Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Jak získat Linux?

lol
lol (neregistrovaný)
27. 4. 2008 0:34 Nový

lol@perex

celé vlákno
u toho perexu som sa celkom zasmial. v reale by totiz mohol kamarat kludne napalit kopu warezu, programov, hier, porna, hudby atd. a moja reakcia by urcite nebola "Není to nezákonné? Tohle přece nemůže myslet vážně!" ;) ;)

samozrejme problem to je, ale vacsina ludi na to dnes sere, taka je zial realita...
Human
Human (neregistrovaný)
27. 4. 2008 1:10 Nový

Re: lol@perex

celé vlákno
No nikoli nezbytně, třeba starší lidi po reklamních masážích BSA OSA RIAA apod. dobráčků a i dost mých známých se začíná právě takto ptát. Vždycky je lepší být oběma nohama venku, než jednou stát v něčem nepěkném a eventuálně mít potíže, však žijeme v česku/ či slovensku/ a známe jací lidi jsou a čím míň na nás mají tím líp... Ale většina asi zatím s tímto nemá potíže i když ten trend změny pomalu sílí.
petr
petr (neregistrovaný)
27. 4. 2008 10:30 Nový

Re: lol@perex

celé vlákno
Starší lidé jsou v klidu a nějaká masáž českého zastoupení MS je jem u prdele. Starší lidé si v klidu koupili legální widlw spolu s počítačem a nemají zapotřebí používat vypalovaný OS. Linux jim proto hrozí velmi málo.
gilhad Gilhad aura:100
27. 4. 2008 21:27 Nový

Re: lol@perex

celé vlákno
Jak kteri ... nekteri daji prednost systemu, ktery jim bude spolehlive a dlouhodobe fungovat a ktery jim nekdo snadno nastavi/opravi kdykoli bude potreba ... cili Linux. Aspon v mem okoli je takovychto lidi (a nejen starsich) povicero.
mofo
mofo (neregistrovaný)
27. 4. 2008 22:34 Nový

Re: lol@perex

celé vlákno
znám jisté dva starší lidi, které ta reklama bere dost a přitom mají widle zcela legálně, oem. ale prd ví, tak jsou z té masáže vedle. vždyť je to jak šíření poplašně zprávy :-(
petr
petr (neregistrovaný)
28. 4. 2008 10:38 Nový

Re: lol@perex

celé vlákno
Mě vadí každá reklama, nejenom to šíření poplašné zprávy pd MS o tom jak lidem zčernají jejich desktopy s Vistou :-)
Ifo
Ifo (neregistrovaný)
28. 4. 2008 16:54 Nový

Re: lol@perex

celé vlákno
No, znám pána, kterému je přes 80 let a Linux, který jsem mu nainstaloval si pochvaluje ... .
Anče
Anče (neregistrovaný)
29. 4. 2008 11:00 Nový

Re: lol@perex

celé vlákno
prave naopak je to ta nejlepsi cilova skupina.

ano koupili si OEM widle, dalsi sw ktery je prolozen jen na CD obvykle nevi ani jak instalovat.
cele se to po case zaviruje...odviruje zaviruje, dvakrat spadne a pak se zacnou ptat jestli to maji zapotrebi...

presne ti starsi lide si pak moc pochvaluji linux - napriklad s gnome desktopem a vsim co potrebuji... (obvykle toho je celkem malo co vyzaduji) hlavne ta spolehlivost a jistoty ktere jim linux dava svou rezistenci a systemem aktualizaci jim vyhovuje.

tot me zkusenosti :-)
b022d
b022d (neregistrovaný)
27. 4. 2008 8:33 Nový

Re: lol@perex

celé vlákno
Ono až jim zčerná obrazovka...
Bottle of Rum
Bottle of Rum (neregistrovaný)
27. 4. 2008 8:58 Nový

Re: lol@perex

celé vlákno
neriskujte že sa váš virtuálny svet ponorí do tmy :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 4. 2008 13:25 Nový

Konec posmevacku

celé vlákno
Jen počkejte, až Mrkvosoft koupí seznam.cz a vymete jim Debian do kanálu.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 4. 2008 14:22 Nový

Re: Konec posmevacku

celé vlákno
A servery Seznamu pod MS SW pak půjdou do kytek, ne?
Jan Machala aura:76
27. 4. 2008 10:22 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
:-) Až mi zčerná obrazovka, nainstaluji Ubuntu a budu spokojený ;-)
Mamka si změny nevšimne, internet tam bude a je to ;-)

Měli bychom osvětlovat normální lidi, že taky existuje Linux... aby pak byl masový přesun :-D A M$ pujde do kytek ... konečně
Clock
Clock (neregistrovaný)
27. 4. 2008 20:12 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
A proc teda MS neni uz v kytkach kdyz Linux je tak skvelej? Znam normalni lidi co zkusili Linux a zase presli zpet k Windows protoze to bylo zbytecne komplikovany a nebo tam nektery veci nebyly k dispozici.

Ted mi zrovna padal GIMP na segfault - pada taky Photoshop na segfault?
Ladislav Láska
Ladislav Láska (neregistrovaný)
27. 4. 2008 21:18 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
Ten důvod je jednoduchý - je jím "SÍLA ZVYKU". Většina lidí když přijde do nového prostředí (tj. Win -> GNU/Linux, nebo třeba XP -> Vista) nejdřív neví co a jak a zeptá se sama sebe "Mám já to zapotřebí? Vždyť jsem byl spokojen s tím co jsem měl!" a vrátí se k tomu co měl.

Když lidem dáš dostatečný důvod proč použít GNU/Linux spíš než Windows a řekneš jim, že jsou alternativy programů či fungujou ve Wine, většinou to alespoň zkusí a pokud nebudou příliš bojovat, uričtě se jim zalíbí (k tomu však musí pocítit ty změny k lepšímu - pocit, že používají legální systém většině nestačí).

Také samozřejmě existují osoby, které se řídí pravidlem "jiné je špatné" a drží se ho zuby nehty.

Já jsem například mojí babičce nainstaloval SUSE a je spokojená :-). Nemluvě o tom, že si již zvykla a přechod na Windows by pro ní byl tak bolestivý, jako pro jiné na GNU/Linux.

Nevím, jestli Photoshop padá na segfault, ale jiné programy ano. Nedávno jsem třeba scanoval nějaké dokumenty (asi 50 stránek) do vícestránkového PDF. Ve škole, na WinXP. Nascanoval, dal uložit a vyskočilo na mě milion nic neříkajících chyb a mohl jsem scanovat znova. (Nikdy by mě nenapadalo, že se to může stát. Teď už si dávám bacha.)
petr
petr (neregistrovaný)
28. 4. 2008 10:44 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
Houby síla zvyku. Já sám například několik let používám GNOME a jsem s ním spokojený čím dál víc. Nedávno jsem si ale domů koupil tiskárnu Epson. Multifunkci, nejenom tiskárnu. A najednou jsem zjistil že v GNOME není nic pro skenování. Kooka pod GNOME vypadá ke zblití a navíc to věčně hlásí chyby. A tak mi nezbylo nic jiného než abych do systému nacpal ještě KDE ke kterému mám vyložený odpor. Jenom kvůli skeneru...! Pokud na tohle narazí novic, má v tu ránu linux smazaný a vrací se k widlím.
BlackRider aura:73
28. 4. 2008 14:43 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
Scanner je nastesti/bohuzel jedna z veci kterou malo kdo pouzije, ja scanner mam 10 let a pouzil sem ho asi 5x. Castejc pro stejnej radsi pouziju fotak nez scanner. Nicmene scanovat se da i primo z gimpu http://www.sane-project.org/sane-frontends.html
jerchul
jerchul (neregistrovaný)
29. 4. 2008 16:50 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
No pockejte, pravidelne se objevuji clanky o tom, jak se da pouzivat Linux v oblastech kde vladnou Windows, jako napr. kancelar (OpenOffice blabla) - no, a kancelar bez scanneru... ? hmmm...
Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Ondrej 'SanTiago' Zajicek (neregistrovaný)
28. 4. 2008 18:57 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
To tam neni xsane? Aplikace, ktera je o nekolik radu prakticteji nez vsechny Windowsi aplikace dodavane ke scannerum, ktere jsem kdy videl.
Jan Machala aura:76
28. 4. 2008 10:22 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
Není třeba vyhazovat peníze za nedokonalý systém, když můžu mít alespon trochu lepší a zadarmo.

Nehledě na to, že když bych si koupil Visty, tak jednak mě to bude stát balík, pojede pomaleji a ještě se to při každé aktualizaci musí restartovat, neboť to neumí aktualizovat za běhu. To se mi na linuxu líbí, že je dělaný tak, aby jej nonstop několik let.
Jouza
Jouza (neregistrovaný)
28. 4. 2008 11:12 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
Kecáte kraviny. Vista se pochopitelně při každé aktualizaci nerestartuje. Pouze pře aktualizaci jádra, podobně jako linux.
JirkaH
JirkaH (neregistrovaný)
28. 4. 2008 12:51 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
ze na to linux trolla reagujete
je to mental
Jan Machala aura:76
28. 4. 2008 14:43 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
Ano, kvůlu kernel se restartuje všechno.

Ale když pak člověk potřebuje vypnout nobook a ted mu to začne hlásit, že instaluji aktualizace 1/13, tak to rozhodně není příjemné!
R
R (neregistrovaný)
28. 4. 2008 15:11 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
Este lepsie je, ked tam mas rozrobene veci a ono sa to samo restartuje...
Jan Machala aura:76
28. 4. 2008 15:12 Nový

Re: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perexRe: lol@perex

celé vlákno
A to taky ... to je taky děs.

Ale líbí se mi, jak to rychle hibernuje.
.
. (neregistrovaný)
27. 4. 2008 18:56 Nový

Re: lol@perex

celé vlákno
Ono až jim zčerná obrazovka a objeví se prompt, tak se přihlásí na napíšou startx... :)
Lojza
Lojza (neregistrovaný)
27. 4. 2008 1:31 Nový

Ufff

celé vlákno
Má tohle root zapotřebí????

K zblití.
Xeelee aura:98
27. 4. 2008 3:11 Nový

Re: Ufff

celé vlákno
Tak to nečti. Tenhle seriál na nic jiného než na posílání odkazů začátečníkům není.
hejda
hejda (neregistrovaný)
27. 4. 2008 3:53 Nový

Re: Ufff

celé vlákno
Ja s nim souhlasim. To je k zbliti i pro zacatecniky...
Xeelee aura:98
27. 4. 2008 4:14 Nový

Re: Ufff

celé vlákno
To by spíš měli posoudit začátečníci, kteří o Linuxu vůbec nic nevědí. Tohle opravdu není čtení pro mě ani pro další pravidelné čtenáře /.
mirdav
mirdav (neregistrovaný)
27. 4. 2008 20:32 Nový

Re: Ufff

celé vlákno
Nevidím důvod, proč by to mělo být k zblití. Když se v diskusi, ve které začátečník hledá odpověď na svou (pro ostatní stupidní, ale pro něj "životně důležitou") otazku dozví jen něco ve smyslu "neotravuj, tohle tady jde potřetí, BFU RTFM" a podobně, většinou ještě poměrně nevybíravě, moc to k rozšíření Linuxu a k přechodu od jiných OS nepřidá. A pokud se objeví seriál, který jej má vést a z komunity se ozývá, že je to k zblití, já mít Windows, první i druhý i třetí dojem mi říká, že radši dám pár švestek (zlevňujou) a mám klid.
Jouza
Jouza (neregistrovaný)
28. 4. 2008 8:35 Nový

Re: Ufff

celé vlákno
Nevím, zda-li jste ten článek četl. Pravděpodobně ne. Nebo je vám 14 let a podobný styl vám imponuje. Mně je třicet pět. Linuc na desktopu používám profesionálně skoro 9 let. A vím, že podobně stylizované články naopak VADÍ!!! Pro switchery je potřeba mít seriózně podané postupy/informace (klidně i lehčí formou) a nikoliv hesla pro náctileté ve stylu Bravo.
Anče
Anče (neregistrovaný)
29. 4. 2008 11:11 Nový

Re: Ufff

celé vlákno
mno v tom rozhodne souhlasim....

navic bych velmi zvazoval cestu kterou temto (ja rikam pocatecnikum) profik doporuci....

podle meho jsou tu jen: enterprice desktop/ mandriva s knihou/ a pokud je duraz na cenu tak ubuntu XX LTS. nejake stazeni, nedejbuh orezany bazmek z casopisu bravo typu total cool linuxek... apod jsou jen veci ktere pocatecniky v lepsim pripade jen rozladi.

ale to vite ... ja to uz delam dlouho...
mirdav
mirdav (neregistrovaný)
30. 4. 2008 17:57 Nový

Re: Ufff

celé vlákno
Článek jsem četl. Není mi 14, věkově jsme si poměrně blízcí, je mi třicet šest. O tom, jestli mi imponuje tento styl nebo ne nebyla řeč, pokud mohu soudit, Bravo je horší. Souhlasím, že informační hodnota článku je velmi mizivá, než jsem začal psát, prošel jsem si znovu např. úvodní stránku www.linux.cz a dozvěděl jsem se totéž v lepší podobě. Nicméně stojím si za názorem, že komentáře takového typu, na který jsem reagoval jsou horší, než článek, pod kterým jsou uvedeny. Rozdíl mezi námi je v tom, že Vás IT (pravděpodobně) nějak živí, mne nikoliv. Linux používám trochu kratší dobu, než Vy, prošel jsem asi všechny stádia - nadšení, sklamání, zlost, opět nadšení... Z poloviny jsem samouk, z druhé poloviny mám zázemí kamarádů Vašeho typu a někdy nebýt jich, asi dodnes hledám cestičky, jak obejít některé licenční podmínky a nebo zakoupit některou z Home, Profesional či jiných licencí a uvažuji, nakolik porušuji licenční podmínky různých shareware.

Necítím se být natolik odborně zdatný v počítačové problematice a jsem rád, že to, co mám mi běhá bez problémů. Mým profesionálním oborem jsou autosoučástky, v autech - stejně jako v počítačích - se každý cítí jako doma, Rádoby odborných a často i matoucích článků i zde vychází spousta, společným závěrem je to, že každá značka (vozu nebo výrobce dílů) získává jistou pověst a je jen na skupině lidí kolem daného tématu, jaký je konečný celkový dojem. A jak jsem řekl, na mne ten dojem tyhle diskuse neudělaly, přitom nic neznamenají ve smyslu kvalit či nekvalit produktu, který je v záhlaví všech těch keců.

Více než špatný článek bych asi viděl problém v redakci serveru, ta musí zvážit, co je pro odbornost a kvalitu webu ještě dobré a přínosné a co již staví úroveň ROOTa někam... třeba k Bravu.
anmov
anmov (neregistrovaný)
27. 4. 2008 7:14 Nový

Chybka

celé vlákno
protože plné DVD má až 4,7 GB (více než 6x tolik, co DVD)
gootes
gootes (neregistrovaný)
27. 4. 2008 9:25 Nový

Re: Chybka

celé vlákno
on celej treti odstavec by chtel projit a poopravovat
marwyn
marwyn (neregistrovaný)
27. 4. 2008 23:33 Nový

Re: Chybka

celé vlákno
Ne. Celej clanek by to chtelo smazat a zacit znova.
Jaroslav Šmíd
Jaroslav Šmíd (neregistrovaný)
27. 4. 2008 9:43 Nový

dokolečka dokola

celé vlákno
Už nemůžete vymyslet něco nového? Pořád se plácá to samý dokola.
Human
Human (neregistrovaný)
27. 4. 2008 10:19 Nový

Re: dokolečka dokola

celé vlákno
Vemte si takové školství. Pořád něco plácat dokola je jeho pracovní náplní a nikdo neříká zrušit zrušit. Lidi co už umí číst si slabikář dokolečka obvykle nečtou, ale každý rok doroste spousta lidí do věku, kdy právě slabikář je jejich nejdůležitější knížkou :)
MiMo
MiMo (neregistrovaný)
27. 4. 2008 10:21 Nový

opakování....

celé vlákno
Opakování je matka moudrousti. Jinak to těm lidem do hlavy nedostanete... Takže:
Linux, Linux, Linux...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 4. 2008 10:30 Nový

Re: opakování....

celé vlákno
perl -e "while() { print \"Linux, \" }"
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 4. 2008 10:38 Nový

Re: opakování....

celé vlákno
s/Linux/Developers/g
Vin
Vin (neregistrovaný)
27. 4. 2008 13:17 Nový

Re: opakování....

celé vlákno
s/Developers/Advertisers/g
hnidopich
hnidopich (neregistrovaný)
27. 4. 2008 15:16 Nový

Masa stahovačů - to vadí?

celé vlákno
"v závislosti na rychlosti, kterou nabízí server na druhé straně, který může být v krátké době po vydání nové verze vaší distribuce docela přetížen masou stahovačů"
Jedno slovo: BitTorrent. Příklad za všechny: Ubuntu 8.04 přibližně včera, cca 5000 seedů, rychlost stahování omezena rychlostí linky.
Kozzi
Kozzi (neregistrovaný)
27. 4. 2008 19:51 Nový

Re: Masa stahovačů - to vadí?

celé vlákno
JJ vadí, jelikož já třeba aktualizoval už z jedoucího systému. Takže ppro mě použít torrent nebylo zrovna výhodné. Ale pravda u mě se aktualizace provedla vcelku rychle řekl bych že omezujícím faktorem byl výkon pc :-D
Clock
Clock (neregistrovaný)
27. 4. 2008 20:13 Nový

Re: Masa stahovačů - to vadí?

celé vlákno
Bittorrent jsem zkousel ale nefungovalo to.
mofo
mofo (neregistrovaný)
27. 4. 2008 22:38 Nový

Re: Masa stahovačů - to vadí?

celé vlákno
mno, zkusil jsem torrentem mandrivu... pak jsem to típnul a nasosal 1000x rychleji z ftp.
Clock
Clock (neregistrovaný)
27. 4. 2008 20:07 Nový

Chybi odpoved

celé vlákno
V ankete chybi odpoved "nemam distribuci". Ne kazdy kdo ma Linux ma distribuci, jako treba ja.
R
R (neregistrovaný)
27. 4. 2008 23:16 Nový

Re: Chybi odpoved

celé vlákno
Kompilujes vsetko zo zdrojakov?
Hosti
Hosti (neregistrovaný)
28. 4. 2008 10:09 Nový

MB vs Mb

celé vlákno
...rychlejší připojení (řekněme 4 MB a více)...

Je to jen detail, ale nemyslel autor spíš rychlost 4 Mb (tj. ne 4 megabajty, ale megabity)? Sám mám v označování těchto rychlostí trochu zmatek, ale myslím, že běžná rychlost je 4 Mb, ne MB :-).

marwyn
marwyn (neregistrovaný)
28. 4. 2008 12:06 Nový

Re: MB vs Mb

celé vlákno
Běžná rychlost není 4MB ani 4Mb. Auta také nejezdí rychlostí třeba 90km.
James
James (neregistrovaný)
29. 4. 2008 2:32 Nový

Re: MB vs Mb

celé vlákno
Samozrejme ze se autor prepsal a chtel napsat Mb. Nevim co to meles. :)
R
R (neregistrovaný)
29. 4. 2008 9:18 Nový

Re: MB vs Mb

celé vlákno
A Mb je jednotka prenosovej rychlosti odkedy?
James
James (neregistrovaný)
29. 4. 2008 10:51 Nový

Re: MB vs Mb

celé vlákno
Autor asi myslel Mb/s no - ale to je jedno to kazdej chape. Se jen snazis vypadat dulezite.
kl
kl (neregistrovaný)
30. 4. 2008 8:44 Nový

Re: MB vs Mb

celé vlákno
To spis jen ty dulezite nechapes, ze to dulezity je.
A nemyslel 4MB/minuta ??
JirkaH
JirkaH (neregistrovaný)
28. 4. 2008 12:55 Nový

blaboly

celé vlákno
to jsou zase blaboly
Fantomas
Fantomas (neregistrovaný)
28. 4. 2008 17:46 Nový

V pohode

celé vlákno
Dobry Svato, hlavne se nenech znechutit temi prudici tady. Asi zapomneli, ze taky kdysi S Linuxem zacinali. Mozna jsi mohl do clanku vrazit par odkazu na nejrozsirenejsi distra v nasich koncinach.
svatas
svatas (neregistrovaný)
28. 4. 2008 20:33 Nový

Re: V pohode

celé vlákno
seriál... příští díly...
hmm
hmm (neregistrovaný)
29. 4. 2008 12:53 Nový

mam todleto za potrebi?

celé vlákno
imho, BFU si precita reakcie ludi na forach, zisti aka je linux komunita neskutocne nastvana rozhnevana a spyta sa sam seba: "mam todleto vubec za potrebi?" a vrati sa k windowsu.. inu, sladka nevedomost
F0ster
F0ster (neregistrovaný)
30. 4. 2008 17:35 Nový

no co to tu dela

celé vlákno
nechapu co takovy to clanek dela na root_u?!
dvakrat jsem se podival, jestli jsem na spravne adrese, nebo jsem se stah obeti phisingu.
kdyby to co je v obsahu nebylo publikovane uz stokrat na jinych serverech a urcite i zde by se nalezl clanek s podobnym obsahem, nereknul bych ani slovo, ale proc porad dokola opakovat to stejne?

jako napriklad, ze linux je zadarmo a da se stahnout na cd a vypalit :-)) no co toje ?

"Zároveň si musíte uvědomit, že i toto stažení vám samozřejmě ubírá z vašeho případného limitu pro stahování dat, který je obvykle nastavován na měsíc." ?? :-)

"Obvykle stačí spustit stahování (třeba přes noc), a to je vše." uaaauuuu

!dale jsem se nedostal!

no nemam slov pani redaktori.

P.S. nemelo to byt spise zverejnene na bfu.cz?
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem