Názory k článku Knihovna ClanLib (26)

  • 8. 11. 2004 12:10

    KtK (neregistrovaný)

    Chceme-li, aby se sample přehrával dokola, zavoláme

    sample.<B>paly</B>(true);

    :)

  • 8. 11. 2004 12:48

    Johanka (neregistrovaný)

    Jejda (nezadouci infiltrace docenta Paly :)).
    Dik, opraveno.

  • 8. 11. 2004 13:22

    Pavel (neregistrovaný)

    Nerad bych se autora dotknul, ale nesliboval nam na zacatku tvorbu hry? Po nekolika zajimavych uvodnich dilech se to opet zvrhlo v nudny preklad manualu, ktery si kazdy muze precist sam. Teda zrovna dnesni dil je lepsi, ale treba popis trid CL_Quad a CL_Point byl straslivy.

  • 8. 11. 2004 16:19

    Petr Kavanek (neregistrovaný)

    Myslim, ze jsem sliboval, ze pokud se psani o tvorbe hry stane pritezi ve snaze vysvetlit principy ClanLibu, upustim od nej a prejdu k malym, nudnym ale nazornym prikladum.

    Preci jen ucit na rozsahlych projektech je dost problematicke uz proto, ze ctenari mohou zacit ztracet souvislosti.

    Stat se to muze dokonce i autorovi, avsak tohle neni uplne ten pripad, jelikoz hru jsem napsal a v pripade zajmu ji mohu poskytnout ke stazeni klidne i se zdrojovymi kody (ktere vsak nejsou zdaleka dokonale). Kazdopadne kodu je v ni rozhodne vic nez radku v celem tomto tutorialu ...

    Co se tyce toho nudneho prekladu manualu, tak to bych se vas rad zeptal, kde jste sehnal manual, ktery prekladam? Ja jsem takovy manual nikde nenasel. (Dokonce ani samotni tvurci knihovny ho zrejme nenasli, jelikoz chteji ode mne anglicky ekvivalent tohoto tutorialu.)

    V zakladech sice cerpam z ClanLibovskych overview, ale pokud si srovnate jejich obsah a obsah techto clanku, zjistite, ze to opravdu neni totez.

    Takze si ani nemyslim, ze si to kazdy muze precist jinde sam (treba v cizim jazyce). Jestli jste takovy manual nasel - sem s nim :-).

    Pokud vam prisel popis trid CL_Quad a CL_Point straslivy, omlouvam se, urcite je to moji nesikovnosti. Me slo proste o to, aby ctenari vedeli, ze tyto tridy existuji a ze si je nemusi psat sami a aby kvuli jejich pouziti nemuseli hledat a prochazet zdrojove kody.

    Berte to tak, ze jsem taky jenom clovek a ze serial se jmenuje Knihovna ClanLib a ne Tvorba hry v knihovne ClanLib.

  • 8. 11. 2004 21:20

    Pavel (neregistrovaný)

    No, jde o to, ze treba mne by prisla tvorba hry daleko zajimavejsi. Kdyz jsem mluvil o manualu, mel jsem na mysli skutecne overview na strankach ClanLibu (dnesni dil viz. http://www.clanlib.org/docs/overview/sound_overview.html). Je to sice strucnejsi nez text tady, ale dle meho nazoru dostatecne.
    Pokud jde o predchazejici dva dily, ty se daly shrnout do jednoho odstavce. Uplne stacilo rict, ze ty tridy jsou. Metody (vzhledem k jejich jednoduchosti) by snad byl kazdy schopny najit v dokumentaci.

  • 9. 11. 2004 14:57

    Petr Kavanek (neregistrovaný)

    No vidite, tak to mi davate docela zajimavy namet :-). Me by asi taky vic bavilo psat o tvorbe hry, ale ten serial by se musel jmenovat trochu jinak ... zkusim se zeptat, jestli by Root nemel o neco takoveho zajem.

    Co se tyce tech poslednich clanku, tak to je vas pohled na vec a nejspis je to prevazujici pohled, protoze opacny nazor sem nikdo nenapsal.

    Muj pohled vychazel z me vlastni zkusenosti, ze nez bych hledal v dokumentaci navic neceske informace o tak jednoduchych tridach, tak bych si je radej napsal sam a pak bych casem zjistil, ze to byla ztrata casu a ze v kontextu pouzivani knihovny se mi stejne bude vice hodit pouzit ClanLibovske verze. Proto jsem se snazil clanky pojmout tak, aby to vypadalo opravdu co nejjednoduseji a melo to ten efekt, ze nikdo nezopakuje moji chybu.

    S vasim srovnanim se sound_overview souhlasim - taky to byla do jiste miry predloha pro tyto clanky. Podivate-li se ale o ty tri clanky zpet na tvorbu menu, jsem presvedcen, ze nenajdete overview, ktere by tam popisovane veci obsahovalo.

    Snazim se o uplnost a neco je proste jednoduche a neco tak jednoduche neni a nekdy mam cas stravit spoustu hodin prochazenim zdrojaku knihovny a nekdy ne.

    Tak mi prosim ty dva hrozne clanky odpuste. Ja zase pouvazuji o psani o tvorbe hry, i kdyz to nezalezi jen na me.

DigiZone.cz: Prima Max bude mít letní kino. Na střeše...

Prima Max bude mít letní kino. Na střeše...

Vitalia.cz: Jelení farma produkuje kvalitní maso

Jelení farma produkuje kvalitní maso

DigiZone.cz: Světlé zítřky gaučových sportovců

Světlé zítřky gaučových sportovců

Měšec.cz: Cestujte bez starostí, získejte výhodné pojištění

Cestujte bez starostí, získejte výhodné pojištění

Podnikatel.cz: Český podnikatel a #brexit. Co nastane?

Český podnikatel a #brexit. Co nastane?

Podnikatel.cz: Chce s trdelníky ovládnout Asii. Poznejte ho

Chce s trdelníky ovládnout Asii. Poznejte ho

Vitalia.cz: Máte chutě? Nejezděte do světa, ale do Dobřichovic

Máte chutě? Nejezděte do světa, ale do Dobřichovic

Lupa.cz: Sdílíte na Facebooku soukromé odkazy?

Sdílíte na Facebooku soukromé odkazy?

Měšec.cz: Rusové platí mobilem. Funguje to i v Česku

Rusové platí mobilem. Funguje to i v Česku

Podnikatel.cz: Takhle si Babiš představuje nové daně

Takhle si Babiš představuje nové daně

DigiZone.cz: Dabingové ceny znají letošní nominace

Dabingové ceny znají letošní nominace

DigiZone.cz: Bizár sněmovního jednání

Bizár sněmovního jednání

DigiZone.cz: Kanály Novy na Slovensku oficiálně?

Kanály Novy na Slovensku oficiálně?

Lupa.cz: U Chomutova vyroste dotované datacentrum

U Chomutova vyroste dotované datacentrum

DigiZone.cz: Robinsonův ostrov moderuje Novotný

Robinsonův ostrov moderuje Novotný

Vitalia.cz: Tohle kafe má být hit léta

Tohle kafe má být hit léta

Lupa.cz: Vydavatelé jsou v háji, ale neumí si to připustit

Vydavatelé jsou v háji, ale neumí si to připustit

Podnikatel.cz: 10 citátů Billa Gatese: tesat do kamene

10 citátů Billa Gatese: tesat do kamene

Lupa.cz: Text umírá, na webu zbude jen video

Text umírá, na webu zbude jen video

Vitalia.cz: Průšvih je tuk, který nevidíte

Průšvih je tuk, který nevidíte