Hlavní navigace

Názory k článku
Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

Josef Pavlik aura:92

Aztecka pyramida?

celé vlákno

Pyramida ze hry Montezuma's Revenge se mi zda spis Mayska nez Aztecka. Netusim, jestli Azteci staveli pyramidy ani pripadne jak vypadaly, ale ta pyramida z obrazku vypada presne jako ta, na kterou jsem osobne vylezl v Guatemale a ta byla Mayska.

Pavel Tišnovský aura:98
12. 4. 2012 13:55 Nový

Re: Aztecka pyramida?

celé vlákno

Hmm popravde receno nevim. Predkolumbovska stredni a jizni Amerika me vzdycky zajimala a skutecne mayske pyramidy vypadaji podobne (mozna maji jeste i vetsi pomer vyska:sirka), ale Aztekove meli podobny styl: http://en.wikipedia.org/wiki/Templo_Mayor. Skoda, ze vetsina jejich prace je nekde pod Mexico city :-| resp. se z toho postavily kolonialni stavby.

V kazdem pripade Montezuma evokuje Azteky, takze se kdyztak omlouvam za mateni :-)

Pravidla pro diskutující
Pravidla pro diskutující (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
12. 4. 2012 19:32 Nový

Re: Aztecka pyramida?

celé vlákno

Přidáním čtenářského příspěvku do diskusí či fóra souhlasíte s tím, že budete dodržovat následující pravidla. Při jejich hrubém porušení se vystavujete riziku smazání příspěvku, jeho modifikaci, v krajním případě i zablokování přístupu do diskusí.

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
12. 4. 2012 21:54 Nový

Re: Aztecka pyramida?

celé vlákno

A jako co? To má být co?

Michales
Michales (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 4. 2012 12:28 Nový

Re: Aztecka pyramida?

celé vlákno

Pěkné ukázky her Master Systému zde> http://youtu.be/jK4zCGAUaPA

Ivo
Ivo (neregistrovaný) 193.179.188.---
12. 4. 2012 11:50 Nový

Spy vs Spy

celé vlákno

Tie postavicky v hre Spy vs Spy nie su zlodeji ale ako sam nazov hry hovori su to spioni. (Spion proti spionovi)

lobo
lobo (neregistrovaný) 57.66.53.---
12. 4. 2012 16:49 Nový

Re: Spy vs Spy

celé vlákno

spion ako zlodej...
to mi tie dolamane joysticky nevrati :-)

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
12. 4. 2012 11:56 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

Taky jsem si jako předřečník všiml chyby, kdy pan Tišnovský označil špióny za zloděje :-) Asi nějaký vžitý omyl z hraní v mladším věku na Atárku. Ale jinak opět článek, který jsem zhltl jedním šmahem.

Jinak k SMS, koukal jsem na obrázky a na YouTube na videa a musím konstatovat, že proti např. také osmibitovému Atárku je grafika her podstatně lepší. Po zvukové stránce mi asi je zase sympatičtější Pokey. Navíc, podle příspěvku pod minulým článkem existovaly i verze s ještě osekaným zvykovým subsystémem, tam to vůbec nestálo za moc.

Pavel Tišnovský aura:98
12. 4. 2012 13:58 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

Pravda, jako mali jsme jim rikali zlodeji ;-)

To stejne je s POKEY - ja jsem na jeho zvuk i pouzivany triky zvyklej, ale treba komodoristi ho nemuzou vystat :-)

Ad grafika: ve skutecnosti ty screenshoty trosku lzou, stejne jako screenshoty z emulatoru Atarka. Chce si vyzkouset obraz na realne televizi z CRT, ono se to navic jeste prirozene rozmaze (+ na NTSC pridaji dalsi barvy :-), takze zadne kosticky.

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
12. 4. 2012 14:11 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

Možnost vyzkoušet na CRT nemám, ale koukal jsem na záznamy na YouTube, ty to přece jen přiblíží. A grafika je lepší, než na Atari. Asi to bude přeci jen novějším datem, i když se jedná o osmibity :-) Jinak POKEY vs. SID, to jest věčná debata :-D

Biktop
Biktop (neregistrovaný) ---.28.broadband3.iol.cz
12. 4. 2012 14:18 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

Jaká debata? Ataristy jsme vždycky litovali kvůli tomu chrastítku jménem POKEY. :-) Tady není nad čím debatovat. :-D

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
12. 4. 2012 14:20 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

To jsem zase něco napsal... :-D Asi jsem zapálil flame...

JmJ
JmJ (neregistrovaný) 109.164.85.---
12. 4. 2012 15:15 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

pche ;-) ten vas SID, to ma zvuk, ze me z toho boli hlava. kdezto pokey, ten me uvadi do stavu programatorske euforie ;-)

ono to proste bude tim, na cem clovek vyrostl. ja si nemuzu pomoct, ale skladby pro SID zvladnu tak max 2 az 3 po sobe, nejak mi to proste zni bolehlavove. ale skladby pro pokey posloucham v pohode temer kazy den. co se v mladi naucis... ;-)

Biktop
Biktop (neregistrovaný) ---.28.broadband3.iol.cz
12. 4. 2012 16:15 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

Tak uznávám, že zvuky á la POKEY jsou takový charakterističtější pro ty časy - nějakej ten horší (Spectrum) či lepší (POKEY) multivibrátor byl v každý mašině. SID byl přeci jen už trochu jiná liga. ;-)

Pavel Tišnovský aura:98
12. 4. 2012 19:44 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

Hehe, ale na letosni Atariade to nazivo nereknes :-) POKEY nahodou byl multivibrator s menitelnou amplitudou, takze zadnej PC Speaker :-)

JmJ
JmJ (neregistrovaný) ---.barinka.net
12. 4. 2012 23:03 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

Vy se chystate v sobotu do Prostejova? Pokud ano, tak se zrejme potkame :-)

Pavel Tišnovský aura:98
13. 4. 2012 11:09 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

Jj, ukazu se tam :-)

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
13. 4. 2012 9:52 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

Mne to připadá podobně, když jsem si pouštěl nějaké záznamy her z YouTube, tak se mi asi oproti Atárku trochu víc líbila grafika, ale zvuk mi přišel horší. Ono to je o tom, co má člověk naposloucháno. Ale třeba tohle je docela dobré: :-)

http://www.youtube.com/watch?v=0Ie4wVwMR0E&list=FLSvlCrj-a-IDGAAtk9GOZJg&index=29&feature=plpp_video

JmJ
JmJ (neregistrovaný) ---.fides.cz
13. 4. 2012 9:55 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

suhlas. grafika mi prijde jednoznacne lepsi nez na atari. vypada pestrejsi a vic se blizi grafice, ktera prisla na dalsich strojich (vzhledove). zvuk mi prijde, ze umi ledacos, ze je asi schopnejsi, ale vysledne "zabarveni" je takove usim nelahodici. nevim proc.

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
13. 4. 2012 10:06 Nový

Re: Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System)

celé vlákno

Přesně, třeba takový SidStation. Je to zajímavá věc, ale když jsem si pouštěl zvuky, které to vyluzuje...brrrr­...nějak mne to hrozně tahalo za uši.

Michales
Michales (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
12. 4. 2012 15:35 Nový

Herní konzole v běhu času: Sega Master System

Zde je seznam mých nejoblíbenějších her na Master System!

01. Alex Kidd in Miracle World (NEJLEPŠÍ HRA)
02. Phantasy Star
03. Sonic the Hedgehog
04. Wonder Boy in Monster Land
05. Fantasy Zone 2
06. Shinobi
07. Grovellious: Valley of Doom
08. Golden Axe Warrior
09. Castle of Illusion
10. Ninja Gaiden

Další pěkné hry...

Alex Kidd in Shinobi World
Asterix
Bubble Bobble
California Games
Castle of Illusion
Fantasy Zone
Golden Axe Warrior
Impossible Mission
Master of Darkness
Phantasy Star
Populous
Power Strike
Psycho Fox
Sonic 2
Star Wars
Spy vs Spy
Ultima IV
Xenon 2
Zillion

Alex Kidd in Miracle World - Nejprodávanější hra pro konzole Master System. Malý chlapec Alex z planety Aries putuje z hory Mt. Eternal, kde dosud žil, do nádherného města Radactian, aby jej uchránil před pomstou zlého Jankena Velikého. Moc pěkná hra!

Jinak ke konzoli: Sega Master System

Výrobce: Sega
Generace: třetí (8-bitová éra)
Zahájení výroby: říjen 1985 (Japonsko)
červen 1986 (USA)
září 1987 (Evropa)
Ukončení výroby: 1989 (Japonsko), 1992 (USA), 1996 (Evropa)
Prodáno kusů: 13 miliónů (údaj z roku 2009)
Média: zásuvné kazety (cartridge) a karty
Procesor (CPU): 8-bit Zilog Z80 at 3,58 MHz
Rozlišení obrazu: 256 x 192
Ovladače: křížový ovladač se 2 tlačítky, Light Phaser (světelná pistole)
Nejúspěšnější hra: Alex Kidd in Miracle World
Předchůdce: SG-1000 (1983)
Nástupce: Mega Drive (1988)

Sega Master System byla 8-bitová herní konzole vydaná firmou Sega v roce 1985. Její originální japonské jméno bylo Sega Mark III, ale Master System se v Japonsku také používalo. Na Evropském trhu byl její prodej srovnatelný s jejím hlavním konkurentem, firmou Nintendo, díky její velké dostupnosti, ale příliš neuspěla na severoamerickém a japonském trhu. Master System vyšel jako přímý konkurent NES ve třetí generaci herních konzolí. Její nástupce Sega Game Gear byla kapesní konzole Master System, s pár vylepšeními.
Neobvyklá vlastnost Master Systemu byl dvojitý vstup pro media, na kazety a na karty. Vstup na karty používal malé karty o velikosti kreditní karty, podobně jako PC Engine / TurboGrafx-16. Kazety měly mnohem vyšší kapacitu, zatímco karty byly o dost menší a používaly se pro levnější hry. 3D brýle se připojovaly pomocí kartového vstupu, a umožnili tak 3D efekty pro speciálně navržené kazetové hry. Tímto způsobem oba vstupy pracovaly dohromady. Vstup na karty byl odstraněn u Master System II, a používal pouze kazety, to pomohlo snížit cenu výroby. Jelikož byly karty nepopulární vyšlo na nich jen pár her, většina z nich poté vyšla i na kazetách. Ve vývoji byla také disketová mechanika pro Mega Drive ale nikdy do prodeje nevyšla.
Ovladač konzole Master System měl jen 2 tlačítka, jedno vykonávalo funkci tlačítka Start, pause tlačítko bylo přímo na konzoli. Ovladač používal 9-pin konektor a mohl být propojen i s konzolemi: Atari 2600, Commodore Amiga, Atari ST, Commodore 64, Amstrad CPC či ZX Spectrum. Z dalších ovladačů stojí za zmínku zejména Light Phaser. The Light Phaser byla světelná pistole vytvořená pro Master System, byla těžší než její protějšek Nintendo Zapper. Měla více citlivou spoušť a přesnější míření. Sega vyvinula též 3D brýle SegaScope 3-D, které používaly malou LCD obrazovku rychle se měnící mezi levou a pravou čočkou, promítaly 2 různé obrázky synchronizované s TV k vytvoření stereoskopického 3D efektu. Stejná technika se používala s podobnými brýlemi pro některé 3-D filmy v kinech, i když tyto jsou většinou nahrazeny novými metodami které už nebudou pracovat s domácí TV. Existovalo však jen osm 3-D her kompatibilních s konzolí Master System.
V roce 2006 se Master System dočkal reedice v podobě malé ruční konzole napájené třemi AAA bateriemi. Konzole měla vlastní obrazovku a obsahovala 20 her vydaných původně pro Master System a Game Gear.

Hry pro SMS si lze zahrát (krom originální konzole nebo emulátoru) také na Genesisu - zařízení, které je k tomu třeba, se prodávalo pod názvem Power Base Converter, a na Game Gearu - tady je třeba mít zařízení zvané Master Gear, což je ale vzhledem k velké podobnosti GG a SMS v podstatě pouze propojovací kabel... Hardwarová podobnost SMS a GG je ostatně i příčinou toho, že níže uvedené emulátory podporují jak SMS, tak GG.
Game Gear je vlastně handheld verze SMS, největším rozdílem je vylepšená paleta barev (nutnost, některé hry by na LCD ve svých originálních barvách byly nehratelné). Byl to velmi chytrý tah Segy, kdy uvedla na trh handheld s přístupem k velkému množství her na SMS. Ačkoliv GG nikdy nedosáhl obliby Atari Lynx/Nintendo GameBoy, svůj malý podíl na trhu si získal...

Moje nejlepší emulátory na PC:

01. Fusion
02. Gens Plus!
03. FreezeSMS
04. Meka
05. SMSPLUS

TŘETÍ GENERACE KONZOLÍ

Znovuzrození. Slovo nejlépe se hodící k situaci, která nastala po pádu herního trhu. Za vším stála konzole NES od Nintenda. Levnější paměťové moduly a výkonnější 8-bitové procesory dovolily vývojářům produkovat hry kvalitativně srovnatelné s těmi, které byly k vidění na arkádách. Po událostech, které vedly ke krachu herního průmyslu, už Nintendo nechtělo nic riskovat a rozhodlo se kontrolovat kvalitu third-party produktů.

Většině vydavatelů Big N omezilo počet vydaných her za rok na pět, přičemž jednou z podmínek bylo, že cartridge bude vyrábět pouze Nintendo a bude za ně placeno předem. Někteří vydavatelé tak ztratili spoustu peněz, jelikož cartridge se pak již nedaly Nintendu vrátit. Když se tak hra neprodala, byl to problém. Nintendo tento krok vysvětlovalo tím, že chtějí hráče ochránit od špatných her. Na každé hře tak byl obrázek: Nintendo Seal of Quality. Tento systém později používali všichni výrobci konzolí jako Sega, Microsoft a Sony. I dnešní DS a Wii hry toto obsahují.

The Legend of Zelda - Long long ago…the world was in the age of chaos. - První dobrodružství z této série vyšlo v roce 1986 a stál za ním Shigeru Miyamoto. Čtvrtá nejlépe prodávaná hra toho roku. Celkově se prodalo 1 690 000 kopií. O rok později přeložena a vydána v Americe. Opět velmi žádaná. Byla to jedna z prvních her, která používala zálohovatelný paměťový čip, který umožňoval hráčům hru uložit.Po sérii úspěšných arkádových her na počátku 80. let se tak Nintendo rozhodlo vytvořit konzoli. Design systému si vzal na starosti Masayuki Lemura a 15. července 1983 ji v Japonsku vydali spolu se třemi porty arkádových her: Donkey Kong, Donkey Kong Jr. A Popeye. Nintendo Family Computer (Famicom) se rozjížděl pomalu. Špatný chip totiž zapříčinil pád systému u prvních verzí. Následovala okamžitá revize s novou základní deskou a popularita začala růst. Po roce na trhu se čísla zastavila na 2 500 000 prodaných kusů. Nintendo okamžitě začalo jednat s Atari o distribuci v USA. Jednání k ničemu nevedla, proto se Nintendo rozhodlo distribuovat systém samo pod jménem Nintendo Entertainment Systém (NES). V květnu 1985 poprvé představilo Americkou verzi konzole na Consumer Electronic Show (CES). A tentýž rok v říjnu dodali na trh první limitovanou edici a 18 launch her. Mezi nimi byl například i Super Mario Bros, který v Japonsku vyšel již rok zpátky.

ctirad
ctirad (neregistrovaný) 88.103.18.---
13. 4. 2012 12:47 Nový

1993?

celé vlákno

Přijde mi divné tvrzení, že v roce 1993 Master System ustupoval konkurenčním nebo 16Bit platformám. Řekl bych, že v té době byly (i u nás) jakékoliv osmibity zcela za zenitem, kulminovala éra 16/32 bitů a růžky vystrkovalo PC a 3D konzole. Vždyť v té době vyšel Jaguar, 3DO a krátce na to Saturn a PSX.

Michales
Michales (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 4. 2012 19:29 Nový

Re: 1993?

celé vlákno

Já si vzpomínám, že v roce 1993 (u nás) byly 8-16-32 Bitové konzole skoro nesehnatelné. Jen málo prodejců v ČR prodávalo tyto konzole. Pokud jste je ale sehnaly, tak byly pěkně mastné a to nemluvím o cenách cartridge s hrami. Ten rok byl ještě skoro po revoluci a tak to u nás taky vypadalo. Díky bohu za současnou přesycenost trhu!!!!!

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
13. 4. 2012 21:27 Nový

Re: 1993?

celé vlákno

No jo, to mi bylo šest, věděl jsem o tom kulový, ale spolu s bráchou jsme nad Excaliburem slintali nad Amigou 1200... :-) Doma Atari 800XL a když člověk zíral na ty AGA obrázky...to byl sen :-)

jarda666
jarda666 (neregistrovaný) 93.185.56.---
15. 4. 2012 8:05 Nový

Re: 1993?

celé vlákno

Tak to kazdopadne , v roce 93 vysel doom pamatuju si jeho recenzi v excaliburu a v amaterskem radiu , ja byl tehda v 8 tride a ti co meli vykonejsi pc ho parili od rana do vecera. Konzole typu sega byly davno za zenitem...

atarist
atarist (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
15. 4. 2012 9:29 Nový

Re: 1993?

celé vlákno

On je svet hernich konzoli tak trosku zvlastni, protoze konzole maji mnohdy az prekvapive dlouhou moralni zivotnost, ktera neodpovida jejich technologickym parametrum. Napriklad Atari 2600 - v podstate strasne primitivni zarizeni - se prestalo vyrabet az v roce 1992, coz je skoro neuveritelne.

Duvod je ten, ze trh v CSR (nebo uz jen CR) byl a dodnes jeste je trosku pokriven tim, ze se mnozi lide na konzole divaji svrhu a s troskou pohrdani (taky jsem mel ten nazor, ze jsou to jen parodie na "skutecne" pocitace), ale jinde jsou to proste zarizenicka pro pripojeni k TV a zapnuti hry do 1-2 sekund (tolik asi trva zasunuti cartridge) a tyto uzivatele vubec netrapi, ze je tam "davno prekonany" osmibitovy mikroprocesor a dalsi technologie podivnosti :-)

Podobne SMS - ta se prodavala jeste na konci devadesatych let jako levne zarizeni, ktere se proste da deckam a bud to prezije nebo pristi vanoce dostanou novou (lepsi) krabicku :-)

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
18. 4. 2012 16:07 Nový

Re: 1993?

celé vlákno

To je ta vlastnost konzolí. Rychle a bezproblémově hrát :-) Proto jim taky jinak nefandím, pro mne je počítač víc než věc na hraní. Ale historie je zajímavá. Dnešní PS a XBoxy jsou mi úplně volné, jen na Wii se mi líbí ovladače :-)

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem