Názory k článku
Jak správně přejít: počítače a periferie
leos (neregistrovaný)
8. 10. 2008 1:37
Nový
zapis do blogu
celé vlákno
Ehm, nespletl si autor Roota se svym blogem?
VM (neregistrovaný)
8. 10. 2008 2:14
Nový
Re: zapis do blogu
celé vlákno
+1, tohle nepatri mezi odborne clanky, ale na osobni blog
treebeard (neregistrovaný)
8. 10. 2008 8:34
Nový
Re: zapis do blogu
celé vlákno
Toto nepatrí ani na blog, pretože to postráda akúkoľvek myšlienku. Autor si síce myslí, že nám to pomôže pri ďalších čítaní ďalších dielov seriálu, je však trochu naivné si myslieť,že čitatelia si budú jeho hardvér pamätať, či dokonca sa k tomuto článku vracať.
Pavel (neregistrovaný)
8. 10. 2008 9:58
Nový
Re: zapis do blogu
celé vlákno
A ted se zeptam ja. Patri tyhle dementni prispevky typu "+n" do diskuze? Odpovim si sam - nepatri. Co si myslite, ze ostatnim prinesete sdelenim, ze nula 321Peto si mysli to same jako predchozi pisatel? Pletete si diskuzi s anketou.
JS (neregistrovaný)
8. 10. 2008 13:20
Nový
Re: zapis do blogu
celé vlákno
Patri zkratky do diskuse? Pokud ano, pak "+1" je zkratka za "Souhlasim a nemam co bych dodal." V tomto smyslu to tedy dementni neni.
Pavel (neregistrovaný)
8. 10. 2008 14:21
Nový
Re: zapis do blogu
celé vlákno
Neodpovedel jste na zakladni otazku. Co toto sdeleni ostatnim prinese? K cemu je dobre?
45 644 (neregistrovaný)
8. 10. 2008 14:56
Nový
Re: zapis do blogu
celé vlákno
To je sprava pre autora, nie pre ostatnych diskutujucich...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 10. 2008 6:59
Nový
Re: zapis do blogu
celé vlákno
Normálně bych ani nepípl, ale dnes musím souhlasit, protože autor dnes o přechodu na Linux nevysvětlil nic - žádné komplikace s hardware či jeho funkčnost...prostě informační hodnota nulová
xxx (neregistrovaný)
8. 10. 2008 5:22
Nový
pripomina mi to jeden ftip
celé vlákno
inzerat v novinach: bohaty s ferrari, skvelym domem, atleticka postava, nekolik titulu, perfektni zamestnani s vysokym platem. zn.: nikoho nehledam, jenom se chlubim.
podobne vyznel tento clanek, autor se krasne pochlubil jake ma krasne pocitace.
docela autorovi zavidim tolik skveleho hardware.
podobne vyznel tento clanek, autor se krasne pochlubil jake ma krasne pocitace.
docela autorovi zavidim tolik skveleho hardware.
8. 10. 2008 8:39
Nový
Re: pripomina mi to jeden ftip
celé vlákno
Tak přesně takhle jsem to pochopil i já.
CIJOML (neregistrovaný)
8. 10. 2008 10:07
Nový
Re: pripomina mi to jeden ftip
celé vlákno
Hardware mam vic a z technickeho hlediska i obtizneji zprovoznitelneho, ale verejne se tim nechlubim - asi sem blbec, mohl sem si vydelat 4 kila :D
Yokotashi (neregistrovaný)
8. 10. 2008 14:09
Nový
Re: pripomina mi to jeden ftip
celé vlákno
Hmmm, ze bych sem napsal, ze mam alphaserver a inkasoval taky 4 kila? Jak casto se to da delat? Precejenom mam takovych 20-25 ujetych pocitacu, takze by se to docela vyplatilo :-).
CIJOML (neregistrovaný)
8. 10. 2008 16:16
Nový
Re: pripomina mi to jeden ftip
celé vlákno
Di do toho, ja se pridam se zkusenostmi zprovozneni vlastniho jadra na IBM H70 :) Muzeme to spojit at to ma alespon stranku strojopisneho tvaru at to neni wostuda ;)
Karel (neregistrovaný)
8. 10. 2008 7:40
Nový
Zcela nevhodne;
celé vlákno
Tento clanek mi pripomina bulvarni tisk. Nadpis je sestaveny tak, aby pritahl ctenare, ale informacni hodnota vlastniho clanku je nulova a obsah vubec s nadpisem nesouvisi.
+1 na prvni prispevek ("zapis do blogu")
+1 na druhy prispevek ("pripomina mi to jeden ftip") - velice trefne
+1 na prvni prispevek ("zapis do blogu")
+1 na druhy prispevek ("pripomina mi to jeden ftip") - velice trefne
pet (neregistrovaný)
8. 10. 2008 8:37
Nový
1. dubna ?
celé vlákno
Obavam se, ze tenhle clanek by byl blby vtip i 1. dubna ;-(
mm (neregistrovaný)
8. 10. 2008 9:01
Nový
ADT
celé vlákno
Na počítačích ADT běhal poměrně vyspělý realtime operační systém (!!)
Běžně jsme k nim měli připojeno několik terminálů na kterých jsme pochopitelně paralelně pracovali. Počítače ADT byly tehdy nasazovány k řízení technologických procesů. Šlo o východní klon počítačů Hewlett Packard řady 2100.
Takže nechápu větu o tom, že počítač ADT byl jen pro vás, kterou se snažíte zřejmě naznačit, že šlo o jednoúlohovou a jednouživatelskou záležitost. To prostě není pravda.
Na ADT býval (pokud vím jen pro výukové účely) provozován i překladač Pascalu, nejen běžný Fortran (navzdory tomu, že CPU neměla hardwarovou podporu zásobníku).
Je to strašně dávno, možná už jsou některé věci trochu zamlžené, ale myslím, že se v ničem co píšu nemýlím. Uvítám pokud mě někdo doplní.
Vím dokonce o jednom ADT, které dodnes funguje - pokud vím, na jedné nejmenované univerzitě v Čechách dostal jeden zdejší dlouholetý zaměstnanec a vyučující k 50. narozeninám originální dárek - funkční ADT :-) - šlo hlavně o to, že ADT bývaly na oné univerzitě kdysi spojeny právě s jeho jménem...a tak si ho zase může kdykoliv nastartovat...
Běžně jsme k nim měli připojeno několik terminálů na kterých jsme pochopitelně paralelně pracovali. Počítače ADT byly tehdy nasazovány k řízení technologických procesů. Šlo o východní klon počítačů Hewlett Packard řady 2100.
Takže nechápu větu o tom, že počítač ADT byl jen pro vás, kterou se snažíte zřejmě naznačit, že šlo o jednoúlohovou a jednouživatelskou záležitost. To prostě není pravda.
Na ADT býval (pokud vím jen pro výukové účely) provozován i překladač Pascalu, nejen běžný Fortran (navzdory tomu, že CPU neměla hardwarovou podporu zásobníku).
Je to strašně dávno, možná už jsou některé věci trochu zamlžené, ale myslím, že se v ničem co píšu nemýlím. Uvítám pokud mě někdo doplní.
Vím dokonce o jednom ADT, které dodnes funguje - pokud vím, na jedné nejmenované univerzitě v Čechách dostal jeden zdejší dlouholetý zaměstnanec a vyučující k 50. narozeninám originální dárek - funkční ADT :-) - šlo hlavně o to, že ADT bývaly na oné univerzitě kdysi spojeny právě s jeho jménem...a tak si ho zase může kdykoliv nastartovat...
pv (neregistrovaný)
8. 10. 2008 10:10
Nový
Re: ADT
celé vlákno
jo, ten Pascal tam opravdu byl, meli jsme na skole jako podminku pro zapocet odladit program v pascalu na ADT 4xxx (nevim uz presne kolik), a vim, ze ti, co ladili vcas, byli ve vyhode - za hodinu stihli napsat, prelozit pripadne opravit chybu, prelozit znovu a spustit a pokud bezelo, tak vytisknout potrebne.
8. 10. 2008 11:37
Nový
Re: ADT
celé vlákno
FYI, ještě zcela nedávno řídilo jedno ADT všechny semafory v Brně, je to tak cca 5 roků nazad. Dneska tam mají něco o pár generací novějšího, ale samotná optimalizace dopravy se IMHO nekonala :-)
mm (neregistrovaný)
8. 10. 2008 9:03
Nový
ADT - příloha
celé vlákno
Ještě jsem zapoměl:
Tady je fotka tzpického pracoviště systémáka u počítače ADT4500: http://www.fi.muni.cz/usr/jkucera/pv109/vystavka/xprocha1_04-03.html
Tady je fotka tzpického pracoviště systémáka u počítače ADT4500: http://www.fi.muni.cz/usr/jkucera/pv109/vystavka/xprocha1_04-03.html
nithro (neregistrovaný)
8. 10. 2008 12:37
Nový
Tohle snad ne!
celé vlákno
Nemůžu si pomoct, ale článek na me působí takovým divným dojmem. Takovým tím, já sem někdo, já mám doma ..........
Spíš sem čekal něco o tom, na jakém, že to železe se dá Linux rozjet, úskalí, problémy a jejich eventuální řešení. Např. wi-fi karty v notebookach Asus.
Tohle mi přijde spíš jako nějaká machrovinka. Sorry
Spíš sem čekal něco o tom, na jakém, že to železe se dá Linux rozjet, úskalí, problémy a jejich eventuální řešení. Např. wi-fi karty v notebookach Asus.
Tohle mi přijde spíš jako nějaká machrovinka. Sorry
nettezzaumana (neregistrovaný)
8. 10. 2008 12:46
Nový
OMG
celé vlákno
.. uff to je sila. nemel jsi nahodou zustat u tech kalkulacek?
nettezzaumana (neregistrovaný)
8. 10. 2008 12:48
Nový
Re: OMG
celé vlákno
:: Tento popis bude důležitý pro příští díl, kde se chystám popsat základní instalaci Ubuntu HH včetně zprovoznění komponent a periferií ::
.. prosim usetri nas. :/
.. prosim usetri nas. :/
LENIN POWER! (neregistrovaný)
8. 10. 2008 13:51
Nový
mno zase to tak spatny nebylo
celé vlákno
musim rici, ze na rootu dlouhodobe ctu jen diskuze a vlastni clanky preskakuji neb mi nic nerikaji, ale vycet historickeho hw se mi libil.
Kdyby mohli byt dalsi dily o historickem hw/sw a ne o soucasnem umirajicim linuxu tak bych si je s chuti precetl!
Kdyby mohli byt dalsi dily o historickem hw/sw a ne o soucasnem umirajicim linuxu tak bych si je s chuti precetl!
mm (neregistrovaný)
8. 10. 2008 16:45
Nový
Re: mno zase to tak spatny nebylo
celé vlákno
Vy jste dobrý komik.
Zrovna dnes jsem řešil další instalace Linuxových serverů u velkého zákazníka (korporace) a mohu vám říci, že o nějakém umírání nemůže být ani řeči a vše se vyvíjí přesně naopak. Jestli nám něco teď aktuálně umírá, pak možná ta podivná verze kapitalismu, založená na žití na dluh :-)
Když se podívám do diskusí na vaše příspěvky, musím konstatovat, že jste fakt dobrý bavič.
Zrovna dnes jsem řešil další instalace Linuxových serverů u velkého zákazníka (korporace) a mohu vám říci, že o nějakém umírání nemůže být ani řeči a vše se vyvíjí přesně naopak. Jestli nám něco teď aktuálně umírá, pak možná ta podivná verze kapitalismu, založená na žití na dluh :-)
Když se podívám do diskusí na vaše příspěvky, musím konstatovat, že jste fakt dobrý bavič.
LENIN POWER! (neregistrovaný)
9. 10. 2008 14:35
Nový
Re: mno zase to tak spatny nebylo
celé vlákno
Velci zakaznici nam migruji kriticke aplikace bezici na bladech z Linuxu pod Wokna z duvodu: vykon dostatecny, stabilita dostatecna, podstatne lehci administrace, lepsi virtualizace a lepsi nastroje pro spravu vice serveru soucasne. Pouzivaji na to Tivoli soft a ten umi delat s instalaci/konfiguraci par stovek serveru uzasna kouzla na par clicku mysi. Sice je ten Tivoli soft i pro Linux, ale tam zdaleka neumi to co pod woknama.
Linux uz svoji historickou ulohu v podnikovem nasazeni na x86 splnil. Nasazeni je prilis drahe na lidskou praci. Pravda Solaris je jeste horsi.
Linux uz svoji historickou ulohu v podnikovem nasazeni na x86 splnil. Nasazeni je prilis drahe na lidskou praci. Pravda Solaris je jeste horsi.
mat (neregistrovaný)
8. 10. 2008 15:07
Nový
typicky linux user
celé vlákno
takovy typicky clanek nejakyho tucnakovyho ajtaka, ktery misto aby si koupil poradny znackovy PC nabo Mac s Windows nebo Mac OSX (=kvalitni OS) tak si posklada na kolene nejaky bazmek aby usetril a pak do toho rve jakesi amaterske operacni systemy :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 10. 2008 15:48
Nový
Re: typicky linux user
celé vlákno
Nerikej "bazmek" moc hlasite na verejnosti, mohl bys toho hodne litovat ty bazmeku :-D.
mm (neregistrovaný)
8. 10. 2008 16:48
Nový
Re: typicky linux user
celé vlákno
Víte co mně pořád vrtá hlavou?
Proč lidi jako vy lezou na tento server a prudí v diskusích. Kompenzují si tím snad nedostatek sebevědomí z praktického života? Co myslíte?
Článek neobhajuji. Je opravdu naprosto zbytečný.
Proč lidi jako vy lezou na tento server a prudí v diskusích. Kompenzují si tím snad nedostatek sebevědomí z praktického života? Co myslíte?
Článek neobhajuji. Je opravdu naprosto zbytečný.
ET (neregistrovaný)
8. 10. 2008 17:09
Nový
Re: typicky linux user
celé vlákno
souhlas, nejlepsi je to proste ignorovat - stejne sem budou malymeky(M$) chodit a prudit.
Jinak clanek opravdu vypada spis jako zivotopis nez ze by pomoh zacatecnikum - ani sem ho nedocet do konce. Ale mozna kdyz dostane autor kartac, tak se priste polepsi... mno nechame se preqapit
PS: pozdravuju malymeky a preju hodne stesti pri nakupu licenci na ty jejich wow systemy :o)
aloha
Jinak clanek opravdu vypada spis jako zivotopis nez ze by pomoh zacatecnikum - ani sem ho nedocet do konce. Ale mozna kdyz dostane autor kartac, tak se priste polepsi... mno nechame se preqapit
PS: pozdravuju malymeky a preju hodne stesti pri nakupu licenci na ty jejich wow systemy :o)
aloha
lmanik (neregistrovaný)
8. 10. 2008 18:31
Nový
Re: typicky linux user
celé vlákno
Lol a proc by jsi tam mel rvat neco z tech Vasich vyblitku? Nejspise mu to vyhuje ne? Amaterem jste tu pouze vy.
Inkvizitor (neregistrovaný)
8. 10. 2008 19:15
Nový
Re: typicky linux user
celé vlákno
Slashdot score: 4, Funny. ;-)
PADAM (neregistrovaný)
8. 10. 2008 21:14
Nový
PRIMA SERIAL !! Pokracovat prosim !!!
celé vlákno
Prave ho ctu pritelkyni a zaroven prekladam do SK, nebot je ze Slovenska.
Je pro ni velmi prinosny a diky nemu snadneji pochopi proc ji porad vtloukam do hlavy GNU/Linux a proc jsem ji ho pridal na notebook k "widlim".
Je pro ni velmi prinosny a diky nemu snadneji pochopi proc ji porad vtloukam do hlavy GNU/Linux a proc jsem ji ho pridal na notebook k "widlim".
smal (neregistrovaný)
8. 10. 2008 22:00
Nový
Nerozdelovat clanky!
celé vlákno
Myslim ze by bylo dobre, aby root.cz opustil nepekny zvyk rozdelovat clanky na 150 dilu jen aby bylo na kazdy tyden neco. Pak to dopada tak, jak to dopadlo dnes.
(Serie se mi libi, i se to dobre cte, ale proste samo o sobe je to strasne malo informaci)
(Serie se mi libi, i se to dobre cte, ale proste samo o sobe je to strasne malo informaci)
Liška (neregistrovaný)
8. 10. 2008 22:59
Nový
Článek vs Server
celé vlákno
Koukám, že jste tady veselá parta kašpárků a udivuje mne, kolik lidí se namáhá s tím, aby napsala, že z jejich hlediska, je tento článek zbytečný. Pro mne, jako wokýnkáře, je zbytečný celý tenhle server. A pokud by měl někdo z níže diskutujících potřebu mi doporučit ať sem nelezu, když mne to nezajímá, tak ať stejnou radu dá rovněž sobě...když se ti to nelíbí, tak to nečti.
Já jsem na pokračování zrovna tohoto článku docela zvědav (jak pokročil vývoj od doby, kdy jsem se pral na notebooku s RH6kou
Liška
Já jsem na pokračování zrovna tohoto článku docela zvědav (jak pokročil vývoj od doby, kdy jsem se pral na notebooku s RH6kou
Liška
ultra force 3000 (neregistrovaný)
8. 10. 2008 23:10
Nový
Re: Článek vs Server
celé vlákno
a proc sem chodis, kdyz je ti cely tenhle server pro tebe zbytecny? .)
Liška (neregistrovaný)
8. 10. 2008 23:16
Nový
Re: Článek vs Server
celé vlákno
Protože mne zajímají i zbytečné věci :))
ET (neregistrovaný)
9. 10. 2008 14:08
Nový
Re: Článek vs Server
celé vlákno
mno ale daleko zbytecnejsi veci najdes jinde (idnes, blesk, etc...) tak proc sem chodis ?

