Nějak mi uniká celá podstata problému. ODF užimplementovalo více než 10 konkurenčních produktů a jediný, kdo s tím má problém je Microsoft. Není vám to divné?
Jaký význam můžou podle vás mít 2 protichůdné normy, pokud jsou schváleny? A kolik norem na stejné téma je udržitelné mít, aby se z ISO nestal významově jenom toaletní papír?
Nemají se normy náhodou doplňovat, místo aby si každá norma, kdy se jí to hodní obešla existující standard, a zavedla si pro své úzké potřeby svůj (formát data, času).
Stanovisko J. Koska jsem četl velmi podrobně, jak jen se laik může snažit to přečíst. Vy si opravdu mylíte, že Microsoft je schopen a hlavně ochoten tyto připomínky v OOXML dobře zapracovat?
Už těch 6000 stran je naprosto neudržitelný počet, a kdyby měla ISO věnovat stejnou péči OOXML jako věnovala ODF, schvalovala by OOXML 18 let!
Microsoft měl dost času ovlivnit vývoj ODF. On na to kašlal a všichni tady víme proč. Schválením dnešního OOXML nebude pro nás pozitivní! To vžádném případě. Pokud se Microsoftu podaří protlačit OOXML dostaneme se do pořádné žumpy. To vám garantuju.
PS.: Nemám nic proti tomu, kdyby se na základě věcných připomínek Microsoftu rozumně doplnil ODF, aby dostatečně vyhovoval i Microsoftu samotnému. Žádnou jinou cestu tady nevidím!
Vlákno názorů k článku
Jak se hlasovalo o Open XML?
Haplo (neregistrovaný)
17. 9. 2007 8:41
Re: OOXML ne!
MS by mal zo schvalenia jednoznacne konkurencnu vyhodu :-)
Problem celeho standardu je jeho "otvorenost". Podla toho co som videl v mnohych pripomienkach, MS do toho velmi dobre zaplietol svoje vlastne proprietarne technologie a dokonca bugy.
Dufam ze to skonci nejak rozumne. Videl som nazory, ze by sa OOXML mal rozdelit na 2 standardy. Jedna cast doplni ODF, druha cast bude specifikovat kompatibility s legacy office formatmi.
Problem celeho standardu je jeho "otvorenost". Podla toho co som videl v mnohych pripomienkach, MS do toho velmi dobre zaplietol svoje vlastne proprietarne technologie a dokonca bugy.
Dufam ze to skonci nejak rozumne. Videl som nazory, ze by sa OOXML mal rozdelit na 2 standardy. Jedna cast doplni ODF, druha cast bude specifikovat kompatibility s legacy office formatmi.
El-Condor (neregistrovaný)
17. 9. 2007 9:00
Re: OOXML ne!
tuto informaci nemám potvrzemou (takže mě nekamenujte), ale proboha co je to zastandard, když se řídí aktuální implementací Wordu. To mjí všichni výrobci sledovat, jestli Microsoft nezměnil Word, aby okamžitě rovněž museli měnit implementaci?
ksfj (neregistrovaný)
17. 9. 2007 10:11
Re: OOXML ne!
"nemám potvrzemou" - takze vlastne o tom nic nevis..... tak prestan kritizovat a komentovat.
Precti si alespon ty poznamky od p. Koska.
Tagy "LikeWord95" a podobne jsou NEPOVINNE implementaci, jsou zde pouze pro zpetnou kompabilitu a je to pouze okrajova zalezitost - zadne stezejni a hlavni funkce.
OOXML je standard, akorad neni ISO. Uz jednou normou prosel.
ODF je pekny ale na spoustu veci je nemotorny a moc "basic".
Myslim si ze OOXML by mel byt standardem - po upravach - s poznamkami p. Koska (a nekterymi od IBM) souhlasim.
Precti si alespon ty poznamky od p. Koska.
Tagy "LikeWord95" a podobne jsou NEPOVINNE implementaci, jsou zde pouze pro zpetnou kompabilitu a je to pouze okrajova zalezitost - zadne stezejni a hlavni funkce.
OOXML je standard, akorad neni ISO. Uz jednou normou prosel.
ODF je pekny ale na spoustu veci je nemotorny a moc "basic".
Myslim si ze OOXML by mel byt standardem - po upravach - s poznamkami p. Koska (a nekterymi od IBM) souhlasim.
El-Condor (neregistrovaný)
17. 9. 2007 10:21
Re: OOXML ne!
pane. vraťte se do první třídy základní školy a naučte se číst. Vůbec jste si totiž můj příspěvek nepřečetl. To se pak s vámi těžko diskutuje!
Roman (neregistrovaný)
17. 9. 2007 11:03
Re: OOXML ne!
>Tagy "LikeWord95" a podobne jsou NEPOVINNE implementaci, jsou zde pouze pro >zpetnou kompabilitu a je to pouze okrajova zalezitost - zadne stezejni a hlavni >funkce.
Okrajová? Tak prosím zkuste svému zákazníkovi vysvětlit, že váš software umí sice zpracovat DOCX, ale jen pouze ty soubory, které byly vytvořeny ve správné aplikaci (rozuměj MS Office 2007). To že něco jde v MS produktech a v té vaši aplikaci ne, bude vždy vaše chyba.
Standard je tak složitý, že úplnou implementaci bude mít k dispozici jen MS a tím si zachová vedoucí pozici v kancelářských aplikací. A o to především jde.
Okrajová? Tak prosím zkuste svému zákazníkovi vysvětlit, že váš software umí sice zpracovat DOCX, ale jen pouze ty soubory, které byly vytvořeny ve správné aplikaci (rozuměj MS Office 2007). To že něco jde v MS produktech a v té vaši aplikaci ne, bude vždy vaše chyba.
Standard je tak složitý, že úplnou implementaci bude mít k dispozici jen MS a tím si zachová vedoucí pozici v kancelářských aplikací. A o to především jde.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 9. 2007 11:20
Re: OOXML ne!
Bože to jsou kraviny kolem dokola. Plugin pro ooxml si můžete stáhnout i do Office 2000 nebo Office XP.
Nové Apple iWork taky umí export do ooxml.Takže?
Mimochodem, jak jsem četl. Když se z ooxml specifikace vymažou příklady a nastavý standardní formátování písma, tak prý vychází asi 600 stránek na aplikace (word, spreadsheet etc.). Což je úplně stejné jako odp-
Nové Apple iWork taky umí export do ooxml.Takže?
Mimochodem, jak jsem četl. Když se z ooxml specifikace vymažou příklady a nastavý standardní formátování písma, tak prý vychází asi 600 stránek na aplikace (word, spreadsheet etc.). Což je úplně stejné jako odp-
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 9. 2007 12:15
Re: OOXML ne!
To je teda zajímaví, když se to zprávně nastavý! Jestli umíte číst stejně dobře, jako psát, tak jste možná četl, že to vychází na 6000 stránek :-D
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 9. 2007 13:37
Re: OOXML ne!
Ještě jednou: když se z těch 6000 stránek odstraní příklady (source code), tak to vychází na 600 stránek na aplikaci. Tj. pro docx 600, pro xlsx taky 600 etc.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 9. 2007 13:00
Re: OOXML ne!
Takže?
Takže ještě jednou a jednodušeji. DOCX soubor vytvořený v Office 2000 (s microsoft compactibility packem) je jiný, než soubor DOCX vytvořený v Office 2007. Rozdíl je v tom, že starší verze aplikace může generovat ty "nepovinné" elementy, jejichž kompletní zpracování není jednoduché. MS si tím kryje záda, ale je to bič na ostatní výrobce software.
Můžete sem dát link na to "někde četl a prý"? Rád se poučím.
Takže ještě jednou a jednodušeji. DOCX soubor vytvořený v Office 2000 (s microsoft compactibility packem) je jiný, než soubor DOCX vytvořený v Office 2007. Rozdíl je v tom, že starší verze aplikace může generovat ty "nepovinné" elementy, jejichž kompletní zpracování není jednoduché. MS si tím kryje záda, ale je to bič na ostatní výrobce software.
Můžete sem dát link na to "někde četl a prý"? Rád se poučím.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 9. 2007 13:41
Re: OOXML ne!
Na blogu Miguela de Icaza ve slavném článku o tom, že ppxml je superb standard.
Jinka zajímavé čtení pro poučení o realitě je:
http://tirania.org/blog/archive/2007/Jan-30.html
Jinka zajímavé čtení pro poučení o realitě je:
http://tirania.org/blog/archive/2007/Jan-30.html
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 9. 2007 13:50
Re: OOXML ne!
Pokud to nechcete číst:
Standard Size
Christian Stefan wrote me to point out that the OOXML specification published by ECMA uses 1.5 line spacing, while OASIS uses single spacing. I quote from his message:
ODF 722 pages
SVG 719
MathML 665
XForms 152 (converted from html using winword, ymmv)
XLink 36 (converted from html using winword, ymmv)
SMIL 537 (converted from html using winword, ymmv)
OpenFormula 371
----
3,202
Now I'm still missing some standards that would add severall hundred
pages and changing line spacing to 1.5 will bring me near the 6000
pages mark I guess. This is not very surprising (at least for me)
since both standards try to solve very similar problems with nearly
equal complexity.
Zkráceně 3202x1,5=4803 stránek, což se už tak moc neliší od 6000 stránek ooxml.
Standard Size
Christian Stefan wrote me to point out that the OOXML specification published by ECMA uses 1.5 line spacing, while OASIS uses single spacing. I quote from his message:
ODF 722 pages
SVG 719
MathML 665
XForms 152 (converted from html using winword, ymmv)
XLink 36 (converted from html using winword, ymmv)
SMIL 537 (converted from html using winword, ymmv)
OpenFormula 371
----
3,202
Now I'm still missing some standards that would add severall hundred
pages and changing line spacing to 1.5 will bring me near the 6000
pages mark I guess. This is not very surprising (at least for me)
since both standards try to solve very similar problems with nearly
equal complexity.
Zkráceně 3202x1,5=4803 stránek, což se už tak moc neliší od 6000 stránek ooxml.
Jirka Wolny (neregistrovaný)
17. 9. 2007 14:48
Re: OOXML ne!
Tak si to přepočítáme znova. Pokud chci naimplementovat ODF, potřebuju si prostudovat:
ODF - 722 stránek
SVG - 0 stránek (protože SVG je už hezky dlouhou dobu standard, takže velká firma typu Microsoft by jej měla mít dávno prostudovaný; malá firma může použít některou ze stávajících knihoven)
MathML - 0 stránek (z téhož důvodu)
XForms - 0 stránek (z téhož důvodu)
XLink - 0 stránek (z téhož důvodu)
SMIL - 0 stránek (z téhož důvodu)
Podtrženo, sečteno, vychází to na 722 u ODF oproti 6000 stránek u OOXML. Při implementaci OOXML rozhodně si nestačí přečíst jen těch 600 uváděných stránek. Pokud si přečtete poznámky Jirka Koska tak zjistíte, že příklady k OOXML nejsou jen taková vata, spousta chyb byla nalezena právě až studováním těchto příkladů.
ODF - 722 stránek
SVG - 0 stránek (protože SVG je už hezky dlouhou dobu standard, takže velká firma typu Microsoft by jej měla mít dávno prostudovaný; malá firma může použít některou ze stávajících knihoven)
MathML - 0 stránek (z téhož důvodu)
XForms - 0 stránek (z téhož důvodu)
XLink - 0 stránek (z téhož důvodu)
SMIL - 0 stránek (z téhož důvodu)
Podtrženo, sečteno, vychází to na 722 u ODF oproti 6000 stránek u OOXML. Při implementaci OOXML rozhodně si nestačí přečíst jen těch 600 uváděných stránek. Pokud si přečtete poznámky Jirka Koska tak zjistíte, že příklady k OOXML nejsou jen taková vata, spousta chyb byla nalezena právě až studováním těchto příkladů.
Jirka Wolny (neregistrovaný)
17. 9. 2007 14:52
Re: OOXML ne!
Oprava: ODF + 371 stránek standardu OpenFormula.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 9. 2007 20:52
Re: OOXML ne!
Vy jste jak malej. Dokonce ani OpenOffice.org nemá implementovanou plnou podporu SVG a co víc (!!!), používá svoje vlastní proprietární (nestadardní) tagy při generování SVG.
Karel (neregistrovaný)
17. 9. 2007 13:08
Re: OOXML ne!
Ano, export do OOXML umi dnes jiz kde co. Ovsem import z OOXML uz je o poznani horsi a nektere veci dodnes nefunguji vubec. Ani na nove dokumenty, protoze MS ty "stare" veci kupodivu zapisuje i v te nejnovejsi verzi MS Word.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 9. 2007 13:58
Re: OOXML ne!
No a? Applovský Numbers.app taky neimportuje kompletně celé xlsx, protože NEUMÍ tolik funkcí, jako je ve standardu (abychom si rozuměli - nemá je implementovány). Rovněž tak definice některých stylů apod.
Na druhou stranu při exportu se ztratí design dokumentu, protože apple má jiný přístup k spreadsheetu z hlediska uživatele než ty majoritní systémy dnes.
--------
Jak píše de Icaza:
OOXML devotes 324 pages of the standard to document the formulas and functions. .... Depending on how you count, ODF has 4 to 10 pages devoted to it. There is no way you could build a spreadsheet software based on this specification.
Na druhou stranu při exportu se ztratí design dokumentu, protože apple má jiný přístup k spreadsheetu z hlediska uživatele než ty majoritní systémy dnes.
--------
Jak píše de Icaza:
OOXML devotes 324 pages of the standard to document the formulas and functions. .... Depending on how you count, ODF has 4 to 10 pages devoted to it. There is no way you could build a spreadsheet software based on this specification.
mirozbiro (neregistrovaný)
18. 9. 2007 11:55
Re: OOXML ne!
Obhajovat tagy "*word95" muze jen (prominte) uplny ignorant, nebo zastupce zainteresovane firmy. Kdyz mi mily ignorante posles ISO dokument, ve kterem bude pouzito (je fuk ze nepovinne) formatovani, kteremu rozumi jen mrchvososft, k cemu pak je, ze je to ISO? Je zajimave, je ze existuji lide, kteri se za svou hamiznost a prolhanost nestydi...
super lama (neregistrovaný)
17. 9. 2007 12:17
Re: OOXML ne!
celej proces standardizace ooxml je pekna komedie. diky ni se iso standard pro me stal jen carem papiru, kterej si muze koupit kazdej. jinak zajimavy cteni je taky tohle: http://ooxmlisdefectivebydesign.blogspot.com
Tomba (neregistrovaný)
3. 4. 2008 16:19
Re: OOXML ne!
Kdyby neschválili OOXML, prostě by jen přinutili MS podílet se na zlepšování ODF. Jinak by riskoval, že se postupně firmy začnou kvůli komunikaci se státní správou zajímat o programy pracující se standardy.

