Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

D.A. Tiger aura:66
9. 11. 2010 0:45 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Díky za - jak jinak - skvělý článek. Když vidím C64 vždycky mě nějak tak chytne nostalgicky u srdce :)

Jinak jsem trochu nepochopil tehdejší logiku fa Berkeley Softworks. Proč takové obstrukce kolem API a vývoje obecně pro GEOS? Peníze? Vždyť brzy jim muselo být přece jasné, že pokud se trochu neotevřou světu, MS a Apple je vytlačí - k čemuž taky došlo. Copak byly tehdy tak slepý, že vsázely na to, že samotné (na tu dobu) skvělé vlastnosti GEOS je nad vodou neudrží, když nebude co na tom spustit?

blizzboz
blizzboz (neregistrovaný) ---.95-103-251.t-com.sk
9. 11. 2010 4:50 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

brrr ono to vyzerá horšie ako vývojové prostredie Smalltalku

Biktop
Biktop (neregistrovaný) ---.28.broadband3.iol.cz
9. 11. 2010 9:45 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

???
Nejsi tak trochu úplně mimo mísu? ;-) Speciálně pro tebe jedna dobrá rada do života: mlčením nic nezkazíš.

Pavel Křivánek aura:96
9. 11. 2010 14:03 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

To nic, blizzboz na Smalltalk plive všude, kde se objeví :-)

X
X (neregistrovaný) ---.ips-ag.cz
9. 11. 2010 9:22 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Ze vzdálenosti 30-ti let se to lehko odsuzuje, ale tehdy bylo na trhu několik (možná i více než 10) výrobců a nikdo nevěděl, kdo zvítězí (MS byli malí šmudlíci a Apple byl drahej /a tím myslím DRAHEJ/).

X
X (neregistrovaný) ---.ips-ag.cz
9. 11. 2010 9:24 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Navíc se s koncem 70-tých let objevil nový fenomén - Intelectual Property v podobě zdrojových kódů a začalo jejich utajování. Takže ta privátnost a uzavřenost se tehdy klidně mohla jevit jako úspěšná praxe.

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
9. 11. 2010 10:47 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Apple je drahý dodnes, na tom se nikdy nic nezměnilo. Nechápu co koho přinutí dát takových peněz za stroj, který vyniká prakticky jen tím, že je APPLE. Stejně tak v Dr.House, každý NTB má svíticí logo jabka. Nepopírám zásluhy této firmy ve vývoji v určitých oblastech, ale jinak je mi cenová i celá firemní filozofie dosti proti srsti.

Jinak děkuji opět za skvělý článek, ve svém dětství jsem měl po starším bráchovi Atari 800XL a koukám, že bych mohl C64 závidět. Nic takového se na mém osmibitu nekonalo. :-) Ale stejně jsme tenkrát "slintali" nad Amigou. Taková 500 či dokonce 1200 s AGA, to byla bomba. Tenkrát se chtěl bratr pustit i do Amigy CDTV, ale sešlo z toho. Což je škoda, dnes je to vzácnost, po aukcích a inzerátech se málokdy objeví a většinou těch pár nebylo v dobrém stavu. I dnes si občas prohlížím inzeráty a mám nutkání si kus této tenkrát toužené historie pořídit. Ale nevím, co bych s ní pak dělal :-)

SFS
SFS (neregistrovaný) 2001:718:1803:----:----:----:----:----
9. 11. 2010 11:23 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Uz jsi Mac drzel nekdy v ruce ?

On totiz Mac vynika:

nad MS Windows stabilitou (MS musi resit a podporovat mnohem sirsi paletu hardwaru a na stabilite vysledku je to zcela logicky znat) a kupodivu i vykonnosti, dal pak tim, ze design je postaveny od zacatku na BSD (viz problemy, ktere musi MS resit v souvislosti se zachovanim kompatibility s historickym, z pohledu bezpecnosti i filosofie designu ne zcela bezproblemovym, dedictvim)

nad Linuxem pak vynika mnohem sirsim vyberem profesionalniho softwaru a konzistenci v ovladani

D.A. Tiger aura:66
9. 11. 2010 12:28 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

nad Linuxem pak vynika .... konzistenci v ovladani

To je sice možné, ale ten vyber a možnosti. Vše natvrdo zadrátované a sešněrované do jednoho GUI a smůla. Netvrdím, že na Linuxu je vše řešeno ideálně (to ani náhodou), ale rozhodně mám oproti Win a Macu větší možnosti při přizpůsobování si svého prostředí svým potřebám. Navíc je to preferencích dotyčného uživatele. takže předhazovat to jako všeobecně platný argument je tak trochu .... divné.

Medusa
Medusa (neregistrovaný) 80.95.254.---
9. 11. 2010 12:49 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

To je sice možné, ale ten vyber a možnosti. Vše natvrdo zadrátované a sešněrované do jednoho GUI a smůla.

Ale to je presne to co lidi chtej, otevrou pocitac a je tam to co znaj a je to vsude stejny (a navic to maj vsichni takze je to cool)

D.A. Tiger aura:66
9. 11. 2010 22:44 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

"Ale to je presne to co lidi chtej, otevrou pocitac a je tam to co znaj a je to vsude stejny"

Je velkej rozdíl mezi pojmy "lidé chtějí" a "lidem bylo vnuceno", "nemají na výběr" a jsou tak naučeni. Je to stejné jako kdyby jste vykládal nějakému pralesnímu křovákovy o plechové krabici na kolečkách, která jezdí sama, a on zná tak maximálně koně (a to je navíc pro něj luxus). Win a Mac os není žádná variabilitu v GUI a desktopech dostupná, a tak lidé těžko něco takového mohou chtít, když si to nedovedou v podstatě ani pořádně představit.

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
9. 11. 2010 14:18 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Toho jsem se bál, že se tu nějaký majitel Applu chytí, nestojím o flame...Já nic takového nepopírám. Ale za ty peníze raději mám svůj Windows 7 či alternativně Ubuntu, načež mi oba systémy výborně poslouží a ušetřím. Mám NTB od Asusu a pokud jde o stabilitu Win 7 či občas užitého Ubuntu - nemají chybu.

A to, že třeba u IPhone Apple svým přístupen vlatně nařizuje, co si můžeš instalovat (jen přes AppStore), tak to mi poslouží lépe (a levněji) můj Symbian. Nehledě na časté ohánění žalobami ze strany Applu (ne vždy oprávněnými). A názory uživatelů IP kteří chodili na diskuzi o Nokii a pod anonymními přezdívkami nám vysvětlovali, jak stojí Nokie a všechno ostatní kromě IP za prd. A co jich bylo...

A tím končím tuto debatu, protože nechci vyvolávat zbytečný flame. Řekl jsem svůj názor, já bych od Applu nikdy nic nekoupil. Prostě mi ta firma nesedí. A tak to je a další debata je jen víc OT a zbytečná. Neříkám, že jsou výrobky špatné, ale já bych našel 1000 dalších věcí, kde lépe utopit peníze.

imploder
imploder (neregistrovaný) 2001:718:802:----:----:----:----:----
9. 11. 2010 20:39 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

ano, ovládání má konzistentně nešikovné

havelock
havelock (neregistrovaný) ---.109.broadband12.iol.cz
9. 11. 2010 11:25 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Jsem majitelem jednoho z těch "drahých" NTB s logem jablka, a rozhodně peněz nelituji. Už jenom velmi odolné provedení s celohliníkovým tělem a skleněným displejem při zachování vcelku pěkného vzhledu - stačí při přenášení zapnutého ntb s otevřeným displejem chytnout tento za roh a zdvihnout, a nikde nic ani nezavrže. Zkusit něco takového s běžným Acerem nebo něčím podobným tak mi běhá mráz po zádech, jak se ten plast začne prohýbat :-)

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
9. 11. 2010 14:29 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Víš ale celohliníkové či odolné provedení se nabízí i s Windows systémy a od jiných výrobců...a srovnávat s běžným Acerem za 1/3 ceny Applu je opravdu z cesty. Za těch 20-30 tisíc můžu mít už dosti luxusní NTB. A ve velkém výběru. A vše s mnohem výkonnějším HW.

krtek
krtek (neregistrovaný) ---.orange.sk
9. 11. 2010 18:07 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Můžu link? Chystám se obměnit ntb a tohle by mi dost pomohlo. Něco srovnatelného s MacBook Pro 13". Díky.

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
9. 11. 2010 18:45 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Chtít investovat tak cca 20 tisíc, jdu do tohoto:

http://www.mall.cz/notebooky-stylove/dell-vostro-3300-n10-3300-0001sof?v=458260

Hliník, vysoký výkon, stejné rozměry a výborná značka včetně sevisu až do domu a opravy či výměny do druhého dne.

Pokud by jsi chtěl levněji a nevadil linux:¨

http://www.mironet.cz/dell-vostro-v13--133quot-led--intel-celeron-m-743--2gb--250gb--intel-gma-4500mhd--bt--linux--stribrny+dp103303/

A pokud něco levnějšího tak toto:

http://www.mironet.cz/lenovo-ideapad-z360--133quot-led--intel-p6100-20ghz--2gb--500gb--intel-gma-hd--dvdrw--bt--wifi--w7pro-cz+dp113911/

Doufám, že nevadí linky, jinak se omlouvám a ať je moderátor diskuze smaže...

krtek
krtek (neregistrovaný) ---.orange.sk
9. 11. 2010 20:39 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

díky...

kvr kvr aura:95
10. 11. 2010 10:37 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Tenhle problém jsem řešil nedávno a přišlo mi, že až na Apple se snaží všichni výrobci narvat tam co nejvíc železa, navíc výkonného, takže skutečně přenosných notebooků příliš na výběr nebylo.

Nedávno jsem narazil na relativně nový Gigabyte M1405 (či 13 M1305 - ten je paradoxně těžší, aspoň podle specifikace), s cenou celkem slušnou (polovina MacBook), lehkostí MacBook.

Ale obojí jsou ultralight, jak co se týče té váhy, tak i výkonu, což nevím, zda bude vyhovovat (mi osobně jo, ale třeba pro Gentooisty to prostě není :) ).

krupkaj
krupkaj (neregistrovaný) 193.86.76.---
9. 11. 2010 12:11 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Asi se budes divit, ale i na 8bit Atari existuje GUI z konce 80 let. Jmenuje se Diamond GOS. Vhledove se blizi GEMu na Atari ST. Prodaval se tusim na cartridgi a existovalo k nemu par standardnich aplikaci. Bohuzel jsem ho nikdy nevidel na realnem Atari. Na netu jsou ale dostupne image, takze si to asi vyzkousim v emulatoru. Nejake video je tady: http://www.youtube.com/watch?v=40CPFljl3fk

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
9. 11. 2010 14:21 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Aha, tak jsem zase o něco chytřejší :-) Ale bohužel, zmíněná cartridge byla asi dosti nedostupné zboží. Pamatuji si jen na tu s Turbem2000 :-) Ta naše ukazovala i kolik zbývá do nahrání aplikace.

D.A. Tiger aura:66
9. 11. 2010 12:35 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Stejně tak v Dr.House, každý NTB má svíticí logo jabka.

Nj. to je byznys. Někde jsem četl, že různí výrobci / prodejci (nejen v oblasti IT, ale třeba oděvnictví, automobilového průmyslu, domácích potřeb) svádí přímo válku o to čí výrobky se v konkrétním filmu/seriálu objeví. A navíc je to prý docela drahý špás, taková pěkná a nenápadná reklama....

Stačí jen vzpomenout na J. Bonda. Vždycky když vyšel nový díl, tak se sáhodlouze rozebíralo čí a proč hodinky měl na ruce, v jakém autě jezdil, co měl na sobě za hadry, atpd... :-D

Mr. Cidermaster
Mr. Cidermaster (neregistrovaný) 2002:4cb6:66--:----:----:----:----:----
9. 11. 2010 17:28 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Ano, říká se tomu "product placement" a firmy za to dost hodně platí. A víte co je na tom paradoxní? Že jedna z mála firem, které product placement neuznávají a neinvestují do něj ani jediný cent, je právě firma Apple ;-)

A když už tu bylo zmiňováno to nemocniční prostředí, tak když se podívám do naší universitní nemocnice, tak to tam vypadá úplně stejně jako v tom Dr. House. Všude samý Apple. Tady v US je opravdu nasazení téhle značky mnohem více běžnější než u vás v EU.

Miloslav Ponkrác aura:59
9. 11. 2010 18:11 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

„Že jedna z mála firem, které product placement neuznávají a neinvestují do něj ani jediný cent, je právě firma Apple"

O tom velmi silně pochybuji. Před pár dny jsem skouknul The Big Bang Theory, 4. série a mám pocit, že už nevědí jak víc do toho seriálu reklamu na Apple nacpat. Například 5. díl - The Desparation Emanation má zcela evidentně přidané situace jen proto, aby mohl na Apple upozornit.

Nikdo mně nepřesvědčí, že to jsou náhody. Připouštím, že reklamy tam mohl cpát nějaký distributor s Apple, nemusí to být nutně Apple.

Nicméně když už lhát o tom, jak je Apple úžasný a čistý, tak prosím jen natolik, aby ta lež už nebyla tak zjevná. Děkuji.

Mr. Cidermaster
Mr. Cidermaster (neregistrovaný) 2002:4cb6:66--:----:----:----:----:----
9. 11. 2010 18:41 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Vážený pane, jak jste vyčetl z toho co jsem napsal, že někde lžu jak je "Apple úžasný a čistý" to opravdu nechápu.
Mohu vás ujistit, že jako někdo kdo pracuje pro firmu zajišťující support firem používající Apple hw/sw mám hodně daleko k tomu někde něco takového prohlásit. O chybách, které Apple má si dovoluji prohlásit vím více než vy.

Pochybovat o tom, že Apple neinvestuje do product placement samozřejmě můžete. Toto jejich oficiální vyjádření se dá jednoduše vygooglovat. A možná byste mohl vědět, že takovéto prohlášení, pokud by bylo nepravdivé si Apple nemůže jako veřejně obchodovatelná firma dle zdejších zákonů dovolit…
Kdyby při tom byli přistiženi, věřte, že by si konkurence "smlsla".

Nestačí mě udivovat, kolik je v Česku Apple haterů, kteří vždy vyskočí jak čertík z krabičky, když se někde něco o této firmě něco napíše. Pisatel je pak označen za ovci či lháře či ***.

PS: A nezapomeňte se podívat na show "24 Hours", myslím, že to bylo v Season 1, kdy všichni bad guys používají Windows a good guys mají Apple. Další důkaz pro vaši konspirační teorii o Apple ;-)

_dworkin
_dworkin (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
9. 11. 2010 20:46 Nový

Re: Historie vývoje GUI (7): systém GEOS

celé vlákno

Je mi to uplne jedno, ale prvni odkazy na googlu...

http://www.edibleapple.com/the-significance-of-apples-product-placement/
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/04/14/AR2006041401670.html

A jestli vydala nejake prohlaseni, tak je to mozna jen mateni a za reklamu neplati primo penezi, ale treba dodava pociace.

Jarous
Jarous (neregistrovaný) 194.228.48.---
9. 11. 2010 7:56 Nový

Super článek

celé vlákno

Víte něco operačním systému OS-9 ( od "Microware" !!! ) ?? Byl to real-time OS a taky měl grafickou nadstavbu. Docela dost se používal pro RT řízení, GUI pak hlavně na vývojových stanicích. V Česku ještě donedávna používala firma ZAT.
Myslím, že běhal na všem od 6800 až po 68040. Víc o něm nevím.

Biktop
Biktop (neregistrovaný) ---.28.broadband3.iol.cz
9. 11. 2010 10:04 Nový

Re: Super článek

celé vlákno

Původně byl vyvinut pro 6809, kterýžto procesor výrobce inspiroval k vývoji operačního systému, jenž by dokázal využít jeho vlastností (ostatně mám pocit, že ta číslovka v názvu je odvozena právě odsud). Já ho znám jako řídící OS v systémech elektronických modulů pro kontrolu fyzikálních experimentů a měření. Ve sklepě bych k němu našel několik kg dokumentace. ;-)
Navenek se hodně inspiroval Unixem, zevnitř je to velmi čistě a elegantně řešená modulární architektura efektivně využívající paměť, aniž by k tomu vyžadovala přítomnost MMU. IMHO je to přesně ukázka kvalitativní úrovně OS, kterým bývaly mohly býti vybaveny počítače IBM PC, kdyby bývali jeho tvůrci nakonec nezvolili pouze nouzové řešení, jež se na spoustu let stalo řešením definitivním.

Pavel Tišnovský aura:98
9. 11. 2010 10:07 Nový

Re: Super článek

celé vlákno

OS devitku trosku znam, ale kdybys k nemu nasel tech nekolik kg dokumentace, bylo by to myslim na nektere dalsi pokracovani skvely :-) Slo by to pls?

Biktop
Biktop (neregistrovaný) ---.28.broadband3.iol.cz
11. 11. 2010 20:57 Nový

Re: Super článek

celé vlákno

Podívám se po tom.

klusacek
klusacek (neregistrovaný) 88.103.45.---
9. 11. 2010 23:12 Nový

pekny clanek

celé vlákno

Matne si vzpominam ze Laboratorni Pristroje mely vlastni GUI nadstavbu nad DOSem (nebo mozna to bylo dokonce standalone). Meli jsme to na prumce asi k nejakemu meraku a vypadalo to lip nez windows 3.11, bezelo to rychleji a bylo to mnohem mensi.

Taky pri instalaci bylo mozne vkladat diskety v libovolnem poradi, coz bylo tehdy nevidane. Nepamatujete si nekdo jak se to jmenovalo? Mozna by to stalo za samostatny dil serialu, mam takovej mlhavej pocit ze to byl skutecne jejich puvodni produkt, celej napsanej v assembleru (bezelo to i na i286).

Honzas
Honzas (neregistrovaný) 193.179.105.---
10. 11. 2010 7:24 Nový

Re: pekny clanek

celé vlákno

Možná se pletu, ale nejmenovalo se to Inview ?

Pavel Křivánek aura:96
10. 11. 2010 9:12 Nový

Re: pekny clanek

celé vlákno

InView jsem viděl aktivně používat ještě v někdy v letech 2002/2003 :-)

klusacek
klusacek (neregistrovaný) 88.103.45.---
10. 11. 2010 10:11 Nový

Re: pekny clanek

celé vlákno

Ano, to bude ono. Dik. Jenom me zarazi ze o tom na internetu nemuzu temer nic najit....

Pavel Křivánek aura:96
10. 11. 2010 12:23 Nový

Re: pekny clanek

celé vlákno

vyrobily to Moravské přístroje a.s., Možná bych k tomu něco sehnal, kdyby měl Pavel zájem o tom napsat.

jarous
jarous (neregistrovaný) 88.146.223.---
10. 11. 2010 18:47 Nový

Re: pekny clanek

celé vlákno

InView byl, pokud vím, HMI program pod DOSem s vlastní grafickou knihovnou.Jesti se z toho pak vyvinulo obecné grafické rozhraní pro DOS, je pro mě novinka. Ještě měli InControl pro RT řízení. Dneska dělají HMI software ControlWeb.

Pavel Křivánek aura:96
10. 11. 2010 18:59 Nový

Re: pekny clanek

celé vlákno

http://www.mii.cz/art?id=551&cat=1&lang=405

Pídil jsem se po tom a měl bych k dispozici pár objemných příruček i instalační diskety.

Pavel Tišnovský aura:98
10. 11. 2010 19:12 Nový

Re: pekny clanek

celé vlákno

Jasne, kdyz bude dostatek informaci, tak o tom napisu. Jedine co o tomto systemu vim, je recenze od Martina Manise tusim ze Softwarovych novin, tu bych nekde i po tech letech asi mohl najit (mam dojem ze Martin Manis, coz je pseudonym, svoje clanky hodil na web).

V kazdem pripade mas u me pivo (ale to uz jsem sliboval uz driv ze?) :-)

Gloslyk
Gloslyk (neregistrovaný) ---.50.broadband5.iol.cz
11. 11. 2010 16:58 Nový

Dalsi info o OS InView

celé vlákno

Dobrý den, tento operační systém jsem sám kdysi mohl vyzkoušet. Bylo to ještě v době, kdy jsem měl IBM PC AT s procesorem 286 a 1MB paměti RAM. Vím, že jsem o něm postupně na internetu našel pár článků, ale jak se zdá, tak teď už to nemůžu najít. - Že už by to bylo staženo pryč? Trošku jsem teď hledal a našel jsem např. tento www odkaz: http://lege.cz/archiv/man078.htm . Taky vím, že jsem o něm někde viděl článek, který se jmenoval nějak jako "Dva kohouti na jednom smetišti" nebo tak nějak, ale opět se mi to nedaří najít. Co ještě vím, tak v době, kdy vycházely různá CD typu "domácí kancelářský software" - např. od české firmy Software602 (?Office602?), se objevilo i CD s názvem "Česká kancelář", což nebylo nic jiného než jen vlastně trochu upravená verze OS InView s výchozími/obsa­ženými aplikacemi typu InWord. Toto CD mám kdyžtak k dispozici - kdyby měl třeba někdo zájem. :-)

Pavel Tišnovský aura:98
11. 11. 2010 17:03 Nový

Re: Dalsi info o OS InView

celé vlákno

Na lege artis hledate spravne, tam ten clanek "Dva kohouti na jednom smetisti" je nebo alespon byl :-) O InView neco pripravim, diky Pavlu Krivankovi (diky!) mam uz nejake materialy.

Jestlize to licence InView na tom CD umoznuje - bylo by mozne to nekde nasdilet (popr. treba soukrome)?

Gloslyk
Gloslyk (neregistrovaný) ---.skvelynet.cz
12. 11. 2010 16:08 Nový

Re: Dalsi info o OS InView

celé vlákno

Aha, já si říkal, že je mi ten vzhled webu Lege artis nějak povědomý.. :-) Znovu jsem jej prohledával a našel jsem tam článek jménem "Další kohout na smetišti?" na www adrese http://lege.cz/archiv/man079.htm a také nějaké "pokračování" na http://lege.cz/archiv/man080.htm. Co se týče CD "Česká kancelář", tak jeho licenci monemtálně neznám. Mám ho doma, ale právě jsem mimo domov. Nicméně tento víkend se po něm podívám a zkusím tam najít nějaké informace o licenci, "READ.ME.1ST" či "ČtiMě" soubory atd. Zkusím kdyžtak udělat i nějaké foto potisku tohoto CD či jej oskenovat. Jinak jsem při hledání info o InView našel i tématicky (GUI) docela zajímavé stránky na www http://hryprodos.sweb.cz/pr.htm. Já jsem vůbec "blázen" do různých (alternativích) OS a také preferuji českou lokalizaci/do­kumentaci/tvo­ru, takže InView je pro mě docela "lahůdka"! :-) Nechci příliš odvádět téma jinam, ale rád bych ještě zmínil OS SkyOS ?rakouského? autora Robert Szeleney (projekt prý ale nedávno skončil a současný stav neznám).

Gloslyk
Gloslyk (neregistrovaný) ---.skvelynet.cz
16. 11. 2010 23:15 Nový

Re: Dalsi info o OS InView

celé vlákno

Tak jsem CD s názvem "Česká kancelář" našel, ale většina textových dokumentů na něm je ve vlastním InView/InWord formátu, takže přesnou licenci hned tak nezjistím. Budu si muset připravit nějaký virtuální PC s OS FreeDos, abych mohl dané CD spustit (ve Win 7 mi přímo spustit nejde, ale ještě jsem nezkusil všechny "kejkle" ohledně režimů "zpětné WinXP / Win2000 / Win98 atd. kompatibility"...). Nicméně jsem alespoň oskenoval potisk tohoto CD a přiložený papírový "booklet". Dal jsem to na web foto-galerii: http://fotoalba.cz/alba/Gloslyk/2266408 . Přemýšlel jsem taky o tom, že bych jen tak pro zajímavost udělal výpis seznamu všech souborů a adresářů obsažených na tomto CD, ale pak zas nevím jak ho zájemcům předat. Zkopírovat to jen tak sem do diskuze jako další příspěvek, tak to by mě asi místní moderátor brzo "hnal".. :-)

Gloslyk
Gloslyk (neregistrovaný) ---.skvelynet.cz
17. 11. 2010 12:52 Nový

Re: Dalsi info o OS InView

celé vlákno

Hmmm, tak už jsem si FreeDos do VmWare Playeru nainstaloval a také jsem tam pak nainstaloval CD Česká kancelář, ale tu licenci pořád né a né najít... :-( Zkusme se tedy kdyžtak domluvit nějak soukromě. Můj e-mail je: gloslyk<zatočená rybka nakyselo>seznam{bod­ka}cz, jinak pod přezdívkou Gloslyk jsem i na sítích ICQ, Skype či Jabber. Zkomprimované CD (metoda ZIP) má velikost 284 MB a zkomprimovaný obraz disku z virtuálního stroje VmWare s nainstalovaným FreeDOS + Česká kancelář (základní instalace) má velikost 23,5 MB.

GogoKt
GogoKt (neregistrovaný) ---.lidos.cz
6. 1. 2011 8:18 Nový

Re: Dalsi info o OS InView

celé vlákno

Zdravím,

dnes jsem si vzpomněl na začátky s PC. A tak jsem hledal na netu nějaké zmínky o InView a nic moc. Mohl bych Vás poprosit o iso toho CD? Chtel bych tak z nostalgie se na to mrknout. Muj mail jest info(zav)nostechno­logy.cz. Děkuji...

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem