Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Hank Janssen: Microsoft se už začíná měnit

Martin Mareš aura:100
24. 9. 2009 0:57 Nový

Za tím je u

celé vlákno

V souvislosti s tímto článkem jsem si vzpomněl na jednu větičku z knížky, kterou mám právě rozečtenou: „…pokud je obezděná zahrada dost velká, nelze ji rozlišit od něčeho co je otevřené…“. V případě Microsoftu to je právě tak. Microsoft, se spíš chce ukázat před uživateli v dobrém světle. Říká, že OS Windows je otevřený pro open-source. Otevřený může být jak chce, nicméně vždy se za něj bude platit.

P.S.: jen pro úplnost dodám, že jsem spokojeným uživatelem jak Linuxu, tak Windows Vista, tedy plně souhlasím s názorem Hanka Janssena, že je vlastně jedno na kterém systému člověk pracuje, hlavně když tam jde nainstalovat „vi“ nebo „emacs“ :)

Martin Mareš aura:100
24. 9. 2009 1:00 Nový

Re: Za tím je určitě nějaká kulišárna

celé vlákno

V Titulku mělo být „Za tím je určitě nějaká kulišárna“…

trantaloid
trantaloid (neregistrovaný) ---.addr.cabelmedia.cz
24. 9. 2009 8:36 Nový

Re: Za tím je určitě nějaká kulišárna

celé vlákno

kulišárna je moc hezke slovo :'-)

Keltek
Keltek (neregistrovaný) ---.dkm.cz
24. 9. 2009 10:40 Nový

Re: Za tím je u

celé vlákno

Nerozporuje se u Vás tvrzení „Spokojený uživatel“ a „Windows Vista“? Nikoho takového totiž neznám. Možná bych za Vámi zajel udělat si fotografii a poslal ji jako propagační materiál na kampaň pro zvýšení prodeje tohoto systému. (Předpokládám, že při startu vždy zůstanete s otevřenou pusou a slůvkem „wow“ na rtech).

Martin Mareš aura:100
24. 9. 2009 11:00 Nový

Re: Za tím je u

celé vlákno

Nevím jestli tahle odpověď patří přímo na root.cz, kde doménou je Linux, ale přesto odpovím. Myslím, že největší problém Vist bylo zavedení těch pravidel v UAC, které stejně většina lidí vypla, já ne. Na takové hlášky uživatel Windows nebyl nikdy zvyklí, já jsem je naopak přivítal, přeci jenom mi to přišlo jako „správná“ cesta, něco takového je v Linuxu už dávno v podobě „sudo“ (vím to přirovnání je trochu přitažené za vlasy). Chtěl jsem tím říci, že přeci běžný uživatel by v základu neměl mít super-práva na celý systém, to bylo smyslem. Jak je vidět, tak uživatelé chtějí něco jiného, chtějí mít úplnou kontrolu na vším, žádné otravné hlášky a často zavirovaný systém. Takže Microsoft byl vlastně těmito uživateli nepřímo donucen to ve Windows7 zase trochu očesat a zlepšit jak tomu říká „zpětnou kompatibilitu“.

Takže máte pravdu jsem spokojený uživatel Windows Vista a možná budu nespokojený uživatel Windows7 – uvidíme.

P.S.: Tohle mi ukazuje systeminfo ve Windows Vista:
Datum původní instalace: 12.9.2007, 18:03:05 …tedy spokojený od 12.09.2007

gorenje
gorenje (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
24. 9. 2009 13:11 Nový

Re: Za tím je u

celé vlákno

Keltek = troll
Nedivil bych se, kdyby spokojených uživatelů WV bylo víc než všech uživatelů GNU/Linuxu.

.
. (neregistrovaný) ---.souepl.cz
24. 9. 2009 16:39 Nový

Re: Za tím je u

celé vlákno

Uz z principu tohle tvrzeni musi byt pravdive:) Ty cisla sou v tomhle pomeru neporovnatelna:) Muzete je porovnavat az na vsechny nove notebooky budou davany pouze a jenom, rekneme, produkty Canonicalu. A uzivatel je spokojeny pokud mu to nastartuje a pusti tam Crysis/CS/jinou hru nebo si pusti ICQ 6 :) Cili, sice jste rekl pravdive tvrzeni, ale je celkem … rekneme … nevhodne :)

J
J (neregistrovaný) ---.178-246-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be
24. 9. 2009 21:28 Nový

Re: Za tím je u

celé vlákno

Tim WV dozajista myslite Wolksvagen.

marwyn
marwyn (neregistrovaný) ---.cscworld.cz
24. 9. 2009 14:48 Nový

Re: Za tím je u

celé vlákno

Nikoho takového neznáte, tudíž nikdo takový neexistuje – jak ubohé, jak typicky české.

wtf
wtf (neregistrovaný) ---.91-127-189.t-com.sk
24. 9. 2009 18:29 Nový

Re: Za tím je u

celé vlákno

Tu nejde o UAC ani o BSOD tu ide o celkovu sviznust a cas bootu systemu. A prosim nehovorte mi ze mam mat 4GB ram :D :D

M. N. aura:100
24. 9. 2009 11:30 Nový

Re: Za tím je u

celé vlákno

Tak tento citát mi sedí spíše na Apple OS X

povinná
povinná (neregistrovaný) ---.62.broadband3.iol.cz
27. 9. 2009 19:53 Nový

Re: Za tím je u

celé vlákno

„P.S.: jen pro úplnost dodám, že jsem spokojeným uživatelem jak Linuxu, tak Windows Vista, tedy plně souhlasím s názorem Hanka Janssena, že je vlastně jedno na kterém systému člověk pracuje, hlavně když tam jde nainstalovat „vi“ nebo „emacs“ :)“

V první řadě jste zapomněl dodat, že jste úplně jiný Martin Mareš než ten, který na tomto serveru spoustu lidí napadne jako první.

Juraj
Juraj (neregistrovaný) 84.245.67.---
24. 9. 2009 1:00 Nový

Pan Krcmar, preco ste sa ho neopytali...

celé vlákno

… na monopolne praktiky MS ako napr.nutene dohody s predajcami PC…
… na sposob ako MS presadzoval svoj proprietarny format ako ISO standard
… na jeho nazor na softverove patenty

Neverim ze ten clovek nema na to svoj nazor. Ci ho moze povedat, je druha vec, ale ani ste sa nepokusili to z neho dostat. Hanba!

zomb
zomb (neregistrovaný) ---.orange.sk
24. 9. 2009 2:01 Nový

Re: Pan Krcmar, preco ste sa ho neopytali...

celé vlákno

Pretoze sa tomu priamo vyhybal tym ze je inzinier a nie manazer alebo obchodnik. Je to take tazke pochopit? Asi hej

Ondra
Ondra (neregistrovaný) ---.jablonka.cz
24. 9. 2009 7:36 Nový

Re: Pan Krcmar, preco ste sa ho neopytali...

celé vlákno

Na druhou stranu tady na rootu v disusích nejsou ani inženýři, ani manažeři, ani obchodníci, ale rozumí úplně všemu líp než všichni výše jmenovaní :-)

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
24. 9. 2009 12:37 Nový

Re: Pan Krcmar, preco ste sa ho neopytali...

celé vlákno

Možná, ale omluva pro Microsoft to není.

Petr Krčmář aura:98
24. 9. 2009 10:14 Nový

Re: Pan Krcmar, preco ste sa ho neopytali...

celé vlákno

Už je to tu vysvětleno, ale potvrdím to: Hank mě od začátku upozorňoval, že je inženýr a ne právník a jednak nemá právo, ale ani dostatek informací na komentování některých otázek podobného typu. Taky mi na některé neodpověděl (nemělo smysl je přepisovat do článku).

24. 9. 2009 10:15 redakčně upravil Petr Krčmář, důvod: Překlep v textu
Juraj
Juraj (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
24. 9. 2009 11:38 Nový

Re: Pan Krcmar, preco ste sa ho neopytali...

celé vlákno

To neberiem. Dnes sa uz sw inzinier(a zvlast zaoberajuci sa open source) nemoze vyhovarat ze sa ho netykaju sw patenty a ISO standard na vymenu elektr.dokumentov!
Teda,moze…ale precitnutie bude tvrde: -(

Milan
Milan (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
24. 9. 2009 12:41 Nový

Re: Pan Krcmar, preco ste sa ho neopytali...

celé vlákno

Juraj, každý zaměstnanec je loajální ke svému zaměstnavateli. To znamená, že v souladu se zájmem zaměstnavatele nebude odpovídat na jakékoliv otázky, ale jen na to, čím se zabývá. Zaměstnanci jsou školeni, že nemají vyjadřovat jakési svoje dojmy, které jsou pak účelově vydávány některými novináři za názory společnosti. Zaměstnanci nemouhou rozumět všemu, rozumí opravdu jenom tomu, co dělají.

Honzík
Honzík (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
27. 9. 2009 15:55 Nový

Re: Pan Krcmar, preco ste sa ho neopytali...

celé vlákno

Ano, přesně jako ve filmu kostka (cube) „tento pán umí perfektně udělat dveře“, ví do šroubku jak fungují, ale jaksi nechápe k čemu v konečném důsledku budou sloužit :D

Pavel Lang aura:58
24. 9. 2009 1:10 Nový

Chci tu mit dneska flame! :-D

celé vlákno
Se vším se dokážu stotožnit, dokážu věřit tomu, že to tak jak bylo v článku řečeno prostě je. Co mě ale budet mrzet nejvíc, je ta flame, která se pod tímto příspěvkem určitě objeví. Mám rád linux, mám rád, když mi v něm vše funguje. Je pravda, že ovladače pro grafické karty nejdou na všech konfiguracích. Je pravda, že nejdou na kartách ATI, dne se dá říct AMD/ATI. Je pravda, že každý rozumný manažer bude podporovat svojí věc: Microsoft pomáhá při emulaci Linuxu na MS OS. Obráceně: MS OS je simulováno na Linuxech. Fight! :-D

No ne pratele, je nam vsem jasne o co se kdo snazi. Neni to ani Windows, neni to ani GNU/Linux. Proc nikdo nedela na Hurdu..? Cetl jsem krasnou diskuzi na ABC a na novinkách a zamyslel jsem se, kdo je proti komu?!? Odpověď je strašně jednoduchá! Každý chce ten svůj kousek! (Tím narážím na diskuze a nad pár větami Linuse, není to o tomtéž!) Každý inteligentní člověk chce snad vědět, jak to dělat lépe a zde se odráží masitá movitá síla MS, když si pro svoje technologie nachází další zájemce.

PHP je díky svobodnému software a jeho ideím dostupné jako prostředek efektivněji pro MS. Každý bastlíř přece dá dohromady LAMP server, ne? Věřím tomu, že každý, kdo to bude číst bohužel ne. FLAME!
A to je dobře! Kurňa, od koho se to ti lidi mají naučit? Víte jak se před deseti lety učila Angličtina? A víte jak se učí dnes lidi používat PC?

VÝZVA: Jděte a ukažte Linux všem, kdo ho neznají a byl by jim prospěšný. Zároveň nesmíte zapomenout na to, že to NENÍ marxismus a že to je zbůsob spíše dobyvačné ekonomiky královských námořnickách výprav. ONI jsou opravdu všude, i na mém PC :-)

No snad jsem spáchal všechny rozpory, co jsem mohl, takže teď VĚCNÉ NÁVRHY, co stím VY budete dělat :-) Přeji hezkou noc, či spíše ráno pro někoho ;-)

24. 9. 2009 10:16 redakčně upravil Petr Krčmář, důvod: Opravena chyba v odkazu
Pavel Lang aura:58
24. 9. 2009 1:17 Nový

Re: Chci tu mit dneska flame! :-D

celé vlákno
Omlouvám se, druhý odkaz měl být tento… „desna novinka“..

Jo a pro nás je stejně lepších věcí spousta.. Python, Perl, Java a světe div se, mono pořád moc ne. Je to bohužel ale spíše věc toho, že se mono musí napsat odznovu. Strašně dlouho to trvalo freedosu, strašně dlouho to trvalo wine…

norwi
norwi (neregistrovaný) 193.179.187.---
24. 9. 2009 7:33 Nový

Re: Chci tu mit dneska flame! :-D

celé vlákno

Ja resim situaci tak, ze zakaznikum polozim otazku co chteji. Sice si vetsinou reknou o win, ale cim dal tim vic slisim ze slovo Linux uz slyseli. Znamena to jedine, pro mnoho z nich uz je LInux nejen znami ale i zajimavejsi. Nebyt tech nestastnych her tak je rozsiren vice.

ma
ma (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
24. 9. 2009 8:07 Nový

Optimizmus?

celé vlákno

Myslim ze ten clovek to bud vidi moc optimisticky a nebo nerika uplne pravdu. Spouste lidem vadi arogantni chovani M$ a nejde jim jen o tu technologii. (viz. odchodi lidi po Novell/M$ dohode).

Ten clovek mi pripomina vsechny ty lidi z velkych firem (IBM/Sun/…) kteri vidi mozny potencial v OSS a chteji z toho neco vytriskat, jen jeste poradne nevi jak a co.

A pokud je cilem M$ aby se windows stali nejlepsi platformou pro OSS, jsem opravdu zvedavy jak budou postupovat dale. Otazka je, proc provozovat OSS na nesvobodnem/u­zavrenem zaklade a jake by k tomu meli vest duvody.

Karel
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
24. 9. 2009 9:53 Nový

Re: Optimizmus?

celé vlákno

„Otazka je, proc provozovat OSS na nesvobodnem/u­zavrenem zaklade a jake by k tomu meli vest duvody.“

Ne, tuto otázku si nikdo nepokládá. Mám MS Windows server a chci provozovat Apache. Tečka.

.
. (neregistrovaný) ---.zcu.cz
24. 9. 2009 11:25 Nový

Re: Optimizmus?

celé vlákno

Mám MS Windows server a chci provozovat Apache. Tečka.

Mam skleneny luk s pozlacenymi sipy a chci aby strilel jako AK47 …

Karel
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
24. 9. 2009 13:12 Nový

Re: Optimizmus?

celé vlákno

Jestli vám to funguje alespoň tak dobře jako Apache na MS Windows, tak to rozhodně chci vidět v praxi!

ma
ma (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
25. 9. 2009 10:10 Nový

Re: Optimizmus?

celé vlákno

Vase volba, proc ne. Tuto otazku si ale pokladaji lide kteri OSS aktivne vytvari a vyvyji. Ne ti co OSS jen pouzivaji a jejich strategie je vzit od vseho to nejlepsi a pouzit pro svuj prospech.

Ondra
Ondra (neregistrovaný) ---.25.broadband15.iol.cz
24. 9. 2009 11:39 Nový

Re: Optimizmus?

celé vlákno

Hm, mně zas třeba vadí arogance GPL licencí (systém „všechno za něco“), o aroganci některých (mnohých) lidí kolem Linuxu a GNU nemluvě.
Kdo ví, třeba to MS (nebo aspoň někdo z MS) s podporou FOSS myslí vážně a třeba to dokonce bude dělat dobře. Pokud na tom něco vydělá (o čemž spíš pochybuji), tak mu to stěží můžu mít za zlé (ostatně, kolik firem třeba vydělává na provozu Linux serverů, aniž by kdy něco poskytly pro jeho rozvoj?). Ale nedivím se, že OSS fanatici tuhle aktivitu kritizují – to by byla pořádná rána, kdyby se to zlému Microsoftu povedlo…

dustin
dustin (neregistrovaný) ---.insite.cz
24. 9. 2009 12:13 Nový

Re: Optimizmus?

celé vlákno

Co je na GPL arogantního? Když tomu věnuji svůj neplacený čas, tak nechci, aby jiný si to přivlastnil, skryl a třeba příště mě mojím vlastním kódem omezoval.

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.18.broadband16.iol.cz
24. 9. 2009 12:27 Nový

Re: Optimizmus?

celé vlákno

GPL je fair use přístup „něco za něco“. Zkuste se podívat do EULA smluv mnoha komerčních produktů (včetně těch od Microsoftu). Z nich arogance přímo čiší (třeba vysoké pokuty a zákazy všeho možného).

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
24. 9. 2009 12:33 Nový

vypovídací hodnota

celé vlákno

Tak to je masox, to je horší než 1. díl. Perel typu „…Našim cílem je dát lidem na výběr, ať si používají co chtějí…“ se najde povícero. Rozhovor s člověkem tak hluboko zabořeným do microsoftí prdele je vskutku poučný, aniž by to bylo záměrem dotazovaného. A nějaký povídání o sbližování Linuxu a Microsoftu je jen úlisný dělání ze sebe toho hodnýho, o sbližování nestojijou ani MS, ani Linux (komunita). Spolupráce s MS má VŽDY nějaký háček. Začínám mít pocit, že přidávání microsoftího kódu do kernelu bude draze zaplacená chyba.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.21.broadband2.iol.cz
28. 9. 2009 1:48 Nový

Re: vypovídací hodnota

celé vlákno

O sbližování možná nestojí fanoušci, ale produktivní uživatelé o to stojí určitě. A mimochodem, jak jste přišel na to, že lidé kolem Linuxu jsou ti (dokonce snad i jediní) „hodní“?!

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
14. 10. 2009 16:53 Nový

Re: vypovídací hodnota

celé vlákno

Např. já o to nestojím, ale asi nejsu produktivní uživatel (bez ohledu na to, že netuším, co to je). O Linuxákách sem nic neříkal, mluvil sem jen o Microsoftech. Hodnocení Linuxáků si necháme na jindy.

Adam Schubert aura:49
24. 9. 2009 12:46 Nový

kecy kecy , skutek utek

celé vlákno

zkušenosti s M$ jsou velmi špatné, vykládat od nich si může kdo chce co chce, Jediné čemu budu věřit jsou činy! a protože CodePlex se tváří poněkud podezřele…
Stále M$ nevěřím ani dobrý den…

#
# (neregistrovaný) ---.78-99-235.t-com.sk
24. 9. 2009 22:00 Nový

Re: kecy kecy , skutek utek

celé vlákno

presne tak

mirozbiro
mirozbiro (neregistrovaný) ---.lab.os3.nl
24. 9. 2009 12:47 Nový

kdo jim veri

celé vlákno

No – nez zacneme zmatkovat, uvedomme si, ze mrsoft je firma, ktera je povinovana prinaset zisk svym akcionarum a platy svym zamestnancum.
Jestli jeji prispevek chape nekdo primarne jako benefici k OSS, tak by mel prehodnotit svoje uvazovani. Samozrejme PR ma za cil, aby firma mela perfektni image a k te svoboda a dobrocinnost patri. Muze se stat, ze tedy vydaji dva tri platy na lidi, diky kterym budou moct psat, ze jsou na spici take v OSS a vsechny kecy o tom, ze jsou proti OSS jsou liche. Dalsi vyhoda pro ne je, ze dostanou-li svoje kody do jadra, stane se jadro na jejich vyvojarich castecne zavisle. Kompletni prevzeti vyvoje, neceho co dela nekolik lidi neni sranda. A mozna, ze existuje i plan, jak chytit svobodne vyvojare jadra za koule, kdyz pujde s linuxem do tuhyho. Treba pres patenty, ktere tam byly vlozeny bez vedomi firmy nebo co ja vim. Jen vidim, ze je spousta moznosti a ciry altruismus neni neco, co bych cekal od konkurencni firmy.

Vlad
Vlad (neregistrovaný) ---.78-98-2.t-com.sk
24. 9. 2009 13:17 Nový

Re: kdo jim veri

celé vlákno

K+
Fully agree.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
24. 9. 2009 18:59 Nový

Čárky ve větách

celé vlákno

Pane Krčmáři, nešetřete tolik těmi čárkami ve větách. Jednak se to blbě čte, druhak to svědčí o tom, že jste na ZŠ v hodinách ČJ hrával piškvorky.

rýpal
rýpal (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
24. 9. 2009 19:53 Nový

Re: Čárky ve větách

celé vlákno

Co znamená slovo „druhak“? Žádný ze slovníků, které mám k dispozici, je neuvádí.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
24. 9. 2009 20:03 Nový

Re: Čárky ve větách

celé vlákno

Pokud jste to nenašel ve slovníku a nechápete význam, zkuste se zeptat inteligentnějších kamarádů :-)

korektorka
korektorka (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
24. 9. 2009 23:50 Nový

Re: Čárky ve větách

celé vlákno

Dobrý den, více než ironii bychom ocenili přímé upozornění na chybu, když si jí všimnete. I tak ale děkuji za upozornění a článek překontroluji.
(Přátelská rada: nepoužívejte slovo „druhak“, mohli by se vás zeptat, co jste v hodinách ČJ hrával vy. :-))

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
25. 9. 2009 10:56 Nový

Re: Čárky ve větách

celé vlákno

Dobrý den, v hodinách ČJ pozor dával. Pozná se to i tak, že když něco píšu, nemusí to po mně nikdo kontrolovat. Na rozdíl od většiny novinářů, kteří se pokouší živit jazykem, který ani pořádně neovládají.

Přátelská rada: všimněte si toho velkého rozdílu, když se v diskuzi někdo vyjadřuje hovorově (což je mimochodem zcela korektní) a tím, když profesionál dělá ve své práci gramatické chyby.

Nicméně oceňuji vaši pracovní dobu, máte velké významné plus :-)

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
25. 9. 2009 10:57 Nový

Re: Čárky ve větách

celé vlákno

V první větě mi vypadlo „jsem“, omlouvám se.

phr
phr (neregistrovaný) 89.203.139.---
24. 9. 2009 23:50 Nový

Z toho člověka mi není vůbec dobře

celé vlákno

Asi moc touží po té jachtě .....

Zdenek Jindra aura:41
25. 9. 2009 17:23 Nový

Je to loutka

celé vlákno

Zase na něj nemusíme být tak přísní, prostě si nemůže dovolit přijít o koryto. Chtěl bych vidět někoho z nás, jak by si vykoledoval konec kariéry za pár, ehm, upřímných slov.

Aw
Aw (neregistrovaný) 87.244.208.---
26. 9. 2009 10:32 Nový

Samé....

celé vlákno

Kecy…

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem