Hlavní navigace

Názor k článku Historie vývoje počítačových her (28.část - kapesní herní konzole) od Biktop - Vždyť ten originál taky má jiné obrázky. Vlk...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 5. 2012 2:19

    Biktop (neregistrovaný)

    Vždyť ten originál taky má jiné obrázky. Vlk vypadá úplně jinak a kde se u originálu zjevuje jakási kvočna se u Elektroniky zjevuje zajíc.

    Jinak bych chtěl dodat, že pracovníci Elektroniky byli známí tím, že se jim kopírování příčilo a prosazovali spíše vlastní řešení argumentujíce politickým pracovníkům, že nemá smysl kopírovat i s chybami a konstrukčními nedostatky, když mají možnost se z těchto nedostatků poučit. Bohužel, marně. Ale podařilo se jim vyvinout např. vlastní mikroprocesor (řada K1801xxx, rok 1982) inspirovaný procesorem v PDP-11, na něm založený mikropočítač Elektronika BK (= bytovoj kompjutěr) apod., což by IMHO byla ve své době i na Západě celkem zajímavá mašinka (16bitový procesor na 3 MHz, až 128 KB RAM, 512x256 černobíle a 256x256 4 barvy ze 64, Q-Bus...)

    Asi každý, kdo někdy něco vyvíjel potvrdí, že mnohem větší výzvou a "šťavnatější" prací je mít možnost realizovat nějaké vlastní řešení, než kopírovat cizí. Jenže ne vždycky k tomu je dán prostor - a v SSSR to platilo dvojnásob. Zadání "shora" zkátka neznělo vytvořit kapesní hru, ale zkopírovat ji. A je docela smutné, že právě tyto kopie se staly nejznámějšími (alespoň v této zemi) počiny podniku, jakým byl Elektronika.