Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Nokia je "otevřená", ale nikoliv "open source"

pravdokop - aura:68
13. 4. 2011 0:15 Nový

Já vidím ještě jednu možnost...

celé vlákno

... Mrkvosoft podmáznul lidi, kteří o tom rozhodli. Tato taktika mu přece již mnoho let zajišťuje přežití.

rooobertek aura:67
13. 4. 2011 7:53 Nový

Re: Já vidím ještě jednu možnost...

celé vlákno

To je len malá modifikácia prvého bodu :)

blizzboz
blizzboz (neregistrovaný) ---.178-40-56.t-com.sk
13. 4. 2011 21:03 Nový

Re: Já vidím ještě jednu možnost...

celé vlákno

Je to na smiech. Nerozumiem prečo majú niektorí prívrženci Linuxu traumu z toho že Nokia si pre svoje telefóny vybrala platforum Windows, núti ich niekto telefóny od Nokie kupovať?. Tak ako nerozumiem prečo niektorí Windowsáci silou mocou hejtujú linux, rovnako nerozumiem prečo niektorí Linuxáci nenávidia Windows a Microsoft. Normálneho užívateľa netrápi aký je na telefóne systém normálny užívateľ si kúpi telefón aby mohol telefonovať a prípadne posielať SMS.

TrSek
TrSek (neregistrovaný) ---.233.104.77.cpsnet.cz
13. 4. 2011 21:20 Nový

Re: Já vidím ještě jednu možnost...

celé vlákno

Ja zase nechapem preco niektori "neutralny" jedinci maju potrebu vsetkym zdoraznovat ze len oni maju ten spravny vyvazeny nazor.

František Hliva aura:96
13. 4. 2011 21:31 Nový

Re: Já vidím ještě jednu možnost...

celé vlákno

lebo sú to kraviny.

pravdokop - aura:68
14. 4. 2011 0:11 Nový

Re: Já vidím ještě jednu možnost...

celé vlákno

Já zase nechápu, proč všichni antilinuxáci, kterým se sáhne na jejich Widle, hned obviňují linuxáky z traumat a jiných emocionálních postojů. Já prostě bez traumat a komplexů v klidu a za jasného vědomí konstatuji, jaká jsou fakta. Jen hlupák zahodí 30% trhu kvůli 3%. A praktiky Mrkvosoftu byly již mnohokrát odhaleny nezávislými institucemi. Toť vše.

František Hliva aura:96
14. 4. 2011 1:06 Nový

Re: Já vidím ještě jednu možnost...

celé vlákno

Ani ja nechápem antilinuxákov, nechápem ako sa niekto môže zaradiť do nejakého tábora, len na základe toho aký operačný systém používa, a vôbec tomu prikladať nejakú dôležitosť, a ostatných čo majúi iný OS urážať, veď sú to úplné malichernosti. Rovnako nechápem prečo sa ludia hádajú o tom či je lepšia NVidia, ATI, AMD alebo Intel. Veď sú to len značky žijeme v slobodnom kapitalizme, každý si môže vybrať čo chce.

Esaras
Esaras (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
19. 4. 2011 15:21 Nový

Re: Já vidím ještě jednu možnost...

celé vlákno

Ja mel symbianovy telefon radu let a prestal jsem byt spokojeny, protoze symbian tezce zaspal za konkurenci. Jedna vec je mit 30% podilu na trhu a druha vec je mit zivych a perspektivnich 30% na trhu a to symbian nema. Jen doziva ze slavy z minulosti. Nerikam vsak, ze to je duvod proc to nokia zahodila, Stephen ma v tom nepochybne prsty, protoze jinak byl pro nokii dle me android jasna volba, kdyz uz si meli vybrat mezi android/wp7.

mrk
mrk (neregistrovaný) ---.adsl.alicedsl.de
17. 4. 2011 22:55 Nový

Re: Já vidím ještě jednu možnost...

celé vlákno

Americki investori (Morgan Stanley & Co) prinutili NOKIU, aby suhlasila s prevzatim zo strany Microsoftu. Paul Allen a Bill Gates v poslednych dvoch rokoch dohadovali podmienky vo Finsku. NOKIA bola rozdelena na dve casti - smart devices a telefony. Predpoklad je, ze smart devices budu do 2 rokov zaclenene do Microsoftu. Symbian je mrtvy, podobne MeeGo a Qt. Microsoft (Elop) teraz robi vsetky kroky na to, aby v NOKII znicil vsetky prvky nezavislosti - buduci tyzden prepusti 6000 Symbian developerov, odpredal Qt, MeeGo bol posunuty do role vyskumneho projektu, OVI bude zrusene v prospech Windows App Store, OVI Maps bude integrovane do Bing-u; vacsina stareho top manazmentu podporujuca MeeGo bola vyhodena.

Zial, po SUN-e ide ku dnu dalsia firma, ktora podporovala open source (Qt, KDE, Linux, Symbian).

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
18. 4. 2011 14:00 Nový

Re: Já vidím ještě jednu možnost...

celé vlákno

1. Investoři jsou majitelé společnosti. Proto společnost nenutí; rozhodují v ní právem majitele.
2. Dohadování podmínek, převzetí - máte nějaké zdroje těch informací?
3. Když je firma ve ztrátě, ořezává se "mrtvé maso". Vývoj byl u Nokie neskutečně pomalý, neefektivní, a ještě ty výsledky nebyly na trhu úspěšné. Pokusy o reorganizaci vývoje byly, a nevedly ke zlepšení. Jak byste to jako člen managementu řešil vy? Napsal těm hromadám vývojářů memo, že takhle to dál nejde, a věci se musejí změnit? :) A nechal svou firmu dál finančně krvácet na vývoji Qt, MeeGo a Symbianu, i když výsledky zdaleka nesplňují očekávání majitelů?
4. Dovedete si připustit, že pro Sunu i Nokii zapojení do vývoje open source přinášelo značné náklady, a žádné tržby ospravedlňující ty náklady?

Damianus
Damianus (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 4. 2011 1:54 Nový

Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

Za pár let, až bude jasné, že WP7 ee ani náhodou (pokud WP7,8 etc neotočí o 360%) dopadne nokia jako motorola a možná ji android vytáhne z hrobu. Nokia má poměrně slušný HW a kompilace androidu nebude zase tak složitá na nějaké nové zařízení. Otázkou pak bude zda si nokia ten slušný HW udrží s konkurencí a zda nezaspí. Symbian je sice fajn systém (na stole mám zrovna 3 přístroje a doma celkem 5) ale konkurovat androidu, bb OS, nebo iOS již nemůže. Musel by totiž hooodně zapracovat na nové verzi, přebít hype ostatní OS a to již asi nezvládne. Navíc java je tak jednoduchá a dostatečná pro vývoj, že bude stále více přitahovat více vývojářů.

mootoo
mootoo (neregistrovaný) ---.orange.sk
13. 4. 2011 11:00 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

to je prave ten problem m$ ze sa tocia o 380 stupnov :)

Galileo Galilei
Galileo Galilei (neregistrovaný) 82.142.88.---
13. 4. 2011 12:27 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

jak prosím vypadá otočka o 360°?

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
13. 4. 2011 12:47 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

stojis a nebo poskocis na miste

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.upce.cz
13. 4. 2011 12:57 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

zkus jich udělat 50 a nepodvádět a bude ti to jasné

janO
janO (neregistrovaný) ---.dynamic.wmx.sk
14. 4. 2011 0:26 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

Ani sa nepytaj, po otocke o 360 stupnov si tam kde si bol akurat sa ti chce grcat (-;

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
13. 4. 2011 14:50 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

Proč by to tak mělo být? WP7 mají velmi vysoký customer satisfaction rate, takže asi nebudou z kategorie "ani náhodou".

nhx
nhx (neregistrovaný) 91.219.45.---
13. 4. 2011 15:11 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

Jak se měří "customer satisfaction rate"? A v jakých jednotkách?

Sten
Sten (neregistrovaný) 62.168.56.---
13. 4. 2011 15:13 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

V Hulánech :-D

marwyn
marwyn (neregistrovaný) ---.cscworld.cz
13. 4. 2011 15:54 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

ROFL

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
14. 4. 2011 9:28 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

XD XD

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
13. 4. 2011 20:54 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

Customer satisfaction se ve světě marketingu běžně měří. Firma potřebuje nějak zjistit, jestli jsou zákazníci s produkty spokojeni. Například jestli jsou kupci letošního modelu vozu spojeni více nebo méně, než u modelu z minulého roku. Když se někde objeví nedostatky, je to signál k vylepšení produktu v dané oblasti. A pochopitelně když uvádíte nový produkt (WP7), je zásadní zjistit, jak ho zákazníci vidí.
MS nezveřejnil použitou metodologii. Ale běžně se používá dotazování zákazníků, kteří hodnotí různé aspekty produktu na 5-bodové nebo 10-bodové škále. Výsledek se typicky vyjadřuje v procentech, plus se samozřejmě data dál analyzují. Viz třeba American Customer Satisfaction Index:
http://en.wikipedia.org/wiki/American_Customer_Satisfaction_Index

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
13. 4. 2011 15:43 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

Ano. Průzkum byl proveden u všech osmi zákazníků, kteří si WP7 nechali. Ostatní byli nespokojeni a telefon vrátili, ti se tudíž průzkumu zúčastnit nemohli.

8 z 8 zákazníků, mezi kterými se průzkum tedy dělal, bylo s WP7 spokojeno, čímž bylo nezávisle prokázáno, že je to nejoblíbenější operační systém pro mobilní zařízení.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
3. 5. 2011 11:48 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

Ano, prodaných kusů jsou jednotky. Ale milionů. Nemyslíte, že je to už dost velký vzorek na měření spokojenosti zákazníků?

MK
MK (neregistrovaný) 89.233.169.---
15. 4. 2011 2:10 Nový

Re: Nokia dopadne jako motorola

celé vlákno

Ano. Z těch tří procent co si jej koupili je více než polovina spokojena.

mat
mat (neregistrovaný) ---.181.broadband4.iol.cz
13. 4. 2011 2:00 Nový

a proč by měla být OS

celé vlákno

no a co jako? Koho zajímá pitomej a okrajový/minoritní model OpenSource?

martin
martin (neregistrovaný) 89.221.216.---
13. 4. 2011 17:10 Nový

Re: a proč by měla být OS

celé vlákno

..aneb jak ze sebe udelat idiota ve 2 vetach ;)

Rhinox
Rhinox (neregistrovaný) 88.151.72.---
13. 4. 2011 17:43 Nový

Re: a proč by měla být OS

celé vlákno

...kde je ta druha vlastne jiz zbytecna :-)

TrSek
TrSek (neregistrovaný) ---.233.104.77.cpsnet.cz
13. 4. 2011 21:21 Nový

Re: a proč by měla být OS

celé vlákno

ale ta prva ;o)

trdlo
trdlo (neregistrovaný) 67.210.97.---
13. 4. 2011 2:05 Nový

symbian, pche

celé vlákno

symbian byla vždy hračka pro děti, dobře že to jde pod drn ...

LooDO
LooDO (neregistrovaný) ---.sbs.sk
15. 4. 2011 14:29 Nový

Re: symbian, pche

celé vlákno

...nevies o com hovoris kamarat

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.ips-ag.cz
13. 4. 2011 7:32 Nový

Re: Nokia je "otevřená", ale nikoliv "open source"

celé vlákno

Každej podržtaška z root.cz ví mnohem líp než renomované progonostické organizace jako třeba Gartner (http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1622614), že Windows Phone 7 a s nimi Nokia neuspějí :)

knedlik
knedlik (neregistrovaný) ---.sbs.sk
13. 4. 2011 9:47 Nový

Re: Nokia je "otevřená", ale nikoliv "open source"

celé vlákno

oni se na to divaji z typicky americkeho uhlu pohledu, dulezijsi bude reakce cinskeho trhu kde symbian mel 70-80% a klesl na 50-60% kde se ten propad zastavi. Dale jak bude rychle cinska firemni klientela menit symbian za android. Vsadim trenky ze iOS nebude mit predikovany 20% podil ani nahodou. Nejvetsi masa smartfonu bude generovana lovendovymi Androidy a Symbiany (80-200€).

x
x (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 4. 2011 10:23 Nový

Re: Nokia je "otevřená", ale nikoliv "open source"

celé vlákno

Aaaa pan vtipny :-)

Argumentovat odkazem na stranku spolecnosti a jejich predpoved ve stylu "cucame z prstu", tak tomu rikam kumst ;-) Mimochodem nejsou to ti extremne uspesni Nostradamove co predpovidali, ze Itanium ziska nejvetsi zastoupeni na trhu CPU a podobne vtipky? ;-)

maca
maca (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 4. 2011 10:55 Nový

Re: Nokia je "otevřená", ale nikoliv "open source"

celé vlákno

Pokud to bylo ve chvíli, kdy na té vlně jeli klíčoví výrobci, tak čemu se divíte.

Pokud nechápete slovo odhad a jakým způsobem se provádí, tak si běžte číst zpět pohádky.

jehovista
jehovista (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 4. 2011 13:50 Nový

Re: Nokia je "otevřená", ale nikoliv "open source"

celé vlákno

Vsichni vime, jak se provadi - jsou k tomu treba tarotove karty, slepici krev a kristalova koule.

Kiron
Kiron (neregistrovaný) ---.enwicodata.cz
19. 4. 2011 9:25 Nový

Re: Nokia je "otevřená", ale nikoliv "open source"

celé vlákno

Ne, jde o to, že tyhle firmy mají alespoň nějakou metodiku, založenou na létech praxe v průzkumu trhu, a nikoliv pouze na nenávistných emocích vůči Microsoftu.

Vykook
Vykook (neregistrovaný) ---.110.broadband6.iol.cz
13. 4. 2011 12:10 Nový

Re: Nokia je "otevřená", ale nikoliv "open source"

celé vlákno

Gartner? Renomovana prognosticka organizace? Vzdyt v roce ~2004 tvrdili, ze do 5 let zanikne pocitacova mys!

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.ips-ag.cz
13. 4. 2011 12:57 Nový

Re: Nokia je "otevřená", ale nikoliv "open source"

celé vlákno

Počítačová myš nezanikla, takže každej Venca má teď minimálně stejný prognostický schopnosti.
Já jsem měl Android a teď mám WP7, ale nedovolil bych si typnout, kolik tyhle systému budou mít tržní podíl za 5 let.

Stanislav Hoferek aura:43
13. 4. 2011 7:44 Nový

skrytá genialita

celé vlákno

niekedy je skrytá genialita tak dobre skrytá, že sa ani po pol storočí nenájde...

knedlik
knedlik (neregistrovaný) 194.138.12.---
13. 4. 2011 11:34 Nový

Nokia urcite Symbian(qt) neposle do pr..

celé vlákno

to by kluci finsti a AT&T netraceli tolik prachu za souteze na QT
potrebuji kvalitni aplikace na OVI.
1.Nokia has an addressable base of 75 million Qt capable, modern Symbian touch devices in the market today and we find their owners are the most active and engaged users of Nokias Ovi Store. We plan to sell 150 million more Symbian smartphones, including new devices with enhanced features, as well as releasing updates and enhancements for Symbian. In addition, Nokia also announced its intent to ship its first MeeGo device in 2011, which will also support applications created in Qt.

vice na http://www.callingallinnovators.com/10M/

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
13. 4. 2011 12:23 Nový

zapominate na jedno ..

celé vlákno

Nokia uz davno pred Elopem dala najevo, ze Symbian zustane pro low-end mobily s tlacitky. Na touchscreen modelech mel byt postupne zcela vytlacen MeeGo (puvodne Maemo6) platformou. Nad obema platformami chteli pouzivat QT, aby nemuseli udrzovat 2 ruzne verze aplikaci. Jediny problem byl, ze Maemo se zdrzelo fuzi s Moblinem do MeeGo a vyvoj sel prilis pomalu. Takze nemeli na prelomu roku nic pouzitelneho na trh. Kdyby totiz meli, tezko by je Elop presvedcil o zmene.

philip
philip (neregistrovaný) ---.chello.sk
13. 4. 2011 14:26 Nový

samo o sobě záhada

celé vlákno

"Proč se k tomuto kroku Nokia rozhodla, je samo o sobě záhadou. U Microsoftu je to s pár procenty tržního podílu pochopitelné, ovšem u giganta typu Nokia s téměř třetinovým podílem na trhu smartphonů je to k delšímu zamyšlení."

no, až tak veľmi tajomné mi to nepripadá, hlavne keď sa v odkazovanom článku píše:

"A tak přišel Stephen Elop, zaměstanec Microsoftu

V první polovině září roku 2010 odešel z pozice CEO firmy Nokia Olli-Pekka Kallasvuo a nahradil ho Stephen Elop. Je to poprvé v historii firmy, co na největší židli v Nokii nesedá Fin. Stephen Elop byl do této chvíle zaměstnancem firmy Microsoft. Možná už v té době se dalo očekávat, že o pět měsíců později využije Elop svých známostí a pomůže firmě Nokia podepsat dohodu s Microsoftem, která dokázala vyvolat snad všechny možné i nemožné emoce."

Tomas
Tomas (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
13. 4. 2011 22:52 Nový

Pohnutky Nokie

celé vlákno

Pohnutky Nokie mohou byt docela jednoduche - penize.
Nokie je svorc a nutne potrebuje tu miliardu dolaru, aby se udrzela nad vodou. Ono je super mit velky trzni podil a obrat, ale obcas je taky potreba vydelavat.
S tim souvisi i rozvoj Symbianu - je mnohem jednodussi, levnejsi a mensi riziko pouzit neco za maly poplatek nez investovat miliony do historicke platformy se snizujicim se podilem na trhu.

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
14. 4. 2011 11:19 Nový

Re: Pohnutky Nokie

celé vlákno

Tak na mobil s tlacitky a WP7 se opravdu tesim .. lol
Sundejte ty touch-screen-only klapky z oci lidi ..
Tam proste nic jinyho nez Symbian nepojede .. a mobilu s tlacitky bude jeste dlouho MOOOC ..

Luke
Luke (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
16. 4. 2011 16:49 Nový

31% není vše ...

celé vlákno

Ono to není jenom o velikosti tržního podílu... ale taky o schopnosti ho udržet... A tam jde o to, kdo roste... A pokud Apple a Google rychle vyskočí, nezbyde už pro Nokii žádný prostor k růstu... jen k servisu klientů, co do dvou let utečou k jiné platformě.

Karel
Karel (neregistrovaný) ---.elisa-laajakaista.fi
16. 4. 2011 17:35 Nový

Spekulace

celé vlákno

Líbí se mi ty spekulace.

Mimochodem, smlouva s MS ještě uzavřena nebyla. Symbian jede dál, jen postupně seříznou jeho vývoj. Jestli se začne zase víc prodávat (jakože to na to nevypadá), tak k tomu moc důvodu nebude. Uvolněné prostředky by měly z dost velké části jít i na MeeGo.

Licence je taková, jaká je, hlavně kvůli omezení byrokracie, protože model se SF byl prostě příliš náročný.

"...takže není pravděpodobné, že jej něco na čelní pozici ohrozí." - Tak tohle si v Nokii mysleli docela dlouho taky.

anonym
anonym (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
18. 4. 2011 21:36 Nový

jen aby to nedopadlo jako s Atari

celé vlákno

Jen aby to nedopadlo jako s Atari, které mělo vyvinutý převratný hardware, ale díky sérii záhadných pochybení managementu úplně zkrachovali a trh obsadila konkurenční firma. Nikdo mi nenamluví, že management nebyl podmáznutý konkurencí.
A Microsoft je špinavými obchodními triky nechvalně proslulý. R.I.P Nokia.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem