Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

Petr F
Petr F (neregistrovaný)
8. 9. 2008 0:50 Nový

Pochvala

celé vlákno
Hezké.
Ukázat v podstatě bez ladu a skladu co autor používá a považuje za užitečné.
Doufám, stejně jako autor, že komentáře doplní lidé podobnými myšlenkami.
Víc takových, man si opravdu umí přečíst každý sám, ale poznat co z toho je aspoň nějak užitečné bývá problém.
smal
smal (neregistrovaný)
9. 9. 2008 11:38 Nový

Re: Pochvala

celé vlákno
+1
clanky tohoto typu mi velmi pomahaji
Ded Kenedy
Ded Kenedy (neregistrovaný)
8. 9. 2008 0:56 Nový

ld

celé vlákno
alias na ld neni moc dobry napad
Messa
Messa (neregistrovaný)
8. 9. 2008 8:10 Nový

tail -r

celé vlákno
Co používáte za tail? Ten můj parametr -r nezná, stejně tak jako dokumentace coreutils...
pht
pht (neregistrovaný)
8. 9. 2008 8:26 Nový

Re: tail -r

celé vlákno
muj take ne. google napovida neco o OSX, jelikoz tam nemaji 'tac' (cat pozpatku), ktery dela to same :-)
Petr Macek aura:96
8. 9. 2008 8:40 Nový

Re: tail -r

celé vlákno
FreeBSD mail.nekde.cz 7.0-RELEASE-p1 FreeBSD 7.0-RELEASE-p1

Freecko tez nezna tac. Man tail:
-r The -r option causes the input to be displayed in reverse order,
by line.
pht
pht (neregistrovaný)
8. 9. 2008 8:22 Nový

RE: Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

celé vlákno
du -sh * | sort -rn | head
nebude fungovat, jelikoz 500K se zaradi pred 400M ...

s tim chmod +X je to trochu nepresne, cela pravda je "execute only if the file is a directory or already has execute permission for some user (X)"

kalkulacka: bash umi rychlejsi zapis $[117+189], ale ja osobne pouzivam bc -l. jinak do (( )) lze v bashi nacpat celkem mocne aritmeticke ukony. napriklad inkrementace promenne ((x++)) misto x=$[$x+1].

krom aliasu jsou vhodne taky funkce, napr: function mcd() { mkdir -p "$1" && cd "$1"; } -- tuto funkci v aliasech neni mozno udelat kvuli $1, a zvlastnim skriptem take ne (hadejte proc :)
Petr Macek aura:96
8. 9. 2008 8:46 Nový

RE: Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

celé vlákno
du -sh * .....Mate pravdu!
u sortu je navic parametr -h. Ten dava sice hezky citelny vystup, ale zde je navic.
jc
jc (neregistrovaný)
8. 9. 2008 8:54 Nový

RE: Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

celé vlákno
Misto -h se da pouzit treba -m (megabyte).
MarMax
MarMax (neregistrovaný)
8. 9. 2008 9:38 Nový

RE: Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

celé vlákno
No, misto skadleni prikazu `du` bych radeji doporucil se podivat na utilitku `durep`, ktera se da povazovat za jakousi konzolovou nahradu filelightu:

http://www.hibernaculum.net/durep/
pht
pht (neregistrovaný)
8. 9. 2008 10:10 Nový

RE: Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

celé vlákno
jo, proc to delat jednoduse kdyz na to muzeme nasadit kolacove grafy. :-)
Plague
Plague (neregistrovaný)
8. 9. 2008 18:30 Nový

RE: Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

celé vlákno
Nebo jeste lepe KDirStat
Stanislav Brabec aura:91
8. 9. 2008 12:28 Nový

RE: Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

celé vlákno
Anebo lze také nampsat let x++.

A také třeba for ((i=0;i<10;i++));do echo $((i*2));done.
Ondra aura:80
8. 9. 2008 15:49 Nový

RE: Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

celé vlákno
Ja pouzivam:

misto='du -k * | grep -v "/" | sort -r -n | head -30'

...spolehlive to seradi dle velikosti adresare v aktualni ceste, navic bez vypisu podadresaru.

Pro autora:
1) ld je linker (prikaz), proto bych ten alias urcite volil jinak pojmenovany :)
2) Ulozit definovane aliasy bych spis doporucoval na Linuxovych distribucich spis do ~/.bashrc nebo /etc/bashrc.

O.
Plague
Plague (neregistrovaný)
8. 9. 2008 18:31 Nový

RE: Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

celé vlákno
ad bashrc: me se na gentoo dost casto updatuje, takze me stve do nej neustale prenaset aliasy, profile by se tak casto menit nemel ne?
Ondra aura:80
8. 9. 2008 18:35 Nový

RE: Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

celé vlákno
No pokud vim, tak ~/.bashrc v Tvem $HOME je proste Tvuj a me to v nem vzdycky zustava naporad (FC 8,9, Debian, CentOS, RHEL).
Plague
Plague (neregistrovaný)
8. 9. 2008 19:34 Nový

RE: Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

celé vlákno
trish
trish (neregistrovaný) ---.40.broadband4.iol.cz
27. 10. 2009 12:36 Nový

RE: Hrátky z řádky: alias, DOS, netrc a další

celé vlákno

nehadala bych, proste staci (v bashi) kombinace:
~/bin/md: [ $# -eq 1 ] && { mkdir -p "$1" 2>/dev/null || [ -d "$1" ] && cd "$1" && ls;}
alias md='. ~/bin/md'

(pro rejpaly: ano, nekdy prijde na zbytecne volani ls)

igo
igo (neregistrovaný)
8. 9. 2008 10:32 Nový

dos <-> unix text

celé vlákno
ide to i jednoduchsie s prikazmi dos2unix a unix2dos :)
Tomáš
Tomáš (neregistrovaný)
8. 9. 2008 12:42 Nový

Re: dos <-> unix text

celé vlákno
A samozřejmě existují i verze mac2neco a neco2mac.
Petr Macek aura:96
8. 9. 2008 12:54 Nový

Re: dos <-> unix text

celé vlákno
ano, existuji, nektere i zminuji. Ale treba na *BSD v zakaldnim systemu nejsou. Toto je ukazka, ze to jde i bez nich
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 9. 2008 11:09 Nový

grepovani www stranek

celé vlákno
Docela rad pouzivam: wget --quiet -O - centrum.cz | grep ...
1 011 110 111
1 011 110 111 (neregistrovaný)
8. 9. 2008 12:05 Nový

Re: grepovani www stranek

celé vlákno
Tak zkus curl
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 9. 2008 18:03 Nový

Re: grepovani www stranek

celé vlákno
kdo jednou zkusi.. uz nechce jinak.. :)
Jet Pac
9. 9. 2008 12:47 Nový

Re: grepovani www stranek

celé vlákno
Díky za tip, dám tomu šanci.

Výňatek s man stránky:
curl offers a busload of useful tricks like proxy support, user authentication, ftp upload, HTTP post, SSL connections, cookies, file transfer resume and more. As you will see below, the number of features will make your head spin!
Kaio
Kaio (neregistrovaný)
8. 9. 2008 14:29 Nový

Co je zla na cat | grep

celé vlákno
Ja len tak, ze co je zle na cat smthg | grep some-sring ?? Dik za radu.
Petr Macek aura:96
8. 9. 2008 14:34 Nový

Re: Co je zla na cat | grep

celé vlákno
O tomhle se tu uz nekolikrat vedla diskuze. Pro nektere je tam ta roura a prikaz cat zbytecny. Napisi to jako grep some-string smthg. Vysledek bude stejny, jen zpracovani bude asi o 0.000001s rychlejsi. Zalezi spis na tom, co Ti prijde prehlednejsi a vhodnejsi pro Tebe
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 9. 2008 18:15 Nový

Re: Co je zla na cat | grep

celé vlákno
Ne pro nektere. On proste JE zbytecny.

cat|grep spusti cat a grep. vystup cat je pres rouru napojeny na vstup grep. kdyz ten cat pouzijete jen na vypsani souboru, zatimco grep sam o sobe proste umi cist ze souboru, tak je zkratka zbytecne spoustet jeden proces navic a prelevat data pres rouru.

pokud jde o tu rychlost, tak si to prosim zkuste na nejakych peknych velkych datech. na trosicku zatizenem servriku. ve vyrazu, kde i bez toho rourujete 10 prikazu. apod.
Kaio
Kaio (neregistrovaný)
8. 9. 2008 18:26 Nový

Re: Co je zla na cat | grep

celé vlákno
Necham si poradit, ma to svoju logiku a uz sa cely den snazim to odnaucit a pouzit rovno grep.

Diky moc
Plague
Plague (neregistrovaný)
8. 9. 2008 18:30 Nový

Re: Co je zla na cat | grep

celé vlákno
To je sice pravda, ale me se hodnekrat stava, ze zacnu psat "cat xxx |grep yyy" a skocim u mnohem slozitejsiho vyrazu, ktery se musi mezi cat a grap vlozit. Dalsi vec je, ze ne vzdy pouzijete cat ale klidne nejaky jiny vystup, takze "cat|grep" je proste ustaleny zazity postup a je zbytecne se ucit nejakou vyjimku ktera plati pouze a jen pro netknute soubory...
pht
pht (neregistrovaný)
8. 9. 2008 19:21 Nový

Re: Co je zla na cat | grep

celé vlákno
jo, srdce optimizera nad tim breci, ale pak mame pripad typu cat *.txt | grep a to uz nezoptimalizujete. :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 9. 2008 2:00 Nový

Re: Co je zla na cat | grep

celé vlákno
souhlasim, slo mi jen o vyvraceni dojmu z pane Mackova komentare, ze jde ciste o nesmyslny vymysl puritanu.
Petr Macek aura:96
9. 9. 2008 8:56 Nový

Re: Co je zla na cat | grep

celé vlákno
ja nemluvil o tom, ze je to nesmysl. Proste nekdo grepuje v kombinaci s catem. Ja pouzivam obe moznosti. Nekdo tady uvadel rychlost. Myslim ze velka vetsina pripadu kdy se to volam s catem je proste z radky kdy neresime nejaka velka data. Pokud opravdu potrebuju vykon, nebudu to resit shell skriptem. Ale je pravda, ze jsem ten prispevek mohl formulovat lepe :-)

Ale napada mne myslenka - spousta lidi tu kombinaci pouziva. Jak to vzniklo? Nejaka ucebnice linuxu to takhle uvadi? Nebo grep drive neumel cist soubor?
pht
pht (neregistrovaný)
9. 9. 2008 9:39 Nový

Re: Co je zla na cat | grep

celé vlákno
vzniklo to tak, ze je to prirozeny lidsky postup.
mmm
mmm (neregistrovaný)
12. 11. 2008 18:53 Nový

Re: Co je zla na cat | grep

celé vlákno
grep blah *.txt
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem