Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Komiks: Elektronický mazlíček

M@trixX
M@trixX (neregistrovaný)
16. 6. 2007 0:10 Nový

Great! :D

celé vlákno
Konecne komix aky som si predstavoval - robi si srandu z javov priamo v Linuxe, linuxakov a pod.
Len tak dalej!
ps: Aj som sa poriadne zasmial :D
mira
mira (neregistrovaný)
16. 6. 2007 0:14 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
co to tam fetujete? tohle ma byt vtipne?
p.otwor
p.otwor (neregistrovaný)
17. 6. 2007 15:44 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
Tak nevim jestli je to primo tim, ale tento dil mne opravdu a uprimne rozesmal, je opravdu trefny, treba mje se tahle situace stala (a stane) 128x a vicex :), proste vystizna satira vsedniho dne pri pouzivani Linuxu normalnimi "uzivately" :)))

Zatim nejlepsi dil (pro mje) !
HKMaly aura:99
14. 7. 2007 14:13 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
Furt lepsi nez ve viste :-). I kdyz tam si to vlastne kazdy vypina ...
Ondřej Geršl aura:43
16. 6. 2007 0:51 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
Souhlasím, tento díl komixu se mi opravdu líbí :-D
lol
lol (neregistrovaný)
16. 6. 2007 4:05 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
dost trapne ... ked uz zachadza komix do detailu ako `su`, tak by tam mohol byt aj frame s tym, ze sa do toho robopsa zalogoval s nejakym l/p... v dalsom komixe predpokladam, ze robopes bude vykonavat vystup cez seriovy port v konecniku... ach jaj... kde su tie casy dobrych komixov... alebo aspon tie o velkom (coderovi|hackerovi)
hmm
hmm (neregistrovaný)
16. 6. 2007 9:38 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
na vychutnanie si takehoto komiksu treba mat aj zmysel pre humor.. neviem o com je ten Vas humor, no tento diel je mimoriadne vtipny.. sam som linuxak a poriadne nahlas som sa zasmial.. na margo detailov.. ide o vtip, inteligentny bezny clovek si chybajuce kusky skladacky domysli a nebaziruje na nich, je to komiks, nie verna kopia dna linuxaka..
michal
michal (neregistrovaný)
16. 6. 2007 9:53 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
no je to trapne, ja tede s uzivatelskym opravnenim v linuxu nemam, mozne nekdo kdo skace co chvili okna se tomu tady zasmeje a je to stejne jako by se tam psalo bezi na woknech a bylo tam "run as" a to nejlepe by jeste jako klasicky woknar to musel vyklikat v menu
michal
michal (neregistrovaný)
16. 6. 2007 9:54 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
*nemam problem
.
. (neregistrovaný)
16. 6. 2007 9:56 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
no je to trapne, ja tede s uzivatelskym opravnenim v linuxu nemam, mozne nekdo kdo skace co chvili okna se tomu tady zasmeje Co?
michal
michal (neregistrovaný)
16. 6. 2007 10:34 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
pro doplneni sem si dovolil svuj remix http://www.home.karneval.cz/0402744705/remix.png
Petr Šimčík aura:100
16. 6. 2007 11:00 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
Ten je fajn, dovolím si ho ještě jednou zremixovat http://blog.petrsimi.org/comics/robopes.png
michal
michal (neregistrovaný)
16. 6. 2007 11:03 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
+1
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 6. 2007 11:29 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
Víte co se říká, opakovaný vtip není vtipem! Nad původním vtipem jsem se zasmál, pak jsem se podíval na ty vaše remixy a divil jsem se, jak prostoduché můžou někdy remixy být! :( Tak až někdy budete zase něco kritizovat, tak potom udělejte něco lepšího.
michal
michal (neregistrovaný)
16. 6. 2007 11:35 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
Vis, co se tyka meho ja jen chtel dokladovat jestli tady nejaky system a jeho UZIVATELE ma problem se zavedenim vice uzivatelu, tak to nebude zrovna linux. A co se tyka druheho, no vzhledem k tomu, ze autorem je i autor originalu, tak bych rekl ze to neni kopie, ale upgrade.
Peppa
Peppa (neregistrovaný)
18. 6. 2007 19:00 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
na Vistě s rozpoznáváním hlasu:

..štěkní!
raf ho do nohy
.. já řekl štěkni a ne rafni!"
olgo
olgo (neregistrovaný)
19. 6. 2007 21:38 Nový

Re: Great! :D

celé vlákno
lol. prekonal si original (proti ktoremu nic nemam aj ked nebol zrovna na roztrhanie, ako podaktori zrejme ocakavali)
yderf
yderf (neregistrovaný)
16. 6. 2007 0:12 Nový

* Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
hmm, varianta zo sendvicom je o dost lepsia
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 6. 2007 0:16 Nový

Re: * Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Taky mě hned napadlo xkcd.
http://xkcd.com/c149.html
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 6. 2007 0:19 Nový

Re: * Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
++
rak
rak (neregistrovaný)
16. 6. 2007 12:21 Nový

Re: * Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
hoden dobreeee :-)
freshmouse
freshmouse (neregistrovaný)
16. 6. 2007 1:05 Nový

Super

celé vlákno
Super, ale i tak se těším na remixy. :-)
abr
abr (neregistrovaný)
16. 6. 2007 3:23 Nový

Re: Super

celé vlákno
+1
kurva drat
kurva drat (neregistrovaný)
16. 6. 2007 1:09 Nový

a co sudo <>?

celé vlákno
jako dost nic moc ... je to sice o nixu ale hovno z toho ... i kdyz sem tam se stava, tak jo je to lepsi kdyz tak nad tim premyslim ;DD
inteligent
inteligent (neregistrovaný)
16. 6. 2007 10:09 Nový

Re: a co sudo <>?

celé vlákno
omg, o nixu JE TAM hovno, vis vubec co je nix? to je paterni linka rozvadejici net po cele republice a s linuxem nic spolecnyho nema
archdrone
archdrone (neregistrovaný)
16. 6. 2007 12:31 Nový

Re: a co sudo <>?

celé vlákno
tak to je dobrej for:D
jinak
jinak (neregistrovaný)
16. 6. 2007 1:11 Nový

bilderberg

celé vlákno
tento rok je v turecku setkani Bilderberg, samozrejmne ze je to tajny, zapomente na to ze by to tom nekdy
informovala ceska televize, nebo nejaky cesky noviny, maximalne snad WM magazin. nekteri lidi je oznacuji
za skutecnou svetovou vladu, clinton tam saskoval a lestil kliku a za rok byl prezidentem, pad zelezne opony
byl na programu Bilderbergu 1988 :)

samozrejmne se na to jednani nikdo nedostane, zapomente na novinare ;)))))) letosni Bilderberg se kona v turecku
na kopcu mimo mesto na snadne hlidatelnym miste, na kopcu obsancovanym tureckou armadou, ktera nikoho nepusti
ani k upati toho kopce


http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Bilderberg_attendees
Night
Night (neregistrovaný)
16. 6. 2007 1:59 Nový

Heh

celé vlákno
Výbornej komix, konečně si děláte srandu i z Linuxu, tak to má být, kdo se má dívat pořád jen na blbosti o Windows... Chválím komix a dokonce jsem se lehce zasmál, což se zde stává jednou za svatej rok :)
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 6. 2007 3:16 Nový

Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
Dnešní remix je o problémech ve vztazích, jaké mají lidé trpící schizoidní poruchou osobnosti. I když nejsou přímo agresivní, mohou svojí poruchou napáchat veliké škody:

http://www.jikos.cz/~mikulas/komix/PES.GIF
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 6. 2007 3:39 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
narez :-D
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 6. 2007 8:50 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
Ten remix je teda ubohy. :/
peregrin . aura:86
16. 6. 2007 9:32 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
dost dobrej remix!
franta
franta (neregistrovaný)
16. 6. 2007 9:38 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
BLEK.u už dávno jsem se chtěl zeptat jakou distribuci používáš?
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 6. 2007 13:02 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
Na jednom počítači mám RedHat 4.2 (do kterého jsem si doinstaloval novější programy podle potřeby). Na druhém počítači mám Debian.
Le grand Masturbeteur
Le grand Masturbeteur (neregistrovaný)
16. 6. 2007 10:38 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
Cau BLEKu
Uz si dneska onanoval?
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 6. 2007 10:40 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
V sobotu neonanuji, to si davam pauzu. Az v nedeli.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 6. 2007 10:51 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
To psal falesny BLEK.
Normalne onanuji kazdy den. Cili neni duvod, proc bych nemel dneska onanovat.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 6. 2007 12:59 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
Oba tyto příspěvky psal falešný BLEK. Já jsem dnes ještě neonanoval.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 6. 2007 14:22 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
I tento příspěvek psal falešný BLEK. Neonanuji, mám poruchu osobnosti.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 6. 2007 16:56 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
18. 6. 2007 0:05 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
I tento příspěvek psal falešný BLEK. Onanuji několikrát denně, protože mám poruchu osobnosti a nejsem proto schopen mít ženu.
Karel
Karel (neregistrovaný)
16. 6. 2007 11:26 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
Bez toho posledního políčka je to vtipnější :)
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 6. 2007 13:00 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
Já jsem se nesnažil, aby to bylo moc vtipný, ale aby to vyjádřilo škodlivost poruchy osobnosti. A na to se to poslední políčko hodí.
Q.
Q. (neregistrovaný)
18. 6. 2007 0:45 Nový

Re: Remix: porucha osobnosti

celé vlákno
.. chodit sice neumi, zato ale ma taky poruchu osobnosti.
non
non (neregistrovaný)
16. 6. 2007 9:40 Nový

kopie

celé vlákno
hm, trochu to pripomina jeden komiks, jen tam pouzivaj sudo, misto su ... achjo ...
cannibal
cannibal (neregistrovaný)
16. 6. 2007 10:01 Nový

sqvelý komix

celé vlákno
Komixi na root.cz sleduji velmi rád a ze zaujetím už delší dobu. Na biblické téma jsem se nedávno také pořádně zasmál, ale tohle je konečně to, co je pro root.cz nejdůstojnější forma.
polymorpheus
polymorpheus (neregistrovaný)
16. 6. 2007 10:14 Nový

1

celé vlákno
dobry komiks je to. Je v nem prvek absurdity, hodi se na roota, kazdy linuxak se v nem tak trochu pozna, atd. A dokonce je i humorny
dci
dci (neregistrovaný)
16. 6. 2007 10:27 Nový

sudo

celé vlákno
jsem nekde kdysi videl podobnej kousek ve stylu pan sedi na gauci a na manzelku vybafne
- "Make me a sandwich!"
- "What? Make it yourself!"
- "sudo Make me a sandwich!"
- "okay!"
prepisuju, pac jsem asi linej ho dohledat ;)
Rasta
Rasta (neregistrovaný)
16. 6. 2007 10:31 Nový

Re: sudo

celé vlákno
No ono to tu už je najitý :)
dci
dci (neregistrovaný)
16. 6. 2007 11:01 Nový

Re: sudo

celé vlákno
http://ktheory.com/wp-content/uploads/sandwich.png

:) prvni odkaz na google images, stydim se :)
vx
vx (neregistrovaný)
16. 6. 2007 12:33 Nový

Re: sudo

celé vlákno
no, ja nevim...ja příkaz sudo moc nemám rád...protože většinou provádím sekvence příkazů a proto je idiotské psát heslo pokaždé...

a v tomhle ftipu...to jako je root bez hesla, nebo jako jak to myslí? ještě se ta ženská měla přece optat na heslo, ne?

v tom root.cz-áckém ftipu to heslo zadává...
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
16. 6. 2007 13:02 Nový

Re: sudo

celé vlákno
Sudo lze pouzivat i bez hesla:
user_name     ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL
%group        ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 6. 2007 8:38 Nový

Re: sudo

celé vlákno
sudo -s
xi-xa-o
xi-xa-o (neregistrovaný)
18. 6. 2007 21:37 Nový

Re: sudo

celé vlákno
Sem si celkem jistej, že třeba na Kubuntu se konkrétní konzola ptá jen poprvé a pak až po nějakým timeoutu.
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
18. 6. 2007 21:41 Nový

Re: sudo

celé vlákno
Jo, to je vcelku klasické chování sudo.
dci
dci (neregistrovaný)
16. 6. 2007 11:07 Nový

mazlicek

celé vlákno
:) mazlicek je Aibo, toto je od pohledu pravej kybernetickej zabijak
+1
xxx
xxx (neregistrovaný)
16. 6. 2007 11:21 Nový

;) de to, lepsi nez pred tydnem

celé vlákno
;) de to, lepsi nez pred tydnem
turzin
turzin (neregistrovaný)
16. 6. 2007 13:43 Nový

NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Sten
Sten (neregistrovaný)
16. 6. 2007 16:34 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Máte na originál autorská práva, že jej předěláváte? Nebo jako každý sprostě nadávající porušujete zákon? Možná by autoři originálů měli kontaktovat php5.cz a požádat je o smazání těch komixů.
bzuk & strup
bzuk & strup (neregistrovaný)
16. 6. 2007 17:01 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
ty vole to ses hustej ;DD ... sis mozna nevsim, ze napr autor originalu, dnes predelal jinej remix, to jakoze pozavirame vsechny lidi do krimu ne ;DD

magori jako ty by se meli probudit a nevnucovat tady metody policejniho statu ...
Sten
Sten (neregistrovaný)
16. 6. 2007 17:26 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Kolik vám je? Čtrnáct (úroveň předělávek by tomu odpovídala)? To se nedivím, že nevíte, jaký je rozdíl mezi právním státem a anarchií (doporučuji obě hesla vyhledat na Wikipedii, hodně se přiučíte a až dostanete občanku, tak neskončíte ve vězení).

Autor originálu s komixem může dělat co chce (Autorský zákan, §12), pokud nemá s Rootem uzavřenou licenční smlouvu, která by to vylučovala, vy bez jeho svolení ne (Autorský zákon, §105a, odst. 1, písm. a; jeho svolení podle vaší reakce nemáte). Za porušení hrozí pokuta až do výše 150 000 Kč (Autorský zákon, §105a, odst. 2).

Btw. my se známe? Pokud ne, tak vás žádám, abyste mi přestal tykat.
michal
michal (neregistrovaný)
16. 6. 2007 17:32 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
no jezis a vy jste co zac, kuli vam nemam rad pravni stat, neb lidi jako vy by se meli strilet a to bohuzel pravni stat neumoznuje
Sten
Sten (neregistrovaný)
16. 6. 2007 18:00 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Jistě, všechny, co vyznávají jiný názor, zavřeme do uranového dolu.
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
16. 6. 2007 21:03 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
To Ty tady hrozíš drakonickou pokutou, tak zklidni hormon.
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 3:58 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Já upozorňuji na možnou pokutou podle zákona a michal mi za to hrozí zastřelením, tak co je horší?
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
17. 6. 2007 8:42 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
OK, "on je grázl a Ty jsi grázlík", jak by se Ti líbilo takové srovnání?
michal
michal (neregistrovaný)
17. 6. 2007 10:47 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
kdo te hrozi zastrelenim ja rikam co bych s takovyma lidma delal pokud by byl jinej system, ale jinak se neboj neni takovej system a tak tady na netu si te jen vychutnavam neb je to zabava drazdit takove kokoty
bzuk & strup
bzuk & strup (neregistrovaný)
16. 6. 2007 17:38 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
nikde nepisu, ze sem ten komix predelal ja, jen me proste vadi lidi, kteri melou blbosti typu, mas licenci na predelavku ... kam jako zachazi toto omezeni?

to ze se nekomu nelibi typ humoru, kterej byl pouzit, me je u prdele, me se libi a vekove jsem na tom mirne 2x vic nez tvuj (vas, sorry ;P) odhad ;D ... co dal?
Sten
Sten (neregistrovaný)
16. 6. 2007 18:13 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Vám by se líbilo, kdyby někdo předělal váš komix (který byste sám nakreslil), smazal z něj všechna sprostá slova (takže by podle vás byl trapný), vůbec by se vás nezeptal a ještě by se vydával za autora originálu (smazal by všechny odkazy na originál)?

Evidentně nechápete smysl zákona a pokud máte občanku (pokud je vám skutečně kolem třiceti, což se mi vzhledem k typu humoru a způsobu komunikace nechce věřit), tak upřímnou soustrast, až vás někdo zažaluje. Divím se, že se tak ještě nestalo.

Mě je jedno, že děláte takové komixy a že se vám líbí takový humor (každý má jiný názor, co je dobré a co není), a pokud byste je sám kreslil nebo byste k tomu měl svolení, tak bych se k tomu ani nevyjadřoval.
Sten
Sten (neregistrovaný)
16. 6. 2007 18:26 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Omlouvám se, přehlédl jsem sdělení, že nejste autor. Ta informace o tom, že bych se k tomu nevyjadřoval, byla určena autorovi.
disorder
disorder (neregistrovaný)
16. 6. 2007 17:47 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
> Btw. my se známe? Pokud ne, tak vás žádám, abyste mi přestal tykat.

omgroflmao :D to je mi ale exot
Sten
Sten (neregistrovaný)
16. 6. 2007 18:20 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Doufal jsem, že slušní lidé ještě nevymřeli. Ale pokud jsem "exot" (tj. neobvyklý), tak to s tímto státem asi spěje do háje. Doufám, že se mýlíte a "exot" jste vy.
disorder
disorder (neregistrovaný)
16. 6. 2007 18:32 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
prve stretnutie s internetom, co? toto nie je ziadna oficialna ritolezecka korespnodencia...
Sten
Sten (neregistrovaný)
16. 6. 2007 19:07 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Kdepak, internet používám už dvanáct let a na rozdíl od vás vím, že existuje sada pravidel zvaná Netiquette (viz třeba http://wiki.siliconhill.cz/Netiquette), kterou je slušné dodržovat (je velmi jednoduchá a v podstatě kopíruje pravidla slušného chování pro reálný svět).
disorder
disorder (neregistrovaný)
16. 6. 2007 19:24 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
ano, presne odtial je "Be conservative in what you send and liberal in what you receive."

vacsina ludi tu povazuje vykanie za povysenecke chovanie (a mozno len ja, to mi moze byt jedno) a to ako na tom nastojis (a este k tomu v prostredi, kde sa vyskytuju ludia z open source, ktori su odjakziva familiarni -- ako ostatne aj vacsina internetu) na teba nevrha dobre svetlo (navyse uprostred flame :D). ked ta tykanie uraza, tak sa s tym musis vyrovnat sam (alebo sa aj mozes vyhybat internetovym foram/mailing listom/IRC/etc).

P.S. vlastne som si az teraz vsimol, ze mi vykas, ako je mozne, ze ty si si to vsimol ihned? nejaky fetis ci komplex? bez urazky, je to pozoruhodne ako na tom moze niekomu zalezat...
Sten
Sten (neregistrovaný)
16. 6. 2007 19:43 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Nemám rád, když se do open source komunity snaží cpát lidé, kteří podporují porušování zákonů; takoví lidé do komunity nepatří a tak mi nemají co tykat.

Možná byste si měl přečíst tu Netiquette, protože tam je ještě následující:
- před použitím nějakého díla se seznam s autorskými právy k němu příslušnými; většinou nelze bez svolení publikovat cizí článek nebo kopírovat komerční programy
- měl bys používat počítač s respektem a uvážením
disorder
disorder (neregistrovaný)
16. 6. 2007 19:51 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
najprv sa pozri s kym a o com sa tu bavis. dovi (alebo radsej ani nie).

a teraz si bez zazalovat kartinki.cz

howgh
lid
lid (neregistrovaný)
17. 6. 2007 0:40 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
pokud jde o porušování debilních zákonů tak nemám nic proti, zvláště těch kteří hajzlové vynalezli aby mě okrádali
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 3:40 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
No jistě, další klouček, co by rád, aby zákon platil jen, pokud se mu to hodí.

A co se týče toho okrádání, tak požadavek na autorský honorář není okrádání, nicméně nedovolené používání cizího díla je.
lid
lid (neregistrovaný)
17. 6. 2007 15:41 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
No samozřejmě, lid požaduje a uznává jenom takové zákony které jsou dány společenskou dohodou jsou obecně uznávány a chrání jeho zájmy, no a to řada zákonů nesplňuje, to má za následek to, že jsou tyto zákony jen na papíře a ne v srdcích lidu a ten je tudíž nedodržuje, což je pro právní stát horší než když by tyto zánony neexistovali vůbec.
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 22:00 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Lid už jednou nad zákony zvítězil (v únoru 1948, to porazil dokonce Ústavu ČSR) a jak to dopadlo. Zákony nejsou od toho, aby se užívaly, jak se hodí, ale aby se dodržovaly. Pokud jsou nějaké zákony špatné, tak je potřeba je změnit, ne porušovat. Společenskou dohodou (alespoň většinou lidu) je mj. také řečeno, že Romové jsou zloději (nepokoušejte se mi to vyvracet, slyšel jsem to už mnohokrát), což není pravda. To, co zde prosazujete, je anarchie (pokud můžeme nějaké zákony porušovat, tak proč ne rovnou všechny?) a anarchie je vůbec nejhorší státní zřízení známé lidstvu.
michal
michal (neregistrovaný)
17. 6. 2007 22:20 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
ehm zajimalo by mne jak si zjistil ze anarchie je nejhorsi statni zrizeni jake anarchisticke filosofy si cetl a take tve vytky k nim
Franta Kučera aura:80
17. 6. 2007 23:25 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
1) Ano, anarchie je jedním z nejhorším stavů, ve kterých se společnost může nacházet. Ale nazvat ji "státním zřízením", to musím být fakt hodně mimo :-D (je to naopak absence jakéhokoli státního zřízení)

2) Bylo by lepší, kdyby to všechno bylo košer -- také už jsem v příspěvku níže navrhl redakci, aby komix vydávala pod nějakou licencí umožňující remixování. Uvidíme, jak se k tomu postaví.

3) Nic to ale nemění na tom, že tvoje reakce jsou naprosto nepřiměřené.
michal
michal (neregistrovaný)
17. 6. 2007 23:33 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
S tou anarchii si dovolim nesouhlasit a hlavne mi prijde ze si tu vsichni pletou chaos a anarchii, avsak nema cenu to resit zde, zaprve vetsina anarchystu nevi poradne co je to anarchie a tak si troufnu ric, ze toto tema nebude ani tim ve kterem by byli kovani ctenari roota a tim to nemyslim ve zlem.
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
18. 6. 2007 0:05 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
No, já jsem se o anarchismus před nějakými 10-15 lety docela zajímal a teď je ze mě docela ortodoxní etatista. Anarchismus nebo podobné zřízení může dobře fungovat ve vesnicích, které mají pár stovek obyvatel. Současná společnost vlastní atomové elektrárny, složitý systém zdravotní péče, je tu hrozba organizovaného zločinu atd. Hlavní problém dneška není silný stát, ale naopak jeho relativní slabost v porovnání se silou globálních ekonomických skupin.
michal
michal (neregistrovaný)
18. 6. 2007 0:45 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
S tim se da souhlasit, co se tyka duvodu proc ne anarchii, avsak dovolim si nastinit rizika silneho statu:
1. byrokracie
2. demokracie - protoze masa prumernych lidi, voli lidi s vekou moci na kratkou dobu a tito lide jsou tim silnym statem, lide kteri nejsou tim nejlepsim, ale tim co zvolila masa, tito lide jsou lehce uplatni prave tema globalnima skupinama, tito demokraticky zvoleni jsou nejvetsi slabinou systemu
lid
lid (neregistrovaný)
18. 6. 2007 0:58 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Lid jsi i ty kámo.
czeXit
czeXit (neregistrovaný)
2. 7. 2007 12:06 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Italove - obyvatele Rima jsou zlodeji? to nevim, nikdy jsem tam nebyl... :/
asdf
asdf (neregistrovaný)
17. 6. 2007 18:04 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Není ten komiks Open Source? :)
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 22:05 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Nikde tu není uvedeno, že by byl, takže není.
Sten
Sten (neregistrovaný)
16. 6. 2007 18:20 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Doufal jsem, že slušní lidé ještě nevymřeli. Ale pokud jsem "exot" (tj. neobvyklý), tak to s tímto státem asi spěje do háje. Doufám, že se mýlíte a "exot" jste vy.
michal
michal (neregistrovaný)
16. 6. 2007 18:30 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
nastesti, zaplatpanbuh jste v cechach jeste exot vy, no ale aspon je co cist, kdyby lidem v bohnicich nedali internet, byla by na diskuzicih docela nuda
Sten
Sten (neregistrovaný)
16. 6. 2007 19:10 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Potrefená husa se vždycky ozve, že?
michal
michal (neregistrovaný)
16. 6. 2007 20:31 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
nemate doma moc skal :D, si asi z nejake spadnul, kdyz jsi byl malej co, no jo to je pak tezke
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 4:03 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Praštil jsem se tak moc, až jsem členem Mensy, jeden z nejchytřejších lidí v Česku a velmi dobře placený programátor. Další, který závidí?
Jakub Hegenbart aura:85
17. 6. 2007 8:05 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
??? Omlouvám se za kolegu mensana, snad mi ostatní uvěří, že nejsou všichni v Mense taková hovada. :-(
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
17. 6. 2007 8:43 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Hm, na Slashdotu byl na téma "menzesáků" kdysi docela zábavný thread. ;-)
michal
michal (neregistrovaný)
17. 6. 2007 10:43 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Hihi no uprimne ja neznam nikoho kdo by neudelal testy do Mensy, btw i ja, ale za to neznam moc lidi co jim plati kuli tomu ze jsou tak chytry prispevky kazdej rok a uprimne touhle vetou si pane nejchytrejsi dokazal co si za vola, ale klidne se nam predstav at si sednem na prdel, podle meho pruzkumu na netu si jen nejaky nouma z vesnice co dela prumerne stranky a poradenskou cinnost, ale mozna se mylim.
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 21:39 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Já znám spoustu lidí, co se do Mensy nedostali. Příspěvky za to, že jsem chytrý, nedostávám, nevím, kde jste na to přišel.

Nějaká fotka z práce je třeba tady: http://ilblog.sblog.cz/2007/02/13/431

Na NSZ Scio 2004 jsem byl pátý v republice (výsledky Scio tají kvůli ochraně osobních údajů).

V matematické olympiádě 2002 (nebo 2001? už si to nepamatuji) jsem skončil čtvrtý v republice.

V TSP na MUNI jsem měl percentil přes 99.
michal
michal (neregistrovaný)
17. 6. 2007 21:56 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
1. tvoje blbost, ze se pohybujes mezi lidma, co neudelali trivi testy do mensy
2. chlapce asi si nepochopil, ale za clenstvi v Mense se plati, to pochopis, kdyz ty testy nekdy udelas
3. pro mne si jen namyslenej kreten tecka
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 22:07 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Že se za členství v Mense platí, samozřejmě vím, nevím, co jsem měl pochopit (že bych měl dostávat příspěvky na to, abych měl na členství v Mense?)
michal
michal (neregistrovaný)
17. 6. 2007 22:16 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
no pochybuji ze mas vubec nejake iq, neb jeste jednou znam lidi co udelali test, ale neznam lidi co jsou cleny a to proto ze nejsou natolik blby, aby platili kazdy rok prispevky
Quanti
Quanti (neregistrovaný)
18. 6. 2007 9:37 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
platit jim = Mense, ne tem lidem. Bohajeho.
lid
lid (neregistrovaný)
18. 6. 2007 1:05 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
A jak máš dlouhý péro nám neřekneš ?
Jakub Hegenbart aura:85
18. 6. 2007 7:55 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
No a já jsem zase podobně skončil na fyzice, ale nelezu s tím každému (s prominutím) do prdele. Ovšem jestli pracuješ v Seznamu, tak Tvoji osobnost chápu, zřejmě je ta firma specifická nejen osobou zakladatele.
Alois Vytlemek
Alois Vytlemek (neregistrovaný)
18. 6. 2007 14:25 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Dobrý den,

chtěl bych snad jenom poznamenat, že ne všichni, kteří na té fotce figurují, jsou členy mensy a ne všichni se považují za nejchytřejší z nejchytřejších. O matematických olympiádách nemluvě.

Ehm, díky.
ikarlos
ikarlos (neregistrovaný)
18. 6. 2007 9:35 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
chudáku
bambas
bambas (neregistrovaný)
18. 6. 2007 13:03 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Tak tim se vse vysvetluje a netreba dalsich komentaru k vasi osobe ;)
xi-xa-o
xi-xa-o (neregistrovaný)
18. 6. 2007 21:50 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
hustej matroš
lol
lol (neregistrovaný)
17. 6. 2007 2:48 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
neviem co tu vobec riesis ... keby si sa na roote vyskytoval aspon 2 tyzdne - vedel by si, ze kazdy jeden komix sa preraba... keby to autorovi vadilo, tak uz davno ziadne komixy nevyraba, pripadne by sa ozval a verim, ze ludia by to tu respektovali. Ked sa ti nieco nepaci - hore vpravo mas [X] na vyriesenie kazdeho tvojho problemu. A pozdrav odomna osetrovatela jura a povedz mu aby ti nabuduce pichol dvojitu davku sedativ, ked uz vam tam davaju pristup na net
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 3:54 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Většinou čtu komixy do jedné minuty po tom, co se objeví. Jen ten včerejší jsem si mohl přečíst až několik hodin po vydání.

Co je vpravo nahoře? Já na rozdíl od tebe nepoužívám kradené Windows, ale Links, a tam vpravo nahoře žádný křížek není.

Jura pozdrav sám, já na rozdíl od tebe žádného ošetřovatele nemám.
juuuu
juuuu (neregistrovaný)
17. 6. 2007 4:59 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
no nie je to mile, ze ste v mense a dobre plateny programator a ze pouzivate linksa a vobec, povedzme si to narovinu, ste uzasny! No nie, vazne, ak ste taky skvely, neokunajte sa a nerozvlakujte to cez milion prispevkov, napiste hned jeden, kde zhrniete svoje vlastnosti, ktore vam seci zavidime!
michal
michal (neregistrovaný)
17. 6. 2007 11:12 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Links uz je aj operacni system a nebo nekdo srovnava hrusky z jabkama? Paklize neni a myslis jen textovy prohlizec, tak jsem rad ze te mohu oznamit, ze i na jinych systemech nez Windows muzes pouzivat GUI a pak i treba Links si muzes pustit v okne a mit tam ten krizek, ale jinak pouzivam obcas textove prohlizece, kdyz prohlizim dokumentaci a nemam jeste GUI dokompilovane, no ale ze bych po nich touzil na hotovem Desktopu to mi teda neprijde rozumne, ale holt nejsem nejinteligentnejsi opice na tehle planete.
Franta Kučera aura:80
17. 6. 2007 17:05 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Zavírací křížek je běžná věc u kdejakého okenního prostředí. Tak tu nikoho neosočuj z kradení Widlí.

BTW: prohlížet si komixy/obrázky v textovém prohlížeči musí být zážitek, že? :-)
fenri
fenri (neregistrovaný)
17. 6. 2007 18:05 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Nech toho. On je jeden z nejchytřejších v republice, takže musí být evidentně chyba v nás...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 7. 2007 23:33 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
no jenom by me zajimalo, jestli je chytrejsi tenhle nebo hulan...
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 21:19 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Možná to nevíte, ale Links lze pouštět v grafickém módu ve framebufferu. Tam jsou komixy vidět, ale žádný křížek to nemá.
lol
lol (neregistrovaný)
18. 6. 2007 1:44 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
to teda vazne netusim kde si nabral ten blud ze pouzivam kradnute windows... ale uz viem ... paranoja ... vsetci su pirati a navyse okradaju autorov komixov o ich niekedy nie prilis humorne vyplody, ktore ty vsetky absorbujes do jednej minuty od vydania...
nemas osetrovatela? tak potom neviem ako hovoris zamestnancom, ktori ti chodia cistit klietku... zamysli sa nad sebou... to ze si si niekde precital o linkse a o framebufferi este neznamena, ze si tu guru a vsetci ostatni su lamy
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 6. 2007 12:46 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
ja chcipnu, ty kydy jsou jeste lepsi nez remix :))))))))))
kyknos
kyknos (neregistrovaný)
18. 6. 2007 15:39 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Ty jsi ale kus vola. Dodržování autorských práv má právo žádat autor, ale ne bolševickej prudič jako ty. Starej se o svá vlastní autorská práva - do cizích ti není vůbec nic.
Sten
Sten (neregistrovaný)
18. 6. 2007 19:09 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Úplně stejně bych totiž mohl odpovědět:

Proč se do toho mícháte? Starejte se o své vlastní problémy - do cizích vám není vůbec nic.

Ale neodpovím, protože si uvědomuji, jak je to nesmyslný argument: tento problém se totiž týká i vás (i vás by mohl začít někdo takhle „prudit“) a toto porušování autorských práv se týká i mě (i mě by se mohlo stát - a už se i stalo, proto jsem na to tak citlivý -, že někdo bude používat moje dílo v rozporu s tím, jak si budu přát).

PS: Toho bolševického prudiče byste si mohl odpustit, s komunisty mám naštěstí společné jen to, že už delší dobu podporuji jejich zákaz.
Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Ondrej 'SanTiago' Zajicek (neregistrovaný)
19. 6. 2007 11:49 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Ale neodpovím, protože si uvědomuji, jak je to nesmyslný argument: tento problém se totiž týká i vás (i vás by mohl začít někdo takhle „pruditt“) a toto porušování autorských práv se týká i mě
"Proč se do toho mícháte?" je v tomto pripade velice smysluplny argument, nebot jen autor ma dost informaci k tomu, aby mohl rici, zda dochazi k porusovani autorskych prav nebo nikoliv. Vy muzete jen spekulovat, ze dochazi, a autori remixu jen spekulovat, ze nedochazi.
PS: Toho bolševického prudiče byste si mohl odpustit, s komunisty mám naštěstí společné jen to, že už delší dobu podporuji jejich zákaz.
Ano, potrebu zakazovat nepohodlne nazory mate zrejme s totalitnimi komunisty spolecnou.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 6. 2007 20:16 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Můj remix ti nevadí, ale Turzinův ano --- takže asi pravým důvodem tvého rozhořčování nejsou autorská práva (která ani nejsou tvoje), ale obsah Turzinova komixu. Tak si sám před sebou ujasni, co ti na tom remixu skutečně vadí.
Issac
Issac (neregistrovaný)
16. 6. 2007 22:37 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Hele BLEKu nezapomnel jsi na neco? A co porucha osobnosti??
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 6. 2007 16:20 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
O té jsem napsal výše --- viz můj remix o tom, jak se psychopat nedokáže starat o pejska.
Ondra
Ondra (neregistrovaný)
16. 6. 2007 23:35 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Ty mas prece poruchu osobnosti, tak nemas pravo se vubec k tomu vyjadrovat nebo ne? Jakto ze najednou projevujes svuj nazor?
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 6. 2007 16:20 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Ano, poruchu osobnosti mám a moje názory jsou blbé.
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 3:44 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Vadí mi každý, kdo porušuje zákon a na upozornění, že tak činí, místo omluvy a náplavy mě napadne, jako bych já byl ten špatný.

Z příspěvků autorů toho nelegálního remixu jsem vyrozuměl, že jsi autor originálu; pokud nejsi, tak mi vadí i tvoje předělávka. Ať se každý baví, jak se mu líbí, ale ať při tom respektuje práva ostatních.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 6. 2007 16:19 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Stěžuješ si pouze na předělávku Turzina a ne moji nebo ostatních lidí --- pravý důvod tvého stěžování není, že Turzin porušil něčí práva, ale to, že Turzin kritizoval ve svém komixu politiky. To je typickým projevem právního státu --- že právo je aplikováno selektivně vůči lidem, kteří nejsou někomu v oblibě.
Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Ondrej 'SanTiago' Zajicek (neregistrovaný)
17. 6. 2007 20:52 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
> Vadí mi každý, kdo porušuje zákon a na upozornění, že tak činí, místo omluvy a náplavy mě napadne, jako bych já byl ten špatný.

Problem je v tom, ze vzhledem k tomu, ze nejsi autor toho komixu, tak nemuzes vedet, zda ty predelavky jsou nebo nejsou v souladu s vuli autora a tedy zda se nejaky zakon neporusuje nebo porusuje. Vetsina ostatnich diskutujicich se domniva, ze tyto predelavky jsou v souladu s vuli autoru, takze si mysli, ze tve vytky jsou zcela nemistne.

(Nehlede na to, ze by to mozna i spadalo pod volne uziti dila.)
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 21:21 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Já jsem se zeptal, jestli ten komix náhodou neporušuje autorská práva, ale místo odpovědi se mi dostalo nadávek, tak jsem z toho vyvodil, že porušuje.
Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Ondrej 'SanTiago' Zajicek (neregistrovaný)
18. 6. 2007 1:32 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
> ale místo odpovědi se mi dostalo nadávek, tak jsem z toho vyvodil, že porušuje.

Tak to je opravdu zajimava dedukce.
Sten
Sten (neregistrovaný)
18. 6. 2007 12:50 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Pokud proti vám svědčí fakta, ohánějte se zákonem.
Pokud proti vám svědčí zákon, ohánějte se fakty.
Pokud proti vám svědčí zákon i fakta, řvěte jako pominutý.

Řekl bych, že toto je třetí případ.
coto
coto (neregistrovaný)
16. 6. 2007 23:57 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
no he he... zkusit je kontaktovat muzete... ale tak nejak pochybuju ze vam bude vyhoveno :D.
protoze ty remixy jsou mnohem lepsi :D.
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 3:49 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Jestli jsou remixy lepší nebo horší je jedno, protože zde jde o porušování zákona. A pokud by nevyhověli, tak budou spolupachateli.
wwwnick
wwwnick (neregistrovaný)
17. 6. 2007 0:07 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
a ty si kdo ze se do toho vkladas?
jestli nejsi autor komixu tak co ti do toho je?
takovy lidi kteri jen kecaj ostatnim do toho co maj delat a jak to maj delat mam fakt nejradsi.
za ty si udelas komix tak si hlidej autorsky prava jak chces, ale kdyz to neni tvuj tak se do toho lidove receno "neser"

mladsim a chovancum ustavu doktora jedlicky nevykam, takze to necekej.
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 3:46 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Ano, jistě, pokud se mě to netýká, tak mám držet hubu a krok. Kde jsem to jen slyšel?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 6. 2007 9:43 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Naposledy si to pocul tam, kde ti uspesne vymyli mozog :)
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 22:02 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Tak proč to dodržuješ ty a ne já, když mi tím vymývali mozek?
Honza
Honza (neregistrovaný)
17. 6. 2007 11:42 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Pokud to, co jste napsal, myslíte vážně (což si moc nemyslím), tak byste mi připadal jako člověk, který přijde do vepřína kázat o kultuře správného stolování. Což je sice bohulibá činnost, nicméně absolutně nesmyslná a naivní.
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 21:24 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Nj, jsem naivní, že očekávám od lidí, co čtou Roota, že budou dodržovat zákony.
Michal Vyskočil
Michal Vyskočil (neregistrovaný)
17. 6. 2007 15:57 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Je pravda, ze BLEK. a jeho porucha osobnosti je trochu ohrana. Ze by novinka v podobe nejchytrejsiho programatora v zemi a porusovani autorskych prav? Redakce roota se snazi :-D
Preston
Preston (neregistrovaný)
17. 6. 2007 17:55 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
v Americe maji tzv. "fair use", ktera mimo jine dovoluje pouzit autorsky chranene dilo za ucelem vytvoreni parodie. Domnivam se, ze neco podobneho i kdyz v jine forme obsahuje i cesky autrorsky zakon. Musime samozrejme prihlizet k neziskovosti remixu, takze Vase (vsimnete si, ze vykam) namitky nejsou imho opravnene.
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 21:53 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
V ČR žádné „fair use“ není, komix (nebo jeho část) můžete použít pro upoutávky nebo odbornou literaturu či podobný účel (citaci; vždy však musíte uvést autora originálu) nebo užití pro osobní potřebu fyzické osoby (což vystavení na internetu není), jiné použití bez licenční smlouvy Autorský zákon neumožňuje.

Neziskovost mění jen závažnost, ale nemění, že se jedná o trestný čin. Neříkám, že je to dobře (sám bych „fair use“ uvítal), ale prostě u nás nic takového není, tudíž nelze tyto parodie vytvářet. A jak říkali už staří Řekové: „I špatné zákony jsou lepší než žádné“
michal
michal (neregistrovaný)
17. 6. 2007 22:13 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Rad bych slysel jmeno toho reckeho filozofa? Neb tu vetu spis rekl cinsky filozof Šen Tao a je to samozrejme nesmysl, protoze spatne zakony a zadne zakony je oboji spatne a rikat co je vic spatne je demagogie.
Sten
Sten (neregistrovaný)
17. 6. 2007 23:45 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Tvrdí to např. Aristetolés v Politice nebo Plato v Republice. Je zvláštní, že se s tím shodli Řekové s Číňany.

Jinak nějaké citáty:
Abdo Vingaker, a Somalian living in Sweden, was quoted in an article by BBC as saying: "I am from Somalia and to live without government is the most dangerous system." (o anarchii jako zřízení bez zákonů v Somálsku)

Anarchy is destruction: a burning up, say, of Shams and Insupportabilities; but which leaves Vacancy behind. (Thomas Carlyle, o anarchii bez zákonů)

Špatné zákony jsou základ pro dobré zákony, zatímco žádné zákony jsou chaos.
michal
michal (neregistrovaný)
18. 6. 2007 0:35 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Tady je v zasade problem, ze predikujete, ze spolecnost bez zakonu je anarchie a ze anarchie nutne znamena chaos. Spolecnost ciste teoreticky muze byt zalozena na uplne jinych principech a to ze nase zkusenost zahrnuje pouze nase usporadani neznamena, ze jine neni mozne. Kazdopadne co se tyka Reku a Cinana tak se priznam, ze jsem pouzil Google na vasi vetu a ten nasel jediny zdroj toho ciskeho legistu, ale da se predpokladat, ze i Recka filosofie ma svoji obdobu (coz mi neprijde az tak zvlastni) a spise sem jen chtel zjistit jestli znate konkretni citaci a tak doufam, ze se v Politice a Republice najde. Kazdopadne kazda spolecnost funguje na zaklade nejakych principu a ty principy nemusi byt vubec zakony a stale jeste nejde tvrdit, ze ta spolecnost je bez zakonu spatna. Samozrejme ze lze najit exemplarni priklady jak to nefunguje, ale uprimne to ani ty legiste v Cine nakonec neuspeli. Dokonala spolecnost nemuze existovat z jednoho prosteho duvodu, ze mi dva by jsme se urcite nikdy neschodli a samozrejme takovych pohledu je mnohem vic, kazdopadne ja si nemyslim, ze zakony jsou absolutni autoritou, kterou nelze za zadnych okolnosti porusovat, vzdy se najde nejake procento situaci, kdy se nemusi brat zakon vazne, bohuzel se najdou lide s nazorem jako vy a v konecnem dusledku se sanzi vytvaret zakony, ktere resi uplne vse a pak to dopadne tak, ze zakony jsou neprehledne a slozite a nikdo krom zastupu pravniku je nezna, nic neni mozne bez slozitych byrokratickych obstrukci a system postupne zahubi sam sebe a jeste je jedna moznost ze nikdo ty zakony nemeni a dodrzuji se absolutne at spatne nebo ne a pak se bohuzel pokud sou zakony spatne v te spolecnosti neda zit. Osobne si myslim, ze cesky narod ma prave ve Svejkovske tradici velmi rozumny nahled na vec a je pravde ze to sebou nese i kolikrat porusovani zakona v horsich vecech, ale v konecnem dusledku je spolecnost mnohem uvolnenejsi a doufam, ze v Cechach Svejkovska tradice jeste chvili vydrzi.
Sten
Sten (neregistrovaný)
18. 6. 2007 13:28 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Fungující anarchie má zákony (každá fungující společnost má zákony, záleží na způsobu, jakým se na nich lidé dohodnou), ale společnost bez zákonů je chaos, který nemůže fungovat.

Zákony lze porušovat demonstrativně (jako bylo např. Umění proti cenzuře nebo studentská demonstrace v listopadu 1989), aby se dokázalo, že jsou špatné, což ale rozhodně není tento případ. Nebo jsem si nevšiml, že by autoři zdůrazňovali porušování autorského zákona, spíš se snaží poukázat na to, že to dělají i ostatní. Někteří však i kradou nebo vraždí, takže poukazovat na to, že to dělají i ostatní, není ospravedlnitelné.

Žádný fungující společenský systém není dokonalý, bohužel švejkovská tradice velí porušovat zákony potají, aby se nám za to náhodou něco nestalo, což problémy neřeší, ale jen obchází (jak můžeme docílit změny a tedy i zdokonalení zákona, když ani nejsme schopni poukázat na to, že zákon změnu potřebuje?). Takové porušování zákona je společensky velmi nebezpečné, neboť záměrně podkopává autoritu zákona, čímž směřuje k chaosu. Společnost bude ještě uvolněnější, až se lidé za své názory přestanou bát a otevřeně zkritizují (popř. i demonstrativně poruší) zákon, který se jim nelíbí (a samozřejmě navrhnou alternativu).

Btw. demonstrativní porušení zákona se většinou netrestá (samozřejmě záleží na zákonu, který se poruší, ale pokud jde o sporný zákon, jako je právě Autorský zákon, pak se takové porušení netrestá), protože pro společnost není nebezpečné, ale většinou naopak přínosné (poukáže na problém se zákonem, který je potřeba vyřešit).
michal
michal (neregistrovaný)
18. 6. 2007 16:27 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Tvoje teorie ma jeden hacek a to ten ze predpokladas, ze muze existovat stav, kdy jsou zakony dobre, jenomze takovy stav je cista utopie, kazdy ma jine cile a jine naroky na zivot, kazdy jinak uvazuje a kazdy ma jine predstavy a tak logickou dedukci paklize nemuze existovat stav, kdy jsou zakony dobre pro vsechny, tak vzdycky budou zakony pro nikoho spatne a tak vzdycky bude treba sem tam zakony porusovat a tak jde jen o to aby se z toho nekdo neposral, zvlaste tehdy pokud to nevadi vubec nikomu jen tomu strazci zakona.
Sten
Sten (neregistrovaný)
18. 6. 2007 17:49 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Stav, kdy jsou všechny zákony pro všechny dobré, je sice nedosažitelný, ale to neznamená, že bychom se neměli snažit se k němu co nejvíce přiblížit.

Pokud je pro mě nějaký zákon špatný, tak to přeci neznamená, že jej můžu porušit. Pokud by tomu tak bylo, pak jsou veškeré zákony zbytečné. Protože pokud mohu porušit jen některé zákony, tak kde je stanovena hranice, co ještě porušit mohu a co už ne (a proč bych ji měl dodržovat, když mi přijde špatná), a proč ty zákony, které mohu porušit, mám místo žádosti o nápravu jen ignorovat?

Pokud to tomu, komu jsou porušována práva, nevadí, není přeci problém jej požádat, aby uvedl, že se těch práv vzdává. Ve slušné společnosti se totiž lidé nejdříve zeptají těch, kterých se to týká, právě proto, že by mohli mít jiný názor na svá práva.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
19. 6. 2007 12:16 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
"fair use" je v mezinarodnim autorskem pravu, ktere ceska republika uznava
miro
miro (neregistrovaný)
18. 6. 2007 11:51 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
No, ono je to tady celkem běžná praxe snad už od doby, kdy komix začal vycházet. Autor i redakce roota o tom bezpochyby vědí, a to, že nezasáhli, znamená, že jim tahle praxe asi moc nevadí. Tedy se IMHO snažíte dělat advokáta někomu, kdo o to vůbec nestojí, což činí vaše snažení poněkud groteskním...
Sten
Sten (neregistrovaný)
18. 6. 2007 17:03 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Otázka na autory: Pokud vám předělávky nevadí, tak proč ten komix není open source? Předešlo by se tím možným problémům od lidí, jako jsem já nebo OSA, a ještě by to lépe zapadlo do koncepce Roota.
bzuk & strup
bzuk & strup (neregistrovaný)
18. 6. 2007 19:29 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
co to je zas za blbost s osou? typickej priklad, kdy organizace pijavice, bere od lidi vypalny ... kamarad napr poradal koncert kapel vlastni produkce a ti sraci mu nauctovali naky poplatky a to jeste podle kapacity salu a ne kolik lidi prislo ... samozrejme ze nic nezaplatil, ale Sten by urcite vysolil love na drevo, protoze by se bal postihu a na tom je bohuzel postaven dnesni "demokratickej" system ... my bububu a pokud se ti to nelibi, tak drz hubu ... parada
Sten
Sten (neregistrovaný)
18. 6. 2007 20:45 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Pokud bych hrál moje písničky a neměl smlouvu s nějakým vydavatelstvím, že jsem mu přenechal autorská práva, tak bych jim nic neplatil. Spíš bych se zeptal, kde přišli na to, že mám něco zaplatit. OSA má právo požadovat poplatky jen za díla, která spravuje, a jen v případě, že uživatel těch děl je nebude používat jen pro osobní potřebu v mezích stanovených zákonem a nemá na ně jinak získané autorské právo.

Za kapacitu se účtuje proto, že se platí před samotnou produkcí a že je velmi těžké uhlídat, aby se se skutečným počtem lidí nemanipulovalo.

Já mám naopak s OSou dobrou zkušenost, jednal jsem s nimi o propůjčení práv na kopírování hudby a byl jsem příjemně překvapen tím, jak nízké poplatky si účtují (10 Kč / CD).
bzuk & strup
bzuk & strup (neregistrovaný)
18. 6. 2007 20:57 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
>> jednal jsem s nimi o propůjčení práv na kopírování hudby

da se toto nak rozvest? co to je propujceni prav na kopirovani hudby? jakoze jim das 10 ka a muzes prepalovat ;DD
Sten
Sten (neregistrovaný)
18. 6. 2007 21:29 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Poskytnou licenci na předem určený počet kopií předem určených alb (dle výběru žadatele, ke každému albu je nutné uvést počet kopií a seznam skladeb). Cena, kterou mi nabídli, byla asi 10 Kč / kopie.
bzuk & strup
bzuk & strup (neregistrovaný)
18. 6. 2007 21:58 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
K cemu me to ale opravnuje?

- verejne produkci
- poskytovani tretim stranam
- prehravani doma v obyvaku
Sten
Sten (neregistrovaný)
19. 6. 2007 2:00 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
V mém případě to bylo k prodeji těch kopií (hudebních CD) třetím osobám.

Na přehrání doma v obýváku licenci nepotřebujete, protože se jedná o užití pro osobní potřebu fyzické osoby („stahovat můžeš, sdílet nesmíš“).
bzuk & strup
bzuk & strup (neregistrovaný)
19. 6. 2007 14:52 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
takze za 10 CZK od osy dostanu pozehnani, ze muzu udelat jednu kopii CD a tu pak prodat za mnou uvazenou cenu dal ... parada ... nikdy v zivote sem neslysel o lepsim 'legalnim' byznysu ;DD
miro
miro (neregistrovaný)
18. 6. 2007 23:15 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
1) Open source <> free. Nebo jakože od toho komixu potřebujete zdrojáky? Ne, samozřejmě, to bylo ode mě trošičku uštěpačné, jistě máte na mysli něco na způsob FDL.
2) Předešlo by se tím možným problémům od lidí, jako jsem já... - já si nemyslím, že děláte problémy, IMHO k tomu ani nemáte nějaké rozumné nástroje, spíš jste jen rozpoutal trošku delší diskusi. Místy i poučnou. :-/
3) ... nebo OSA ... - že by OSA dělala jakékoli problémy stran neozvučeného (sic!) internetového komixu, to se teda opravdu neobávám ;-)
4) ... a ještě by to lépe zapadalo do koncepce Roota - tady souhlas bez výhrad, za sebe ovšem musím říct, že stávající praxe mě nijak zvlášť nepobuřuje. Pokud autor na svá práva rezignuje, je jeho dílo de facto dílem volným (i když to nemusí platit navždy). Ale byl by sám proti sobě, kdyby nenechal svému obecenstvu volnou ruku, mohu mu pouze závidět, že dokáže vytvořit komix, který někomu stojí za parodii. Já bych to nedokázal.
michal
michal (neregistrovaný)
18. 6. 2007 16:36 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
jen technicka mala anketa: Myslite si ze Stenovi nekdy dojde, ze jeho nazor na vec, tu nikdo nesdili?
a) uz mu to doslo, ale jeho ego si to proste nepripusti
b) ne nedoslo, a vzhledem k jeho iq mu to nikdy nedojde
c) sten je martan
d..z) muzete domyslet
Petrjr
Petrjr (neregistrovaný)
18. 6. 2007 17:51 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Ble.
"... ze jeho nazor na vec, tu nikdo nesdili"
Zase jeden se snaží hovořit za "všichni", "nikdo", a podobně (a ještě to skrývá "anketou")
:-/


Co třeba varianta, že Sten-ův způsob vystupování zde v tématu se (mým subjektivním pohledem) jeví jako příšerný, ale z faktického hlediska má většinou pravdu. Jen, že by to od něj měly být spíše dotazy a ozvat by se měli spíše autoři komixů (zda jim to vadí/ nevadí==dávají svolení) nebo autoři remixů (že to svolení mají).

A mimochodem. Remix aktuálního komixu, no budiž, to "selským rozumem" chápu (tedy, není-li svolení, je to dle mých znalostí nejspíše nelegální, ale ještě pochopitelné). Ale třeba brát jiné nesouvisející komixy (Čeněk), navíc autorů, kteří již (m.j.) pokračují na vlastním serveru (byť ne stejnou sérií), to už osobně cítím jako něco neslušného (opět neslušné pouze pokud k tomu není svolení, resp. to nejsou sami autoři).

P.S.: Pro úplnost, přesněji bych za slovo "autoři" měl používat majitele práv (či něco obdobného, IANAL). Autor/autoři jsou vždy stejní, autorství se nelze "zbavit", ale práva lze přenechat někomu jinému. A otázky se týkají práv, nikoli autorství.
Sten
Sten (neregistrovaný)
18. 6. 2007 18:17 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
Uznávám, že můj způsob vyjadřování se zde celkem rychle proměnil v něco ošklivého, občas se snadno nechám vyprovokovat. Zpočátku šlo o dotazy, ale pak jsem se nechal odpověďmi unést. Tímto se omlouvám všem, kterých se to mohlo dotknout.
Sten
Sten (neregistrovaný)
18. 6. 2007 18:08 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
V patnáctém století existoval jeden Ital, jenž pracoval pro španělského krále a jehož názor nikdo nesdílel. Ale za svým názorem si stál, až dokázal, že se všichni ostatní mýlí. Dnes většina zastává názor, na který byl tehdy ve svém okolí sám. Netvrdím, že je to tento případ, ale to, že pokud není nějaký názor veřejně přijímán, tak to ještě neznamená, že je špatný a měl by být zapomenut. Ve spoustě věcí demokracie nefunguje.

Jen tak mimochodem: všiml jsem si, že tu můj názor na věc většina lidí nesdílí, ale to neznamená, že bych byl ochoten se jej vzdát (zatím mě nikdo nepřesvědčil, že by zde většinou přijímaný názor „dělat, že jsem si toho nevšiml“ byl lepší, je jen snáze uskutečnitelný).
HKMaly aura:99
14. 7. 2007 16:51 Nový

Re: NEW (PREDELANA VERZE)

celé vlákno
To myslite toho Itala, co si myslel ze kdyz vyplujete ze spanelska a poplujete stale na zapad, doplujete do Indie ? Totiz tenkrat to dopadlo tak trochu nerozhodne, ukazalo se ze se mylili vsichni - jak ti, co si mysleli ze prepadne pres okraj sveta, tak on se svou indii a indiany, a do tretice tusim byli lide co si mysleli ze jednoduse cela expedice umre zizni nebo hladem protoze ocean mezi evropou a indii je prilis velky ...
not a lawyer
not a lawyer (neregistrovaný)
18. 6. 2007 21:58 Nový

Re: pravnictina

celé vlákno
Právník sice nejsem, ale nějaké základní vzdělání v tomto směru mám. O analýzu postavení zdejších remixů jsem se pokusil již dříve. Argumenty:

- parodie a satira bývala zákonem chráněna (zmizelo nedávno)
- EUCD nabízí parodii a satiru jako nepovinnou výjimku (u nás neimplementována)
- autor komiksu o tvorbě těchto odvozených děl prokazatelně ví a žádné výhrady proti nim nevyjádřil
- odvozená díla nejsou využívána pro zisk autorů
- nedochází k publikování odvozených děl mimo root.cz
- ekonomický efekt publikování těchto odvozených děl je spíše pozitivní pro původního autora i pro root.cz - z komentářů se dá usuzovat, že o originál bez remixů by byl menší zájem - vyšší návštěvnost

Závěr: technicky nelegální, při záporné škodě by ovšem nejvyšší dosažitelnou sankcí bylo znepřístupnění remixů, což může redakce lehce provést promazáním komentářů.
Možná by ale neškodilo nějaké oficiální posvěcení, ať se tu čtenáři nemusí bavit porušováním zákona..
turzin
turzin (neregistrovaný)
16. 6. 2007 13:45 Nový

comix2

celé vlákno
check it all comix2
turzin
turzin (neregistrovaný)
16. 6. 2007 13:46 Nový

comix1

celé vlákno
check it all folks comix
hmm
hmm (neregistrovaný)
16. 6. 2007 14:14 Nový

Re: comix1

celé vlákno
komiks zalozeny na vulgarizmoch a drogach .. trapne..
turzin
turzin (neregistrovaný)
16. 6. 2007 19:17 Nový

Re: comix1

celé vlákno
podivej se na zpravy no ceske televizi ty sasku :()))))))))))))))))))))))
Newkiller
Newkiller (neregistrovaný)
16. 6. 2007 20:11 Nový

Re: comix1

celé vlákno
looo, cool remixy xD
jsem se u toho málem po*ral smíchy :D
Newkiller
Newkiller (neregistrovaný)
16. 6. 2007 20:11 Nový

Re: comix1

celé vlákno
/s/looo/loool
Petr
Petr (neregistrovaný)
17. 6. 2007 21:39 Nový

Re: comix1

celé vlákno
To je tak neskutecne pubertacky ubohe, ze to snad ani neni mozny...no ale zjevne je. *thumbs down*
Radovan Garabík aura:48
16. 6. 2007 20:05 Nový

remix

celé vlákno
panacek
panacek (neregistrovaný)
16. 6. 2007 22:05 Nový

remix

celé vlákno
ultrakachna
ultrakachna (neregistrovaný)
17. 6. 2007 12:00 Nový

Ani jeden dobrej :(

celé vlákno
No panove dneska se ani ty remixy nepovedli...
Treba priste
Franta Kučera aura:80
17. 6. 2007 17:21 Nový

Re: Ani jeden dobrej :(

celé vlákno
1) Ale povedly, robovlasta je jeden z nejlepších remixů, co tu kdy byl.

2) A kdyby to bylo jen trochu možné, tak bych poprosil redakci Roota, aby komix uváděli pod nějakou licencí, která by umožnila remixování pro nekomerční účely. Jednak tady už nebude muset Sten pindat s sténat a jednak se dosáhne souladu mezi legalitou, legitimitou a místními zvyklostmi, což bude určitě fajn.
nite23
nite23 (neregistrovaný)
17. 6. 2007 17:20 Nový

vykradene a znevtipnene...

celé vlákno
K
K (neregistrovaný)
17. 6. 2007 20:32 Nový

Re: vykradene a znevtipnene...

celé vlákno
vy teda mate fantazii :))
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem