Ušetřete

Hlavní navigace

Názory k článku
Komiks: Zakázané ovoce

Tsukasa
Tsukasa (neregistrovaný)
24. 6. 2006 0:05 Nový

I have no idea what 'Titulek' means

Když už pomalu končí, tak by mohli trochu přitvrdit. Ale jinak skvělý.
kormus
kormus (neregistrovaný)
24. 6. 2006 0:18 Nový

Snaha byla, ale...

celé vlákno
Snaha byla; téma celkem logické, ale trochu moc prosté a ... ani jsem se nezasmál
Mark
Mark (neregistrovaný)
24. 6. 2006 2:03 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Rekl bych, ze to bude prerevsim tim, ze ten for neni urcen pro "Linuxaky" ale naopak pro uzivatele "Windows" kteri si na nem vyleci mindracek a upevni se v nazoru ze ti tucnaci jsou zaslepeni fanatici ... imho tento forek demonstruje a prizivuje jen jeden z absurnich mytu ktere o linuxove komunite mezi windows-bfu koluji. cekal bych ho spis v kampani "Get The Facts" nez tady. Moc vtipne mi to nepripada.
Tazi
Tazi (neregistrovaný)
24. 6. 2006 2:22 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
No me to taky nepripadlo vtipny.
Ale wokna nejsou zas tak spatnej system. Stacilo by vymenit jadro, predelat GUI, pridat par aplikaci....
No a mel bych svuj linux :-)
Jakub Hegenbart aura:84
24. 6. 2006 3:33 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Když doinstaluješ Interix a třeba i Win32 nativní port Blackboxu, začnou se chovat slušně... ;-)
ldx
ldx (neregistrovaný)
24. 6. 2006 13:23 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Ten blackbox si asi nainstaluju na myho pracovniho kompa, zatim jsem se neodhodlal hodit tam linux (navic je v zaruce)... A interix, co to vlastne je?
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 15:15 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 15:28 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
to je vtipne. 217.6 MB

co v tom preboha je?
Jakub Hegenbart aura:84
24. 6. 2006 15:44 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Hromada GNU softwaru, protože Microsoft se ani trošku nestydí... ;-)
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 15:46 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Hobit
Hobit (neregistrovaný)
13. 7. 2006 9:55 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Kdyz nemas smysl pro humor...
Ja jsem se smal a hodne. Po ranu to bylo prijemne.

A to jedu na linuxu a FreeBSD uz alespon 4 roky. On si totiz hodne linuxaru mysli, ze ten jediny jejich je nejlepsi, ale ono systemu je na svete takovy mnozstvi, ze rozhodne Linux neni nejlepsi operacni system na svete.
A Windowsi opravdu nejsou uplne spatny operacni system (vsimete si toho slovicka "uplne")

Rekl bych to asi tak, kdyby Windowsy naprogramoval nekdo jiny, tj. byl by prosty vetsiny chyb, tak by to byl super OS - jednoduchy uzivatelsky pritulny proste nachystany primo k pouzivani, pro lidi co nepotrebuji vedet co je pod tim, ale pouzivaji to k praci, nebo k zabave, jako automobil, taky nikdo nepotebuje vedet co je pod tim, kdyz se chce dostat z jednoho mista na druhe, preci nebudu v novem aute hledat na Internetu chybu a predelavat software ridici jednotky (kernel)? Ja od auta potrebuju aby jezdilo a to spolehlive a melo to zaruku.

A nepotrebuji 3 hodiny prohledava diskuze, proc jim nejde zkompilovat nova verze Firefoxu.
disorder
disorder (neregistrovaný)
13. 7. 2006 13:31 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
tak to si nemyslim, pretoze okrem chyb v implementacii (bugy ma predsa kazdy software) su chyby v designe - a pokus o implementaciu zleho designu nemoze dopadnut dobre, ked ani bezchybna implementacia lepsieho designu nie je mozna.
takze je uplne jedno kto by to programoval, aby bol prosty chyb, musel by sa zmenit design a to by uz nebol ten isty software.
Corwin aura:90
24. 6. 2006 7:12 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Bereš to moc vážně, jde přece o legraci a mě to pobavilo :-)
rezna
rezna (neregistrovaný)
24. 6. 2006 8:40 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
prd fama - prave podle toho jak se tu vzdycky VY linuxari o windows vyjadrujete, je zcela jasne videt ze fanatici jste. jste holt proste neprizpusobivi a neumite ovladat nic jineho nez to svoje a pak nadavate kdyz to nejede.
santa
santa (neregistrovaný)
24. 6. 2006 9:35 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
taky si rejpnu... jak chcete ovladat system ktery ovladat nelze? :D
rezna
rezna (neregistrovaný)
24. 6. 2006 12:18 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
to je ta neprizpusobivost - ja pracuju jak s unixovyma systema tak s windows - od 98 az po 2003 enterprise server - nastavit umim oboje, pracovat neni problem ani v jednom. takze bych rad vedel proc ten system nelze ovladat?
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 12:35 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
ovladat samozrejme do urcitej miery ide, ale ta strata komfortu ta netrapi? pracujes tam rovnako rad? o tom sa tu hovori. ked si mozes vybrat, tak sadnes do BMW a nie do velorexu...
rezna
rezna (neregistrovaný)
24. 6. 2006 14:17 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
jj vyberu si BMW -> Windows XP/2003 - a ne sunt jako je linux
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 14:50 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
kazdy nech si vyberie co mu vyhovuje viac.
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 15:21 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
no vypada to ze s novou generaci rootkitu bude jen jedna volba (ne W), pokud s tim MS nezacne neco delat :(
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 18:39 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
uz dnes je sialene vyberat si windows, ale niekomu to proste vyhovuje.
od Microsoftu ale nic necakaj, akurat kupia najlacnejsiu spolocnost co vyraba anti-nieco produkt, pridaju to do systemu a problem je "vyrieseny".
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 18:54 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
prave ze ten anti-neco produkt nepujde vyrobit, pokud nebudete mit dokumentaci k jadru, proto to musi udelat primo MS nebo nekdo s plnou dokumentaci - prestoze napsat takovyto rootkit je pomerne jednoduche. az bude nastroj k detekci hotov, mozna bude spousta lidi nemile prekvapena co meli v kompu :)
a tohle (http://www.eweek.com/article2/0,1895,1936666,00.asp) neni problem jen windows, navic neni jiste jestli uz tento koncept neni "in the wild"
HKMaly aura:99

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Napsat takovy rootkit neni tak jednoduche, problem je ze ty tezke casti co vyzaduji znalosti o jadre jsou uz napsane ... a dostatecne znalosti jadra woknous pro napsani protiopatreni IMHO spousta antivirovych firem ma.
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
24. 6. 2006 15:47 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
To je snad lepší vtip, než ten komiks. ;-)
lyon
24. 6. 2006 18:31 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Neurazej BMW!
Murděj Ukrutný
Murděj Ukrutný (neregistrovaný)
24. 6. 2006 18:57 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Neurazej velorex je stokrat lepsi nez windows :)
Hadrolet forever!
Izak
Izak (neregistrovaný)
24. 6. 2006 12:39 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Jooo no tak cloveka co zna windows bych chtel vydet, vsichni windowsaci maji plnou hubu kecu, a kdyz chcou neco opravit v registrech, tak volaji me ... co ja mam k*va spolecneho s windows, kdyz umim Linux a Unix ?

Dale, kdyz si obednate bezneho win. odbornika tak sice kupu veci nstavi, ale ani nahodou nevi jak to funguje ... takze az se to pokazi, tak to nikdo neumi spravit.

Kdyz APC software totalne znicil server, tak kupa windows adminu nebyla schopna zjistit co s tim je, az nejaky linuxak, kterey de fakto windows neumi, ale umi jej lip nez 90% adminu, ale dokud si clovek nenakonfiguruje kernel, nevi o OS vubec nic, a dokud si neudala svoji distribuci, tak nezna svuj system.
Murděj Ukrutný
Murděj Ukrutný (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:07 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
U nas ve firmě máme taky jednoho windowsaka ma 4 vysoke školy, hromadu certifikatu. Když asi před rokem připojoval nějaký super MS stroj a se mu povedlo znepřístupnit poštovní server a připojit vnitřní síť napřímo do netu.
ldx
ldx (neregistrovaný)
24. 6. 2006 13:30 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
No ja si doinstaloval unixutils a ActivePerl, takze to ovladani jsem trosku vylepsil. Ale musi konstatovat, ze windoze jsou naprosto k nicemu, pro solidni praci absolutne neprakticke, na co neni tlacitko, to proste delat nejde a nepujde (pokud nechci cekat par roku na dalsi verzi aplikace). No a kvuli nejake funkci ci utilite si prece nebudu vyrabet program s celym frameworkem v MSVC/.NET (protoze jinak to na platforme M$ nejde).
rezna
rezna (neregistrovaný)
24. 6. 2006 14:19 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Windows Scripting Host - zase pouze neznalost z Vasi strany. Pres WSH lze nascriptovat vetsinu cinnosti nutnych pro chod windows.
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 14:48 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
to je najmudrejsie riesenie - ucit sa zase nejaku novu neoverenu M$ technologiu, ktoru zajtra mozem zabudnut, pretoze si to s nou rozmyslia. samotne NT su technologia, na ktoru sa ziaden mysliaci clovek nebude upinat, pretoze zajtra tu uz nemusi byt.
rezna
rezna (neregistrovaný)
24. 6. 2006 14:59 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
1)
-- aby sis mohl nascriptovat linux musis umet bash (takova picovina co vymysleli unixari a na windows s nim moc nezmuzes)
-- aby sis mohl nascriptovat windows musis umet WSH (takova picovina co vymysleli windowsari a na linuxu s nim moc nezmuzes)

vidi tu nekdo rozdil?

2)
NT technologie je tak debilni a porad se meni a proto se jeji jadro drzi uz 10 let ze ;)
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 15:23 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
1) rozdiely vidim, ty o nich ale nepises.
- je to casom overene, kvalitne riesenie
- neobmedzuje sa na jeden system, dokonca aj na windows s nim v istej miere mozes.
- ma zaruku, ze nevymrie

2) fiha, uz 10 rokov? drzi ako drzi. kritiku na stabilitu, robustnost, API je mozne najs cez google.

o dalsie flamebaity stracam zaujem
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 15:49 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
ve W muzou nad jadrem bezet nativne ruzne subsystemy (Win32, POSIX,...). umi tohle Linux? (nevim, jen se ptam)
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 16:08 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
hned ma napada nevyhoda tych NT subsystemov. AFAIK v unixoch je POSIX implementovany z malej casti v jadre, zbytok v libc a inych. cize v linuxe je vacsina POSIX subsystemu len kniznica. a existuje projekt WINE, ktory je tiez taky "subsystem" a cez ich kniznicu sa daju windows programy kompilovat (nedavno tu bola spominana google picasa).
uživatel si přál zůstat v anonymitě
24. 6. 2006 16:41 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
a ta nevyhoda oddeleni jadra a API?
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 16:49 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
nerozumiem celkom, nevyhoda? ma to same vyhody (oddelenie najnizsich vrstiev jadra od veci, co mozu bezat vyssie - bezpecnost, lahsie opravy chyb, nezavisle vyvojove cykly, rozdielne implementacie, modularizacia).
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 18:14 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
"hned ma napada nevyhoda tych NT subsystemov"
subsystem = oddeleni API od jadra
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 18:30 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
nebezi nahodou cele win32 api na urovni jadra? cize tieto subsystemy nemaju tie zasadne vyhody, len ich mozu v M$ vyvyjat oddelene a pre pouzitie to nema vyhody ziadne (okrem toho, ze spravili aj POSIX "subsystem" a predavali ho).
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:05 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
a ty nevyhody subsystemu?

POSIX subsystem se neprodava, je to standardni soucast
ano, win32 subsystem bezi v Ringu 0, mel by snad bezet v 3?
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:15 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
a tak sorry v XP uz POSIX neni defaultne ale jako Windows Services for UNIX, viz http://www.root.cz/clanky/komiks-zakazane-ovoce/nazory/94758/
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:20 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
nejake POSIX funkcie tusim su vo windows, ale myslel som na to spominane Windows services for UNIX, ktore sa predavalo a nie je sucastou windows.

a preco by mal bezat v ring 0? je na to nejaky dovod? aby sa tlacitka rychlejsie vykreslovali?
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:53 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Windows services for UNIX jsou zdarma ke stazeni

s tim win32 subsystemem je to slozitejsi, cast bezi v 0 a cast v 3 (win32 je pouzivan i ostatnimi environment subsystemy), myslim ze nema cenu se tim zabyvat v diskuzi pod komixem ;)

a ty nevyhody subsystemu? me proste NT neprijdou hloupe navrzene
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 20:08 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 20:27 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
tak si u toho 2. linku prectete komentare
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 21:02 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
ano, su velmi obsiahle.
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 23:20 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
o to nejde, spis cely ten clanek je obecne mudrovani ze W jsou spatne protoze jsou slozite a nabobtnale (to je L taky, viz diskuze o tom jak se musi osekat pro MIT 100$). o tom co konkretne je spatne na architekture se subsystemy neni ani slovo.
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 23:54 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
to je snad vtip? podpora mnozstva zariadeni a Single UNIX Specification je nabobtnalost? ak ano, tak mi vyhovuje a zdaleka nedosahuje kvalit nabobtnalosti windows :) neviem o akej diskusii je rec.

mudrovanie, ktore ma hlavu a patu a je od cloveka, ktory pouziva ten system. neviem na co by som sa odkazal, cez google sa da najst vela takych rozborov. nekonciaci zdroj kritik :)
prihodim dalsiu, tentokrat na API. http://www.dmst.aueb.gr/dds/pubs/jrnl/1997-CSI-WinApi/html/win.pdf
aky dobry je dizajn systemu, ktory nedokaze poskytnut kvalitne API?

architektura so sybsystemami je zla, pretoze sa tym nic neriesi, v konecnom dosledku mozu byt rovno do toho jadra zakompilovane, pretoze tam nakoniec skoncia. a nie je to o zlozitosti a nabobtnalosti, ale prechovavani starych chyb a nabalovani dalsich vrstiev (v ktorych su co? zase chyby)
who cares
who cares (neregistrovaný)
25. 6. 2006 0:43 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
http://news.com.com/Negroponte+Slimmer+Linux+needed+for+100+laptop/2100-7346_3-6057456.html
na to, abyste mohl udelat analyzu architektury nestaci system jen pouzivat, musite ho znat zevnitr - to byl clanek jak od hulana
"architektura so sybsystemami je zla, pretoze sa tym nic neriesi" myslim ze timhle jste tento flame uzavrel. sbohem.
disorder
disorder (neregistrovaný)
25. 6. 2006 1:36 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
tak cely ten vas post je mimo:

0) aky flame?
1) z toho clanku ste neprecitali viac nez nadpis
2) pokial sa architektura prejavuje zle navonok, tak to podla vas nie je dostatocny dokaz... nema to cenu. ano, zacnem sa modlit k NT, ktory je len zprasenou implementaciou VMS. na temu windows s vami koncim.
3) ked je linux dostatocne maly pre mobily a toto: http://www.reghardware.co.uk/2006/05/09/gp2x_linux_console_launch/ tak nechapem co riesili?
WAIT
WAIT (neregistrovaný)
26. 6. 2006 14:32 Nový

cože?

celé vlákno
no to je super, to se nedá číst, na mojem monitoru je co slovo to jeden řádek :-), nemůžete s tím prosím něco udělat?
ať si každý používá co chce, já sem používal windoze,ale už sem je opustil, začal sem používat linux, pak sem šel do práce kde mě přinutili pracovat převážně z windozama, a mám takový pocit že ti informatici u nás nevědí nic o windowzach, i když je to jediný operační systém který kdy viděli. takže jsou placení za to že řeší problémy tak, že restartují počítač, no jo, páni inženýři.(co je s podivem že ten restart většinou funguje:-))
ps: zdravím BLEKa
WAIT
WAIT (neregistrovaný)
26. 6. 2006 14:34 Nový

a ještě a ještě a všichni ruce nahoru

celé vlákno
a ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahoru
WAIT
WAIT (neregistrovaný)
26. 6. 2006 14:35 Nový

Re: a ještě a ještě a všichni ruce nahoru

celé vlákno
a ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahorua ještě a ještě a všichni ruce nahoruv
Pavel Píša
Pavel Píša (neregistrovaný)
25. 6. 2006 21:03 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Jen bych upozornil na to, že mi Linux běhá na vlastním hardware s 16MiB FLASH a 32MiB RAM. Dokonce se tam vejde i Qt a pár dem. Je jasné, že je to jen na testování a hraní a pro větší aplikace adata je potřeba SD karta.
Vlastní build Linuxu pro ARMa včetně jádra, SSH serveru, NFS klienta, plné GLIBC a utilit, které ve standardních Windows nenajdete, se vejde do 5MiB FLASH.
Existují x86 rescue distribuce, které se vejdou na jednu disketu. Uznávám, že plný setup s X, KDE a Gnome, je docela velký moloch, ale snadno lze vybrat minimum, které k danému účelu dokonale postačuje.

Zkuste se Microsoftu zeptat, jak zaintegrují podporu NAND do jádra Windows. Na Linuxu kvůli OLPC došlo ke kopletnímu přepracování MTD pro lepší podporu různě se lišícího a specifického HW. Od zjištění nedostatečné modulárnosti až k integraci do Vanilla 2.6.18-pre uběhlo pár týdnů. Přitom již dávno to bylo natolik modulární, že šlo používat NAND, NOR, StrataFlash a DiskOn Chip. Při nedostatku RAM může kód i jádro běžet XIP z Flashe. Jinak Linux lze bez potíží provozovat i z read-only rootu. Nevím, ale o existenci ekvivalentu tmpfs a mount --bind na Windows nevím.

Neříkám, že Linux nemá chyby, ale pokud se chcete k věci vyjadřovat, získejte si nejdřív nějaké informace a předveďte, jak třeba rozběháte WinCE na nějakém vlastním HW. Microsoftu byl mimo jiné HW OLPC pro WinCE nabídnut a nic nepředvedli.
SARS aura:100
25. 6. 2006 19:11 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Nie som žiadny programátor a o jadre viem tak, že je základná súčasť systému.
Ale mám jeden dotaz. Subsystému sú veľmi blízko jadra (čo zvyšuje výkon a znižuje stabilitu).
V linuxoch kernel je podstate samostatný od ostatných procesov (okrem siete a pár iných drobností ). Teda ak niečo crashne (napr. X-ská) systém beží ďalej s ostatnými funkčnými aplikáciami (konzola)(procesy sú tiež vzájomne nezávislé).
Naopak Windowsy majú ostatné veci (API) veľmi blízko jadru. A ak sa niečo posere v napr. API, dominovým ejektom zhodí celý systém (preto sú tak náchylné na rozbitie).
Preto sú subsystémy zlé... bohužiaľ ide len o teóriu. Budem rád, keď ma niekto opravi ;).
disorder
disorder (neregistrovaný)
25. 6. 2006 20:04 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
tie susbsystemy sa zavedu do kernel-space - t.j. vykonavany kod ma pravo citat celu pamat a vykonavat zakazane instrukcie bez obmedzenia. de facto su sucastou jadra, nie su len velmi blizko :)

cim viac a zlozitejsieho kodu v kernel space je, tym tazsie sa daju ustrazit chyby - bude ich viac a budu sa tazsie hladat a opravovat. a na toto sa musi mysliet uz v designe. tieto "subsystemy" neriesia ziadne funkcne problemy. len je to dalsie marketingove slovo.

> Teda ak niečo crashne (napr. X-ská) systém beží ďalej s ostatnými funkčnými aplikáciami (konzola)(procesy sú
> tiež vzájomne nezávislé).
aj vo windows su procesy nezavisle, ale ked pad je iniciovany v jadre (myslim cely privilegovany kod vratane "subsystemov") tak to je potom tazko. nestaci mat procesy, ktore nemozu zhodit system, treba mat aj jadro co sa samo od seba nezrube :)
ldx
ldx (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:05 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
K cemu mi je platny POSIX subsystem ve Win, kdyz se k nemu dostanu jen pres obrovity framework a tisic knihoven. Dekuji, tohle reseni je prakticke jak ten povestny holub na strese. S buldozerem na fialky, je to zpusob, jak M$ brani tvorbe software jinemu nez vlastnimu.
POSIX "subsystem" v Linuxu urcite bezi, Win32 /subset/ je dostupny pres Wine. Jake dalsi subsystemy (tj. standardizovane volani knihovnich fci) by prichazely v uvahu?
ldx
ldx (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:20 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
BASH ma jednu zasadni nevyhodu, neni kompilovatelny a proto je pomaly. Na rozdil od PERLu nebo PYTHONu. To znamena, ze chcete-li aspon 50% rychlost cecka, a zaroven mit aplikaci spichlou za den, tak ten PERL (eventualne o neco pomalejsi PYTHON) je spravne reseni... ;-)
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:37 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
No tak v Bashi snad nikdo výpočetně náročné programy nedělá. A i v tom Pythonu je tomu občas třeba nějak píchnout (psyco, numpy, pyrex apod.). Jenom pro zajímavost (nerýpu), jak se dá podobným způsobem popohnat program v Perlu?
ldx
ldx (neregistrovaný)
24. 6. 2006 20:00 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
www.CPAN.org - knihoven tady mate nepreberne...

nekolik dalsich linku:
http://www.perl.com/
http://use.perl.org/
http://www.perlmonks.org/index.pl?node_id=430194
http://www.perl.org/

asi nejlepe zpracovana dokumentace:
http://perldoc.perl.org/
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
24. 6. 2006 20:24 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
OK, díky za odkazy, nicméně: psyco není knihovna (je to JIT kompilátor) a pyrex taky není knihovna (je to prostředek k jednoduchému psaní modulů, které jsou převedeny do C a zkompilovány do nativního kódu, v jazyce podobném Pythonu).
ShaCK
ShaCK (neregistrovaný)
25. 6. 2006 9:52 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
ty jsi ale hloupy chudacek, co tu delas, fuj, bez si hrat s okynkama!
Petr Pluháček

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
UNIXove jadro se pouziva uz asi 30let... To je tak na okraj.

A pokud se NT jadro pouziva uz 10let, tak mi prosim vysvetlete, proc s kazdou dalsi verzi Win (WinNT, Win2000, Win XP a Vista) je potreba nova verze ovladacu?
Petr Pluháček

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
UNIXove jadro se pouziva uz asi 30let... To je tak na okraj.

A pokud se NT jadro pouziva uz 10let, tak mi prosim vysvetlete, proc s kazdou dalsi verzi Win (WinNT, Win2000, Win XP a Vista) je potreba nova verze ovladacu?
jaro
jaro (neregistrovaný)
28. 6. 2006 12:08 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Jestli se nemylim, tak s kazdou verzi jadra je taktez vhodne pouzivat moduly (drivery) pro dane jadro zkompilovane - dalo by se rici, ze tedy linux "novymi verzemi ovladacu" trpi daleko vice (nebot jeho vyvojovy cyklus je rychlejsi). Je otazka, je-li to "trpeni" v pravem slova smyslu.

Ovsem chapu, ze otazka byla myslena jinak. Berte muj prispevek jako jemne popichovani proti-widndowsackych zealotu ;-)
vd
vd (neregistrovaný)
25. 6. 2006 22:45 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Whooaaa a kde bylo to uzasne jadro NT kdyz Kernighan a Ritchie vytvorili C a Unix? Zajimave je, ze vas posledni argument pouziva i autor knihy The Art Of Unix Programming - oévsem v souvislosti s Unixem. A popravde na to ma vetsi pravo nez vy s jadrem NT.

ad bash a skript: naucil jsem se ho celkem solidne pouzivat asi za 30 minut, jak dlouho trva naucit se nejakou dementni "sofisticated" (rozumej vynesenou do nebe s pomoci ruznych silenych pojmu jako Windows Scripting Host apod.) technologii MS?
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 18:35 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
"samotne NT su technologia, na ktoru sa ziaden mysliaci clovek nebude upinat, pretoze zajtra tu uz nemusi byt"
naopak, MS se snazi o zpetnou kompatibilitu (podobne jako Intel), proto si i dnes spustite program napsany pro predchozi verze Windows (a je to reseno prave subsystemy)
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 18:42 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
microsoft by urobil najlepsie, keby sa vsetkej kompatibility zbavil a napisali by vsetko znovu a PORIADNE.
okrem toho mnozstva dizajnovych chyb, vsimol si este niekto okrem mna stale sa zvysujuce HW naroky windows?
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:11 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
"microsoft by urobil najlepsie, keby sa vsetkej kompatibility zbavil" lol to byste jim mohl poradit ;) jasne ze by mohl vzniknout fungl novej system (Singularity), ale...
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:20 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
bral som do uvahy len kvalitu, nie rentabilnost. ale dost pochybujem ze by ho nezprasili rovnako dobre...
rezna
rezna (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:29 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
blbost ;) - pozadavky se vubec rapidne nezvysili - pro testovaci ucely jsem zkousel windows 2000 server na P100 s 64MB RAM.

pouzivat to jako DNS, ActiveDirectory a interni FTP server nebyl vubec problem.
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:39 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
XP a Vista?
2000 je hodne stara verzia. ale tych 64MB ako minimum na vtedajsie pomery bolo tiez vela.
rezna
rezna (neregistrovaný)
24. 6. 2006 20:43 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
vista bezi na dnes zcela beznych 512MB pameti
rezna
rezna (neregistrovaný)
24. 6. 2006 20:44 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
a jenom tak mimochodem - kolim MB pameti potrebuje k chodu KDEcko, kdyz se do neho nasere tolik efektu jako maj XP? ;)

kolik MB pameti, silnej procesor a grafiku potrebuje k behu xgl?
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 21:00 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
KDE ma nezaujima. nepotrebujem efekty a tolko funkcii. nepotrebujem prostredie, ktore mi to nanuti, ked to nepotrebujem.
Xgl ma naroky (grafika, RAM) nizsie nez vista. staci pouzit google. ludia co to skusali tvrdia, ze v pohode na nejakej GF2/3 so 700MHz procesorom a 256MB RAM.
JoHnY2
JoHnY2 (neregistrovaný)
25. 6. 2006 16:06 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Muzu potvrdit, ze Xgl se rozjede naprosto bez potizi na strojovne s 256MB ramky a temer libovolny grafarne ktera ma vubec podporu. Nebal bych se ani TNT2.
A protoze jsem mel v provozu i vistu tak bych si troufnul tvrdit, ze jak se na XPckach a 512MB ramky da pracovat, tak na viste to rozhodne nepujde. Samotnej system ma na disku v nejvetsi variante 12GB, v ty nejmensi to bude tak 6-8GB. To je proste hnus. Po bootu vam naprosto hola beta2 s trochu orezanym aerem spolkne okolo 400MB ramky. Kdyz si predstavim, ze samotny XPcka zerou asi 100MB a i moje brutalni verze s milionem sluzeb ma "jen" 350MB, je to fakt hruza.
Abych mohl pracovat na XPckach mam 1GB ramky, obcas bych potreboval dve. A linu je to lepsi, tam nedelam s grafikou a vseobecne min blaznim, takze se malokdy dostanuu nad 500MB. Pokud budu pouzivat 64bit vistu, tak samotna narocnost systemu bude diky 64bit okolo 500MB, potom sluzby tak 200-300MB, no a zustane mi 250MB na praci. To proste nejde. Na praci poterbuju aspon 400 lip 500MB(a bude hur). Staci upravovat nejakej scan v photoshopu a dekuju panum z MS, ze pouzivaj ten neefektivni swap kterej se umi nafouknout do obrich rozmeru.
Ctirad
Ctirad (neregistrovaný)
25. 6. 2006 13:40 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Nevím o jakch efektech je řeč, já o žádných v XP nevím (tedy, jestli se za efekty nepovažuje to, že je to barevný a hejbá se to), ale KDE stačí v pohodě 128MB RAM, což se o XP říct rozhodně nedá.
HKMaly aura:99

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
A jdou ty efekty v XP vypnout tak snadno, jako se misto KDE pousti treba fwvm ?
rezna
rezna (neregistrovaný)
26. 6. 2006 8:24 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
My Computer -> right-click -> Properties -> na jedne ze zalozek performance -> "Optimalize for performance"
-- zrusi prusvistnost, vysouvani nabidek, fading nabidek, stiny ikonek na plose

Management Console -> Services -> Themes -> Shutdown (pripadne z konzole "net stop Themes")
-- vypne uplne subsystem schemat (uz zadne kulate okraje oken)
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 20:56 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
podla mna 512 nie je zcela beznych, a je to ako poziadavok nehorazne vela - a poziadavky na vsetky efekty a podobne, su AFAIK este vacsie.
donedavna som mal spokojne 256MB. v ziadnom pripade nemam sancu vyuzit spominanych 512MB (asi 300). a swap vobec nepotrebujem (ani windows nepotrebuje, ale z neznamych dovodov vzdy vytvara, pri akokolvek velkej RAM).
Yokotashi
Yokotashi (neregistrovaný)
25. 6. 2006 13:07 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
To znamena, ze ma nejnadupanejsi pracovni stanice, ktera zcela dostacuje na vsechno, co na ni na linuxu delam, by mela komplet celou ramku zasranou OS a nedalo by se delat vubec nic, zatimco ted na tom 2x Pentium PRO 233 /512MB RAM mam spustenych aplikaci kolik chci najednou a nijak se tim nezabyvam ...
a to nemluvim o tom, ze netusim, jestli by vista prezila SW raid nad 8mi SCSI disky na 2 UW Adaptec radicich, z nihz jeden ma MACintoshovsky BIOS (protoze byl levnejsi). Takze nacpat do toho vistu by patrne znamenalo koupit HW SCSI RAID (15000) a dalsich pul giga ramky ... tak nevim, jestli se da rict, ze nema vyrazne vetsi hw naroky.

A trojrozmerna graficka hejblatka mi VADI a PRUDI me ... takze to rozhodne nelze prohlasit za vyhodu visty ... a v linuxu je takovych pitomosti taky hromada, co jsem tak videl ...
HKMaly aura:99

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Jisteze v linuxu je jich hromada, protoze kazda pitomost je tak nejmene dvakrat - jednou v KDE a jednou v GNOME. Nejkrasnejsi na tom je, ze ani jednu nemusite pouzivat.
Yokotashi
Yokotashi (neregistrovaný)
26. 6. 2006 2:01 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
jj, to je na nich to nejhezci ... ale kdyz je nekdo chce, tak proc by si je nenainstaloval - kazdy povazuje za prijemne a pohodlne neco jineho ... me osobne treba prijde zbytecne kupovat dalsi procesor, pamet a upgradovat 2MB grafarnu na neco novejsiho quli necemu, co me jenom prudi ;-)
vd
vd (neregistrovaný)
25. 6. 2006 22:55 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Kecas! Windows 2k jsem videl na Celeronu 333 MHz se 192 MiB RAM a dalo se to pouzivat jen kratce po instalaci a nic poradneho (ucetnictvi Pohoda) na tom neslo provozovat.

To nemluvim o takove zatezi jako je DNS server pro sit, ve ktere by se uzivilo Active Directory.
SARS aura:100
25. 6. 2006 19:26 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Podla mňa blbosť, M$ sa naopak snaží o najväčšiu možnú (marketingovo) nekompatibilitu.
Výsledok je jasný. Uživatel je nútený zakúpiť si novú verziu wokien. Napr. Office, každá verzia sa líšila iba v nových blbostiach a zlej kompatibilite voči starším verziám.
A jadro softweru? To je stále isté pokiaľ neukradnú nové...
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
25. 6. 2006 20:47 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Nemyslím, že jde vždy o záměr. Problémy novějších verzí Office načíst soubory uložené ve starší verzi podle mě nejsou naschvál určitě. Spíš bych řekl, že jde o to, že vývojáři narazí na nějakou hranici a pak musí kvůli zachování kompatibility nové možnosti nesystematicky dolepovat. Což vede k nepřehlednosti a paradoxně to má někdy za následek, že se něco přehlédne a nekompatibilita je na světě.

Původní formát Office je (jestli to správně chápu) binární OLE kontejner, což má za následek to, že načtení je hodně rychlé, ale na druhou stranu se musí dávat bacha (explicitně v programu nebo pomocí nějakého systémového prostředku) na správu verzí, pořadí načítání položek apod. Další problém je, že při dumpování nějakého objektu do souboru se může stát, že se uloží i to, co by mělo zůstat tranzientní. Takže to má třeba (údajně) takové následky, že sekretářka, která píše pořád do jednoho souboru (obsah vymaže a uloží pod jiným názvem), vytváří soubor, ve kterém je v nějaké formě nejenom záznam z jednání, ale i její komunikace s milencem a různé jiné věci. Takže fajn, z marketingového hlediska je to skvělý produkt, běží to rychle, umí to spoustu věcí, ale uživatele to v důsledku časem drsně vytrestá. A vzhledem k tomu, že MS prakticky zlikvidoval konkurenci, trest ho mine.

Rozumně navržené XML je pravý opak: když řeknu font, tak myslím font, když řeknu barva, myslím tím barvu. To by bylo, aby se to nedalo načíst. Ale rychlost je pak samozřejmě někde jinde. Ale dneska to už moc nevadí, máme silné stroje a tak Microsoftu vyrostla konkurence, proti které se bojuje jenom velice těžko.
SARS aura:100
26. 6. 2006 11:37 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
To je vec názoru. Do hlavy Billa Gatesa nikto nevidí, tak je to iba špekulácia.
Office bol len jeden príklad. Pravdaže je ich viacej.
Ale konšpiračné teórie, že Gates je diabol a pomocov M$ prinesie apokalypsku nepatria na tento server.
Pavel Stárek aura:67
29. 6. 2006 20:48 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
No, tady se musím kolegy Windowsáře zastat. Windows Scripting Host (aka WSH) není nijak nová a neověřená věc. Ve Windows je už od verze 98 a do Win95 se to dalo možná doinstalovat s IE5 a vyšší ale nejsem si jist.
ldx
ldx (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:14 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
WSH je vec, ktera fungovala uz ve Win98, ovsem varianta JAVASCRIPT nebo BASIC tam pouzita je naprosto nanic. Je spise parodie na skriptovani nez pouzitelny nastroj a navic bezpecnostni riziko prvni velikosti.

Mam s tim osobni zkusenost... psat programy pro wsh je o nicem, z programatorskeho hlediska, sebevrazda - je to spis pro vyzkouseni, jak to nema vypadat - chybejici propojeni se systemem a knihovnami, nelze vytvorit vetsi aplikaci, zadny technologicky vyvoj (na rozdil C#), nekompatibilita verzi...
asdf1
asdf1 (neregistrovaný)
24. 6. 2006 17:02 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Otazkou je, kolko dni treba pri Win na pravidelny reboot. Myslim ze v porovnani s UNIXom to bude 10x castejsie :-)
asdf1
asdf1 (neregistrovaný)
24. 6. 2006 17:07 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Musim este dodat, ze UNIX sa rebootuje ked sa vymiena HW, kdezto Win sa musi rebootnut preto ze ma uz v memory bordel a nevladze pracovat.
HKMaly aura:99

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Rebootovat UNIX pri zmene HW ? Proc ? Pokud mate UNIX (a ne linux), tak ho mate na kvalitnim (a drahem) stroji (a ne obycejnem PC) ktery ma urcite hotswap zdroje, procesory, pameti, karty i disky :-)
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 10:14 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
suhlasim s kolegom. ale my na to mame dovod. tiez by sa ti tazko prechadzalo z BMW na hadraplan :)
Honza
Honza (neregistrovaný)
24. 6. 2006 11:34 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Já přešel z windows95 na linux (2 roky), pak na freebsd (2 roky) a pak na windows xp a je mi fajn. Asi nejsem dost IN, ale to je mi fuk. V IT se dají najít zajímavější věci než řešit pořád nějakej operační systém...
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 12:32 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
ale ked ti to ulahcuje pracu a poskytuje vacsi komfort, je to v poriadku. teraz to trochu prekrutim :) vacsine navsetvnikov tohoto serveru to neprinasa ziadne vyhody, preto neriesia nejaky operacny system (windows) ale pouzivaju rovno ten, co im vyhovuje.
rezna
rezna (neregistrovaný)
24. 6. 2006 14:21 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
ne - vetsina mistnich tu trpi komplexem a leci si jej nadavanim na vse ostatni, pritom vetsinou o tech druhych systemech nevi zhola nic.
Shadow
Shadow (neregistrovaný)
24. 6. 2006 23:52 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Pokud narážíte na flamery, tak ty najdete prakticky všude, i mezi uživateli MS Windows. Navíc, soudě podle vašich reakcí, řekl bych, že právě na jednoho reaguji.
ShaCK
ShaCK (neregistrovaný)
25. 6. 2006 9:56 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
To si pis ze narazis, navic MS positive, asi Gatesovi polyka :-)
SARS aura:100
24. 6. 2006 12:03 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Nemáš tak úplne pravdu. Ide o iný spôsob myslenia.

Linux (UNIX) je kufrík s náradím (toolbox), kde najdeš základné nástroje ako šrobovák, pílku, kladivo (bez kosáku), jednoduchú vŕtačku...
Pri trochu trpezlivosti, zručosti a s dobrým nápadom (a surovinami) spravíš lietadlo. Veď plány máš všade. Každý kamoš ti ich poskytne, ale vyznať sa v nich nie je jednoduché.

Naopak Windows je sada ultraperfektných pomôcok od teleshoppingu, na ktorých sa tak porežeš. Na poriadnu robotu (napr. to lietadlo) potrebuješ osté nože a rýchle motory. To všetko najdeš v obchode. Len nie ako toolbox, ale v komplexných nástrojoch, ktoré robia všeličo istým spôsobom (motorovú pílu spolu so sekerou a naberačom dreva). Ty musíš najsť tú správnu kombináciu rôznych nástrojov na istú robotu.

Tam leží zakopané jablko sváru. Linuxák v Woknách hladá riešenie pomocou základných nástrojov (ako všetci vieme, že ktoré sú na... ).
A Windowsák zase v Linuxoch hladá ekvivalentné aplikácie, ktoré väčšinou nenajde, a ak áno, tak nefungujú (v Linuxe sú zbytočné).
rezna
rezna (neregistrovaný)
24. 6. 2006 12:32 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
blbost, blbost a jeste jednou blbost - windows samozrejme v ramci spravy pocitace poskytuje stejnej komfort prikazove radky jako vas oblibenej system. ja treba prikazovou radku skoro nevypinam. vetsinu problemu resim z ni.

navic to ze na linux jsou navody a na windows ne je taky blbost - staci umet cist v MSDN - navodu je tam az az. Pripadne vzdy google poradi co a jak.

je to pouze a jenom o tom ze ten system neumite ovladat a tak nadavate na to ze je na hovno. proste a jednoduse tu spousta lidi trpi zakomplexovanosti a leci si to pouzivanim linuxu a nadavanim na zbytek sveta.
disorder
disorder (neregistrovaný)
24. 6. 2006 12:43 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
chces rozputat flame o tom, preco je windows "inferior"?
a porovnavat komfort prikazoveho riadku (s mnozstvom windows-only prikazov) a komfort shellu? bud si neuvedomujes moznosti bashu, alebo si sialenec...
ldx
ldx (neregistrovaný)
24. 6. 2006 13:38 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
No abychom byli objektivni, ta prikazova radka se v XP preci jen trochu zlepsila, napriklad uz si pamatuje historii a da se po ni rozumne hybat ;-) Nez pujdeme do duchodu, bude mozna podporovat i to skriptovaní :-) (projekt Monad...)
rezna
rezna (neregistrovaný)
24. 6. 2006 14:19 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
viz vyse - Windows Scripting Host - ne vsechno se vzdy musi scriptovat z command-line jak jste na to zvykli ve svem systemu.
Izak
Izak (neregistrovaný)
24. 6. 2006 15:04 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Ano muzu si na to napsat aplikaci ve Visual C++.
WBS je shit umi to co AWK, SED, ED, GREP ?? ....... ne tak k cemu je tobre na obycejne smycky ? for while do ?

Ale muzu si tam dat Cygwin. Jenze windows nemaji soubory ale databaze, hromedne upravovat ETC tam nejde.
MK
MK (neregistrovaný)
24. 6. 2006 16:00 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Umi bash totez co awk, sed, ed, grep ?? ... ne tak k cemu je to dobre na obycejne smycky ?
ldx
ldx (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:39 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
bash = unix utility = awk, sed, grep, cat, tac, rev, ed, seq, nc, awk, curl, tail, head... mam vam tady vypsat cele /usr/bin ?
V mensich distribucich tohle vsechno umi busybox :-)
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
24. 6. 2006 15:52 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Aha, jenže to už ses chytil do vlastní pasti - o pár příspěvků výš píšeš, že Windows v příkazové řádce poskytují stejný komfort. A teď říkáš, Pepa je stejně silný jako Karel, teda když si vezme na pomoc Milana. ;-) Mně je to fuk, používám Python v *nixu i ve Woknech, ale srovnávat cmd.exe s nějakým moderním *nixovským shellem, to je k popukání.
ShaCK
ShaCK (neregistrovaný)
25. 6. 2006 9:58 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
To vis, microsoft mu vymyl mozek, je jeho otrokem!
ldx
ldx (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:30 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
wsh je nepouzitelny, viz muj prispevek vyse. Vyzkousejte si to a uvidite sam. ActivePerl pracuje a vyuziva wsh vcetne podpory skriptovani v iexploreru, Kdybych neznal wsh tak bych to nepsal, tak prosim nematte ostatni diskutujici!
who cares
who cares (neregistrovaný)
24. 6. 2006 15:18 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
PowerShell... ale tim jak to bezi nad .NET 2.0 tak to sice ma velke moznosti, ale je to pomaly...
Peter Golis
Peter Golis (neregistrovaný)
24. 6. 2006 18:48 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
tak by ma zaujimalo ako sa v prikazovej riadke povoli/zakaze sietove rozhranie.
v linuxe je to jednoduche, ale ako je to potom vo windows? alebo zakladna sprava systemu nepatri do bezneho komfortu?
Yokotashi
Yokotashi (neregistrovaný)
25. 6. 2006 13:18 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
neblbni, na neco takmoveho se ptat windowsaka je neslusne ... v nejlepsim pripade se dozvis, ze to nikdo nepotrebuje a tak to ten system nemusi umet ... a kdyz reknes, ze to potrebujes (treba protoze prechazis s nb ze site do site), tak se dozvis, ze jsi divnej a ze nikdo jinej to nikdy nepotreboval a tak to tam prece nebudou delat ...

a to jenom v pripade, ze narazis na vzdelaneho windowsaka ... jinak mozna ani nebude vedet co to je ...

hovorim z vlastnich zkusenosti ... za windowsiho admina se prohlasi kazdy, kdo umi nainstalovat dve pocitacove hry a zformatovat disketu ... lidi, co o tom systemu neco vedi vetsinou taky znaji docela dost z UNIXu, a kdyz srovnavaji, tak nehovori slusne ...
Majklík
Majklík (neregistrovaný)
25. 6. 2006 14:47 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Vypnutí síťovky z příkazové řádky ve woknech:
devcon disable "HW ID síťovky"
Příkaz devcon není součástí distribuce woken, ke stažení u MS v KB. Funguje na W2K a výše.
Ono se v těch oknech dá dělat dneska opravdu hodně věcí z příkazové řádky, jenom to lidi nějak neumí. A třeba příkaz netsh (nativní součást W2K a výše) je jedna z ukázek. Trošku to z dálky připomíná příkaz ip v linuxu. Samozřejmě to něco neumí a zase umí něco navíc s ohledem na wokenní zvyklosti. Umí nastavit IP/DHCP, IPX, nbetbeui, routování (i OSPF a RIP), nat, arp, wins, firewall, ... Konfigurace jde pomocí něj i vyexportovat do souboru a jinde zase naimportovat.
Takové nastaveni IP adresy z příkazové řádky by mohlo vypadat takto:
netsh interface ip set address name="Lokální síť" source=static addr=1.2.3.4 mask=255.255.255.0 gateway=1.2.3.254 gwmetric=1

PS: Já jsem unixák, ale udržuji si alespoň základní přehled o možnostech konkurence. Nikdy nevíte, kdy se vám to bude hodit. :-)
Majklík
Majklík (neregistrovaný)
25. 6. 2006 14:58 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Nebo to asi jde i přímo tím netsh a nepotřebuji další utilitky:
netsh interface set interface "Local Area Connection" DISABLE/ENABLE
Peter Golis
Peter Golis (neregistrovaný)
25. 6. 2006 15:21 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
cool, takze M$ poskytuje takuto zakladnu vec, ale pre istotu ju schova do KB :-(
zatial som totizto videl iba klikaci navod, vcelku sranda, najme ak clovek potrebuje aktivovat sietove rozhranie aplikacneho clustera.
Majklík
Majklík (neregistrovaný)
25. 6. 2006 19:21 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
netsh je přímo součástí instalace W2K a výše. A tím to jde také, jak bylo posléze doplněno. :-)
HKMaly aura:99

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Hmmm ... skoda ze tyhle uzitecne zakladni aplikace nejsou soucasti windows od zacatku, ale az od W2K ...
Majklík
Majklík (neregistrovaný)
26. 6. 2006 8:35 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Ne tak úplně. V době DOSu a Windows3.x se dala konfigurace IP provádět z příkazové řádky velice sdadno.
V případě MSClienta to byla editace jednoho krásného textového INI souboru.
Jenom tenkrát nebyl tento protokol ještě tak v módě. :-)
Pepino
Pepino (neregistrovaný)
25. 7. 2007 14:49 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Má to jednu chybu. Příkaz

netsh interface set interface name ="Připojení k místní síti" DISABLED

nefunguje na českých windowsech. Na anglických ano.
Asi udělali soudruzi z Redmontu někde chybu při překládání do češtiny...
Yokotashi
Yokotashi (neregistrovaný)
26. 6. 2006 2:07 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Pekne ... problem je v tom, ze misto aby MS udelal stranky a tam tyhle vsechny veci napsal pod nejakym vtipnym titulkem - jako "vse, co muzete udelat v linuxu z radky jde u nas taky a tadu je popis", tak to pred lidmi taji ...

Ona je totiz zajimava definice slova "nejde" ... z radky jde totiz vsude udelat vsechno, staci k tomu kompilator cecka, dokumentace a dostatek casu ... otazkou je, jestli to nekomu stoji za to, kdyz u konkurence to jde s radove nizsi casovou narocnosti ...
Joey
Joey (neregistrovaný)
27. 6. 2006 15:15 Nový

Krasna ukazka

celé vlákno
Je zajimave jak se problem z "to na windows neudelas ani za boha" meni na "oni to ti hnusaci nikde nenapisou" (nic osobniho proti Yokotashi, naopak dekuji za jeho prispevek). Jen tato diskuse krasne demonstruje intelekt jejich prispevovatelu. Jsou jedni, kteri budou kydat hnuj na neco cemu nerozumi, pouze z presvedceni, ze oni jsou ti nejchytrejsi na svete a maji vzdy pravdu, bez toho aby si o problematice neco prostudovali. Taky neprispivam do for a diskusi na tema popularni hudba, protoze ji moc neznam a nerozumim, ale jen psat, ze je to hnuj, protoze to nechapu je ubohe.
Yokotashi
Yokotashi (neregistrovaný)
9. 7. 2006 14:39 Nový

Re: Krasna ukazka

celé vlákno
Jenomze jeste jsme si to nevyzkouseli v praxi ve skriptu ... ale treba to fakt bude normalne spolehlive fungovat.

Problem je v tom, ze vsechno jde s hexaeditorem operacni pameti, ale kdyz reknu, ze v Linuxu nejde vymenit kernel za behu, tak tim myslim, ze to nejde normalne - jednoduse. Kdybych tu masinu nejak freeznul, vymazal z pameti kernel, natahl tam novy a pak poeditoval rucne vsechny struktury v kernelu a aplikacich, tak ho taky vymenim, ale mozna s tim stravim nekolik tydnu a mozna jeste dele.

Takze otazka je, co znamena "nejde". Shodneme-li se na tom, ze nejde to, co nejde pustit automaticky a clovek, ktery uz to delal, to neni ochoten zopakovat (potazmo takovy neexistuje), potazmo se to povede jen nekdy a nekdy ne (lepsi definice me ted nenapada), tak kdyz se zeptam peti adminu a googla a nic relevantniho z nich nevypadne, tak muzu bud projit dokumentaci (kterou u Win nemam) a napsat to sam, nebo to nejde.

Jina slusna definice nejde je, ze kdyz na to na jednom systemu potrebuju X casu a na druhem jsem donutil po nejmene 10X casu nekoho, kdo tomu systemu rozumi, se tim zabyvat a nic nevymyslel, tak to asi prakticky nejde.

Je to neco podobneho, jak kdyz driv neslo cist na linuxu dokumenty MS-Office - jak neslo? Vim je zobrazil a staci balik dokumentace a interpretovat to, ne?
ldx
ldx (neregistrovaný)
26. 6. 2006 7:28 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
A nevite jak dosahnout podobneho efektu pro windoze mobile 2005? Potreboval bych nakonfigurovat ip u Qteka a nejak porad nevim jak... Takze jsme zase u toho, budu si muset vyrobit program pomoci SDK 2.0, kterezto ma asi 700MB (jen instalace runtime pro windows mobile-2005 ma 37MB) - to kdyz si to stahnu z M$ (pristup z exploreru, uzivatele ff maji smulu), no a jinak to taky jeste zasilaji na DVD ;-)
A aplikaci treti strany pro windoze CE, ktera umi nastavit ip a dalsi parametry rozhrani, jak uz to byva pravidlem, tam nespustim...
ShaCK
ShaCK (neregistrovaný)
25. 6. 2006 9:57 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
No jo jiste, sahli ti na tvou hracku pablbe vid! SARS ma pravdu
faha
faha (neregistrovaný)
24. 6. 2006 22:21 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
Skorujes :-), neboli programatori programatorum :-).
Mark
Mark (neregistrovaný)
24. 6. 2006 23:30 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
2rezna: Dekuji za nazornou demonstraci ... 2others: Vidite, o tom jsem prave mluvil. :-)
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
24. 6. 2006 15:46 Nový

Re: Snaha byla, ale...

celé vlákno
No já nevím, Linux používám, kde se dá, ale zasmál jsem se. Jenom linuxák nebo člověk nad věcí se tomu může zasmát, aniž by to bylo trapné.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
24. 6. 2006 2:24 Nový

Karel je nějaký nekomunikativní

celé vlákno
Nemohla by to být porucha osobnosti?
madA
madA (neregistrovaný)
24. 6. 2006 3:02 Nový

Re: Karel je nějaký nekomunikativní

celé vlákno
omrzi te to nekdy?

... aha neomrzi protoze mas poruchu osobnosti :-D
madB
madB (neregistrovaný)
24. 6. 2006 9:40 Nový

Re: Karel je nějaký nekomunikativní

celé vlákno
neomrzi te to nekdy?

... aha omrzi protoze mas poruchu osobnosti :-D
www
www (neregistrovaný)
24. 6. 2006 9:51 Nový

Re: Karel je nějaký nekomunikativní

celé vlákno
pane patocko, zcela jiste vam tu chorobu diagnostikovali spatne. pocitace take dokazi neustale opakovat to same a zadnou osobnost nemaji - ta diagnoza teda asi mela znit 'absence osobnosti'. :-) vesele tema.
Ilfirin
Ilfirin (neregistrovaný)
24. 6. 2006 6:38 Nový

Dobrý

Mě se komiks líbil. Existuje taky něco jako sebekritický humor.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
24. 6. 2006 7:15 Nový

komiks o BLEK.ovi

celé vlákno
Byl bych proto, aby se zacal vydavat komiks o BLEK.ovi
Shadow
Shadow (neregistrovaný)
24. 6. 2006 8:09 Nový

Re: komiks o BLEK.ovi

celé vlákno
Radši ne, Time.
بطرس
بطرس (neregistrovaný)
24. 6. 2006 8:35 Nový

Re: komiks o BLEK.ovi

celé vlákno
Už jsi někdy viděl komix, co má poruchu osobnosti?
František Ryšánek aura:77

Re: komiks o BLEK.ovi

celé vlákno
Co třeba legendární Red Meat?
Fakt je, že tahle porucha osobnosti je trochu jiného ražení...
Clock
Clock (neregistrovaný)
25. 6. 2006 13:16 Nový

Re: komiks o BLEK.ovi

celé vlákno
Zatim je aspon dotaznik o BLEKovi: http://blek.chytrak.cz/blek-test.txt
(Zapnete si kodovani ISO 8859-2, jinak vase kodovani muze mit poruchu osobnosti).
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
25. 6. 2006 17:37 Nový

Re: komiks o BLEK.ovi

celé vlákno
A co můžeme vyhrát, když odpovíme správně?
vd
vd (neregistrovaný)
25. 6. 2006 23:06 Nový

Re: komiks o BLEK.ovi

celé vlákno
poruchu osobnosti ;-)
www.andele-svetla.cz
www.andele-svetla.cz (neregistrovaný)
24. 6. 2006 10:44 Nový

CO SI TO VOLÍTE ?

celé vlákno
„Lidé , dost málo svobody máte a ještě ten zbytek do rukou pseudotvůrcům dáte ?!Strašnou budoucnost vám připravují,každého z vás si očipují !Nejprve vám hotové peníze z rukou vzali a kreditní kartu na všechno dali.Každý člověk své číslo a čip bude mít a družice ho budou z vesmíru sledovat vlnami.Jsou už známé indicie, že se to tak stane.Pod záminkou výhody, i vám je pod kůži posléze dají.Pseudotvůrce nic jiné nebude zajímat,než jak lidi co nejlépe manipulovat, ovládat a kontrolovat.Šelma Apokalypsy se nenápadně Zemí plíží,
jestliže ji lidstvo nerozpozná, pod její úroveň se sníží !Lidé vzpamatujte se
a jinou budoucnost VOLBOU SVOJÍ vybírejte. Více na našem webu ( místo jména ) – sdělení 1622 a 2759. Ukazuje to na nenormální systém, který vnějšně dávají VLÁDY ,VĚDA (univerzity) a MÉDIA – ti v první řadě nesou odpovědnost za ubohý a nekvalitní život. Pochopitelně, v osobní odpovědnosti – každý dospělý člověk ji nese sám za sebe, neplatí žádné výmluvy.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
24. 6. 2006 10:48 Nový

Re: CO SI TO VOLÍTE ?

celé vlákno
Hustý, Aštar přiletěl spasit ROOT.
Jakub Hegenbart aura:84
24. 6. 2006 16:03 Nový

Re: CO SI TO VOLÍTE ?

celé vlákno
Ale že do téhle diskuse docela zapadá, že jo? :-D ;-)
Venca Balak aura:35
26. 6. 2006 10:10 Nový

Re: CO SI TO VOLÍTE ?

celé vlákno
Nema Kastan Seran poruchu osobnosti? Pochybuju, snazi se kecat do vseho -> BLEK by se mel dat k vesmirnym lidem, zajiste ho vyleci!
God.zilla
God.zilla (neregistrovaný)
24. 6. 2006 10:51 Nový

Re: CO SI TO VOLÍTE ?

celé vlákno
Jo, univerzity jsou ze vsech nejhorsi. Treba ted jsem kvuli nim nedal jednu zkousku... ;-)
ldx
ldx (neregistrovaný)
24. 6. 2006 13:50 Nový

Re: CO SI TO VOLÍTE ?

celé vlákno
Mne by zajimalo odkud sem tahle entita svetla prilezla... hustej paradox je v tom, ze se tvari, jako by vsemu rozumela, pritom ale jen papouskuje nejake naucene blaboly. Nemelo by se to kvuli te reklame na web vybanovat?.
xaint
xaint (neregistrovaný)
24. 6. 2006 18:00 Nový

Re: CO SI TO VOLÍTE ?

celé vlákno
me fascinuje, jak hrozne drzkujete o svobode a ovladani bohatejma, a pritom pravdepodobne nepouzivate svobodny software a pouzivate soft od korporace,ktera vam diktuje, co mate pouzivat a co je pro vas dobre. (napr koncovk avasich fajlu je *.htm) Takze jdete proti svemu uceni, co? Jdete k certu. mimochodem, Vesmirna drubez je web, ktery vam rika jen tu jedinou a spravnou pravdu a kdo ji nevidi, toho sezerou Vesmirne kuny! Milujte se a krmte drubez!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
25. 6. 2006 0:43 Nový

Re: CO SI TO VOLÍTE ?

celé vlákno
Ty vole, ty uz to nehul.
ShaCK
ShaCK (neregistrovaný)
25. 6. 2006 9:59 Nový

Re: CO SI TO VOLÍTE ?

celé vlákno
Astare s Ptaahem s velkym ptakem :) tahni do hajzlu!!!
CPY
CPY (neregistrovaný)
24. 6. 2006 11:08 Nový

Pekne Karol

Presne takyto je postoj cloveka co si mysli, ze ovlada linux ale v skutocnosti ovlada len tento OS, takze Karol nieje ziaden naj profik iba lepsi uzivatel linuxu, heh takze pekne :)
Jamamba
Jamamba (neregistrovaný)
24. 6. 2006 11:23 Nový

Taky kacir

celé vlákno
Nedavno jsem byl take nucen pouzivat Windows XP. Po tom, co jsem doinstaloval kompletni CYGWIN, nastavil prepinani desktopu pro nvidii a zprovoznil SSH daemona, abych to mohl spravovat i vzdalene, musim rict, ze se z toho stal docela pouzitelny system. A pokud navic na jeden pocitac s Windows pripadne 1 administrator, pak ten system slape docela jako jo.

I kdyz, z nejakyho duvodu se mi nejak nepruhledne meni nastaveni registru, a tak aby mi chodily nektere starsi windows programy (pro VFW, XPcka maji nejaky novy rozhrani) musim po kazdem restartu znovu nahravat zalohu registru... Takze jeste tam maji vizionari a softwerovy architekti dost prostoru proto to priblizit se zpatky ke korenum :)))
Pingu
Pingu (neregistrovaný)
24. 6. 2006 11:27 Nový

Re: Taky kacir

celé vlákno
mislíš k ROOT :-D
Teda k Unixu??? :-?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
24. 6. 2006 21:37 Nový

Re: Taky kacir

celé vlákno
mislis?
ldx
ldx (neregistrovaný)
24. 6. 2006 14:05 Nový

Re: Taky kacir

celé vlákno
Ne to oni jen v Redmondu chteji, aby si uzivatele ty "stare" programy naupgradovali za nove, za ktere jim pak hezky priplujou penizky. Jinak to SSH je super vec... dají se tim elegantne ovladat i lecktera jina zarizeni, treba router, smartphony (windows-mobile) atd. :-)
822.g
822.g (neregistrovaný)
24. 6. 2006 19:45 Nový

Upadek

celé vlákno
Tomuhle jsme se smali nekde na prvnim stupni ZS...
Vazne, odpad, davejte radsi kvalitni clanky!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
24. 6. 2006 20:52 Nový

Re: Upadek

celé vlákno
Tak to ses dobrej, ja si vetsinou nepamatuju, cemu jsem se smal minuly tyden, natozpak minuly rok.
AraxoN
AraxoN (neregistrovaný)
25. 6. 2006 0:55 Nový

Re: Upadek

celé vlákno
Možno je tak mladý, že to má ešte v cache ;-)
Petr
Petr (neregistrovaný)
27. 6. 2006 13:04 Nový

Re: Upadek

celé vlákno
LOL :)
czeXit
czeXit (neregistrovaný)
25. 6. 2006 10:14 Nový

Re: Upadek

celé vlákno
a na druhem stupni se tomu uz nesmejete?
ja kdyz chodil na zakladni skolu tak windows jeste ani neexistovaly, takze jsem se tomu zasmal az dnes...
x
x (neregistrovaný)
25. 6. 2006 14:35 Nový

Re: Upadek

celé vlákno
já sem se na základce smál, když se nám přehráli IQ151
Welf.
Welf. (neregistrovaný)
25. 6. 2006 22:59 Nový

REMAKE

Daniel Novotný
25. 6. 2006 23:00 Nový

danielsoft remix

Radovan Garabík
Radovan Garabík (neregistrovaný)
26. 6. 2006 0:25 Nový

remix

celé vlákno
Každý robí remake, tak som si povedal že urobím aj ja....

http://kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/junk/Zakazane_ovoce-rgmix.jpeg
uživatel si přál zůstat v anonymitě
26. 6. 2006 8:39 Nový

Re: remix

celé vlákno
Super !!!
Clock
Clock (neregistrovaný)
26. 6. 2006 12:11 Nový

Clockuv remix

celé vlákno
aspergill
aspergill (neregistrovaný)
27. 6. 2006 8:20 Nový

Win x Linux

celé vlákno
Když jsem se chtěl seznámit s Perlem, stáhl jsem si ActivePerl z netu. Při spuštění instalačního souboru to na mě vyštěklo cosi jako "Tento soubor nelze nainstalovat, pro vaši bezpečnost a pohodlí si musíte zakoupit speciální univerzální instalační program, který ho nainstaluje za vás".
Takže to skončilo dual bootem a doinstalováním linuxu (pochopitelně s perlem).

Jinak už před tím jsem měl potíže při programování na windows (95, 98) v tom smyslu, že po příkazu "save" se zdrojový text neuložil na disk, ale zůstal kdesi v paměťových bufferech (a interpret, případně překladač, ho nenašel), takže bylo nutno buď po každé změně ve zdrojového kódu vypnout a znovu zapnout textový editor (nebo po každé opravě soubor uložit pod jiným názvem). To samé se mi onehdy stalo i na Wxp, takže problém patrně přetrvává. Prostě jsem zhýčkaný DOSem, kde se po "save" text prostě fyzicky uloží na disk a windows se svými vychytávkami "pro pohodlnější a bezpečnější práci" mi nikdy nepřirostly k srdci.

Záhy jsem s linuxem začal také surfovat a postupně na to nabalovat další činnosti, doma i v práci. Když mi před loňskými Vánoci kleknul disk (naštěstí se z něj dala data stáhnout), tak jsem provedl určitou revizi a zjistil, že jsem naposled startoval wokna někdy v říjnu a před tím někdy před prázdninami, v obou případech jen proto, abych se podíval do nějakých starých dat (což se dalo vyřešit i z linuxu, ale bylo mi líno). Takže jsem po namontování nového disku nechal nainstalovat jen linux, doma mám win jen na spouštění některých her, ne na vážnou práci, na se na nich dělat nedá.
Petrjr
Petrjr (neregistrovaný)
27. 6. 2006 14:03 Nový

Re: Win x Linux

celé vlákno
Re: ... že po příkazu "save" se zdrojový text neuložil na disk, ale zůstal kdesi v paměťových bufferech (a interpret, případně překladač, ho nenašel), takže bylo nutno buď po každé změně ve zdrojového kódu vypnout a znovu zapnout textový editor ... To samé se mi onehdy stalo i na Wxp ...

Tak to je nesmysl. Tedy maximálně tak, kdyby to dělal ten editor, že neuloží (resp. nepoužije API ::WriteFile ale schovává si to u sebe). Jinak zpožděný zápis jde nastavit i v DOSu, parametry u smartdrv, ale _rozhodně_ to má vliv jen při vypnutí proudu, nikoli na čtení dalším programem. Protože požadavek na čtení jde opět přes OS a ten vrátí buď to z cache (i ještě nezapsané) nebo z disku (pokud už v read cache není).

U MSW (NT a výše) je opačný problém. Nelze (resp. nenašel jsem) jak via API invalidovat read cache. Takže když něco zapíši, tak nemám šanci provést kontrolu, zda se to (na HW úrovni) zapsalo bez chyb. Všechny zápisy (i ty co jdou přímo bez write cache) se zapamatují v read cachce a neexistuje způsob jak ji obejít.

Ale to co popisuji je právě opačný problém, než jste nastínil Vy. Nemlžte. S tím, co Vy popisujete, jsem se ještě nesetkal (na úrovni OS) a IMHO to z principu nejde (pokud nehrabete na disk jinak, přímo, asi via vlastní driver. Pak je takové chování ale bug v tom Vašem vlastním driveru, protože s tím musí počítat když obchází standardní cesty).
aspergill
aspergill (neregistrovaný)
27. 6. 2006 23:58 Nový

Re: Win x Linux

celé vlákno
Nic jsem nebastlil, žádný vlastní driver. Pracoval jsem na w95 a w98 s editory Arachnofilia (specializovaný pro editaci html, ale také se v něm dají psát zdrojové kódy programů) a ded, jehož "pachatelem" je danielsoft, který sem občas přispívá. Setkával jsem se s tím jak při tvorbě .html. tak i zdrojáků pro javu.
Na wxp jsem tentýž jev pozoroval ve standardním zápisníku, který je součástí instalace (když jsem testoval funkčnost TeX live).
Bastlení s API je zcela za horizontem mých programátorských možností.
Jev jsem blíže neanalyzoval, beru ho jako empiricky prokázaný fakt (asi na té úrovni, jako že kuřáci častěji umírají na rakovinu). Protože mi vadí v práci, tak jsem přešel na OS, kde se nevyskytuje. A šmytec.
Petrjr
Petrjr (neregistrovaný)
28. 6. 2006 15:58 Nový

Re: Win x Linux

celé vlákno
Díky moc za odpověď, docela mne to zajímá. Sice by se takový jev neměl vyskytovat ani na DOS(při standardním přístupu k disku) / W95 / W98, ale tam bych za to ruku do ohně nedal. Ale docela mne zajímají ty wxp. Mohl byste se podrobněji rozepsat, přesně které aplikace to dělaly a za jakých okolností? Tedy jestli "standardním zápisníku, který je součástí instalace" myslíte notepad.exe a instalaci windows či nějaký 3rd party sw a jeho zápisník který je jeho součástí instalace a pod. Přivítám odkazy na daný sw.

Jsem programátor, m.j. píši sw pod MSW, a s takovým chováním jsem se u Windows zatím nesetkal - což pochopitelně neznamená, že problém neexistuje. A potřebuji vědět, jak jev vyvolat (budu vděčný i za ne úplně deterministický postup), abych ho dokázal eliminovat, případně si došlápnul na MS (np, jsem Borland-ista ;-) ).

BTW, pracoval jste pod Admin kontem nebo User? Resp. Vyžadoval některý zmiňovaný sw pro svojí činnost Admin konto?

Budete-li ochoten mi věnovat čas, odpověď směrujte buď sem nebo na mailto:datalog@datalog.cz. S díky, Adámek
aspergill
aspergill (neregistrovaný)
29. 6. 2006 23:59 Nový

Re: Win x Linux

celé vlákno
Popisovaný jev jsem pozoroval na win95 a win98, když jsem dával dohromady nějaké drobné programy v javě, případně kód html stránek. Pracoval jsem s editorem ded, který je z dílny danielsoftu, a dá se přes tento odkaz i vygooglovat, a arachnofilia, což je editor určený primárně pro tvorbu webu (např. má prostředky pro udržování vztahů mezi současně editovanými stránkami), nicméně má i syntax highlighting i pro tu javu.
Před několika týdny jsem nainstaloval do počítače z texlive CD TeX (LaTeX) a jeho funkčnost jsem vyzkoušel na metapostovém programu, vytvořeném pod linuxem. Spustil jsem ho ze souboru .bat, který jsem vytvořil ve standardním notepadu, který je součástí instalace wxp v sekci příslušenství. Po spuštění to udělalo zhruba to, co jsem chtěl, akorát jsem chtěl upravit sílu jedné čáry. Tak jsem natáhl do notepadu zdrojový text, opravil v něm hodnotu příslušné proměnné, zadal soubor -> uložit, a po novém spuštění .bat souboru to bylo jako prve.
Tak jsem si řekl "aha, wokna", ještě jednou jsem ten zdroják uložil a notepad vypnul. A pak to udělalo, co jsem chtěl.
Pracoval jsem pravděpodobně jako user s adminovými právy, protože jinak se na win korektně ani pracovat nedá - řada aplikací se pod userem buď vůbec nerozjede nebo pracuje nekorektně (něco se snad vyladit dá, ale nemám ani čas ani chuť se v tom hrabat - zvlášť když vím, že je to jednak práce pro vš vzdělaného informatika na pár hodin, a jednak se při tom ladění dají ty wokna rozdrbat tak, že už nemusejí ani naskočit).
Dál jsem se s tím nezabýval, protože jsem více-méně jen potřeboval vědět, zda je ta verze metapostu pro windows funkční, a zda se v pořádku nainstaluje, pokud postupujeme podle návodu na tom CD. To se mi potvrdilo. S tím metapostem si hraju pod linuxem, protože tam je možnost více pracovních ploch, jsou tam kvalitní konzoly se shellem, na prohlížení výsledků je tam ImageMagick (ve win nezbývá než spustit GIMP, což je dost "s kanonem na vrabce") atd., prostě daleko vyšší uživatelský komfort.
Nicméně podobné problémy by vysvětlovaly, proč jsou na win tak populární integrovaná programovací prostředí (dost jsem funěl blahem nad tím, jak to má vymakané POVray, než jsem přišel na to, že v linuxu stačí mít dvě konzoly, v jedné v nějaké editoru zdroják, a z druhé se spouští kompilace a následně prohlížení (čili nějaký dávkový soubor, který to udělá)). A výsledek je v podstatě stejný.
Petrjr
Petrjr (neregistrovaný)
30. 6. 2006 9:37 Nový

Re: Win x Linux

celé vlákno
Dík, mrknu se na ten TeX Live CD, třeba zjistím čím to bylo. Jinak pracuji v IDE prostředí, příkazové řádce, mixuji to, dost často, vč. notepadu, a problémy daného ražení nemám.

Jen bych trochu poopravil "admin/user" mýtus. Většina současných běžně užívaných programů je bezproblémově schopna práce pod user kontem (bez úprav) hned po instalaci. Bez nutnosti změny práv. A složitější programy, mixující společná a soukromá proměnná data, mají možnosti volby. Samozřejmě, najdou se programátoři neslušní či nezkušení, co dávají proměnná data natvrdo do read-only částí (v registrech i souborovém systému). Ale v poslední době jsem neměl žádný komerční produkt pod MSW, který by to dělal, to si firmy netroufnou. Volné programy to dělávají častěji (důvody tuším, to je na delší povídání, většinou z nezkušenosti či neznalosti prostředí) a teď mne napadá, že lidé když přechází z linuxu sáhnou raději po těch volných (často dobrých, ale pro prostředí MSW neslušně/nevhodně portovaných) variantách. Proto to zdání.
A ještě jeden mýtus - nastavování práv. _Valná_ většina programů, které to neumí nativně, je schopna práce po cca 1-5 minutách a jednom max. dvěma úkony nastavení práv. Horní čas počítám pro fakt neschopného admina či průměrného uživatele. Samozřejmě, že začátečníkovi pod MSW to připadá nesmírně složité (cituji pár hodin práce), podobně jako nováček linuxu bude některá nastavení hledat pár hodin, přitom je to otázka 30 sekund pro člověka zběhlého v dané distribuci.

BTW, jediný program, který se mi nepodařilo 100% rozběhnout pod userem, je staré Borlandské C++ IDE prostředí, vydané roku 1995, kde jediné co mi nefunguje je grep v rámci integrovaného prostředí (grep s výstupem zpět do integrovaného prostředí).

Ok, dobrou, a ještě jednou díky za upřesnění.
aspergill
aspergill (neregistrovaný)
1. 7. 2006 0:26 Nový

Re: Win x Linux

celé vlákno
Myslím si, že tím CD to určitě nebude, protože programy z něj byly nainstalované a CD už bylo venku. A ty programy se v podstatě instalují tak, že se kopírují do nadefinovaných adresářů - takže se ani nespouštějí přes spouštění programů (jako třeba ten notepad. Protože jde původně o programy z jiného OS, tak mají prostě koncepci spouštění z příkazového řádku s patřičnými parametry, asi by se na to dalo udělat nějaké grafické spouštění, ale nevidím k tomu důvod.
Ten program IMHO pouze ukázal, že se text z notepadu nezapsal fyzicky na disk, takže program načítající soubor z disku tam našel jen starou verzi.

A, mimochodem, podobný problém jsme měli v zaměstnání s jakýmsi excelovským makrem (v podstatě se do něj zapisovaly údaje z formulářů a ono je přechroustávalo do tvaru sežratelného některými statistickými funkcemi). Při vkládání cca 25. formuláře vypli proud a zjistilo se, že se nic z předchozí práce (cca 4 - 6 hodin) nebylo na disku. Tam ale mohlo jít i o blbě napsané makro.
Petrjr
Petrjr (neregistrovaný)
1. 7. 2006 3:24 Nový

Re: Win x Linux

celé vlákno
Špatně jsem se vyjádřil - nešlo mi o CD, ale o ten sw na něm, pochopitelně :-)

Jinak nevím jak pod *nix systémy, ale pod MSW je možné určitým způsobem čekat na událost typu změna souboru nebo libovolná změna v adresáři (FindFirstChangeNotification). A když jsem si s tím hrál (bude to určitě 5 či více let, na w9x systému), tak toto mi opravdu dělalo potíže v single-therad programu (už si nepamatuji, jestli se vůbec neoznámilo nebo bylo zpožděno). Ale data zapsána byla a program který nehlídal události, ale prostě rovnou četl, neměl problémy. Ten, který to extra hlídal, si myslel že data jsou stará (přestože reálně nebyla), protože nedostal notify o změně. (Btw, nemohu vyloučit mojí programátorskou chybu, jen jsem si s tím hrál a jakmile byl problém, nechal jsem toho, protože jsem to k ničemu nepotřeboval, ztráta času debugováním.)
Ale výše uvedené by neměl být náš případ, protože jestli jsem pochopil, tak se zde LaTeX pokaždé znovu spustil, neběžel stále aby mohl hlídat změny. A nepředpokládám, že by si LaTeX instaloval vlastní service (MSW obdoba *nix daemona) který by stále běžel na pozadí a monitoroval změny.

P.S.: Notepad jsem snad nikdy nespustil přes "start menu" (teď koukám, on tam fakt je). Prostě napíši "notepad" a enter ;-) .
Jinak spuštění programů linkem z menu či plochy ("grafickým" spouštěním) nebo přímo z příkazové řádky je ekvivalentní. Obojí nakonec použije stejné API volání (::CreateProcess). U spuštění z menu se jen v ::CreateProcess nenastaví žádné handle pro stdxxx.
A rozdíl mezi konzolovou a GUI verzí cílového programu je jen ten, že u aplikace konzolové (přesněji řečeno při překladu označené jako konzolová) XP předem zkontrolují, zda má zdrojový program(ten který volá CreateProcess) otevřenou konzoli - a pokud nemá, tak OS spustí další terminál(v samostatném GUI okně) a přesměruje stdxxx cílového procesu na ten nově otevřený terminál. Tedy pouze šígrošády se stdin, stdout a stderr (aby byly otevřeny, pokud je to očekáváno). Nic jiného.
</html>
</html> (neregistrovaný)
27. 6. 2006 9:49 Nový

Ad REMAKE

Ten REMAKE s tim UTF-8 locale je nejlepsi IMHO ! :-)
GodOfComix
GodOfComix (neregistrovaný)
27. 6. 2006 11:44 Nový

Alternativ

www.volny.cz/vsechnomozny/new.jpeg
ad
ad (neregistrovaný)
10. 7. 2006 15:15 Nový

Nevim proc, ale tenhle komiks povazuji za naprosto spickovy

Nevim proc, ale tenhle komiks povazuji za naprosto spickovy...
Anna
Anna (neregistrovaný)
20. 1. 2008 18:30 Nový

NIC MOC

co je na tom vtipny?
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem