensource Webkit světlo světa nespatřil.

Jozef Remen
Jozef Remen (neregistrovaný) 84.245.88.---
12. 8. 2009 7:21 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Ale to vobec nie je pravda. Apple najprv musel kod ocistit od QT. Nasledne backportovanie uprav robilo velke problemy vyvojarom KHTML, preto Apple musel pripravit wrapper. Vsetky kody ale boli od zaciatku volne dostupne. Apple tiez musrl pripravit dokumentaciu a svn prostredie. To vsetko nejaky cas trva ale kody boli po cely cas dostupne. Ze Apple nic nerobil proti svojej voli svedci aj to, ze WebKit je dnes zvacsa pod LGPL a BSD narozdiel od problematickej GPL licencie ako original KHTML. Myslite, ze keby Apple na opensource nezalezalo tak uvolni WebKit pod tymito SKUTOCNE SLOBODNYMI licenciami? GPL je totiz nieco, co drzi vyvojarom pri hlave buchacku, BSD je skutocne „free“ (rob si s kodom co chces len netvrd ze si ho pisal sam)

Vít Šesták aura:75

Re: Nevyberete si

celé vlákno

No já mám pocit, že šlo o LGPL. Jina by to asi nebylo licenčně možné, ne?

Vláďa J aura:73

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Já to tak tedy vůbec nevidím. (L)GPL je podle mého něco, co zaručí, že kód zůstane otevřený. BSD oproti tomu umožňuje udělat fork, něco tam vylepšit a své inovace už nezveřejnit. Pokud by bylo například linuxové jádro pod BSD, hrozilo by, že Red Hat, SUSE, Debian a další budou každý pracovat na své verzi a nebudou své inovace vzájemně sdílet. To je sice výhodné pro ty firmy, ale rozhodně ne pro daný OS projekt.

Jak správně poznamenal Vít Šesták Apple musel kód KHTML přelicencovat na LGPL nebo BSD, jinak by jej nemohl používat. Pořád v tom vidím nutnost, nikoliv dobrý úmysl.

Jozef Remen
Jozef Remen (neregistrovaný) 84.245.88.---
11. 8. 2009 21:34 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Apple nic nezadupal, otazka kodekov pre HTML 5 je stale otvorena. Ogg je shit, uz si to pripustite. Na H.264 nema, podpora v HW dekodovacich cipoch neexistuje NIKDE. Prakticky to nikto nepodporuje a Ogg Theora, ktory vychadza zo zastaraleho VP 3 od ON2 Technologies, toto porovnavat s H.264? Nedajte sa vysmiat.

Apple toho pre OpenSource robi velmi vela: 1.) WebKit 2.) CUPS 3.) ZeroConf/Bonjour 4.) FreeBSD (velka cast vyvojarov Apple zasiela fixy do FreeBSD) + Darwin 5.) launchd 6.) Obrovska snaha presadit CalDav, ContactDav, Applacky CalendarServer (opensource)

Zda sa toho malo? A je toho kvantum, toto su len priklady.

Vláďa J aura:73

Re: Nevyberete si

celé vlákno

VP3 je špatný, ale rozhodně není horší než FLV1, který momentálně vládne webovému videu. Jenže VP3/Theora sice není tak dobrý jako H.264, ale kvůli americkým SW patentům je jediný univerzálně použitelný. To, že pro Theoru musíš použít o 20% vyšší bitrate, aby se vyrovnala H.264, je myslím celkem přiměřená daň za možnost volného užití.

A pokud budeme mluvit o zvuku, tak Ogg Vorbis je naprostá špička, co se kvality týká. O tom není pochyb.

U těch opensource projektů co jemnuješ bych dost váhal, kolik toho Apple získal a kolik toho dal. Myslím si, že pro Apple je GNU/Linux mnohem větší a nebezpečnější konkurence než pro Microsoft a rozhodně nebudou mít nejmenší snahu mu jakkoliv pomoct. U pár projektů se Applu vyplatí spolupracovat, ale že by jejich celkový směřování bylo opensource nějak nakloněný, to se mi vůbec nezdá.

Jozef Remen
Jozef Remen (neregistrovaný) 84.245.88.---
12. 8. 2009 7:14 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Ako som povedal, problem je v podpore Ogg. Prakticky ziadne rozsirene zariadenie nema dekodovaci cip pre Ogg Vorbis a Ogg Theora. To je obrovsky problem, ak sa chceme bavot o serioznom prehravani videa a zvuku na mobilnych zariadrniach tak, aby video nesekalo a bateria ajj nieco vydrzala. Takisto, H.264 a kontaajner MP4 je uz defakto standard v digitalnom vysielani, na Blu-Ray ako aj v celkovej distribucii. Nehovoriac o specializovanych DSP kartach a software na komprimaciu obsahu. Ano, patenty su fakt, ale pevne verim ze sa to casom vyriesi. Ved HTML 5 tu nebude skor (vo VSETKYCH prehliadacoch aj na webe) skor ako za 5–10 rokov.

Vláďa J aura:73

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Jak by Ti řekl Horst Fuchs, podpora videa v prohlížečích tu nebude za 10 nebo za 5 let. Je tu teď! Firefox to umí, testovací verze Opery také. A oba podporují Ogg formáty. Že je MS v prohlížečích 10 let z vopicema ví každej, s tím se nic nenadělá.

Pokud chceš o tom psát, zjisti si fakta. MP4 kontejner se nikde nepoužívá. Jak DVB vysílání, tak i Blu-ray používají MPEG Transport Stream. V MP4 není problém, ten není patentově zatížený. Problém je v H.264/MPEG-4 AVC.

Co se týká HW podpory, ta je v tomto případě nepodstatná. H.264 momentálně využívá Flash a neexistuje ani jedno zařízení, kde by byl Flash HW dekódovaný. Tohle opravdu není argument pro video na internetu. Navíc HW podpora postupně přestává být zajímavá, protože výkon současných přístrojů je takový, že to zvládnou bez problémů softwarově. A o výdrž baterek se bát nemusíš, podsvícení obrazovky spotřebuje mnohem víc energie.

blizz.boz
blizz.boz (neregistrovaný) ---.78-99-22.t-com.sk
12. 8. 2009 0:08 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

súhlas s tými kodekmi, ale na druhej strane si nemyslím že pre Apple by mala byť dôležitá podpora Open Source, Apple nepotrebuje open source komunitu. Apple je inovátor, firmy ako Apple, NVidia, Intel a IBM prichádzajú stále s novými myšlienkami naopak Open Source komunita tieto myšlienky len kopíruje.

Ján Dráb aura:80

Re: Nevyberete si

celé vlákno

nuz, naozaj pastnut link na mac os x like temu pre gtk (nechutnu a nekvalitnu) je skutocne dokaz, si smiesny. apple prinasa inovacie to je nepochybne ale ze by open source komunita len kopirovala je uplna hlupost. ak nieco take tvrdil musis byt naozaj slepy a hluchy :) otazkou ale ostava do akej miery je napriklad spominamany intel alebo ibm castou komunity. prepac ale mam z teba pocit ze si obycajny troll

blizz.boz
blizz.boz (neregistrovaný) ---.91-127-27.t-com.sk
12. 8. 2009 9:58 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno
>si smiesny … prepac ale mam z teba pocit ze si obycajny troll


fakt reakcia k téme.


ja si myslím že napr. linux je dobrý OS ale pre bežného užívateľa neprináša nič nové ani revolučné takže ho užívatelia nemajú dôvod používať. na mac os alebo windows sú už zvyknutí a vedia že vždy prinesú nejaké revolučné myšlieky alebo nápady. kým nebude mať linux nejakú pridanú hodnotu dovtedy bude mať 1 – 2 % to isté platí pre linuxový google chrome OS v čom je tento OS inovatívny ? v ničom .. v tom že obsahuje prehliadač v ktorom sa dajú spúšťať Javascriptové aplikácie ? to predsa dokážu všetky Operačné Systémy.

ur mum
ur mum (neregistrovaný) ---.antik.sk
12. 8. 2009 11:11 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

uz netrep koniny. to ze napr chrome nema dotiahnute aplikacie je uplne nepodstatne. to sa da postupne dorobit. dolezity je ZAKLAD. ktory je OTVORENY. nejde o to co je tu k dispozicii prave teraz tento tyzden. ide o PROGNOZU. a vazne uz netrep.

Jozef Remen
Jozef Remen (neregistrovaný) 84.245.88.---
12. 8. 2009 11:15 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

otvoreny zaklad zaujima par geekov a pubertiakov, co si nahodili Ubuntu a potom trolluju v kazdej diskusii a tvaria sa ako unix admini s 20+ rocnymi skusenostami.

Realita je taka, ze na otvorenost kodu 95 % ludi z vysoka serie. Ludi nezaujima otvorenost kodu ale to, ci zakupeny produkt robi to, co od neho chcu a ocakavaju. Ak chyba potrebny software resp. jeho nahrada je skor parodiou na komercny produkt (Photoshop vs. GIMP, cele Adobe riesenia ci Apple/Avid strizne vs. Cinderella na Linuxe), tak si vyberu to komercne riesenie, nech je aj uzatvorene. Ludi vazne nezaujimaju ideologie a filozofie v pripade koncovych produktov, zaujima ich, ci a ako dobre to funguje.

dragh
dragh (neregistrovaný) ---.78-99-47.t-com.sk
12. 8. 2009 12:28 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Nejde vždy len o otvorenosť zdrojákov. Zober si napríklad iPhone – ak niekto nakódi aplikáciu na hlasovú komunikáciu cez mobilné pripojenie, alebo lepší browser než ten defaultný, alebo proste čokoľvek čo sa nepáči Apple, tak má proste smolu, jediná možnosť je jailbreak. U prakticky všetkých ostatných platforiem sa taký program možno nedostane do oficiálneho obchodu, ale nikto nebráni danej firme ho distribuovať svojpomocne.

Jozef Remen
Jozef Remen (neregistrovaný) 84.245.88.---
12. 8. 2009 12:47 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

skor by som to videl na technicky problem (samozrejme, aj problem zo strany Apple a AT&T). Ide o to, ze AT&T sa napr. narocne data ci VOIP cez ich siete prilis nepacia a asi to maju zmluvne osetrene s Apple.

Preco ale pisem, ze technicky problem? Nuz, iPhone OS az donedavna neumoznoval nejake granularne nastavenie pristupu k sieti (VOIP, tethering) alebo rodicovske zamky. To prislo az nedavno s tym, ze v iPhone OS sa uz nachadzaju jednotlive profily jednotlivych operatorov, kde je mozne vlozit napr. aj udaj povolit/nepovolit napr. VOIP cez 3G u vybranych operatorov. To same s „vulgarnymi“ a „sexistickymi“ aplikaciami – chybali rodicovske zamky.

To sa teraz zacina menit – pribudaju aplikacie so spornym obsahom (minimalne z hladiska „ochrany mladeze“ – co je IMHO blbost), ktore maju hodnotenie napr. 17+ a v pripade aktivneho rodicovskeho zamknu na urcity vek nejdu spustit. Detto pripravovana nova verzia SlingPlayer (internet TV). Ta ma mimo siete AT&T u inych operatorov uz fungovat aj cez 3G. Casom sa urcite dockame aj priamej podpory 3G/EDGE u Skype a inych VOIP aplikacii, vsetko na zaklade prav podla profilu operatorov.

Tym padom padne hegemonia AT&T, pretoze je vazne blbost, aby rozhodnutia AT&T mali vplyv na App Store v EU, kde napr. Orange nejake VOIP cez ich siete vobec neprekaza (to same napr. tethering)

Vláďa J aura:73

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Jenže lidi zajímá, kolik je to bude stát peněz. A zajímá je to opravdu hodně.

Například 99% lidí nikdy nevyužije těch pár věcí, ve kterých je Photoshop lepší než GIMP. Ale protože upirátit si Photoshop je opravdu jednoduché, tak ho používají. Pokud by za něj měli zaplatit, všichni budou používat spokojeně GIMP.

Že na Linuxu neexistuje dobrý uživatelsky přívětivý program na střih videa je fakt, ale projekty jako LiVES nebo Kdenlive dělají pokroky a za pár let už to třeba pravda nebude.

Vláďa J aura:73

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Vyrukovat do diskuze s neexistujícím Google Chrome OS, který nikdo neviděl a nikdo o něm nic neví, to je opravdu bravurní tah.

Který OS přinesl spoustu užitečných 3D efektů do prostředí? Který OS dokáže běžet na téměř všech existujícíh počítačových architekturách? Který OS používá inovativní desktop KDE 4? Který OS přinesl výborný systém instalace, správy a aktualizace SW pomocí balíčkovacího systému? Který OS přinesl koncept více „ploch“?

Napsat, že opensource pouze kopíruje od ostatních může pouze naprostý ignorant nebo troll.

dragh
dragh (neregistrovaný) ---.78-99-47.t-com.sk
12. 8. 2009 13:58 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Až na ten koncept viacerých plôch, ten afaik pochádza z komerčných unixov…

ma to

Re: Nevyberete si

celé vlákno

tak to by ma vazne zaujimalo. lebo ak myslite na linux, tak o tom naozaj viete malo. skuste si ku kazdej otazke spravit hlbsiu analyzu.. ;-)

dragh
dragh (neregistrovaný) ---.78-99-47.t-com.sk
12. 8. 2009 12:36 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Lol, ten screenshot je najväčšia hovadina akú som kedy videl. Áno, linux sa dá prispôsobiť do vzhľadu os x vďaká témam od pár nadšencov, ale okrem pár ľudí takto debilne nastavený desktop nikto nepoužíva…

Okrem toho prakticky každá fimra, aj open source vývojári priniesli mnoho inovácií, a zas opačne prakticky každa firma, aj open source, aj apple, nvidia, intel, imb veľa nápadov od niekiaľ preberajú

blizz.boz
blizz.boz (neregistrovaný) ---.78-99-222.t-com.sk
12. 8. 2009 17:00 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

a v čom spočívajú tie inovácie ? veď podobné prostredie(okienka, tlačítka, ikony) mal už počítač Apple Lisa v roku 1984! Gnome okopčilo každý detail z GUI Applu a Windowsu, predtým sa zas manager AfterStep inšpiroval prostredím NextStepu alebo FVWM95 prostredím Windows 9×. prečo nevymyslia Open Source vývojári konečne niečo čo by prinieslo prelom v jednoduchosti ovládania ?

dragh
dragh (neregistrovaný) ---.91-127-75.t-com.sk
12. 8. 2009 20:06 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Tak napríklad z hlavy ma napadajú pokročilé package management systémy, ďalej compiz, KIO, Gallium3D, FUSE, kopa inovácií bude napríklad vo Firefoxe, potom napríklad PHP je open source, Apache svojho času priniesol veľa inovácií, keby sa mi chce hľadať napadnú ma ďalšie…

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
16. 8. 2009 6:39 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Mezi Apple a MS je poměrně velký rozdíl. MS je totiž poměrně otevřená firma. Nakonec open source na platformě Windows není MS nijak proti vůli. MS udělal velkou kariéru ve spolupráci s partnery (Intel, AMD, Compaq, HP, HTC). Od vývojářů nechtěl platit za možnost psát SW pro Windows (jako to bylo zvykem na jiných platformách, včetně Qt), ale naopak jim dal dokumentaci i nástroje zdarma, pořádá školení, workshopy, certifikace. MS má síť partnerů po celém světě, dělají pro něj sales a implementace. MS totiž ví, že velká firma typu IBM není flexibilní, takže svou flexibilitu zvyšuje těmi partnery různých velikostí.
Apple naopak například pro iPhone umožňuje psát jen za poplatek, aplikace nabízet jen po schválení, jen na AppStore, a jen s desátkem zaplaceným Apple. Otevřenost Apple je prakticky nulová.

Daniel Kvasnička ml. aura:35
17. 8. 2009 15:58 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Profesionalni MS zoldak opet v akci… :)

Apple chce za psani apps pro iPhone prachy a presto vznikaji kupy nepouzitelnych zmetku a lemplovskych smejdu. Predstavte si, jakymikupami SW hnoje bychom se museli hrabat, kdyby ten prah vstupu na trh s iPhone apps byl nulovy…

Pak si take nastudujte, co vsechno ze sveho OS Apple otevrel a nastudujte si historii vztahu mezi Darwinem a (Free)BSD (http://www.trollaxor.com/…ple-big.html). Pak tady muzete vypravet poblouznene pohadky o tom, jak je otevrenost Applu nulova…

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.39-65-87.adsl-static.isp.belgacom.be
18. 8. 2009 5:06 Nový

Re: Nevyberete si

celé vlákno

Jakými kupkami hnoje se prohrabávají uživatelé Windows a Linuxu, když může psát SW každý vývojář bez zaplacení poplatku, a výsledný SW smí vývojáři volně prodávat či jinak šířit?
Společnost Apple zásadně technologicky zaostala. Protože dlouhá léta nebyla schopná napsat moderní OS, tak musela koupit Nextstep a spatlat k němu technicky dost příšernou vrstvu zpětné kompatibility (pro staré aplikace zvlášť staré fonty, staré drivery tiskáren atd). Ten link je zřejmě dost o ničem soudě podle nesmyslů které tvrdí o 64-bitech na MacOS (Darwin 10 will be the first truly 64-bit Unix and FreeBSD 8 will likely follow suit; this is the first time it’s had clean a 64-bit kernel like Mac OS X has been doing for some time now).

Martin Mareš aura:100

Zajímavá úvaha

celé vlákno

Pouze dvě věci: 1. dobře napsaný článek se zajímavou úvahou 2. je zajímavé jak lidé ve vedení firem reagují odchodem, jen zaslechnou o kontrole úřadu. u nás v kocourkově by se totiž nic takového nikdy nestalo :)

Marek Sulimo aura:54

Re: Zajímavá úvaha

celé vlákno

Spis to vidim jako ze se Google stava nepritelem pro Apple i pro Microsoft. Zatim niak moc nezasahuje to jejich pole pusobeni, ale to se casem zmeni. Jak bylo to heslo s nepritelem? :D Bude z toho neake to Micro-Apple spojenectvi? To bych se nasmal :)

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
11. 8. 2009 15:00 Nový

kolt

Já bych měl prosím připomínku k tomu obrázku revolveru, připomíná to ilustrační záběry na Nově. :) Spíš by se tam hodilo něco jako http://www.papo.cz/…al/39503.jpg. ;)

Bolševik
Bolševik (neregistrovaný) ---.136.broadband6.iol.cz
13. 8. 2009 16:42 Nový

One-man show

celé vlákno

Celá firma Apple je jen taková one-man show. Kurs akcií na burze se řídí podle zpráv o váhovém úbytku Steva Jobse. Nebýt tohoto marketingového kouzelníka, který členům svého fanklubu dokáže prodat kdejaké lejno se zapíchnutým ohryzkem, bylo by jméno Apple již jen názvem kapitoly v knihách o historii výpočetní techniky.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.39-65-87.adsl-static.isp.belgacom.be
18. 8. 2009 5:08 Nový

Re: One-man show

celé vlákno

lejno se zapíchnutým ohryzkem… Možná poněud nekorektní, ale zato LOL2

Harvie
Harvie (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
14. 8. 2009 23:10 Nový

Google+Microsoft+App le

Google+Microsof­t+Apple – ted uz nemam rad ani jednoho zasrana centralizace – v americe to este nezazili

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem