Názory k článku
Komiks: Distro jak má být

BuchEXISTUJE
BuchEXISTUJE (neregistrovaný)
3. 6. 2006 0:27 Nový

Je to pravda

celé vlákno
jj, do temy "uz existuje milion roznych linux. distribucii" sa strafuje lahko ;-)
Kuzi
Kuzi (neregistrovaný)
3. 6. 2006 0:50 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Zapomel si dodat: PRVNI ;-)
(Pokud tedy nemas nejakou poruchu osobnosti, jak je tady obecne zvykem ;-)) )
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
3. 6. 2006 2:28 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
>> Pokud tedy nemas nejakou poruchu osobnosti

Uroven svych poruch osobnosti si muzete benchmarknout porovnanim s timto devcetem:

http://www.youtube.com/watch?v=tNmbvl2WzUk
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
3. 6. 2006 2:57 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Já poruchou osobnosti trpím.

Co tam je? Mně se to nezobrazilo, protože mám starou verzi flashe.
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
3. 6. 2006 3:09 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Ale nejaka holka mluvi jak retardovana o tom, proc jí takovou tu vysunovací tyčku, co se s tím lepí papíry. Byl to jen vtip, nic dulezityho.
Clock
Clock (neregistrovaný)
3. 6. 2006 14:34 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Vidiš, další důkaz toho že jsi psychopat.

Nevíš že každý moderní kokotek musí mít na svém PC nainstalované nejnovější verze od všeho šmejdu co SW vývojáři dokáží vyprodukovat?
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
3. 6. 2006 14:37 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Je to jen vykrik do tmy nebo opravdu mas nejakou zajimavou myslenku na tema "proc je FLV spatne"?
Peter Golis
Peter Golis (neregistrovaný)
3. 6. 2006 15:37 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
za vsetky tato:
Linux bulbasaur 2.6.16-gentoo-r5 #19 PREEMPT Wed May 17 23:39:08 CEST 2006 ppc 7447A, altivec supported GNU/Linux

podporuje vyrobca moju architekturu?
nie. a aj preto je flash zly. o prehnanych narokoch na hw uz nemusim hovorit.
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
3. 6. 2006 20:02 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Boze, ja myslel, ze Linuxari maji hluboke technicke znalosti. FLV video si muzes prehrat ve VLC playeru. Samozrejme, musis do te stranky na youtube.com prastit trochu krumpacem a vydolovat si ten FLV soubor. Jenze to je proste dan za to, ze chces pouzivat system, ktery skoro nikdo (tj. < 5%) nepouziva.

Flash/FLV je jediny zpusob, jak na stranku dat streamovane video tak, aby vetsina uzivatelu nemusela nic instalovat. Coz je nutna podminka uspechu, bezni uzivatele nedokazi ani stahnout+ulozit_na_disk+spustit soubor, takze predstava, ze by instalovali RealOne player je absurdni (i tak bych ale rad vedel, jaky jiny streaming format by mel byt lepsi). Stejne tak po nich neni mozne chtit, aby si stahli avi a pak prehrali v prehravaci (protoze pochybuju, ze bezny uzivatel dokaze vykonat sekvenci 3 kliknuti mysi spravne).

>> podporuje vyrobca moju architekturu?

Nebud usmrkanek. Vyrobce nemusi vydavat prehravac pro tvoji architekturu. Jedine, co musi udelat, aby nebyl evil, je zverejnit otevrenou specifikaci. Tu Macromedia/Adobe udelala dost pekne.

>> o prehnanych narokoch na hw uz nemusim hovorit.

Ma to znamenat, ze ActiveX/Windows_Mediaplayer a RealOne player jsou mene narocne? Dream on!
zenek
zenek (neregistrovaný)
3. 6. 2006 22:24 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Nejsou ty specifikace dostupne nahodou jen pod podminkou, ze se clovek zavaze neudelat podle toho prehravac? (tj, jsou jen pro vytvoreni flash souboru)
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
3. 6. 2006 23:27 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Nemyslim, musite s nejakou smlouvou souhlasit (patrne kvuli tomu bude nejaky freefreak bitchovat neco o tom, ze to neni dostatecne free), ale software muzete delat jaky chcete.

Mam ale ten pocit, ze vas muzou zazalovat za to, ze se s tim prehravacem odchylite od standardu, tj. neco implementujete _jinak_ (a diky bohu za to).
Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Ondrej 'SanTiago' Zajicek (neregistrovaný)
4. 6. 2006 10:09 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
http://www.adobe.com/licensing/developer/

Here is a brief summary of the rights granted by this license:

* This license grants the Licensee access to the SWF file format specification to aid in the creation of software which creates SWF files.
* This license does not permit the usage of the specification to create software which supports SWF file playback.
* The SWF output from the Licensee software must create content which renders error free in the latest publicly available version of Macromedia Flash Player.


Takze podle druheho bodu nesmis implementovat prehravac. Tudiz tento format nelze povazovat za otevreny a je tedy neprijatelny.
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
4. 6. 2006 11:19 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Aha, nezapamatoval sem si to proto, ze kdyz sem to cetl, tak sem si rikal, ze je to fajn napad.
Jakub Hegenbart aura:84
4. 6. 2006 16:36 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Není to možné, to je pravda. Ale pokud někdo vytvoří čistě napsanou knihovnu pro _vytváření_ flash souborů zcela implementující specifikaci, nezíská tím někdo jiný příležitost napsat přehrávač podle zdrojového kódu této knihovny? :)
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
4. 6. 2006 19:24 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
V dokumentaci te knihovny by musela byt tuna veci stejnych, jako v dokumentaci od Macromedie, takze by to bylo odvozene dilo.

OT: Macromedia takovehle SDKcko v C++ poskytuje/poskytovala (nevim).
Jakub Hegenbart aura:84
4. 6. 2006 20:43 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Ale no tak, přestaň FUDovat. V kódu knihovny nemusí být útržek textu té specifikace a přesto kód ten formát popisuje. Náš autorský zákon tohle výslovně vylučuje z ochrany, takže to nemůže být odvozené dílo.
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
4. 6. 2006 23:03 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Dobre, takze v te knihovne bude funkce, ktera vrati hodnotu flagu v nejakem swf tagu. Rekneme, ze tedy vrati integer v rozmezi 1..13. Jak konkretne mi to ma pomoct pri tvorbe prehravace, kdyz nevim, ze kteremu typu bezierovy krivky odpovida ktere cislo? Dobre, je mozne si rict, ze v te knihovne budou na to i nadefinovane konstanty s dostatecne popisnym jmenem (tohle bych rekl, ze uz bude na hranici toho, ze se vytvari neco odvozeneho z dokumentace, ale dejme tomu). Jak by to melo vypadat u prikazu ActionScriptu, ktere tezko dvemi (nebo deseti, ci dvaceti) slovy popsat nejdou?
Jakub Hegenbart aura:84
5. 6. 2006 0:13 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno

Ty si hledáš pořád nějaký záminky, že jo?

Ad flagy: API taky není pokryté AZ, ani jako SW, ani jako obsah dokumentace. Už vzhledem k pasážím AZ o interoperabilitě silně pochybuju, že by to případný soud vůbec vzal v potaz.

Ad ActionScript: Pro úpnou referenční příručku ActionScriptu 2 si můžeš zajít přímo ke zdroji: http://download.macromedia.com/pub/documentation/en/flash/fl8/fl8_as2lr.zip

M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
5. 6. 2006 2:39 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Nechapu, co je AZ, ale mozna je to tim, ze je pul treti rano.

Jedno vim ale jiste: kdyz nevim, jestli kod 4 znamena ctverecek nebo kruznici, tak s tim prehravac nedokazu udelat.
martin
martin (neregistrovaný)
5. 6. 2006 20:27 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Ach jo...
V ciste napsane knihovne by bylo napsane neco jako
#define SHAPE_CIRCLE 4
takze by kazdy vedel, co je kolecko a co ctverecek...
Jakub Hegenbart aura:84
5. 6. 2006 21:05 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Dalo by se čekat, že moderní objektová knihovna bude mít named enums přímo jako součást API a nikdo nebude muset nic luštit. Stejně tak by se dalo usuzovat, že generátor bude podporovat nějaký celkem samopopisný objektový model (nebo rovnou DOM) především se sémantickou hodnotou. (Něco jako "potřebuju jen vědět, že objekt X je elipsa, ne, děkuji, nakreslím si ji už sám"... :-D).
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
6. 6. 2006 0:06 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
D'oh, samozrejme ze to byl jen jednoduchy priklad. U vetsiny veci to uz ale nepujde, protoze konstanty se jmeny

CHARACTER_GLYPHS_ARE_ALIGNED_ON_PIXEL_BOUNDARIES_FOR_DYNAMIC_AND_INPUT_TEXT_BUT_ONLY_IN_SWF_7_AND_LATER

jsou nepouzitelne.

Dokumentace je dulezitejsi nez zdrojak!

PS: #define se uz v C++ nepouziva.
JeCh
JeCh (neregistrovaný)
5. 6. 2006 10:37 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Nemáš úplně pravdu. FLV můžeš přehrávat ve VLC (a dalších free přehrávačích), pokud má kompresi obrazu FLV1 a zvuk MP3 (nebo jiný standardní formát). Ale zaprvé existují videa s nějakou podivnou kompresí zvuku, kterou nic jinýho než Flash nepřehraje a Flash 8 používá pro video kompresi VP6 (od firmy On2). VP6 samozřejmě na Linuxu jen tak nepřehraješ. Ukažte mi někde specifikaci VP6 kodeku? No, čekám....
Poslední dobou by se to ale mohlo změnit, protože nějaký člověk (podle On2 ukradl zdrojáky) dekompiloval javový přehrávač VP6 a zveřejnil pod GPL VP6 dekoder. Po zaslání výhrůžného dopisu od On2 ho ale sourceforge a plno dalších stránek stáhlo.
Ale tenhle dekoder je už například zabudovaný v přehrávači MPC (uřivatelé Woken ho určitě znají) a existuje pro Windows i DirectShow FLV splitter a VP6 dekoder. Udělat linuxový verze by asi nebylo až tak složitý.
Možná nějaká vývojová verze MPlayeru nebo FFMPEGu už má také tenhle VP6 dekoder zabudovaný. Můžete si třeba zkusit přehrát tohle: http://www.ivankukamarade.cz/jak-jsme-startovali-novy-web.html. Jeto FLV s VP6 kompresí obrazu a MP3 kompresí zvuku.
Clock
Clock (neregistrovaný)
3. 6. 2006 14:36 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Co tam je? Mně se to nezobrazilo, protože mám poruchu osobnosti :)
Jakub Hegenbart aura:84
5. 6. 2006 8:02 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Vzhledem k jejímu chování to lepidlo musí obsahovat zajímavě působící látky... :)*
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
5. 6. 2006 13:25 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
>> Ta "vysunovaci tycka" je lepidlo =)

WOW! To sem fakt netusil!
Darm
Darm (neregistrovaný)
5. 6. 2006 17:31 Nový

Re: Je to pravda

celé vlákno
Hmm, kdo by to byl taky řekl, Glue stick je přece značka lízátek, ne? :D
Drak
Drak (neregistrovaný)
3. 6. 2006 1:09 Nový

Konečně ?

No tenhle se alespoň přibližuje vtipu, že by stoupající kvalita ? ;-)
Clock
Clock (neregistrovaný)
3. 6. 2006 14:45 Nový

Re: Rexmix --- Karel a Čeněk diskutují o psychických poruchách

celé vlákno
Mám nápad na další remake
1) Tohle je Kedlubnublbuntu, nejnovější distribuce Linuxu která je speciálně optimalizovaná pro uživatele notebooků, jejichž rodné číslo končí na 666.
2) Ty máš poruchu? Neni možný že sem jí tebe chytil? Od včerejška co sem se s tebou bavil se mi udělaly ňáký divný červený beďary.
3) Já si řikal že to je infekční - nejdřív mi to oranžový goo z e-mailu sežralo mechaniku a teď přišli na řadu lidi kolem mě ]:-D
Sniper_CZE
Sniper_CZE (neregistrovaný)
7. 6. 2006 16:08 Nový

Re: Rexmix --- Karel a Čeněk diskutují o psychických poruchách

celé vlákno
Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!! Komix NErusit!!!
peregrin
peregrin (neregistrovaný)
3. 6. 2006 7:09 Nový

Končí?! Nééé!!

celé vlákno
Dnešní díl je dobrej, ale teď k věci:
Karel a Čeněk končí?! No to snad néééééééééééééééééééééééééééééé! Já jsem se na sobotní komiks vždycky strašně tešil, teď budu mít o jednu věc méně, na kterou se dá těšit.
ventYl
ventYl (neregistrovaný)
3. 6. 2006 10:35 Nový

Re: Končí?! Nééé!!

celé vlákno
no mne taktiez nejde o komiks, ale o tom, ze su v nom tito dvaja :)
&#1576;&#1591;&#1585;&#1587;
&#1576;&#1591;&#1585;&#1587; (neregistrovaný)
3. 6. 2006 12:46 Nový

Re: Končí?! Nééé!!

celé vlákno
Aaaa.. dalsi porucha osobnosti ;)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 6. 2006 15:38 Nový

Re: Končí?! Nééé!!

celé vlákno
Taky mi budou chybet... :-( R.
Josef Pavlik
Josef Pavlik (neregistrovaný)
3. 6. 2006 16:21 Nový

Re: Končí?! Nééé!!

celé vlákno
to je skoda.....
ja jsem v posledni dobe uz chodil na root jenom kvuli nim
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
5. 6. 2006 16:03 Nový

Re: Končí?! Nééé!!

celé vlákno
Třeba by se mohl udělat nějaký nový komix o poruchách osobnsoti.
anonymous
anonymous (neregistrovaný)
3. 6. 2006 13:12 Nový

komix

celé vlákno
mh, komix konci? snad ste sa nedali znechutit z par negativnych prispevkou ku komixom.

no nic, kazdemu budu chybat, aj tym, ktorych bavili, aj tym, ktori sa vzdy tesili, ako ho zase ohovoria, ze nieje vtipny.

no tak...

neberte nam radost :D
loki
loki (neregistrovaný)
3. 6. 2006 22:39 Nový

RE:

celé vlákno
imho bych spis typoval na spojitost se zacatkem vysokoskolskych prazdnin. + autor jeste nema jasno, jestli se mu chce po prazdninach pokracovat
melkor
melkor (neregistrovaný)
5. 6. 2006 7:37 Nový

Re: RE:

celé vlákno
TYpuje spatne, ale tIpuje spravne.
Lukas Doktor
4. 6. 2006 23:54 Nový

Re: RE:

celé vlákno
Komix skoncit nemuzete!!! Kdyt se kouknete na seznam nejctenejsich clanku. Musi se to libit i sponzorum :D Ja osobne prijmam RSS pres centerICQ a kdyz je tam neco z toho o co se zajimam, tak si to prectu. Takze pokud je zde neco, co me nezajimam, nezdrzuji se chozenim sem. A komix je jedna z veci, na kterou koukaji snad vsichni. Fandim Vam!!! ;)
Clock
Clock (neregistrovaný)
3. 6. 2006 14:46 Nový

3500 bugů

celé vlákno
3500 bugů to bohužel nepřeháněj, ale to je u projektů jako Mozilla nebo Gentoo realita :(
Marex
Marex (neregistrovaný)
3. 6. 2006 17:45 Nový

Re: 3500 bugů

celé vlákno
vseci zname tvuj nazor clocku ;-)
jak na linux vs openbsd, tak i na ostatni veci co jsi nevymyslel :-P
Clock
Clock (neregistrovaný)
4. 6. 2006 18:29 Nový

Re: 3500 bugů

celé vlákno
Jaký je teda můj názor na Linux vs. OpenBSD? Já sám si nejsem jist, jaký vlastně názor na tuhle otázku mám, ale když vidím, že existuje nejen 1 člověk, ale dokonce rozsáhlá skupina lidí, kteří ho znají, tak se nechám poučit :)

Nikde se přeci nepíše že člověk sám musí svůj názor znát nejlépe ze všech, že ;-)

Marexi marexi, bože ty jsi ale debil.
Floydie
Floydie (neregistrovaný)
4. 6. 2006 20:06 Nový

Re: 3500 bugů

celé vlákno
boze, hlavne ne Clock, ja myslel, ze ten podvodnik uz je za mrizema.
...
... (neregistrovaný)
6. 6. 2006 4:55 Nový

Re: 3500 bugů

celé vlákno
Za vodou jsou závodníci. To je něco jinýho...
Marex
Marex (neregistrovaný)
9. 6. 2006 19:08 Nový

Re: 3500 bugů

celé vlákno
OMG clocku ... mozna jsem, ale tvoje chovani je daleko horsi nez moje.
Proc se musis do vsech hned navazet? (viz hansmi atd.) Lidi delaj neco ze sve dobre vule, ve svem volnem case a ty je jeste buzerujes. Jeste jedna vec ... proc si myslis, ze to co udelas je nejlepsi na svete?
ilicz
ilicz (neregistrovaný)
14. 6. 2006 19:13 Nový

Re: 3500 bugů

celé vlákno
Odpoveděl bych ti slovy Kocoura z těžařské lodi Jupiterské důlní společnosti Červený Trpaslík:
Jedna stará kočičí moudrost, která se sem teď moc hezky hodí, říká: „Co to sakra meleš, ty vořechu?“
Lenka
Lenka (neregistrovaný)
8. 6. 2006 13:20 Nový

Nekončete, srabi :-)

celé vlákno
Nazdar,
nenechte se znechutit odmítavými komentáři pod články - já například čtu komix spokojeně celou dobu co vychází a znám spoustu dalších. Jenom jsme nějací líní vám napsat, že to je dobré a často dost vtipné (hm... můj favorit je ten s tím pasiánsem). Nekončete, můj život by byl o něco nudnější, smutnější a mé krásné hluboké tmavé dívčí oči budou posmutnělé a ztratí lesk. To byste přece nechtěli!

-lmat
dirka dirkastan
dirka dirkastan (neregistrovaný)
8. 6. 2006 23:01 Nový

Re: Nekončete, srabi :-)

celé vlákno
si kup vibrator a ono se to spravi ;)
MartensPh
MartensPh (neregistrovaný)
12. 6. 2006 23:07 Nový

hura, konecne konci

Hura, konecne tento neftipny a trapny radoby komix konci, da se napsat, konecne
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem
Podnikatel.cz: 10 novinek u přiznání k dani za rok 2015

10 novinek u přiznání k dani za rok 2015

Vitalia.cz: Kam s jídlem, když ne do lednice?

Kam s jídlem, když ne do lednice?

Podnikatel.cz: Asociace podnikatelů: Souhlas i odpor k EET

Asociace podnikatelů: Souhlas i odpor k EET

Podnikatel.cz: Daň z příjmů: online formulář

Daň z příjmů: online formulář

120na80.cz: 10 nejprodáva­nějších homeopatik

10 nejprodáva­nějších homeopatik

Lupa.cz: Stream koupil Červeného trpaslíka a další seriály

Stream koupil Červeného trpaslíka a další seriály

Vitalia.cz: Černá ředkev: silné přírodní antibiotikum

Černá ředkev: silné přírodní antibiotikum

Podnikatel.cz: Podal přiznání, má přeplatek. Nevrátí mu ho

Podal přiznání, má přeplatek. Nevrátí mu ho

Root.cz: EU chce zrušit anonymní platby

EU chce zrušit anonymní platby

Lupa.cz: Tip: tucet užitečných shieldů pro Arduino

Tip: tucet užitečných shieldů pro Arduino

Měšec.cz: Katalogoví šmejdi. Oberou vás o 30 tisíc a legálně.

Katalogoví šmejdi. Oberou vás o 30 tisíc a legálně.

Podnikatel.cz: Nové lejstro k doložení životního pojištění

Nové lejstro k doložení životního pojištění

Lupa.cz: Osmý plán na stavbu rychlých sítí je nedodělek

Osmý plán na stavbu rychlých sítí je nedodělek

Vitalia.cz: Kouzlo generik: Jak se liší Paralen a Paralen Grip?

Kouzlo generik: Jak se liší Paralen a Paralen Grip?

Vitalia.cz: Čínská medicína: Citron při chřipce ne

Čínská medicína: Citron při chřipce ne

Vitalia.cz: Proč si černý kašel cestu zpátky našel

Proč si černý kašel cestu zpátky našel

Měšec.cz: Velký jističový podfuk

Velký jističový podfuk

Lupa.cz: Lepší než Google: proč používat DuckDuckGo?

Lepší než Google: proč používat DuckDuckGo?

Vitalia.cz: Pro otrlé: 42 obrázků, které budou na cigaretách

Pro otrlé: 42 obrázků, které budou na cigaretách

Root.cz: Orange Pi Plus: malý počítač s Wi-Fi a SATA

Orange Pi Plus: malý počítač s Wi-Fi a SATA

Ušetřete