Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Komiks: Nevyžádaná pošta

uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 2. 2008 0:07 Nový

Prvni!!! :-)

celé vlákno
Ale tentokrat fajn, docela sem se pobavil, po dlouhe dobe dokonce i vtipne! :)
Ahmul
Ahmul (neregistrovaný)
16. 2. 2008 0:18 Nový

lol

celé vlákno
:)
Piškot
Piškot (neregistrovaný)
16. 2. 2008 0:20 Nový

Re: lol

celé vlákno
:))
dracula
dracula (neregistrovaný)
16. 2. 2008 0:28 Nový

Re: lol

celé vlákno
:D
qw
qw (neregistrovaný)
16. 2. 2008 20:58 Nový

Re: lol

celé vlákno
:-D
Nebezpecna_sit
16. 2. 2008 0:23 Nový

good

celé vlákno
Nice ;) To by mě zajímalo, jak by se překládal kouř z toho komína :D
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 2. 2008 0:28 Nový

Re: good

celé vlákno
normálně: 을가리키는글으로시작하는 글 atd.
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
16. 2. 2008 4:56 Nový

Re: good

celé vlákno
Podle mě to bude spíš něco jako: ᎩᎵᏏ ᎯᏬᏂᎯ? ᎤᏍᏘ ᎪᏝᎦ ᏣᎳᎩ. :-) (Indiáni mě za tohle asi budou skalpovat. :-D)
prasatko
prasatko (neregistrovaný)
16. 2. 2008 9:02 Nový

Re: good

celé vlákno
a nebylo to nahodou: 今晩、ビールで酔っ払いに行こう。。。
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
16. 2. 2008 10:57 Nový

Re: good

celé vlákno
To ale není indiánština... :o)
ulik
ulik (neregistrovaný)
16. 2. 2008 23:28 Nový

Re: good

celé vlákno
kviz: co je japonsky a co je korejsky?
nax
nax (neregistrovaný)
17. 2. 2008 9:18 Nový

Re: good

celé vlákno
prvni korejsky, druhy japonsky...to je jasny
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
17. 2. 2008 15:06 Nový

Re: good

celé vlákno
První korejsky, třetí japonsky. A mě zase ignorujou! :-D
deda.jabko
deda.jabko (neregistrovaný)
16. 2. 2008 1:09 Nový

Re: good

celé vlákno
zalezi, co to bylo za elektrarnu... jestli to byla jaderna... tak by se nejednalo okour a uz vubec ne z komina, ale paru a z chladicich vezi... a preklad by se lisil.

btw. cekal jsem trochu jinou pointu... ze zprava budu kolidovat s uplne jinym druhem koure. ;-]
Petr Dlouhý
Petr Dlouhý (neregistrovaný)
16. 2. 2008 3:18 Nový

Re: good

celé vlákno
Řekl bych, že na obrázku je tepelná elektrárna. Ty dva menší "komíny" jsou chladící věže (tepelná elektrárna je má samozřejmě taky), ten vyšší je ale skutečný komín. http://en.wikipedia.org/wiki/Fossil_fuel_power_plant#Diagram
Trident
Trident (neregistrovaný)
16. 2. 2008 10:14 Nový

Re: good

celé vlákno
To je celkem nepodstatne jaka je fyzicka vrstva toho prenosu. Nicmene chladici veze ma i tepelna elektrarna i chemicky a jine.Kazdopadne napad s CSMA/CD je docela cool:) Mozna by u tech dvou kouru jak se setkaji mohla blikat collision.
Yokotashi
Yokotashi (neregistrovaný)
16. 2. 2008 12:27 Nový

Re: good

celé vlákno
Chemicka ma uplne jiny kour z hlavniho komina, nez elektrarna (treba spolana neratovice). A navic jsou i kominy, na kterych hori plamen, aby se to, co jimi odchazi nahore spalilo (kaucuk kralupy). Chladici vez muze mit i teplarna (trmice, 55m).
Trident
Trident (neregistrovaný)
17. 2. 2008 23:09 Nový

Re: good

celé vlákno
Para je para a chladici vez je chladici vez kde se to medium(v nasem pripade voda) chladi. Chemicka muze mit i chladici vez nikoliv jen chladici vez. Tech cmoudu je tam povicero.
vd
vd (neregistrovaný)
16. 2. 2008 22:27 Nový

Re: good

celé vlákno
Imho detekce kolizí není možná. Použité médium totiž vylučuje detekci kolizí. Je třeba kolizím předcházet, takže CSMA/CA je určitě lepší nápad. Pak by bylo asi dobré využívat i mechanizmus RTS/CTS. :-)
Trident
Trident (neregistrovaný)
17. 2. 2008 23:15 Nový

Re: good

celé vlákno
Nikoliv. Kolize cerneho cmoudu s parou z chladicich vezi namixuje jiny odstin tudiz detekce kolizi pary s cmoudem ze dreva je mozna. Nikoliv vsak v pripade spalin z komina. Nejlepe se vsak kolize detekuji pri vyrazne rozdilnych palivech. Napr. kdyby indian pouzil pet flasky nebo pneumatiky. V takovem pripade je mozne prenaset i silne zarusenym prostredim s pridanym kontrolnim pachovym crc.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 2. 2008 11:02 Nový

Re: good

celé vlákno
No, mozna jako BuY \/!AGR/-\
BTW komix peknej.
freshmouse
freshmouse (neregistrovaný)
16. 2. 2008 0:46 Nový

Temelín

celé vlákno
První vtipný komix od autora? Asi to tak bude...

Mimochodem, v posledním okénku vlevo je Temelín?
Xerces
Xerces (neregistrovaný)
16. 2. 2008 1:14 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
Spíš to vypadá na Chvaletice, je to důležity? :-)
prase
prase (neregistrovaný)
16. 2. 2008 10:07 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
Du se mrknout z wokna jesli to jsou fakt chvaletice... :D
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
16. 2. 2008 20:09 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
A?
BlackRider aura:73
16. 2. 2008 11:08 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
Temelin nema komin :)
...
... (neregistrovaný)
16. 2. 2008 18:56 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
Opravdu? :-)
BlackRider aura:73
17. 2. 2008 0:03 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
Aha tak to sem si nikdy nevsim. To by me zajmalo k cemu tam sou.
Adam
Adam (neregistrovaný)
17. 2. 2008 14:22 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
Na vytvareni podtlaku u reaktoru, vyfukuje z nich vzduch.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 2. 2008 12:45 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
zavodní jídelna a dvě kuřárny...
lol
lol (neregistrovaný)
17. 2. 2008 5:07 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
ono nie je presne nazyvat chladiarenske veze kominmi :) komin sluzi na odvod spalin... v chladiarenskych veziach kondenzuje ohriata voda na vodnu paru
BlackRider aura:73
17. 2. 2008 8:25 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
No tak se koukni na tu fotku jeste jednou... po kazdy strane sou 4 chladici veze, ale z hlavni budovy couhaj tri kominy. Taky sem si jich nevsim a neni mi jasny k cemu sou. Hadam ze radioaktivni deuterium z primarniho chladiciho okruhu se z nich nevypousti :)
voda
voda (neregistrovaný)
17. 2. 2008 9:06 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
Pri provozu jaderne elektrarny vznikaji odpady jak pevne, tak kapalne i plynne. No a ty plynne se prefiltruji a pak vypusti do vzduchu. Ale pry jich neni moc. ;-)

http://www.cez.cz/presentation/static/encyklopedie/encyklopedie_energetiky/03/jaderel_3.html
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
17. 2. 2008 11:44 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
Hmm, odkdy je deuterium radioaktivní? Tedy pokud se "radioaktivním deuteriem" nemyslí tritium. ;-)
BlackRider aura:73
18. 2. 2008 14:37 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
Mysli se deuterium protekajici reaktorem.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 2. 2008 17:34 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
oni ten temelin chladia tekutym vodikom ???
Adam
Adam (neregistrovaný)
18. 2. 2008 20:21 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
Ne tezkou vodou (asi), samozrejme jenom okruh z reaktorem, ve ktere je deuterium.
oemge
oemge (neregistrovaný)
19. 2. 2008 8:20 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
Temelín je lehkovodní reaktor. Těžkou vodu tam nenajdeš.
oemge
oemge (neregistrovaný)
19. 2. 2008 8:20 Nový

Re: Temelín

celé vlákno
Temelín je lehkovodní elektrárna. Těžkou vodu tam nenajdeš.
alib agyl
16. 2. 2008 1:20 Nový

soudruzi v americe

celé vlákno
az na to ze by s indianem meli zatocit biologickejma zbranema je to OK. hej indiani nemeli zadny pravo na zivot, neverili srackam vatikanu, tak dostali bio-weapons deky.
Trm
Trm (neregistrovaný)
16. 2. 2008 1:40 Nový

Re: soudruzi v americe

celé vlákno
Podle nicku spis ``velky debil'' ne? Bez se vyblit na novinky.cz.
D.A.Tiger aura:66
16. 2. 2008 3:01 Nový

Re: soudruzi v americe

celé vlákno
U6 to nehul, prosím tě.Je to už moc poznat...
tondalevhart
tondalevhart (neregistrovaný)
16. 2. 2008 10:14 Nový

Re: soudruzi v americe

celé vlákno
..on je z Býlý Ligy - není to něco jako KKK? :-(
Trident
Trident (neregistrovaný)
16. 2. 2008 10:16 Nový

Re: soudruzi v americe

celé vlákno
Ohniva voda je biologickyho puvodu. Cili biologicka zbran.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 2. 2008 11:00 Nový

Re: soudruzi v americe

celé vlákno
lol, ale prehani mnohdy uz dosti kontroverznimy remixy... jinak zdravim BLEKa!
Venca Balak aura:35
16. 2. 2008 18:25 Nový

Re: soudruzi v americe

celé vlákno
imho se nejedna o ohnivou vodu, ale zavirovany deky a prikryvky
Trident
Trident (neregistrovaný)
17. 2. 2008 23:19 Nový

Re: soudruzi v americe

celé vlákno
Narozdil od zavsivenych bledych tvari jsou proti nim imunni a cvici je pro prepadani nanobotu. O volnych vecerech tanci valecne tance.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 2. 2008 3:46 Nový

Spam

celé vlákno
Třeba já do diskuzí často píšu o svojí psychopatii a lidem to taky leze na nervy. Jsem totiž psychopat a tak působím problémy.
.
. (neregistrovaný)
16. 2. 2008 9:59 Nový

Re: Spam

celé vlákno
jojo, proste normalni problemovej srac. mel by ses odstehovat do ameriky, tam bys udelal karieru.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 2. 2008 18:45 Nový

Re: Spam

celé vlákno
Jo, sráč. Ale v Americe mají k ufňukánkům ještě negativnější vztah než tady.
AraxoN
AraxoN (neregistrovaný)
16. 2. 2008 10:57 Nový

Re: Spam

celé vlákno
Mal by si ponúkať pilulky proti poruche osobnosti - aby si z toho spamovania aspoň niečo mal... ;-)
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 2. 2008 18:45 Nový

Re: Spam

celé vlákno
Jenže na poruchu osobnosti žádné pilulky nejsou.
MD
MD (neregistrovaný)
16. 2. 2008 22:02 Nový

Re: Spam

celé vlákno
Nechces si nechat registrovat ochrannou znamku BLEK.? Myslim ze by se na tom dalo slusne vydelat. Mohl bys prodavat tricka, pilulky, figurky... vsechno s napisem BLEK. Az bude pristi volba prezidenta, mas muj hlas ;-)
AraxoN
AraxoN (neregistrovaný)
17. 2. 2008 13:34 Nový

Re: Spam

celé vlákno
Musíš myslieť kreatívne. Som si takmer istý, že keby som si kúpil Viagru zo Spamu tak by tiež nefungovala. Stačí že to je modré, okrúhle a lacné, a ľudia hneď uveria, že im to pomôže! Podobne ako Aktimel, či ako sa volá tá sračka, čo sa pôvodne vyhadzovala, lebo neobsahuje absolútne žiadne užitočné ani chutné látky. Treba to ale pekne zabaliť, prehlásiť o tom, že to obsahuje "imunitas esencis" a preto to pomáha proti "figus borovus" a ľudia to hneď začnú kupovať aj keby na chleba nemali.
pan anonym aura:96
17. 2. 2008 18:42 Nový

Re: Spam

celé vlákno
jen tak na okraj - Actimel pochopitelně skutečně funguje a není to žádná bublina. Skutečně doplňuje užitečné bakterie do střevní flóry, zlepšuje fungování střev a skutečně pomáhá imunitě (před rýmou to neuchrání, ale např. to zvyšuje odolnost před salmonelou - před časem mi šel rukama článek tuším z NEJM, který informoval o studii na tohle téma).

Ten háček je jako obvykle jinde - úplně stejného efektu můžete dosáhnout mnohem levněji a hlavně účiněji tím, že navštívíte lékárnu a zakoupíte si přímo některé z lactobacilů či podobných "hodných" bakterií. Výběr je veliký, cenové rozpětí také. Zdravý člověk s normálním jídelníčkem to příliš často nepotřebuje. Skutečně potřeba to je jenom potom, co člověk bral antibiotika (nejlépe širokospektrá, které s oblibou předepisují dementní felčaři z obvodu), které střevní flóru slušně vymlátěj. Hodí se to také po nějaké větší chlastačce, která také moc střevní flóře nepomůže.

A takhle je to dost často u běžné legální reklamy. Inzerované výrobky skutečně mají deklarované vlastnosti (byť to ne vždy musí být tak superhyperdokonalý efekt) a je občas užitečné to vědět. Ale pak je dobré si sednou k internetu a dohledat si víc.

U klasického spamu na \/|AGRU a spol. je to už pochopitelně jinak. Ti jenom parazitují na tom, co je aktuálně in.
WanGogh
WanGogh (neregistrovaný)
16. 2. 2008 11:02 Nový

Re: Spam

celé vlákno
Ale lidem je tvoje úchylka úplně ukradená, spíš jim vadí že už jsi takovej hodně ohranej.
Přiznej že jsi třeba známej deviant a nebo že šukáš za prachy na Hlaváku.
Cokoliv, hlavně ať té své ohrané poruše dáš nějakou novou šťávu.

Uvidíš, víc lidí pak s tebou bude soucítit.

No tak, přiznej alespoň nějaké malé zneužívání z dětství.

Fak je jedno co si vymyslíš, ale prostě buď inovativní :)
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
16. 2. 2008 18:47 Nový

pro WanGogha

celé vlákno
Mně jsou zase ukradený tvoje pocity. A je mi jedno, jestli se uspokojíš novou historkou nebo ne.
qw
qw (neregistrovaný)
16. 2. 2008 21:09 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
// program BLEK.
// this program is freeware
while (true) {
echo "Jsem BLEK. a mam poruchu osobnosti.";
};
Adam
Adam (neregistrovaný)
17. 2. 2008 9:40 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
program blek;
begin
write ( 'Jsem blek a mam poruchu osobnosti' );
end.
qw
qw (neregistrovaný)
17. 2. 2008 11:33 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
ma to jednu chybku. To probehne jen jednou. Blek pise porad dokola totez a nema konce :)
WanGogh
WanGogh (neregistrovaný)
17. 2. 2008 11:38 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
No to měla bejt asi správná verze toho programu.
Prostě měl napsat jednu kravinu a skončit. :D :D :D :D
A né furt debilně dokola otravovat :D :D :D
Adam
Adam (neregistrovaný)
17. 2. 2008 13:34 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Tak jsem to trochu vylepsil:

program blekbeta;
var BLEK : CHAR;
begin
repeat
write ('Komiks? (a/n):');
read ( BLEK );
if BLEK = 'a' then
write ('Jsem BLEK. a mam poruchu osobnosti');
if BLEK = 'n' then
write ('To byl ten druhy blek, ten falesny, ja jsem psychopat a mam snizene komunikacni dovensti, za to se vypnu.');
writeln;
until BLEK = 'n';
end.
qw
qw (neregistrovaný)
17. 2. 2008 13:37 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
:)
Adam
Adam (neregistrovaný)
17. 2. 2008 13:46 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Asi to zacnu sirit pod gnu licencí když se vám to tak líbí :-)
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
17. 2. 2008 14:37 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
((lambda (x y)
   (display x) (newline)
   (y (string-reverse x) y))
 "!inlamron enlpu mesjen ykat aJ"
 (lambda (y x)
   (display y) (newline)
   (x (string-reverse y) x)))

Release Notes

  • Vyžaduje SRFI-13. Třeba v MzScheme to je (require (lib "13.ss" "srfi")).
xi-xa-o
xi-xa-o (neregistrovaný)
18. 2. 2008 9:50 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Já to měl to pozdezření už dřív, ale teď je to jasné :-) :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 2. 2008 12:22 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
#program BLEK

while True:
print "Jsem BLEK. a mam poruchu osobnosti."

#Python powered
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
17. 2. 2008 12:37 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
  File "blek.py", line 4
    print "Jsem BLEK. a mam poruchu osobnosti."
        ^
IndentationError: expected an indented block
Tomas
Tomas (neregistrovaný)
17. 2. 2008 16:30 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Dej si pred ten druhy radek par mezer, HTML polyka mezery, proto tam nejsou videt.
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
17. 2. 2008 16:36 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Já tím chtěl jen taktně naznačit, že občas není od věci použít <pre> ... </pre>. ;-)
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 2. 2008 14:39 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Všichni používáte málo psychopatické jazyky.

.global main
main: call 1f
.string "Jsem psychopat a mam poruchu osobnosti.\n"
1: call printf
jmp 1b

(schválně, kdo v tom najde bugu?)
Adam
Adam (neregistrovaný)
17. 2. 2008 14:53 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Bacha na karla, ten vás všechny trumfne.
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
17. 2. 2008 15:04 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Nemusí se ten string někam pushnout? Dyť printf by ho mělo čekat na zásobníku, ale jako adresu. Teda doufám. :-)
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 2. 2008 15:20 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Adresu toho stringu pushne ten první call. Ale buga je tam jinde.
Adam
Adam (neregistrovaný)
17. 2. 2008 16:40 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Neme byt misto jmp 1b, jump 1f

P.S: Vubec tomu nerozumim.
Adam
Adam (neregistrovaný)
17. 2. 2008 16:42 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Teda jmp f1
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 2. 2008 16:48 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
To je správně 1f znamená odkaz na nejbližší návěstí "1" dopředu a 1b dozadu ("f" jako forward a "b" jako backward).

Ono to jde i zkompilovat a spustit a většinou to dělá to, co by od toho člověk čekal (vypisuje text o poruše). Ale pouze většinou. Aby chybu člověk našel, musel by mít dost psychopatické sklony.
Adam
Adam (neregistrovaný)
17. 2. 2008 17:00 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
A nechybí mu tam ; ?
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 2. 2008 17:02 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
V assembleru se konec řádku chová stejně jako středník, odděluje instrukce. Není tam buga syntaktická ani překlep --- jde to zkompilovat.
qw
qw (neregistrovaný)
17. 2. 2008 17:30 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
neni mozne. snad prvni prispevek kde to individuum mluvi o necem jaks taks rozumnem a nespamuje informacemi o svem zdravotnim stavu. :)) Jen tak dale. Snad to bude uz jen lepsi. Je to vubec BLEK. ?

opravuju svuj program

// program BLEK.
// this program is freeware
while (true) {
if ($temaDiskuze=="programovani")
BeNormalHuman();
else
echo "Jsem BLEK. a mam poruchu osobnosti.";
}
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
17. 2. 2008 17:24 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
No mně to teda segfaultuje- ;-) Ale přiznávám se, že ani v GDBčku problém na první pohled nevidím, i když se ztrácím hned za printf@plt - tyhle architekturně-systémově-ABIově-závislé věci jdou zatím úplně mimo mě. ;/ Ten push skrzevá call jsem si uvědomil ve chvíli, kdy jsem si všiml, že to je call a ne jmp (dneska už na to nevidím, vstával jsem ve dvě ráno ;-)).
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 2. 2008 17:37 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Je to pro x86, pokud máš x86-64, tak to sefgaultovat bude (tam by se ten argument musel dávat do %rdi). Ale i na x86 je tam chyba, kterou odhalí jen člověk, co do do assembleru koukal dost dlouho jako psychopat (stejná byla a zčásti ještě je i v Linuxovém kernelu).
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
17. 2. 2008 17:47 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
A krucinál, já už si říkal, jestli to není tím, že mám x86_64 (nemám tu v provozu už žádný x86 stroj). Já totiž zapomněl, že tam se už kvůlivá ABI první parametr (a ještě něco, druhý nebo víc?) povinně cpe do registru, co? Kdepak, ze mně hacker nebude. ;/ ;-) No to asi nevyzkoumám, jak na to koukám, ale určitě se budu těšit na řešení. :)
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 2. 2008 18:02 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Na X86-64 se toho cpe do registrů dost. Zrychluje to běžná volání a zase to zpomaluje volání s proměnným počtem argumentů jako printf --- protože v takovém případě se to nacpe do registrů před voláním a ve volané funkci zase zpátky na zásobník. Taky se do %al musí ukládat počet argumentů v SSE registech.
Adam
Adam (neregistrovaný)
17. 2. 2008 18:47 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
BLEKu myslim ze si to porochu nekde ztratil.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 2. 2008 19:14 Nový

porucha

celé vlákno
Mám ji pořád a pořád styk se ženami neprovozuji. Viz můj příspěvek z 14:39
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
17. 2. 2008 19:27 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Já si to AMD64kové ABI musím teprv nastudovat. Vím, že Honza Hubička a další kucí šikovný na to napsali takovou pěknou čítanku, jen jsem si na ni zatím nenašel čas. Že se spousta věcí cpe registrů, to mi je jasné. Volání s fixním počtěm parametrů zjevně tvoří drtivou většinu, takže to dává smysl. Ale nikdy jsem necítil potřebu se v tom nějak extra vrtat...tedy do doby, než jsem narazil na precizní garbage collectory se statickým dělením registrové sady na immediate hodnoty a reference. To je věc, která očividně na x86 šla jen stěží. O %al jsem taky nevěděl, vidím, že to ABI bude zajímavější, než jsem myslel. :-) Bude se mi to určitě hodit, až si budu psát ten úžasný vektorový kompilátor. :-D
huh
huh (neregistrovaný)
17. 2. 2008 19:53 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
"většinou to dělá to, co by od toho člověk čekal "

To znamena nejaky race condition (nieco s tym zasobnikom?)? Uz na to cumim asi hodinu a nenapada ma, ako by mohol vzniknut, tipol by som asi nejaky kod v glibc? Aspon som objavil biew, ekvivalent staruckeho hiew-u ;-)

BTW taketo veci by boli dobry napad na nejaky serial.
huh
huh (neregistrovaný)
17. 2. 2008 22:04 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Mohol by tam byt problem snad jedine ak by sa vnutri printf menili argumenty na zasobniku (inak ma nenapada, co ine by mohlo zmenit zasobnik). Na x86_64 treba do loopu dat re-inicializaciu rsi, rdi, rax.

Tak BLEK kde je ta chyba? Alebo aspon jak sa prejavuje?
Pavel Tišnovský
Pavel Tišnovský (neregistrovaný)
17. 2. 2008 23:39 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Taky na to cumim uz dost dlouho a netusim (asi to bude tim, ze jsem poradne v assembleru delal naposledy v DOSu na 486ce). Predavat na zasobnik adresu retezce pomoci callu je docela hackerske - i kdyz ne na vsech architekturach to bude fungovat dobre (nekde se na zasobnik ulozi adresa toho callu, nekde adresa adresy za callem atd.).
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 2. 2008 23:39 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Ano, to je ona, bingo. Podle x86 ABI totiž argumenty na zásobníku náleží volané funkci a ta může obsah zásobníku měnit (gcc to i občas dělá, při optimalizaci koncových volání na skoky).
Clock
Clock (neregistrovaný)
18. 2. 2008 0:59 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Aha takze jako to prvni volani printf muze klidne tu adresu retezce zmasakrovat a druhe volani printf pak bude tiknout bludy?
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
18. 2. 2008 4:40 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Jo. Měli na to i bugu v jádře Linuxu, že to vracelo chybné registry na konci syscallů.
huh
huh (neregistrovaný)
18. 2. 2008 1:01 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
gcc to i občas dělá, při optimalizaci koncových volání na skoky

To by ma celkom zaujimalo, neni mi moc jasne co je "koncove volanie". Nejaky priklad?

BTW som narazil na to, ze gcc vymeni printf za puts a neni mi moc jasne jak to robi (nejaka specialita tykajuca sa printf? makrom to neni). Obycajny printf("haha\n"); v main sa prelozi na volanie puts ak nema parametre az na ten formatovaci string:

0x00000000004004f4 <main+4>:    mov    $0x4005b8,%edi
0x00000000004004f9 <main+9>:    callq  0x400430 <puts@plt>
Jirka P
Jirka P (neregistrovaný)
18. 2. 2008 1:52 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno

Představuju si to takhle:

Mam funkce int a(int) a int b(int)

int a(int)
{
 ... neco ...
 return b(2);
}
Při volání béčka gcc zrecykluje místo na parametr toho áčka pro tu dvojku, a pak narafičí zásobník tak, jakoby béčko volal přímo caller áčka.

Ad printf: tipnul bych si, že podle standardu C je tohle možný udělat. Zajímalo by mě, jestli přetransformuje i něco jako printf("%s")

huh
huh (neregistrovaný)
19. 2. 2008 12:15 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Ked fmt retazec v printf obsahuje nejake "formatovacie direktivy" ako %s apod, tak ho nemeni za puts (aj ked varargs su prazdne).
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
19. 2. 2008 22:35 Nový

printf -> puts

celé vlákno
Gcc předpokládá, že má standartní libc, takže volání standartních funkcí podle toho mění --- puts je rychlejší než printf, tak zaměňuje printf za puts.

Existuje přepínač -ffreestanding, který způsobí, že to gcc nebude dělat a významem knihovních funkcí se nebude zabývat --- používá se např. pokud kompilujeme kód pro jádro operačního systému nebo pro bootloader s neúplnou libc a podobně.
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
18. 2. 2008 2:30 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Příklad koncového volání je třeba tady. :o)
Pichi aura:75
18. 2. 2008 14:57 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Pche, asm nikoho neohromíš. Co takhle dc:
dc -e '[Jsem BLEK. a mam poruchu osobnosti]sb[lbplax]dsax'
Nebo erlnag oneliner (in place Y combinator):
begin F = fun(T) -> io:format("Jsem BLEK. a mam poruchu osobnosti~n"), T(T) end, fun()->F(F) end end().
huh
huh (neregistrovaný)
19. 2. 2008 12:13 Nový

Re: pro WanGogha

celé vlákno
Skor sa divim, ze este nikoho nenapadlo to napisat v brainfucku alebo whitespace...
WanGogh
WanGogh (neregistrovaný)
16. 2. 2008 11:02 Nový

Re: Spam

celé vlákno
Možná by jsi mohl přiznat, že onanuješ už příspěvků co na tebe reagujou.
To by bylo taky (hnus)hustý.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 2. 2008 12:02 Nový

Re: Spam

celé vlákno
Však ono se ti to vrátí na dětech.
WanGogh
WanGogh (neregistrovaný)
16. 2. 2008 16:39 Nový

Re: Spam

celé vlákno
Ale dej pokoj.
alib agyl
16. 2. 2008 11:07 Nový

NEW ( predelana verze)

celé vlákno
cinan
cinan (neregistrovaný)
16. 2. 2008 12:00 Nový

Re: NEW ( predelana verze)

celé vlákno
pripada mi to ako urazka Slovakov
Pavol Rusnak aura:95
16. 2. 2008 12:14 Nový

Re: NEW ( predelana verze)

celé vlákno
ja som slovak a ako urazka mi to neprislo (resp. ani neviem co konkretne z toho stripu za urazku povazujes)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 2. 2008 12:08 Nový

Re: Alespon nekdo

celé vlákno
lol skvele :D
ferda
ferda (neregistrovaný)
16. 2. 2008 21:55 Nový

Re: NEW ( predelana verze)

celé vlákno
Vynikajici ;-)
Samuel Kupka aura:82
17. 2. 2008 1:48 Nový

Re: NEW ( predelana verze)

celé vlákno
Mazec :)
Miroslav Hrončok
16. 2. 2008 12:22 Nový

Dobrý

celé vlákno
Po dlouhé době komiks, u kterého jsem se neušklíb, ale zasmál. Děkuju.
John Qweerty
16. 2. 2008 22:21 Nový

spam schránka

celé vlákno
už několik dní mě štve papírový spam v mé poštovní schránce, tak jsem vytvořil novou schránku přímo na něj. Nápis má takovýto: Spam vhodit ZDE. Na normální schránce mám napsáno: Každý spamer bude přidán do osobního blacklistu. Přiznávám, že toto řešení má několik nedostatků, musím vyřešit automatickou filtraci a přidávání do blacklistu.
qw
qw (neregistrovaný)
16. 2. 2008 22:55 Nový

Re: spam schránka

celé vlákno
nahodou papirnici objevili novou, docela zakernou strategii. Mas na schrance antispamovou cedulku (Nevhazovat reklamni letaky), tak on ji potaji strhne a pak prijdes ke schrance a mas zas plno. Pak to ani nejde nabonzovat na zivnostenskem urade, pac tu cedulku mi nikdo nedokaze ze tam byla v okamziku kdy to tam ten spameronosič hazel. Nebo je tu nejaky pravnik co by mi poradil? Sem zkusil vteřiňák, to servat uz jen tak nejde. Priste pouziju kovovou cedulku a zezadu k ni pripojim aspon 48V~. Nebo webkameru tam dat a pockat. On se chytne sam :) Co s nim ale pak az ho polapim? Zliskat ho nemuzu, na to jsou zakony.
Trident
Trident (neregistrovaný)
17. 2. 2008 23:47 Nový

Re: spam schránka

celé vlákno
Webkamera je nahouby(nizka kvalita,vetsinou indoor provedeni bez vytapeni). Mame hlidany v baraku vchody a spol prostory kamerama s rekorderem a venkovni system schranek. Jeden penzista s telem jak boxer v prizemi temto typkum snizuje sebevedomi.
Kdybyste raci koukali kam rve penize druzstvo nebo spoluvlastnici. Az ho polapis tak vytisknes fotku ze zaznamu a lipnes ji na dvere s nejakou prima hlaskou a dalsi kopii pak posles na cajty s peknym pruvodnim dopisem. Poskozeni cizi veci(odlepeni samolepky) a nevyzadana obchodni sdeleni z toho koukaji.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 2. 2008 7:51 Nový

lumen

celé vlákno
ja to nechapu
qw
qw (neregistrovaný)
18. 2. 2008 0:06 Nový

Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
mazec :) pritelkyni dosel tento spam:

Drahoušek Zákazník,

Tato is tvuj funkcionár oznámení dle Ceská Sporitelna aby clen urcitý
služba dát pozor pod vule být deactivated a odstranit kdyby nedošlo k
obnovit se bezprostrední.

Predešlý oznámení mít been poslaný až k clen urcitý Žaloba Dotyk pridelil
až k tato úcet.

Ackoliv clen urcitý Bezprostrední Dotyk , tebe musit obnovit se clen urcitý
služba dát pozor pod ci ono vule být deactivated a odstranit.

Obnovit se Ted tvuj SERVIS 24 Internetbanking.
poznamka "Obnovit se Ted" je odkaz na http://quateindus trial.com/~stev e/appmanager-lo gin/index .php

SERVIZ: SERVIS 24 Internetbanking
SKONANI: 02/20/2008

Být zavázán tebe do using SERVIS 24 Internetbanking. My ocenit tvuj obchod
a clen urcitý príležitost až k sloužit tebe.


Ceská Sporitelna Služba úcastníkum

******************************
DULEŽITÝ Služba úcastníkum HLÁŠENÍ
******************************

Být príjemný cinit ne namítat až k tato poselstvi. Do jakýkoliv bádat ,
dotyk Služba úcastníkum

© Ceská Sporitelna.

Všechna práva vyhrazena.


To by me zajimalo kdo na tohle muze naletet
nekdo nemluvici cesky si strojove prelozi en verzi a de na to :)
jaj.. kde nechal tenhle spammer mozek :))))
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
18. 2. 2008 4:43 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
To je dobrý, to já přítelkyni nemám.
Clock
Clock (neregistrovaný)
18. 2. 2008 17:37 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
To je pomerne korektni uvaha. Kdyz nemas pritelkyni, jsi tim chranen proti situaci, kdy by pritelkyni prisel phishing scam. Mas tedy vyhodu proti jedincum se statisticky prumernou strukturou osobnosti.

Uz vidim jak zase nekdo, kdo bude nervozni z toho ze prispevek nebyl typicky, a neni schopen se vyrovnat s tim, ze existujou i lide, z jejichz pohledu svet vypada tak jak on si to diky nedostatku empatie nedokaze predstavit (=netolerantni jedinec), zacne po tobe kricet ze jsi debil a mas s tim jit do prdele.

Jo jinak - vcera jsem patchnul Didaktik Gama pajkou tak ze negeneruje subnosny barvonosny signal, takze se obraz na cernobile televizi podstatne zostril, nebehaji po nem takove ty vzorky :) Napriklad v uvodni obrazovce nejake hry byl kvuli tomu necitelny text a ten je ted dokonale citelny.

Stacilo sletovat cinem nozicky 2,3,4 obvodu LM1889 cimz se zkrtujou diferencialni vstupy rozdilovych signalu cervena-jas a modra-jas a tak to generuje ciste cernobily signal.

Zjistil jsem pritom ze zesilovace tyhle barvonosne slozky pousteji odpadni proud do zelene diody indikujici napajeni, cimz se usetri 20mA proudu. Tomu rikam ekologicky navrh!
Pavel Tišnovský aura:98
18. 2. 2008 18:19 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Tyto stare stroje, kde se setrilo skoro kazdou pasivni soucastkou jsou opravdu mnohdy navrzene genialne. Treba takova disketovka a magnetach od Wozniaka pro prvni Apply - spouste inzenyru se ten navrh zdal zcela zvrhly, ale po jejich upravach to proste nefungovalo (i rozmisteni soucastek na plosnaku ma svuj vyznam). Mimochodem, podobne se upravovala Atarka, aby z nich sel cernobily obraz zobrazitelny na Herculesackych nebo VGA monitorech (idealne na multiscanech). Samozrejme to chce upravu casovani, ale kdyz ma clovek cely HW v rukach, zas takovy problem to neni.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
19. 2. 2008 22:39 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
To mě fascinuje třeba, jak mělo ZX80/ZX81 děláno procesorem výpis znaků na obrazovku. Sir Sinclair chtěl ušetřit pár součástek, tak kvůli tomu celý počítač 3x zpomalil :)

Nebo kapesní kalkulačka od Sinclaira se periodicky vypínala na kratičkou dobu, aby ještě vydržela pamět, aby žrala míň proudu.

Ad. ten Apple, někde jsem četl, že Steve Jobs chtěl umístění součástek na desce předělat, aby to vypadalo esteticky. Ale Macintosh pak nefungoval --- tak to pak vrátili.
Pavel Tišnovský aura:98
20. 2. 2008 8:54 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Nojo, jenze ono pridelat do ZX80/81 generovani signalu nezavisle na procesoru znamenalo tam pridat obdobu ULA, a to by se v te dobe setsakra prodrazilo. Takze pokud mel na vyber mezi 3x pomalejsim pocitacem a 2x levnejsim, asi bylo jasne - ten segment trhu byly hobby a home pocitace, ne nejake superstanice :-D
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
21. 2. 2008 20:54 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Dekódování tvaru těch znaků podle tabulky stejně dělala ULA (kterou v ZX80 měl), procesor ty znaky jenom adresoval. Spíš asi nechtěl řešit problém současného přístupu do paměti procesorem a ULA, tak nechal procesor znaky adresovat.
Pavel Tišnovský aura:98
22. 2. 2008 18:11 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
mam dojem, ze ULA byla az na ZX81 (a samozrejme to byla jina ULA, nez mel pozdeji Spektrac). Na ZX80 byly jeste diskretni soucastky, coz byla vetsi sranda, alespon pro ty co meli osciloskop.
Radovan
Radovan (neregistrovaný)
23. 2. 2008 8:51 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
V ZX-81 se ten obvod jmenoval SCL, byl to vlastně předchůdce ULA, schéma ZX-81 je tady: http://bruxy.regnet.cz/zxs/zx81_schema.png. Ten současný přístup do paměti byl na Spectru vyřešen "sinclairovským" způsobem, ULA dělal i hodinový signál pro CPU, a když zjistil že procesor pracuje v oblasti 4000-7FFF zrovna ve chvíli kdy z ní ULA chtěl číst, tak mu ty hodiny prostě vypnul :-)
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
19. 2. 2008 22:43 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Jo, to já už pouštím didaktik jen na emulátoru. Dobrá je třeba Crap Games Competition, tam se dají najít zajímavé tituly.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem