Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Mandrakelinux 10.1 CZ - Krabicová verzia alebo 2,5 Linuxu v 1 (1)

deda.jabko
deda.jabko (neregistrovaný)
31. 1. 2005 0:22 Nový

zkratka porad to same....

celé vlákno

zkratka vsechny distribuce dneska vypadaji a chovaji se pomalu stejne - proste funguji bez problemu! :-]

btw. s tv kartou jsem mel taky problemy - xawtv si nerozumelo s nvidiovskyma ovladacema - tvtime to vyresil.

Radovan Stas (RadOOne)
Radovan Stas (RadOOne) (neregistrovaný)
31. 1. 2005 0:24 Nový

Live game distribucia

celé vlákno

live game distribucie sa rodia. Za vsetky spomeniem
http://games-knoppix.unix-ag.uni-kl.de/
alebo
http://tuxgamers.altervista.org/llgp/

Lad'o
Lad'o (neregistrovaný)
31. 1. 2005 0:32 Nový

Re: Live game distribucia

celé vlákno

Diki za upozornenie. Je tam Enemy Territory alebo True Combat?

Roman Vesely
Roman Vesely (neregistrovaný)
31. 1. 2005 0:52 Nový

Re: Live game distribucia

celé vlákno

Ne.

Martin 'Bilbo' Petricek
Martin 'Bilbo' Petricek (neregistrovaný)
31. 1. 2005 1:10 Nový

Re: Live game distribucia

celé vlákno

Tak to je dost chyba, ET by tam nemelo chybet :O)
I kdyz to by pak chtelo DVD, CD by bylo asi malo (obzvlaste kdyz vemu treba moji instalaci ET s dotahanyma mapama co ma asi tak 1.6GB :o)

Petr Jakubec
Petr Jakubec (neregistrovaný)
31. 1. 2005 8:54 Nový

Re: Live game distribucia

celé vlákno

?? RTCW:ET na live cd? to vam prijde normalni?
game knoppix je naopak skvely nahled do sveta her v linuxu, ale "opravdove" 3D FPS asi tezko budete hrat na live cd... kde potrebujete cely vykon pocitace, aby se to nejak rozumne hybalo.
vase uvaha je tedy IMHO zcestna.
PJ

Martin 'Bilbo' Petricek
Martin 'Bilbo' Petricek (neregistrovaný)
31. 1. 2005 10:28 Nový

Re: Live game distribucia

celé vlákno

No v zakladni instalaci ma ET asi 250Mb, takze se na live CD (tedy spise gaming live CD, nebo skoro spis jeste "ET Live CD") v pohode vejde ... bobtnat zacne az s dotahovanim dalsich map :o)

Pravda, potrebuje to OpenGL, takze to chce aby to live CD melo v Xkach fungujici OpenGL ...

A kdyz mame live DVD tak tam se tech 250Mb ztrati, to pak tam muzem pridat i nekolik desitek nejhranejsich map a porad udrzet treba tak pod 1 GB ... :o)

Takze nevim co je na tom divneho, podle mne byt nebyl problem takovy CD sestavit :o)

uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 2. 2005 8:16 Nový

Re: Live game distribucia

celé vlákno
nerikam ze to nejde, jen ze to je nesmysl a to je rozdil!
CHYBI vykon stroje! pro rozumne pouziti by se to cele muselo vlezt do pameti, v nejhorsim do pameti + swap. takze rozumna konfigurace je nekde na 1GB RAM + ~1GB swap a cdcko orezat jen na et + vse co je k nemu treba.
takze se znovu ptam: proboha proc? kdyz je to 100x jednodussi nainstalovat na "pevnou" distro a ma to pak min 4x mensi naroky na hw.
PJ
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 2. 2005 19:02 Nový

Re: Live game distribucia

celé vlákno
Live CD s ET existovalo. Bylo zalozene na gentoo. Ale at ted patram jak patram, nejsem schopny se ho nikde dobrat. Cas ho vzal...
Petr
Petr (neregistrovaný)
31. 1. 2005 11:33 Nový

Re: Live game distribucia

celé vlákno

Na GameKnoppixu je nakrklo, ze tam neni TuxRacer!!! Co je to za herni CD, kdyz tam neni ta nejklasictejsi Linuxova 3D hra? Na normalnim Knoppixu je a nezahraju si ji (ten zase nema nVidia akcelerovane ovladace). Na GameKnoppixu jsou ovladace, ale ne TuxRacer. Ach jo.

Jo a asi nema ATI ovladace, zkousel jsem to jenom na starym notebooku, ale netvarilo se to, ze by je zkousel. Takze funguje asi jenom na nVidii.

Radovan Stas (RadOOne)
Radovan Stas (RadOOne) (neregistrovaný)
31. 1. 2005 0:31 Nový

Dobra live distribucia podobna MandrakeMove

celé vlákno

Odporucam pozriet sa na Live distirbuciu PCLINUXOS zalozenu tiez na Mandrake 10.0 ktora je zadarmo na stiahnutie. Je velmi podobna ako MandrakeMove v niektorych aspektoch ju aj prekonava. Lenze budete musiet ozeliet lokalizovane prostredie pretoze je iba v anglictine.

http://pclinuxonline.com/pclos/

homonuculus
homonuculus (neregistrovaný)
31. 1. 2005 7:06 Nový

Re: Dobra live distribucia podobna MandrakeMove

celé vlákno

pclinuxos je zalozeno na mdk 9.2

coz bylo imho pomerne solidni distro

vyhoda a nevyhoda pclinuxos
je ze neni zalozeno na knoppix ale na mklivecd

coz jso mimo jine skripty
ktere umoznuji z jakekoliv distro
mdk kompat udelat live cd

takze si napriklad muzet pclinuxos
nainstalovat na hd a pak neco prenastavit
neco doinstalovat (treba cestinu)
a napsat mklivecd a ejhle ono vam to vyplivne iso

chytrej
chytrej (neregistrovaný)
31. 1. 2005 11:22 Nový

Re: Dobra live distribucia podobna MandrakeMove

celé vlákno

jo 9.2 byla podle me nejlepsi ditribuce mandraku, pri hw vypdadku myho disku sem tam v nerozvaznosti dal 10.1 CE a fakt me to dost nastvalo. 10.1 je proste spatna distribuce kernel panik pri shutdownu (diky splashi) a podobny veci
ted cekam na 10.2. na notebooku mam cookera na desktopu stale tu 10.1. Ten kukr ma taky radu chyb tak se trochu klepu. zlata 9.2jka.
na destop budu davat tu nejstabilnejsi 10.2 (je nevim jak se to menuje ja se v tom jejich pomenovani uz nevyznam)
kurna proc to tu vlastne pisu ??
no nic mejte se

michal
michal (neregistrovaný)
31. 1. 2005 12:05 Nový

Re: Dobra live distribucia podobna MandrakeMove

celé vlákno

CE (Community Edition)u Mandraka odpovida statutu beta, doporucoval bych pockat na Official. A cooker je afaik take vyvojova verze.

MikeCorleone
MikeCorleone (neregistrovaný)
31. 1. 2005 0:58 Nový

Mimo misu

celé vlákno

Ja vim je tohle dost mimo misu, ale chci se zeptat odkud se da stahnout mohaa a rtcw pro linux. Poradte.

vlk
vlk (neregistrovaný)
31. 1. 2005 10:07 Nový

Re: Mimo misu

celé vlákno

Např:
http://www.3dgamers.com/dlselect/games/returnwolfenstein/wolf-linux-1.4-full.x86.run.html
http://www.icculus.org/~ravage/mohaa/files/mohaa-lnx-1.11-beta3.run
A google znáješ?

MikeCorleone
MikeCorleone (neregistrovaný)
6. 3. 2005 22:07 Nový

Re: Mimo misu

celé vlákno
google znaju, ale tohl emi nejak nedal ...
MikeCorleone
MikeCorleone (neregistrovaný)
6. 3. 2005 22:07 Nový

Re: Mimo misu

celé vlákno
google znaju, ale neumim s nim moc ...
Yeti
Yeti (neregistrovaný)
31. 1. 2005 2:56 Nový

Automobily

celé vlákno

(Četl jsem jen perex)

Lidem, kteří se něco nechtějí naučit, ale navzdory tomu to chtějí používat, bych doporučil spíš plyšové zvířátko. Rozhodně ne nejen Mandrake, ale počítač (jako univerzální výpočetní stroj) vůbec.

Kdypak se podobný přístup konečně prosadí i u automobilismu (a přestane být bezpečné vycházet z domu)?

kavol
kavol (neregistrovaný)
31. 1. 2005 7:45 Nový

Re: Automobily

celé vlákno

mám dojem, že autor to myslel trošku jinak, nicméně s tím plyšovým zvířátkem souhlasím - jenom se děsím dne, kdy i ono se bude snažit myslet za svého majitele ... :-/

Tomas Blaha
Tomas Blaha (neregistrovaný)
31. 1. 2005 8:35 Nový

Feedback 2 autor:

celé vlákno

Obsah prvniho DVD(5CD) neni totozny s 4 prilozenymi CD a neni to Mandrakelinux PowerPack (6CD). http://www.mandrakesoft.com/products/101/powerpack

Hanske
Hanske (neregistrovaný)
31. 1. 2005 8:56 Nový

AMD64

celé vlákno

A co jadro pro platformu AMD64? Na OSNews je recenze Mandrake 10.1 pro AMD64 - lze ji u nas sehnat?

Adam
Adam (neregistrovaný)
31. 1. 2005 11:43 Nový

Re: AMD64

celé vlákno

http://shop2.mandrake.cz/catalog/product_info.php?cPath=23&products_id=87

Jiri Svoboda
Jiri Svoboda (neregistrovaný)
31. 1. 2005 10:04 Nový

3x rejp

celé vlákno

1) "Po chvíli nabehne počítači s integrovanou GeForce 4MX použil ovládač nvidia." - Vyznam jsem pochopil, ale mam pocit, ze se tam dve vety spojily v jednu a navic neco mezi vypadlo. :-)
2) "Obnovovacia frekvencia bola nastavená na 75 Hz, čo je akurát pre LCD." - Autor asi nepouziva DVI, tam dokaze kombinace vyssiho rozliseni a vice jak 60Hz delat pekne psi kusy.
3) <flame>Autor sice zacal v perexu dobre <grin>, ale doufam se v dalsim dile nedoctu, ze je Mandrake vhodny na server. :-)</flame>

Lad'o
Lad'o (neregistrovaný)
31. 1. 2005 10:53 Nový

Re: 3x rejp

celé vlákno

Ad1) Zaujimave, ja mam v texte "Po chvíli nabehne grafický režim. Ďalšou výnimočnosťou sú akcelerované XFree. Na mojom počítači s&nbs;integrovanou GeForce 4MX použil ovládač nvidia." Preco je to na roote inak, neviem.
Ad2) Nemam DVI, pretoze integrovane grafiky ho maju len vynimocne. S Ati by som aj vyskusal DVI, ale neslo to.(
Ad3) Nechaj sa prekvapit.)

JaJa
JaJa (neregistrovaný)
31. 1. 2005 12:15 Nový

Nejak jsem se asi prekoukl...

celé vlákno

ale nejak jsem nepochopil, jakym zpusobem to je "lokalizovane", protoze najit v jednom ovladacim menu mix slovenstiny a anglictiny, to se jen tak nevidi. A nebo "play ...", "Enjoy music and video" a podobne vychytavky se staly spisovnymi slovenskymi vyrazy? At je to bud radeji cele v EN a nebo SK, ale ne dohromady. Zadny flame, prosim.

kaaja
kaaja (neregistrovaný)
31. 1. 2005 13:57 Nový

Re: Nejak jsem se asi prekoukl...

celé vlákno

Je to lokalizovane dost podivne. V slovenstine je to menu mixovane, v cestine je mam pocit daleko lokalizovanejsi. Dalsi podivnost lokalizace je v te licenci.

Lad'o
Lad'o (neregistrovaný)
31. 1. 2005 13:58 Nový

Re: Nejak jsem se asi prekoukl...

celé vlákno

Ved pisem na konci ze preklad nie je 100%, ale v cestine je komplet menu prelozene.

Vojtěch Beil
Vojtěch Beil (neregistrovaný)
31. 1. 2005 14:11 Nový

To je snad špatný vtip, ne?

celé vlákno
Tak toto jste trochu přehnali - zrušit diskuze ke všem článkům. Vy si snad neuvědomujete, že diskuze pod články byly občas několikrát hodnotnější než článek nad diskuzí?
Doufám, že se nad tím zamyslíte a pokusíte se to nějak zařídit.
Tom Krause aura:90
31. 1. 2005 16:10 Nový

Re: To je snad špatný vtip, ne?

celé vlákno
To je chybicka, tykajici se jen tohoto clanku, uz je to opravene. Diky za upozorneni!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
31. 1. 2005 15:28 Nový

herni live distribuce

celé vlákno
samozreme, ze existuje - viz. nedavna zpravicka na abclinuxu.cz [http://tuxgamers.altervista.org/llgp/]
uživatel si přál zůstat v anonymitě
31. 1. 2005 16:18 Nový

Pekny clanek

celé vlákno
Diky. Uz se tesim na pokracovani.
Tomas Crhonek aura:71
31. 1. 2005 17:50 Nový

Proc to delat takhle...

celé vlákno
Priznam se, ze s podobnymi distrubicemi mam problem. Na linux jsem presel proto, ze clovek opravdu musi neco umet. Musi vedet, co to vlastne je PC, co to je OS, co jsou to prava, procesy, filesystem, a tuny dalsich veci. Kdyz potkam linuxaka, tak mam temer 100% jistotu, ze on tohle vsechno vi. Ale vetsina lidi, kteri cely zivot pouzivajici windy tohle nevi, nevi o tom nic (ne, neni to nadavka, on to proste nevi, protoze ho k tomu nic nenuti -- jenze jake to ma dusledky...)

A ted se cim dal casteji objevuji distra, ktere se snazi vypadat jako M$ Windows a jeste se tak chovat (tj. stylem: OS je prece chytrejsi nez user) -- nastaveni stylem: "klikni sem, zaskrtni tohle a pak tam to tlacitko" dava pocit, ze je vsechno hrozne easy. Jeste by to chtelo do tech distribuci doplnit prihlasovani vsech useru do Xek jako root (a pochopitelne jen runlevel 5) a s linuxem bude konec. Jen doufam, ze se tohle nikdy nestane... Doufam, ze nebude pokracovani clanku na tema Mandrake na serveru, to bych mozna skoncil i s rootem :))

Tim nechci rict, ze Mandrake je spatna distribuce, chci jen rict, ze tohle do sveta linuxu podle me nepatri.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
31. 1. 2005 20:50 Nový

Re: Proc to delat takhle...

celé vlákno
Nebudte takovy puritan, svet taky neni cernobily /tedy pokud nekdo neni, ehm, jaksi barvoslepy, ze?/. Pokud se vam distro nelibi, tak proc prispivate do tehle diskuse timhle - pardon - idiotskym, a mnohokrat napsanym prispevkem? Chcete flame, ktery se vzdy rozohni pod nejakou recenzi nove verze distrubuce? Pouzivejte to co vam vyhovuje a nechejte ostatni klikat, eventuelne platit za OS, ktery odpovida jejich predstavam o efektivni a pohodlne praci s PC.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 2. 2005 0:06 Nový

Re: Proc to delat takhle...

celé vlákno
Hmm, to uz tu parkrat taky bylo...

Je tak tezke pochopit, ze jsou lide, kteri ta okynka a klik-klik system uvitaji?

Je tak tezke pochopit, ze to nemusite pouzivat?


I.B.
Tomáš Klos
1. 2. 2005 7:50 Nový

Re: Proc to delat takhle...

celé vlákno
Opět další \"velký guru\"... ach jo. Opravdu si myslíte, že Mandrakelinux se něčím zásadně liší od ostatních distribucí?
Ne, neliší. Můžete si ho při instalaci přizpůsobit obrazu svému, prostě si nainstalujete jen to, co potřebujete.
Rovněž vám nic nebrání vykašlat se na urpmi(rpm) a prostě jen překládat a instalovat ze zdrojáků nebo použít vlastní jádro.
To, že Mandrakesoft vytváří \"uživatelsky přívětivou\" nástavbu přece neznamená, že tyto nástavby musíte používat a že to bez nich nejde.
Prosím, než vypustíte podobné moudra do světa, zkuste si ten Mandrakelinux nainstalovat, třeba bez X serveru, čistě jen to, co potřebujete, a pak o tom teprve mluvte.
A když už jste nakousl servery - Mandrakelinux samozřejmě JE vhodný na server. Sám takových serverů asi 10 provozuji, takže si myslím, že o tom něco málo vím. Jestli máte nějaký konkrétní důvod, podepřený osobní zkušeností, proč Mandrakelinux není na server vhodný, tak to uveďte. Jinak si prosím podobné názory nechte pro sebe, protože jsou jednoduše nepravdivé.
Tomas Crhonek aura:71
1. 2. 2005 10:23 Nový

Re: Proc to delat takhle...

celé vlákno
Kdyz se vykaslu na urpmi a dam si tam vlastni jadro, tak uz to nebude tak uplne Mandrake, ze? Ne, nemyslim si, ze se Mandrake zasadne lisi od ostatnich distribuci. Ale i ty windy se daji docela dobre konfigurovat na konsoli, ale kdo to dela, ze? Moje cesta na linux je asi takovato 8b (PMD, Didaktik) -> DOS -> WinNT (vsechny verze az po 2003 Server) -> Linux. Tj. nejsem "velky linux guru" a ani si to o sobe nemyslim. Na linux jsem presel ve chvili, kdy jsem si nemohl ve windech "naklikat" IIS tak jak jsem chtel (a kdyz me ostatni presvedcovali, ze to vlastne ani neni potreba). Duvodu bylo vic. Jenze mam jednoduse pocit, ze se ted to same deje ve svete linuxu, ze se bude vic klikat, nez premyslet. Vim, ze v Mandrake nemusim mit nutne Xka, nemusim klikat, atd. Vim, ze je to proste jedna z mnoha distribuci linuxu. Ale pres prijemnou grafikou instalaci se proklikate az do prijemneho grafickeho prostredi a klikanim si nastavite neco, cemu vlastne nemusite rozumet, tj stejne jako v tech windech. Ano, i ja si rad zaklikam v GIMPu misto abych pouzil ImageMagick (treba jen na zmenu velikosti obr.). Ale opravdu nechci aby za par let jedina cesta do /etc vedla pres klikaci nastavovatka... A bojim se, ze to tak jednou bude... Mozna ze jsem puritan a divam se na svet cernobile, jak tu nekdo rekl...
Tomáš Klos
1. 2. 2005 10:41 Nový

Re: Proc to delat takhle...

celé vlákno
Důvod, proč jsem reagoval bylo, že váš příspěvek byl další ze skupiny "Mandrakelinux je dobrý jenom pro lamy a vlastně to ani není žádný pořádný linux". Chápu, že jste to tak možná nemyslel, ale bohužel to tak vyznělo. Většinou se diskuzí neúčastním, ale na podobné příspěvky jako dlouholetý uživatel Mandrakelinuxu prostě reagovat musím, protože vytvářejí nesmyslnou iluzi o tom, že Mandrakelinux je nějaká "méněcenná" distribuce a skuteční kovaní linuxáci se jí musí obloukem vyhnout. Většinou se ovšem ukáže, že pisatel takového názoru vlastně pořádně Mandrakelinux nezná a jen dále tlumočí zavedený blud.

Která "velká" distribuce dnes neobsahuje Gnome (případně KDE)? A co potřebuje běžný uživatel, který neprovozuje speciální služby, jiného než konfigurační nástroje pro Gnome (KDE)? Jsou stejně klikací i v tom Debianu (Slackware, Gentoo...). Ve chvíli, kdy ten systém začne sloužit k jinému než čistě_desktopovému účelu, bude k němu zřejmě přistupovat správce na zcela jiné znalostní úrovni a začne k tomu používat adekvátní nástroje - pravděpodobně konzolové. Jednou z výhod Mandrakelinuxu (a myslím, že to je pravý důvod jeho popularity) je vyvážený poměr mezi klikacími a konzolovými nástroji. Každý má možnost rozhodnout se, které bude používat. Oběma způsoby lze systém administrovat, důležité jsou znalosti admina a ne to, jaký nástroj použije, to je jen otázka jeho vlastní volby.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 2. 2005 20:22 Nový

Re: Proc to delat takhle...

celé vlákno
Úpřímě tě lituji že používáte na serveru mandrake....
Jestli používáš Mandrake 10.1! :-))) tak to si tam můžu na server rovnou dát Widle! A nebo používáš Corporáte server?
A nebo používáš placenou verzi pro AMD64? Asi jsi nezkusil jinou distribuci....
Jinak by jsi tuto distribuci považoval za naprostý paskvil! Protože jestliže pochopíš market. strategiji této firmy, zjistíš že v podstatě jde jenom o to aby se točily prachy a nejde tak ani o LINUX(časté vydávání). Bohužel tato distribuce si hraje na komunitu. Trochu jako nějaká SEKTA! Buď členem a budeš spasen! Osobne se mi z takovéhleho reklamního článku zvedá kufr. Je tu mnohem víc distribucí které za to stojí!
Na Linux jsem nepřešek kuli tomu abych se dostal z jedné nesvobody do druhé... !!!!? A četl tady recenzi na něco co je opravdu shit. Ale asi jste s mandrakem zpokojeni...... :-)
Tomáš Klos
4. 2. 2005 8:26 Nový

Re: Proc to delat takhle...

celé vlákno
Ano, na dvou z mých serverů používám Mandrakelinux 10.1 bez X serveru se secure kernelem. Proč? Pro mně existují čtyři hlavní důvody: urpmi+shorewall+msec+secure kernel 2.6 (jedna z prvních velkých distribucí, která jej použila). Jiné distribuce? Samozřejmě znám. I přesto Mandrakelinux za paskvil nepovažuji. Vadí vám, že Mandrakesoft je komerční firma? Nechápu proč, ale neberu vám to, Mandrakelinux je v download verzi zdarma bez jakýchkoliv dalších omezení, navíc v ČR má vynikající podporu <zasloužená_reklama>firmy QCM</zasloužená_reklama>. Jako sektář tady vystupujete vy s názory typu "co dělá komerční firma, to je hnus, chce se mi zvracet". Mandrakelinux má komunitu. A to dost velkou komunitu. Nevím, co máte na mysli tou nesvobodou - Mandrakelinux JE svobodný software, můžete si z něj klidně vytvořit vlastní distribuci, stačí, když odstraníte všechna loga firmy a název Mandrakelinux. Evidentně nevíte, o čem mluvíte a proto končim tuto diskuzi. Přeji vám příjemný den.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
10. 2. 2005 12:49 Nový

Jak zprovoznit ISDN ?

celé vlákno
Nainstaloval jsem si Mandrake 10.1 verzi official. Nicméně nepodařilo se mi zprovozdnit ISDN modem EICON Diva. Byl sice správně detekován, ale nefunguje. Pod windows beží vše bez potíží. Nevíte nějkdo, co může být příčinou problému ? Modem je zobrazen na eth0.

Díky za pomoc.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 4. 2005 17:06 Nový

gcc-33 vs. gcc-34

celé vlákno
Mám problém s kompilací v gcc-34. Nenašel by se, prosím, někdo, kdo by mi řekl/dal odkaz na www, kde se dozvím, jak použít gcc-33 místo gcc-34 (pokud mám současně nainstalované oba). Když dám make, bere se to novější a já nemám ponětí, co kde změnit.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem