nudne … neco lepsiho to chce .. ale jinak jakoze www.ceskapiratskastrana.cz rulez .. budu je volit, jejich program se mi zamlouva. Neni to vselek, ale nezajimave to take neni.
http://just.1000volt.cz/ :) to je moc pekna animace :)
Navrhuju usporadat sbirku pro autory komixu na rootu, aby uz zadne dalsi komixy nedelali. Verim ze dost lidi (vcetne me) je ochotno zaplatit, jenom aby uz nevideli dalsi debilni komix.,,
Myslim, ze se tady otvira potencialni zdroj velkeho zisku – napriklad by se mohlo v nedeli vyhlasit, ze pokud se do patku nasbira alespon 2 000,– Kc, komix nevyjde. No a aby to bylo skutecne vynosne, celkovou vybranou castku bych zobrazil az v sobotu, coz bude motivovat lidi (zvlast v patek) aby prispeli co nejvyssi castkou.
Pokud by se to osvedcilo, mohl by se pak z vybranych penez zaplatit transport autoru do mongolska, aby je tam sezral olgoj chorchoj.
Nemám ve zvyku moc komentovat, ale tohle už je opravdu moc. Nejen, že komix je zdařilý a vtipný, ale patří k jistému folkloru zdejšího serveru. Autoři mají můj respekt, že i přes kýble hnoje, co se v diskuzi objeví, nepolevili ve své snaze.
Samozřejmě, pokud vytvoříte lepší, vtipnější, propracovanější komix, budu rád a rád změním názor, ale vzhledem k tomu, že jste zde pokud vím NIC nepředvedl, jsou pro mě vaše výroky(a podobné výroky jiných) plané řeči a vy sám mi připadáte jako trol:-) Myslím si, že nejsem sám, kdo to takto vidí. Více již krmit nebudu.
Na jednu stranu nekteri hani zdejsi komixy uz z principu, ale zase se neda pausalne rict, ze je vsechno veci nevycvalaneho publika. Staci se podivat na zlate casy komixu na Rootu(kdyz tam byl vtip alespon jednou za mesic) a v diskuzich je mnohem mensi podil kritickych prispevku. Snad mi nechcete tvrdit, ze redakce nesezene lepsiho autora. Troufam si tvrdit, ze neco podobne urovne bych bez problemu stvoril i ja a to jsem osoba s minimalnim talentem. Kdokoliv s alespon spetkou nadani musi stvorit neco desetkrat vtipnejsiho a stokrat lepe nakresleneho.
Ono „špatné“ je relativní pojem. Myslím, že je to spíš tak, že většina zdejších návštěvníků se takovémuhle komiksu stěží zasměje a proto má pocit, že je to prostě pod jejich úroveň.. je mi celkem fuk, jestli je to podle vašich slov „povedený“ komiks, když mě prostě vůbec nepobaví, protože děcko ze školky by tu poentu podalo lépe, nebo by vymyslelo lepší. Tenhle serevr si prostě zaslouží něco lepšího!
Jestli si zaslouzi neco lepsiho nebo ne, je uplne jedno, kdyz lepsi autor zretelne neni k dispozici. Lepsiho neziskate ani nasledkem vladniho narizeni, pokud zadny lepsi nikde neni. Po letech komunismu, kdy komix byl povazovan za burzoazni pakulturu, tady asi tezko hned vznikne komixova skola, kterou nam bude cely svet zavidet. Snad jediny komixar, ktery prezil komunismus, je Kaja Saudek. Ten toho ovsem moc nevydal, protoze prednost byla davana Leninovym spisum a Pouceni z krizoveho vyvoje. A dokonce mu i jednu jeho praci ztratili (ci ji nekdo ukradl) po te, co se nekolik petiletek valela v supliku. Srovnejte situaci v Cechach treba se situaci treba v Belgii, kde komix je soucasti kultury a pomalu kazdy ho cte/nekdy cetl, protoze je stale co cist, i kdyz novi autori se vynoruji dost vzacne. Dokonce i prvni dily Smoulu jsou pomerne inteligentnim ctenim s radou dvojsmyslu a i politickych narazek urcenych dospelym, coz se z jejich dementni filmove verze pro slabomyslne deti uplne vytratilo. Nejblize se k dobremu komixu CR dostala pres Enki Bilala, prostrednictvim jeho slovenske matky: „Born in Belgrade, Yugoslavia, to a Slovak mother and a Bosnian father who had been Tito's tailor, he moved to Paris at the age of 9.“
Jinak, kdyz nekomu nevoni nevalne komixy na rootu, uz jste cetli tohle? http://www.thenoobcomic.com/index.php?… Ale neni u toho diskuse o poruse osobnosti! Za to je toho prez 300 stranek a tak to cloveku chvili vydrzi.
Samozrejme, ze mohou. Je-li neco dlouhodobe potlacovano, tezko to muze mit slusnou uroven po te, co se to stalo pomalu neexistujicim. Talenty jsou vzacne, jejich rust trva i desetileti a od hadrove revoluce se zatim zadny vyrazny nejak neobjevil. Kdo jiny, nez komunisti, by za to mel moci?
Neexistence ceskeho komixu je jen soucasti obecneho kulturniho upadku, kdy v kulture pusobili lide dle ideologickych kriterii a ne podle talentu. Vysledek je te, ze talenty skoncily u lopaty v kotelne, zato v umeni pak vetsinou ten, kdo umel nejlepe lezt do riti a uplacet.
Rozhlednete se. Kde je treba nova generace hercu? Kde je nahrada za Hrusinskeho a dalsi? Leda tak vselijaky podprumer, pouzitelny jen obcas pro nekterou roli. Kolik opravdovych Hercu muzete jmenovat? Byly doby, kdy by ten list byl opravdu dlouhy. Nechame-li stranou tech par, co se jeste dozili od dob svych zacatku v 50. a 60. letech, kolik jmen by na tom listu bylo?
To same s hudbou. Proc v Cechach v radiu slysi clovek jen same sracky? Kde jsou spickovi cesti hudebnici, poradajici turne po svete a setkavajici se s nadsenim? Nejaka skupina, ktera usporada turne v Americe a na koncerte je vzdy pet lidi, kteri se tam prisli schovat pred destem? Texty pisni napsane ve slohovem stylu novinoveho clanku a se slovni zasobou 250 slov? S tim urcite diru do sveta neprobourame.
Kdysi se rikalo, co Cech, to muzikant. A take zlate ceske rucicky. Dnes, kdyz si clovek musi najmout remeslniky, zlate rucicky my na mysli nevytanou, spis neco o zkurvenych fuserech. A kultura na tomù neni o moc lepe.
Na zapade clovek slysi vetsinou take same sracky. V pripade Cech se ale slovo vetsinou pouzit neda, pokud tedy nepovazujete za hudbu vypotky lidi, jako Lucie a podobne.
To, ze komixy vychazeji jinde, z toho jeste nedela vyspelou komixovou kulturu, jakou ma treba ta Belgie. Nebo v Cechach existuje neco, jako XIII, Peter Pan od Loisela, Balade au bout du monde, Gant de Cuir…? Nebo americky Calvin a Hobbes? Ne, leda tak nejaky satiricky komix a podobne.
…pokud tedy nepovazujete za hudbu vypotky lidi, jako Lucie a podobne.
Hej, hej tak s timhle radeji opatrne. Hudba je docela dost subjektivni zalezitost, a tezko najdete dva lidi kteri maji stejny vkus. Ja osobne (napriklad) posloucham prevazne rock a metal – Gothic, speed, trash, heavy. Nemusim napr. doom (to je ten metalovy styl, kde mate pocit ze instrumentalisti jsou v poslednim tazeni, a pokud je tam spevak, tak ten uz to ma za sebou), a to i pres to, ze v mem okoli je pomerne oblibeny a ma koreny v takove legende jako byl Black Sabath. Zase si rad poslechnu (kdyz mam naladu) Enyu, nebo Abbu, coz vetsina mych kamaradu z rad drsnych metlosu radi pod pojem „sracka“. Takze bych rek, ze takova hadka je trochu o nicem, ne?
Jinak abych pravdu rek, je o nicem i hadka o komixu. Myslim, ze v tomto pripade neni ani tak dulezity jak je nakresleny, ale spise jakou ma myslenku. vetsina ctenaru (tedy vcetne me) asi ocekava, ze bude mit alespon trochu usmevnou pointu. no a v tomhle posledni dobou dost komixi pokulhavaji. A srovnavat rootovske komixi s autorama cistokrevnych komixu, je taky trochu nekde jinde. To je jak kdyby jste porovnavali Garfielda s Vranou…
Nepochybne mate pravdu, nicmene jiste date za pravdu zase me, kdyz reknu, ze i ve stylu, ktery poslouchate, se najdou sracky a dobre veci. Ja vas nenutim, abyste poslouchal Karla Gotta, tak zavily zase nejsem. Ovsem rad bych videl cloveka, ktery hudbe opravdu rozumi, slysle snad uplne vsechno a rika, ze Lucie patri ke svetove spicce ve svem stylu. Pokud takoveho znate, dejte ho, prosim, vycpat a strcit do vitriny v nejakem muzeu, ja se tam na nej prijdu podivat.
To, ano. Ale nelze to zgeneralizovat na vsechno a vsechny. Znam traba kapaly, ktere kdyz vydaji album tak valna vetsina skladeb na nem jsou naprosty humus, ale jedna nebo dve z nich me natolik uchvati, ze si nakonec to album koupim – proto nesouhlasim s tim, ze z ceskych medii plynou same sracky. Konkretne Lucie patri uz dlouhou dobu k jednem z nasich nejznamnejsich rockovych kapel, a nemelim-li se (ted si fakt nejsem jisty) tak ziskala i nejakeho toho slavika. Coz znamena, ze mezi uplne sracky asi patrit nebude…
Kapela, ktera vydava 99% sracek za moc nestoji.
> Lucie patri uz dlouhou dobu k jednem z nasich nejznamnejsich rockovych kapel…
Ano, kde nic neni, ani cert nebere, aneb z nouze ctnost, protoze nouze naucila Dalibora housti, zejmena pak po ranu, kdyz mel hlad. Speakeri v radiu sice vzdycky rikali, jaka ze to zase je pecka, ale ve svete by to nikdo nechtel ani zadarmo, pricemz jazykovou barieru bych povazoval akorat za vyhodu, protoze tem textum je lepsi nerozumet (pokud clovek nerozumi textu, tak i Boney M se da obcas poslouchat), ani kdyby tomu delal marketing sam Microsoft a ten se v marketingu vyzna. Uvazte, ze Cechy jsou zeme s dlouho tradici Dalibora Jandy, Karla Gotta, Kamelii s koulema nebo Michala Davida. Proto se cokoliv jineho jevi, jako relativne dobre. Relativne dobre ale neznamena dobre v absolutnim smyslu.
Ano, a v tom je prave ten zakopany pes.
Jednak zadne absolutni hledisko totiz neexistuje. Vsechno na svete je relativni a kazdy clovek muze k jakekoliv veci zaujmout vlastni stanovisko a divat se na ni z vlastniho uhlu pohledu, stejne opravneneho a platneho jako kterekoliv jine (k velkemu vzteku reklamnim agenturam a politikum). A navic se vse vyviji. A v umeni to plati snad dvojnasob.
Zkuste se na to podivat i z jineho uhlu pohledu. Napr. vsiml jste si nekdy z kterych zanru a z ktere doby pochazi vetsina hudebnich hvezd dlouhodobe se drzicich (i v celosvetovem meritku) na spici? Asi si z drtive vetsine vybavite nejaky rock nebo pop, mozna tu a tam i nejake to country. Vetsinou zacinaly tak od druhe poloviny padestych let, po maximalne prvni polovinu let osmdesatych a pak jak kdyz utne… Kolik z tech „modernich…“ kapel se udrzi dele nez tri – ctyri roky? Po spouste z nich se slehne zem uz za mesic mnohdy i moc driv… za druhy mesic si uz malokdo pamatuje, ze nejaka takova kapela vlastne existovala. Premyslel jste nekdy o tom proc tomu tak je?
Jednak asi proto, ze lide jsou dneska obecne o dost liberalnejsi nez drive. Co bylo vcera nepripustne je dneska standard. Jednak taky proto – a v tom s vami souhlasim -, ze spousta veci je dnaska diky masmediim dostupnejsi. Coz jednak umoznuje mnohem vetsimu poctu lidi vstoupit do hry, ale zas je mnohem obtiznejsi zaujmout a navic dlouhodobe. Jeste navic podobne priblblosti jako jsou napr. Suprstar, kde se umeni stavy na uroven nabubrelych konzumnich ubozaren reality show. Tim se podle me dostava cela hudebni scena do bludneho kruhu, a tezko z nej uz nekdy vyjde…
A tim se dostavam vlastne na zacatek. Kdyz si predstavite tu nesmirnou konkurenci a obtiznost jen dosahnout na slavika, je to bezesporu velkej uspech. Natoz, aby si Vas (a obvzlaste dnes) dlouhodobe pamatovaly rekneme dve, ze tri miliard lidi a skrze nekolik generaci. presne tak to je s Lucii. Pan Gott dasahl dal (a spousta dalsich jeste dal), to je bezesporu pravda, ale to jeste neznamena, ze kvuli tomu lze jen tak Lucii (a dalsi podobne.) oznacit za brak.. Oni zaujaly takove mnozstvi lidi, ze se o tom drtivemu mnozstvi jinych kapel ani nesni…
PS. Kazda kapela, ktera si najde sve posluchace za neco stoji… I kdyz poslouchat se da jen neco. A mozna je to i dobre. Kdyby kazda kapela byla rekneme (prikladem) tak genialni jak byli napr. legendarni Queen, nebo Mettalica; a kazdy spevak byl Gott, nebo Presley, pak by to stalo opravdu za hovno…
Prominte, ale o Lucii si stale myslim, ze jeji relativni uspech je postaven na nedostatku kvalitni konkurence v dobe vzniku skupiny a i po te. Tady mi treba zkuste najit neco, co povazujete za kvalitni hudbu. Ja tam nic nenachazim. Nezajimave melodie, jejich jedinou „kvalitou“ je, ze dokazi vyloudit dostatecne silny, obvykle rytmicky zvuk, kdyz to clovek na zesilovaci nalezite osoli. Uroven zpevu podradna – zadny hlas, rozsah tak pul oktavy. Texty moc nezaujmou. Tedy z nich zadny uz nebude zpevakem, ani Jimmi Hendrixem. Jinak ale musim uznat, ze maji docela pekne udelane stranky (akorat si mohli odpustit ty otravne zvuky) a i nektere obaly jejich CD jsou docela zajimave. Treba se minuli povolanim?
Priznam, ze „drsnou“ hudbu neposloucham, ale kdyby ano, Lucie by to nebyla. Stava se, ze slysim i mnohem drsnejsi hudbu a presto, ze to neni muj styl, zaujme me to a vyslechnu to do konce. Nektere veci bych i prohlasil za dobre, i kdyz bych je nekoupil, protoze neposlouchal, protoze neposloucham hudbu na to, abych na sebe uvalil dalsi akusticky stres. Ale o Lucii bych si neco takoveho tezko pomyslel. Pokud byste prohlasil, ze Lucie je docela dobra garazova kapela, ktera obcas, o vikendu, hrava v mistni hospode, dalo by se o tom polemizovat. Ale na vic, podle me, nemaji.
BTW, na Toma Waitse urcite nemaji.
P.S.: Kdyby kazdy zpevak byl Gott, usetril bych misto v byte vyhozenim jakehokoliv zarizeni, schopneho prehravat hudbu.
Konečně jsem se naučil nastavit přepínání klávesových map :-D
Omlouvat se nemusíte, je to váš názor. Sice s ním třeba nesouhlasím, ale to je zase už jiná věc…
Těžko Vám budu moci vybrat nějakou píseň nebo melodii, když dopředu tvrdíte, že jsou nezajímavé (tedy předpokládám, že znáte alespoň jejich nejznámější skladby). A o tom to celé asi je. Vás (a spoustu dalších lidí) nijak neoslovili. Mě (a spoustě dalších lidí) se líbí, a písně jako jsou např. Amerika, Sen, Černí andělé, Lucifer, Šrouby do hlavy, … jsou pro nás prostě nezapomenutelné. Nehledě na to, řekl bych, že Lucie dosáhla svého vrcholu někdy v druhé polovině devadesátých let. A v té době se už nedá rozhodně moc mluvit o nedostatku konkurence – zvláště v rocku. To by se dalo říci např. o staroušcích (Katapult), nebo třeba Olympicu – i když o tom taky trochu pochybuji. Nevím jak jak dříve (já jsem jednaosmdesátý ročník), ale už za mě nebyl žádný problém chytat rakušáky, takže co se hraje ve světě jsme věděli.
Mimochodem(, za „Garážovou kapelu“ bývala označována Metallica, a nijak ji to neubližovalo :-) ) je to asi stejné jako kdybych takto označil Madonu, kterou fakt nemusím. :-D Přesto má takový úspěch o kterém se kapelám které žeru zase já, asi ani nesní (namátkou Nightwish, Sirenia, Epica, Crabator, Crematory, … je toho hodně, jen co jsem si v rychlosti vzpoměl ) A mohu ji označit za sračku? Mohu – z mého hlediska je to pravda, ale už ne z hlediska obrovské spousty dalších lidi.
Jenže ani Metallica ani Lucie NEPATŘÍ mezi kapely, které mají zapotřebí (ve smyslu jediné možnosti jejich realizace) hrát každou sobotu někde v Horní Dolní, to je snad nad slunce jasné.
jenže já nestavěl Nightwish vedle Lucie, ale porovnal jejich úspěch s úspěšností Madony – kterou zas těžce nemohu já – abych vám ukázal jak je váš pohled krátkozraký. Jinými slovy, kdyby úspěch ve světě hudby záležel na mě, tak si Jackson, nebo Madona ani neškrtli, a na vrcholu jsou absolutně jiné styly a hudební uskupení. Místo Nightwish si můžete dosadit cokoliv, např. Blackmoores Night. Je to už jasné?
Řeknu to tedy bez dlouhého vysvětlování : Nelze jen tak něco označit mírnix tirnix označit za brak a zgeneralizovat to, jen podle to, že Vám to nepasuje a podle Vašich měřítek nedosáhli žádného, či minimálního úspěchu… To je jen pohled jednoho jedince – a ten je jak jistě sám uznáte – z toho tolik zdůrazňovaného „globálního hlediska“ absolutně irelevantní…
Dobre, dosazuji za Nightwish Blackmoores Night. Porad lepsi, nez Lucie. Umeji totiz zpivat a hrat.
> Nelze jen tak něco označit mírnix tirnix označit za brak a zgeneralizovat to, jen podle to, že Vám to nepasuje…
Ne, nelze, pokud vidim, ze dotycni umi zpivat a hrat, budu rikat, ze se mi nelibi, ne ze stoji za hovno. Kdyz jdu do hospody, dostanu cockovou polevku, kde jeji cockovy charakter dokazu rozpoznat pouze podle opticky, nikoliv podle chuti, nasledne dostanu rizek ze zasmradleho masa, plny chrupavek, take reknu, ze to stoji za hovno. To, ze to nepasuje do mych meritek je pouze duvodem navic, abych to prohlasil. A samozrejme, muzete vzdycky najit nekoho, kdo by to sezral a chutnalo by mu to. Treba muj pes by ten rizek asi neodmitl.
Dobre, dosazuji za Nightwish Blackmoores Night. Porad lepsi, nez Lucie. Umeji totiz zpivat a hrat.
Neotáčejte to pořád proti té Lucii, co pak Vám udělali? :-D Ne, teď vážně. Ano, Blackmoores Night mají opravdu velmi dobrou hudbu, jenže, řekněte sám – kolik lidí je minimálně tady u nás zná (nebo trvale poslouchá)? A i přes to že je to tedy (podle vašich měřítek) o dost kvalitnější muzika? A myslíte, že nemají úspěch?
Pokud nejste profesor hudby na JAMU, případně zpěvák, který dosáhl minimálně stejných úspěchů jako Lucie (já nejsem ani jedno) můžeme dva roky diskutovat o tom, zda zpívat umějí/nebo ne a stejně se výsledku nedobereme. budete se divit, ale v principu ani tak nejde o to jaké má zpěvák vlastnosti hlasu, ale o to jak jej dokáže využít, jaký má cit, jak mu sedí melodie a text, jak se do toho dokáže vložit on sám svým srdcem. Nepamatuji jedinou, skladbu, kterou by přednesly falešně. takže říci, že zpívat neumějí je poprava bez soudce. Samozřejmě pokud jste slavný zpěvák, nebo profesor hudby, pak je to možná o něčem jiném, nicméně nezměníte fakt, že Lucie se nesmazatelně zapsala do české rockové scény, mají tři slavíky – bronz, stříbro i zlato), zlatou desku, a vyhranou Gremy a to vše zhruba v letech 1993 – 2000 ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Lucie_(hudební_skupina) ). Nezlobte se na mě, ale to už samo o sobě těžce koliduje s Vašim tvrzením, že „neumí zpívat“, nebo že šlo o „z nouze ctnost“.
Není to nakonec tak, že ze strachu, že budete mít v čočkové polívce málo čočky, nebo řízek ze špatného masa, na ně budete dopředu nadávat a umírat hlady?
Proti Lucii to otacim proto, ze o Lucii byla rec a proto, ze vy neustale tvrdite, ze je to dobra skupina, presto, ze nejmene 999 promile lidstva si to urcite nemysli.
> Pokud nejste profesor hudby na JAMU, případně zpěvák, který dosáhl minimálně stejných úspěchů jako Lucie (já nejsem ani jedno) můžeme dva roky diskutovat o tom, zda zpívat umějí/nebo ne a stejně se výsledku nedobereme.
Prominte, ale clovek, ktery ma aspon trochu hudebni ucho a za leta slysel velke mnozstvi zpevaku v nejruznejsich stylech hudby, si snad umi udelat nazor na to, kdo zpivat umi a kdo ne. Ocekavam treba od zpevaka, ze zvladne vic, jak pul oktavy. Jinak to neni zpevak a mel by jit delat rap, tam vystaci i s mene.
Samozrejme, je dulezite i to, jak zpevak umi hlas vyuzit. Nema-li hlas ale zadny, nema ani co vyuzit. Kdyz navic zpiva text, ktery zbastlil nekdo, kdo nebyl zrovna Jaroslav Seifert a se slovy toho mnoc nedokaze, vysledek je zarucena pecka, presne, jako to rikal „moderator“ v radiu.
To, ze Lucie ma slaviky a zlatou desku, nesvedci jeste o tom, ze jsou dobri. Muze to svedcit spis o tom, ze byli ze soutezicich nejlepsi. To mi pripada, jako ten clovek s nejdelsim jazykem. Soutezil jako jediny zucastneny a tak vyhral. Tenhle clovek ale ma jazyk nepochybne delsi, ovsem souteze se nezucastnil, tak nevyhral. Prupovidku o jednookem mezi slepymi jste jiste uz slysel.
Na shnile rizky a odpornou cockovou polevku nadavam az po ochutnani.
Výborně, a ještě zkuste zjistit kolik lidí si myslí pravý opak ;)
Jinak, příměr s Nightwish a Madonou ilustroval Váš pohled a způsob hodnocení. Ten odstavec neměl s Lucii v danou chvíli moc společného – proto se divím proč ji do něj pořád cpete.
Prominte, ale clovek, ktery ma aspon trochu hudebni ucho a za leta slysel velke mnozstvi zpevaku v nejruznejsich stylech hudby, si snad umi udelat nazor na to, kdo zpivat umi a kdo ne. Ocekavam treba od zpevaka, ze zvladne vic, jak pul oktavy. Jinak to neni zpevak a mel by jit delat rap, tam vystaci i s mene.
A v tom je právě zakopaný pes. Já bych řekl, že hudební ucho mám, a myslím si, že Lucie je ok. Neříkám, že úplně ve všem, ale za brak bych ji fakt nepovažoval. Nicméně přesně o tom jsem psal už mnohokrát ve svých příspěvcích výše – vidíte jen svůj vjem, udělal jste si na jeho základě svůj vlastní úsudek, o kterém jste přesvědčen, že má univerzální platnost. není to však pravda. Je to podobné, jak kdyby se (v nadneseném smyslu) barvoslepý chtěl dohadovat povaze červené… dokud nepochopí, že červenou barvu vnímám jinak jak on, je celý hovor ve slepé uličce a on bude pořád zarytě tvrdit, že svět je černobílý, fádní a nezajímavý… I přes všechny důkazy, že tomu je ve skutečnosti jinak…
Stejně tak, jak jsem už mockrát vysvětloval, že jedem pohled vzhledem k relativnosti lidského vnímání je irelevantní, že Lucie (prošel jste si ten link?) nebyla rozhodně v daných soutěžích bez konkurence (proto jsem několikrát uvedl i ty roky), že o udělení slavíka (http://cs.wikipedia.org/…Zlatý_slavík) – pokud si pamatuji – rozhoduje porota na základě veřejného hlasování, atd… To jsou ty barvy, to jsou ty jemné náznaky existence i jiné (/jiných) reality (/realit) než je ta naše osobní nedobytná a… černobílá. Ale chráněná jak oko v hlavě ;)
Prupovidku o jednookem mezi slepymi jste jiste uz slysel.
Slyšel. A slyšel jste jak to s ním dopadlo?
Na shnile rizky a odpornou cockovou polevku nadavam az po ochutnani
Tak to jste mě tedy dostal. Nic ve zlém, já měl pocit, že nadáváte už z principu… :)
Tedy, pokud mate na mysli kecala z radia, tak to z nej jeste nedela odbornika, ktery se vyzna, ma sve pole promaknute a z dobrych duvodu stavi Lucii na vysoke misto zebricku. Takove jsem slysel v radiu taky, rikali, ze je to pecka a nebyla. To snad leda, kdyz ma clovek v sobe 30 piv a cini tak denne.
Bohužel, podařilo se Vám vyprovokovat mě k reakci, i když se mi do zdejších diskusí vůbec nechce. Omlouvat 20 let po převratu různé nedostatky předchozím socialistickým systémem je zcela mimo a svědčí to spíše o tom, že se vezete na dnešní propagandistické vlně nebo že jste byl touto vlnou, která, jak se mi zdá, je nejspíše poplatná Stalinově tezi o zesilování třídního boje, jednoduše indoktrinován.
Herci, na které narážíte, prožili svá nejlepší tvůrčí léta v socialismu a i když měli někteří problémy, celkově to byla ta nejlepší léta české kinematografie. Ty skutečné sračky přišly na řadu až po převratu. Dokonce i tak vynikajícímu českému herci a režisérovi, jakým je Jiří Menzel, svoboda příliš nesvědčila a jeho popřevratová díla vyznívají dosti trapně. Pokud hovoříte s takovým despektem o české hudbě, pak jste možná nikdy neslyšel například o České filharmonii. Ta sklidila obrovský úspěch už při svém prvním turné v roce 1965 do USA a Kanady a zdomácněla také v Japonsku, kde pravidelně účinkovala v prestižní Suntory Hall v Tokiu. Jak Vám ale už nekdo napsal, vkus je dost individuální záležitost a mne zase nebere zuřivé bubnování, doprovázené neartikulovaným řevem. Nikomu to ale neberu, jen si poslužte co hrdlo ráčí. Mnoho z těch potlačovaných umělců také za moc nestojí, jak o tom svědčí návštěvnost divadelních děl bývalého hradnícho pána. V Ostravském centru Chagall jsem například viděl výstavu pana Knížáka. Byly to reprodukce různých starých mistrů, zřejmě z kalendářů, přes které pan mistr Knížák udělal několik čar štětcem nebo přejel na bicylku s kolem, namočeným do barvy. Jeho vlastní tvůrčí přínos tak spočíval v znehodnocení díla jiného, skutečného umělce. Fuj !
V Belgii možná umějí dělat dobře komiksy, v ČSSR zase někteří lidé uměli třeba dobře hrát hokej nebo tenis, vyrábět ve Zličíně výborné tramvaje nebo třeba v LIAZu a Tatře kvalitní nákladní automobily, které na rallye Paříž – Dakar zaznamenávaly úspěch v konkurenci s nejlepšími světovými značkami. Od tak malé země, která je na průměrně velkém globusu nerozeznatelná od mušího lejna, nemůžete chtít všechno. Ani s těmi komiksy to zde nebylo až tak úplně špatné, pokud si vzpomínám, tak v různých časopisech pro mláděž, jako např.„ABC“, komiksy vycházely. Vzpomínám si též na sci-fi komiksy v časopise „Pionýr“ na motivy románů J.M.Trosky.
Odpovídat mi nemusíte, mám málo času a nemohl bych reagovat. Nedávno jsem se na podobné téma dostal do diskuse s panem Ophirem a to mi stačí.
A opět ten názor, že tvorba za komančů byla lepší než ta současná.
Háček je v tom, že spíše platí, že dřívější tvorba dřív byla lepší navzdory komančům.
Máte plná ústa toho, jaké skvělé filmy/knížky/… vznikly „za socialistícké“ peníze. Že si ta díla museli ti autoři doslova vydupat, v některých případech museli hodně slevit a občas to dílo stejně skončilo v trezoru nebo ve stoupě, protože nevyhovovalo „kulturní politice“ definované jedinou moudrou státostranou, to už nikdo z vás moc nezmiňuje.
K tomu tvému blábolu: buď jsi tak hloupý, anebo záměrně lžeš.
Minimalne sedestata leta byla zlatym obdobim tvorby, minimalne v urcitych oblastech, napriklad kinematografie. Ano, nebylo to diky, ale navzdory bolsevikovi. Ovsem bylo to diky lidem, kteri meli co rici a umeli to rici. Dnesni nedostatek takovychto lidi je to, co cini problem. Ti stari jsou vetsinou bud opotrebovani nebo mrtvi, novi misto nich nejsou. Budto jeste nedorostli nebo rovnou zadni nejsou anebo vypadaji komercne nezajimave a dnes se umeni netoci, protoze u akcnich filmu se special effects je vyssi nadeje na vydelek, i kdyz ani to neni vzdy pravda.
> Omlouvat 20 let po převratu různé nedostatky předchozím socialistickým systémem je zcela mimo…
Domnivate se, ze kultura vznikne za pouhych 20 let? Kultura vznika po staleti, nekdy tisicileti. Je-li vyvoj prerusen, tezko se navazuje a chvili to trva, pokud se rovnou nemusi zacit znova.
O Ceske filharmonii zde zrovna rec nebyla, ale spise o tom, co clovek slysi v radiu a to Ceska filharmonie typicky neni. Z toho, co v Cechach lze slyset, patri Ceska filharmonie k tem nekolika, ktere si rad poslechnu, ovsem zalezi na programu, protoze z klasiky take vse nemusim.
Krome toho, u Ceske filharmonie nejde o kvalitu hudby, jako spise o kvalitu hudebniku, ktera je u Ceske filharmonie dobra, ci jeste lepsi, coz o Lucii rici nelze. Hudba, kterou Ceska filharmonie hraje, neni vzdy ceska, klasiku totiz tvorili i jinde. A vsimnete si, ze hudba, kterou Ceska filharmonie hraje, byla z vetsi casti vytvorena davno pred obdobim komunismu, pokud snad behem obdobi komunismu, tak vetsinou nesocialistickymi autory, eventuelne ranne socialistickymi autory, tedy spise temi, kteri se narodili davno pred socialismem a meli tu smulu, ze v urcitem veku do toho socialismu spadli, ale meli tu kliku, ze nejak jeste mohli pokracovat v tvorbe. Nedovedu si predstavit Ceskou filharmonii, jak dnes hraje oslavne ody na Stalina nebo armadni marse. To se tyka i ceske klasicke hudby. Ceska filharmonie hraje treba Dvoraka nebo Smetanu. Ani jeden z nich nema nic spolecneho s dnesni dobou nebo socialistickym obdobim.
U tech ceskych hercu jde spise o to, ze po silne generaci dobrych se pozdeji objevovalo stale mene a mene novych jmen. Po te, co za husaka byla zavedena ideologicko uplatkove znamostne rektalne alpinisticka prijimaci kriteria, mame mezi dobrymi herci velkou diru a v podstate se da rici, ze cekame na novou generaci, ktera ty stare nebo jiz mrtve nahradi. V soucasnosti na tom moc dobre nejsme.
Na Knizaka se vykaslete, nestoji za nadavani. Mel jsem v ruce jeho dilo, ktere v jedne rodine ukladali na cestne misto za skrini, dar to sameho pana Knizaka. Byla to zaramovana deska s nalepenymi obdelnicky linolea obzvlaste osklivych barev z palety hnede, sede a bezove.
V ABC komixy vychazely, ovsem proklate malo. Jeden slusny komix za deset let moc neni. Nebyly tak zle, ovsem neco jim chybelo. Byly jaksi jednogeneracni, vhodne pouze do urciteho veku, po jehoz prekonani se zdaly nudne. Komixy pro dospele v podstate zadne, komixy, ve kterych si kazda generace najde neco pro sebe, take zadne. Ne, ze by autori nebyli, treba Kaja Saudek urcite neco mel v supliku. Jenze byl nezadouci osoba, navic komix byl burzoazni prezitek a tak se vydaval jen vzacne a okrajove. Vychazel akorat Ctyrlistek, ktery mel tak „vysokou“ uroven, ze po prevratu snad rovnou zanikl.
Jistě, kultura vzniká po staletí, o nějakém přetržení kontinuity bych ale nehovořil. Nesporným faktem totiž je, že zrovna v oblasti kinematografie v těch posledních 20 letech zaznamenala kvalita jasně sestupnou tendenci. Podobně je to např. s úrovní školství a i v dalších oblastech. Dnešní 30 letý herec měl v době hadrového převratu 10 let. Své studium na konzervatoři, DAMU, své začátky, to vše prožil v období svobody a demokracie a v atmosféře pravdy a lásky. Přitom ho na té konzervatoři a DAMU učili ti kvalitní herci, o kterých se zmiňujete. Proč tedy ten herec nic neumí a nestojí za nic ? Není ono to náhodou tak, že ten herec nemůže svoje schopnosti rozvinout, protože je nucen hrát v braku, zacíleném na komerční úspěch, a přiživovat se reklamami na prací prášky a žrádlo pro kočky ? A kde vidíte tu přetrženou kontinuitu ? Mně se spíše zdá, že ta kontinuita kvalitní filmové tvorby byla přetržena převratem. A pravděpodobně zde nejde ani tak o přetržení kontinuity, jako spíše o postupný konec jednoho oboru, ve kterém Češi dosahovali tradičně dobrých výsledků. Asi tak podobně, jako skončila výroba nákladních automobilů LIAZ a jednou možná i Tatra nebo jak skončila výroba tramvají ve Zličíně. Takže na dobré herce moc nečekejte, pro reklamy na Calgon nejsou zapotřebí.
Lidé, jak píšete, kteří něco dovedou a mají co říci, potřebují především někoho, kdo bude jejich projev financovat a zabezpečí jim k němu materiální podmínky. Kupodivu, právě tohle mnohým z nich ten „bolševik“ zajistil. A nepožadoval za každou cenu komerční zhodnocení vložených prostředků. A nejen to. On totiž ten „bolševik“ kromě ideové stránky díla měl také určité požadavky na kvalitu a tyto věci ho zajímaly více, než komerční úspěch. Umělci byli nuceni při prosazování svých projektů „navzdory bolševikovi“ zapojovat mozek a svou tvůrčí invenci. „Bolševik“ tak působil jako jakýsi korektiv a katalyzátor kvality díla. Dnes jsou požadavky jiné : komerční úspěch a s co nejnižšími náklady. To tvůrce zcela logicky tlačí a svádí k podbízení se lidovému vkusu a výsledkem je brak. Tohle řekla režisérka Věra Chytilová : „Bolševika můžete nějak oblafnout a obejít, ale peníze neoblafnete.“. Přečtěte si tento rozhovor s režisérem Jiřím Menzelem o „bolševikovi“.
Hudba, kterou hraje Česká filharmonie, skutečně nevznikla zpravidla za socialismu, ale Ti hudebníci v tomto období odborně vyrostli a byli vychováni. Ódy na Stalina by od konce padesátých let nebyly příliš žádoucí a zrovna v klasické hudbě, myslím, není moc prostoru pro prosazování ideologického vlivu. Navíc by jej bylo možno velice snadno obejít volbou vhodného názvu skladby, takže, pokud nejsou příliš k dispozici novodobá díla, nebude to ve společenském zřízení, ale někde jinde. Faktem je, že novodobá hudba posluchače moc neoslovuje, a to platí na východě i na západě. Hudba se totiž, podobně jako výtvarné umění, dostala ve 20. století do určité sebedestrukční fáze. Na podobné téma se rozepsal publicista a historik Paul Johnson v eseji, který česky vyšel pod názvem „Nepřátelé společnosti“. V kapitole, nazvané příznačně „Destruktivní síly v kultuře“, hovoří o strukturálním zhroucení hudby po roce 1900. Je to velmi dobře napsaná kniha, až budete mít někdy čas, přečtěte si to.
Váš pohled na kapelu Lucie Vám vyvracet nebudu, popravdě řečeno, tu skupinu vůbec neznám, a když tedy píšete, že podle prúzkumu STEM na ni 99.9 % lidstva nemá příznivý názor, dám v té věci na Vás.
Pan Saudek kreslil výborné komiksy a je to škoda, že mu to moc nevydávali. Jeho krelený seriál o majoru Zemanovi mohl být vhodnou propagací náročné práce bezpečnostních složek :)
V časopise ABC komiksy vycházely, tuším, pravidelně, a vycházely i v jiných časopisech pro mláděž. Byly to nejen komiksy z domácí provenience, ale i ze zahraničí, v nějakém časopise vycházel, myslím, Asterix. Ale máte pravdu, že pro
ty odrostlejší to moc nebylo. Jako inspirace a vzor k napodobování pro budoucí potenciální výtvarníky to snad ale sloužit mohlo, takže nevidím důvod k výrokům o přetržené kontinuitě. Koncertní umělci nebo herci potřebují ke svému vyzrání pomoc zkušeného školitele, ale autor komiksů, alespoň dle mého názoru, může být v podstatě samouk a inspirovat se třeba i zahraniční tvorbou.
A jak jsem již napsal, lidé v ČSSR dělali dobře zase jiné věci. Belgičanům také v diskusích na netu nevyčítáte, že neumějí hrát hokej a neusuzujete z toho, že za to může kapitalismus.
Časopis Čtyřlístek byl určen pro děti odhadem tak do 10 let věku a pokud už zanikl, pak asi ne kvůli své úrovni, ale spíše proto, že byl nahrazen Mickey Mousem. Dost ovšem pochybuji, že to znamenalo pozitivní kvalitativní posun. Soudím tak z toho, že textový doprovod Disneyovských komiksů pro děti je z 90 % tvořen citoslovci typu uaaah, booom, baaac a podobně.
Komiksy na root.cz dle mého názoru po výtvarné stránce až tak špatné nejsou, autor si vytvořil svůj osobitý rukopis, který je, pro dílko v rozsahu 2 – 3 obrázků, myslím, celkem přiměřený. Pro složitější a delší příběh by autor musel svůj styl modifikovat. S myšlenkovou náplní zdejších komiksů už je to slabší, někdy se to povede více, někdy méně. Ale když schází nápad, stačí rýpnout
do Microsoftu a úspěch je zaručen :)
1) Dobrou zprávou je, že Čtyřlístek žije a je vydávaný pořád – pravda, k starším dílům to má daleko, ale buďme rádi za něco českého.
Co se týče mého stylu, je pro 3 obrázky navržený a srovnávat ho se stylem jakéhokoli ze zmiňovaných kreslířů nejde – už jen kvůli tomu, že strip a příběhový sešit/knížka jsou zcela rozdílné kategorie, přičemž na druhou bych si netroufl protože na ní prostě nemám.
Jinak jsem tak trochu sběratelem československého komixu a tak špatně jsme na tom nebyli, mám jich hafo a dvakrát tolik zbívá…
A nápady? Budete se divit, ale zhruba jedna třetina je z řad čtenářů (a těch co poslali, poradili, je už kolem deseti) rootu. S autorem nápadu většinou i konzultuju výsledek. Takže mnohdy střílíte do vlastních řad.
Jj. Tahle disquze mě fakt fascinuje. :-D Jedni tu brečí, že komixi u nás žádné nebyly, druzí si nevzpomenou na nic jiného než Čtyřlístek, nebo staré dobré Ábíčko… Fajn, a to jste si velevážení pání znalci nevšimly, že vycházely třeba foglarovky v komixovém vydání, nebo třeba přímo komixový časopis Kometa?
Samozřejmě. :)
Např. Rychlé šípy vycházeli formou komixových seriálů v nejrůznějších časopisech a sbornících. Je ovšem pravdou, že kompletního knižního vydání se tyto seriály dočkali až někdy v roce 1999. A mám ten dojem, že takto vyšlo mnohem více povídek J. Foglara (samozřejmě, podle toho jak tehdejší režim dovolil).
No, za padesatt let komunismu tedy nic moc. Navic se jedna o veci prakticky ze stejneho spektra a pro stejnou skupinu ctenaru. Cili lze rici, ze kdyz se vypocita prumerna frekvence vydavani komixu, dostaneme cislo limitujici k nule. Komix v CSSR byl tedy prakticky neexistujici, statisticky nevyznamnou zalezitosti. Komixova kultura musi tedy teprve vzniknout. Vznikne-li, je otazka. Kresliri a scenaristi do toho asi moc nepujdou, protoze vydavatele by o to asi moc nestali. Vydavatele do toho nepujdou, protoze ctenari by o to nestali. A ctenari do toho nepujdou, protoze na to nejsou zvykli a ziji v predstave, ze komix je neco, jako historky o Malem bohu, na coz si vetsinou jiz pripadaji stari. Cili snad by se dalo vydat zase nejake Sci-Fi/fantasy ve stylu Vzpoury mozku, ale idealne inspirovane Harry Potterem nebo Panem prstenu, pro ctenare do 12–15 let.
U vás je okrajovou záležitostí vše co nepasuje do krámu, že? :-D
To, že vycházely komiksové seriály sice neznamená, že jsme (byli) komiksovou supervelmocí, ale také to neznamená, že u nás komiks nebyl vůbec, a nemá žádnou tradici. Navíc, například Foglarovy příběhy byly jako komiks propracovány na velmi slušné úrovni a rozhodně mě bavily víc než třeba taková Maska. Kometu jste zazdil jak se zdá úplně… Myslím, že MF se tehdy snažila o to, aby to co vydají mělo nějakou úroveň, nekolidovalo s postoji tehdejšího režimu a vyhovovalo to tehdejším potencionálním čtenářům. A jsem toho názoru, že se jim to tehdy dařilo…
Prominte, nepodarilo
Nemám co, je to věc názoru – to už jsme myslím probírali :)
Porad vidim zamereni na detske ctenare? Kde jsou dospeli
Jednak z čeho soudíte, že to četli jen dětska? Protože tam Lobo nemasakroval tisíce přiblble vypadajících mimoňů? U nás jsme každé číslo komety četli komplet celá rodina. A nijak to nikoho netrápilo. A jinak o co jde? I když třeba pro dětska (no vzhledem k obsahu už asi odrostlejší) tak komiksy prostě byly.
P.S.: Okrajova zalezitost je to, co vychazi spise vzacne, dalo by se rici, ze jaksi omylem. A v CSSR komixy vychazely temer tak casto, jak se objevuje Haleyova kometa.
Nevím ja Haleyova kometa, ale ta komiksová se objevovala každý měsíc. Ábíčko vycházelo taky tak… Oboje bylo normálně k sehnání v trafikách a na novinových stáncích.
Myslim, ze nastesti nemate uplne pravdu. Co tak vidim, tak vychazi celkem dost komiksovych knizek, ktere ac jsou preklady, tak miri i do vaznych temat. Treba nedavno jsem kupoval Palestinu.
A s tim ctyrlistkem jste me vylozene rozcilil. V devadesatych letech samozdrejme vychazel a byl stale popularnejsi nez MickeyMouse:-) Ale prodejnost urcite oproti komunismu klesla, kdyz se driv nic jineho neprodavalo. (Dokonce jsem slysel asi na Anifestu autory, jak rikali, ze jim to chteli omezit, pry ze je to skoda papiru.)
Pravdu ale urcite mate v tom, ze starsi generace komix ve skutecnem vyznamu vubec nechape, a porad to maji jako format pro male a odrustajici deti. Presne v intencich ABC, ktere me prysly unyle a ac jsem ABC cetl, tak komix mi nevyhovoval.
V te restauraci by jste za tu pripalenou svickovou nezaplatil. Verim ale, ze tady jste taky nezaplatil. Az tu pripalenou svickovou dostanete zadarmo, tak ji bud budete jist a nebo nebudete. Tak kdyz tady dostanete komix zadarmo, ctete nebo nectete. Ale nemelte, protoze darovanymu konovi se na zuby nekouka.
Ne tak docela – a to z více důvodů. Návštěvník platí serveru prohlížením reklam. A dále, do současnosti se vyvinul systém „něco za něco“ do takové míry, že se za všechno požaduje automaticky protislužba a dávající tím druhého zavazuje. Tím pádem si Root láká lidi na čtení navyklého komixu, čímž jim zároveň dává právo ho kritizovat. Pokud komix je špatný, snižuje zároveň hodnotu jiných, předpokládám dobrých, článků na společném serveru.
Kdyby to tak nebylo, nikdo by ostatně proti komixu nic nenamítal.
Máte dneska svůj den, co? Zaprvé jsem se pozastavil nad argumentací v rovně „nedokážu-li to udělat aspoň tak dobře jako dotyčný, nemám právo kritizovat“. A je jedno, zda se to týká komixu, svíčkové nebo zpěvu.
Zadruhé, komix není zadarmo, ale za reklamy, jako ostatně celý obsah Rootu.
Nicméně musím se vám vyseknout poklonu, že i přes svůj handicap nízkého intelektu jste se dokázal naučit pracovat s počítačem. Toho si cením – postižený člověk se nemá vzdávat.
O WTC-7, do ktere nenarazilo zadne letadlo (anzto NIST objevilo princip chytre horakyne)
Clanek architekta Richard Gage, clena American Institute of Architects
„Conspiracy theory or hidden truth? The 9/11 enigmas…“
http://www.worldarchitecturenews.com/index.php?…
(Abych to nepastoval cely, jenom nekolik excerptu)
"In August 2008, NIST released the draft of its final report on Building 7. In
that draft NIST claims that the building took 40% longer than ‚free-fall time‘
to collapse the first 18 stories. […]
However, one of this article’s co-authors, David Chandler, used video analysis
to show conclusively that for 2.5 seconds (about 100 feet) WTC 7 was in
complete free-fall. He publicly challenged NIST’s claims at the technical
briefing and he, along with others, filed formal requests for corrections.
NIST were forced to reverse themselves in their Final Report and acknowledged
2.25 seconds of absolute free-fall. Yet they did not reconsider how this was
compatible with their analysis."
"NIST did not even look for physical evidence of explosives. […] They
[independent investigators] discovered, along with the microspheres, tiny
red-grey chips. They examined samples of WTC dust from different parts of
Manhattan. All contained the red-gray chips. They found that the red layer
consisted of unignited nano-thermite. […]
The discovery of nano-thermite in the WTC dust was published in The Open
Chemical Physics Journal in April 2009. [
http://www.bentham-open.org/…/content.php?…
] "
A nakonec, „to add insult to an injury“, jeden o Madoffovi:
1)Jaky to ma vztah ke komixu?
2) Ano, americane na Mesici nepristali, perpetum mobile je vynalezeno, ale Mosad zabije kazdeho, komu se podari sestrojit, utoky na WTC skutecne zorganizovala CIA pod vedenim medvidka Pu a Elvis zije. Ted muzes jit klidne spat a prestat slintat na klavesnici.
Ad 1)
To jeste neznate mistni komixovy komentarovy kolorit? BLEK., Turzin, falesni BLEci, remixy? Lidi jako BLEK., kteri pisou normalne vice nez rozumne komentare, se zde prijdou vyblbnout. Komentar pod komixem = neco jak /dev/random (nebo jako transcendencni cislo jako pi, kde vsechno je, jenom to najit).
Ad 2)
Nekdy neni spatne cist pred generovanim nazoru. Nebo to treba muzeme svadet na memetiku.
A taky svet je jenom muj solipsistickej blud, kde jsem univerzalni trida (ne mnozina). A ja jsem schizotypni psychopat. Jinak diky moc, na balkone jsem ze Vaseho toliko vazneho a vazeneho komentare tlemil asi 5 minut :-D (pun intended)
Reprodukce obyvatel implikuje taky nekonecne vzrustajici pocet clenu (nekde jsem cetl, ze to musi byt > 2.1 deti na rodinu nebo nejak tak). Akorat je jiny pomer vynosu. Z duchodkoveho/socialniho systemu prvni investori vypadavaji, co je snad jediny rozdil. Nepocital jsem to (nechce se mi hledat jak to presne je s duchodama), ale princip neni prilis rozdilny.
Tech > 0.1 ditete je predpokladam pouze rezerva (bezdetni atp.). Nenasel jsem definici proste reprodukce obyvatel, ale nepredpokladam ze implikuje nekonecne _vzrustajici_ pocet obyvatel, jmenovalo by se to pak pravd. jinak (pokud tedy nemam k slovnimu spojeni ‚prosta reprodukce‘ rozdilne asociace od vetsiny).
Ze prvni investori vypadavaji je imho prave duvod, proc to lze alespon na teoreticke urovni povazovat narozdil od Ponziho schematu za stabilni system.
zkuste se mrknout na analyzy zpracovane na zadost Rimskeho klubu ve 3. ctvrtine minuleho stoleti a doplnene v 90. letech (v originale Limits of Growth a Beyond Limits, jak je to cesky si nepamatuju, ac jsem to druhe pomahal prekladat). Nevim o tom, ze by na svete existovala ekonomika, ktera by nebyla zalozena na exponencialnim rustu. A socialni systemy nemaji tendenci vybocovat, alespon ne k lepsimu. Na to jsou volebni obdobi prilis kratka a volebni gulase prilis lakave.
Za vším stál Bush starší. Z nějakého důvodu potřeboval, aby jeho syn zůstal v úřadě a když viděl, že pravděpodobně nebude znovuzvolen, tak to všechno zosnoval, aby mu zvýšil popularitu (což se povedlo – z rekordně nízké popularity Bushovi mladšímu stoupla popularita na rekordně vysokou).
Žerte, ovce!
http://img411.yfrog.com/…3/remyyx.jpg
Dnes je komix plný dobrých nápadů, přednesu je na další schůzi mediálního týmu ČPS :-D
Mezitím trochu té klasické propagace na Youtube ;-)
To je mozne. Ale skutecnost, ze tenhle shot je mene hnusny, neznamena, ze je dobry. A strana, kterou zatim v podstate nikdo nezna, v parlamentu neni a jeji nadeje se tam dostat jsou znacne omezene, by mela prijit s necim podstatne kvalitnejsim a napaditejsim, nez znacne staticka animace s plastovymi panacky. Pokud tedy nespolehaji na intelekt prumerneho ceskeho divaka, otupely nadmernym sledovanim odpadku z televize n@ha. Srovnejte tenhle prujem treba s uvodni casti Smyslu zivota od Monty Pythonu. To jsou dve uplne odlisne kategorie. A neni to vynalozenymi prostredky, ale hlavne nedostatkem napadu. Mozna, ze to zadali k vyhotoveni nekam pionyrum z pomocne skoly.
Máte pravdu, kdyby se nám podařilo angažovat Terry Gilliama, jistě bychom mohli produkovat spoustu kvalitní filmové produkce. Bohužel, naše prostředky jsou značně limitovány – nestojí za námi skupiny lobbistů, bohaté firmy, ani peníze, nakradené roky korupce a už vůbec ne suity „umělců“, kteří za tučné odměny ukazují, jak milují tu či onu stranu. Máme jen naše sympatizanty a přátele, kteří se ve svém volném čase, zcela zdarma a na své náklady snaží dělat něco proto, aby se člověku při sledování zpráv z naší politické scény nezvedal kufr co deset sekund.
Od kdy jsou na dobrou filmovou produkci potreba velke prostredky? Na to jsou hlavne potreba lide, kteri maji co rici a umi to rici. Dobry film se da natocit i s velmi minimalnimi prostredky. Viz treba Monty Python and the Holy Grail. Tehdy nemeli ani na to, aby najali kone a tak tam akorat poskakuji a predstiraji, ze na koni jedou. Nakonec to byl jeden z duvodu uspechu.
Mozna jste mohli najit talentovaneho studenta filmoveho umeni, animace, cokoliv. Treba by to sfoukl lepe a mozna i zadara, ze sympatii. A jeste by mel za sebou neco praktickeho, cim by se mohl pochlubit ve skole. Timhle se nikdo chlubit nemuze, tohle lidi moc neoslovi. Jakesi sdeleni tam sice je, ale celkove je to upocena kokotina. Takove mirne pokrocile cviceni z Blenderu nebo co.
Abychom si rozumneli, ja vam spise fandim. Ale stve me, ze jste nedali dohromady neco lepsiho. S takovouto napaditosti bude porad v ceske politice same tluste prase, usalasene u koryta jiz po radu let a vy se tam nikdy nedostanete. Jste ve volbach v dost nevyhodne pozici a potrebujete zazrak a brilantni napady. Jinak to rovnou muzete zabalit, lidi bez napadu je v politice jiz dost, rozdil je snad jen v tom, ze vy nejste (jeste) takove kurvy, jako ti, co jsou tam jiz zabydleni.
Ze je vtip jedovaty, je jedno. Dulezite je, ze je to opravdu vtip a ne jen nejapny pokus ci spinava podpasovka, jake delaji ostatni. Pokud ten nesmysl z youtube neni oficialni, tak bych, na vasem miste, predstiral, ze neexistuje a ze jsem o nem nikdy ani neslysel. Jinak vam preji hodne uspechu, abyste prisli s necim, co si lide pozitivne zapamatuji. Pokud se pirati dostanou k moci, namisto nekolika prekrmenych prasat, ktera potrebuji zhubnout, bude to snad veci k prospechu. V kazdem pripade, horsi nez ted, to snad byt nemuze. Stavajici politici jiz meli dost prilezitosti ukazat, ceho jsou schopni (obvykle uplne vseho), nikomu asi tedy chybet nebudou. Ostatne by mne zajimalo, co by se stalo, kdyby se v Cechach politika uplne zrusila. Vsiml by si toho nekdo?