Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Mozilla Firefox 1.5 CZ - rychlejší práce s webem

uživatel si přál zůstat v anonymitě
2. 12. 2005 12:24 Nový

nechutna reklama

celé vlákno
napsat podobny blabol na ie ci operu, tak uz tady vsichni jeci vztekem ;-)
Petr Krčmář aura:99
2. 12. 2005 12:47 Nový

Re: nechutna reklama

celé vlákno
Firefox je svobodný software a Root.cz svobodný software podporuje. Je na tom podle vás něco špatně?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2. 12. 2005 13:26 Nový

Re: nechutna reklama

celé vlákno
Omylem uz jsem zacal uvazovat o root.cz jako o objektivnim serveru, vidim, ze tady existuje pouze prostor na vyjadreni kladnych nazoru na OpenSource a na kydani hnoje na ten zbytek...
Bilbo
Bilbo (neregistrovaný)
2. 12. 2005 13:28 Nový

Re: nechutna reklama

celé vlákno
No uz parkrat tady vysly nejaky reklamy u ktery na prcni pohled nebylo jasne ze jde o tiskovou zpravu (to ze je to v rubrice tiskove zpravy se da snadno prehlednout) ... a pak vsichni jeceli.

Tahle tiskova zprava je oznacena jako tiskova zprava uz v titulku. Mozna proto uz nikdo nejeci :O)
Adam Hauner aura:100
2. 12. 2005 13:48 Nový

Re: nechutna reklama

celé vlákno
Co konkrétně považujete za blábol?

BTW osobně bych kvůli TZ od Opera Software neječel vztekem, naopak bych byl rád: Opera má kvalitní zobrazovací jádro a tak vůbec neuškodí, když její podíl vzroste (třeba na úkor MSIE). A věřím, že by redakce ráda zveřejnila TZ o nové verzi MSIE pro unixové systémy či opravující letité chyby. Ale reálné by to bylo tak v roce 2003, 2004, né teď, kdy je dost kvalitních i open source prohlížečů.
Karamba
Karamba (neregistrovaný)
3. 12. 2005 8:12 Nový

Re: nechutna reklama

celé vlákno
Názorný příklad závisti, netolerance z pozadí anonymity. Takto kecat dokáže každý. Vytvořte něco!!!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2. 12. 2005 13:29 Nový

Tiskova zprava MS

celé vlákno
Schvalne jestli se nekdy dockame tiskove zpravy napr. o Windows Vista.
Adam Hauner aura:100
2. 12. 2005 13:42 Nový

Re: Tiskova zprava MS

celé vlákno
Určitě se o vydaní Windows Vista ze stránek Root.cz dozvíte, protože jde o důležitou událost IT světa - ať už používáme Linux, Mac OS či Windows. Zda si Microsoft zaplatí zveřejnění tiskové zprávy si neodvažuji odhadovat.
Mazlo
Mazlo (neregistrovaný)
2. 12. 2005 16:08 Nový

Zase flame

celé vlákno
"Spokojenost uživatelů s Firefoxem nejlépe dokládají slova Jiřího Hlavenky, známého českého novináře a autora řady odborných knih, který na stránkách Živě.cz napsal: „Na vzestupu Firefoxu je pozoruhodná jedna věc – ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by si tento prohlížeč pořídil a vyjádřil nespokojenost, nečetl jsem jedinou recenzi, která by se neblížila nadšenému obdivu.“" Heh sem firefox používal skoro půl roku a měl jsem stížnosti. Je prostě pomalej, nemůžu si pomoct. A stěžuje si na to dost lidí v mým okolí. btw: root.cz stojí za prd. Když výšla Opera 8.50 (mimochodem už freeware), ta jste se zmohli na jeden ubohý komiks. Trochu to vypovídá o silný narženosti Firefoxu.
Mazlo
Mazlo (neregistrovaný)
2. 12. 2005 16:23 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
*nadrženosti :D
yossarian
yossarian (neregistrovaný)
2. 12. 2005 21:21 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
nemuzu nez souhlasit ;) taky na ffx jedine nadavam, protoze je silene pomalej. to uz budu radsi pouzivat IE
Mazlo
Mazlo (neregistrovaný)
2. 12. 2005 22:11 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
Ale ale, to zas ne. Když bych byl v nouzi a neměl Operu, raději bych si počkal na spuštění toho Firefoxe, než použít IE.
mira
mira (neregistrovaný)
3. 12. 2005 3:06 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
Souhlasim, ze Opera je fajn, ale chybi mi firefoxovska rozsireni. Nebo neco podobneho v Opere existuje? Potreboval bych alespon blokovani reklamnich banneru, zvyk z Firefoxu uz je tezke potlacit... :-)
mazlo
mazlo (neregistrovaný)
3. 12. 2005 9:46 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
V Opeře můžeš blokovat reklamy :o)
Ale není to moc 100%, já osobně reklamy blokuju FW :)
MiZi
MiZi (neregistrovaný)
2. 12. 2005 22:53 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
FF dokud byl ve verzi 1.0.x byl opravdu neskutecne "nenazrany". Bylo depresivni pozorovat jak obsazena pamet pomalu roste a zabira ji FF. Dokonce jsem si udelal alias pro killovani Firefoxu. Proto jsem v praci presel na Operu. Ta ale na tom samem compu - s 2-ma ruznyma distr. nepravidelne pri vice otevrenych oknech padala - ale byla neskutecne rychla a obsazenost pameti nerostla. Kdyz vysel FF 1.5 tak jsme ho ze zvedavosti nainstaloval. Pamet obsazena FF neroste, s pocitacem jde dal pracovat. Pravda, stranky se nenacitaji tak rychle jako v Opere zato behem 2 dni ani jednou nespadla. Zkratka mi behem tech let pouzivani prirostl k srdci vic FF :) (kdyz chci opravdu rychle nacitani stranek a male zatizeni systemu tak na to mam links :-D )
Karamba
Karamba (neregistrovaný)
3. 12. 2005 7:56 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
Mno, co se týká rychlosti načítání stránek, tak jsem si nevšiml nějakého rozdílu mezi FF a Operou. Opera totiž načítá stránky jinak, než defaultně nastavený firefox a v něm se to dá změnit, ale to asi každý ví. Opera mi začne načítat okamžitě, což se projevuje načtením takřká prázdné, nezformátované stránky a postupným načítáním obrázků a textů. U FF je to tak, že stránka se zobrazí o pár milisekund později, ale už je zformátovaná a víceméně hotová. Což si myslím, že je lepší. Ale u FF a myslím, že i u Opery lze systém zobrazení či načítání stránek změnit. Na Mandrivě mi běží jak FF tak Opera a musím říci, že mi ani jedno nikdy "nespadlo".
sir_viduka
sir_viduka (neregistrovaný)
11. 12. 2005 14:57 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
jj, doba vykreslovani se da zmenit, Nastroje -> Nastaveni -> Pokrocile -> a hned prvni polozka Prohlizeni. Tam se nastavuje Vykreslovani, bud hned, po 1,2,3,5,10 nebo 20 sekundach. nebo pockat az se nacte uplne
Mall
Mall (neregistrovaný)
7. 12. 2005 19:07 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
Hahaha IE? firefox je elitni prohližeč a bezpečný. A nezda se mi ze by byl nejak pomalejsi nez IE. Jedina vec co by se dala vyčíst je to že nektere stránky nezobrazuje korektne, ale to neni chyba firefoxu ale nekoho kdo nedokaže napsat validni stranku
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 12. 2005 12:16 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
To myslíte TU nepovedenou nestabilní verzi 8.5.Ne díky.Tu opravdu nechci používat.Až nebude Opera mršit vzhled každé druhé stánky a konečne bude používat koukatelné fonty tak ji občas možná i použiji.A nejenom já...
Mazlo
Mazlo (neregistrovaný)
3. 12. 2005 12:29 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
hahaha nestabilní verze 8.5? No nic proti, ty zatvrzelej firefoxáři, ale 8.5 je dost stabilní verze :D
Opera mrší vzhled? No používám jí dlouho a zatím mi nic nezmršila, kromě stránek některých stránek vygenerovaných z Frontgage, které ostatně nefungujou ani ve FF :))
Koukatelné fonty? No nevím, co tím myslíš :D Pokud je v CSS definováno CSS, tak se použije definovaný font. pokud v css není, zobrazí se standartní font. Fot si v obou dvou případech můžeš změnit :))

Co dodat, další pokus o flame?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 12. 2005 16:20 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
Ehm,ehm o 8.5 je známo že není moc povedená a padání je běžné(teda ani verze 8.0 není žádný zázrak),proto dost lidí zůstává u verze 7.5x Nemrší vzhled?Doporučuji porovnat stránku na Firefoxu,IE a Opeře.Potom je přímo do očí bijící jak hnusné fonty Opera používá v základním nastavení,to již nemluvím co vyvede se stránkou při zoom.Je pravda že někomu na 15 monitoru to ani možná nepřijde,ale na 17 a 19 Lcd je to fakt humus... Jinak to není pokus o flame,je to prostě fakt…
Mazlo
Mazlo (neregistrovaný)
4. 12. 2005 13:15 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
Hehe mám 19 LCD a že jsem si teda ničeho nevšimnul? A jinak co mi chcete namluvit? Nebo snad umíte XHTML a CSS?
Promiňte, ale kecáte do něčeho, o čem nemáte sebemenší páru ...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
4. 12. 2005 17:34 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
Nevšimnul.V tom případě doporučuji návštěvu očního lékaře,případně rovnou jsi nechte předepsat prášky na nervy, u Opery jsou poslední dobou docela potřeba.
XHTML a CSS.Holt dnes patlá stránky kde kdo a má pocit jaký je king že.
Mazlo
Mazlo (neregistrovaný)
4. 12. 2005 20:13 Nový

Re: Zase flame

celé vlákno
Výžený pane uživatelj. Můžu vás naprosto ujistit, že Opera používá naprosto stejné fonty jako Mizilla Firefox. Pokud se hodláte hádat i nadále, udělám pár screenů jako screenů. Předem upotorňuji,že se tímto akorát ztrapníte. Co se týče XHTMl a CSS, neříkámn, že jsem nějaký king. Jenom říkám, že Opera má dobré zobrazovací jádro. A když je Firefox tak dobrej, tak proč je na tom v Acid2 testech hůře jako Opera?

Mluvíte evidentně o něčem, o čem nemáte sebemenší potochy.
btw: proč zde nenapíše své jméno?
Honza
Honza (neregistrovaný)
5. 12. 2005 7:59 Nový

Nikdo nevyjádřil nespokojenost?

celé vlákno
Vím, je to jen citace, ale přeci - Spokojenost uživatelů s Firefoxem nejlépe dokládají slova Jiřího Hlavenky, známého českého novináře a autora řady odborných knih, který na stránkách Živě.cz napsal: „Na vzestupu Firefoxu je pozoruhodná jedna věc – ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by si tento prohlížeč pořídil a vyjádřil nespokojenost, nečetl jsem jedinou recenzi, která by se neblížila nadšenému obdivu.“ Já sám mám Firefox, ale vedle ještě MUSÍM mít IE, protože prostě ne každý web funguje ve FF. A ten luxus takové weby ignorovat si nemůžu dovolit. Ano FF má pro mne určité výhody, ale současně k němu mám vážné výhrady. Takže, pane Hlavenko, tady jsem!
jam
jam
5. 12. 2005 13:07 Nový

Re: Nikdo nevyjádřil nespokojenost?

celé vlákno
mate pravdu, vzdy se najde nekdo nespokojeny, a u FF tomu neni jinak (viz napriklad clanky od JXD, tomu dokonce vadi nekonzistence loga a nazvu). ale ruku na srdce, kdo si stezuje a kdo z teto mnoziny ma sebemensi pravo si stezovat?

pokud se nekomu neco nelibi na produktu, ktery je free, ma vzdy volbu prejit k jinemu sw.

FF skutecne neni dokonaly, ale takovy uzivatel ma tri moznosti, z cehoz jsou pouze dve konstruktivni.

1, muze problem reportovat, nebo se dokonce sam podilet na oprave.
2, muze prejit na jiny SW.
3, stezovat si, psat clanky jak je vsechno na nic, blogovat a vyvolavat flame na diskuznich forech.
Honza
Honza (neregistrovaný)
5. 12. 2005 15:07 Nový

Re: Nikdo nevyjádřil nespokojenost?

celé vlákno
To byl můj první příspěvěk do jakékoliv diskuze na téma výhrad vůči FF a není mým cílem vyvolávat flame a nebo si z dlouhé chvíle jen stěžovat. Můj příspěvek byl doslova vyprovokovaný přehnaným optimismem p. Hlavenky (Jiřího Hlavenky, známého českého novináře a autora řady odborných knih - jak se píše v článku).
Pokud jde o nefunkčnost některých webů ve FF, snažil jsem se komunikovat s komunitou okolo FF, reakce byly takové, že jde o weby psané tak, že běží pouze v IE. A co já s tím? Tak žiji s dvěmy prohlížeči.
jam
jam
5. 12. 2005 16:22 Nový

Re: Nikdo nevyjádřil nespokojenost?

celé vlákno
priznam se, ze jsem zneuzil skutecnosti, ze tento prizpevek byl posledni a narozdil od jinych konktetni. moje vytka na flamery byla myslena obecne, nikoliv na Vas.

co se tyka webu "bezicich pouze v IE", se vec ma tak, ze M$ si vychoval "programatory" (skutecne se najdou taci, co si s mizernou znalosti html rikaji programatori) kteri ignoruji doporuceni w3c a dokazi napsat link se zpetnymi lomitky jako oddelovace adresaru, nebo pouzivaji narodni znaky pro nazvy souboru a adresaru, specialni tagy, ktere nejsou definovany v zadne norme atp. ale jejich vytvory, zel bohu nejsou weby a proto je zadny webbrowser nemuze spravne zobrazit. to je jako kdybyste chtel po magnetofonu prhrat mp3ku.
Links
Links (neregistrovaný)
6. 12. 2005 8:26 Nový

Re: Nikdo nevyjádřil nespokojenost?

celé vlákno
Links rulez!!!!!!! Stop the flame, fuck the flash n css
PETMAL
PETMAL (neregistrovaný)
7. 12. 2005 10:15 Nový

AT ZIJE NAPROSTA NEKRITICNOST

celé vlákno
Proc mam vzdycky pocit, ze uzivatele FF jsou naprosto nekriticti. V clancich o FF to hiri superlativy a nikde zadna (sebe)kritika. A vrchol teto recenze/tiskove zpravy nebo ceho je vyjadreni „Na vzestupu Firefoxu je pozoruhodná jedna věc – ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by si tento prohlížeč pořídil a vyjádřil nespokojenost, nečetl jsem jedinou recenzi, která by se neblížila nadšenému obdivu.“ To je vrchol nekryticnosti. Za sebe musim zcela jednoznacne prohlasit, ze FF na Operu 8.51 proste NEMA. Uznavam, ze nekomu muze vyhovovat tolik opevovana jednoduchost FF, ale pro me je proste FF az prilis jednoduchy. Opera je naslapana spoustou uzitecnych funkci hned po nainstalovani a co se tyce pohodlnosti ovladani tak na mouse gestures proste nema nic a rychlost... To vse sem pisi jen proto abych trochu snizil vahu toho vyjadreni o nadšenému obdiv... Ja FF cas od casu vyzkousim abych zjistil jak pokrocil (jeste neni zdaleka tak daleko abych o nem zacal uvazovat [zatim]) zajimalo by me jestli nejaky nekriticky, zatvrzely fanda FF obcas taky vyzkousi Operu nebo tady bude porad omylat univerzalni fraze, ktere od nekoho slysel... (potom vam treba takovy clovek furt vnucuje, ze Operu nepouziva protoze sou tam reklamy i kdyz vy vite, ze tam uz davno nejsou...)
bpbp
bpbp (neregistrovaný)
7. 12. 2005 19:39 Nový

to je flamu, to je flamu ... nechcete toho nechat? ... vzdyt to jde i bez nej ... nazorna ukazka ...

celé vlákno
vyzkousi. a presto neprejde.
pouzival jsem operu 7.5cosik asi rok a pouzival ji i jako e-mail klienta. pak presel k ffoxum jak byla ta megakampan.
ted mam kvuli vyvoji webu paralelne Operu 8.5ku

ff vytykam
- pametovou nenazranost
- nemoznost presouvat tabs(pry resi 1.5)
- chybejici autoupdaty(resi 1.5)

jinak ma pro me podstatna pozitiva
- Adblock
- Web Developer toolbar
- Tidy HTML validator
- Forecastfox
- search combobox

Operi mousegestures mi nechybi - jsem zvykly mit porad levacku na klavesnici a pouzivat ctrl,shift, alt a jine modifikatory kliku a zavirat a otvirat s ni nova okna

a hlavne se mi libi ten vychozi ff skin - je krasne cisty a to ja fakt "muzu" - a priznal jsem si nedavno ze to byl jeden z prvnich duvodu proc jsem konvertoval z Opery.

proc nekonvertuju zpatky k Opere
- subjektivni pocit, ze tam mam i e-mail klienta coz normalne nechci(checkuje mi maily utilitka a odpovidam okamzite jen na ty urgentni) mi vadi
- (subjektivni?) pocit, ze u ff se fakt neco deje a tudiz ze pokud bude dira, bude brzo zaplacana
- nemam cas nastavovat si Operu/Cokoliv-jineho k obrazu svemu, nevim jestli nekde sezenu ty rozsireni na ktere jsem si tak zvykl a bez kterych si ani nedokazu svou praci predstavit

v jakem pripade bych konvertoval kamkoliv
- nedokazu si predstavit, ty rozsireni(hlavne Web Developer Toolbar)me drzi pri ff
Mazlo
Mazlo (neregistrovaný)
8. 12. 2005 19:30 Nový

Re: to je flamu, to je flamu ... nechcete toho nechat? ... vzdyt to jde i bez nej ... nazorna ukazka ...

celé vlákno
Zdravím. Nechci vyvolat flame, o nic takového mi nejde :))
Jenom se koukněte na toto: http://temp.mazlo.org/opera/ (kromě souboru cookies.jpg)
Do Opery sem si stáhnul něco jako "Web Developer Toolbar". Koukněte na screeny, "vyfoťil" jsem pár jeho funkcí :D
pan Ho
pan Ho (neregistrovaný)
7. 12. 2005 19:25 Nový

rychlost ?

celé vlákno
me se ta rychlost proste nezda. Opera je rychlejsi , IE je rychlejsi . FF je mozna bezpecnejsi nez IE mozna ma lepsi rozsireni nez Opera, ale rychlejsi neni a to jak na rychlych pocitacich s 1gb ram tak na pomalych Pentiich 1 s 64mb ram krizem krazem win98,win xp nebo linuxu. Tak si to priznejme je to kvalitni prohlizec, ale much ma dost a rychly neni . Trocha kritiky by neskodilo nejsme snad v kostele s jedinou moznou pravdou. I kdyz si tady obcas tak pripadam.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem