Názory k článku
Konfigurujeme záložní poštovní server
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 1. 2009 0:05
Nový
RE: Konfigurujeme záložní poštovní server
celé vlákno
Druhy!
15. 1. 2009 8:26
Nový
k cemu to?
celé vlákno
Jsem jediny kdo si mysli, ze mit MX backup je (nedejboze v jine firme) uplne, ale uplne na hovno?
Kdyz pominu problemy se spamem apod. K cemu mi je ze ty maily mam na zaloznim serveru? Stejne tak muzou prece pockat na jakemkoli jinem postovnim serveru na ceste. Dulezite je, zda se ten mail dostane k uzivateli (muze si ho stahnout pres POP3/IMAP) a ne jestli ceka tam nebo jinde.
nebo?
Kdyz pominu problemy se spamem apod. K cemu mi je ze ty maily mam na zaloznim serveru? Stejne tak muzou prece pockat na jakemkoli jinem postovnim serveru na ceste. Dulezite je, zda se ten mail dostane k uzivateli (muze si ho stahnout pres POP3/IMAP) a ne jestli ceka tam nebo jinde.
nebo?
petrs (neregistrovaný)
15. 1. 2009 8:31
Nový
Re: k cemu to?
celé vlákno
Souhlas. Tohle byla presne moje reakce, uz kdyz jsem videl titulek clanku.
15. 1. 2009 9:05
Nový
Re: k cemu to?
celé vlákno
Třeba když ten server slouží jako brána a na základě aliasů přehazuje e-maily na další servery. Aby se z něj nestalo úzké hrdlo, tak ho zdvojíš.
pet (neregistrovaný)
15. 1. 2009 9:16
Nový
Re: k cemu to?
celé vlákno
Server, který převezme mail bez pořádného ověření a pak zjistí, že jej nemůže/nechce doručit, je ideální bounce spam gateway. A to takový přehazující server bude.
15. 1. 2009 9:44
Nový
Re: k cemu to?
celé vlákno
Při složitější infrastruktuře se tomu někdy nevyhneš. Umožní ti to transparentně směrovat zprávy, aniž by se měnila e-mailová adresa, můžeš mít antivir a antispam na jednom místě…
15. 1. 2009 10:56
Nový
Re: k cemu to?
celé vlákno
věřim, že se může občas hodit mít záložní MX. nicméně by v článku mělo zaznít, že to už není úplně obvyklá/nutná praxe a taky to, že záložní MX by měl mít synchronizovaný seznam platných email adres, které doručuje - právě proto, aby negeneroval bounce emaily na spamy..
phokz (neregistrovaný)
15. 1. 2009 18:48
Nový
Re: k cemu to?
celé vlákno
Souhlas. Mimochodem by v článku mohlo být alespoň naznačeno, jak zajistit synchronizovaný seznam platných adres, což zrovna u sendmailu bude složitější. U postfixu, který mám já nejraději se nabízí např. mysql s replikací nebo ldap.
Dále z mojí praxe je dobré co nejvíc sjednotit politiku obou strojů, např. pokud primární používá graylisting, měl by se sekundární chovat stejně.
Dále pokud je na primárním MX antispam a na sekundárním též, měl by se na sekundáru definovat transport, který půjde mimo ten antispam na primáru, aby to přes něj nechodilo dvakrát.
Dále z mojí praxe je dobré co nejvíc sjednotit politiku obou strojů, např. pokud primární používá graylisting, měl by se sekundární chovat stejně.
Dále pokud je na primárním MX antispam a na sekundárním též, měl by se na sekundáru definovat transport, který půjde mimo ten antispam na primáru, aby to přes něj nechodilo dvakrát.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
19. 1. 2009 15:28
Nový
Re: k cemu to?
celé vlákno
Sendmail+ldap predsa nie je ziaden problem.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 1. 2009 9:33
Nový
Re: k cemu to?
celé vlákno
Nejsi jediny. Podle mne MX backup ztratil vyznam od chvile kdy se mailservery zacali davat vyhradne na trvale pripojky jejichz konektivita je spise online nez offline. Coz znamena tak 15-20let.
15. 1. 2009 9:34
Nový
Re: k cemu to?
celé vlákno
Sakra, jaky "uživatel si přál zůstat v anonymitě"? K cemu jsem se pak logoval? :-)
ToM (neregistrovaný)
15. 1. 2009 9:35
Nový
Re: k cemu to?
celé vlákno
Ne jen zda se dostane k uživateli, ale i kdy se dostane k uživateli. Ještě jste nezažil nervního ředitele, který čeká email a zrovna nastal výpadek? A dělat kvůli tomu independent adresy? Za další může být pro někoho 4 dny málo na opravu (internet není jen o 8h fixu SLA).
Filip Jirsák (neregistrovaný)
15. 1. 2009 10:57
Nový
Re: k cemu to?
celé vlákno
Za prvé, na záložním serveru můžete mít stejnou databázi uživatelů a stejná protispamová opatření, jako na primárním, takže víc spamu přes něj nechodí.
Právě v souvislosti se spamem seklidně může stát, že e-mail nikde jinde ve frontě nepočká -- prostě pokud neodejde, odesílající server ho zahodí a nebude se ho pokoušet doručit znovu. A i když se ho bude pokoušet doručit znovu, záleží na nastavení toho vzdáleného serveru, jak dlouho a jak často se o to bude pokoušet. Pokud máte záložní server, můžete si o tom hle rozhodnout sám.
Právě v souvislosti se spamem seklidně může stát, že e-mail nikde jinde ve frontě nepočká -- prostě pokud neodejde, odesílající server ho zahodí a nebude se ho pokoušet doručit znovu. A i když se ho bude pokoušet doručit znovu, záleží na nastavení toho vzdáleného serveru, jak dlouho a jak často se o to bude pokoušet. Pokud máte záložní server, můžete si o tom hle rozhodnout sám.
Pet (neregistrovaný)
15. 1. 2009 11:01
Nový
Re: k cemu to?
celé vlákno
Konkr. priklad z praxe:
zakaznik ma ako mailovy server Lotus notes
okrem toho je tam backup linux
Ked niekto z akychkolvek dovodov vypne lotus notes (restart servera, patchovanie, vysavanie vnutornosti) tak sa maily mozu hromadit na linuxe, ktory sa ich casto (napr kazdych 5 minut) pokusa natlacit na lotus.
Takze nie ste odkazany na casove parametre serverov na internete (kedy sa budu znovu snazit poslat maily? o hodinu? o 10 ?) ale uz o par minut po nabehnuti hlavneho postoveho servera mate maily.
Aj v pripade nejakych vaznejsich problemov (lotus server odide na den, dva .. napr. vyhori tesne pred predlzenym vikendom zdroj) su maily na backupe (a nevracaju sa ako nedorucitelne) .. takze o ne clovek nepride (aj ked zas druha strana pride o upozornenie o nedorucitelnosti :-)
Podobne sa da uvazovat o umiestneni toho backup servera tak, aby mal inu konektivitu do internetu (spriatelena firma, iny provider atd) aby zalohoval aj vypadok primarnej konektivity.
zakaznik ma ako mailovy server Lotus notes
okrem toho je tam backup linux
Ked niekto z akychkolvek dovodov vypne lotus notes (restart servera, patchovanie, vysavanie vnutornosti) tak sa maily mozu hromadit na linuxe, ktory sa ich casto (napr kazdych 5 minut) pokusa natlacit na lotus.
Takze nie ste odkazany na casove parametre serverov na internete (kedy sa budu znovu snazit poslat maily? o hodinu? o 10 ?) ale uz o par minut po nabehnuti hlavneho postoveho servera mate maily.
Aj v pripade nejakych vaznejsich problemov (lotus server odide na den, dva .. napr. vyhori tesne pred predlzenym vikendom zdroj) su maily na backupe (a nevracaju sa ako nedorucitelne) .. takze o ne clovek nepride (aj ked zas druha strana pride o upozornenie o nedorucitelnosti :-)
Podobne sa da uvazovat o umiestneni toho backup servera tak, aby mal inu konektivitu do internetu (spriatelena firma, iny provider atd) aby zalohoval aj vypadok primarnej konektivity.
amores peros (neregistrovaný)
15. 1. 2009 10:52
Nový
dodatek
celé vlákno
clanku chybi nekolik podstatnych informaci:
- i backup mail server by mel bych chranen proti spamu
- presnejsi vysvetleni co je backup mail server
z wikipedie:
The backup MX
A target server, i.e. one that knows how to deliver to the relevant user's e-mail mailbox is typically one which is the most preferred. Lower priority servers, a.k.a. backup MX or secondary MX, usually keep the messages in a queue waiting for the primary server to become available. If both servers are online or in some way connected to one another, the backup MX will typically queue a message briefly and immediately forward it to the primary MX. The backup MX is acting as a store-and-forward mail server.
- i backup mail server by mel bych chranen proti spamu
- presnejsi vysvetleni co je backup mail server
z wikipedie:
The backup MX
A target server, i.e. one that knows how to deliver to the relevant user's e-mail mailbox is typically one which is the most preferred. Lower priority servers, a.k.a. backup MX or secondary MX, usually keep the messages in a queue waiting for the primary server to become available. If both servers are online or in some way connected to one another, the backup MX will typically queue a message briefly and immediately forward it to the primary MX. The backup MX is acting as a store-and-forward mail server.
15. 1. 2009 11:31
Nový
Re: dodatek
celé vlákno
- i backup mail server by mel bych chranen proti spamu
ano to by rozhodne mel. V predchozich dilech serialu jsem se antispamu venoval
- presnejsi vysvetleni co je backup mail server
tenhle serial nemel byt vysvetlenim, jak funguje posta. Takovych je na internetu dost. Spis kratke navody na konkretni veci
Ale diky za nazory, priste k nim zkusim prihlednout ;-)
ano to by rozhodne mel. V predchozich dilech serialu jsem se antispamu venoval
- presnejsi vysvetleni co je backup mail server
tenhle serial nemel byt vysvetlenim, jak funguje posta. Takovych je na internetu dost. Spis kratke navody na konkretni veci
Ale diky za nazory, priste k nim zkusim prihlednout ;-)
honza (neregistrovaný)
15. 1. 2009 11:46
Nový
Re: dodatek
celé vlákno
ja bych takovej SENDMAIL bez antispamu na zaloznim MX nechtel. vazim si autorova usili ale mam pocit ze s tim sendmailem a takovymdle nastaveni .. proste zaspal v case.
15. 1. 2009 12:01
Nový
Re: dodatek
celé vlákno
je pravda, ze jsem tam asi mel napsat vetu, ze na backupu je vhodne take resit antispam. Ale kdybyste cetl cely serial, tak minule dily se tomu venuji a pokud byste postupoval dle jednotlivych dilu, antispam tam bude.
Franta z Lipkovic, a zdra (neregistrovaný)
15. 1. 2009 21:56
Nový
Re: dodatek
celé vlákno
JJ... dokonce tam chybí i jak zabezpečit operační systém, fyzickou bezpečnost záložního MX serveru a místnosti kde je umístěn, jaké má splňovat nároky klimatizační systém, protipožární systém, DOKONCE jsem si všiml, že se autor vůbec nevěnuje tomu, že to je vlastně počítačový program a jako takový bude potřebovat pro běh počítač (aby někteří čtenáři nezkoušeli ty příkazy psát po autobusech MHD ) ... prostě toho chybí moc :D
PS: mám hůl... neviděli jste tu běžet psa?
PS: mám hůl... neviděli jste tu běžet psa?
Ruda Mydloch (neregistrovaný)
27. 1. 2009 21:34
Nový
Záložní server bez antispamu ?
celé vlákno
Zjistil jsem, že záložní server , který máme u našeho providera nám za 24 hodin dokáže poslat i 10 000 spamů z celkových 12 000, které nám přijdou. A to aniž bychom měli výpadek. Tvrdí, že s ochranou to na záložním serveru nejde :-() Navrhoval jsem jim blacklist, ale ani to prý ne. Je to opravdu technický problém nebo jen neochota ? Prosím o kvalifikované názory, ne rady typu "vyměnit providera" :-) Díky moc.

