Zvenku to tak vypadá, realita ale bude někde jinde - tvůrci si zjevně mysleli totéž a zcela opomenuli pár drobností: vazby na okolí, největší problém IT umístěný mezi židlí a klávesnicí (všechno musí být v takové aplikaci v provedení "soldatensicher und idiotenfest") a nejspíš i podcenili samotnou aplikaci (objemy dat, frekvence změn a kolize).
Poslední problém může být v nekonzistencích v převáděných datech existujícího registru, těch bude určitě hodně, vzpomeňte jen na duplicity rodných čísel.
Ale komiks skvělej!
Asi budu opakovat komix. Podcenit tyhle věci můžete v projektu za 100K-1M. V projektu za 46M tohle podcení jenom banda diletantů, která se k tomu v životě neměla dostat.
Portace dat měla probíhat při vývoji periodicky, registr měl být zkoušen s 10x tolik daty, software "a problémy s tiskárnami" měli být za provozu paralelně vyzkoušeny dávno před zmáčknutím jednoho tlačítka, které vypne původní systém a spustí ostou portaci dat do nového.
No, někde psali, jak to měl být projekt za 100 mega a ministerstvo takto úžasně ušetřilo (pouhých 46 mega za projekt) a ještě se vyhnuli výběrovému řízení. Ano, ato banda diletatnů se k tomu neměla dostat, ale když to zadání specifikovala podobná banda diletantů, tak to jinak dopadnout nemohlo. Ostatně, který za kterého ministra se tohle stalo? Dobeš to nebyl - Bárta nebo ještě Řebíček?
No, nevím, nevím:
Skupinu ministrů, kteří přivedli registr vozidel ke kolapsu uzavírá Aleš Řebíček (ODS). Nevýhodné dlouhodobé smlouvy, na jejichž základě závadný registr vznikl, spadají do jeho éry.
Už v roce 2007 začalo ministerstvo dopravy budovat systém IMIS ke kontrole výdajů a účetnictví celého rezortu. Vršilo jednu smlouvu za druhou, až utratilo astronomickou částku 1,6 miliardy korun za program, který by si firma s obdobným počtem zaměstnanců pořídila maximálně za desítky milionů.
Na provozování systému IMIS byly vypsány během let tři tendry o celkovém objemu 875 milionů korun. První dva v roce 2007 a 2008 vyhrála Telefonica O2, ten třetí před dvěma lety společnost ATS Telcom Praha. Zbytek ministerstvo utrácelo na základě různých dodatků ke smlouvám. A peníze za IMIS se rozhazují dodnes. Dodavatelské firmě ATS-Telcom, která vyhrála poslední tendr před dvěma lety, platí ministerstvo dopravy měsíčně 12,5 milionu korun za technickou podporu.
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/ministri-dopravy-se-hadaji-kdo-zpackal-novy-registr-vozidel_239795.html
Dále viz třeba
http://www.lupa.cz/clanky/jak-vybrat-firmu-ktera-fatalne-selze-pri-spusteni-noveho-registru-vozidel/
http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/registr-vozidel-rychle-zkolaboval-prozivame-deja-vu-inspiroval-se-ministr-dobe
http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/kolaps-registru-vozidel-jestli-ani-tohle-neni-na-odstoupeni-ministra
Komiks odpovídá realitě. Firmy, který by to uměly naprogramovat funkční a za rozumný peníze u nás ani nemají šanci to výběrový řízení vyhrát.
Snad se nám blýská na lepší časy. Rath a Parkanová jsou sice malý ryby, ale do kriminálu patří. Parkanová kromě letadel CASA vybírala i Grippeny. Prý podle toho, že se jí líbily. To můžou naši vojáci být rádi, že nenosí červený uniformy a kanady s kramflekem.
Pred nekolika lety jsem se firmou, co dodavala zminonvany system, mel tu cest setkat v jednom vyberovem rizeni, takove prekupniky, vymyslece pohadek a nakonec arogantni gaunery (velmi jemne slovo) jsem od te doby nepotkal, jeste ted po letech se mi vyplavil adrenalin, kdyz jsem se dozvedel, kdo ten system dodaval.
On to nakonec stejne zaplati stat, ale z jine krabicky. Tenkrat, pri prezentaci prihlasenych reseni do vyberoveho rizeni na policejnim presidiu, vystoupil jejich pan reditel a v nekolika vetach rekl doslova toto: Delame pro min.vnitra datove okruhy, jejich servis a dalsi veci, o kterych vam nic nebudu rikat, proto si vyberete nase reseni. Otocil se a odesel. Tenkrat podstrelili cenu oproti realne cca o 30% a vynahradili si to na servisnich poplatcich, kdy si urcite pekne nauctovali kazdej sroubek, kterej v zakladu nedodali. Stejne to bude i tady. Jedine co udelali je, ze si diversifikovali prijmy ze statniho a zaplati to vlastne min.vnitra, protoze jim do toho lidi z vnitra stourali a rikali, ze jdou se vzduchovkou na slona, coz se nakonec ukazalo jako pravda.
Ono takovyhle prusvihu se deje vic, ale malokdy je na tom zavislej obycejnej clovek, ktery si ma jit neco vyresit k prepazce, takze tohle je jenom vrcholek ledovce, kteryho se muzou chytnout novinari.
Tak Parkanova na tom ministerstvu byla evidentne neco jako bily kun, ale to z ni nesnima odpovednost. Pokud jsem sefem, tak mam nejakou zodpovednost za sve podrizene ne? V jejim pripade bych pouzil prislovi "za blbost se plati" Neverim, ze by v tom byla umyslne namocena.
Ondra
http://www.freeimagehosting.net/2wkco
v systému centrálních bank napojenejch na Rotschildy v London City,
co byste soudruzi chtěli...