Názory k článku Knihovna ClanLib (26)

  • 8. 11. 2004 12:10

    KtK (neregistrovaný)

    Chceme-li, aby se sample přehrával dokola, zavoláme

    sample.<B>paly</B>(true);

    :)

  • 8. 11. 2004 12:48

    Johanka (neregistrovaný)

    Jejda (nezadouci infiltrace docenta Paly :)).
    Dik, opraveno.

  • 8. 11. 2004 13:22

    Pavel (neregistrovaný)

    Nerad bych se autora dotknul, ale nesliboval nam na zacatku tvorbu hry? Po nekolika zajimavych uvodnich dilech se to opet zvrhlo v nudny preklad manualu, ktery si kazdy muze precist sam. Teda zrovna dnesni dil je lepsi, ale treba popis trid CL_Quad a CL_Point byl straslivy.

  • 8. 11. 2004 16:19

    Petr Kavanek (neregistrovaný)

    Myslim, ze jsem sliboval, ze pokud se psani o tvorbe hry stane pritezi ve snaze vysvetlit principy ClanLibu, upustim od nej a prejdu k malym, nudnym ale nazornym prikladum.

    Preci jen ucit na rozsahlych projektech je dost problematicke uz proto, ze ctenari mohou zacit ztracet souvislosti.

    Stat se to muze dokonce i autorovi, avsak tohle neni uplne ten pripad, jelikoz hru jsem napsal a v pripade zajmu ji mohu poskytnout ke stazeni klidne i se zdrojovymi kody (ktere vsak nejsou zdaleka dokonale). Kazdopadne kodu je v ni rozhodne vic nez radku v celem tomto tutorialu ...

    Co se tyce toho nudneho prekladu manualu, tak to bych se vas rad zeptal, kde jste sehnal manual, ktery prekladam? Ja jsem takovy manual nikde nenasel. (Dokonce ani samotni tvurci knihovny ho zrejme nenasli, jelikoz chteji ode mne anglicky ekvivalent tohoto tutorialu.)

    V zakladech sice cerpam z ClanLibovskych overview, ale pokud si srovnate jejich obsah a obsah techto clanku, zjistite, ze to opravdu neni totez.

    Takze si ani nemyslim, ze si to kazdy muze precist jinde sam (treba v cizim jazyce). Jestli jste takovy manual nasel - sem s nim :-).

    Pokud vam prisel popis trid CL_Quad a CL_Point straslivy, omlouvam se, urcite je to moji nesikovnosti. Me slo proste o to, aby ctenari vedeli, ze tyto tridy existuji a ze si je nemusi psat sami a aby kvuli jejich pouziti nemuseli hledat a prochazet zdrojove kody.

    Berte to tak, ze jsem taky jenom clovek a ze serial se jmenuje Knihovna ClanLib a ne Tvorba hry v knihovne ClanLib.

  • 8. 11. 2004 21:20

    Pavel (neregistrovaný)

    No, jde o to, ze treba mne by prisla tvorba hry daleko zajimavejsi. Kdyz jsem mluvil o manualu, mel jsem na mysli skutecne overview na strankach ClanLibu (dnesni dil viz. http://www.clanlib.org/docs/overview/sound_overview.html). Je to sice strucnejsi nez text tady, ale dle meho nazoru dostatecne.
    Pokud jde o predchazejici dva dily, ty se daly shrnout do jednoho odstavce. Uplne stacilo rict, ze ty tridy jsou. Metody (vzhledem k jejich jednoduchosti) by snad byl kazdy schopny najit v dokumentaci.

  • 9. 11. 2004 14:57

    Petr Kavanek (neregistrovaný)

    No vidite, tak to mi davate docela zajimavy namet :-). Me by asi taky vic bavilo psat o tvorbe hry, ale ten serial by se musel jmenovat trochu jinak ... zkusim se zeptat, jestli by Root nemel o neco takoveho zajem.

    Co se tyce tech poslednich clanku, tak to je vas pohled na vec a nejspis je to prevazujici pohled, protoze opacny nazor sem nikdo nenapsal.

    Muj pohled vychazel z me vlastni zkusenosti, ze nez bych hledal v dokumentaci navic neceske informace o tak jednoduchych tridach, tak bych si je radej napsal sam a pak bych casem zjistil, ze to byla ztrata casu a ze v kontextu pouzivani knihovny se mi stejne bude vice hodit pouzit ClanLibovske verze. Proto jsem se snazil clanky pojmout tak, aby to vypadalo opravdu co nejjednoduseji a melo to ten efekt, ze nikdo nezopakuje moji chybu.

    S vasim srovnanim se sound_overview souhlasim - taky to byla do jiste miry predloha pro tyto clanky. Podivate-li se ale o ty tri clanky zpet na tvorbu menu, jsem presvedcen, ze nenajdete overview, ktere by tam popisovane veci obsahovalo.

    Snazim se o uplnost a neco je proste jednoduche a neco tak jednoduche neni a nekdy mam cas stravit spoustu hodin prochazenim zdrojaku knihovny a nekdy ne.

    Tak mi prosim ty dva hrozne clanky odpuste. Ja zase pouvazuji o psani o tvorbe hry, i kdyz to nezalezi jen na me.

Měšec.cz: Banky umí platby na kartu, jen to neříkají

Banky umí platby na kartu, jen to neříkají

120na80.cz: Tipy pro odvodnění organismu

Tipy pro odvodnění organismu

Podnikatel.cz: Chtěli za cigarety víc, než je na krabičce

Chtěli za cigarety víc, než je na krabičce

Vitalia.cz: Pepsi Cola mění sirup za cukr

Pepsi Cola mění sirup za cukr

Vitalia.cz: Signál roztroušené sklerózy: brnění končetin

Signál roztroušené sklerózy: brnění končetin

Podnikatel.cz: Fotogalerie: Jesenka už má skoro 50 let

Fotogalerie: Jesenka už má skoro 50 let

Podnikatel.cz: Polská vejce na českém pultu Albertu

Polská vejce na českém pultu Albertu

Podnikatel.cz: Prodej na Alibabě? Malí hráči utřou nos

Prodej na Alibabě? Malí hráči utřou nos

Vitalia.cz: Sobotní masakr žrádla, chlastu a zábavy

Sobotní masakr žrádla, chlastu a zábavy

Měšec.cz: Do ostravské MHD bez jízdenky. Stačí vaše karta

Do ostravské MHD bez jízdenky. Stačí vaše karta

DigiZone.cz: Sázka na e-sporty stanici Prima vychází

Sázka na e-sporty stanici Prima vychází

Měšec.cz: Investice do drahých kovů - znáte základní chyby?

Investice do drahých kovů - znáte základní chyby?

Podnikatel.cz: Eshop z ČR v Rumunsku? Žádná legrace

Eshop z ČR v Rumunsku? Žádná legrace

Lupa.cz: IT scéna po brexitu: přijde exodus vývojářů?

IT scéna po brexitu: přijde exodus vývojářů?

DigiZone.cz: Skylink o půlnoci vypnul 12 525

Skylink o půlnoci vypnul 12 525

Vitalia.cz: Bio vejce nepoznají ani veterináři

Bio vejce nepoznají ani veterináři

Podnikatel.cz: Tahle praktika stála šmejdy přes milion

Tahle praktika stála šmejdy přes milion

Podnikatel.cz: Italské těstoviny nebyly k mání, tak je začal vyrábět

Italské těstoviny nebyly k mání, tak je začal vyrábět

Měšec.cz: Kurzy platebních karet: vyplatí se platit? (TEST)

Kurzy platebních karet: vyplatí se platit? (TEST)

Podnikatel.cz: Účtenky v rámci EET? Klidně emailem

Účtenky v rámci EET? Klidně emailem