Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Jak si při psaní na notebooku vypnout touchpad

.
. (neregistrovaný) ---.selfnet.cz
15. 7. 2009 3:18 Nový

Re: Jak si při psaní na notebooku vypnout touchpad

celé vlákno

Jednak nemůžete mít pořádně opřené ruce a hlavně se vám může občas stát nehoda, kdy si omylem označíte kus textu a stiskem další klávesy jej smažete.
Jednak se ruce při pořádném psaní neopírají a hlavně máme undo. Ale připouštím, že se to někomu může hodit.

Petr Krčmář aura:99
15. 7. 2009 6:56 Nový

Re: Jak si při psaní na notebooku vypnout touchpad

celé vlákno

Undo samozřejmě funguje, ale jen v případě, že si chyby všimnete hned. A především je to otravné, pokud to musíte řešit dvakrát do minuty.

monitor
monitor (neregistrovaný) ---.chello.sk
15. 7. 2009 4:42 Nový

maly komentar..

celé vlákno

„Pohlídejte si jen cestu ke svému příkazu synclient, může se od distribuce lišit.“

Alebo ak je cesta rozna od /usr/bin, ale je napriek tomu ulozena v $PATH, tak by malo stacit /usr/bin/env synclient, a env vacsinou byva v /usr/bin :-)

pb.
pb. (neregistrovaný) ---.solartec.cz
15. 7. 2009 7:26 Nový

Re: Jak si při psaní na notebooku vypnout touchpad

celé vlákno

Šéfredaktor a taková pravopisná chyba :-( Mějme půlku stránky. Pokud bychom jej chtěli smazat, musela by ten půlka být on, totéž platí i o tom stránce.

Petr Krčmář aura:99
15. 7. 2009 8:00 Nový

Re: Jak si při psaní na notebooku vypnout touchpad

celé vlákno

Opraveno, díky za upozornění. Mimochodem nenazval bych to pravopisnou chybou.

Michal Breškovec aura:90
15. 7. 2009 8:08 Nový

Dobrý článek, ale...

celé vlákno

Také se vám stává, že si připojíte myš a po chvilce si uvědomíte, že stejně používáte TouchPad, nebo TrackPoint? :-)

bery
bery (neregistrovaný) ---.i.cz
15. 7. 2009 8:23 Nový

Re: Dobrý článek, ale...

celé vlákno

:D občas ano

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
15. 7. 2009 8:40 Nový

Re: Dobrý článek, ale...

celé vlákno

Ne, to se mi fakt nestava. Bez mysi zacnu nejpozdeji do 5 minut nepricetne penit a nadavat nad tim, kdo vymyslel takovou pitomost jako je touchpad.

Petr Kopecký aura:92
15. 7. 2009 9:33 Nový

Re: Dobrý článek, ale...

celé vlákno

Souhlas, touchpad je dobry akorat, kdyz neni notebook na stole a i tak to boli :-))) Ale jinak super uzitecny clanek :-)

Manfred
Manfred (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
15. 7. 2009 13:13 Nový

Re: Dobrý článek, ale...

celé vlákno

Kup si něco s trackpointem (lidově poštěvák) a máš po problému :)

Alim
Alim (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 7. 2009 8:53 Nový

Re: Dobrý článek, ale...

celé vlákno

jen u TrackPointu, Až si budu příště kupovat USB klávesnici tak jedině s TrackPointem, při občasném použití je rychlejší než hledat myš někde vedle klávesnice.

HKou
HKou (neregistrovaný) ---.idsia.ch
15. 7. 2009 11:24 Nový

Re: Dobrý článek, ale...

celé vlákno

Myš už nepoužívám asi 5 let, protože trackpoint je o poznání rychlejší. Touchpad byl nakonec důvod, proč jsem si nekoupil PowerBook.

poohDA
poohDA (neregistrovaný) 195.144.99.---
15. 7. 2009 14:27 Nový

Re: Dobrý článek, ale...

celé vlákno

to ne, ale já si zas dám sluchátka na uši a po hodině zjistím, že jsem si nepustil žádnou hudbu a poslouchám ticho. :-)

Jan Machala aura:76
15. 7. 2009 8:25 Nový

Výborně!

celé vlákno

Mě se to teda nestává, ale mojí přítelkyni se to stává vždy, když píše něco na mém notebooku a zuří u toho :-D

Tohle mi moc pomůže a alespon pro ni už ten notebook nebude šmejd.

martin
martin (neregistrovaný) ---.126.broadband2.iol.cz
15. 7. 2009 8:58 Nový

obraz v odstínech šedi při psaní textu

celé vlákno

vím, že je to trochu mimo, ale:

kdysi existovaly černobílé monitory a na psaní textu to bylo super. Oproti barevnému monitoru bylo všechno jakoby „měkčí“ a obraz ani po mnoha hodinách neunavoval. Je to pičovinka ale, věděl by někdo, jak docílit sw toho, aby se zobrazování přeplo do režimu odstínů šedi?

  • jedná se o stejný efekt, jaký nastane u M$ Windows, když dáte vypnout ale nepotvrdíte – postupně zmizí barvy a obaz je černobílý.

prostě, aby ze všech r g b signálů grafárny šel ten samý obraz

Michal Krause aura:95
15. 7. 2009 9:36 Nový

Re: obraz v odstínech šedi při psaní textu

celé vlákno

Jde to při použití Compizu – modul Color Filter v sekci Přístupnost. Filtr jde zapnout jak pro obrazovku, tak pro jednotlivé okno.

martin
martin (neregistrovaný) ---.126.broadband2.iol.cz
15. 7. 2009 15:40 Nový

Re: obraz v odstínech šedi při psaní textu

celé vlákno

díky, zkusím – to by mohlo být konečně ONO ještě jednou díky, že mě to nenapadlo

Yokotashi
Yokotashi (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
15. 7. 2009 12:56 Nový

Re: obraz v odstínech šedi při psaní textu

celé vlákno

Mate-li monitor pripojen analogove, staci koupit VGA konektory (samec a samice), propojit vse 1:1 a zeleny vystup pripojit na vsechny 3 vstupy.

Bude to cernobile, ale asi k nicemu – stare profi monitory mely pixel (skvrnku na luminoforu) vetsi, nez pixel (misto na stinitku odpovidajici jednomu pixelu), takze velke plochy byly spojite. Navic mely dlouhodosvitovy luminofor. Na barevnem monitoru to nejde, protoze ma masku.

martin
martin (neregistrovaný) ---.126.broadband2.iol.cz
15. 7. 2009 15:39 Nový

Re: obraz v odstínech šedi při psaní textu

celé vlákno
  1. mám DVI a k analou už se nikdy nehodlám zvracet
  2. propojit natvrdo výstupy 3 DA převodníků je docela prasečinka a po sloučení pomocí odporů bude nižší intenzita jasu
  3. č/b bych měl natrvalo
  4. žádné bastlení, zajímá mne čist sw řešení
Cygnus
Cygnus (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 7. 2009 18:33 Nový

Re: obraz v odstínech šedi při psaní textu

celé vlákno

No, já si spíš myslím, že nastavovat odstíny šedi na barevné obrazovce je hovadina, která nemůže mít požadovaný efekt.

Jde o to, že u starých černobílých obrazovek, nebyla žádná mřížka rozdělující plochu na subpixely (malá kolečka u Invarů, nebo obdélníčky u Trinitronů, LCD atd..). Takže paprsek na takový luminofor kreslil tak kvalitně, jak kvalitně byl zaostřen, což při relativně nízkých rozlišeních 640×480, nebo max 800×600 nebyl až takový problém. Je-li monitor kvalitní, pak opravdu obraz působí příjemnějším a měkčím dojmem a neunavuje. Ale u dnešních monitorů je lepší volit kvalitní panel – SPVA/S-IPS apod., snížit jas a výsledný pocit je podobný, jen to je dražší a barevné. S panely TN můžete cvičit do aleluja a obraz bude hnusný pořád … pravda, geometricky dokonalý oproti CRT, ale třeba prosvítající černé plochy, nebo blikání bílé, když monitor reguluje jas pomocí PWM se prostě zbavit nedá, zčernobílením už vůbec ne.

Pokud máte LCD s technologií TN, tak jsou dvě možnosti 1/ vyhodit a koupit lepší, dražší 2/ přetrpět a doufat, že už konečně přijdou na trh kvalitní, levné a trvanlivé OLED nebo něco podobně dobrého.

Martin
Martin (neregistrovaný) ---.126.broadband2.iol.cz
16. 7. 2009 23:23 Nový

Re: obraz v odstínech šedi při psaní textu

celé vlákno

logické vysvětlení, ale přesto zkuste ten efekt ve woknech. Je to opravdu příjemnější. Možná je to jen subjektivní pocit, ale mě to připadá, jako bych koukal na popsaný papír..Asi stejně nelogické jako použití černobílé fotografie v době 10mpix barevných foťáků. Každopádně ten filtr do compizu zkusím.

diacone
diacone (neregistrovaný) 212.4.138.---
15. 7. 2009 9:41 Nový

stastlivci s fedorou a gnome ...

celé vlákno

… to mohou jednoduse zapnout pres System > Volby > Mys > zalozka Touchpad

DevelX
DevelX (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 7. 2009 9:41 Nový

xorg.conf

celé vlákno

Nech pozerám, jak pozerám, nenachádzam :(. Všetky vstupné zariadenia sú zakomentované vraj kvôli HALu. Any ideas? Vďaka predom.

VM
VM (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 7. 2009 10:02 Nový

Re: xorg.conf

celé vlákno

Ono to funguje i bez vlastni konfigurace, pak se touchpad tvari jako standardni mys (a nefunguje napr. skrolovani). Takze je dobre tam tu konfiguraci dopsat. U me (gentoo) vypada takhle:

Section „InputDevice“
Identifier „TouchPad“
Driver „synaptics“
Option „Device“ „/dev/input/mouse0“
Option „Protocol“ „auto-dev“
Option „LeftEdge“ „1700“
Option „RightEdge“ „5300“
Option „TopEdge“ „1700“
Option „BottomEdge“ „4200“
Option „FingerLow“ „20“
Option „FingerHigh“ „30“
Option „MaxTapTime“ „180“
Option „MaxTapMove“ „220“
Option „VertScrollDelta“ „100“
Option „MinSpeed“ „0.08“
Option „MaxSpeed“ „0.18“
Option „AccelFactor“ „0.0010“
Option „SHMConfig“ „on“
Option „TapButton1“ „1“
Option „TapButton2“ „2“ # Option „Emulate3Buttons“ „true“ # Option „Emulate3Timeout“ „70“ # Option „SendCoreEvents“ „true“ EndSection

BTW, proc na Rootovi nefunguje tag <pre> ?

Petr Krčmář aura:99
15. 7. 2009 10:20 Nový

Re: xorg.conf

celé vlákno

Ad tag pre: chybějící styl. Pro diskuse nejsou kompletní styly pro některé značky. Ty se přenesou, zobrazí, ale nenastylují. Grafik na to má už zadaný požadavek.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
15. 7. 2009 11:14 Nový

Re: xorg.conf

celé vlákno

Jojo, a v pristi petiletce bude implementovano… :-DDD

VM
VM (neregistrovaný) ---.scz.novell.com
15. 7. 2009 11:44 Nový

Re: xorg.conf

celé vlákno

Kdyby k <pre> jenom chyběl styl, tak by se měl zobrazit standardně. To se ale neděje, při náhledu se celý úsek konfiguráku zobrazil do jednoho řádku.

Na serveru typu root.cz je to celkem nemilé, často je třeba citovat nějaký konfigurák nebo zdroják. Takže předformátovaný text by se celkem hodil – nebo snad funguje nějaká alternativa, kterou jsem přehlédl?

DevelX
DevelX (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 7. 2009 12:42 Nový

Re: xorg.conf

celé vlákno

Uf, s tými číslami by som sa asi musel pohrať, predpokladám :-). Ale vďaka za radu!

Ja.
Ja. (neregistrovaný) ---.avizo.ba.cust.gts.sk
15. 7. 2009 10:05 Nový

trackpoint

celé vlákno

Preto mám notebook bez touchpadu a iba s trackpointom. Ak sa s tým naučíte robiť, tak to úplne stačí a na touchpad si ani nespomeniete.

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 82.117.156.---
15. 7. 2009 11:39 Nový

Re: trackpoint

celé vlákno

Zajimave. S touchpadem se mi pracuje v ramci moznosti dobre, ale s trackpointem des a hruza. Porad jsem si do nej tukal pri psani, tak jsem ho vypnul ;-)

vladki
vladki (neregistrovaný) ---.webstep.net
15. 7. 2009 10:14 Nový

Konecne vim na co je dobry UDEV

celé vlákno

Tak to se mi libi. Jak pomoci jedne otravne veci = UDEV zrusit druhou otravnou vec = TOUCHPAD. Nemam rad ani jedno ani druhe, a toto je prvni uzitecna aplikace UDEV o ktere jsem se dozvedel.

Prosim milovniky udev a touchpadu aby pripadny flame presmerovali do /dev/null, a muj prispevek brali ironicky ;-)

Bobrnautus
Bobrnautus (neregistrovaný) ---.77.o2-hotspot.cz.o2.com
15. 7. 2009 10:29 Nový

Jak na toto ve windows

celé vlákno

Užitečný článek. :-) Nevíte někdo, jak tohoto elegantně dosáhnout ve windows? Neexistuje na to nějaká utilitka? Předem upozorňuji, že touchpad je windows (i Linuxem) identifikován jako myš standardu HID, přičemž nejsou žádné ovladače na touchpad od výrobce. Díky za pomoc. :-)

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
15. 7. 2009 11:16 Nový

Re: Jak na toto ve windows

celé vlákno

No, pokud nam neprozradis vyrobce toho touchpadu, tak se asi poptej u vyrobce notebooku. :P Kristalove koule dosly.

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.18.broadband16.iol.cz
15. 7. 2009 13:14 Nový

Re: Jak na toto ve windows

celé vlákno

Mnoho touchpadů má zamykací tlačítko (na Acerech Fn+R7, na některých ThinkPadech Fn+F8), ale nefunguje to automaticky a někdy to nefunguje bez speciálních ovladačů.

dustin
dustin (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
15. 7. 2009 10:37 Nový

Praktické

celé vlákno

Obzvláště na netbooku je to velice praktické. Psát (třeba komentáře :) ) na eeepc901 ve winXP s netbookem např. na klíně bylo utrpení, stále si člověk něco přepisoval. eeeubuntu má vypínání defaultně na půl sekundy a k přesunu kurzoru při psaní mi již nedochází.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 193.165.135.---
15. 7. 2009 11:06 Nový

Nestacim se divit

celé vlákno

o jakejch kravinach se tu v posledni dobe pise. Cist se da tak maximalne Zdrojak. Ale je priznacne, kam az ceska linuxova komunita klesla.

tomash
tomash (neregistrovaný) ---.i.cz
15. 7. 2009 11:39 Nový

Re: Nestacim se divit

celé vlákno

No jo pan vsechno vi, vsechno zna. Me to prislo maximalne uzitecne. Koukal jsem do sveho OpenSUSe 11.1 a default je to zapnuty. Treba to maji nekde i popsane ;). Mozna by se hodila sekce „Tipy a triky pro zacatecniky“, aby to tyhle „guru“ nepohorsoavalo :D A cist zdrojaky … linux je pro me pracovni nastroj (ne hracka), delam na tom, nechci cist zdrojaky. Takze beru jakykoliv tip, ktery se hodi a usnadni praci.

Bartn
Bartn (neregistrovaný) ---.roechling-automotive.de
15. 7. 2009 16:02 Nový

Re: Nestacim se divit

celé vlákno

Predpokladam, ze „zdrojakem“ je mysleno: http://zdrojak.root.cz/

Jinak souhlas, tahle vychtavka se hodi.

Schodou okolnosti jsem nad tim zrovna minuly tyden premejslel jak na T43 vypnout touchpad aby mi neprekazel.....

Doufam, tedy ze mi to neodpoji i trackpoint …;o)

afk_cz aura:97
17. 7. 2009 8:57 Nový

Re: Nestacim se divit

celé vlákno

trackpoint zustava zapnuty ;) jinak lze nastavit syndaemon tak, ze se zakaze klikani pomoci touchpadu, ale kurzor zustane zapnuty, takze nechteny dotek maximalne pohne kurzorem, ale neprepne behem psani jinam ⇒ syndaemon -i 1 -d -t

Palo
Palo (neregistrovaný) ---.91-127-0.t-com.sk
15. 7. 2009 11:56 Nový

Re: Nestacim se divit

celé vlákno

Debilko (sorry ine oslovenie ma nenapadlo),
tak nam napis ty nieco cool hardcorove aby sme sa aj my ostatny dozvedeli nieco o tvojom uzasnom svete plnom jadrovych zdrojakov.

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.18.broadband16.iol.cz
15. 7. 2009 13:15 Nový

Re: Nestacim se divit

celé vlákno

Česká linuxová komunita nemůže za to, že nemáš ani na bazarový notebook s touchpadem ;)

jc
jc (neregistrovaný) 88.146.126.---
15. 7. 2009 12:40 Nový

Re: Jak si při psaní na notebooku vypnout touchpad

celé vlákno

Ja se divim ze nikdo nezminil hal, rek bych ze je na to lepsi napsat hal policy, jeho konfiguraky v /etc se neprepisujou pri updatu

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
15. 7. 2009 13:06 Nový

Re: Jak si při psaní na notebooku vypnout touchpad

celé vlákno

Jak v ktere distribuci, a zejmena – uzivatelske konfiguraky se neprepisuje nikde, pokud spravce balicku v dane distribuci neni padly na hlavu. Pokud nekdo namisto vytvoreni vlastniho konfiguraku pro udev/hal apod. v prislusnem adresari se zacne vrtat v systemovych instalovanych z balicku, v nichz je vyslovne napsano, ze k tomu neslouzi a ze pri aktualizaci/pre­instalaci budou zmeny ztraceny, no tak to je holt jeho boj. :P

Samuel Kupka aura:82
15. 7. 2009 13:05 Nový

Asi som divny

celé vlákno

Neviem, ci som taky divny sam, ale neviem si predstavit, ako si niekto moze nieco spravit touchpadom pocas pisania. To mate tie ruky tak blizko pri sebe? Skusal som si to 15 minut odsimulovat, ale fakt neviem prist na sposob. Prikladam aj fotku, ako drzim prirodzene ruky pri pisani. Cize poprosim niekoho, kto si stlaca touchpad pri pisani, aby tiez prilozil fotku. Seriozne ma to zaujima.

kmarty aura:79
15. 7. 2009 15:55 Nový

Re: Asi som divny

celé vlákno

S touchpadem problem nemam.
Ale relativne casto si nechtene vypinam wifinu – zlaty klasicky tlacitka, ty sensorovy jsou na zabiti.

Tomáš Knaifl
15. 7. 2009 22:37 Nový

Re: Asi som divny

celé vlákno

vis, oni existuji i jine notebooky, a kazdy ma touchpad umisteny jinak. nebo s jinou sirkou. napr. u toshiby p200d je trackapd o neco sirsi, nez by bylo vhodne a pri psani „vsemi deseti“ si clovek zavadi o touchpad velmi jednoduse.

David Šmíd aura:79
15. 7. 2009 13:23 Nový

synclient -s ?

celé vlákno

Můj synclient žádný parametr -s nezná, a proto taky to UDEV pravidlo nefunguje. Když -s odeberu, začne to fungovat.

ByCzech
ByCzech (neregistrovaný) ---.network.paskov.cz
16. 7. 2009 8:58 Nový

Re: synclient -s ?

celé vlákno

Než jsem došel sem, tak jsem na to přišel také. Debian Lenny + BPO.

TuT
TuT (neregistrovaný) ---.static.bluetone.cz
15. 7. 2009 16:19 Nový

Tapping

celé vlákno

Me zase na delsi psani staci vypnout tapping, takze mi touchpad jede, ale musim klikat tlacitkama, ale prijde mi to jako lepsi reseni, nez vypinat cely touchpad.

jarda
jarda (neregistrovaný) 213.191.125.---
15. 7. 2009 18:37 Nový

u meho low endu

celé vlákno

vypnu touch pad vhodnou kombinaci Fn a Fx . To je SW zalezitost ? Ja myslel ze mi to funguje ja ve win tak v linuxu :) Jinak mam nejake MSI 6×x

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.18.broadband16.iol.cz
15. 7. 2009 19:10 Nový

Re: u meho low endu

celé vlákno

Někdy je to HW záležitost, někdy SW, záleží na konkrétním notebooku.

Trm
Trm (neregistrovaný) 94.74.209.---
15. 7. 2009 18:56 Nový

tohle se muze stat jedine idiotum

celé vlákno

Sorry, ale tenhle problem skutecni muzi mit nemuzou, protoze nikdo normalni nema touchpad nakonfigurovany tak, ze klepnuti na touchpad = tlacitko. Je to neprofi a pro klikaci idioty. Borci, co si pripojuji mys k notebooku jsou absolutni volove, protoze nemaji dost penez na to koupit si notebook s kvalitnim touchpadem.

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.18.broadband16.iol.cz
15. 7. 2009 19:09 Nový

Re: tohle se muze stat jedine idiotum

celé vlákno

Sorry, ale klepnutí na touchpad = tlačítko (a klepnutí dvěma prsty = prostřední a třemi = pravé) je úplně normální nastavení i u notebooků za 50 000 a celkem běžně jej používám, když nemám vedle povrch, kam položit myš. A jen neprofi idiot říká někomu vůl proto, že místo touchpadu si koupí kvalitnější polohovací zařízení jako je laserová myš nebo tablet (chtěl bych vidět, jak s pomocí touchpadu budeš nějak rozumně kreslit v GIMPu).

astray
astray (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 7. 2009 22:33 Nový

Re: tohle se muze stat jedine idiotum

celé vlákno

Až budeš mít RSI, tak to pochopíš.

Zdenek Jindra aura:41
15. 7. 2009 19:21 Nový

Více zdrojů událostí

celé vlákno

Napadá mě technická otázka: Když je v systému nastaveno víc způsobů, jak se automaticky volají příkazy, může se stát, že připojím externí myš, pak začnu psát (podruhé se spustí vypínací příkaz), pak psát přestanu (zapínací příkaz) a bum – připojená myš a touchpad reaguje! Měla by tam být nějaká číselná systémová proměnná, která by začínala na 0 (povoleno) a každý zakazující příkaz by ji inkrementoval. A naopak. Nebo by se aspoň měl zjišťovat skutečný stav připojení myši, co když bude připojená už při startu?

afk_cz aura:97
15. 7. 2009 23:07 Nový

SHMConfig uz neni potreba resit

celé vlákno

V lednu jsem psal obdobny clanek na svem blogu a nedavno jsem to aktualizoval o informaci, ze SHMConfig jiz neni nutne takto konfigurovat. link je zde: http://ubuntuhow2.blog.zive.cz/…u-pri-psani/

nevim, jak ostatni distribuce, ale v ubuntu 9.04 nemusi clovek delat uz absolutne nic, staci jen dat do automatickeho spousteni syndaemon s prislusnym parametrem a vse jede, jak ma.

Vladimir
Vladimir (neregistrovaný) ---.karneval.cz
16. 7. 2009 6:45 Nový

Nefunguje mi to...

celé vlákno

Zkusil jsem (chtěl byl jen to vypínání při připojení myši). Takže jsem přidal tu sekci do xorg.conf a po restartu X jsem zkusil:
synclient TouchpadOff=1
Can't access shared memory area. SHMConfig disabled?

V logu Xorg.0.log se o načtení synapticu píše. Co jsem udělal špatně?

s
s (neregistrovaný) ---.ds.kb.cz
16. 7. 2009 13:52 Nový

Re: Nefunguje mi to...

celé vlákno

Zrejme bude potreba pridat referenci na tu sekci i do „ServerLayout“

r
r (neregistrovaný) ---.wl.softech.cz
17. 7. 2009 11:21 Nový

Re: Nefunguje mi to...

celé vlákno

Jsem na tom stejně, správně napsat sekci ServerLayout se mi nedaří, už na to nemám čas ani klid (jsem v práci). Nemáte někdo řešení ? Díky.

N0rT0n
N0rT0n (neregistrovaný) ---.static.bluetone.cz
16. 7. 2009 23:32 Nový

U HP netreba resit

celé vlákno

Mam HP Pavilion dv 9014, vse krom webkamery jede a hardwarovy lock touchpadu je samozrejmosti tlacitkem nad touchpadem. Jinak Fedora 8.

afk_cz aura:97
17. 7. 2009 8:59 Nový

Re: U HP netreba resit

celé vlákno

my ale resima automatiku. tezko si predstavit, ze kdykoliv zacnu psat, budu si rucne vypinat touchpad, abych ho pak zase rucne zapinal kvuli jednomu kliknuti pred dalsim psanim :) trosku opruz, ne ? :)

Miroslav Bendík
18. 7. 2009 8:16 Nový

Trackpoint

celé vlákno

Najrozumnejším polohovacím zariadením pre ľudí, čo skutočne s notebookom pracujú je trackpoint. Od kedy nemám touchpad je to fakt nádhera pracovať s notebookom aj mimo domu / internátu. A k článku … kedysi som mal touchpad a tiež som sa ho pokúšal vypnúť pri písaní. Lenže ono to vypne touchpad vždy keď užívateľ stlačí klávesu čo bolo pre mňa relatívne nepoužiteľné (znemožňovalo to pohodlné používanie myši s použitím modifikátorov napr. ALT pre presun okna).

Tomáš Bžatek aura:93
19. 7. 2009 18:39 Nový

xorg.conf je obsolete

celé vlákno

Jen bych si dovolil upozornit, ze sekce InputDevice v xorg.conf se od xorg-serveru 1.6.0 ignoruji by default a konfigurace vstupnich zarizeni zavisi plne na HALu, ktery se behem kratke doby stane take obsolete. Ja jsem si prozatim nastaveni touchpadu nabouchal do hal fdi pravidel.

ByCzech
ByCzech (neregistrovaný) ---.802.cz
22. 7. 2009 15:33 Nový

Touchpad po startu vypnut by default?

celé vlákno

Díky za článek, nastavil jsem si (bez parametru -s … viz. výše), ale přišel jsem na zajímavý problém. Pokud startuji notebook bez myši, najede mi do stavu, kdy je touchpad VYPNUT. To mi přijde jako dost blbé omezení. Neví někdo co s tím?

afk_cz aura:97
22. 7. 2009 21:25 Nový

Re: Touchpad po startu vypnut by default?

celé vlákno

ja mam pouze parametr -i 1 -d pridal jsem to do „po spusteni“ a funguje to OK i se startem bez mysi, i s mysi.

ByCzech
ByCzech (neregistrovaný) ---.802.cz
27. 7. 2009 9:59 Nový

Re: Touchpad po startu vypnut by default?

celé vlákno

No ale já mám i tu „fintu“ co vypíná touchpad při zasunutí myši a zapíná pří vytažení myši (udev). A ta to způsobuje…

maja
maja (neregistrovaný) ---.sdj.unipo.sk
4. 3. 2010 14:32 Nový

vypla som to :-DDDDD

celé vlákno

nepodarilo sa mi to podla toho co sa tu pise, ani som nevedela ako … ale podarilo sa mi najst toto a fakt to funguje :-)) odporucam
http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/dsn/en/document?c=us&cs=19&dl=false&l=en&s=dhs&docid=7AF43D0E7AB04063918146600340E150&doclang=en#1

miluseskoupilova
6. 7. 2011 22:47 Nový

jak vypnout

celé vlákno

dobrý den, nechci vypnout úplně touchpad, ale jen reakci na tuknutí jako potvrzení, je to strašně citlivé a i při posunování se to prostě potvrzuje
děkuji

dasdad
dasdad (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 4. 2012 16:08 Nový

otázka

celé vlákno

kdyz chcu tu automatiku jak kde mam ty radky vlozit??

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem