Tak nejak by se mel clanek jmenovat. A posledni veta "Je navíc názorně vidět, že i svoboda může být svobodnější." je dost trapna. Spis by tam melo byt neco ve smyslu, ze je nazorne videt, ze svoboda muze byt velmi pekne zneuzita.
Realny vysledek celeho procesu nema vliv na uzivatele. Jde jenom o to, ze super bohata firma prakticky okradla mene bohatou firmu, tot vse. Google je super-moloch, jehoz praktiky zacinaji zavanet necim velmi shnilym.....
Vlákno názorů k článku
Kterak Google vypekl Sun a sebral mu Javu
Joshis (neregistrovaný)
15. 11. 2007 2:55
Re: jak vychcany google....
No, nejdriv si o Googlu zjisti treba jak je vepredu s vyvojem a jake tam maji podminky zamestnanci, pak tu na nej kydej hnuj... Podle me to je dnes nejdynamictejsi IT spolecnost...
antirudoch (neregistrovaný)
15. 11. 2007 5:42
Re: jak vychcany google....
Jestli myslíš lezení do zadku číně a jinejm, tak jo, pracuj si u takovejch šmejdů.
Jouda (neregistrovaný)
15. 11. 2007 8:08
Re: jak vychcany google....
ty jsi ale jednoduchy. vrat se na svoji hromadku hnoje a nezamoruj nam tu vzduch.
melkor (neregistrovaný)
15. 11. 2007 8:33
Re: jak vychcany google....
Nevzrusuj se!
Ten chudak absolutne nechape rozdil mezi vyhovenim zakonnym pozadavkum a "lezenim do zadku". Az skonci zakladku, tak MOZNA pochopi, ze realita je nekde jinde nez si predstavuje ... Zbyva jen doufat, ze se z nej nestane totalni zmrd (jak uz to u takovych nekompromisnich bijcu byva)
Ten chudak absolutne nechape rozdil mezi vyhovenim zakonnym pozadavkum a "lezenim do zadku". Az skonci zakladku, tak MOZNA pochopi, ze realita je nekde jinde nez si predstavuje ... Zbyva jen doufat, ze se z nej nestane totalni zmrd (jak uz to u takovych nekompromisnich bijcu byva)
z80pin6 (neregistrovaný)
15. 11. 2007 10:24
Re: jak vychcany google....
Na google zadny zakonny pozadavek ze musi provozovat vyhledavac v c\Cine nebyl. Sel do toho dobrovolne s vedomim, ze to bude muset udelat cenzurovane a ze cenzurou bude podporovat postup proti zakladnim lidskym pravum a svobodam.
JardaP (neregistrovaný)
15. 11. 2007 11:33
Re: jak vychcany google....
Horsi bylo, jak Yahoo bonzoval na cinske disidenty. Tak daleko Google nezasel.
Pepa (neregistrovaný)
15. 11. 2007 17:13
Re: jak vychcany google....
Tohle je ale kravina, co? Kdyby to tu fungovalo podle Vás, tak tu máme stále komouše u kormidla.
JardaP (neregistrovaný)
15. 11. 2007 11:31
Re: jak vychcany google....
No, jak si tak vzpominam na zakony doktora Parkinsona, tak jsem zvedav, jak dlouho to vydrzi. Rekl bych, ze jiz musi byt nekde v pocatcich stadia budovani nablyskanych budov. :-)
15. 11. 2007 8:54
Re: jak vychcany google....
Méte úplnou pravdu. Je to zlodějna. Tak jako tak budou využívat výdobytky Javy.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 11. 2007 10:01
Re: jak vychcany google....
Pominu-li svuj nazor na OSS jako takovy a sice, ze spis kopiruji(preprogramovavaji chcete-li) veci co uz nekdo vymyslel nez aby vymysleli veci nove, tak je tu jeste ten komercializovany OSS. Mi to prijde, ze kdyz se nejake firme neco zalibi a chce to dostat zadarmo(nebo temer zadarmo), tak zalozi OSS projekt, nachyta par OSS vyvojaru-nadsencu z celeho sveta. Ti na tom par mesicu/let makaji a tak spadne takove firme do klina produkt prakticky zadarmo. Ikdyz nejsem zrovna fanatickym zastancem OSS, protoze predstava lidi, co ve volnem case(misto cehokoliv jineho) programujou mi prijde zvracene, ale dnesni doba uz je takova:) Kazdopadne mi prijde zvlastni, ze nikomu nevadi, ze pak jejich snazeni(zadarmo) nekdo zpenezi. Tahle praxe mi prijde taky dost zvracena, ale neni na mne, abych soudil:) Nicmene mamuti firma jako google, ze se musi a uchyluje k takovym vecem jako s tou javou mi prijde fakt smesna ... kod te "nove" javy bude moct mit operator uzavren, takze pro zakaznika se nic nemeni(usetreni tech par kacek u mobilu za 5k za licence je zanedbatelne), akorat google ukazal co je skutecne zac. Obecne mi jsou praktiky googlu mnohem vice nesympaticke nez MS (asi proto, ze od MS jsem o nicem podobnem dlouho neslysel)
Lefty (neregistrovaný)
15. 11. 2007 11:18
Re: jak vychcany google....
Nemám žaludek číst celý Tvůj příspěvek, ale už začátek je pěkně zcestný. Není to OSS kdo kopíruje. Naopak například Microsoft zkopíroval network stack z BSD, PowerShell z linuxu, grafiku z MacOS, ...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 11. 2007 11:59
Re: jak vychcany google....
Lo to je jedine na co si prisel?:o) Dost nevim co ma PowerShell spolecneho s linuxem a grafika s MacOS, ale budiz:o) Pokud vim, tak MS delal na vistach uz od 2001, to ze vysel MacOS o neco driv a nektere veci jsou vzdalene podobne snad nic neznaci nebo snad ano?:o)
Mard (neregistrovaný)
15. 11. 2007 13:14
Re: jak vychcany google....
Ty jsi snad spadnul z jahody naznak! Tady se mluví o Apple Lisa systému a ne o nějaké Vistě. Nejsi mezi dětmi, tak se snaž myslet....
LO (neregistrovaný)
15. 11. 2007 12:42
Re: fakta
MS koupil network stack založený na BSD. PowerShell nemá s Linuxem společného vůbec nic (tak dobrá technologie na žádném unixu není - zjistěte si fakta). U té grafiky nevím, co máte na mysli. Fakt, že Apple i Microsoft stavěli na dřívějších projektech zahrnujících GUI (třeba SRI On-Line System, Xerox Alto)?
Když se podíváme po opisech komerčního SW ve světě open source, můžeme začít s Linuxem, který je opisem komerčních unixů, jedna funkce API po druhé (občas včetně hlavičkových souborů, komentářů v kódu a jmen proměnných). GNU utilities jsou čistým opisem utilit komerčních unixů. OpenOffice je přepisem MS Office, Scribus je přepisem MS Publisheru, Gimp je trochu volnější obšleh Photoshopu. Koncept taskbaru a nabídky Start je obšlehnutý z Windows, XMMS je obšleh Winampu, 3D kompozitní desktop je obšlehem efektů WPF z Visty (ne technologie, jen efektů).
Když se podíváme po opisech komerčního SW ve světě open source, můžeme začít s Linuxem, který je opisem komerčních unixů, jedna funkce API po druhé (občas včetně hlavičkových souborů, komentářů v kódu a jmen proměnných). GNU utilities jsou čistým opisem utilit komerčních unixů. OpenOffice je přepisem MS Office, Scribus je přepisem MS Publisheru, Gimp je trochu volnější obšleh Photoshopu. Koncept taskbaru a nabídky Start je obšlehnutý z Windows, XMMS je obšleh Winampu, 3D kompozitní desktop je obšlehem efektů WPF z Visty (ne technologie, jen efektů).
BruXy (neregistrovaný)
15. 11. 2007 13:34
Re: fakta
Dobry den, jake to je pracovat pro Microsoft jako procitac diskuznich for a prispevatel--uvadec veci na pravou M$ miru?? Plati dobre?
Ono, dneska najit od koho pochazi puvodni myslenka je opravdu tezke. Takova nabida Start je jiste vec hodna patentovani. Jaka firma/osoba vymyslela tlacitka na (tehdy jiste kotoucovem) magnetofonu, ktere dnes notoricky kopiruji vsechny prehravace?
Pravnicka osoba Microsoft neni ani technicky inovator ani smerovatel pokroku, je to hlavne bizhnismen, to prvni musi hledat a kupovat jinde.
Ono, dneska najit od koho pochazi puvodni myslenka je opravdu tezke. Takova nabida Start je jiste vec hodna patentovani. Jaka firma/osoba vymyslela tlacitka na (tehdy jiste kotoucovem) magnetofonu, ktere dnes notoricky kopiruji vsechny prehravace?
Pravnicka osoba Microsoft neni ani technicky inovator ani smerovatel pokroku, je to hlavne bizhnismen, to prvni musi hledat a kupovat jinde.
Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)
15. 11. 2007 14:11
Re: fakta
na 16 bytu Microsoft nema ani ted ;-), tezce dohani i platformu 64 bitu, tj. pouhych 8 bytu ;-)
Ale mate pravdu, kdo si pamatoval cisla sluzeb (tisk znaku, vytvoreni souboru, otevreni souboru...) z CM/M, tak pro nej nebyl MS-DOS (prvni verze) nic noveho, akorat se misto RTS volalo INT $21 a cislo sluzby se predavalo v AX a ne v A.
Ale mate pravdu, kdo si pamatoval cisla sluzeb (tisk znaku, vytvoreni souboru, otevreni souboru...) z CM/M, tak pro nej nebyl MS-DOS (prvni verze) nic noveho, akorat se misto RTS volalo INT $21 a cislo sluzby se predavalo v AX a ne v A.
LO (neregistrovaný)
15. 11. 2007 21:40
Re: fakta
Ovšem pamětníci vědí, že AX je 16-bitový ekvivalent 8-bitového střadače A, a že DOS na adrese CS:05H měl dispatcher služeb, který se dal používat stejně jako INT21H. A ještě větší pamětníci vědí, že na ten dispatcher tam byl proto, že na CP/M se služby volaly nastavením čísla služby do registru A, a následným volání adresy 05H (tedy 1:1 kompatibilita s CP/M). Ale to jsme byli ještě mladí, a 100g šunky byla pořádná hromada, a ne těch pár plátků, jako dneska :)
15. 11. 2007 14:42
Re: fakta
Linux je implementace standardu POSIX, který *VYŽADUJE* implementovat sadu konrétních funkcí API, globálních proměnných a základních uživatelských programů. Ale chápu, že zastánci MS jsou nějaké požadavky standardů úplně ukradené... Že mají OO.o a MSO vzdáleně podobné GUI a pár společných funkcí zdaleka neznamená, že jedno je obšleh druhého. Copak open source komunita musí dělat hranatá kola, jen protože ta kulatá (i když dost šišatá) už vyrábí Microsoft? 3D desktop s efekty měl Sun už někdy v roce 1999, jmenovalo se to Looking Glass.
LO (neregistrovaný)
15. 11. 2007 21:49
Re: fakta
Ano, POSIX spoustu věcí vyžaduje (a mimochodem spoustu věcí nikoliv). A co to mění na faktech? MS vykradl CP/M, kdežto Linux implementuje POSIX, že? :))
Sun Looking Glass, hezký to pokus. to bylo ještě v době, kdy si Sun vážně myslel, že se Java prosadí na desktopu. Nepodařilo se. Podobný reasearch project měl i MS. Jmenoval se TaskGallery, a na rozdíl od Looking Glass uměl běžet nemodifikované aplikace. Viz zde: http://research.microsoft.com/adapt/taskgallery/
Open source komunita nemusí dělat hranatá kola. Ale když už kopíruji ostatní, tak nemluvím o tom, jak ostatní ošklivě kradou. Působí to pak poněkud nevěrohodně.
Sun Looking Glass, hezký to pokus. to bylo ještě v době, kdy si Sun vážně myslel, že se Java prosadí na desktopu. Nepodařilo se. Podobný reasearch project měl i MS. Jmenoval se TaskGallery, a na rozdíl od Looking Glass uměl běžet nemodifikované aplikace. Viz zde: http://research.microsoft.com/adapt/taskgallery/
Open source komunita nemusí dělat hranatá kola. Ale když už kopíruji ostatní, tak nemluvím o tom, jak ostatní ošklivě kradou. Působí to pak poněkud nevěrohodně.
16. 11. 2007 10:24
Re: fakta
Nějak jsem si nevšiml, že by CP/M byl někdy standardizován, narozdíl od UNIXu, pro který platí standardy POSIX a SUS.
mofo (neregistrovaný)
15. 11. 2007 15:26
Re: fakta
to, že něco "cizího" vypadá nebo chová se podobně jako něco, co znáte, ještě neznamená, že to co znáte, bylo vzorem pro to "cizí". a už vůbec to neznamená, že to bylo něco od MS. v MS nikdy nic nového nevymysleli, už od začátku (MS DOS) jen převařují cizí nápady.
IMHO nabídka Start je obšlahnutá z MacOS, jen místo levého horního rohu je (default) v levém dolním. a MS Office není jediným officem na trhu, natož nějak vzorovýn. to platí i pro Photoshop, Publisher atp. A že třeba office programy, emailové programy, střihací programy, www browsery vypadají všechny podobně? vadí vám že většina aut má čtyři kola a řídí se volantem?
IMHO nabídka Start je obšlahnutá z MacOS, jen místo levého horního rohu je (default) v levém dolním. a MS Office není jediným officem na trhu, natož nějak vzorovýn. to platí i pro Photoshop, Publisher atp. A že třeba office programy, emailové programy, střihací programy, www browsery vypadají všechny podobně? vadí vám že většina aut má čtyři kola a řídí se volantem?
LO (neregistrovaný)
15. 11. 2007 21:52
Re: fakta
Jasně. Proto OpenOffice kopíruje z MS Office položky menu i některé dialogy. A Publisher? Jestli jste MS Publisher viděl, a viděl jste i Scribus, tak musíte vědět, že "inspirace" je zjevná na první pohled. Včetně templatů designu, jejich galerie atd.
Marv (neregistrovaný)
16. 11. 2007 9:17
Re: fakta
Kopíruje položky v menu? Jako třeba, že v menu soubor je nejdřív Otevřít, pod tím Uložit a ještě pod tím Tisk. To jsou tedy svině, že MS takovou geniální myšlenku ukradli a ale je to i jeho chyba, že na to nemá patent, že? To co zmiňuje jsou věci, které z hlediska intelektuálního vlastnictví mají hodnotu nula a kopírují se prostě jen proto, že jsou na to tak uživatelé zvyklí.
zd.valek (neregistrovaný)
15. 11. 2007 19:22
Re: fakta
Vidím že na některé lidi se musí polopaticky. Co třeba takovou pohádku:
Byl jednou jeden svět a na něm přes 6 000 000 000 lidí a spousta teplometů, kterým se říkalo počítače. Bylo tehdy zrovna v módě globální oteplování a tak každý topil jak mohl a výkon teplometů se zvyšoval. Za sedmero oceány a sedmero routery bylo království zvané Mrkwosoft (R). Lidé byli svobodní, kromě těch žijících v království Mrkwosoft (R). Jak už to tak bývá, všichni vesele vymýšleli, jak těm ostatním znepříjemnit život a ještě na tom vydělat. Jednou, když zrovna přepli na noční proud, si král Mrkwosoftu (R) uvědomil, že daň za počítače už všichni zaplatili a jeho pokladna už přestává přetékat. Navíc na něj dolehl noční chlad a tak si pomyslil, že kdyby vymyslel něco, čím přiměje chudinu koupit si nové a výkonější počítače-teplomety, tak mu bude tepleji a ještě vydělá na daních. Inu řekl si že to tak nenechá, zasedl trůn, chvíli přemýšlel a pak začal diktovat svým zapisovatelům. Zakázal výrobu a prodej starých teplometů protože jejich kontrolky jsou ošklivé a zavedl výrobu nových, dvakrát výkonějších (dvakrát hladovějších), dvakrát větších a hlavně hezčích teplometů. Aby přesvědčil ještě více lidí, nechal do nich zamontovat ještě jeden vypínač a ještě jednu pojistku. Nové zákony a "normy" nechal král rozhlásit po celém království a čekal, co se bude dít. Poddaní reagovali různě. Královi oblíbenci jako vždy přišli na tržiště pro nové teplomety jako první a už se těšili, jak budou hezké, někteří se těšili i na dva vypínače a zcela novou bezpečnost: "Dvě pojistky - řekněte HAF !!". Ostatní byli rozumější a byli rádi, že jim staré teplomety ještě dobře slouží. Netrvalo dlouho a oblíbenci došli, jenže král chtěl víc tepla a víc peněz. Proto se dohodl s elektrikáři a ti pouštěli do sítě přepětí, které velice efektivně odrovnávalo jeden starší teplomet za druhým. Nové byly zřejmě stavěny na takové přepětí (král asi věděl, jaká pohroma přijde). Mezi poddanými byla i BFUnka, která si stejně jako spousta dalších nemohla dovolit platit nový teplomet a další daně a nakonec i větší inkaso. Jejich chaloupka byla navíc malá a nový teplomet by ji přetápěl. Byla už zoufalá a pormrzlá na kost, když v tom přišel princ Linuksof pocházející s republiky GŇÚ, BFUnce dal pusu a svůj kompaktní, velice efektivní a regulovatelný teplomet. BFUnka se podivovala, že vůbec něco takového skvělého existuje. Mělo to jen dvě nevýhody, musela se naučit, že když to zapne, musí nastavit jakou chce teplotu a nepasovaly tam některé topné tělesa z ostatních teplometů používaných v králosvtví Mrkwosoft (R). Sousedi jí záviděli a tak vymýšleli pomluvy, že v GŇÚ kopírují naše nápady - my jsme přece měli teplomet už dávno, bez nás by něco tak geniálního jako teplomet nevymysleli. Navíc ona tam nemá dva vypínače Cha cha. Netrvalo dlouho a sousedi si také sehnali tento teplomet. Jejich nadšení nebralo konce. Smáli se ostatním jak z napětím očekávají co si to na ně nový král zase vymyslí. Dokonce i královi oblíbenci záviděli, že BFUnka a její sousedé nejsou odkázáni na nové funkce, které vymyslí lakomý král, ale můžou si sami kdykoliv přidat jakékoliv funkci budou potřebovat. Stále více lidí proto měnilo teplomety za ty z GŇÚ. Král se to jednoho dne dozvěděl a tak opět vymýšlel, jak lidi přelstít. Nakonec mu nezbylo nic než plané výhružky. Naštěstí pro poddané byl nový teplomet vymyslem nezávisle na tom jejich původním a tak se na něj nevstahoval patent královy výrobny, patent na obloukové vytápění. A tak všichni kromě krále žili štastně a pokud nezemřeli usmívají se dodnes.
PS: Njn, nějak jsem se rozepsal víc než sem chtěl, co už.
Byl jednou jeden svět a na něm přes 6 000 000 000 lidí a spousta teplometů, kterým se říkalo počítače. Bylo tehdy zrovna v módě globální oteplování a tak každý topil jak mohl a výkon teplometů se zvyšoval. Za sedmero oceány a sedmero routery bylo království zvané Mrkwosoft (R). Lidé byli svobodní, kromě těch žijících v království Mrkwosoft (R). Jak už to tak bývá, všichni vesele vymýšleli, jak těm ostatním znepříjemnit život a ještě na tom vydělat. Jednou, když zrovna přepli na noční proud, si král Mrkwosoftu (R) uvědomil, že daň za počítače už všichni zaplatili a jeho pokladna už přestává přetékat. Navíc na něj dolehl noční chlad a tak si pomyslil, že kdyby vymyslel něco, čím přiměje chudinu koupit si nové a výkonější počítače-teplomety, tak mu bude tepleji a ještě vydělá na daních. Inu řekl si že to tak nenechá, zasedl trůn, chvíli přemýšlel a pak začal diktovat svým zapisovatelům. Zakázal výrobu a prodej starých teplometů protože jejich kontrolky jsou ošklivé a zavedl výrobu nových, dvakrát výkonějších (dvakrát hladovějších), dvakrát větších a hlavně hezčích teplometů. Aby přesvědčil ještě více lidí, nechal do nich zamontovat ještě jeden vypínač a ještě jednu pojistku. Nové zákony a "normy" nechal král rozhlásit po celém království a čekal, co se bude dít. Poddaní reagovali různě. Královi oblíbenci jako vždy přišli na tržiště pro nové teplomety jako první a už se těšili, jak budou hezké, někteří se těšili i na dva vypínače a zcela novou bezpečnost: "Dvě pojistky - řekněte HAF !!". Ostatní byli rozumější a byli rádi, že jim staré teplomety ještě dobře slouží. Netrvalo dlouho a oblíbenci došli, jenže král chtěl víc tepla a víc peněz. Proto se dohodl s elektrikáři a ti pouštěli do sítě přepětí, které velice efektivně odrovnávalo jeden starší teplomet za druhým. Nové byly zřejmě stavěny na takové přepětí (král asi věděl, jaká pohroma přijde). Mezi poddanými byla i BFUnka, která si stejně jako spousta dalších nemohla dovolit platit nový teplomet a další daně a nakonec i větší inkaso. Jejich chaloupka byla navíc malá a nový teplomet by ji přetápěl. Byla už zoufalá a pormrzlá na kost, když v tom přišel princ Linuksof pocházející s republiky GŇÚ, BFUnce dal pusu a svůj kompaktní, velice efektivní a regulovatelný teplomet. BFUnka se podivovala, že vůbec něco takového skvělého existuje. Mělo to jen dvě nevýhody, musela se naučit, že když to zapne, musí nastavit jakou chce teplotu a nepasovaly tam některé topné tělesa z ostatních teplometů používaných v králosvtví Mrkwosoft (R). Sousedi jí záviděli a tak vymýšleli pomluvy, že v GŇÚ kopírují naše nápady - my jsme přece měli teplomet už dávno, bez nás by něco tak geniálního jako teplomet nevymysleli. Navíc ona tam nemá dva vypínače Cha cha. Netrvalo dlouho a sousedi si také sehnali tento teplomet. Jejich nadšení nebralo konce. Smáli se ostatním jak z napětím očekávají co si to na ně nový král zase vymyslí. Dokonce i královi oblíbenci záviděli, že BFUnka a její sousedé nejsou odkázáni na nové funkce, které vymyslí lakomý král, ale můžou si sami kdykoliv přidat jakékoliv funkci budou potřebovat. Stále více lidí proto měnilo teplomety za ty z GŇÚ. Král se to jednoho dne dozvěděl a tak opět vymýšlel, jak lidi přelstít. Nakonec mu nezbylo nic než plané výhružky. Naštěstí pro poddané byl nový teplomet vymyslem nezávisle na tom jejich původním a tak se na něj nevstahoval patent královy výrobny, patent na obloukové vytápění. A tak všichni kromě krále žili štastně a pokud nezemřeli usmívají se dodnes.
PS: Njn, nějak jsem se rozepsal víc než sem chtěl, co už.
LO (neregistrovaný)
15. 11. 2007 21:56
Re: fakta
No to je pěkné. A proč to dělají výrobci aut, oděvů, bot, tiskáren, mobilů a řady dalších věcí? A proč mají do smrti jistý business firmy, kterým se podaří zákazníka trvale uvázat (výrobci toaletního papíru, žiletek, vložek, chleba - čehokoliv, co potřebujete opakovaně)? A už vám někdo řekl, že současné uživatelsky příjemné distro Linuxu je HW daleko náročnější, než uživatelské distro staré 10 let? Asi Linus prodává radiátory :)
15. 11. 2007 22:35
Re: fakta
Linux s Compizem běhá zcela plynule a bez problémů na Celeronu 500 s 256MB RAM a Rivou TNT2. Nějak si ale nedovedu představit, jak by na stejném železe běhaly Windows Vista i s vypnutým Aerem...
TNX (neregistrovaný)
16. 11. 2007 7:41
Re: jak vychcany google....
To je vtip? Powershell z linuxu .... o boze.
19. 11. 2007 12:32
Re: jak vychcany google....
jj, vetsina oss je akorat o tom, ze nejaka korporace potrebuje zlevnit vyvoj, ulovi par spravne indoktrinovanych nadsencu a necha je pracovat zadarmo. s kritikou google souhlasim, google je (alespon podle mych zdroju) fakt horsi. jenom zatim nemel dost casu, aby to ukazal dostatecne verejne (do medii se dostalo jen malo zprav).
btw, vsimnete si prvni reakce na vas prispevek (lefty). to je typicky priklad indoktrinovaneho cloveka.
btw, vsimnete si prvni reakce na vas prispevek (lefty). to je typicky priklad indoktrinovaneho cloveka.

