Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Havárie Androidu na dohled?

Michal Smrž aura:71
13. 8. 2008 0:22 Nový

Android ?

celé vlákno
Jeho význam bych tolik nepřeceňoval.

Pokud mi někdo řekne "otevřené mobilní platformy", představím si spíš Openmoko, Maemo a Qtopii.

Androida jsem neměl nijak moc rád od začátku. Nikde jsem nenašel přidanou hodnotu, jen že je to "google" vyslovováno s výslovností "cool".
enki
enki (neregistrovaný)
13. 8. 2008 9:01 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
Opravdu si myslíte že někto z top 10 výrobců telefonů vyrobí telefon s některým z výše zmíněných systémů?
Michal Smrž aura:71
13. 8. 2008 9:07 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
Ano. Alepoň to Maemo, když už si ho Nokia vyvinula a otestovala si jej na svých tabletech, si myslím, že se použije i na mobilní telefony.
bobo
bobo (neregistrovaný)
13. 8. 2008 10:13 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
nemyslim si, ze maemo sa tak rychlo dostane na telefon. jeho tabletove funkcie sa stale zlepsuju, ale ako telefon to zatial nema zmysel. a pokial ide o UI to sa este stale vyvyja a nie je ani jasne, ako bude nasledovat vyvoj po tom, co Nokia kupila Qt.
Michal Breškovec aura:90
13. 8. 2008 10:39 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
Vzhledem k tomu, že Nokia portuje Firefox na Qt z úmyslem nasadit ho na platformě Maemo, je myslím jasné, že Maemo půjde do Qt celé. Osobně to velmi vítám a jestli se jim to podaří vrazit do Smartphonu, tak je můj další mobil jasný. Zatím to vydržím s Nokii E60, stejně nemají v nabídce nic, za co by stalo ji vyměnit.
Michal Smrž aura:71
13. 8. 2008 10:59 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
Já jako "fanda GTK"...
vlastně je mi to jedno, v čem poběží jejich aplikace. GTK knihovny tak stejnak budou k dispozici a o to jde, moc pochybuji že by je odstranili.
Daniel Kvasnička ml. aura:35
13. 8. 2008 21:37 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
Myslim, ze Qt taky bude posazeno na Symbian. Ekosystem kolem Symbianu je obrovsky a nevidim duvod, proc by ho Nokia mela chit vymenit za Maemo -- to IMHO zustane domenou vetsich zarizeni, jako jsou prave napr. ty tablety a na smartphonech Symbian (navic v budoucnu otevreny) hezky zustane.
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:22 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
potiz je ze nokia cely ten ekosystem bude do znacne miry prepracovavat. Koupila firmu ktera symbian vyrabi a pak ji venovala neziskove nadaci Symbian Foundation jejichz cilem je udelat ze symbianu opensource operacni system konkurenceschopny androidu ...
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:25 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
faktem vsak je ze symbian v teto chvili neni opensource a ani nevidim ze by vice vyrobcu ohlasovalo pouziti teto platformy ve svych zarizenich , takze android ma prozatim ohromny naskok. PRvni android telefon uz ma jasne kontury, ziskal posveceni od FCC, pred koncem roku pujde pod logem HTC do prodeje i s finalni veri operacniho systemu android do ktere muzete nahlednout skrze aktualne publikovany SDK ve verzi 0.9 beta vybaveny patricnym emulatorem.

osobne drzim palce symbianu, je to evropska platforma a ja se citim preci jen byt evropanem, ale vsak vite jak to je... v opensource si na svetadily nehrajeme, pokud je soft otevreny je fuk odkud prichazi ti co pracuji na jeho vyvoji, protoze nikomu nikam penize neutikaji, ze ?
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:39 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
koho by zajimalo vice informaci, nebo by chtel naopak svymi znalostmi prizpet doporucuju zkouknout web http://www.android-mobil.cz (zalozeny na principu wiki)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2008 9:09 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
A vy o tom pochybujete? Veď tu sa tvorí nový biznis - aplikácie na mobily v štýle desktopov. Myslíte, že si to výrobcovia nechajú ujsť? A nejde len o telefóny - napríklad http://www.hdmp4.com/ . Ak by Android bol nakoniec vaporware, tak by v pomyslenom rebríčku vaporware s prehľadom predbehol doterajšiu jednotku Duke Nukem Forever.
R
R (neregistrovaný)
13. 8. 2008 9:57 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
A co Hurd?
faha
faha (neregistrovaný)
13. 8. 2008 19:57 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
A co Jan Tleskač ...
..
.. (neregistrovaný)
14. 8. 2008 11:02 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
..a co děti, mají si kde hrát?
Jaga
Jaga (neregistrovaný)
15. 8. 2008 13:20 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
Hurd existuje a funguje. Běží na něm i celá řada distribucí(Samozdřejmě odnože Linuxovích).
Petr Šmíd aura:100
18. 8. 2008 10:40 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
To mne prosimte rekni, ktere myslis. Ja jsem zkousel distribuci Debian s Hurdem, ale byla to dost hruza. Ktera distribuce se ti osvedcila? Docela bych to znovu po letech vyzkousel.
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:48 Nový

Re: Android ?

celé vlákno
s androidem jiste ano ... pamatuji si ze motorola do toho chce jit, samsung taky, htc ... atd uctite jich bude pristi rok vic, nepamatuju si vsechny o kterych jsem cetl
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2008 1:48 Nový

Je to vcelku jasne

celé vlákno
Vyvojari HW telefonu by museli byt velmi odvazni, aby si tam dali vec jako android. Jednak uz od zacatku bylo jasne, ze by jeho nastup nebyl nijak raketovy. Prece jenom tu mame zavedene mobilni operacni systemy (spis jeden, protoze symbian povazovat za OS je vcelku naivni)s hromadou aplikaci a uzivatelskou a vyvojarskou komunitou. Secteno a podtrzeno, vydani telefonu s androidem by nutne znamenalo (alespon zprvu) ztratu.
Pokud si navic vyrobci spocitali, ze ten projekt muze kdykoliv takhle vyhnit, pak byl nezajem zcela opravneny (ostatne o kazdy podobny OSS v komercni oblasti).
No a v neposledni rade to byl gugl, ktery dal androidu nalepku jako OS pro mobily plny google adds, takze snad jen nezbyva nez se modlit, aby uz neozil:)
Nicmene, opet se potrvrdilo stare dobre moudro, ze gugl ma dobry akorat vyhledavac, jeho ostatni projekty jsou jen holy propadak ... gmailem pocinaje a googlemaps konce ...
Calis Xarn
Calis Xarn (neregistrovaný)
13. 8. 2008 2:11 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
No nevím ale mě ostatní google služby nepřijdou vůbec špatné ;) např.: google reader.

Nevím co vy konkrétně máte proti google ale tohle měl být open source takže by jste si libovolné google apps mohl odinstalovat..!
Pemel
Pemel (neregistrovaný)
18. 8. 2008 14:18 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
tenhle clanek je podivny, ucastnim se deni jako vyvojar a ucastnik souteze GDC (i kdyz neuspesny :-) ) uz od sameho pocatku a reknu vam ze to co je v tomto clanku je velice zvelicene az prekroucene. K zadnemu zastaveni vyvoje totiz nedoslo, to co je kritizovano je pouze to ze google prestal poskytovat nejnovejsi verzi SDK s emulatorem na svem webu komukoliv ke stazeni. Google se proste snazi prijit se svymi esy az na posledni chvili aby ho nekdo neokopiroval, ja tohle naprosto chapu a nemam s tim problem. iPhone prece take svoji platformu predstavil az s prvnim telefonem, takze co je na tom divneho ?
Ten to clanek pise o zasvtavenem vyvoji androida o tom ze spousty chyb zustavaji neopravovavny , tohle presne uz jsou prakticky jen vymysly ktere autor nejakym podivnym zpusobem vydedukoval z buh vi ceho ... doporucuji cist clanky o androidu jinde, zde evidentne chybi jakakoliv kvalifikovanost redaktoru.
jerchul
jerchul (neregistrovaný)
13. 8. 2008 2:36 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Tak. Kdo krome nadsencu bude vyvijet pro neco, co nikde nebezi? HTC slibilo jeden telefon, a stejne se cuka...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2008 2:59 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Ono jde o to, ze kazdy slibil ... ovsem v pripade, ze by se rozsiril:) Nicmene bych necekal, ze HTC, ktere uz snad nenabizi ani zadny telefon se symbianem, se pohrne do nejakeho noveho paskvilu od google.
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:29 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
pohne, proc si myslite ze do toho podniku s googlem sel ? HTC je soucasti open handset alliance jeho snaha usetrit na licencnich poplatcich je patrna. Vzdyt pokud by se htc odprostilo v dohledne dobe od microsoftu usetri az 30% svych vyrobnich nakladu podle analyzy kterou si nechali vypracovat. Cili HTC bude velmi rad pokud se android ujme, protoze to pro ne znamena penize... ze to nevyslo se symbianem je naprosto logicke, vzdyt symbian je licencovan jeste draz nez wm, a to proste proto ze nokia ma na trhu tak silnou pozici ze vlastne nestoji o to aby jeji system preprodaval i nekdo jiny....
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:31 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
.... az ted se se symbianem hnuly ledy a nokia trochu zmenila svoji politiku. Jenze to uz je android v plnem proudu a htc je ted na lodi s google, takze ackoliv by pote co symbian foundation ze symbianu uspesne vykresa otevreny operacni system mohla by htc znovu projevit zajem, zatim se zda ze naprosto stejna ocekavani naplnuje i spoluprace s google na platforme android.
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:47 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
paskvilu od google ?? proboha co se to stalo s ctenarskou zakladnou rootu ... to jste zmajkrosofteli nebo co ? ruplo vam v kouli ze nechapete ani zakladni prinos android platformy pro tento segment trhu ?
Pemel
Pemel (neregistrovaný)
18. 8. 2008 14:21 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
opet placate, htc ohlasilo telefon s androidem na konec roku 2008, tak jakepak cukani v tom vlastne je ? Vzdyt nedavno dokonce unikly i fotografie htc dream a G1 (Google One)
kecy
kecy (neregistrovaný)
13. 8. 2008 5:33 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Plácáte nesmysly. Zrovna třeba googlemaps je to nejlepší na googlu, jejich možnosti API nemají ve světě žádnou konkurenci.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2008 6:06 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Myslim, ze googlemaps je jista konkurence k tomuto (nicmene, ne moc velika) http://maps.live.com/
Peter
Peter (neregistrovaný)
13. 8. 2008 8:08 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Vy snad zartujete. Skuste si dat v maps.live.com vygladavat napr. ulice v Bratislave. Usetrim vam cas, neda sa to. Google maps naopak najde aj cislo domu.
enki
enki (neregistrovaný)
13. 8. 2008 8:55 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Nežertuje. Buď je zaměstanec MS nebo idiot. Každopádně s vývojáři live maps jsem měl kdysi dlouhou diskusi v níž mi osvětlili, že pro získání trhu v US žádný ulice v Evropě nepotřebujou a že jako hlavní výhodu viděj to že se můžete podívat na Eiffelovku v 3d. Takže maj sice lepší api a menší skripty, ale nemaj k tomu mapy :)
redmontmapssux
redmontmapssux (neregistrovaný)
13. 8. 2008 9:21 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Navíc maps.live.com v Opeře:
Web browser and Live Maps are incompatible

Dementi, neuměj ani javascript...
N3o21
N3o21 (neregistrovaný)
13. 8. 2008 9:47 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Opera neumí Javascript... To je ten problém ;-)
Zkus FF.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2008 10:38 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
mam FF a browser pry nepodporovan.
JardaP
JardaP (neregistrovaný)
13. 8. 2008 12:12 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Opera ma s JS problemy, nicmene je otazka, jestli se to vztahuje na http://maps.live.com. Po zobrazeni te jejich stranky o tom, jak to nejde, se da kliknout na "Continue to the map using this browser" a pak to normalne jede. Vyhleda, zobrazi, zoomuje, zobrazi satelitni fotky. Mozna, ze je nekde nejaka skryta bota, ale zda se, ze to jede. Otazka je, jestli se tedy nejedna zase o nejakou MS sabotaz proti Opere.
JardaP
JardaP (neregistrovaný)
13. 8. 2008 23:32 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Zajimave je, ze jak se mi snazi sdelit, ze v Opere mi to nebude fungovat a ze mam pouzit IE nebo Firefox, tak v Opere mi snad funguje uplne vsechno, zatimco ve Firefoxu nejede Bird Eye.
Pemel
Pemel (neregistrovaný)
18. 8. 2008 14:23 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
ale houby, ono je to jen tim ze microsoft ma problemy s operou i firefoxem ... trochu jine nez technickeho razu ... zvlastni ze google aplikace jedou vzdy ve vsem...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2008 11:59 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Mě to v Opeře jede, stačí na téhle stránce dát "continue to use ... with this browser".
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:42 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
presne tak, neni to nic jineho nez obvykla buzerace od microsoftu ... zkratka nepouzivate vyhradne nase reseni, no tak vam to alespon vmeteme do xichtu kdyz uz jste tak blbi ze lezete na nase stranky
AlYoSHA
AlYoSHA (neregistrovaný)
13. 8. 2008 12:14 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
No ale s takymto "US only" pristupom to naozaj nie je ziadna konkurencia. Len regionalna firmicka
Jan Povolný
Jan Povolný (neregistrovaný)
13. 8. 2008 13:55 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
A jinak jste normalni...regionalni firmicka je SEZNAM. Zkuste si nastudovat v ucebnici Zemepisu, kolik ma severni Amerika obyvatel.
Adam Štrauch aura:99
13. 8. 2008 14:11 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Takže live.com je podle tebe lepší až na malý detail, že chybí mapa všeho krom US. Jako Evropana pro mě služba není určena a tím pádem nemůže být googlu konkurencí tam kde se vyskytuju já. Hlavně že je lepší API.. to je killer feature.. to překryje i absenci garantované funkčnosti v ostatních prohlížečích..
JardaP
JardaP (neregistrovaný)
13. 8. 2008 14:16 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
No, nejakych 300 milionu. Zeme ma pres 6 miliard obyvatel. Jak bylo receno, takove regionalni firmicka. V Internetovem meritku rozhodne. ;-)
neurol23
neurol23 (neregistrovaný)
13. 8. 2008 14:17 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
...a porovnat to s mnozstvim obyvatel na celem svete ;-)
Mark1615
Mark1615 (neregistrovaný)
18. 8. 2008 14:25 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
to je pro evropana naprosto nepodstatne. Pokud se nejaka firma zabyva pouze US tak z poheldu evropana je vyznamejsi i ten lokalni seznam .... nezavysle na tom jak vyznamni si v US sami pro sebe pripadaji
Scyther
Scyther (neregistrovaný)
13. 8. 2008 10:44 Nový

googlemaps vs live?

celé vlákno
Myslíte těch 5 let staré mapy? :) No to je tedy konkurence.
JardaP
JardaP (neregistrovaný)
13. 8. 2008 14:10 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Ano, opravdu hezke. Sice poznaji, ze jsem v Evrope a tak mi na pocatku nezobrazi USA, ale pak mi zobrazuji meritko v yardech. :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2008 7:17 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Jo, Google Maps pro mobily, ta bez pardonu sra*ka, která vyžaduje připojení přes GPRS/EDGE/3G, i když má k dispozici polohu z GPS a pro přenosy mnohem rychlejší WiFi?

No tak to je vážně terno... jestli takhle bude fungovat celý Android, tak to tedy potěš pámbu - jediný, kdo z něj bude mít radost, budou operátoři, ale uživatelé určitě ne.
PetrK
PetrK (neregistrovaný)
13. 8. 2008 8:39 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Poridte si poradny telefon. Na HTC Touch Cruise to funguji google maps normalne i kdyz je na net pripojen pres wi-fi.
def
def (neregistrovaný)
13. 8. 2008 10:13 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Jen jestli se oba bavíte o stejné aplikaci. Osobně o tom pochybuji.
A vzhledem k tomu, že mobilní verze Google Maps se přímo pyšní tím, že si data o poloze načítá z BTS, tak bych spíš věřil tomu, že nějakou formu datového mobilního připojení opravdu potřebuje.

Jinak samozřejmě, pokud vám to funguje jak píšete, tak jistě pro vás nebude problém se podělit o návod, jak na to...
Robert Smol
Robert Smol (neregistrovaný)
13. 8. 2008 10:37 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Ano mate pravu, data o BTS se nacitaji pres datove spojeni. Google ma smlouvy s operatory, kteri mu zjaistit pristup ke sve databazi BTSek a na zaklade toho se spocita vase priblizna poloha. V nekterych zemich to ale nefunguje (napr Recko).

Google Mail a Google Maps mi pripadaji jako opravdu skvele aplikace pro mobil (rychle, vyvazene funke, bez reklamy a funguji) a na Sybianu jedou bez potizi.
astray
astray (neregistrovaný)
13. 8. 2008 15:49 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
To o těch smlouvách s operátory to víte určitě? Měl jsem za to, že údaje sbírá Google sám ze zařízení s GPS.
ten ranní anonym :-)
ten ranní anonym :-) (neregistrovaný)
13. 8. 2008 18:01 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Tak se musím Google do jisté míry omluvit - vyzkoušel jsem nejnovější build a ten už funguje tak, jak bych očekával, t.j. i přes WiFi a dokonce si po krátkém přemlouvání nechal domluvit a začal používat mou GPS.

Jinak je to opravdu tak, ten build co jsem zkoušel asi dva měsíce zpátky prostě jinak než přes mobilní připojení odmítal fungovat (oboje bylo stahováno stejným způsobem, t.j. přímo do zařízení ze stránek Google) - dá se bohužel čekat, že podobné pasti budou na uživatele čekat i v budoucnosti a člověk bude muset být neustále jak ostříž...
honza
honza (neregistrovaný)
15. 8. 2008 11:13 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
To je hodne velka ptakovina co jste napsal. Zadny smlouvy s operatory. Nic takoveho. Google jen pouziva Location API, ktere je dostupne v J2ME a tam zalezi na vyrobci telefonu jak toto API implementuje. Pro zjisteni ktere BTS jsou k dispozici a z urovne signalu vypocitat pribliznou polohu nepotrebuje smlouvy.
To umi telefon sam. Dle vasi logiky by tisnove volani musel taky provozovat stylem ze se nejdrive pripoji a sezene si seznam BTS konkurence a pak se na danou pripoji. Byla by to velmi uzitecna sluzba.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 8. 2008 11:28 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Pro zjisteni ktere BTS jsou k dispozici a z urovne signalu vypocitat pribliznou polohu nepotrebuje smlouvy.

Výborně, pojďme na reálný příklad. Takže přes Location API zjistíte, že telefon "vidí" BTS ID 1234 se signálem -80db, BTS ID 2345 se signálem -95db a BTS ID 3456, 5678 a 6789 se signálem -104db. Určete mi z toho prosím přibližnou polohu. Stačí s přesností na 100km. Děkuji.
ApocryptH
ApocryptH (neregistrovaný)
9. 9. 2008 12:20 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
no, existuju na nete najditelne zoznamy, ze ktora bts je kde, teda na to tiez asi zmluvy netreba... konkretne som mal tieto zoznamy od t-mobile svk, to iste orange svk... A je pravda ze to nemaju operatori na svojich uvodnych strankach, ale nie je to zrovna tazke ziskat...
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:43 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
jiste, ale je to uzavreny bastl s predrazenym operacnim systemem ktery nestoji za nic.... proto radeji pockam na toho androida, dekuji za radu, ale nezajem.
Radim
Radim (neregistrovaný)
13. 8. 2008 7:26 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Gmail je nejlepsi email, jaky momentalne je. Google maps moc nepouzivam, spise Google Earth, coz je skvela aplikace.
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:34 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
dodam ze i google reader je perfektni vychytavka, cas od casu pouziji i google notebook, google docs na ditribuovane formulare a ankety, a rozhodne mi nedela problem chatovat pres google talk :-) s dalsimi uzivateli google mail nebo jineho jabber klienta ...
melkor
melkor (neregistrovaný)
13. 8. 2008 8:50 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Hele, LO, tobe nefunguje prihlaseni? Nebo se za sebe uz (konecne) stydis?
carnero
carnero (neregistrovaný)
13. 8. 2008 13:15 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
Ztrátu z počátku znamená podnikání docela často. Ale pokud se to povede, budou z toho zisky a o to jde. A jelikož T-Mobile zjevně připravuje představení Android-phone již za měsíc a jeho prodej do konce roku, zdá se že v zisky věří jak HTC, tak T-Mobile.

Takže zatím se zdá, že v celém rozsahu jsi uplně mimo mísu :)
jerchul
jerchul (neregistrovaný)
13. 8. 2008 15:11 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
To si povime "az" telefon uvidime na prodejne :)
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:36 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
jiste ze :-) vsak prave na to se vsichni tesime, do te doby muzeme zkouset aktualni verze emulatoru androida :-) a zkouset ruzne dostupne aplikace ... treba hned tady je par odkazu na dobre zahranicni katalogy kde uz ted je fura android aplikaci http://www.android-mobil.cz/doku.php?id=software
Daniel Kvasnička ml. aura:35
13. 8. 2008 21:41 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
:-D LOL ..Gmail propadak? A jaky lepsi webmail postaveny na principu "search, don't sort" a vyuzivajici labely/tagy jako Gmail znate, pane anonyme?
Martin Harvan aura:43
13. 8. 2008 23:11 Nový

Re: Je to vcelku jasne

celé vlákno
ano, presne tak, pouzivam gmail uz "nejaky ten patek" a hoci som spociatku preferoval prostredie desktopoveho e-mailoveho klienta, teraz preferujem interface gmailu..
David Kolibáč
David Kolibáč (neregistrovaný)
13. 8. 2008 4:44 Nový

Vojtěch Bednář...

celé vlákno
Ach jo, já se zase nachytal... Fakta nula nula nic...

Vývoj se nezastavil, ani nezpomalil --- nedávno se provalilo, že zdrojáky dostává jen hrstka vyvolených.

Kolem Androidu existuje OHA, jejímiž členy jsou HTC, LG, Motorola a Samsung Electronics.

...
...
... (neregistrovaný)
13. 8. 2008 7:21 Nový

Re: Vojtěch Bednář...

celé vlákno
zbytocne "hu-hu" okolo androidu.. len marketing, ktory mu moze zavidiet aj MS
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:11 Nový

Re: Vojtěch Bednář...

celé vlákno
jen marketing a dost kvalitni operacni system dostupny kteremukoliv vyrobci zdarma ... hmmm, me to pripada jako dost
funtom
funtom (neregistrovaný)
13. 8. 2008 8:37 Nový

Re: Vojtěch Bednář...

celé vlákno
tak nějak...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2008 8:12 Nový

Vaporware

celé vlákno
Android je vaporware. Dokud neuvidíme nějaké reálné výsledky, tak to není nic.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2008 9:04 Nový

Re: Vaporware

celé vlákno
Vaporware? S vydaným chodivým SDK? Nepreháňajte. Android nevydal SDK už pomerne dlho, to je pravda (a pekne ma tým serie). Žiadny biblický Armageddon (alebo iná katastrofická vízia z tohto článku) sa ale nekoná - v hre je príliš veľa investícií a už hotového HW (je hotový, akurát sa ešte nepredáva). Podľa mňa je v lepšom stave ako OpenMoko - a ten má už vydaný hardware, takže to rozhodne nie je žiadny vaporware. Proste teraz celý team v Google testuje na reálnych HW aby poriadne odladili základné vlastnosti telefónu: telefonovanie, GPRS, SMS, dlhá výdrž baterky (suspend/resume) - veci, ktoré na OpenMoko blbnú alebo nechodia vôbec. Tieto veci proste musia fungovať poriadne, keďže Android pobeží na consumer telefónoch.
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:13 Nový

NOVY Android SDK 0.9 BETA

celé vlákno
mate stare informace google vydal novy SDK nedavno ... je to verze 0.9 beta a jeji soucasti je i EMULATOR, takze si to muzete vsechno vyzkouset na vlastni ... myš (u skutecneho telefonu to bude prst)
Petr Šmíd aura:100
13. 8. 2008 8:51 Nový

Jde o neco jineho

celé vlákno

Tak jsem se dival na tu petici a zda se mi, ze jde o neco uplne jineho:

Google drive rozbehl soutez o nejlepsi software napsany pro Android (Android Developer Challenge). Teto souteze se zucastnilo obrovske mnozstvi tymu a vzniklo velke mnozstvi softwaru. Tyto tymy pracovaly s vydanym SDK, ktere v te dobe bylo k dispozici.

Od te doby ale vyvoj SDK pokracuje, nicmene je nyni uzavreny a bude otevren, jakmile bude platforma kompletne hotova. Novejsi verze SDK ma nyni k dispozici 50 vyhernich tymu souteze.

Samozrejme nevidim do toho, co se v Googlu deje, ale mam dojem, ze tento clanek vznikl jako nedorozumeni - petice si stezuje prave na to, ze Google drzi nove SDK zatim v uzavrenem vyvoji.

uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2008 19:12 Nový

Re: Jde o neco jineho

celé vlákno
+ 1, jde o neco jineho

Je blby, ze to pisu, ale root jde pekne do prdele. Neni co psat a denne se musi udelat 2 clanky, a tak se sem pisou sracky od sracka-autoru, ktrey pisou cokoli, jen aby neco psali... Nerozumi tomu, ale jsou to profi-pisalkove.

Je to skoda. Driv mi pripadalo, ze psali lidi az kdyz meli co psat. Jo jo...
Mark1615
Mark1615 (neregistrovaný)
19. 8. 2008 13:04 Nový

Re: Jde o neco jineho

celé vlákno
vicemene souhlasim, mrzi me ze musim rict ze zrovna na toto tema se objevuji kvalifikovanejsi clanky i na takove zumpe jako je treba idnes technet ...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2008 10:05 Nový

opět jeden parádní myšlenkový kotrmelec...

celé vlákno
Z jednoho případu projektu, jehož jádro ani není open-source, tu pan Bednář rozvíjí teorie o životnosti open-source projektů v závislosti na počtu zapojených firem -- vskutku zajímavá mentální ekvilibristika.

Pro životnost projektu není až tak podstatné, jestli ho vede jedna velká firma nebo větší počet firem. Jde o to, nakolik má o výsledky projektu někdo další zájem a jestli je to skutečně open-source. Dejme tomu, že by problém byl jen ve špatném vedení projektu. Pokud by to byl skutečně open-source projekt, na kterém by někomu skutečně záleželo, tak si udělá fork, přetáhne nespokojené vývojáře k sobě a vývoj bude pokračovat.

Problém Androidu je hlavně v tom, že SDK není open-source, takže ten fork nikdo udělat nemůže. A možná o něj ani nikdo nestojí - a v tom případě je jen dobře, pokud projekt odumře a jeho vývojáři budou dělat něco, o co bude větší zájem a co bude někomu k užitku.
Ondřej Nový aura:100
13. 8. 2008 10:53 Nový

Re: opět jeden parádní myšlenkový kotrmelec...

celé vlákno
Presne tohle sem chtel napsat. Pokud by (jak nastinuje) umrela Mozilla Foundation tak se komunita kolem vyvoje presune k forku (ktery se bude jmenovat treba SeaMonkey) a tam se bude vyvijet dal. Koordinace je dulezita, nemusi ale za ni stat velka firma (nedejboze vice firem ktere se nedomluvi)... Debian taky koordinuje manazer z velke firmy ze?
Tohle je presne vyhoda opensource. Kdyz se na to nekdo (kdo to koordinuje) vykasle, tak to muze zacit delat nekdo jiny - zde je ale dulezity zajem uzivatelu, program ktery nikdo nechce nebude ani nikdo vyvijet.
Takze clanek je akorat myslenkovy vyb*itek jednoho autora, ktery nevi o cem mluvi.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 8. 2008 10:27 Nový

adorovaným

celé vlákno
Jaké to čistoskvoucí slovo: adorovaným
kickk
kickk (neregistrovaný)
19. 8. 2008 19:01 Nový

Re: adorovaným

celé vlákno
taky mě to při čtení praštilo do očí :)
Láďa aura:100
13. 8. 2008 10:50 Nový

Mnoho povyku okolo Androidu pro nic?

celé vlákno
Pokud se ohlédnete od čtenářů specializovaných serverů, tak Android nikdo nezná. Hlavně ale tihle lidé neznají jiné telefony než Nokia, SE, LG, Samsung, možná Motorola a u nás zanedlouho i Apple. Všichni tito výrobci už vložili spoustu času a peněz do propagace své platformy, tedy samozřejmě kromě Applu, za něj to udělali jiní :-))
Google tedy bude stát spoustu úsilí, aby se u nějakého velkého výrobce uchytil výrazněji než stylem "uděláme jeden Android aby se neřeklo". Pokud se mu to nepodaří, tak skončí jako HTC - jako mobily pro pár fajnšmekrů...
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:17 Nový

Re: Mnoho povyku okolo Androidu pro nic?

celé vlákno
to mas fuk ze to zatim uzivatele neznaji .. vzdyt nebezi zadna marketingova kampan, vzdyt to jeste nebylo dokonceno .... podstatne je ze tento koncept operacniho systemu zdarma oslovuje ve velkem vyrobce a ti opravdu chteji dat sbohem drahemu microsoftu a nechat si ty penize za licence radeji pro sebe ! takze android zkratka bude v mnoha telefonech a uvidite ze to bude solidni pecka, kdyz se podivate po internetu zjistite ze spousta renomovanych analytickych spolecnosti se shodne v tom ze prave diky nizkonakladovosti androida pro vyrobce je dost pravdepodobne ze linuxove OS budou mit na telefonech do dvou let i 30% podil ... samozrejme nemohou to vedet jiste, ale davaji tim jasne na jevo ze to bude rozhodne velmi razantni nastup.
Láďa aura:100
20. 8. 2008 0:24 Nový

Re: Mnoho povyku okolo Androidu pro nic?

celé vlákno
Tohle je pohled ze světa počítačů... Na trhu mobilů je mnohem víc hráčů než Microsoft, například Nokia dala koupením Symbianu a oznámením jeho otevření najevo, že Android je pro ní soupeř. A Nokia má 40% světového trhu.
30% trhu do dvou let je maximálně zbožný přání - kromě postoje Nokie hraje velkou roli i to, že největší růst zažívají rozvojové trhy, kde se nejvíc prodávají mobily jednoduché a levné - tudíž bez Linuxu.
Mark
Mark (neregistrovaný)
25. 8. 2008 13:29 Nový

Re: Mnoho povyku okolo Androidu pro nic?

celé vlákno
jenze o tom to prave je ... linux je v mobilech prave ze jednoduchy a levny, stejne jako bude android.
srakyi
srakyi (neregistrovaný)
13. 8. 2008 11:52 Nový

Je Android zlo?

celé vlákno
Abych nezahlcoval tuhle diskuzi, shrnul jsem radeji vse sem:

http://srakyi.modry.cz/blog/2008/08/je-android-zlo/

.. a budu moc rad, kdyz mne nekdo upozorni na jakoukoliv nepresnost. Informaci o neznamem neni nikdy dost.
Mark1615
Mark1615 (neregistrovaný)
19. 8. 2008 10:50 Nový

Re: Je Android zlo?

celé vlákno
to neslo bez toho bulvarniho titulku ? :-) lidi vy jste tema marketingovyma trikama prolezly skrz na skrz :-D vy uz to ani nevnimate .. android ... zlo ... sakra je kalkulacka zlo ? ... no mozna ano, pro firmu vyrabejici kulickova pocitadla jiste. (Doufam ze se to ted applu prilis nedotklo. :-) )
Mark1615
Mark1615 (neregistrovaný)
19. 8. 2008 10:52 Nový

Re: Je Android zlo?

celé vlákno
jinak samozrejme pekny zasveceny a strucny clanek, tak to ma byt. Takovy se mozna mel objevit tady na rootu misto toho blabolu co tu ted visi.
Radek
Radek (neregistrovaný)
13. 8. 2008 13:02 Nový

Nezavisly vyvojary

celé vlákno
Zarazile me veta

Nezávislí vývojáři, kteří pracují na aplikacích pro Androida – klíčovém prvku jeho architektury a základní podmínkou pro jeho budoucí rozšíření – si stěžují na nekomunikativnost ze strany Google.

Google prece koupil firmu (neznam ted jeji nazev), ktera zacala Androida delat. Je to normalne komercni projekt Googlu, ne nezavislych vyvojaru.

A nezavisly vyvojari delaji aplikace, ktere jsou klicovym prvkem architektury? Co je to za zvast?
Mark1615
Mark1615 (neregistrovaný)
19. 8. 2008 10:47 Nový

Re: Nezavisly vyvojary

celé vlákno
je to samozrejme zvast jaho hrom. platformou kde klicovym prvkem architektury byla samotna aplikace byl tusim naposledy DOS :-) Basnik tim asi chtel rici neco jineho, ze aplikace jsou dulezite pro prosazeni platformy jako takove protoze zvysuji jeji uzitnou hodnotu ... to je pravda, ale nikdo prece nikdy netvrdil ze vyvoj techto aplikaci by mel naostro zacit jeste pred vydanim ostre verze samotneho operacniho systemu nenii liz pravda ? ... myslim ze google to udelal dobre, chvili proste drzel vyvoj androida pod poklickou a vyda to az to bude hotove s prvnim telefonem
mm
mm (neregistrovaný)
13. 8. 2008 15:22 Nový

blamáž - ne Androida, ale Mr. Bednáře

celé vlákno
Pane Bednář, vy jste se zase vyznamenal.
Nedovedete si dát do souvislosti pár událostí a hned píšete FUD článek :-)
Mark1615
Mark1615 (neregistrovaný)
19. 8. 2008 10:44 Nový

Re: blamáž - ne Androida, ale Mr. Bednáře

celé vlákno
bohuzel je to tak, deni kolem androida peclive sleduji a presne tento dojem mam take. Pan bednar proste precelt bulvarni titulky zahranicnich clanku a zprasil z toho tento fud.
espinosa_cz
espinosa_cz (neregistrovaný)
14. 8. 2008 11:38 Nový

OpenOffice.org jste zařadil do špatné skupiny

celé vlákno
OpenOffice.org je naopak příkladem projektu ze skupiny "A", čili projektů podporovaných mnoha firmami a organizacemi či jednotlivci. OOo vyvíjí řada dalších firem, nejen SUN, na vývoji se měrou nemalou podílí Novell, RedHat, Mandriva, IBM.

OOo je ted příkladem projektu který začal ve skupině B, chytil se, napákal vývojáře a firmy, a stačil bezpečně přejít do skupiny A :)

I kdyby zájem SUNu opadl, což se mimochodem podle M. Meekse (Novell) děje, bude to sice velká škoda, ono je škoda každého vývojáře, ale rozhodně ne katastrofa.
Tomas
Tomas (neregistrovaný)
15. 8. 2008 9:05 Nový

Prvni tel.vyjde pry jeste letos

celé vlákno
Mark615
Mark615 (neregistrovaný)
18. 8. 2008 14:12 Nový

clanek je zamerne matouci, typicka hulanovina

celé vlákno
Tohle je opravdu VELICE zvlastni clanek, nepsal ho nahodou pan Hulan ? Mam osobne to podezreni ze musel naseptavat. Protoze obsahuje prvky hulanovin v kazde vete. Zamerne prekrucovani, pritom zadna lez, presto vysledek vyzniva zcela jinak nez jaka je skutecnost. Muzete mi rosimvas vysvetlit jak jdou zvasty v tomto nesmyslnem clanku dohromady z clanky na zahranicnich serverech ktere ohlasuji ze prvni android zarizeni bude patrne na trhu drive nez se ocekavalo? JAk to jde dohromady s komentari programatoru z googlu ze prvni ostra verze platformy Android je uz v podstate dokoncena a ceka se pouze na upravy ze strany operatoru a vyrobcu mobilnich telefonu ?? Muzete mi rici jak tento zvratek ktery ze sebe pan redaktor dostal jde dohromady se skutecnosti ze takrka finalni verze androida byla prezentovana uz davno na konferenci I/O a tuto finalni verzi maji k dispozici rovnez i vyvojari (ano nejdrive sice musi souhlasit s tim ze zachovaji pred launchem mlcenlivost ale k dispozici ji zadarmo maji). Takze proc jste tento matouci a troufam si rici zamerne matouci clanek vlastne vypotili ? jde opravdu zase jen o navstevnost rozhorcenych odborniku ktere tim popudite nebo uz k vam microsoft natahnul DRUHY penezovod ?
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:37 Nový

Re: clanek je zamerne matouci, typicka hulanovina

celé vlákno
nějaka videa z i/o konfery kde se prezentoval android jsou na http://www.android-mobil.cz mezi novinkami
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 8. 2008 15:21 Nový

Hmmm, byla by to opravdu škoda..

celé vlákno
Byla by to opravdu škoda, kdyby Android skončil. Nicméně první mobil od HTC by měl být na trhu již tento rok, jak tady již bylo zmíněno, takže se snad blýská na lepší časy.
Dovolím si zopakovat odkaz:
http://palmare.idnes.cz/potvrzeno-prvni-smartphone-s-google-android-prijde-jeste-letos-pwr-/chytre-telefony.asp?c=A080808_204720_chytre-telefony_ram
Mark1615
Mark1615 (neregistrovaný)
19. 8. 2008 10:42 Nový

Re: Hmmm, byla by to opravdu škoda..

celé vlákno
ano tento telefon nedavno ziskal i posveceni od FCC, bude ve vyrobě asi dost brzy
Thomas
Thomas (neregistrovaný)
19. 8. 2008 18:19 Nový

Re: Hmmm, byla by to opravdu škoda..

celé vlákno
ze by android skoncil se opravdu nemusite obavat, google s touto platformou do znacne miry spojuje svoji budoucnost...
Mark1615
Mark1615 (neregistrovaný)
19. 8. 2008 10:39 Nový

Zpráva: ANDROID SDK verze 0.9 BETA je ke stažení na webu google.

celé vlákno
Zpráva: ANDROID SDK verze 0.9 BETA je ke stažení na domovských stránkách androida
Mark1615
Mark1615 (neregistrovaný)
19. 8. 2008 12:52 Nový

Re: Zpráva: ANDROID SDK verze 0.9 BETA je ke stažení na webu google.

celé vlákno
muzete stahnout a z adresare tools/ spustit emulator.exe (plati pro win verzi sdk, jsou k dispozici i linuxove, macos ...) ... emulator rozbehne prostredi androida v podobe v jake ho uvidite na svem skutecnem telefonu se vsim vsudy, mate moznost instalovat aplikace, menit nastaveni browsit po webu cist mapu atd atd ...
Mark1615
Mark1615 (neregistrovaný)
19. 8. 2008 10:41 Nový

Zpráva: První android telefon pujde do výroby brzy, získal již posvěcení od FCC

celé vlákno
Zpráva: První android telefon pujde do výroby brzy, získal již posvěcení od FCC

http://tech.slashdot.org/tech/08/08/19/0049209.shtml
Mark1615
Mark1615 (neregistrovaný)
19. 8. 2008 13:06 Nový

VIDEO ukazka novinek Android 0.9 beta

celé vlákno
AndroidForum.cz
AndroidForum.cz (neregistrovaný)
26. 9. 2008 12:42 Nový

A vidite mesic a kousek po "smrtelnem" zaseknuti je

celé vlákno
A vidite mesic a kousek po "smrtelnem" zaseknuti je na svete funkcni system a pristroj. :D
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem