Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Linux pro úplné začátečníky (3)

claire
claire (neregistrovaný)
15. 9. 2000 10:34 Nový

Re: To Claire: PS ... Muzeme se...

celé vlákno

Mozna radost, ze o Linuxu 'zacinaji psat' i zeny. Nebo si vazne myslite, ze autorka je prvni zenou pouzivajici OS Linux?

claire
claire (neregistrovaný)
15. 9. 2000 10:49 Nový

Re: to Claire: ..............(cenz. ..

celé vlákno

zasadni poznamka: cool clanecek se zasadni xybickou ;) neco jako valka je prima zabava pro kluky, az na ty mrtve? ... ta obrazovka pred vama je pocitac a ma mYs a ty ramecky jsou GNOME resp KDE (zbozna uklona) ... takhle si to predstavujete?

Mach Petr
Mach Petr (neregistrovaný)
16. 9. 2000 18:09 Nový

Re: To Claire: PS ... Muzeme se...

celé vlákno

Asi neni prvni, ale zato ho jako prvni dobre
popularizuje. Kdyz nekdo nadava na Linux ze
je slozity, staci se zminit, ze ho pouzivaji
i zeny a jestli problem neni nekde jinde :-).

pet
pet (neregistrovaný)
18. 9. 2000 19:23 Nový

Re: to Claire: ..............(cenz. ..

celé vlákno

to claire:
1. Slovo mis bylo schvalne s i.
2. Vyuka informatiky by mela byt o informatice a ne jen o ovladani 2-3 M$ programu (moje deti to totiz ve skole maji:(.

VSEM:
Nespravne jsem napsal, ze vlastnik a prava jsou v adresari. V ext2fs jsou v i-node, coz je samostatna struktura na disku obsahujici udaje o souboru. V jinych fs to muze byt jinak (nemusi). Dekuji p. Hnidkovi za upozorneni.

claire
claire (neregistrovaný)
19. 9. 2000 8:52 Nový

Re: to Claire: ..............(cenz. ..

celé vlákno

To Pet:
1. ja vim ;)
2. souhlas, jen mi prijde, ze obcas by se meli 'komentovat' uzivatele nez jen dokolecka M$ ... a myslim, ze pedagogy je treba kritizovat, myslim ze z principu jejich profese se maji vzdelavat cely zivot, hledat 'nove' cesty a reseni, prece nebudou cely zivot ucit jen to, co jim nekdo napise do knihy a strci pod nos, to uz tady jednou bylo ;)

jenicek
jenicek (neregistrovaný)
15. 9. 2000 2:35 Nový

autorce: miluji vase clank...

celé vlákno

autorce:
miluji vase clanky pro uplne linuxove zacatecniky
a doufam ze u nich i skoncite protoze vas clanek v soft. novinach
me presvedcil o tom, ze bych vam nesveril ani konfiguraci rychlovarne konvice.


claire
claire (neregistrovaný)
15. 9. 2000 10:52 Nový

Re: autorce: miluji vase clank...

celé vlákno

Miluji uplne zacatecniky ve vsem ... soft. noviny jsou nejaky magazin se soft. obrazky? ... prijedete mi nakonfigurovat mou ryxlovarnou konvici?

Jaroslav Kodet
Jaroslav Kodet (neregistrovaný)
15. 9. 2000 7:46 Nový

pane kolego, trocha tolerance ...

celé vlákno

pane kolego, trocha tolerance by vám neškodila.. Já jsem naopak rád že se o Linux začínají zajímat i ženy. Říká to něco o tom, že to už přestává být sektářský a 'chlapský'(feministky prominou) OS.
Naopak bych si přál, aby autorka pokračovala se vzděláváním sebe sama a o své zkušenosti se rozdělila s 'lamery' kterým profosionálové jako Vy žádné rady nedají, a nebo maximálně odkážou na man, info a nebo HOWTO. Autorka je zcela nepochybně výjimečná žena, za tím si stojím.

Zdeněk Böhm
Zdeněk Böhm (neregistrovaný)
15. 9. 2000 8:25 Nový

Souhlasím s panem Kodetem. I m...

celé vlákno

Souhlasím s panem Kodetem. I mé sympatie jsou na straně děvy, jež se rozhodla prokousat Linuxem a ještě to pro nás sepsat. Ač už tyto bezprostřední začátky mám za sebou, stejně díky za všechny, kdo začínají...

claire
claire (neregistrovaný)
15. 9. 2000 8:47 Nový

Linux nikdy nebyl sektarsky an...

celé vlákno

Linux nikdy nebyl sektarsky ani xlapsky OS, linux je totiz jen OS a podobne privlastky mu davaji chytrolini jako p. Kodet. Linux potazmo UNIX je tady uz dost dlouho na to, aby si kazdy k nemu nasel cestu. Ze vetsina uzivatelu OS je lina a spokoji se s tim, co jim nekdo naserviruje pod nos, neni vina Linuxu. Pan Kodet je neobycejne slizky a ulisny muz, za tim si stojim.
PS ... neznam nikoho, kdo by se Linux naucil z nejakych clanku, man, info, howto a konference rocks.

NOBODY
NOBODY (neregistrovaný)
15. 9. 2000 8:58 Nový

to Claire: Ty ses učil LINU...

celé vlákno

to Claire:
Ty ses učil LINUX z čeho? Z kávové sedliny?

claire
claire (neregistrovaný)
15. 9. 2000 10:27 Nový

Re: to Claire: Ty ses učil LINU...

celé vlákno

Myslim, ze odpoved je na konci meho prispevku ... man, info, howto a konference rocks ... uznavam, ze jsem mel nejspise napsat rock ... staci, nebo mam nekomu rict o napsani 'rozboru a chapani informaci uvedenych v prispevcich pro uplne zacatecniky'? A nakonec male tajemstvi, nebyl to Linux ale UNIX ... nebyla to kavova sedlina ale bozi vnuknuti.

Mach Petr
Mach Petr (neregistrovaný)
16. 9. 2000 18:07 Nový

Re: to Claire: Ty ses učil LINU...

celé vlákno

Hmm, tak to ja se naucil Linux (a stale se ucim)
ctenim cehokoli dostupneho. Na zacatku by se mi
tyto informace hodili. Nastesti jsem mel k
dispozici knizku pouzivame Linux, z ktere cerpam
dodnes.

NOBODY
NOBODY (neregistrovaný)
16. 9. 2000 22:53 Nový

Re: to Claire: Ty ses učil LINU...

celé vlákno

to claire:
Teď jsi mne zmátl totálně! Tak učil ses to z '... man, info, howto a konference rocks ...', nebo ne? Tady píšeš jako že jo, a v příspěvku na který jsem reagoval píšež že '... neznam nikoho, kdo by se Linux naucil z nejakych clanku, man, info, howto a konference rocks. ...' Slovo nikoho zahrnuje i tebe. Jinak mělo být napsáno - nikoho kromě mne.
Jsem zmaten :o(

claire
claire (neregistrovaný)
19. 9. 2000 14:33 Nový

Re: to Claire: Ty ses učil LINU...

celé vlákno

PS ... neznam nikoho, kdo by se Linux naucil z nejakych clanku; man + info + howto + konference + ldp rocks ... tohle jsem mel namysli nicmene neformuloval presne, za coz se omlouvam ;) ... mozna stacilo napsat: osobne davam prednost ldp, man, tlustym xytym kniham a linuxovym konferencim a podobne jsou na tom snad vsichni mi linuxovi pratele ;)

Jarda
Jarda (neregistrovaný)
15. 9. 2000 9:38 Nový

To Claire: PS ... Muzeme se...

celé vlákno

To Claire:
PS ... Muzeme se seznamit!
Nevim proc by mel byt p. Kodet ulisny a slizky,
kdyz ma radost z toho, ze se k Linuxu dostavaji i zeny.

andrej
andrej (neregistrovaný)
15. 9. 2000 9:39 Nový

mr. kodet wrote: 'Ja jsem nao...

celé vlákno

mr. kodet wrote: 'Ja jsem naopak rad ze se o Linux zacinaji zajimat i zeny... autorka je zcela nepochybne vyjimecna zena'
hmm, mne je srdecne jedno ci clanok napise zena alebo muz (to by bola zabava keby sme mali viac ako dve pohlavia, ze?) podla mna je obsah jedine na com zalezi. Opacny pristup (clanok hodnotit na zaklade krstneho mena autora) moze pomoct prerazit nekvalitnym raritam a viacerych (a viacere) znechutit.

pet
pet (neregistrovaný)
15. 9. 2000 9:49 Nový

to Claire: ..............(cenz. ..

celé vlákno

to Claire: ..............(cenzurovano)
Jedna ZASADNI poznamka: vlastnik souboru neni uveden v souboru, ale v adresari, kde je soubor zapsan, stejne jako prava k souboru.
Az na tuto chybku je clanek perfektni a cely serial bych doporucil nejen zacatecnikum ale i vsem pedagogum ucicim informatiku metodou 'ta obrazovka pred vami je pocitac a ma mis a ty ramecky jsou Windows (zbozna uklona)'. (to neni kritika pedagogu, oni jine informace nedostali:(

pet
pet (neregistrovaný)
15. 9. 2000 9:54 Nový

OMLOUVAM se za mnohonasobny vy...

celé vlákno

OMLOUVAM se za mnohonasobny vyskyt predchoziho prispevku, psal jsem v linksu, zrejme to nebyl nejlepsi napad.

Mach Petr
Mach Petr (neregistrovaný)
16. 9. 2000 18:13 Nový

Re: OMLOUVAM se za mnohonasobny vy...

celé vlákno

Nejdrive je ho potreba umet pouzivat. Links totiz
opetovne stranku nenacita, jiz jednou zadanou
stranku je nutno vzdy reloadnout.

pet
pet (neregistrovaný)
18. 9. 2000 19:31 Nový

Re: OMLOUVAM se za mnohonasobny vy...

celé vlákno

Links na mne po odeslani vybafnul vokynko vypadajici jako Netscapi 'continuse submission' s uvedenym nejakym id. Kdyz jsem to odklepl, objevilo se znovu s novym id a zopakovalo se to asi 10*. Pak jsem se podival do diskuze a startoval Netscapa, abych se omluvil. Nevim proc a nemam cas po tom patrat.

Mikulas Patocka
Mikulas Patocka (neregistrovaný)
30. 11. 2000 21:38 Nový

Re: OMLOUVAM se za mnohonasobny vy...

celé vlákno

Links se chova korektne podle RFC1945 nebo RFC2068, Netscape zpracovava redirekty blbe a skripty roota na tom bohuzel zavisi.

Kdyz zapnete "Broken redirect 302" v "HTTP options", tak tim zpusobite stejne chovani, jako ma Netscape.

claire
claire (neregistrovaný)
15. 9. 2000 10:17 Nový

To PET and rest: ... necenzuro...

celé vlákno

To PET and rest: ... necenzurovano ;)
- nemuzeme se seznamit
- staci, kdyz postnete sve prispevky 1x, opakovani je sice matkou modrosti, ale v tomhle pripade je to spise na skodu
- vyjadril jsem pouze svuj nazor :), nechapu, proc by mela byt autorka vyjimecna zena, jen proto, ze pise o Linuxu?
- to pet: doufejte, ze i o linksu se autorka zmini a vy nebudete delat v budoucnu podobna fauxpaux

emka
emka (neregistrovaný)
17. 9. 2000 14:21 Nový

Re: To PET and rest: ... necenzuro...

celé vlákno

Co se tyce Linuxu jste jiste velky drsnak (viz reklama s Chuckem Norrisem :-) ), ale s francouzstinou jste se prilis nevyznamenal (fauxpaux versus faux pas).

claire
claire (neregistrovaný)
18. 9. 2000 10:34 Nový

Re: To PET and rest: ... necenzuro...

celé vlákno

To emka:
- dostala jste me, priznavam, chyboval jsem ...
- pokud je zminena reklama z TV, tak vas zklamu, ale na tv nekoukam
- nejsem velky drsnak a uz vubec ne pokud jde o Linux (mam totiz urcite zkusenosti pouze s unixem, mac os a win), asi nectete, co pisu
- i vy (stejne jako ja) mate ve svem komentari chybu, ale nebudem se prece opravovat
- vase poznamka je ciste osobni, nekonstruktivni a mimo tema ;) ... zdravim feministickou ligu ;)

LZAP
LZAP (neregistrovaný)
15. 9. 2000 10:32 Nový

treba je to chlap ;) ps...

celé vlákno

treba je to chlap ;)

ps - to byl zert! Ale uvedomme si: jak malo staci k bourlive diskuzi :)

claire
claire (neregistrovaný)
15. 9. 2000 10:36 Nový

Re: treba je to chlap ;) ps...

celé vlákno

Par prispevku a spam od lidi, kteri neumi pouzivat aplikace pod Linuxem prece neni bourliva diskuse ;)

Hopsinka
Hopsinka (neregistrovaný)
15. 9. 2000 12:34 Nový

Re: treba je to chlap ;) ps...

celé vlákno

to claire:
To jak tady tvrde bojujes te ztotoznuje s autorkou
clanku, ale mluvis o sobe v muzskem rode.
Ze by mel LZAP pravdu ?

claire
claire (neregistrovaný)
15. 9. 2000 12:55 Nový

Re: treba je to chlap ;) ps...

celé vlákno

To Hopsinka:
Tvrde bojuju? Ztotoznuje s autorkou? Vite snad neco, co ja nevim? Ten prispevek myslite vazne nebo jen provokujete? Nechapu, co sledujete ;)

Vaclav Blazek
Vaclav Blazek (neregistrovaný)
15. 9. 2000 13:15 Nový

Mala pripominka k pravum k sou...

celé vlákno

Mala pripominka k pravum k souboru:
- mohu mit prava zapisovat do souboru, ale nemusim mit prava k jeho smazani
- a naopak mohu mit prava soubor smazat, aniz bych mel prava k jeho zmene
Zapis do souboru se ridi pravy souboru. Ale mazani souboru je zapis do adresare, tim padem se mazani souboru ridi pravy k adresari.

Izak
Izak (neregistrovaný)
15. 9. 2000 14:22 Nový

Jeste neco. Podobny clanek (se...

celé vlákno

Jeste neco. Podobny clanek (serie clanku) vychazi i
na underground-u a ohledne prav jde vice do hloubky
DOPORUCUJI vsem zacatecnikum protoze se dozvedi,
ze neni jenom -rwx------ ale taky
drwxs-- -rws--, taky drwxrwxrwt (to t neni preklep)
no a taky lsattr chattr a tak vybec.
No ale popravde je nutno souhlasit ze by slecna, pani
(a ji podobni lide)byla velkym prinosem pro nase skolstvi
kde by konecne nekdo neucil jen windows a netvrdil,
ze adresar je slozka etc. a ukazal by jim ze
WINDOWS NEROVNA SE JEDINY OS NA SVETE, a za je to vlastne
smejd (windows)
Jinak jsme v komunite GNU a autorka se snazi nejak pomoct
zacatecnikum, takze by mozna bylo lepsi (zejo janicku)
ji vysvetlit s cim nesouhlasite (napr. v tech soft. nov.)
(ja napr soft. nov. nectu), i kdyz musim uznat, ze kdyz
nekdo do nejakeho casopisu da nejaky FUD nebo jinou
blbost o linuxu tak bych ho nejradeji taky nekam p

Izak
Izak (neregistrovaný)
15. 9. 2000 14:26 Nový

Oprava to 'drwxs--' je blbos...

celé vlákno

Oprava to 'drwxs--' je blbost (preklep)
ma tam byst drws-- (jo a ty '--' tam taky nejsou vsechny
(nechtelo se mi je psat, to jen tak abych nekoho neuvedl v omyl)

jenicek
jenicek (neregistrovaný)
15. 9. 2000 15:02 Nový

all: pokud jste si nevsimli, n...

celé vlákno

all: pokud jste si nevsimli, nemel jsem absolutne vubec nic proti serii clanku ktere autorka zverejnuje na root.cz

xpj
xpj (neregistrovaný)
16. 9. 2000 21:18 Nový

Panove, neprehanite to troc...

celé vlákno

Panove,
neprehanite to trochu? Abych si nezacal myslet, ze Linux je jen pro Gurus jako je claire... Prece se ho vsichni snazime rozsirit mezi lidi, jako vyborna alternativa vsech komercnich a drahych 'operacnich systemu'?!?!?! A ze se clanku ujala zena? Jedine dobre, mozna Linuxu rozumi vic nez my...

claire
claire (neregistrovaný)
17. 9. 2000 19:22 Nový

nejsem Linux guru a ani nebudu...

celé vlákno

nejsem Linux guru a ani nebudu a ani nexci ... panove vy nectete co pisi ... nevyjadroval jsem se o znalostech ani kvalite clanku autorky, spise jsem mel par poznamek k reakcim na clanek, myslim, ze par celkem vecnych ... budte proto i vy pls vecni a piste konkretne, co se vam na me nelibi

claire
claire (neregistrovaný)
17. 9. 2000 19:28 Nový

Linux je urcite sqla alternati...

celé vlákno

Linux je urcite sqla alternativa, 'levna' a 'spolehliva' ... at si kazdy sam vybere, co se bude ucit a pouzivat ... prectete si pls muj prispevek z 08:47 15. 09. 2000 ... to je prece pouze reakce na komentare (snad vecna) nikoli autorcin clanek ... nemam rad a ani se nesnazim o flameware ... komentar z 10:17 15. 09. 2000
snad taky neni tim, za co jej povazujete ... nakonec nejspise i tento komentar je zbytecny, protoze ho nekdo jiste poxopi spatne ...

Miro Cabarka
Miro Cabarka (neregistrovaný)
17. 9. 2000 21:15 Nový

Myslim si, ze ten clanok je do...

celé vlákno

Myslim si, ze ten clanok je dobry. Pan pod pseudonymom jenicek by nam mal dokazat, ze vie pisat este lepsie clanky. Mozno by sa ukazalo, ze je taky dobry len v pisani prispevkov.

claire
claire (neregistrovaný)
18. 9. 2000 10:03 Nový

Re: Myslim si, ze ten clanok je do...

celé vlákno

Pan pod pseudonymem jenicek, tusim, clanky pise hledejte kde). Je na kazdem at posoudi jejich uroven. Nicmene proc by mel dokazovat, ze umi psat lepe? Proc vsichni volaji po konfrontaci? Nebylo by 'lepsi' se na pana pod pseudonymem jenicek obratit napr. s dotazem, co konkretne ho v autorcine clanku v SWN (nikoli na rootu!) 'rozcarovalo'?

Marian Cavojsky
Marian Cavojsky (neregistrovaný)
18. 9. 2000 10:45 Nový

Vidim, ze sa to tu dost rozbeh...

celé vlákno

Vidim, ze sa to tu dost rozbehlo.
Mam len jednu poznamocku ku obsahu. Mozno som to pochopil, ale v 7. odstavci je naznaceny pristup ku suboru, pomocou relativnej cesty. Nemalo by tam byt, ked sa nachadzam v adresari prvni, relativny pristup ku suboru ./test a nie ./prvni .
Dufam, ze som to dobre pochopil.

to Lenka M.A. Triskova: Len tak dalej myslim, ze sa to kopu ludom zide.

Izak
Izak (neregistrovaný)
18. 9. 2000 16:19 Nový

Re: Vidim, ze sa to tu dost rozbeh...

celé vlákno

Mozna ze jo, ale je to moc povrchni, nehlede nato,
ze tyto veci se najdou jak na LDP (budto knizka, nebo
PDF dokument zdarma(cesky)) por. mnoha jinych knizek
pro zacatecniky jako Zacineme s linuxem (Matt Wels)(ta s tim konem)
UNIX a jazyk C (Brodsky ...).
Jinak pokud se chcete stat Rootem tak doporucuji jako
start Zacineme s linuxem (Matt Wels) pak LDP
k tomu LinuxoveNoviny, Skolicky pana hubicky, a jeste
ruzna HOWTO, LDP (cesky i anglicky) .....

claire
claire (neregistrovaný)
19. 9. 2000 8:58 Nový

Re: Vidim, ze sa to tu dost rozbeh...

celé vlákno

Nepochybuju, ze rada ctenaru podobny clanek privita ... povrchni mi neprijde, jen asi pro opravdove zacatecniky, pak by se ale mela autorka vyvarovat 'chybicek' ... 'zacatecnici', kteri budou jeji clanky cist, ji, predpokladam, budou taky verit ;) ... jinak naprosty souhlas s 'vyukou' za pouziti man'u, howto, ldp a pad cool velmi tlustych knizek ...

Milan
Milan (neregistrovaný)
19. 9. 2000 14:24 Nový

Re: Vidim, ze sa to tu dost rozbeh...

celé vlákno

Vetu o relativnich adresach bych videl takto:
Relativní cesta k souboru test z adresáře prvni se zapisuje ./test nebo test a z adresáře druhy potom ./prvni/test nebo prvni/test .

Každá cesta, která nezačíná znakem / je relativní cestou (by Mark G.Sobell).

Milan
Milan (neregistrovaný)
19. 9. 2000 14:26 Nový

Vetu o relativnich adresach by...

celé vlákno

Vetu o relativnich adresach bych videl takto:
Relativní cesta k souboru test z adresáře prvni se zapisuje ./test nebo test a z adresáře druhy potom ./prvni/test nebo prvni/test .
Každá cesta, která nezačíná znakem / je relativní cestou (by Mark G.Sobell).

goodie
goodie (neregistrovaný)
21. 9. 2000 8:41 Nový

No kazdopadne root.cz nutne po...

celé vlákno

No kazdopadne root.cz nutne potrebuje clanky aby mohl kazdy den vydat alespon jeden :) O tom to vsechno bude :) Je to problem vsech elektronickych magazinu.

claire
claire (neregistrovaný)
21. 9. 2000 13:43 Nový

Re: No kazdopadne root.cz nutne po...

celé vlákno

tak dokopej jenicka, aby ti psal taky kazdy den aspon 1 clanek ;) ja na ne budu reagovat ;)

Palo
Palo (neregistrovaný)
22. 9. 2000 16:26 Nový

Tak ci tak vyvoj kazdeho softu...

celé vlákno

Tak ci tak vyvoj kazdeho softu zavisi aj od penazi a nie len od nadsenia. Kazdy clovek co to s Linuxom co i len skusi je prinosom aj pre vasu buducnost.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem