Hlavní navigace

Názory k článku
Linux Mint 13 „Maya“: Ubuntu s příchutí skořice

titanik
titanik (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
28. 5. 2012 6:16 Nový

nevyuzity prostor na DVD

celé vlákno

nevyuzity prostor na DVD?, uz delsi dobu mame flashdisky a desku co neumi boot z USB by dneska clovek pohledal, autor ma asi nejake nostalgicke sny :)

stilett
stilett (neregistrovaný) ---.12.sdl.core.ttnet.cz
28. 5. 2012 6:53 Nový

Re: nevyuzity prostor na DVD

celé vlákno

Nehledě na to, že by bylo potřeba stahovat 4GB obraz, což by se každému taky nelíbilo.

Karlos
Karlos (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 5. 2012 7:40 Nový

Re: nevyuzity prostor na DVD

celé vlákno

Já bych to dal do plusů. Mám pro tyto účely postarší gigovku a některé předešlé verze se mi tam nevešly.

Simi
Simi (neregistrovaný) ---.redhat.com
28. 5. 2012 8:58 Nový

Re: nevyuzity prostor na DVD

celé vlákno

Naprosto souhlasim, proc zbytecne stahovat 4GB balastu ze ktereho temer nic nevyuziji. Takhle si nainstalim zakladni system s nejdulezitejsimy programy a to co potrebuju si jednoduse doinstaluju.

ravensun aura:80
28. 5. 2012 11:49 Nový

Re: nevyuzity prostor na DVD

celé vlákno

Souhlasím, preferuji LiveCD (700MB) s tím, že ostatní si doinstaluji. Nebývá to moc programů navíc a kodeky si přehrávač (totem nebo Rhytmbox atd) najdou sami.
A co se týče té desky, která neumí boot z USB, tak bohůžel zrovna můj NTB takovou má.

Solitary aura:90
28. 5. 2012 14:03 Nový

Re: nevyuzity prostor na DVD

celé vlákno

O jaky notebook jde?

xTrip
xTrip (neregistrovaný) 78.108.101.---
28. 5. 2012 8:38 Nový

Mint

Díky za recenzi. Osobně jsem z Ubuntu utekl k Mintu, ale nakonec jsem zvolil Linux Mint založený přímo na Debianu. Používám teda xfce, protože to je na slabším stroji, ale kdybych zvolil Gnome tak v tom skoro žádný rozdíl není, že? Kromě zdrojů, odkud se stahuje software o žádném nevím :-)

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
28. 5. 2012 9:16 Nový

Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

Já teď mám Gnome 3.4.1 a musím konstatovat, že k dvojkové řadě bych se už nechtěl vrátit. Ano, musel jsem si zvyknout na určité odlišnosti. Ale ty odlišnosti jsou naprosto luxusní. Takže si člověk hned zvykne. Gnome 3x se skvěle ovládá jak klávesnicí, tak myší. Lišta dole je zbytečná a nepotřebná, jen by zabírala místo. Takže v úpravě Mintu nevidím nic moc kladného. Ano, mají hezké obrázky, ale snaha odlišit se za každou cenu v nějakém cinamonu .... chudák ten, kdo se dostane k jiné distribuci, či napak, kdo se dostane k Mintu ze cinamonem. Mint mi začíná připomínat, že se přibližuje ke kolejím, kdy značná část utekla od Ubuntu právě k Mintu, naštěstí pro Mint mají tolik verzí, že si každý vybere. Mne by spíše, než omalovánky zajímalo, nakolik je čistá jeho struktura v textovém režimu. Jak se liší od ostatních distribucí, nakolik je totožná ze strukturou Mintu na bázi Debianu atp. Jestli se udržuje struktura Debianu a Ubuntu, nebo překopávají věci k obrazu svému. Jestli jedou standardy, či je v něčem porušují atd., atd. Tohle je prostě další katalogová a screenshotová upoutávka mezi hlavním programem.

Milan Juřík
Milan Juřík (neregistrovaný) 176.67.224.---
28. 5. 2012 9:57 Nový

Re: Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

Pro vás možná přežitek, pro mne zásadní věc. Snažil jsem se užívat Gnome3 a opravdu ne. Hrůzně odlišné prostředí, nevýhodné pro můj styl práce. Nesmyslný způsob správy pracovních ploch, nepraktické chování "menu", minimální možnosti konfigurace (ne, hračky v podobě rozšíření shellu se prostě nedají zdaleka používat do úrovně původních možností, chybí spousta funkcí, nemálo z nich se jen snaží napodobit původní chování, i když často hodně neuměle). Prozatím to řeším v podobně "classic" stylu, ale sám po cca 15 letech zvažuju změnu od Debianu k Mintu. Těžko totiž budu vysvětlovat dalším uživatelům "cool" vlastnosti, které mi samému nepříjdou cool, a pro ně budou naprosto cizí.

Cinnamon není o snaze se odlišit, ale o snaze zachovat použitelnost.

Doufám, že Gnome 3 (a Unity také) se stanou v dlouhodobém horizontu jen uchylkou, živenou umatlanými tablety, pro efektivní práci velmi nevhodnou.

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
28. 5. 2012 10:19 Nový

Re: Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

Mne efektivita práce v Gnome3 vzrostla, takže to rozhodně za úchylku nepovažuji. A pro ty, co jim to nesedí je XFCE. A nemusíte utíkad od Debianu! Nevidím důvod pokoušet se nové prostředí obout do starého kabátu, v tom nějak postrádám smysl.

Milan Juřík
Milan Juřík (neregistrovaný) 176.67.224.---
28. 5. 2012 11:10 Nový

Re: Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

Oslavované XFCE jsem zkoušel, ale nevidím důvod, proč se vrátit do dob 10 let zpět z pohledu stability a usability. A to jsem se podílel na udržování a vylepšování Solaris podpory v XFCE. Ne, není dostatečnou náhradou za Gnome 2. Takže z mého pohledu po tom, co vyjde nová verze Debianu, budu zvažovat, kam některé desktopy zmigruju.

Nejde o starý kabát, jde o pohodlný a příjemný kabát. A pokud nový, frikulínovský mi nesedí, nebudu se snažit jej přebarvovat a jemně ohýbat, ale minimálně jej přešiju. Nebo jej vůbec nepoužiju a kouknu se po jiném, který mi bude sedět podobně jako ten starý. Navíc, pokud můj šatník používá nějaký styl oblékání, tak všechny kabáty v něm se musí nějak hodit ke zbytku oblečení, ne?

Neberu vám vaše nadšení z Gnome 3, ale chtělo by se to podívat na to, co vám přineslo a zda to není třeba o tom, že jste teprve objevil některou funkcionalitu, která vám dříve byla skryta. A nebo vám prostě jiný styl ovládání sedí více než někomu jinému. Každý jsme jiný :-)

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
28. 5. 2012 13:00 Nový

Re: Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

XFCE není ve standartu použitelné, člověk si ho musí nastavit k obrazu svému, ale to je u všech desktopů a to včetně Gnome 2x ... XFCE je rozhodně o dost rychlejší, než Gnome 2x. Ostatně i Gnome 3x je s rychlostí na tom podstatně lépe. Takže Gnome 3x mi přineslo mnohem rychlejší odezvu, pro mne lépe promyšlené a takřka do detailů promkané ovládání na klávesnici a to aniž by utrpělo ovládání myší. Jednoduché přepínání úloh a ploch. Ano i gnome 3 má své mouchy. Jednou z nich je konfigurace. Ta je rozlezlá v mnoha GUI aplikacích a co nastavit nelze, tak je v různých souborech. Další plus je jednoduchý a přehledný seznam aplikací. Pravda u ručního spouštění (ALT+F2) chybí našeptávač. Ale i to asi půjde nějak doladit, nicméně by to mělo být v základu. Navíc i MATE se možná časem doladí a bude na úrovni Gnome 2x, tedy pokud bude dostatečný zájem. Já osobně bych se už nevracel, koncept Gnome 3x mi sedí mnohem lépe, než KDE, Gnome 2x, Unity, Mate, Cinamon, XFCE. Ale chápu, že to není pro každého. Já jsem se jen pozastavil nad tím,proč do nového desktopu se snaží protlačit staré věci? Proč ta snaha z Gnome 3x udělat Gnome 2x, když je tu Mate a XFCE ... to mají tolik volných prostředků?

Milan Juřík
Milan Juřík (neregistrovaný) 176.67.224.---
28. 5. 2012 16:49 Nový

Re: Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

Já na ovládání GUI klávesové zkratky nepoužívám. Odmítám si pamatovat hromadu informací, které lze udělat snadno, intuitivně a s minimálním časovým dopadem a jsou specifické pro konkrétní prostředí. A v tom je jeden ze zádrhelů Gnome 3 - ovládání myší utrpělo. Menu bylo zprzněno, přepínač pracovních ploch je hůře dostupný (a zrovna v jeho případě právě i ovládání klávesovými zkratkami upadlo z mého pohledu). A odezva na mém testovacím systému je lepší i v "klasickém" stylu Gnome 3, tj. bez shellu, o Gnome 2 ani nemluvě.

Gnome 2 v defaultu naopak hodně dobře vyhovuje, speciálně, když ho užívám dobrých 8-9 let stále stejně a hodně připomíná systém, který užívám 20 let. Což se o Gnome 3 nedá říci. XFCE se asi dá doladit, ale já nechci trávit čas laděním rozhraní. Můžu ho trávit jinak, pro mne produktivněji.

MATE může být zajimavá snaha, bohužel prostředí neexistuje samo pro sebe, musí v něm existovat dobře i aplikace. A ty směřují k větší integraci do Gnome 3 a tam je Cinnamon naopak možným řešením.

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
28. 5. 2012 19:55 Nový

Re: Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

No jo, to už je potom neochota učit se novým věcem a jejich automatické zavrhnutí. Teď už chápu i snahu cinamonu zbrzdit efektivní systém X let starým přežitkem.

Jinak to s těmy aplikacemi je pěkná hloupost, každou aplikaci pustíte v každém prostředí a v různích distribucích. Nikdo se nepokouší tuto vlastnost odbourat. Jediné, co je možné, že daná aplikace bude v tom či onom prostředí lépe zaintegrována.

Nicméně pro lidi, co neradi mění zvyklosti a jen používají systém tak, jak je jim předhozen, bez jakéhokoliv těžkého nastavování není asi linux nejvhodnější. Toto je specifické pro Jablíčkáře. Linux má právě onu výhodu, že každý může stejnou věc udělat po svém.

Milan Jurik
Milan Jurik (neregistrovaný) 176.67.224.---
29. 5. 2012 10:35 Nový

Re: Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

Prosím, nedělejte za mě shnilého zaostalce :-) Nezavrhuju automaticky, vyvinul jsem dostatečně dlouhou snahu přijít Gnome 3 na chuť, intenzivně jsem jej užíval několik týdnů pracovně, snažil se jej různě vylepšovat, a opravdu jsem nenašel nic, co by mi přidalo na efektivitě, naopak mne brzdily přímo základy shellu. To, že se odmítám učit hromady klávesových zkratek vyplývá z toho, že asi na rozdíl od vás, užívám spoustu různých systémů, prostředí a aplikací. Ne vždy proto, že bych chtěl. A tak mne zajímají pouze ty zkratky, které jsou široce rozšířeny. Nepotřebuji exhibovat s tím, že "umím stovky zkratek pro vi a emacs".

S těmi aplikacemi to není žádná hloupost. Ano, můžu pouštět Epiphany ve fvwm, tak jako můžu pouštět konqueror v Gnome shellu. Ale bude to slátanina, vytratí se provázanost, kterou vy jste asi nějak dosud nezaznamenal. A ta provázanost mi osobně k efektivitě práce přispívá.

Nevím, jak dlouho vy užíváte Linux, já už nějaký ten pátek a dost jsem v něm zažil, prožil hodně změn, tak mi nenaznačujte, že mám táhnout a nezdržovat, nejlépe směrem k Mac OS X (jemuž vůbec neholduji, dokonce z podobných důvodů jako u Gnome 3, což bude asi souviset s tím, že tam Gnome 3 některé vlastnosti převzalo, i když často špatně) ;-)

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
29. 5. 2012 18:23 Nový

Re: Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

A jakým způsobem jste onu snahu vyvinul? Nainstaloval a z kusil používat, nebo jste se mrknul i na nějaké howto, jak co jde udělat v systému? Pokud jste se i na nějaké podíval, chybí mi odkaz, odkud jste čerpal? S jakou verzí Gnome jste pracoval? Ono ne vždycky ta první je vychytaná. Kolikrát je nutné se podívat, jak se co dělá (někdy i opakovaně), protože člověk by danou fintu hledal třeba rok.

Klávesové zkratky. Myslíte, že jsem nějaký sado maso? Že znám všechny klávesové zkratky? Hloupost. Znám jen ty, které jsou v systémech shodné + ty, které si definuji sám. Takže to není žádné velké množství. Nicméně to efektivitě práce přidává.

Když už jste zmínil ono FVWM i když bych Vás spíše typoval na IceWM. Tak záleží na skladbě programů. Provázanost mezi nimi lze vždy zařídit, na oko nemusíte ani poznat, že je to "slátanina". Nicméně porovnávejte shodné ... Epiphany ve FVWM bude provádět stejnou službu jako Konqueror ve FVWM. Ono nelze srovnávat okeního manažera s celým desktopem. To jsou dvě naprosto rozdílné věci.

Já jsem s Linuxem začínal v době RedHatu 5.1, kdy vyšelo CD s příručkou v Computer Pressu. Takže rok 1998. Tam, než jen člověk nastavil Xserver, aby se mu pustilo GUI, žádná automatická detekce a jiné fičury.

Já Vás nikam neposílám, používejte to, co Vám vyhovuje, jen jsem na základě poznatků z Vašich textů Vám chtěl poradit, co by mohlo být nejvhodnější. Protože jsem se dočetl, že Vám "nic" nevyhovuje a jediné, co za to stálo bylo Gnome 2x ... Jenže Gnome 2x je mrtvé a je tu Gnome 3x. Nářky nad současním stavem mrtvolu nevzkřísí. Takže počkat a doufat, že Mate bude brzy použitelné, přeci jen ten fork neexistuje tak dlouho. Cinamon tou správnou cestou s velkou pravděpodobností nebude.

Jaa
Jaa (neregistrovaný) ---.dynamic.chello.sk
29. 5. 2012 23:23 Nový

Re: Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

Serte na to, LXDE rulezz.

hawran diskuse aura:61
28. 5. 2012 10:55 Nový

Re: Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

(Nejen) u spodní lišty se dá nastavit, aby se schovávala, ne?

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
28. 5. 2012 11:04 Nový

Re: Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

Jasně, já to ovšem myslel v rámci cinamonu, kdy do nového prostředí se snaží nacpat staré ... to mi nejde do hlavy. Ale co, jestli to utáhnou a budou vyvýjet i do budoucna, ať si forkují, co chtějí. Třeba se díky forkům začnou distribuce od sebe lišit a nepůjde jen o tu "jinou tapetu". Jen si myslím, že je dosti nedodělků, na kterých je nutné zapracovat a díky tomuto se přidělávají nové a nové.

hawran diskuse aura:61
28. 5. 2012 11:06 Nový

Re: Lišta alá Windows 9x - 7 v Gnome 3 je vážně přežitek.

celé vlákno

Ajo.
Nu, v tom nejsme vepři, :-)

Vojt
Vojt (neregistrovaný) ---.homecredit.net
28. 5. 2012 9:59 Nový

Zklamani

celé vlákno

Mam z tehle nove verze Mintu rozporuplne pocity (stejne jako tomu bylo uz u predchozi 12ky). Cinnamon verze je docela pomala (hlavne zobrazeni hlavniho menu si dokaze vzit i pul vteriny), navic jsem opakovane dokazal cele prostredi "kousnout" pouhym spustenim aplikace JDownloader. Dle reportovanych problemu je s timhle problem uz od prvnich verzi Cinnamonu a situace se zda byt horsi nez pred tim. Nyni mam nainstalovanou verzi s Mate prostredim, nicmene musim rict, ze Mate porad nedosahuje kvalit puvodniho Gnome 2.32. To ze prostredi nema ani plnou kompatibilitu s Compizem uz je jenom takova tresnicka na dortu. Myslim, ze jak Mate, tak Cinnamon, mohou byt v budoucnu kvalitni alternativou k ostatnim DE, ale zatim trpi dost velkym mnozstvim detskych nemoci.

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
28. 5. 2012 10:25 Nový

Re: Zklamani

celé vlákno

Hlavně je otázkou, jsou li vývojáři schopni tyhle dvě prostředí do budoucna utáhnout. Do Gnome, KDE i XFCE cpou různé firmy peníze, ale jak je to s Unity, Cinamonem, či Mate? Cpe do nich i někdo externí nějaké finance? Pokud ano, je to dobře. Jinak to může být problém ...

Jaroslav Řezník aura:58
28. 5. 2012 10:49 Nový

Re: Zklamani

celé vlákno

Do Unity prachy cpe Canonical :)

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
28. 5. 2012 11:10 Nový

Re: Zklamani

celé vlákno

To pochopitelně vím, prostě se snaží hrát si na svém písečku, což RedHat nemá zapotřebí ... ten prostě pošle projektům peníze a případně pomůže s vývojem. Nepotřebuje vyvíjet vlastní desktop. Také proč? Je z čeho vybírat.

Vojt
Vojt (neregistrovaný) ---.homecredit.net
28. 5. 2012 12:17 Nový

Re: Zklamani

celé vlákno

Ano, i v tom muze byt do budoucna problem. Uz ted mi pripada, ze tym stojici za vyvojem Mintu posledni dobou vetsinu casu venuje prave vyvoji Cinnamon DE a na zbytek systemu proste nezbyva cas/prostredky/ka­pacity. Bylo by dobre se venovat napr Software Centre, kteremu zacina ujizdet vlak, nehlede na v clanku zminovany bug (neupdatovany status "Nenainstalovano"), ktery registruju snad uz 3 vydani zpetne. Kdyz se clovek podiva na seznam novych veci v Mintu 13, jde tam prakticky pouze o nove verze Mate + Cinnamon (coz zabralo asi vetsinu casu) + MDM + upstream veci, takze celkem jednoznacne zamereni na DE.

ondra.kl
ondra.kl (neregistrovaný) ---.vamoz.cz
29. 5. 2012 10:22 Nový

Re: Zklamani

celé vlákno

... mno a chcete aby řešili prkotiny (neaktualizovaný stav softvare centre) nebo radši zásadní funkcionalitě (použitelný prostředí)?

....
.... (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 5. 2012 14:51 Nový

Re: Zklamani

celé vlákno

Mám stejné zkušenosti, ale i přes tu pomalost u Cinnamonu zůstávám. Blbé je, že mi nejdou přes klikátko nastavit asociace souborů k určitým programům. Takže třeba mp3 se mi stále otvírají v Totemu.

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
28. 5. 2012 19:59 Nový

Re: Zklamani

celé vlákno

No jo, tady je řešením soubor v ~/.local/share/ap­plications/mi­meapps.list Bohužel konfigurace prostředí je různě roztroušená. S tím souhlasím.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.rinv.cz
31. 5. 2012 8:55 Nový

Re: Zklamani

celé vlákno

Ahoj, asi se mnou bude vetsina lidi nesouhlasit, ale mam z Mintu dlouhou dobu spatny pocit. Hlavne z lokalizace. Dost programu, ktere jsou v Ubuntu automaticky cesky, mluvi anglicky. Ted to dorazilo menu v Cinnamonu, i kdyz jsem na launchpadu nasel, ze je stoprocentne lokalizovany. Dal jsem ho tchyni na notebook v domneni, ze to bude podobne jaok Win a narazil jsem. To menu jsem castecne vyresil, ze jsem natvrdo prepsal nazvy kategorii v Alacarte Menu Editor, neboli kliknout pravym na menu a upravit. Prvni kliknuti na Menu skutecne trva vecnost, nastesti ty dalsi uz jsou sviznejsi. Je to znamy bug, ale evidentne se nevi co s tim. Dlouhou dobu jsem vahal, do ceho vlastne na pracovnim pocitaci jit, protoze mne desily zkazky o Unity. Nakonec jsem to vyzkousel a opravdu musim rict, ze je to vyrazne efektivnejsi nez stary koncept. Navic z RAMky mi ukousne ve vysledku s pravidelne spoustenymi programy mene nez v 10.04!

hawran diskuse aura:61
28. 5. 2012 11:04 Nový

Pořád je ten vzhled takový "humpolácký", :-/

celé vlákno

Opravdu je takový problém přidat pár voleb pro nastavení velikosti základních lišt, tlačítek apod?

Jedu na bubutnu 10.04 a pevná velikost těch základních grafických prvků - třeba v Nautilu - mne pořád pěkně .... .
V čem je problém?

Mám monitor jako kráva, docela blízko, kde se dá mám nastavené malé velikosti (fonty, ikony) a když do toho otevřu nějaké okno, kde to je napevno, tak je mi z toho na blití ...

PS: to samé třeba Thunderbird (kde se dál leccos zmenšit skinama), evince, pitkin (hlavně ten seznam přátel), ...

Sumany
Sumany (neregistrovaný) 213.192.30.---
28. 5. 2012 14:21 Nový

Re: Pořád je ten vzhled takový "humpolácký", :-/

celé vlákno

U pidgina doporučuju vypnout zobrazení podrobností u kontaktů.
(kamarádi->zobrazit->podrobnosti o kamarádovi)

hawran diskuse aura:61
28. 5. 2012 15:10 Nový

Re: Pořád je ten vzhled takový "humpolácký", :-/

celé vlákno

No ale teď neuvidím u kontaktů jejich avatary!?

Ne vážně, je to teď lepší, díky.

fri
fri (neregistrovaný) ---.23.broadband16.iol.cz
28. 5. 2012 15:34 Nový

Palec (nahoru)

celé vlákno

To mě taky zaujalo, když jsem chvíli zkoumal Ubuntu, Gnome 3 - grafické prvky oken, tak na to jsem zíral fascinovaně snad tři vteřiny a málem začal přeměřovat palcem. :)

Vzhledem k tomu, že je taková nabídka, se dá vybrat - dá se vyzkoušet i to, co člověk není zvyklý používat, a i díky zajetosti v určitýh kolejích dlohodobě momentálně ani nechce. Ale co není, může být. Nepouštím počítač proto, abych se v tom obslužném prostředí rochnil přesmíru. Ale je to příjemné, když věci jedou.

Právě ta rychlost mě zaujala: Podařio se mi rozjet eMachines E 527 i pod něčím jiným než je openSUSE 11.3 - konkrétně Mageia 2, a zatím jsem vyzkoušel KDE 4.8.2 a Razor-qt.

Osobní dojem: překvapení, jak rychle to šlape. A u Razoru byl ten vnitřní dojem z rychlosti -> počítač z podzimu 2010: Dneska by mělo šlapat všechno ale úplně všechno, co se použije, jako hodinky. To je přesně to, co se dnes očekává, a očekávalo se to vždycky. Přes veškerý nárůst požadavků na prostředí to mají zvládnout i ta nejnáročnější prostředí. Že bude lítat Razor jako drak jsem prostě očekával samosebou.

Ještě si prohlédnu i Gnome svět, Gnome a další z něj vycházející, i cokoli dalšího. Mohl/Měl bych to pravidelně střídat,abych si upevnil ten tzv. pozitivní pohled. :)

FoxVK
FoxVK (neregistrovaný) 78.108.146.---
28. 5. 2012 18:31 Nový

Více monitorů

celé vlákno

Zdravíčko nevěděl by někdo jestli je možné v mintu použivat více monitorů? Zjeména teda jak je to s jejich připojováníím a podjováním za běhu/suspendu. Zkoušel jsem mint před rokem a něco a jak mile jsem notebook vytáhnul z docku, ke kterému mám připojený druhý monitor, tak se to celé zaseklo a hotovo. Ubutnu 10.10 se s tím bije uspokojivě ale bohužel mu před časem skončila podpora tak hledám k čemu přejít ideálně se zachováním původního ovládání gnome 2.
Díky za odpovědi/tipy.

franta
franta (neregistrovaný) ---.silesnet.net
30. 5. 2012 15:13 Nový

Re: Více monitorů

celé vlákno

Ahoj, vyzkoušej opensuse 11.4 s gnome. Já osobně u téhle verze zůstanu dokud jí nezkončí podpora. S práci na více monitorech zkušenosti nemám, ale občasné připojení projektoru za chodu zvládá hravě.

Zdenek - aura:41
28. 5. 2012 18:57 Nový

4 znaky

> ...je nejen dobrou alternativou k Ubuntu, ale v některých ohledech jej i předčí.

Řekl bych, že aby byla alternativa dobrá, hlavní proud v něčem předčit musí.

doctorX
doctorX (neregistrovaný) 178.77.247.---
29. 5. 2012 8:26 Nový

mint 11

celé vlákno

zkousel jsem mint 12 + compiz , ale nebyl jsem s tim spokojenej, nestabilni. Ted pouzivam Mint11+xfce+com­piz+awn a jsem s tim spokojenej, perfektni 3d prostredi. Prostredi mam vyladene k obrazu memu. Ma smysl zkusit prechod na Mint13 ?

daks
daks (neregistrovaný) ---.qcity.cz
29. 5. 2012 9:46 Nový

Re: mint 11

celé vlákno

Asi nemá smysl přecházet z vyladěné jedenáctky na Mint 13. Taky zatím používám Mint 11 s vlastním prostředím a třináctku se mi nedaří tak jednoduše přizpůsobit jako stávající používanou verzi, počínaje (pro mě škaredým) přihlašovacím oknem, přes moc player prznící diakritiku, nm-applet kterej pro změnu zas przní ikonu v oznamovací oblasti tintu a různý jiný maličkosti. Skoro lituju, že jedenáctka není LTS verze.

metalmaus
metalmaus (neregistrovaný) 82.113.55.---
29. 5. 2012 9:05 Nový

Re: Linux Mint 13 „Maya“: Ubuntu s příchutí skořice

při startu instalace jsem asi někde přehlédl možnost upgradu, takže jsem ji stopnul.

Froggy
Froggy (neregistrovaný) 193.179.215.---
29. 5. 2012 11:38 Nový

Porovnání

celé vlákno

Vyzkoušel jsem Cinnamon, Unity, Gnome-shell, XFce i KDE a zde jsou mé postřehy:
Cinnamon:
+ Pěkný, přehledný, obsahuje slušné applety na panel, dobře se ovládá myší i klávesnicí, lze docela dobře nastavovat
- Neúplný překlad, možnost zobrazit jen jediný panel

Unity:
+ Výborné ovládání myší i klávesnicí, relativně dobré nastavení, pěkný vzhled
- Nemožnost appletů - když chci mít například applet s počasím, musím spustit aplikaci
- Těžko se dostávám k aplikaci, jejíž název si nepamatuju a nemám ji v panelu
? Zobrazují se "tray" ikonky všech aplikací?

Gnome-shell:
+ Výborné ovládání klávesnicí
- Pomalé ovládání myší (např. přepnutí dvou maximalizovaných aplikací)
- Špatné možnosti nastavení - zatím jsem nepřišel na to, jak změnit skin
- Ovládání je neintuitivní

XFce:
+ Rychlé, přehledné, intuitivní, možnost mnoha panelů, dobré applety
- Není v Gtk3
- Zaznamenal jsem problémy s power managementem
- Při změně brightness u NB se vůbec neindikuje úroveň nastavení (jako v Gnome)
- Popup se změnou hlasitosti nepřekryje video
- Hůře se ovládá klávesnicí

KDE:
+ Mnoho moderních vymožeností, propracovaný SW, možnosti nastavení, dobrý file manager, založen na Qt, velká škála aplikací
- Příšerný amaterský vzhled - přeplácané prostředí; z pohledu designéra GUI hrůza (panel, prvky na pozadí a styl oken k sobě moc nejdou; používají se různé velikosti fontů atd.)
- Nastavení je až příliš mnoho
- Špatná integrace Gtk aplikací (ale za to asi KDE nemůže)

Používával jsem Gnome 2.x - to mi vyhovovalo nejvíce. Teď jedu na XFce, ale koketuju s Cinnamonem. Rád efektivně pracuji, můj čas je drahý :-)

daks
daks (neregistrovaný) ---.qcity.cz
29. 5. 2012 11:52 Nový

Re: Porovnání

celé vlákno

>>možnost zobrazit jen jediný panel
- myslím, že je možnost zobrazení dvou panelů, nahoře + dole

Froggy
Froggy (neregistrovaný) 193.179.215.---
29. 5. 2012 12:14 Nový

Re: Porovnání

celé vlákno

Tak Cinnamon ma dalsi minus:
- po nainstalovani UbuntuOne se mi uz nikdy neukazal panel... :-(

Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.wosa.cz
29. 5. 2012 16:34 Nový

Re: Porovnání

celé vlákno

A není to chyba balíčkování?

fri
fri (neregistrovaný) ---.194.broadband14.iol.cz
29. 5. 2012 20:14 Nový

Re: Porovnání

celé vlákno

KDE:
+ Mnoho moderních vymožeností, propracovaný SW, možnosti nastavení, dobrý file manager, založen na Qt, velká škála aplikací

Skvělé. :)

- Příšerný amaterský vzhled - přeplácané prostředí; z pohledu designéra GUI hrůza (panel, prvky na pozadí a styl oken k sobě moc nejdou; používají se různé velikosti fontů atd.)

Nikdy mi nevadilo. :)

- Nastavení je až příliš mnoho

Většinu věcí nepřenastavuju, nejvíc po počátečním nainstalování asi věci okolo vzhledu - a to je super: dám seřadit doplňky/motivy podle hodnocení, klik, klik, klik, klik, abych tam narval během sekundy ta nejzdařilejší, a ta, se kterými jsem se v minulosti už setkal, = abych udržel nějakou tu kontinuitu, i když novinkám se nebráním, i když patrně většinu z těch vzhledů ani nepoužiju, a je to tam! :)

- Špatná integrace Gtk aplikací (ale za to asi KDE nemůže)

Za to nemůže nikdo a já to nikomu nevyčítám; za nějaké to přiohnutí Gtk vzhledu jsem nejspíš nevědomky i vděčný.:)

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 6. 2012 8:36 Nový

Re: Porovnání

celé vlákno

kdyby byl vas cas drahy tak se nemorite s linuxem ale mate win ci mac ... z vyctu je patrne ze mate dost casu travit blbostma jako je hledani a nastavovani grafickeho prostredi, s tim casem to tedy nebude tak horky :-)

Kamil
Kamil (neregistrovaný) ---.client.ufon.cz
29. 5. 2012 12:58 Nový

testováno....

celé vlákno

Zdravím,

Nejdřív jsem používal Linunx Mint 9 Gnome 2, později i Gnome-shell, to mi připadalo jako nedodělané Unity (testováno asi 3 týdny 8h denně).

Po vydání Ubuntu 12.04 LTS a přečtení x recenzí a naštvaných komentářů ve mně převládlo nadšení z něčeho nového nad strachem z neznáma a začal jsem používat Unity.

Unity - testováno necelý měsíc 8h denně. Instalace Ubuntu 12.04 na desktop a notebook, vyzkoušeno Unity (i 2D na notebooku - nepodporovaná karta).
Překvapila funkčnost a nastavení práce na 2 monitorech - trvale připojených k PC (ne notebook).
Nedá se vyloženě říct, že je špatné prostředí, ale chybělo mi tam pár vychytávek. Některé není problém doladit - např. Open as root, Smazat bez koše v menu Nautilus, kodeky, java, flash atd., ale proč se zdržovat, když to jde na Mintu všechno hned po instalaci.
Dá se přímo říct, že není potřeba nastavovat vůbec nic a vše v Mintu funguje, když nepočítám nastavení firewall, firefox apod., ale to už je na každém uživateli co jak požaduje v systému.

Takže jsem se po vydání Mintu verze 13 rychle vrátil zpět k původnímu systému, ale už s verzí Cinnamon.
Opět nainstalováno na desktop a notebook bez v Unity problematické kompatibility g.karty (Nvidia 7300go)
Nastavení dvou monitorů bez problému (odpojování za chodu externího monitoru na notebooku jsem nezkoušel).
Co se týká lokalizace, není přeloženo vše, ale instaloval jsem češtinu asi jen ze zvyku, uznávám že to pro někoho může být problém.
Nastavení Cinnamon je jednoduché v jedné kartě a možnosti panelu jsou nahoře, dole, i oba dohromady...skrý­vání atd.
Appletů je celkem dost (kromě už nainstalovaných základních jako BT, sítě atd.) a není složité je nainstalovat
http://cinnamon-spices.linuxmint.com/applets
Po srovnání update manageru v Mintu a Ubuntu je podle mě víc pozitiv taky spíš na straně Mintu - přehlednost, jednoduchost, ale přitom dostatek možností nastavení.
Nastavení jaký typ souboru otevírat čím (asociace) funguje bez problémů (používám Audacious na hudbu).
Není problém ovládat prostředí klávesnicí, nebo myší...asi záleží spíš na zvyku.
Na to, že je Cinnamon opravdu teprve chvilku na světě, je celkem dobře použitelný jak pro zábavu, tak pro práci.
Pád jsem ještě nezaznamenal, snad jen malé škobrtnutí při nastavování dvou monitorů, ale to vyřešil restart Cinnamon (funkce přímo na panelu).

Linuxu zdar :-)

Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.wosa.cz
29. 5. 2012 16:45 Nový

Re: testováno....

celé vlákno

Dodám nějaké mínusy:
Nefunkční Správce softwaru.
Započne stahování při kterém někde ke konci vytuhne nějaký subproces. Když jsme ho pustil znovu, dodělal svou práci korektně. Ale moc to negómu. Protože Synaptic...

Téma neboli themes.
Zpočátku jsem se hůže orientoval v tom stříbrném rámu oken, který patří kterému oknu a občas se mi podařilo zavřít křížkem jinou aplikaci.

Kecálci, Skype a jiná havěť.
Kradou focus i fullscreen aplikacím. Drze se derou do popředí. Má pomoci
http://scott.cm/skype-auto-popup-with-cinnamon/

Pozitivum nakonec.
První z nových prostředí, ze kterého nedostávám kopr.

Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.wosa.cz
29. 5. 2012 17:38 Nový

Re: testováno....

celé vlákno

Při pokusu o spravení kradení fokusu Cinnamon po svém restartu již lišta nenaběhla, rámy okne nikde. Byla vidět jen tapeta. Po laborování se objevili ikonky a byla možnost vyvolat kontextovou nabídku. Dále jsem to vyhodnotil jako nerentabilní pokus o opravu.

....
.... (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 5. 2012 17:59 Nový

Re: testováno....

celé vlákno

Já to u skajpu začal brát jako fičuru. Sice mi ukradne fokus vždycky v nejnepříjemnější okamžik, ale aspoň moje nasrané odpovědi mají svou váhu a protistrana si příště dobře rozmyslí, zda je vhodné mě otravovat s blbostima.

Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.wosa.cz
29. 5. 2012 19:10 Nový

Re: testováno....

celé vlákno

hehe

Kamil
Kamil (neregistrovaný) ---.client.ufon.cz
29. 5. 2012 21:12 Nový

Re: testováno....

celé vlákno

Kecálky a Skype nepoužívám, takže nemám vyzkoušeno a ten Správce software mi nikdy nepřirostl k srdci, takže jak říkáte: Synaptic to řeší (k použití hned po instalaci).
Themes jsem neměnil (kromě wallpaper), na stříbrnou už jsem si zvykl ;-)
Musíme doufat, že chyby vychytají a bude z toho bezchybný prostředí....

Jako relativně krátkodobý uživatel Linuxu to můžu napsat...ale dost lidí už má podle komentářů čekání na bezchybnej systém dost a s Linuxem skončili...

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
30. 5. 2012 10:21 Nový

Re: testováno....

celé vlákno

Mne by fakt zajímalo, kam takový lidé přecházejí? Neznám totiž systém, který by byl bez chyb. Ať čtu věci kolem Windows, nebo kolem MacOS, všude je něco.

Jardík
Jardík (neregistrovaný) ---.113.broadband7.iol.cz
29. 5. 2012 21:08 Nový

Re: testováno....

celé vlákno

Já se pořád nemohl dokopat k tomu, abych přesvědčil cinnamon, aby mi to ukazovalo na každém monitoru ten spodní panel. Pořád mi zůstává viset na interním.

hawran diskuse aura:61
30. 5. 2012 11:59 Nový

Re: testováno....

celé vlákno

A nedá se to jen přetáhnout?

Řešil jsem to na ntb s bubuntu, ke kterému jsem připojil druhý externí monitor.
Tak hlouho jsem hledal nějaké nastavení, až jsem ty lišty zkusil jen tupě přetáhnout tam, kam jsem chtěl: <Alt>, pak popadnout lištu levou myškou a zkusit přetáhnout ...

hawran diskuse aura:61
30. 5. 2012 12:04 Nový

Re: testováno....

celé vlákno

Nejsem si jist, zda jde udělat to, aby ta lišta byla na všech ...

Jardík
Jardík (neregistrovaný) ---.113.broadband7.iol.cz
30. 5. 2012 18:32 Nový

Re: testováno....

celé vlákno

Přetahovat (i s altem) jsem zkoušel, ale taky nic. Tohle fungovalo v gnome 2 kdysi, ale cinnamon zdá se nee.

Froggy
Froggy (neregistrovaný) 193.179.215.---
1. 6. 2012 11:28 Nový

Re: testováno....

celé vlákno

Zapnul jsem ve VirtualBoxu dva monitory a najelo jen pozadí + ikonky, ale panel Cinnamonu ne :-( Máte někdo podobný problém?

petr.simi aura:43

Re: testováno....

celé vlákno

To bude tim, ze Cinnamon potrebuje k behu 3D grafiku

marosk
31. 5. 2012 10:16 Nový

Cinnamon

celé vlákno

Ahojte. Som rád,že root.cz priniesol recenziu ako prvý, nikde som sa nevedel k nej dostať. Naozaj dobrá práca.
Teraz k veci. Kamarátovi som nedávno na ntb nainštaloval Ubuntu 11.10. Malo ísť iba o skúšku, preto taká stará verzia. Je veľmi spokojný (veď Linux:)) a požiadal ma, aby som mu aj na desktop nainštaloval Linux.
Keďže je typický Windows užívateľ,rozhodol som sa pre Mint, 13 je LTS verzia, to je výhoda. Akurát trošku váham, či MATE alebo Cinnamon. MATE sa mi nepáči, možno sa jemu bude, neviem. Chcem sa ale opýtať na jeden názor, ktorý tu zaznel: Je Cinnamon skutočne "spomalený"? Ja používam Fedoru s Gnome 3.2 (maximálna spokojnosť) a na skúšku som si doinštaloval aj Cinnamon a skutočne tam pozorujem nejaký delay, nie je veľký, ale môže to liezť na nervy. Aké su vaše skúsenosti s Cinnamonom v Minte 13?
Mám Mint 13 vo VirtualBoxe, ale zaujímajú na vaše "priame" skúsenosti. Vďaka

petr.simi aura:43

Re: Cinnamon

celé vlákno

Ja zkousel Cinnamon + Ubuntu a osobne mne to otravuje. Na druhou stranu tchyni, ktere jsem to nainstaloval, to nevadi. Jde o prvni zmacknuti, dalsi uz celkem jdou. Subjektivne mi prijde, ze klasicke Ubuntu je sviznejsi.

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
31. 5. 2012 10:47 Nový

Re: Cinnamon

celé vlákno

Mne i Gnome (aktuálně 3.4.1) vyhovuje mnohem víc, než Cinamon.

Kamil
Kamil (neregistrovaný) ---.client.ufon.cz
31. 5. 2012 14:17 Nový

Re: Cinnamon

celé vlákno

Po kliknutí na MENU (nebo klávesa win) v LM13 - Cinnamon je trošičku pomalejší odezva než v Ubuntu - Unity, ale jako nervy drásající mi to nepřijde :-)
A co dát obě prostředí a nechat vybrat majitele? :-)
http://www.itworld.com/software/278801/install-mate-your-linux-mint-13-cinnamon-system

marosk
31. 5. 2012 15:28 Nový

Re: Cinnamon

celé vlákno

Zdá sa mi zbytočné inštalovať obidve prostredia, preto sa pýtam tu, ako to je s odozvou. Taktiež s ohľadom na jeho skúsenosti sa mi skrátka zdá Cinnamon vhodnejší, len táto jediná vec ma zaujíma

Kamil
Kamil (neregistrovaný) ---.client.ufon.cz
4. 6. 2012 11:52 Nový

Re: Cinnamon

celé vlákno

Používám Cinnamon na desktopu, kde je pomalejší odezva po kliknutí na MENU skoro nepozorovatelná a na notebooku, tam už je to trošku horší, ale prostředí mi vyhovuje, tak to neřeším. Uznávám, že Unity na Ubuntu je rychlejší, ale zase je to Unity a to každému nevyhovuje.
Asi bych byl opravdu pro postup instalovat nejdřív Cinnamon a pokud se neosvědčí, nebo se nebude líbit, zkusit jiné prostředí...

Franta
Franta (neregistrovaný) 82.208.57.---
31. 5. 2012 19:02 Nový

Ještě to není ono...

celé vlákno

Netuším, která pomazaná hlava přišla s nápadem nahradit propracované prostředí Gnome 2 za Unity, Gnome 3 nebo Cinnamon. Žádné z těchto prostředí nemá komfort staršího prostředí a tak budou vyhovovat jen začátečníkům. Konkrétně u posledního se nedá upravit výběr motivu bez dodatečných následků - (totem mi zčernal,rovněž prohlížeč fotografií), Firefox při činnosti v jiném okně totálně zmrznul, (pak už jedině zabralo Ctrl+ALT+F4) a zvukovka statovala v HDMI - čili bez zvuku. Je to prostě příliš uspěchané. Připomíná mi to dobu kdy se měnilo prostředí KDE 3.5 na vyšší. Takže kam teď, zůstat u staršího nebo "skousnout" tuto degradaci? Kdysi jsem přešel z Mandrivy (KDE 3.5) na Ubuntu, teď přecházím z Ubuntu 10.10 zpět na KDE, které má zmatky snad za sebou.

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
1. 6. 2012 18:08 Nový

Re: Ještě to není ono...

celé vlákno

Měnit distribuci, kvůli prostředí? Wau.

amour
amour (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 6. 2012 12:44 Nový

Mint Maya je velice povedenej.

Jasně jsou tam drobnosti ,ale má úžasnejch 5 let na zdokonalování..
Vždycky mě sr. ,že distribuce většinou končí za půl roku...To nový a nový předělávání způsobuje ,že nefungujou mnohdy ani starý dávno vyřešený věci v minulejch distribucích.
5 let je velkej příslib vypiplání k dokonalosti.
Cinnamon není stará verze prostředí ..je to klasika, která tu bude ještě dlouho.
A ať si maj výstřední kolegové linuxáci třeba šišatý ikony a trojúhelníkový plochy..klasika je holt klasika. Howgh...

Jenda
Jenda (neregistrovaný) ---.176.broadband11.iol.cz
5. 6. 2012 13:23 Nový

Re: Linux Mint 13 „Maya“: Ubuntu s příchutí skořice

Já jsem nainstaloval LinuxMint 13 s prostředím Mate a jsem naprosto spokojený. Po zavedení Unity jsem chvilku jel na Xubuntu, ale Xfce mi úplně nevyhoovalo. Na mém NTB HP má Mint naprosto suprovou podporu. Vše funguje skvěle. Webka, uspání do RAM, rychlost oproti Win7 daleko lepší. Stabilita skvělá a navíc repozitáře z Ubuntu, takže všechny moje oblíbené a potřebné programy bez problémů nainstaluju. Bomba. Předpokládám, že Cinamon bude taky dobrý.

Ramcunza
Ramcunza (neregistrovaný) ---.netfree.cz
17. 6. 2012 21:25 Nový

Prosba o pomoc - síť zakázána

Zdravím všechny,

nevím proč, ale v linux mint 13 Maya mi najednou zaboha nejde povolit žádná síť, neběží network manager, ale nevím proč a co udělat....verze 32bit, prostředí mate

zaměstnání
zaměstnání (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
18. 6. 2012 22:13 Nový

údržba serveru za 7 milionů korun měsíčně

celé vlákno

na výpočetní výkon a datovou propustnost extra-vysoce náročná aplikace
(občas zpracuje a přepošle data z jednoho serveru do jiného)
si vyžádala server za 600.000.000 Kč (od daňových poplatníků)
a oprašování prachu z tohoto serveru stojí 7.000.000 měsíčně

zaměstnání
zaměstnání (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
18. 6. 2012 22:14 Nový

Re: www odkaz

celé vlákno
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem