Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Nová softwarová sklizeň (15. 11. 2006)

rezna
rezna (neregistrovaný)
15. 11. 2006 7:49 Nový

gnuwin32

celé vlákno
http://sourceforge.net/projects/gnuwin32/ - tuto sadu utilit povazuju za mnohem zdarilejsi.

UnxTools byvaji casto v HOWTO pro kompilace linuxovych zalezitosti oznacovany jako ne zcela kompatibilni
R/W
R/W (neregistrovaný)
15. 11. 2006 9:20 Nový

Re: gnuwin32

celé vlákno
GnuWin32 je super, pokud nechci instalovat cely CygWin. Krome GnuWin32 jeste existuje MinGW - Minimalist GNU for Windows (http://www.mingw.org/) pokud by mel nekdo zajem testovat:)
mandamus
mandamus (neregistrovaný)
15. 11. 2006 9:59 Nový

Re: gnuwin32

celé vlákno
Ve woknous mi nechybí ani tak grep - ten se dá celkem slušně nahradit pomocí windowsí verze Vimu (a případně různých Vim pluginů), co ale opravdu schází je nějaký slušný shell, který by nahradil to příšerné zvěrstvo zvané "Příkazový řádek". S MinGW MSYSEM jsem trochu experimentoval, funguje docela dobře, na začátku je ale potřeba trochu si pohrát s nastavením, protože standardní písmo je opravdu bleší. Přesný postup už si teď přesně nepamatuju, ale vyčetl/odvodil jsem to z nějaké starší diskuze tady na rootu. MinGW má ale z mého pohledu dvě zásadní mouchy:

a)špatně spolupracuje s command-line programy určenými primárně pro windows, např. pdf2html nebo MikTeX přes něj nespustím.

a b), což je ještě horší, diakritiku sice v pořádku zobrazuje na výstupu, např. z nějakého spuštěného programu (na rozdíl od cmd.exe!!!), ale odmítá ji příjímat z klávesnice. Pro programátory nebo jiné technicky založené uživatele (kteri stejne pisi vetsinou cesky) to nemusí být moc na závadu, když ale potřebujete pracovat s normálním textem, tak je vám proto MinGW skoro k ničemu, včetně toho grepu.

Uvažoval jsem proto o Cygwinu, ale instalovat několik set Mb kvůli bashi mě přece jen připadá trochu overkill. Nemáte někdo zkušenosti, nakolik se dá Cygwin při instalaci "ořezat", tak aby z něj zbyl pouze bash a pár standardních command-line nástrojů?
disorder
disorder (neregistrovaný)
15. 11. 2006 11:32 Nový

Re: gnuwin32

celé vlákno
> ale instalovat několik set Mb kvůli bashi

to si myslim velmi prehnal.

> nakolik se dá Cygwin při instalaci "ořezat

skus. mas taku pomalu linku alebo si tych par minut nenajdes?
disorder
disorder (neregistrovaný)
15. 11. 2006 11:32 Nový

Re: gnuwin32

celé vlákno
> ale instalovat několik set Mb kvůli bashi

to si myslim velmi prehnal.

> nakolik se dá Cygwin při instalaci "ořezat

skus. mas taku pomalu linku alebo si tych par minut nenajdes?
Zdenek
Zdenek (neregistrovaný)
15. 11. 2006 12:22 Nový

Re: gnuwin32

celé vlákno
disorder
disorder (neregistrovaný)
15. 11. 2006 16:30 Nový

Re: gnuwin32

celé vlákno
myslim, ze to je presne to co hlada :/
MiPu
MiPu (neregistrovaný)
15. 11. 2006 20:30 Nový

Re: gnuwin32

celé vlákno
> co ale opravdu schází je nějaký slušný shell, který by nahradil to příšerné >zvěrstvo zvané "Příkazový řádek".

existuje také něco jako Windows Script Host...
LS_999
LS_999 (neregistrovaný)
15. 11. 2006 21:13 Nový

Re: gnuwin32

celé vlákno
Z wikipedie:

The Windows Script Host is a powerful tool and so, certain viruses make use of its features. Many people and default settings recommend disabling it (or using an antivirus program that blocks scripts) for security reasons.

Takova dalsi dira ve windowsech?

A jak to funguje, vi nekdo?

A take jsem nasel nejaky powershell:

Windows PowerShell is the foundation of the administrative experience for Microsoft Exchange Server 2007 where everything is done via command line interfaces and the administrative GUI is layered on top of those commands.

To tak vypada, ze za dalsich 10 let z windowsu mozna bude slusny U*ix:)
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
15. 11. 2006 22:21 Nový

Re: gnuwin32

celé vlákno
Na interaktivní praci? To snad ne. Kdybych chtěl skriptovat, nainstaluju si ActivePython a nebudu ztrácet čas se stupidním WSH.
mandamus
mandamus (neregistrovaný)
17. 11. 2006 8:55 Nový

Re: gnuwin32

celé vlákno
Správně. Nainstaloval jsem si ActivePerl a od té doby neztrácím čas (a nervové buňky) se stupidním WSH.
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
18. 11. 2006 18:20 Nový

Re: gnuwin32

celé vlákno
Nebo tak, každému co jeho jest - ActivePython byl samozřejmě jenom jednou z možností.
petr_p
petr_p (neregistrovaný)
16. 11. 2006 19:42 Nový

Re: gnuwin32

celé vlákno
http://winbash.tigris.org/ -- 4 roky stary win32 port bashe. Moc jsem ho netestoval, nektery veci nefunguji, ale porad lepsi nez cmd.exe do oka :) Pak jsem jeste nejakou dobu zkousel portovany zsh, ale to moc posoudit nemuzu, protoze ho poradne neznam.

Dalsi zavazny problem jsou DOSove cesty se zpetnymi lomitky. Nekdy ma shell a aplikace jiny nazor, zda je escapovat nebo ne nebo nahradit doprednymi. Dost jsem si uzil, kdyz jsem se pokousel o find --exec.
Radomil Martinec aura:43
15. 11. 2006 9:07 Nový

Mám rád soft. sklizně

celé vlákno
Moc se mi líbí, že nemusím sám kontrolovat (i když to dtsejně dělám) co všechno je nové, a co staré, co je do jaké míry použitelné. Děkuji autorovi za tuto sekci. Nejvíc mě vždy potěší "blbinka".
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 11. 2006 9:11 Nový

Blbinka pre pamatnikov ;)

celé vlákno
Blbinka strasne stara, ale celkom prijemne pripomenutie...
Tosuja
Tosuja (neregistrovaný)
15. 11. 2006 16:07 Nový

Re: Blbinka pre pamatnikov ;)

celé vlákno
Jo, mne se vzdycky strasne libila ta evoluce :-)
r00t
r00t (neregistrovaný)
15. 11. 2006 12:27 Nový

inspiracia na mac os x ?

celé vlákno
je vidno ze developeri Katapultu asi pouzivaju Mac OS X, Katapult sa totiz tvari presne ako QuickSilver :-)
thidney
thidney (neregistrovaný)
15. 11. 2006 13:23 Nový

Re: inspiracia na mac os x ?

celé vlákno
Bohuzel jen tvari :(
Mam s nim problem spustit mnoho programu. To by se ale nakonec dalo jeste ustat.
Problem je ze je strasne pomaly, zejmena kdyz je pocitac vytizen.
rdk
rdk
15. 11. 2006 17:57 Nový

Re: inspiracia na mac os x ?

celé vlákno
Presne to mne napadlo, ze Katapult bude podle Quicksilver. Jenze Katapult mi nebezi nad Berylem.

Co mi ale chybi vic je nejaky centralni notifikator v KDE / GNOME ala Growl v OSX.

No a pak centralni Preview.

Radek
Dave
Dave (neregistrovaný)
16. 11. 2006 1:01 Nový

Re: inspiracia na mac os x ?

celé vlákno
Centralni notifikator by mel byt soucasti KDE 4 (a plno dalsich vychytavek, viz http://www.abclinuxu.cz/clanky/recenze/novinky-v-kde-4)
rdk
rdk
16. 11. 2006 19:48 Nový

Re: inspiracia na mac os x ?

celé vlákno
Diky za odkaz, ale nikde jsem to tam nenasel.
Dave
Dave (neregistrovaný)
16. 11. 2006 22:26 Nový

Re: inspiracia na mac os x ?

celé vlákno
No ono to tam primo popsany neni, ale jde o ten D-BUS (posilani zprav mezi programy), vsechny KDE aplikace by to IMHO mely pouzivat. Na notifikatoru by se melo pracovat, na kde-look je nekolik navrhu na to, jak to udelat, viz napr.

http://www.kde-look.org/content/show.php?content=33673
http://www.kde-look.org/content/show.php?content=33673
Lukáš Zapletal
16. 11. 2006 10:04 Nový

KATAPULT JE SUPER

celé vlákno
Používám ho dlouho, prakticky vše grafické přes něj spouštím. Jenže OpenOffice.Org Writer je tam jako OpenOffice.org Word - a to ještě nezabere když napíšu jen "Word". Tohle mi dost vadí.
Petr Bren
18. 11. 2006 13:45 Nový

Re: KATAPULT JE SUPER

celé vlákno
Napište jim bugreport.
1l
1l (neregistrovaný)
20. 11. 2006 4:04 Nový

Re: KATAPULT JE SUPER

celé vlákno
Mozna mate neaktualni verzi.. Ted jsem ho nainstaloval a OpenOffice.Org Writer tam mam jako Writer a slape perfektne ;)
David Kovář aura:86
20. 11. 2006 12:55 Nový

Katapult pro GNOME

celé vlákno
Pro ty co jsou GNOMoidní a chtěli by katapult, tak něco velice podobného dělá Deskbar Applet (Screencast). Jedná se o vyhledávač v mnoha zdrojích (včetně programů), které je pak možné spustit.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem