Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Kubuntu 10.10: opomíjený bratr Ubuntu

Jan Molnár aura:75
15. 10. 2010 0:18 Nový

Verze KDE a jiné nepřesnosti

celé vlákno

Kubuntu 10.10 není rozhodně hrdě postavené na KDE 4.5.2, už třeba proto, že používá 4.5.1 (na 4.5.2 se dá přejít pouze přidáním repozitáře kubuntu-ppa). Ani s tím provedením to není tak skvělé, obsahuje poměrně dost chyb, jak už je u Kubuntu zvykem. (Nechci ho tímto odsuzovat, sám ho rád používám, jen bych byl nerad, kdyby nějaký neznalý čtenář sáhl po Kubuntu a GNU/Linux ho na pěkně dlouhou dobu odradil...)

Jan Molnár aura:75
15. 10. 2010 0:41 Nový

Re: Verze KDE a jiné nepřesnosti

celé vlákno

Právě jsem si všiml, že v KDE 4.5.2 umí KMix nastavovat hlasitost pro každou aplikaci (alespoň co zrovna vydává nějaký zvuk).
Integraci s Ubuntu One dělal Harald Sitter (Apachelogger) v rámci Google Summer of Code a snad by se to mělo objevit časem i v repozitářích.

jirka
jirka (neregistrovaný) 81.0.223.---
18. 10. 2010 1:18 Nový

Re: Verze KDE a jiné nepřesnosti

celé vlákno
Adam Štrauch aura:99
15. 10. 2010 0:47 Nový

Re: Verze KDE a jiné nepřesnosti

celé vlákno

Máte pravdu, verzi opravím. Jediné co mi vyloženě nesedlo a chovalo se divně, byl rekonq a pak ta zmíněná instalace ovladačů NVIDIA. Zbytek prostředí se choval tak nějak podle očekávání, ale je možné, že jsem ho používal jinak než Vy.

Jan Molnár aura:75
15. 10. 2010 1:17 Nový

Re: Verze KDE a jiné nepřesnosti

celé vlákno

Dost často padá KPackageKit (naštěstí v nekritických okamžicích), Kopete má trochu problémy a hlavně hromada drobností všude možně... Vývojáři Kubuntu jsou zaměření spíše na nové vlastnosti, než testování. (To mi zatím vyhovuje, takže si nestěžuji.) Rekonq nepoužívám a Nvidií ovladače mám proprietární - ty se mi nainstalovaly hezky.
(Jinak by mi tykání vůbec nevadilo, jsme v podstatě stejně staří... :) )

dgfasdfasdf
dgfasdfasdf (neregistrovaný) 131.207.242.---
15. 10. 2010 1:23 Nový

Re: Verze KDE a jiné nepřesnosti

celé vlákno

(Jinak by mi tykání vůbec nevadilo, jsme v podstatě stejně staří... :) )

1) oba si pamatujete cerne uhli jako preslicky.
2) pasli jste spolu dinosaury.
3) delali jste spolu v linuxu, kdyz mel jeste 200KB kernel.

hahahahahahahaha :-)

Jan Molnár aura:75
15. 10. 2010 1:26 Nový

Re: Verze KDE a jiné nepřesnosti

celé vlákno

4) Oba jsme mladí kluci na vysoké škole, kterým donedávna každý bez ptaní tykal. (Ty ostatní možnosti jsou ale taky zajímavé.)

Adam Štrauch aura:99
15. 10. 2010 1:37 Nový

Re: Verze KDE a jiné nepřesnosti

celé vlákno

A já taky a mě se hezky nenainstalovaly :) KPackageKit je pro rychlou práci dost nevhodný, člověk by se uklikal, takže jsem ho spustil hlavně kvůli screenshotu. Místo Kopete používám Psi, tudíž odlišnosti by se našly. KDE je pro mě hlavně prostředí, některé jeho aplikace mi nesednou.

Já používám vykání téměř u všech diskusí na Rootu, protože v prvním půl roce mého působení, si na tom pár lidí zakládalo, ale jsem spíš toho názoru, že v linuxové komunitě by se nemělo vykat, stejně jako v jiných komunitách.

Michal Breškovec aura:90
15. 10. 2010 13:33 Nový

Re: Verze KDE a jiné nepřesnosti

celé vlákno

Ty drivery pro grafiku nešli ani přes "K menu --> Systém --> Additional Drivers"?

U nVidia grafik s tím v Kubuntu nebývá problém a většinou po prvním bootu sám nabízí instalaci proprietárních driverů. Kubuntu 10.10 jsem upgradoval z 10.04, tak nevím jistě, ale dřív to tak bylo, čili bych to rovněž očekával.

jbb
jbb (neregistrovaný) 81.90.252.---
13. 12. 2010 19:54 Nový

Re: Verze KDE a jiné nepřesnosti - tykání

celé vlákno

Tykejme si :-). Mel jsem schuzku s jednim o 2 generace starsim panem puvodem z Jordanska. Divil se, proc si u nas stale Vykáme - "Copak je u Vás tolik princů a princezen? My Vykáme pouze královské rodině" :-)

ZXcZXcZXC
ZXcZXcZXC (neregistrovaný) 131.207.242.---
15. 10. 2010 0:21 Nový

kubuntu vs. ubuntu+kde

celé vlákno

je rozdil v instalaci kubuntu proti ubuntu a pak pridani KDE?

ja funguju tak, ze mam rok KDE, pak se okouka a dalsi rok mam GNOME
a tak dokola. sem tam mezi tim si na chvilku pustim fvwm, windowmaker, abych
si pripomel pionyrske zacatky v linuxu :-)

Radim
Radim (neregistrovaný) ---.gate.cable.virginmedia.com
15. 10. 2010 7:50 Nový

Re: kubuntu vs. ubuntu+kde

celé vlákno

Rozdil v tom je, Ubuntu+Kde funguje lepe. Kdo neveri, at tam bezi :-)

Kazdopadne si spise pridejte kubuntu-desktop

benzin
benzin (neregistrovaný) ---.112.244.131.static.b2b.upcbusiness.cz
15. 10. 2010 17:17 Nový

Re: kubuntu vs. ubuntu+kde

celé vlákno

Akorat sezere vice pameti a pro nektere veci defaultne pouziva veci z Gnome, takze spousta veci neni v designu atd.

Ján Dráb aura:80
17. 10. 2010 18:37 Nový

Re: kubuntu vs. ubuntu+kde

celé vlákno

treba si ale dat pozor, opat sa objavil stary bug(mozno ani nebol fixnuty) kde pri pouziti gdm sa v kickoff menu nezobrazi moznost vypnut pc ale len odhlasit. osobne nemam velmi dobre skusenosti s pouzitim ubuntu a na to natiahnutym kubuntu-desktopom.

kamsal
kamsal (neregistrovaný) 78.108.145.---
15. 10. 2010 2:26 Nový

Hezci nez Gnome

celé vlákno

Predevcirem jsem si Kubuntu nainstaloval a musim rict, ze se mi libi mnohem vice, nez Ubuntu. Stejne tak ergonomie ovladani je intuitivnejsi u jednotlivych aplikaci - dulezite funkce jsou na tlacitcich, ne schovane v menu. 3D efekty, ktere jsou u Gnome potreba nastavovat v Compizu, jsou v KDE standardne. Uvidim, jak to bude se stabilitou, pokud Kubuntu uspeje, nejspis si ho necham jako hlavni system.

P.S. Omluvam se za nediakritiku, pisu z mobilu.

Milan
Milan (neregistrovaný) ---.ext.gts.cz
15. 10. 2010 7:37 Nový

Moje zkušenosti KUBUNTU

celé vlákno

Provozuji to na 2 PC, jedno v práci, druhé doma a na jednom NTB, přešel jsem na UBUNTU / KUBUNTU z Fedory, u RedHatu jsem byl od verze 6.2. Přechod z KDE 3.5 na 4.0 byl těžký, takže jsem odešel na GNOME, u verze KDE 4.2 jsem se zase vrátil.
V práci mám jak GNOME tak KDE, používám skoro výhradně KDE. Verze Kubuntu měním přes upgrade, měl jsem jeden jediný problém a ten si systém vyřešil postupně sám, ovšem přes Synaptic, ne přes KPackageKit..
Prostředí mám upravené podle sebe, mnohdy lidé nepoznají, co je to za OS, jestli Windows nebo Mac nebo Linux. Místy do toho přestávám vidět, něco se děje, něco se opravuje, začíná se to místy chovat jako Windows. Nevím, jestli je to špatně nebo dobře, ale pokud nemám problémy, pak to nechávám žít...

potkan
potkan (neregistrovaný) ---.chello.sk
15. 10. 2010 8:08 Nový

Aplikace pro KDE nepůsobí tak jednoduše ako GNOME aplikace

celé vlákno

"Aplikace pro KDE jsou o něco vyspělejší než pro GNOME (třeba K3b nebo Amarok), a nabízejí víc možností,"

No vidite, a ja som si myslel, ze to je prave vyhoda. Rovnako by som mohol tvrdit, ze KDE ani GNOME (myslite aj GTK aplikacie?) aplikacie neposkytuju tolko moznosti ako command line.

Vela moznosti neznamena hned dobry interface a vyspelost sa tym uz vobec nemeria. Nikedy je menej viac.

peter
peter (neregistrovaný) 158.195.24.---
15. 10. 2010 11:24 Nový

Re: Aplikace pro KDE nepůsobí tak jednoduše ako GNOME aplikace

celé vlákno

Ja len dodám:

"Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away."

hawran diskuse aura:60
15. 10. 2010 8:29 Nový

Tak ikona s Íčkem. Hmmmmm ....

celé vlákno

biq
biq (neregistrovaný) ---.antik.sk
15. 10. 2010 9:28 Nový

positive

celé vlákno

hodnotim 10.10 kubuntu pozitivne.

Po 2 mesacnom testovani OpenSuse 11.3 som preskocil naspat na k-ubuntu vlak a znova sa citim 'doma'.
Suse som skusal z viacerych dovodov:
* zo zvedavosti
* koli tomu ako sa zvykne pisat, ze pre KDE je to lepsia distribucia ako kubuntu
* aby som zistil ako je to s flamewars ohladom balickovacieho systemu medzi tymito dvomi distribuciami.

Zaver je taky, ze prave instalacia balickov ma v OpenSuse sklamala, na siroky vyber balikov v debian-based distribuciach proste nema, celkom dost balikov bolo treba doinstalovat nejak zboku (niesom lama, vzdy som checkol net ako tu-ktoru app na OpenSuse 11.3 nainstalovat). Co sa tyka samotneho KDE, tu jedina prednost Suse mi prisla v defaultnom nastaveni temy, inac mam pocit, ze KDE4 je uz na tom vcelku tak dobre, ze aj neupravena verzia v Kubuntu je v pohode.

benzin
benzin (neregistrovaný) ---.112.244.131.static.b2b.upcbusiness.cz
15. 10. 2010 17:20 Nový

Re: positive

celé vlákno

Tak co se mnozstvi balicku tyce, tak na tom je z asi nejlip gentoo (aspon co sem zatim vyzkousel za distribuce), jenom lotus jako ebuild pro neho neni ;-D (ale az budu mit cas mrknu se na to jak tam adoptovat ten z ubuntu).

biq
biq (neregistrovaný) 195.91.79.---
15. 10. 2010 18:36 Nový

Re: positive

celé vlákno

to je sice pekne, ale gentoo is dead (flame :-D )

xcvcx
xcvcx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
16. 10. 2010 11:07 Nový

Re: positive

celé vlákno

To, že si nepřečtete na rootu zprávičku o tom, že vyšla nová verze, ještě neznamená, že je mrtvé.

MuadDib
MuadDib (neregistrovaný) ---.95-103-43.t-com.sk
21. 10. 2010 4:54 Nový

Gentoo

celé vlákno

Nuž, kto raz skúsil spomedzi všetkých distribúcií aj Gentoo Linux, ten už k iným neprejde, nanajvýš tak k nejakým predkompilovaným distribúciám s portage, ako napr. Sabayon.

Dať si dokopy Gentoo Linux a nastaviť si ho možno trvá aj mesiac, keď budete zvažovať inštaláciu každého balíka a hrať sa s jeho nastaveniami, ale potom to stojí zato, budete ho poznať ako vlastné vrecko, no a keď si časom urobíte svoj prekryvný strom s nastaveniami kompilácie, tak si aj balíky budete môcť hravo ďalej upravovať, napríklad doplniť si do glibc funkcie ako strlcpy a strlcat, lebo to hovädo, čo má tú knižnicu udržiavať, sa správa ako úplný kokot a blokuje to...

Ale je pravdou, že Gentoo Linux (a jeho priame napodobneniny) je asi najmenej ekologickou distribúciou, ja napr. v priemere asi raz za 1-2 mesiace postupne prekompilovávam všetky balíčky...

root
root (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 10. 2010 17:50 Nový

Re: positive

celé vlákno

Velkou výhodou Opensuse oproti Ubuntu jsou buildservice repozitáře. Každý projekt má svůj repo, a ten se buildí pro 4 verze Opensuse současně. Na rozdíl od Ubuntu tak můžu používat klidně i před-minulou verzi systému s nejnovějším KDE, OpenOffice, Firefoxem atd...

Takže to co jste uvedl jako výhodu, lze považovat za velkou nevýhodu. Debian má 20 000 balíků v jediném repozitáři, ale tím to v podstatě končí. Software je obsolete, backports repozitáře jsou jen pro minimum věcí. Unstable a testing větve se rozpadají, protože balíčky občas přibývají a mizí. Vykradači Debianu jako Ubuntu v podstatě trpí úplně stejnými problémy.

Jo. A flamewars DPKG vs. RPM, případně APT vs. Zypper by byl velmi chutný :-)

biq
biq (neregistrovaný) 195.91.79.---
15. 10. 2010 18:32 Nový

Re: positive

celé vlákno

ked tak mrknem do historie web browsera, preco som sa v openSuse necitil ako doma (uznavam, ze som zvyknuty na buntu):

* zacalo to hladanim /etc/hostname
* pokracovalo s bojom s nefunkcnym package ecryptfs
* znechutil ma aj otravny system bell
* po instalacii virtualboxu nebol automaticky prekompilovany alebo insertovany vboxdrv (presne si uz nepamatam, vyriesil som a isiel dalej)..
* instalacia spravcu hesiel keepassx ma pri pohlade na web (ako ne-znalca buildservice) nepotesila, nemal som cas to skumat :
https://build.opensuse.org/package/repositories?package=keepassx&project=openSUSE%3A11.3%3AContrib ... v ubuntu dam do package managera 'keepass', dam hladat, kliknem na install a hotovo
* instalacia skype tiez neprebehla hladko

Netvrdim, ze v buntu ide vzdy vsetko bez p, len som chcel ilustrovat preco mi oSuse nesadlo

root
root (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 10. 2010 19:00 Nový

Re: positive

celé vlákno

Ono je tak těžké otevřít v prohlížeči:

http://software.opensuse.org/

napsat "keepassx" a najet myší na "nainstalovat jedním kliknutím"?

To by mě zajímalo jak jednoduše to dělá Ubuntu :-) To je přece totéž, jako když hledáte balíček na packages.debi­an.org, jen vám to ATP nenainstaluje s pomocí prohlížeče.

/etc/hostname? Ti zlí vývojáři opensuse vám ho schovali do /etc/HOSTNAME :-)

Pusobi to na me dojmem, jako kdyby jste chtel opensuse pouzivat jako debian, a kdyz to neslo, neni to pro vas. S timto pristupem ale nema smysl zkouset alternativy, protoze vam nebude vyhovovat nikdy nic. nic neni Debianovatejsi nez Debian. Pritom zrovna package-management ma opensuse o tridu vyse nez Debian/Ubuntu.

biq
biq (neregistrovaný) 195.91.79.---
15. 10. 2010 20:43 Nový

Re: positive

celé vlákno

ano, pisal som, ze som proste zvyknuty na buntu... ale problemy pri instalacii skype, virtualbox atd s tym nesuvisia.

Az budem mat chut sa hrabat v systeme, vratim sa spat ku gentoo :)

root
root (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 10. 2010 20:56 Nový

Re: positive

celé vlákno

Virtualbox jsem prave vyzkousel. Staci pridat uzivatele do "vboxusers", Coz je logicke. Jestli to Ubuntu povoli vsem, tak to tedy potez Windows :-(

biq
biq (neregistrovaný) 195.91.79.---
15. 10. 2010 21:15 Nový

Re: positive

celé vlákno

ok, mate posledne slovo

mkj
mkj (neregistrovaný) ---.mkj.cz
15. 10. 2010 9:56 Nový

GNOME versus KDE

celé vlákno

Dá se někde zjistit poměr zastoupení mezi těmito prostředími? Boj mezi zastánci je mnohdy nesmiřitelný ale kolik je to na body? Proč tlačí Canonical právě Gnome?
V baráku mám 2xubuntu, 1xkubuntu a 1xmythbuntu a zajímalo by mě, jak je to ve zbytku vesmíru.

Franta
Franta (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
15. 10. 2010 10:37 Nový

Re: GNOME versus KDE

celé vlákno

Videl jsem na ceskych portalech nejake ankety a Gnome melo zhruba 50 procent a KDE 30, ale to bylo KDE na dne, ted bude podle me rozdil mensi. Gnome tezi hlavne z Ubuntu, to dela hrozne moc. Canonical si vybral Gnome, protoze melo pravidelny vyvojovy cyklus.

Vladimír Drgoňa aura:82
15. 10. 2010 11:18 Nový

Re: GNOME versus KDE

celé vlákno

U mňa doma je to 3xKDE (2xKubuntu + FreeBSD), 1xUbuntu(netbook edition) a 1xnič(ubuntu server). Navyše v práci Kubuntu LTS (10.04).

mixal11 aura:65
16. 10. 2010 12:44 Nový

Re: GNOME versus KDE

celé vlákno

zaujimali by ma skusenosti KDE na linux vs bsd

martin473
martin473 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 10. 2010 22:06 Nový

Re: GNOME versus KDE

celé vlákno

Normálně ostatní distra.

w4rr10r
w4rr10r (neregistrovaný) 194.212.218.---
16. 10. 2010 9:29 Nový

Re: GNOME versus KDE

celé vlákno

GNOME má pravidelnější vývojový cyklus.

clovek1
clovek1 (neregistrovaný) ---.252.broadband5.iol.cz
4. 1. 2011 14:28 Nový

Re: GNOME versus KDE

celé vlákno

U mě doma to je 2x kukubntu 1x xfce a 1x dualboot kubuntu/winXP

Seesa
Seesa (neregistrovaný) 213.192.2.---
15. 10. 2010 11:24 Nový

Kubuntu vs Ubuntu

celé vlákno

Na notebooku manželky jsem měl donedávna nainstalováno Kubuntu, prostředí KDE mi připadá na pohled hezčí a pracovní plocha se dá lépe využít (plasmoidy). Velkým bonusem pro mne byla možnost přesunout panel na levou stranu obrazovky - zvětšil se tím vertikální prostor pro aplikace.
Hodně mi vadí velmi světlé a nekontrastní výchozí téma a neprovázanost Kubuntu s vývojem Ubuntu aplikací (Centrum Softwaru apod.) Nemyslím si že by to byla "killer feature", ale Canonical to vyvíjí s nějakým záměrem a KPackageKit mi na rozdíl od Synapticu připadal vysloveně uživatelsky nepřátelský (no flame, můj názor).
Nakonec jsem doinstaloval Ubuntu-Desktop a používal KDE s GTK aplikacemi.
Přechod na 10.10 jsem vyřešil instalací čistého Ubuntu a problém s přesunem panelu doleva jsem zatím vyřešil přes AvantWindowNa­vigator (mám dilema mezi AWN a Cairo, ještě nemám definitivu).
Manželka je zatím spokojená (moc nenadává). Já potřebuji aby měla stabilní a blbovzdorné prostření (na notebooku si 5ti letý syn pouští DVD). Tomuhle zatím lépe vyhovuje Gnome.

benzin
benzin (neregistrovaný) ---.112.244.131.static.b2b.upcbusiness.cz
15. 10. 2010 17:25 Nový

Re: Kubuntu vs Ubuntu

celé vlákno

Mno jako KPackageKit mi taky prijde narozdil od synaptecu uplne hrozny. Kdyz vyhledavam nejakuo aplikaci tak daleko radsi sahnu pro apt-cache search, nez abych o hledal v KPackageKit, protoze ten ukaze vsechny verze dane knihovny (takze nekdy i deset stejnych polozek) a az po kliknuti na ne clovek dostane informaci co to je vlastne za verzi. A taky nikde presne nevim jestli svitici spika znaman odinstlaovat nebo nainstalovat. Jestli krizek znamena ze tam ta aplikace neni, nebo ze ji muzu odebrat atd.
--
Btw. a hledat aplikaci podle jejiho zamereni ve stromove archytekture to uz snad vubec nejde. Jako fakt sem zatim nikdy neodhadl kam by tak mohla ta aplikace v tom stromu patrit.
--
Ale apt-cache search s grepem mi poskytuje vsechny informace, takze nemam zatim potrebu si instalovat synaptec

root
root (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 10. 2010 19:11 Nový

Re: Kubuntu vs Ubuntu

celé vlákno

packgekit neni urcen jako nahrada utilit pro spravu software a reseni zavislosti. Je to jednoducha nastavba pro jednoduche ukony.

Joskaa
Joskaa (neregistrovaný) ---.dragon.cz
15. 10. 2010 11:32 Nový

Začal jsem používat Kubuntu

celé vlákno

po několika letech s Gnome. Docela mě vyděsila vize gnome-shellu ve verzi 3 a budoucí ukončení podpory gnome-panelu.Vůbec toho nelituji. Kubuntu 10.04 a 10.10 je opravdu skvělé.

Marek
Marek (neregistrovaný) ---.211.broadband6.iol.cz
15. 10. 2010 12:08 Nový

Gnome a KDE

celé vlákno

Ja osobne pouzivam radsej KDE, mam radsej ich aplikace a cele prostredie mi sedi viac, preto mam na PC Kubuntu. Na notebooku som vsak uz historicky zvyknuty na Gnome (Ubuntu) pretoze sa mi to vzdy zdalo rychlejsie. Osobne mam problem ze v rovnakych verziach ubuntu a kubuntu sa mi rozne chovaju veci spojene s javou a zvukom a teda tie by mali byt nezavisle na providerovi grafickeho rozhrania. Napr pod Kubuntu mi nikdy nefungoval mikrofon (aspon sa mi ho nepodarilo nidky nastavit) pritom pod Ubuntu isiel uplne bez problemov od prvej instalacie. V Gnome sa mi nepochopitelne sekaju NetBeans uz od verze 6.7, v KDE snad raz v zivote.

martin473
martin473 (neregistrovaný) 78.102.80.---
15. 10. 2010 13:05 Nový

Kubuntu

celé vlákno

Pardon, ale tohle snad patří do časopisu Jak na počítač a na Roota, ale budiž.
Za poslední rok mám dojem, že zde neznají jiné distro než Ubuntu-popř.Kubuntu.
A poslední dotaz nejde mi do hlavy proč by měl být problém s grafikou NVidia,když na své stránce má Nvidia linuxové ovladače a konkrétně Ubuntu se ptá
zda-li nainstalovat propietární ovladače viz.Nvidia.

JS
JS (neregistrovaný) 208.232.182.---
15. 10. 2010 15:36 Nový

Re: Kubuntu

celé vlákno

Zda se, ze problem s NVidia ovladaci je jen pro nektere starsi graficke karty. Alespon to byl pri upgrade muj problem (nastesti tu mam jeste videokartu od ATI). Jak to chapu ja, tak NVidia v nove verzi driveru nepodporuje karty starsi nez asi 2 roky, a starsi verze ovladace si nerozumi s novou verzi Xorg.

martin473
martin473 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 10. 2010 22:05 Nový

Re: Kubuntu

celé vlákno

Děkuji tuto verzi Kubuntu nemám, ale zkusím live cd, mám GeForce 8600, tak mě zajímá uda-li pod Kubuntu/Ubuntu pojede v Open Suse od desítkové řady jde bez problémů.V Ubuntu -Karmic koala šla 8600 také tak nevím proč jí nerozchodit v Kubuntu.

Michal Breškovec aura:90
15. 10. 2010 15:54 Nový

Maverick a TrackPoint

celé vlákno

Na každé verzi Kubuntu jde krásně vidět, jak jde KDE dopředu. Bohužel po upgrade z 10.04 jsem narazil na zádrhel, který se mi zatím nedaří vyřešit. Nemůžu přimět TrackPoint aby skroloval pomocí prostředního tlačítka.

benzin
benzin (neregistrovaný) ---.112.244.131.static.b2b.upcbusiness.cz
15. 10. 2010 17:26 Nový

Re: Maverick a TrackPoint

celé vlákno

Mno tak pokud se to povede, tak bych chtel vedet jak na to. To sem zatim nikdy rozchozene nemel. Btw. by to asi mela byt vec halu, nebo udevu (nevim co se ted pouziva v X kach na kubuntu).

Vasek
Vasek (neregistrovaný) ---.bluetone.cz
15. 10. 2010 19:47 Nový

Re: Maverick a TrackPoint

celé vlákno

Kdyz uz jsme u tech tlacitek - scrollovani s trackpointem mi taky nikdy neslo.
Bohuzel ale v novem ubuntu mi prestalo na notebooku fungovat prostredni tlacitko (v predchozich verzich bez problemu, normalni mys take bez problemu). Netusite nekdo, co s tim?

thomas87
thomas87 (neregistrovaný) ---.freepoint.cz
15. 10. 2010 19:42 Nový

Re: Maverick a TrackPoint

celé vlákno

Trackpoint v Kubuntu 10.04 se mi podařilo rozjet diky této stránce
http://psung.blogspot.com/2010/04/thinkpad-trackpoint-scrolling-in-ubuntu.html

Pro 10.10 funguje programek gpointing-device-setting
http://psung.blogspot.com/2010/09/thinkpad-trackpoint-scrolling-in-ubuntu.html

Bohužel po novém naběhnutí počitace trackpoint přeslat jít. Možna budete mít více štěstí.

Michal Breškovec aura:90
15. 10. 2010 20:01 Nový

Re: Maverick a TrackPoint

celé vlákno

V 10.04 to bylo v pohodě, ale v 10.10 stejný postup nefunguje. Utilita gpointing-device-setting sice vypadá dobře, ale nastavení funguje jen do restartu, nebo uspání notebooku, pak je to zase v háji a nedá se s tím nic dělat.

fratello
fratello (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 11. 2010 12:55 Nový

Re: Maverick a TrackPoint

celé vlákno

Mel jsem stejne problemy. gpointing-device-driver po prvnim restartu na mem SL510 nefungoval a tak jsem ho odstranil. A tak se mi to nakonec podarilo podle dvou navodu ale mozna bude stacit prvni a nebo risknout jenom ten posledni zpusob:

- v Kate jsem napsal nastaveni track pointu:

Section "InputClass"
Identifier "Trackpoint Wheel Emulation"
MatchProduct "TrackPoint"
MatchDevicePath "/dev/input/event*"
Driver "evdev"
Option "EmulateWheel" "true"
Option "EmulateWheel­Button" "2"
Option "Emulate3Buttons" "false"
Option "XAxisMapping" "6 7"
Option "YAxisMapping" "4 5"
EndSection

- soubor pojmenovat jako: 20-thinkpad.conf a vlozit do /usr/share/X11/xor­g.conf.d/

- pak se ma restarovat a melo by to fungovat. Me to nefungovalo.

- tak jsem podle jineho navodu v terminalu napsal:

sudo gedit /usr/share/X11/xor­g.conf.d/20-thinkpad.conf

- otevrelo se mi to prazdne- nevim proc, tak jsem tam vlozil to nastaveni ulozil,restartoval jsem a bezi to.

- mozna by se to dalo udelat cele takto:

sudo gedit /usr/share/X11/xor­g.conf.d/20-thinkpad.conf

vlozit tam to nastaveni, ulozit, restartovat.

Nevim proc to poprve nefungovalo a proc az podruhe, kazdopadne jsem rad ze to funguje.

Michal Breškovec aura:90
10. 11. 2010 13:17 Nový

Re: Maverick a TrackPoint

celé vlákno

Už jsem to před nějakou dobou dával na ThinkWiki zde. Pro Ubuntu 10.04 fungoval stejný postup, ale se změnou v X serveru došlo i ke změně umístění konfiguračních souborů, takže u 10.04 je 20-thinkpad.conf umístěn v /usr/lib/X11/xor­g.conf.d/, zatím co u 10.10 je to teď v /usr/share/X11/xor­g.conf.d/. Čili, ať žije chaos.

nomono
nomono (neregistrovaný) ---.202.broadband6.iol.cz
15. 10. 2010 19:38 Nový

Tray icons z Ubuntu??

celé vlákno

Pokud se při vývoji KDE inspirují Ubuntu, pak tedy potěš koště. Jako pravděpodobnější verzi bych vzal chybu v článku - černobíle ikony v trayi jsou totiž obecně novinkou v KDE 4.5. Tím nechci tvrdit, že je to dobrá změna...

blizzboz
blizzboz (neregistrovaný) ---.95-103-159.t-com.sk
15. 10. 2010 20:14 Nový

KDE FUJ!

celé vlákno

včera som vyskúšal kubuntu, je obdivuhodné ako niekto môže vytvoriť niečo tak škaredé a nepoužiteľné, niekto asi zaspal v roku 1995 keď boli v móde farebné prechody a kryštálové buttony. po dvoch hodinách skúšania som sa ho snažil odinštalovať cez apt-get ale nedalo sa tie hnusné programy ostali v systéme tak som preinštaloval ubuntu a žiadna KDE aplikácia sa do môjho systému už nikdy nedostane!!!

xhc
xhc (neregistrovaný) ---.78-99-233.t-com.sk
15. 10. 2010 23:30 Nový

Re: KDE FUJ!

celé vlákno

ak ti vzhlad KDE4 pripomína roky 90.-te, tak s gnome si pračlovek .. tolko o tom

blizzboz
blizzboz (neregistrovaný) ---.95-103-159.t-com.sk
16. 10. 2010 3:33 Nový

Re: KDE FUJ!

celé vlákno

naopak gnome má čistý minimalistický a veľmi moderný design dnes sa design stavia hlavne na jednoduchosti a kvalitnej typografii: http://www.abclinuxu.cz/images/screenshots/2/3/164532-maverick-meerkat-rc-64997.png zato kde to je omalovánka pre deti.

xhc
xhc (neregistrovaný) ---.95-102-190.t-com.sk
17. 10. 2010 5:48 Nový

Re: KDE FUJ!

celé vlákno

minimalisticky súhlasim, moderny nie, jednoduchost áno ... ja si nemozem pomoct ale ked vidim gnome ja hádžem šable ... strašne sa mi to hnusí, Kde je omalovavanka suhlasim a dakujem bohu ze popri gnome existuje Káčko .. s gnome som robil vyse roka a to len preto lebo som este nevedel ze mame Kde ..okamzite som presiel natrvalo... a nielen vzhlad ma hned pochytil ale moznost konfigurovatelnosti cohokolvek co mi napadne, kdezto u gnome je to tak osekane ako keby som si pripadal v nejakej sekte . hen toto nepotrebujete, s tymto sa nemusite zaoberat, toto netreba rozsirovat... a ikony? boze ja nechapem komu sa mozu take otrasne veci pačiť (vztahujem to na komplet vsetko co je typicky gnome + moznosti nastavenia a komfortu)... moj nazor

blizzboz
blizzboz (neregistrovaný) ---.178-40-87.t-com.sk
17. 10. 2010 16:05 Nový

Re: KDE FUJ!

celé vlákno

určite je modernejší ako KDE, preštuduj si súčasné módne trendy v oblasti designu, všetko sa stavia na jednoduchosti a prehľadnosti, čím menej farieb, graientov a priehľadných plôch tým lepšie. KDE a Mac OS X proste zaspali v 90tych rokoch.

xhc
xhc (neregistrovaný) ---.95-102-190.t-com.sk
17. 10. 2010 20:34 Nový

Re: KDE FUJ!

celé vlákno

ok.. na slove modernejsi "nesejde", pre niekho je to ono, pre druheho zase hen to ... KDE nepouzivam preto, ze je modernejsi alebo nemodernejsi pre niekoho ineho.. za svojim nazorom vyssie si stojim a handrkovat sa co je modernejsie, tak soráč táto diskusia nie o tom ;)

marwyn
marwyn (neregistrovaný) ---.cscworld.cz
17. 10. 2010 22:31 Nový

Re: KDE FUJ!

celé vlákno

Jo, zřejmě proto je na tom screenshotu v jednom okně 5 fontů. Fakt minimalismus, hehe. Já prdím na pseudomoderní trendy v designu, mně se z gnome dělá taky na blití.

JerzyV
JerzyV (neregistrovaný) 88.208.93.---
31. 10. 2010 15:56 Nový

Re: KDE FUJ!

celé vlákno

MacOS X že zaspal v 90. letech? No to je slovo "odborníka"

pepíček
pepíček (neregistrovaný) ---.sun.com
18. 10. 2010 10:52 Nový

Re: KDE FUJ!

celé vlákno

A proto je OS X pořád na vzestupu. Hm :-)

blizzboz
blizzboz (neregistrovaný) ---.95-103-80.t-com.sk
18. 10. 2010 17:57 Nový

Re: KDE FUJ!

celé vlákno

OS X stagnuje už cca 15 rokov majú 4 - 5% podiel na trhu.

JerzyV
JerzyV (neregistrovaný) 88.208.93.---
31. 10. 2010 16:02 Nový

Re: KDE FUJ!

celé vlákno

v Americe 20%

Ge Bu aura:95
15. 10. 2010 21:02 Nový

Dlouhe odezvy instalatoru

celé vlákno

V předchozích dvou verzích Kubuntu jsem se na svých několika strojích setkal s tím, že grafický instalátor měl šíleně pomalé odezvy - klik a další okno za minutku / dvě. Jak to vypadá nyní?

drs
drs (neregistrovaný) ---.michelangelotowers.co.za
15. 10. 2010 22:17 Nový

Ted by to chtelo jeste dlouhodobejsi test

celé vlákno

Dost dlouho jsem na laptopu jel na Kubuntu 8.04, kde jsem sice musel nejake veci rozchodit, ale pak to jelo v pohode. Vzhledem k zastaralosti aplikaci jsem pak presel na Debian Lenny, ktery jako posledni mel KDE3. KDE4 do verze 4.4 bylo funkcne mizerne.
Pak jsem udelal osudovou chybu, kdy jsem si rekl, ze vyzkousim Kubuntu 10.04, protoze uz by to melo byt stabilni.
Pravda je takova, ze polovina veci pada a cast nefunguje vubec. Hodne mi to pripomina doby Win98.

Nejhorsi paskvily jsou:
Kontact+Korganizer - Kontact obcas pri startu spadne, Korganizer vriska o nefunkcni databazi a nejde vubec
Knetwork manager - vytrvale pada, obzvlast pri pokusu pouzit VPN
Kbluetooth - neumi temer nic co jeho predchudce v KDE3 davno umel
3D desktop - nesnasi se s Firefoxem, pada kdyz Firefox natahuje delsi historii
hibernace - nefunguje vubec a nejde za ziveho boha rozchodit. Uspani funguje, ale obcas se pocitac probudi s nefunkcni siti a diskem pomalym jak snek

Tohle vsechno mi v 8.04 a Debianu fungovalo krasne a ja vul to zrusil. Opravdu netusim jaky ma smysl uverejnovat alpha a beta verze a tvarit se, ze jsou super. Nevim jeste jak vypada 10.10, ale po predchozich zkusenostech se toho obavam.

Otas
Otas (neregistrovaný) ---.anetliberec.cz
16. 10. 2010 0:21 Nový

Kubuntu a GRUB

celé vlákno

Zdravím, jsem téměř začátečník s linuxem. Mám na PC instalovaný WinXP na jednom disku, na další jsem si před nedávnem instaloval xubuntu a to mi vytvořilo bootloader s možnostmi výběru OS. Po nainstalování Kubuntu na stejný disk co mám xubuntu (rozdělení disku a instalace proběhla v pohodě) jsem restartoval (dle návodu), ale ouha, Kubuntu se nikde v bootloaderu či Grubu neobjevilo. Potřebuji radu, jak ho tam nějak jednoduše dostat, nebo jestli smazat xubuntu zformátovat disk a znovu instalovat Kubuntu? Líbí se mi dost a rád bych se s ním víc seznámil a pohrál si :o) Díky za každu radu!

w4rr10r
w4rr10r (neregistrovaný) 194.212.218.---
16. 10. 2010 9:33 Nový

Re: Kubuntu a GRUB

celé vlákno

Doporučuji omrknout v repozitářích program KGrubCosi -- je to klikátko pro nastavení GRUBu (bootloaderu).

Otas
Otas (neregistrovaný) ---.anetliberec.cz
16. 10. 2010 11:28 Nový

Re: Kubuntu a GRUB

celé vlákno

Podařilo se mi po startu najít v Grubu "aktualizovat Grub" a už to našlo a funguje. No akorát, když to porovnám s xubuntu, tak se Kubuntu nějak divně vleče. Animace jdou spíš skokově než když to běželo z CD.

martin
martin (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
16. 10. 2010 1:55 Nový

Kubuntu

celé vlákno

Psal jsem zde už o grafice, teď, ale jinak původně jsem chtěl stáhnout Kubuntu live cd. Nakonec jsem se podíval na italský Sabayon a pokud bych měl nový disk anebo dost místa na zálohu určitě bych nepouštěl Sabayon jenom z cd mechaniky.
Po hodině jsem se do systému zamiloval. Hudba , sluchátka,peri­férie,grafika všechno šlape jako hodinky jen o dost rychleji.

Wolwino
Wolwino (neregistrovaný) ---.208.broadband13.iol.cz
16. 10. 2010 11:39 Nový

Kubuntu 10.10

celé vlákno

Ke Kubuntu jsem se dostal přes Ubuntu. Gnome mi nepřišlo zrovna ideální pro můj způsob práce, všechno tam člověk musel doinstalovat - třeba gesta myši - takže jsem G odjinstaloval a nainstaloval KDE... Na KDE jsem začínal a minimálně do KDE 5 u něho zase taky vydržím :) Víz video mého desktopu: http://www.youtube.com/watch?v=0W6AjUGm6Nk

mixal11 aura:65
16. 10. 2010 13:38 Nový

Re: Kubuntu 10.10

celé vlákno

pekne video, pre mna ktory pouziva linux iba prilezitostne (zvykol som si napr na upravy textu s awk a ostatnymi prikami :) ) je video inspirujuce a ukazujuce kam az sa dostal linux desktop.

trl
trl (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
16. 10. 2010 13:56 Nový

Re: Kubuntu 10.10

celé vlákno

KDE 4.6 :D V kterym časovym pásmu žiješ?

bambas
bambas (neregistrovaný) ---.dcit.cz
18. 10. 2010 13:12 Nový

Re: Kubuntu 10.10

celé vlákno

Ty M$ Office a Photoshop CS 4 spoustis pod wine? Popripade jak? Ten Photoshop by me zajimal asi nejvic, mohu te nejak kontaktovat mejlem?

bull
bull (neregistrovaný) 2a01:490:11:----:----:----:----:----
18. 10. 2010 22:02 Nový

Re: Kubuntu 10.10

celé vlákno
bull
bull (neregistrovaný) 2a01:490:11:----:----:----:----:----
18. 10. 2010 21:54 Nový

Re: Kubuntu 10.10

celé vlákno
Watz
Watz (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
16. 10. 2010 11:51 Nový

Vsechny *BUNTU stoji za hov

celé vlákno

Musel jsem to rici takto natvrdo, bohuzel, ale tohle distro je opravdu jen na hrani. Meritkem budiz ostatni distribuce.

Cubky
Cubky (neregistrovaný) 81.200.55.---
17. 10. 2010 10:20 Nový

Re: Vsechny *BUNTU stoji za hov

celé vlákno

*buntu jsou Windowsy v prestrojeni. :)

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.55.broadband12.iol.cz
16. 10. 2010 23:57 Nový

Re: Kubuntu 10.10: opomíjený bratr Ubuntu

celé vlákno

Instalaci Kubuntu 10.10 už jsem chtěl vzdát, pořád mi padala, ale nakonec jsem zjistil, že to dělá zaškrtnutá instalace aktualizací při instalaci, ta vždy nějak havarovala. Bez toho proběhla instalace ok a systém se zaktualizoval následně.
Nutno říct, že jsem s Kubuntu 10.10 zatím hodně spokojen, běhá výborně a nové písmo se velice povedlo (je to poprvé po letech, co se mi zobrazení písma v linuxu líbí stejně (možná i víc) jako na windows). Ačkoliv jsem Ubuntu nikdy moc nemusel a Kubuntu bývalo nedotažené, tak tuhle verzi doporučuji minimálně k vyzkoušení LiveCD nebo instalaci do virtuálky, stojí za to.

awm1
awm1 (neregistrovaný) 80.250.4.---
17. 10. 2010 14:48 Nový

Mne třeba nefunguje CPU scaling.

celé vlákno

Instalace Kubuntu 10.10 proběhla na mém Asusu X61Sl až na trable s nastavováním ACPI bez větších problémů, avšak nechápu, proč v KDE 4.5.1 není ve Správci napájení žádné nastavení frekvence CPU, resp. alespoň nastavení režimů přepínání frekvencí jader CPU (Conservative, Ondemand, etc.). Když zaškrtnu Povolit systémovou úsporu energie, běží procesor vesele dál plnou frekvencí, i když je vytížen z pár procent.

Nejhorší na tom je, že ani v repozitáři žádná vhodná nastavovací utilita pro KDE není, cpufreq-utils nepomáhají a jediný plasmoidí widget k nastavení frekvence CPU, který jsem našel, samozřejmě nefunguje. Ach jo.

(K)Ubuntu
(K)Ubuntu (neregistrovaný) ---.static.nextra.sk
17. 10. 2010 22:35 Nový

(K)Ubuntu

celé vlákno

Presiel som z Ubuntu 10.4 LTS na Kubuntu 10.10, pretoze som chcel vyskusat nove KDE. A to bola chyba. Nejde ani tak o to, ze som zmenil Gnome za KDE, ale ubuntu ma uz vazne sklamalo. Kazdou aktualizaciou sa nieco pokazi. Som pri ubuntu od verzie 6.06 a este ziadny upgrade nebol bez problemov. Teraz pre zmenu skusam openSuse, uvidim ako si s nim poradim. Ani tu to nebolo lahke, ATI ovladace 10.9 maju nejaku chybu, ale tu istu chybu som riesil aj na Ubuntu 10.4., no podarilo sa mi to vyriesit. Dam tomu cas, ak to nepojde, je tu viac distribucii, ktore este mozem vyskusat. Jedno viem isto, ak by som sa mal vratit k tak Ubuntu to uz nebude, vidim to na Debian.

pepíček
pepíček (neregistrovaný) ---.sun.com
18. 10. 2010 11:01 Nový

Re: (K)Ubuntu

celé vlákno

No já jsem zkoušel různé distribuce.... Redhat, Mandrivu, Debian, Ubuntu, Gentoo, Ubuntu...a pak jsem zkusil MacOS. Teď opět zkouším Kubuntu, ale vrátim se k Macu. V linuxu mi vadí nedotaženost. Pěkné věci, ale jsou případy, kdy něco nefunguje, například sleep v 1 z 5ti případů havaruje. Ten systém prostě funguje tak, jak bych byl rád, aby někdy fungoval linux....

rs
rs (neregistrovaný) ---.178-41-21.t-com.sk
18. 10. 2010 15:33 Nový

reconq

celé vlákno

Neviem co su zac tieto prehliadace KDE ale vo konkretne reconq nie je schopny ani pri pouziti uzavretych ani pri slobodnych ovladacoch garfiky normalne scrollovat stranky. Mam grafiku NVIDIA, vsetky programy aj hry funguju dobre len "predvoleny" prehliadac sa neda pouzivat. Nechapem naco taku nedorobenu trapnost dali do KDE.

anonymous :)
anonymous :) (neregistrovaný) 188.123.104.---
31. 10. 2010 9:10 Nový

Re: Kubuntu 10.10: opomíjený bratr Ubuntu

celé vlákno

Na linuxe som velmi kratko (len CCA 1 rok), zhodou okolnosti od zaciatku na kubuntu, ale tento clanok bol dovodom preco som skusil Ubuntu, proste podla clanku ma nove kubuntu nicim nenadchlo, a skor mi to prislo akoby to napisal niekto len preto, aby daky clanok bol.

Preto prosim, aby clanky o Kubuntu nepisal nikto kto nepouziva dlhodobejsie KDE, potom to je clanok s nulovou informacnou hodnotou:) a kludne by som taky napsial aj ja o hociktorej inej distribucii :)

Samozrejme po dni s Ubuntu som presiel spat na moje oblubene Kubuntu :)

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem