Pane Tišnovský, píšete to moc pěkně, Vaše články a seriály opravdu rád čtu, ale nešlo by něco udělat s obrázky? Příliš často je opakujete, a to kolikrát i zbytečně - zrovna v tomhle dílu vidí čtenář napřed 4 fotky úplně jiných konzolí, než o jaké píšete, a až páty obrázek je ten "správný" - a navíc ty čtyři obrázky už viděl (i několikrát) v předchozích dílech!
Přimlouvám se za to, aby obrázků klidně bylo míň, jen když budou více relevantní... Navíc, tohle je seriál, takže se dá předpokládat, že jednotlivé díly čtou ti samí lidé a opakující se fotku či screenshot opravdu vidí po několikáté - mě osobně to moc nebaví... A kdybyste ten seriál potom vydal i jako PDF knihu (což by bylo určitě prospěšné), efekt opakujících se obrázků se tím ještě zesílí, protože čtenář pravděpodobně bude číst několik kapitol za sebou a praští ho to do očí...
Děkuji za pochopení.
Dobry den, je to pravda, nektere obrazky se opakuji (snazim se - mozna zbytecne - prokladat odstavce obrazky). Problem je samozrejme s (c) u nekterych obrazku, na netu jich je hodne, ale v clanku je nelze pouzit. Budu se snazit toho vyvarovat, napriklad priste budou jen screenshoty her, takze zadne opakovani.
Takze namisto prumerne 16ti obrazku staci/vyhovuje napriklad jen 8-10?
Třeba 8-10, hlavně když budou všechny relevantní... Například v tom dnešním článku by myslím stačily tyhle: fotka konzole, otevřené konzole, jeden screenshot když to není přímo z té konzole (kdyby byl, tak klidně víc) a všechny obrázky z odstavce o zvukovém čipu, jen u toho dema nevím, jestli bylo přímo pro tu konzoli - pokud ne, bylo by to na zvážení, já bych ho tam asi dal jen kdyby nebyl použit i jinde...
Ahoj, Já jsem vlastnil v 90‘ letech SEGU MASTER SYSTÉM 2 určený pro Evropský trh a spoustu her. Ani jedna hra nehrála hudbu pomocí čipu Yamaha YM2413 s FM syntézou! Grafika byla na svou dobu pěkná ale s tím zvukem a hudbou to nebylo vůbec slavné. Ba přímo příšerné. To skřípání a pískání bylo daleko horší, než u konkurenčního Nintenda NES a Commodore 64. Vy píšete, že tato konzole měla zvukovou syntézu, ale neměla ji určenou pro Evropský trh. Co já vím, tak zvukovou syntézu obsahovala jen Japonská verze. Proto tady něco nehraje! Mrkněte na specifikace zde> Sound (FM): Yamaha YM2413 Mono FM synthesis Switchable between 9 tone channels or 6 tone channels + 5 percussion channels Included as a built-in "accessory" with the Japanese Master System (1987). Evropská a Americká verze měla jen Sound (PSG): Texas Instruments SN76489 (note that the Sega Master System, Game Gear, and Mega Drive used a slightly altered clone of the newer SN76489A, while the older SG-series used the original SN76489) 4 channel mono sound (3 Square Waves, 1 White noise)3 tone generators, 10 octaves each, 1 white noise generátor. Navíc jen pár her má hudbu s FM syntézou (zjištěno na emulátorech – vlastním kompletní sbírku her). Většina her je jenom pískání o pár oktávách s příměsí šumu. Proto je tato konzole (skoro) zvukově srovnatelná se zvukovým generátorem AY-3-8910-12 třeba s ZX-spectrem a Atari ST! Jinak vzpomínám, že jedna hra mě stála 1599,- až 1999,-Kč což už dnes nestojí ani ta nejlepší hra na konzole. Byla to velmi drahá zábava :-)
Jinak souhlasím s kolegou, že stále opakujete dokola použité screenshoty z původních článků. Při použití nových obrázků mají mizernou (hroznou) kompresi a kvalitu. Co takhle přížtě zkusit GOOGLE OBRÁZKY se zaškrtnou největší velikostí Zde - https://www.google.cz/search?q=sega+master+system&hl=cs&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=_Hx9T9utPM-SOonXhcEM&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=813#hl=cs&tbm=isch&sa=1&q=sega+master+system&oq=sega+master+system&aq=f&aqi=g2g-S8&aql=&gs_l=img.3..0l2j0i24l8.12544l12544l0l13335l1l1l0l0l0l0l58l58l1l1l0.frgbld.&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=1a20cadcd21a4a78&biw=1280&bih=813 nebo zde https://www.google.cz/search?q=sega+master+system&hl=cs&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=_Hx9T9utPM-SOonXhcEM&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=813#q=sega+master+system+P.C.B&hl=cs&tbs=isz:m&tbm=isch&source=lnt&sa=X&ei=in19T-jjOJHb4QTXi7ntDA&ved=0CA4QpwUoAg&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=a2091c595015ce1c&biw=1280&bih=813 Jinak pěkný článek.
Děkuji za vysvětlení, ale pochybuji o nějaké žalobě vůči autorovi. Jedná se o běžně dostupné obrázky na internetu a zhruba na stejné téma. Pochybuji o radikální(mu) napadení ze strany autora vůči © copyrightu. Myslim si, že nikdo nebude vyhledávat jednotlivé články a napadat jejich autory vůči © copyrightu. Jedná se totiž o retro konzole a to je něco jiného, než nějaké foto modelky.
Bez dostupných obrázků by vymizela historie a vzpomínky na legendární konzole. Jinak říkám (ANO), že si rád něco z internetu půjčím a tím určitě nekradu. Pokud by jsem to ukradl, tak by tím původní autor utrpěl škodu a to se tak určitě nikdy nestalo. Navíc jak může původní autor obrázku nárokovat práva, když není vůbec zřejmé, že on je ten tvůrce tohoto díla? To by jsem rád věděl??? He,he...
Dobrý den, Já jsem nadšenec a nechci být uváděný jako autor. Berte to jako dárek pro vás. Je to vaše a dělejte si s tím co chcete. Michal
Odkaz ke stažení v souboru ZIP zde > http://db.tt/PgCHvOeb
Už se moc těším na další mé nejoblíbenější konzole na ROOT.CZ
Tak už to mám i v mobilu (SEGA MASTER SYSTEM) na androidu (Samsungu GALAXY S) pomocí emulátoru (GEAROID emulátor). Jsem vlastník originálních ROMEK, tak je to legální. Musím říct, že emuluje zcela přesně a dokonale jako na mé TV. Prostě jsou to moc zábavné hry. To není jako dnes, kdy hrám chybí hratelnost a zábava. Jenom škoda, že firmy většinu her vyráběly na nejlehčí obtížnost a s nekonečným počtem opakování (creditů). Díky tomuto seriálu a nostalgickým vzpomínkám budu instalovat všechny konzole a počítače do mobilu, protože je chci mít stále sebou na cestách. Jsem totiž vlastník kompletní sbírky her na NES, SNES, SMS, MEGA DRIVE, ZX-SPECTRUM, C64, AMIGA 16-32 Bit, N64, PSX a MAME Coin-op emulátoru. NA HDD v počítači mám asi 200GB dat emulátorů a kompletních ROMEK snad na vše co existuje.
Tady je odkaz na jednotlivé konzole - http://www.gameland.gr/geoanas/collection2.htm
♡ Skvělé, bravissimo :-) Moc pěkný článek.
Sega Master System je 8-bitová herní konzole vydaná firmou Sega v roce 1986. Její originální japonské jméno bylo Sega Mark III, ale Master System se v Japonsku také používalo. Na Evropském trhu byl její prodej srovnatelný s jejím hlavním konkurentem, firmou Nintendo, díky její velké dostupnosti, ale příliš neuspěla na severoamerickém a japonském trhu. Master System vyšel jako přímý konkurent NES ve třetí generaci herních konzolí. Její nástupce Sega Game Gear je kapesní konzole Master System, s pár vylepšeními.
Neobvyklá vlastnost Master Systemu byl dvojitý vstup pro media, na kazety a na karty. Vstup na karty používal malé karty o velikosti kreditní karty, podobně jako PC Engine / TurboGrafx-16. Kazety měly mnohem vyšší kapacitu, zatímco karty byly o dost menší a používaly se pro levnější hry. 3D brýle se připojovaly pomocí kartového vstupu, a umožnily tak 3D efekty pro speciálně navržené kazetové hry. Tímto způsobem oba vstupy pracovaly dohromady. Vstup na karty byl odstraněn u Master System II, a používal pouze kazety, to pomohlo snížit cenu výroby. Jelikož byly karty nepopulární vyšlo na nich jen pár her, většina z nich poté vyšlo i jako kazety. Ve vývoji byla také disketová mechanika pro Mega Drive ale nikdy nevešla do prodeje.
Master System ovladač měl jen 2 tlačítka, jedno vykonává funkci Start tlačítka, pause tlačítko je přímo na konzole. Ovladač používá 9-pin konektor a může být propojen i s konzolemi: SEGA MegaDrive (Genesis),Atari 2600, Commodore Amiga, Atari ST, Commodore 64, Amstrad CPC či ZX Spectrum.
Light Phaser
The Light Phaser byla světelná pistole vytvořená pro Master System, byla těžší než její protějšek Nintendo Zapper. Měla více citlivou spoušť a přesnější míření.
3D brýle
SegaScope 3-D brýle používaly malou LCD obrazovku rychle se měnící mezi levou a pravou čočkou, promítaly 2 různé obrázky synchronizované s TV k vytvoření stereoskopického 3D efektu. Stejná technika se používala s podobnými brýlemi pro některé 3-D filmy v kinech, i když tyto jsou většinou nahrazeny novými metodami které už nebudou pracovat s domácí TV. Je jen osm 3-D kompatibilních Master System her.
SMS byla ve sve době (1985) odpověďí na 8bitovou herní konzoli největšího konkurenta Segy - NES od Nintenda. Dnes je už možno říci, že to byla odpověď nepříliš úspěšná, SMS se nikdy nepodařilo získat ani popularitu, ani členskou základnu NESu na nejdůležitějším trhu - v USA. Ve své dobe měl NES cca 90% trhu, a o zbylých 10% se SMS jeste dělil s Atari 7200. Důvodem neúspěchu byla zejména agresivní obchodní strategie Nintenda - firmy vyrábějící hry pro NES byly zavázány po 4 roky nekonvertovat hru pro jiný formát - neuvěřitelné vazalství, které se už s jistotou nebude nikdy opakovat... Americký antimonopolní úřad později donutil Nintendo svou politiku změnit, ale v té dobe už bylo o trhu 8mi bitových konzolí rozhodnuto. Dalšími důvody neúspěchu bylo i spoždění zahájení prodeje, nedostatek dobrého softwaru, a mizerný management - v roce 1987 byla výhradní práva v USA prodány hračkářske firmě Tonka Toys, která zcela nevhodným výběrem her pro distribuci (nechtěli prodávat božský Gauntlet, barbaři!) definitivně SMS odrovnala. Kdyz Sega uvedla na trh svou novou 16ti bitovou konzoli Genesis/Megadrive, získala práva na SMS zpět, a začala prodávat největší evropské herní hity, ale v té době už celá Amerika hrála na NESech. V Evropě byl SMS mnohem úspěšnější, velké popularity dosáhl zejména ve Velké Británii. Přece jen, většinu technických parametrů měl SMS lepší než NES...
V Japonsku se prodával také Gamboy - SMS klon vyráběný v licenci Samsungu.
Hardware
Grafika VDP (Video Display Processor) - Texas Instruments TMS9918A
Barvy 64 z palety 256
CPU 8mi bitovy Z80 na 3.6MHz
RAM 64kBits (8 KB)
BOOT ROM 64 kbit (8 KB) až 2048 kbit (256 KB)
VideoRAM 128kBits (16 KB)
Rozlišení 256x192
Audio mono - Texas Instruments SN76489
Media cartridge až do 4MBit
Periferie světelné pero, pistole (Light Phaser), Sports Pad, 3-D bryle (AFAIK na SMS se objevily vůbec poprvé), různé joysticky, Rapid Fire Unit, Infrared Control Pad...
Kompatibilita: hry, prodávané v Evrope, USA, a Japonsku jsou vzájemně kompatibilní.
Předchůdci a příbuzné konzole:
SG-1000
Vůbec první systém, který Sega vyráběla. Prodával se pouze v Japonsku a v Číně asi od roku 1983 za cca 15000 yenů.
SC-3000/SC-3000H
Začal se prodávat na konci roku 1983 v Japonsku, Číně, Austrálii a Evropě. Stál asi 29000 yenů/690000 lir (H verze 33800/790000).
CPU: NEC 780C (klon Z80A) na 4 MHz
RAM: 16Kb / 32Kb (SC-3000H)
Video RAM: 16Kb
ROM: 18k
Rozlišení: 256x192 (16 barev)
Klavesnice měla 64 kláves - takže zjevně ne zas tak úplně herní... ;-) Ostatně se k němu prodávala cartridge s Basicem, po nainstalování zbývalo údajně na samotný program celých 515 bajtů :-))))))
Dala se k němu připojit tiskárna, kartridge, kazeťák, 2 joysticky. Všechny prodávané hry byly vytvořeny firmou Sega. Systém zanikl s příchodem hitu sve doby - MSX.
Sega Mark III
Prodávala se od roku 1984 pouze v Japonsku, v podstate šlo o první verzi SMS s odlišným designem.
Sega Master System II
Druhá generace SMS (SMS II) se začala prodávat v roce 1990 - měla vylepšený design, tlačítko pause, a několik dalších nepodstatných vylepšení, ale v té době již svět ovládaly mnohem lepší 16ti bitové konzole...
V podstatě šlo o pokus přece jen uloupnout Nintendu kousek amerického trhu poté, co Sega získala zpět práva na SMS od Tonka Corporation. Prodávalo se za 49.99$.
Sega Master System III
Prodával a prodává se dodnes (!) pouze v Brazílii. Technicky totéž co SMS, pouze opět jiný design. Za existenci vděčí především zvláštním brazilským zákonům zakazujícím import informačních technologií...
Master System Super Compact
Prodával se opět pouze v Brazílii, opět kompatibilni se SMS, růžový :), s dálkovým ovládáním (!!!). V balení bylo 5 her.
Hry pro SMS si lze zahrát (krom originální konzole nebo emulátoru) také na Genesisu - zařízení, které je k tomu třeba, se prodávalo pod názvem Power Base Converter, a na Game Gearu - tady je třeba mít zařízení zvané Master Gear, což je ale vzhledem k velké podobnosti GG a SMS v podstatě pouze propojovací kabel... Hardwarová podobnost SMS a GG je ostatně i příčinou toho, že níže uvedené emulátory podporují jak SMS, tak GG.
Game Gear je vlastně handheld verze SMS, největším rozdílem je vylepšená paleta barev (nutnost, některé hry by na LCD ve svých originálních barvách byly nehratelné). Byl to velmi chytrý tah Segy, kdy uvedla na trh handheld s přístupem k velkému množství her na SMS. Ačkoliv GG nikdy nedosáhl obliby Atari Lynx/Nintendo GameBoy, svůj malý podíl na trhu si získal...
pisete:
Hardware
Grafika VDP (Video Display Processor) - Texas Instruments TMS9918A
Barvy 64 z palety 256
To prave tak neni, protoze VDP neni TMS9918A, je to od nej odvozeny cip, ktery sice je zpetne kompatibilni ale TMS nikdy nemel vsechny schopnosti VDP. Taky nemel 256 barev ale jen 64 - 2 bity na slozku RGB.
http://www.emulators.cz/konzole/sms/ ten odkaz asi zapomel pridat Michael.