Hlavní navigace

Nástroje a utility

Jak vyčistit disk s Linuxem?

Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Komiks: Carlos a Chico.

Yokotashi
Yokotashi (neregistrovaný)
14. 5. 2006 11:55

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
# 4 kvalitni skoly to byly, to bych rekl, nicmene nerikam, ze jsem vsude vystudoval. Jsou taky vymenne programy nebo se jede za profesorem, ktery dela stejne veci a zustane se tam tak rok. No a doktorat se v tom lepsim pripade studuje na jine skole.

Takze jsi ctyri skoly nevystudoval, ale priblizne jsi poznal, jak to na nich vypada. Mozna, ze cele studium vypada jinak, nez rocni pobyt cloveka, ktery vi co chce. Ale tim samozrejme nechci poprit tve tvrzeni, s velkou pravdepodobnosti se to nebude signifikantne lisit.

# Ja bych tuto debatu zakoncil tim, ze oba mame svuj nazor na dalkove studium. Ja rikam, ze aby bylo dalkove studium srovnatelne a nebylo extremne tezke, musi se pripravit s citem. A s tim prodlouzenim studia dalkovym studentum souhlasim.

Kazdemu vyhovuje jiny pristup ke studiu, kazdy ceka od studia neco jineho (nekdo naucit se noce, nekdo neco jineho, nekdo jen papir) a skola ja tu od toho, vsem dala to, co chteji a zaroven aby zarucila nejake jiste spolecne minimum, co maji vsichni. Jen si myslim, ze by to melo byt v oblasti pochopeni a ne v oblasti pamatovani si / delani blbosti, ale to treba taky nekdy tem skolam dojde ...
Vsechno se musi pripravovat s citem, ale jsem pro, aby dalkari meli stejny objem znalosti, jako denni, staci jim dat mene povinnych kreditu, roztahnout to na delsi dobu ... a hlavne dalkari se vic snazi, protoze uz se setkali s praxi a o nekterych vecech vedi s jistotou, ze je budou potrebovat (treba o tom papiru, co se dava na konci :-)).

# Vypracovani referatu neni ZBYTECNE, uci te predat ziskane vedomosti ve forme, ktere nekdo porozumi. Setkal jsem se s par lidmi z CVUT (pochopil jsem, ze jsi odtam), kteri snad nedokazali napsat email, ktery by mel hlavu a patu. To by te mel referat naucit -- to taky v praxi budes drsne potrebovat a ne znalost toho a toho (v tom je google fakt lepsi). Pokud se ale pisi referaty tak, ze te nikdo nenauci, jak je psat, pak je fakt ZBYTECNY.

jak bych to rekl ... vypracovani jednoho, dvou referatu samozrejme zbytecne neni (no, pro mne je, protoze jsme je delali na stredni, ale obecne ne), ale vypracovani 5-6ti praci za semestr, kde clovek stravi 95% casu blbostni je kravovina ...

na cvut potkas ledascos ... a obcas je to dost zoufale ... co je ale horsi, ze lidi, kteri vypracovavaji debilni prace, kterym naprosto vubec nerozumi a po odborne strance je maji tak nejak mimo (nebo opsane), prochazeji quli tem 95% odpadu, se kterym si vyhraji a lidi, kteri rozumi o co jde maji problem - na cvut nesmis vedet ani malo, ani moc ...

# Jsi asi informatik(+-). Rozumel jsi vsemu, co ti rikali? I vsemu v knize?

Jsem spis na hw/unix ... tomu, co se na me vali na prednasce moc nerozumim, protoze to ma jine tempo, nez potrebuju ... kniham jsem (az na ekonomiku a par podobnych) rozumel. Problemy jsem mel jenom s pamatovanim (kdyz je zkouska vic o tom, ze si ma clovek pamatovat nazpamet nejaky seznam dat, nez o pochopeni principu) a v matematice s realizaci (pochopit princip trojneho integralu neznamena umet ho spocitat).

# Treba konecne automaty a jejich nadstavby nebo matematicke programovani?

co jsme meli o automatech je docela pekne, rovnou jsem to i pouzil ... (jsem spis na hw, takze tyhle veci jsou pro mne prehledne - vidim je pred sebou rovnou v hradlech :-)), matematicke programovani me patrne ceka ...

# A nebylo neco, co jsi fakt musel nadrit, naprogramovat si to tisickrat? Treba datove struktury v tisici variacich? Tu trosku kecam, nevim, co jsi studoval a taky to neni vubec muj obor, ale doufam, ze jsi pochopil pointu.

musel jsem napocitat matiku ...

nic se nemusi programovat tisickrat ... pro pochopeni staci par realnych problemu ... a hlavne mit se koho zeptat

# Ja tu rikam, ze pokud to bude hodne tezky a bude toho fakt moc, knizka ti nepomuze a potrebujes nekoho, kdo ti pomuze se v tom zorientovat. Pak se budes pripravovat na kazdou prednasku, aby ti jeste neco dala a ona da. Taky budes vedet, ze jestli to nebudes delat, tvoji spoluzaci te prevalcuji. A kdyz nebudes mit 50% toho nejlepsiho, mas F:-)

kazdemu vyhovuje jiny styl ziskavani informaci ... ja preferuji text a ptat se cilene jen na konkretni veci ...

to s 50% nejlepsiho funguje v US? to je mozna decentnejsi, nez u nas, kdy musis mit 50% maxima :-)

# Ze ceske vysoke skolstvi je jedno z nejlepsich na svete. To jsi asi nikdo nebyl za hranicemi:-). Co studenti dokazi? Vsichni nebo jen nekteri? V tomto hodne nesouhlasim, zase se neshodnem.

tvrdi se to ... za hranicemi jsem nebyl, ale tvrdi se, ze US vysokoskolak je zpravidla dost neschopny tvorecek v porovnani s cz ... ze cesi jsou mnohem samostatnejsi - osobne srovnavat nemuzu ...

# Taky nedokazu posoudit priklad, jestli je to zaklad a mel by to vedet, tak jaktoze ho uz davno z nejake zkousky nevyhodili? Ze by to bylo tim, ze se clovek namemoruje a zapomene? Neni k tomu postupne uceni lepsi?:-)

to je takovy zaklad, ze na to ani neni zkouska, to je skoro jako umet cist a psat ... na tom to cele stoji a pada ... a od tohodle zakladu jsou ti lide odtrzeni, takze pak nemuzou chapat to, co je nad tim ...

# *A ma takove presencni studim cenu? Mechanicky zaznam toho, co se vyskytuje na tabuli *zvladne i kamera a clovek se mezi tim muze vyspat.
# *Nevyhoda prednasky je, ze prednasejici vyklada bud moc pomalu (posluchac se zamysli a *prestane vnimat), nebo moc rychle (posluchac nechape, co se deje). Kazdy chape ruzne *rychle ruzne veci - tomu zabranit nelze.
#
# Dobre je ucit se predem, pak ti prednaska da hodne, ale stejne se muze jet rychleji nez se da zvladnout.

no nevim ... pak si jde clovek na prednasku jenom poslechnout to, co uz umi a jedine, co ma cenu (pokud nehodou nema stesti, ze nepochopil neco, cemu se prednasejici bude extra venovat) jsou dotazy po prednasce ...

# Oni ucitele byli mnohem vstricnejsi nez v Cechach, ale na hodne sofistikovane otazky se neda odpovidat RTFM. A je blby chodit stale za ucitelem:-) Podivej se na odkaz za clankem, jestli pochopis vsechno z lecture notes:-).

na sofistikovany dotaz samozrejme ne, ale lze predpokladat, ze mnoho lidi bude klast dementni dotazy (jenom proto, ze to jde) a na ty lze odpovidat RTFM, aby se odpovidajici nezahltil ...

# ja tvrdim, ze VS programovat nauci. Teda spise nauci systemove analyze a obecnejsimu pristupu. Take nauci mnoho zajimavych veci o programovani, jak vyhledavat nejmensi cislo v linearnim case (nedelejte si srandu, v prijimacich pohovorech do Microsoftu tato otazka minuly rok byla (pry:-))), jak psat kod, ktery po tobe muze precist i nekdo jiny. Ano, da se to nastudovat z knih, ale kdyz to nekdo vysvetli, je to lehci....

Algoritmy se clovek ucit nemusi, ale mel by vedet jak vypadaji, ze existuji a kde jsou jejich moznosti - to casto stredoskolakum chybi ...

# Ta druha veta v tvem prispevku je skoro to, co jsem rekl. Clovek se nenauci jen programovat, ale i analyzovat.

presne tak, analyza je dulezita ...

# Jinak se podivej na predmety tady, jestli bys je udelal dalkove:-)
# http://ocw.mit.edu/OcwWeb/Electrical-Engineering-and-Computer-Science/index.htm

to by slo zjistit jen experimentalne :-) vsechno je otazka vule, casu, zajmu a pristupu k informacim (moznosti dotazovat se) ...
Chcete přispět jako registrovaný uživatel? Přihlaste se ke svému účtu.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Pravidla pro diskutující

Přidáním čtenářského příspěvku do diskusí či fóra souhlasíte s tím, že budete dodržovat následující pravidla. Při jejich hrubém porušení se vystavujete riziku smazání příspěvku, jeho modifikaci, v krajním případě i zablokování přístupu do diskusí.

Redakce ze zásady nezasahuje do čtenářských diskusí a zavazuje se, že nebude mazat ani modifikovat příspěvky, kromě případů, kdy tyto porušují některé z následujících pravidel. V takové situaci je na zvážení redakce, zda příspěvek modifikuje s viditelným upozorněním, či přímo smaže. Redakce nikdy nemaže „nesouhlasné komentáře“ jen proto, že jsou nesouhlasné. Vítáme střet názorů, ale vždy v rámci slušné a kultivované debaty.

Příspěvky nesmí obsahovat:

  1. Vulgární či hrubé výrazy.
  2. Urážlivé výroky na adresu druhé osoby či skupiny osob.
  3. Texty, které mají za cíl jen vyprovokovat emotivní reakci (trolling).
  4. Rasové útoky či útoky na jakoukoliv jinou menšinu či skupinu obyvatel.
  5. Komerční nabídky a affiliate odkazy.
  6. Odkazy na warez, sériová čísla, licenční kódy, pornografii a další nevhodný materiál stejně jako žádosti o poskytnutí tohoto obsahu.
  7. Prokazatelně protiprávní obsah.

Informace o soukromí: U všech přidaných komentářů provozovatel ukládá IP adresu a hostname odesílatele. U neregistrovaných uživatelů se na webu zobrazuje část hostname, případně IP adresy, neumožňující identifikovat konkrétní počítač.

Povolené značky XHTML: a, br, code, em, li, ol, p, pre, strong, sub, sup, ul