Hlavní navigace

Názor k článku Historie vývoje počítačových her (9.část - hry pro konzoli Atari 2600 uložené ve 2048 bajtech) od Biktop - Nic ve zlém, ale doplnil bych k tomu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 1. 2012 15:30

    Biktop (neregistrovaný)

    Nic ve zlém, ale doplnil bych k tomu "...řekl by laik." :-)
    Ve skutečnosti to tak jednoduché vůbec není. Levné ARMy tu jsou už dávno a 64 KB SRAMky na čipu není nic neobvyklého. Jenže situace vypadá úplně jinak, máte-li vyvinout zařízení na baterie a počítáte každý ušetřený miliampér, případně nějaký jednoduchý modul, stovky nichž budou viset na nějaké sběrnici, z níž také mají být napájeny.
    A v neposlední řadě - komplexnost a složitost těch nadupanějších procesorů nepřidává zrovna na spolehlivosti. Roste počet řídících registrů, jež je třeba správně a ve vhodných okamžicích nastavit, množství kódu, který prostě C&P ze vzorových příkladů výrobce nebo připojíte z jejich knihoven, přičemž o bezchybnosti, resp. robustnosti toho kódu není radno si dělat nějaké přehnané iluze. Kousnutí se nějakého čidla ve výrobní lince pak není jen otázkou tlačítka RESET jako u PC, ale snadno spočitatelných finančních ztrát.
    Vývoj embedded aplikací má prostě svá specifika. ;-)