Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Jednoduché účetní programy pro každého

Fencer
Fencer (neregistrovaný) ---.fencers.cz
14. 12. 2010 8:58 Nový

Spravovat, ne zpravovat

celé vlákno

Zajímavý článek, pouze bych rád upozornil na chybičku v textu: které si můžete zakládat a zpravovat. => které si můžete zakládat a spravovat.

Fencer
Fencer (neregistrovaný) ---.fencers.cz
14. 12. 2010 9:03 Nový

Re: Spravovat, ne zpravovat

celé vlákno

A ještě jedna:-) na jednoduchou zprávu zde jsou. ...opět správu..zpravovat znamená předávat informace. Jakmile si moje komentáře autor přečte a opraví chyby, byl bych rád, kdyby komentáře smazal.

Fencer
Fencer (neregistrovaný) ---.fencers.cz
14. 12. 2010 9:55 Nový

Re: Spravovat, ne zpravovat

celé vlákno

Omlouvám se, ale jelikož jsem si článek předtím nečetl celý, další 2 chyby jsem neviděl;-) Jedna je přímo v perexu a další na 2. řádku textu..obě se týkají výše vysvětleného problému;-)

X
X (neregistrovaný) ---.ips-ag.cz
14. 12. 2010 13:12 Nový

Re: Spravovat, ne zpravovat

celé vlákno

Autor je studentem pedagogické fakulty...

Tonda aura:40
14. 12. 2010 14:45 Nový

Účetnictví

celé vlákno

Prosím nenazývejte účetnictví či účetní program záležitost pro správu osobních financí.

Petr Bravenec
Petr Bravenec (neregistrovaný) ---.ludik.cz
14. 12. 2010 20:37 Nový

Re: Účetnictví

celé vlákno

Když někdo hledá prostředek pro účetnictví, mzdy, sklady a další agendy ve firmě, je eqonomize a podobné programy ztrátou času. Na druhou stranu - detailně znám KMyMoney a Gnucash a tyto dva programy prostě jsou podvojným účetnictvím a přes to vlak nejede.

Slyšel jste snad už někdy třeba profesionálního řidiče kamionu někde říkat: "Ten tvůj poršák není automobil, protože nemá sklápěčku ani přívěsnou almaru. Říkej tomu, prosím, raději 'prostředek pro silniční přepravu osob'"?

dustin
dustin (neregistrovaný) ---.pilsfree.net
14. 12. 2010 22:08 Nový

Re: Účetnictví

celé vlákno

Ano, technicky jsou to podvojná účetnictví. Ale prakticky nejsou určená pro byznys, ale pro správu osobních financí:

http://kmymoney2.sourceforge.net/index-gen.html :

Defining the accounts (business records)

There are similarities to setting up accounts for personal use, but there are additional considerations, including legal guidelines and requirements. KMyMoney does not explicitly address any of these issues, as it has been designed as a “personal” finance manager. In addition, these additional issues are not addressed in this handbook, but you must be aware of them if you are going to attempt to use KMyMoney for a business.

Přizpůsobit je požadavkům českého zákona o účetnictví bude pěkná dřina.

Petr Bravenec
Petr Bravenec (neregistrovaný) ---.ludik.cz
14. 12. 2010 22:34 Nový

Re: Účetnictví

celé vlákno

Proč by měl někdo mršit účetnictví určené pro správu osobních financí násilným přiohýbáním na firemní potřeby?

Mám-li se držet analogie s auty versus "prostředky pro individuální přepravu osob", přizpůsobit osobák pro převoz štěrku bude taky pěkná dřina.

Samozřejmě můžete hodit do kufru auta pytel se štěrkem, stejně tak můžete používat některé z osobních účetnictví třeba pro daňovou evidenci a evidovat si svých dvacet faktur za rok. Když vás zastaví policajt nebo finanční úřad, neřekne nikdo ani popel. Ale stejně jako bych nechtěl osobákem převážet deset tun kamení, stejně tak bych nechtěl v KMyMoney zpracovávat desítky dokladů denně.

A platí to i naopak - i když obojí je auto, do práce budu jezdit raději Fabií, než Tatrou 815.

dustin
dustin (neregistrovaný) ---.pilsfree.net
14. 12. 2010 22:57 Nový

Re: Účetnictví

celé vlákno

Jenže když se řekne účetnictví, tak si většina lidí představí účetní program pro firmy. Fenomén účetnictví pro správu osobních financí je u nás nový, protože se nerozšířily šeky a termín "balancing checkbook" nikdo ani pořádně nezná. Kolik lidí v tvém okolí používá podvojné účetnictví pro správu osobních financí? Proto souhlasím s názorem, že by se těmto softům nemělo v těchto článcích říkat účetnictví, ale nástroje pro správu osobních financí.

Michal Černý
Michal Černý (neregistrovaný) 95.140.245.---
14. 12. 2010 23:12 Nový

Re: Účetnictví

celé vlákno

Asi s vámi souhlasím, ostatně ten obrat používám v textu častěji než účetnictví. Na druhou stranu je potře říci, že "nástroj na správu osobních financí" je dlouhé a pro nadpisy těžko použitelné. A zkrátit se to, bez ztráty významu, nedá. Takže tak. Rozumím vašemu názoru, ale posuďte sám, zda je použitelný nadpis článku přes dva řádky. A ještě se stále dokola opakující u celého seriálu...

Tonda aura:40
14. 12. 2010 23:51 Nový

Re: Účetnictví

celé vlákno

Tak sem to myslel, když se řekne "účetnictví" či "účetní program" bez dalších přívlastků, tak si většina lidí představí software pro vedení účetnictví dle zákonů ČR a s tím související činnosti jako výpočet a sestavení daňového přiznání apod.. Pro toto domácí počítání mi jako vhodný přijde termín "domácí účetnictví".

Petr Bravenec
Petr Bravenec (neregistrovaný) ---.ludik.cz
15. 12. 2010 0:14 Nový

Re: Účetnictví

celé vlákno

Jo, to je ono. Osobní auto - nákladní auto - osobní účetnictví - firemní účetnictví. Přívlastek je vhodný prostředek, jak mezi sebou rozlišit podobné, ne však zcela shodné věci.

dustin
dustin (neregistrovaný) ---.insite.cz
15. 12. 2010 9:55 Nový

Re: Účetnictví

celé vlákno

jj, osobní účetnictví nebo domácí účetnictví je OK.

Petr Bravenec
Petr Bravenec (neregistrovaný) ---.ludik.cz
15. 12. 2010 0:05 Nový

Re: Účetnictví

celé vlákno

V mém okolí dva lidi používají KMyMoney, jeden člověk pak používá linkovaný sešit. Všichni tři si pečlivě schovávají každý paragon, aby si ho mohli "zaúčtovat" - dle vlastních slov zřejmě všichni tři používají "účetnictví".

Normální lidi považují za účetnictví to, co jim ve firmě počítá výplaty a vede sklady... protože počítání peněz (účetnictví) je pro ně příliš abstraktní a zcela nepředstavitelná věc - obvykle taky tihle lidi žijí od výplaty k výplatě. Normální lidi taky označují výrazem "Excel" jakoukoliv činnost, která se provádí na počítači a je rozdělená do chlívků. Kdyby čtverečkovaný papír fungoval v počítači, byl by to nepochybně "Excel", i kdyby se na něm hrály piškvorky.

Když se normální lidé shánějí po účetnictví, není to proto, že by oni sami cítili potřebu počítání peněz. Je to proto, že jejich finanční úřad cítí potřebu počítat jejich peníze. Normální lidé tedy neshánějí účetnictví pro sebe, ale pro svůj finanční úřad. Odtud asi pramení obvyklý (a chybný) názor, že účetnictví je to, čím se ve firmě tisknou výkazy pro finanční úřad.

Cítím-li já osobně potřebu počítat své peníze, zvolím pro tento účel podobný nástroj, jaký by si zvolil na počítaní mých peněz finanční úřad - účetnictví. Jenom si vyberu takové, které mi padne do ruky a které vyhovuje mým potřebám a na finanční úřad kašlu. Co si zaslouží označení "účetnictví" více? Nástroj na počítání mých vlastních peněz nebo nástroj na krmení úřední obludy unifikovanými orazítkovanými lejstry?

Mike
Mike (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
28. 2. 2011 21:11 Nový

jednoduchy program

celé vlákno

RQ money v 1.3
site: www.rqmoney.sk

nyni vyvijena verze 2.0 zatim testovaci.
osobni zkusenosti dobre. doporucuji minimalne vyzkouset

Oprava adresy
Oprava adresy (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
28. 2. 2011 21:11 Nový

Re: jednoduchy program

celé vlákno
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem