Názory k článku Knihovna ClanLib (26)

  • 8. 11. 2004 12:10

    KtK (neregistrovaný)

    Chceme-li, aby se sample přehrával dokola, zavoláme

    sample.<B>paly</B>(true);

    :)

  • 8. 11. 2004 12:48

    Johanka (neregistrovaný)

    Jejda (nezadouci infiltrace docenta Paly :)).
    Dik, opraveno.

  • 8. 11. 2004 13:22

    Pavel (neregistrovaný)

    Nerad bych se autora dotknul, ale nesliboval nam na zacatku tvorbu hry? Po nekolika zajimavych uvodnich dilech se to opet zvrhlo v nudny preklad manualu, ktery si kazdy muze precist sam. Teda zrovna dnesni dil je lepsi, ale treba popis trid CL_Quad a CL_Point byl straslivy.

  • 8. 11. 2004 16:19

    Petr Kavanek (neregistrovaný)

    Myslim, ze jsem sliboval, ze pokud se psani o tvorbe hry stane pritezi ve snaze vysvetlit principy ClanLibu, upustim od nej a prejdu k malym, nudnym ale nazornym prikladum.

    Preci jen ucit na rozsahlych projektech je dost problematicke uz proto, ze ctenari mohou zacit ztracet souvislosti.

    Stat se to muze dokonce i autorovi, avsak tohle neni uplne ten pripad, jelikoz hru jsem napsal a v pripade zajmu ji mohu poskytnout ke stazeni klidne i se zdrojovymi kody (ktere vsak nejsou zdaleka dokonale). Kazdopadne kodu je v ni rozhodne vic nez radku v celem tomto tutorialu ...

    Co se tyce toho nudneho prekladu manualu, tak to bych se vas rad zeptal, kde jste sehnal manual, ktery prekladam? Ja jsem takovy manual nikde nenasel. (Dokonce ani samotni tvurci knihovny ho zrejme nenasli, jelikoz chteji ode mne anglicky ekvivalent tohoto tutorialu.)

    V zakladech sice cerpam z ClanLibovskych overview, ale pokud si srovnate jejich obsah a obsah techto clanku, zjistite, ze to opravdu neni totez.

    Takze si ani nemyslim, ze si to kazdy muze precist jinde sam (treba v cizim jazyce). Jestli jste takovy manual nasel - sem s nim :-).

    Pokud vam prisel popis trid CL_Quad a CL_Point straslivy, omlouvam se, urcite je to moji nesikovnosti. Me slo proste o to, aby ctenari vedeli, ze tyto tridy existuji a ze si je nemusi psat sami a aby kvuli jejich pouziti nemuseli hledat a prochazet zdrojove kody.

    Berte to tak, ze jsem taky jenom clovek a ze serial se jmenuje Knihovna ClanLib a ne Tvorba hry v knihovne ClanLib.

  • 8. 11. 2004 21:20

    Pavel (neregistrovaný)

    No, jde o to, ze treba mne by prisla tvorba hry daleko zajimavejsi. Kdyz jsem mluvil o manualu, mel jsem na mysli skutecne overview na strankach ClanLibu (dnesni dil viz. http://www.clanlib.org/docs/overview/sound_overview.html). Je to sice strucnejsi nez text tady, ale dle meho nazoru dostatecne.
    Pokud jde o predchazejici dva dily, ty se daly shrnout do jednoho odstavce. Uplne stacilo rict, ze ty tridy jsou. Metody (vzhledem k jejich jednoduchosti) by snad byl kazdy schopny najit v dokumentaci.

  • 9. 11. 2004 14:57

    Petr Kavanek (neregistrovaný)

    No vidite, tak to mi davate docela zajimavy namet :-). Me by asi taky vic bavilo psat o tvorbe hry, ale ten serial by se musel jmenovat trochu jinak ... zkusim se zeptat, jestli by Root nemel o neco takoveho zajem.

    Co se tyce tech poslednich clanku, tak to je vas pohled na vec a nejspis je to prevazujici pohled, protoze opacny nazor sem nikdo nenapsal.

    Muj pohled vychazel z me vlastni zkusenosti, ze nez bych hledal v dokumentaci navic neceske informace o tak jednoduchych tridach, tak bych si je radej napsal sam a pak bych casem zjistil, ze to byla ztrata casu a ze v kontextu pouzivani knihovny se mi stejne bude vice hodit pouzit ClanLibovske verze. Proto jsem se snazil clanky pojmout tak, aby to vypadalo opravdu co nejjednoduseji a melo to ten efekt, ze nikdo nezopakuje moji chybu.

    S vasim srovnanim se sound_overview souhlasim - taky to byla do jiste miry predloha pro tyto clanky. Podivate-li se ale o ty tri clanky zpet na tvorbu menu, jsem presvedcen, ze nenajdete overview, ktere by tam popisovane veci obsahovalo.

    Snazim se o uplnost a neco je proste jednoduche a neco tak jednoduche neni a nekdy mam cas stravit spoustu hodin prochazenim zdrojaku knihovny a nekdy ne.

    Tak mi prosim ty dva hrozne clanky odpuste. Ja zase pouvazuji o psani o tvorbe hry, i kdyz to nezalezi jen na me.

Vitalia.cz: Syndrom PC vidění: stačí dvě hodiny denně

Syndrom PC vidění: stačí dvě hodiny denně

120na80.cz: Zjistěte, zda je vaše klíště infikované

Zjistěte, zda je vaše klíště infikované

120na80.cz: Vyzrajte na návaly a pocení v přechodu

Vyzrajte na návaly a pocení v přechodu

DigiZone.cz: Budoucnost video služeb na internetu

Budoucnost video služeb na internetu

Podnikatel.cz: Přechod z OSVČ na firmu? Totální šok!

Přechod z OSVČ na firmu? Totální šok!

Lupa.cz: Nová podoba Instagramu? Katastrofa

Nová podoba Instagramu? Katastrofa

Vitalia.cz: 7 nemocí očí, které musíte léčit včas

7 nemocí očí, které musíte léčit včas

DigiZone.cz: UPC umí televizi sedm dní nazpět

UPC umí televizi sedm dní nazpět

DigiZone.cz: Šlágr TV dostala pokutu 100 000 Kč

Šlágr TV dostala pokutu 100 000 Kč

Vitalia.cz: Muži kouří 24 cigaret denně, ženy o dost míň

Muži kouří 24 cigaret denně, ženy o dost míň

Podnikatel.cz: Proměny stavebnice Seva. Znáte ji?

Proměny stavebnice Seva. Znáte ji?

Lupa.cz: Zaplatíme ti, když ti seženeme práci

Zaplatíme ti, když ti seženeme práci

Vitalia.cz: Děti jsou sportem opotřebované

Děti jsou sportem opotřebované

Vitalia.cz: Tetanus v USA – i po odřeninách

Tetanus v USA – i po odřeninách

120na80.cz: Jak si udržet zdravou vaginu

Jak si udržet zdravou vaginu

Vitalia.cz: Dnešní patolog o mrtvolu téměř nezavadí

Dnešní patolog o mrtvolu téměř nezavadí

120na80.cz: 10 nej přípravků na holení

10 nej přípravků na holení

Vitalia.cz: Taky ji kupujete? Je šizená

Taky ji kupujete? Je šizená

120na80.cz: Co jí dělá? Sklerotizaci

Co jí dělá? Sklerotizaci

Podnikatel.cz: Když už je sexy, tak ať taky funguje

Když už je sexy, tak ať taky funguje