No ja nevim. S puvodni hrou to bude mit pramalo spolecnyho - napr. hoodne mensi vesmir, nemoznost pristavat na planetach(!), nemoznost urychlovani casu, atd...
Btw: skvely clanek, ale je hrich tu nezminit http://pioneerspacesim.net/.
Uzasny remake jeste uzasnejsiho Frontier II.
On se o novem dilu totiz zminoval sam David Braben :-) Resp. rikal neco v tom smyslu, ze Nint. 3DS povazuje za prvni system se skutecne pouzitelnym 3D zobrazenim a ze by se na nem nejake pokracovani Frontiera urcite vydarilo (coz vzhledem k moznostem ovladani, dostatecneho vypocetniho vykonu atd. atd. je pravda).
Jen pro doplnění, Amiga verze Frontiera neměla textury. Pamatuju se, že to bylo poprvé, kdy jsem "PCčkářům" něco záviděl. I tak ale na A1200 při větším množství objektů docela cukala. Naštestí mě příliš nebavilo ji hrát. Jen jsem tehdy nechápal, jak to David Braben dokázal, že všechno (včetně úvodního dema) nacpal na jednu disketu do jednoho (tuším 800kB) souboru...
A jinak: "Tato kašna a vlasy paní^H^H články pana Tišnovského jsou ozdobou tohoto serveru."
Nevím, čím to je, ale bez textur mi hra vždycky připadala hezčí, stylovější. Hru jsem hrál opravdu dlouho na svém tehdejším Atari 1024 STE a že něco cuká mi nikdy nějak moc nepřišlo. Framerate nejspíš nebyl nejvyšší, zato herní zážitky byly neopakovatelné.
Spíš mi vadilo, že měl počítač poněkud problémy s výpočtem dokování na vesmírné stanici, když se zrychlil při přistání čas. Dost často se pak stávalo, že se autopilot "netrefil", a než stačil člověk zareagovat, byly štíty v háji a jeden byl rád, že z lodi něco zbylo a v nákladovém prostoru dovezl alespoň pár tun zboží.
Ještě bych doplnil velmi dobrou verzi Elite pro Archimedes, která vyšla v roce 1991.
Elite 2: Frontier se mi z celé série libí nejvíce, i když na Atari ST a Amize běží dost pomalu. Mimochodem, celá hra se i po nainstalování vejde na jednu disketu 720 KB. First Encounters jsem taky zkoušel, ale moc mi nesedlo grafické zpracování.
na Amize 1200 to slo, jen pri startu z planety to desne cukalo i na Blizzardu s 68030. Asi spatna optimalizace.
U frontiera jsem stravil tolik dni a noci ze se to snad ani neda spocitat.
Zavru oci a vidim Lave station, Fomahaut, Sol, rucni pristavani na stanici s poskozenou navigaci... Za hodinu sem to dal :)
Pred lety jsem objevil EVE-online ale je to slaba naplast na genialniho predchudce, simulace zadna je to jen pozlatko.
Původní Elite jsem hrál na Didaktiku o 106, tak jsem zkusil zmiňovaný Vega Strike, vypadalo to docela slušně, až na to že to je pěkně zabugované - instruktor mluvil vícehlasně (příkazy nešly po jednom ale několik současně), každých cca 10 min. spadla celá hra, na stanicích jsou jednotlivá "aktivní místa" schovaná dokud kolem nich neprojedete myší...
Hra prostě trpí tím že je to verze 0.5.1, ale za pár let by to třeba mohlo být hratelné.
Rád bych autorovi poděkoval za opravdu skvělou a hodnotnou sérii článků o historii a vývoji her. Člověku se vybavují krásné vzpomínky na časy dávno minulé a na dlouhé hodiny strávené u těchto nezapomenutelných kousků. Potěšily mě zejména poslední dva díly této série, protože se počítám mezi věrné fanoušky série Elite/Frontier, které považuju za jedny z nejlepších a nejoriginálnějších her vůbec. Takže ještě jednou díky a těším se na další pokračování...
BTW, takě se připojuji za zmínění open-source projektu http://pioneerspacesim.net/, na kterém sám spolupracuji (zatím pouze jako překladatel do českého jazyka). Jak už uvedl RobS, je to velmi nadějně se vyvíjející remake.