Hlavní navigace

Názor k článku Historie vývoje počítačových her (31.část - herní klasiky portované na konzoli Game Boy) od Pavel Tišnovský - Obecne je to uplne stejny problem jak pro...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 6. 2012 20:38

    Pavel Tišnovský

    Obecne je to uplne stejny problem jak pro assemblery, tak pro HLL ;-) Neni totiz zadny duvod, aby pro assemblery neexistovaly rozsahle knihovny nebo jeste lepe makra pro volani dejme tomu ceckovych funkci a funkci jadra. Taky neni duvod pro to, aby volani te funkce vypadala takto skarede:

    mov eax, parametr_X
    push eax
    mov eax, parametr_Y
    push eax
    call function_XYZZY
    ...

    kdyz to muze pres makro vypadat uplne "obycejne":

    function_XYZZY(parametr_X, parametr_Y)

    viz http://en.wikipedia.org/wiki/High_Level_Assembly

    (hmm nekde zkusim pro ukazku dohledat sva makra pro volani funkci OpenGL pro MASM...)