Názory k článku
Hackujeme telefon s Google Android
titanik (neregistrovaný)
11. 3. 2009 6:53
Nový
RE: Hackujeme telefon s Google Android
celé vlákno
u toho nadpisu cybi: "a neb jak vyrobit cihlu, nebo prijit o zaruku" :)
Jiri Tyr (neregistrovaný)
11. 3. 2009 10:29
Nový
RE: Hackujeme telefon s Google Android
celé vlákno
Zaruku asi ztratite, ale cihlu jen tak nevyrobite. Kdyz nebudete flashovat recovery a zaroven system + boot, tak by se nic stat nemelo.
titanik (neregistrovaný)
11. 3. 2009 12:10
Nový
RE: Hackujeme telefon s Google Android
celé vlákno
to si povime u inzeratu "prodam telefon G1 v cihlovem provedeni :)
kdyz se acalo vrtat do wizardu rikal jsem to samy...
kdyz se acalo vrtat do wizardu rikal jsem to samy...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
11. 3. 2009 7:15
Nový
Příště
celé vlákno
bych třeba uvítal něco pokročilejšího na hackování, tohle je
pro začátečníky.
Co třeba "Hackujeme systém splachovacího WC" ?
pro začátečníky.
Co třeba "Hackujeme systém splachovacího WC" ?
11. 3. 2009 7:39
Nový
Otevřenost telefonu
celé vlákno
No jsem zásadně zklamaný, že když bych si chtěl tento telefon pořídit, tak narazím na takové zásadní omezení.
Je hezké že má telefon "otevřený" systém, ale v tomto případě mi je to uplně nanic, když mi někdo brání ho upravit.
Tohle je asi jako kdyby se prodávaly počítače, kde by mohl OS instalovat jen výrobce a administrátorský přístup by si ponechal jen on. Je mi jasné, že by to bylo ku prospěchu BFUčkům, protože by tam nemohli nic zkazit. Kdyby to ale udělali u PC (jako že se o to někde snaží, např. Apple), tak si ani neškrtnou.
U telefonů si všechno hlídají od začátku, tam je svoboda omezena nejvíc, není zde možnost volby OS, někde není možnost ani volby softwaru a když si chce člověk vytvořit SW vlastní, tak mu hází jen klacky pod nohy (všelijaké placené certifikáty, nutnost být registrovaným vývojářem, atd.).
Je hezké že má telefon "otevřený" systém, ale v tomto případě mi je to uplně nanic, když mi někdo brání ho upravit.
Tohle je asi jako kdyby se prodávaly počítače, kde by mohl OS instalovat jen výrobce a administrátorský přístup by si ponechal jen on. Je mi jasné, že by to bylo ku prospěchu BFUčkům, protože by tam nemohli nic zkazit. Kdyby to ale udělali u PC (jako že se o to někde snaží, např. Apple), tak si ani neškrtnou.
U telefonů si všechno hlídají od začátku, tam je svoboda omezena nejvíc, není zde možnost volby OS, někde není možnost ani volby softwaru a když si chce člověk vytvořit SW vlastní, tak mu hází jen klacky pod nohy (všelijaké placené certifikáty, nutnost být registrovaným vývojářem, atd.).
nezmar (neregistrovaný)
11. 3. 2009 8:39
Nový
Re: Otevřenost telefonu
celé vlákno
Souhlas. Chtel jsem si to poridit, ale za takovych podminek nas..t.
jc (neregistrovaný)
11. 3. 2009 9:51
Nový
Re: Otevřenost telefonu
celé vlákno
Tak s tihle naprosto souhlasim. Sem rad za svuj freerunner kterej mi v zakladu dovoluje i nahravat firmware pres usb-dfu, bootovat jakoukoliv binarku chci a diky zaloznimu bootloaderu na (bez trocha pajeni) neprepisovatelnym ulozisti je i 'necihlovatelnej'. Naprosta otevrenost...
glem (neregistrovaný)
11. 3. 2009 10:19
Nový
Re: Otevřenost telefonu
celé vlákno
no, pro nekoho je dost zasadni fakt ze umi EDGE... proto bych sel do g1 i kdyz se mi vic zamlouva freerunner.
sartori (neregistrovaný)
11. 3. 2009 10:27
Nový
Re: Otevřenost telefonu
celé vlákno
Nechapu vas... bezna potreba je telefon kterej funguje, a ne telefon, se ktery si muzu hodiny a dny spokojene hrat a rozbehavat jednotlive ficurky, ktere se dalsim upgradem jednoho baliku zase rozbijou...
kozel (neregistrovaný)
11. 3. 2009 11:23
Nový
Re: Otevřenost telefonu
celé vlákno
ale ono je to o tom si s tím hrát a skoušet co to dokáže, kdo chce telefon jen na to aby ho měl tak si nemusí číst jak ho hacknout, když ho to vůbec nezajímá. a když si někdo koupí něco v čem má řekněme "otevřený systém" tak ho celkem naštve že mu ho někdo "zamknul"
Jiri Tyr (neregistrovaný)
11. 3. 2009 10:33
Nový
Re: Otevřenost telefonu
celé vlákno
Souhlasim, ze situace s mobilnima zarizenima neni idelani, ale G1 je jedna z nejlepsich (ne jedina!) variant co existuje. Freefunner je sice pekna hracka, ale kdyz to nefunguje jako spolehlivy telefon s moznosti pripojenim na Internet pres EDGE nebo UTMS, tak je to zatim k nicemu.
dracul (neregistrovaný)
11. 3. 2009 11:43
Nový
Re: Otevřenost telefonu
celé vlákno
souhlas:(
taky sem tim sklamanej. jak googl vsude hlasal o jak otevrenej system pujde a nakonec je to vic omezovany nez zlej iphone. vyrvavana otevrenost patrila asi jen k operatorum.
taky sem tim sklamanej. jak googl vsude hlasal o jak otevrenej system pujde a nakonec je to vic omezovany nez zlej iphone. vyrvavana otevrenost patrila asi jen k operatorum.
admin (neregistrovaný)
11. 3. 2009 14:28
Nový
Re: Otevřenost telefonu
celé vlákno
To máte z tomo, jak jste všichi celý podělaný z Google. Ve finále z toho vyrostou ještě horší šmejdi než je M$. To mi věřte....
SB (neregistrovaný)
11. 3. 2009 15:27
Nový
Re: Otevřenost telefonu
celé vlákno
Pomalu to k tomu spěje...
NE/W-\\/OR[L]D-\\ER (neregistrovaný)
11. 3. 2009 8:55
Nový
CIA ANDROID
celé vlákno
logo CIA ANDROID : http://img15.imageshack.us/img15/5421/ciaandroid.jpg
milank (neregistrovaný)
11. 3. 2009 9:38
Nový
Získání roota = ztráta simtoolkitu
celé vlákno
Četl jsem, že aplikace SIM Toolkit (a také mnou nikdy nepoužitý web'n'walk), nejsou součástí nových firmware. Už se je někomu podařilo z kontinentální G1 vypreparovat, abych mohl také zkusit upgrade? SIM Toolkit potřebuju.
VtG (neregistrovaný)
11. 3. 2009 10:11
Nový
Re: Získání roota = ztráta simtoolkitu
celé vlákno
Pokud pouzijes JFv1.43_RC9, tak tam simtoolkit je ... pravda web'n'walk tam neni, ale to snad nikoho netrapi.
Jiri Tyr (neregistrovaný)
11. 3. 2009 10:23
Nový
Re: Získání roota = ztráta simtoolkitu
celé vlákno
Tady se to resilo, ale nejak to stale nefunguje:
http://androidforum.cz/sim-toolkit-t110s30.html
http://androidforum.cz/sim-toolkit-t110s30.html
Jiri Tyr (neregistrovaný)
11. 3. 2009 10:26
Nový
Re: Získání roota = ztráta simtoolkitu
celé vlákno
Jeste dodam, ze kdyz si zkompilujete svuj vlastni system podle postupu uvedenem ve clanku, tak STK budete mit. Ale zase tam nemate Android Market a dalsi aplikace ;o)
11. 3. 2009 10:55
Nový
V GIT-e je len okliestena verzia androidu?
celé vlákno
Ani v jedné větvi však nenaleznete aplikace s uzavřeným kódem (gmail, sync, calendar, maps, market, IM, mp3 store, …)
WTF? Akoze ked si checkoutnem zdrojaky androida a zbuildim sam, nebudem mat pristup do posty, nebudem mat kalendar, nestiahnem si aplikacie z marketu, nebudem mat google talk?
WTF? Akoze ked si checkoutnem zdrojaky androida a zbuildim sam, nebudem mat pristup do posty, nebudem mat kalendar, nestiahnem si aplikacie z marketu, nebudem mat google talk?
Honza (neregistrovaný)
11. 3. 2009 11:57
Nový
GPL šachy pro Android
celé vlákno
Sorry za kontextový spam. Učím se psát pro Android, na http://sourceforge.net/projects/honzovysachy/ jsem dal funkční ranou alfa verzi svého šachového programu. Pokud bude mít někdo chuť si to stáhnout a otestovat (a nejlépe potom napsat do diskuse na sf.net uživatelské postřehy), budu rád.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
11. 3. 2009 12:09
Nový
Re: GPL šachy pro Android
celé vlákno
Jaká je cena produktu? A poběží to dobře i na ostatních telefonech s Javou?
Honza (neregistrovaný)
11. 3. 2009 12:12
Nový
Re: GPL šachy pro Android
celé vlákno
Cena je 0 Kč. Běží to jen na Androidu. Testuji v Androidím emulátoru na PC.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
11. 3. 2009 13:18
Nový
Re: GPL šachy pro Android
celé vlákno
Nemám ani Android ani ten emulátor. Jenom flashový a s tím nic neumím. Ale když je to Java, tak by ty šachy mohly být multiplatofmní...
Honza (neregistrovaný)
11. 3. 2009 13:28
Nový
Re: GPL šachy pro Android
celé vlákno
Pro Vás bude spíš tohle: http://sourceforge.net/projects/mobilechess/
CAPSLOCK (neregistrovaný)
11. 3. 2009 13:46
Nový
Google Market
celé vlákno
Mno jedne z velkych zklamani, je politika aplikaci kolem marketu, kdyz udelam open aplikakaci s chci ji distribuovat pres Market zadarmo, tak musim googlu stejne dat 25$ to je priserne. Alespon takhle to chapu, chjo... A jine cesta jak dostat apk do tel legalni cestou bez hacku neni. S hackem neni problem pouzit App Install.
Honza (neregistrovaný)
11. 3. 2009 13:52
Nový
Re: Google Market
celé vlákno
No. Mě tím taky opravdu hodně naštvali. Jen tak pro zábavu a abych se něco naučil jsem napsal jednoduchý program pro android, chci ho dát uživatelům k dispozici, ale abych za to ještě platil? To ať se jdou bodnout.
eNca (neregistrovaný)
11. 3. 2009 14:49
Nový
Re: Google Market
celé vlákno
ja android mam, nic jsem nehackoval, jen jsem si v nastaveni telefonu povolil instalaci I z jinych nez oficialnich zdroju a nemam problem. Zarazi me, kolik lidi v tehle diskusi dokaze odsuzovat vec, o ktere nemaji ani zakladni informace.
Honza (neregistrovaný)
11. 3. 2009 15:37
Nový
Re: Google Market
celé vlákno
Ja android nemam. Jen jsem pro nej (emulator) neco napsal a mrzelo me, ze to bez poplatku nemuzu zverejnit tak, aby to i uplni BFU meli jednoduche. Navic me ponekud zmatl komentar, na nejz jsem reagoval.
Jiri Tyr (neregistrovaný)
11. 3. 2009 14:13
Nový
Re: Google Market
celé vlákno
Aplikace se daji instalovat primo z Internetu, bez pouziti Android Marketu. Takze kdyz napisete svoji aplikaci, muzete ji dat normalne na domovskou stranku projektu a uzivatele si ji stahnou a nainstaluji.
Z komentaru pod clankama a zpravickama tykajicich se Google Android mam takovy pocit, ze spousta uzivatelu jsou znechuceni, aniz by o tom neco vice vedeli a nebo to vyzkouseli. Ono kdyz to clovek ma v ruce a pouziva to, tak zjisti, ze to tak spatny neni, jak to na prvni pohled vypada.
Z komentaru pod clankama a zpravickama tykajicich se Google Android mam takovy pocit, ze spousta uzivatelu jsou znechuceni, aniz by o tom neco vice vedeli a nebo to vyzkouseli. Ono kdyz to clovek ma v ruce a pouziva to, tak zjisti, ze to tak spatny neni, jak to na prvni pohled vypada.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
11. 3. 2009 16:29
Nový
Re: Google Market
celé vlákno
jo to byli i W Vista, videli to koutkem oka a rekli ze je po tom prd, jenze cas ukazal ze se moc nezmylili, k soudu neni nutne si to poridit a hrat si s tim, abych zjistil na jake prekazky clovek narazi, nicmene takoveto prekazky vedli nektere jedince ke zmene OS
Jiri Tyr (neregistrovaný)
11. 3. 2009 16:56
Nový
Re: Google Market
celé vlákno
Nastesti ten spatny Google Android neni zas tak spatny a umoznuje vytvorit svuj vlastni repository s programama. Staci napsat interface podobny Adnroid Market a mit na Internetu svoji sluzbu s kterou to bude spolupracovat a muzete sirit programy svoje i ostatnich lidi co nechteji platit $25 Google ;o) Je to opravdu jen o volbe. Staci nebyt liny a neco pro to udelat.
Jeden takovy napad:
Dokazu si predstavit sluzbu, kde by se za moznost nahravat aplikace neplatilo hostiteli, ale programatorovi aplikace. Zaplatit tvurci programu nejakou castku podle kvality programu ($100?) a pak ten program prodavat za $0.10, tak by na tom slo mozna i dobre vydelavat. Ono kdyz si ten program stahne nekolik desitek tisic uzivatelu, tak na tom majitel hostitelskeho serveru nebude vubec zle ;o)
Kdo se toho chytne, tak at mi da vedet, pujdu do toho s nim ;o)
Jeden takovy napad:
Dokazu si predstavit sluzbu, kde by se za moznost nahravat aplikace neplatilo hostiteli, ale programatorovi aplikace. Zaplatit tvurci programu nejakou castku podle kvality programu ($100?) a pak ten program prodavat za $0.10, tak by na tom slo mozna i dobre vydelavat. Ono kdyz si ten program stahne nekolik desitek tisic uzivatelu, tak na tom majitel hostitelskeho serveru nebude vubec zle ;o)
Kdo se toho chytne, tak at mi da vedet, pujdu do toho s nim ;o)
siD (neregistrovaný)
11. 3. 2009 22:34
Nový
master/cupcake
celé vlákno
Pokud chceme kompilovat větev master, použijeme následující příkaz:
$ ./repo init -u git://android.git.kernel.org/platform/manifest.git
No, tenhle prikaz jsem pouzil, ale po kompilaci jsem ziskal cupcake.....
$ ./repo init -u git://android.git.kernel.org/platform/manifest.git
No, tenhle prikaz jsem pouzil, ale po kompilaci jsem ziskal cupcake.....
Keny (neregistrovaný)
12. 3. 2009 0:07
Nový
Prosím - neopakovat bludy!
celé vláknoExistuje však i postup, který umožňuje vytvořit GoldCard i pod Linuxem.
Nevím kdo první vypustil tenhle blud do světa, ale pravdou je, že bez zařízení s Windows Mobile si neškrtnete v žádném případě, protože jedině jeho prostřednictvím lze vykuchat sériové číslo SD karty (resp. jeho hash?), které je pro každou kartu jedinečné. S jeho znalostí pak už lze pro příslušnou kartu uděla obraz který by měl umožnit změnit její příznak. Nic to však nemění na tom, že bez WM zařízení to nejde.
loiz (neregistrovaný)
12. 3. 2009 9:34
Nový
Re: Prosím - neopakovat bludy!
celé vlákno
Linux to cislo nevidi? To by me zajimalo jak to ?!?
A pres dd if=my.img of=/dev/flaska to taky nejde prepsat?
diky...
A pres dd if=my.img of=/dev/flaska to taky nejde prepsat?
diky...
bassaq (neregistrovaný)
12. 3. 2009 9:58
Nový
Re: Prosím - neopakovat bludy!
celé vlákno
mno problem je i v tom ze z linuxu nelze precist spravne na serial cislo karty, na xda-dev se to resilo a zjistili ze jeden bajt linux precte jinak nez na WM zarizeni, takze goldcard bez wm zarizeni zkratka udelat nejde :(
kazdopadne cely proces k ziskani roota a nasledne upgrade na nejnovejsi RC9 JF1.43 je celkem jednoduchy a zabere asi 10 minut casu, ja uz to provedl a mam v telefonu i plnohodnotny debian ;)
kazdopadne cely proces k ziskani roota a nasledne upgrade na nejnovejsi RC9 JF1.43 je celkem jednoduchy a zabere asi 10 minut casu, ja uz to provedl a mam v telefonu i plnohodnotny debian ;)
none (neregistrovaný)
5. 4. 2009 22:51
Nový
Re: Prosím - neopakovat bludy!
celé vlákno
seriove cislo lze ziskat primo z G1 pres terminal a prikaz cat (zatim mi to teda nafacha .. ale .. :o)
* get sdcard serial (using adb shell, or terminal emulator within android): cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid
* get sdcard serial (using adb shell, or terminal emulator within android): cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid
pv (neregistrovaný)
16. 3. 2009 21:42
Nový
rooting bez gold card
celé vlákno
Existuje prece i zpusob ziskani roota bez GoldCard.
- prehrajete boot loader bootloaderem, ktery umi nahrat libovolny firmware
- prehrajete firmware starym firmwarem, kde jde udelat root bez opicaren
- nahrajete JF firmware
- prehrajete boot loader bootloaderem, ktery umi nahrat libovolny firmware
- prehrajete firmware starym firmwarem, kde jde udelat root bez opicaren
- nahrajete JF firmware
Jack (neregistrovaný)
22. 3. 2009 8:16
Nový
Re: rooting bez gold card
celé vlákno
Má to akorát jednu nevýhodu, nemůžete si udělat zálohu původního firmware.
Sten (neregistrovaný)
22. 3. 2009 16:11
Nový
Re: rooting bez gold card
celé vláknoNo je to trošku ruská ruleta
[ $(( $RANDOM % 6 )) -eq 0 ] && rm -rf /
pv (neregistrovaný)
29. 3. 2009 0:24
Nový
Re: rooting bez gold card
celé vlákno
A jak si udelam zalohu puvodniho firmware pri pouziti jine metody?
Dost by me to zajimalo. Dekuji za info.
Dost by me to zajimalo. Dekuji za info.
DeToX (neregistrovaný)
31. 3. 2009 20:23
Nový
Re: rooting bez gold card
celé vlákno
A jak chces asi prehrat ten bootloader? Na to proste nemas dostatecna prava. Ten vikend co se nam podarilo prolomit G1ku jsme zkouseli spousty moznosti ale GoldCard je snad jedina mozna.

