Hlavní navigace

Připojení k Internetu

Jak se měří internet pomocí sond

Názory k článku
Novell se rozprodává a patenty míří ke skupině vedené Microsoftem

blizzboz
blizzboz (neregistrovaný) ---.178-40-127.t-com.sk
23. 11. 2010 0:44 Nový

Re: Novell se rozprodává a patenty míří ke skupině vedené Microsoftem

celé vlákno

Možno chce MS .NET rozšíriť aj na iné platformy ako Windows (OS X, Android) a pomôcť by mu k tomu mohlo práve intelektuálne vlastnáctvo novellu.

jehovista
jehovista (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 11. 2010 1:13 Nový

Re: Novell se rozprodává a patenty míří ke skupině vedené Microsoftem

celé vlákno

Spis zase planuje nejakou svinarnu.

म्
म् (neregistrovaný) ---.chello.sk
23. 11. 2010 1:31 Nový

Re: Novell se rozprodává a patenty míří ke skupině vedené Microsoftem

celé vlákno

To je velmi naivna predstava. Bol tu velky spor - Novell a SCO. V tomto boji zase niekto moze pokracovat. Tam ide o velke peniaze a rozsirenie .NET na ine platformy je oproti tomu detail.

aaaaa
aaaaa (neregistrovaný) 195.113.129.---
23. 11. 2010 18:27 Nový

Re: Novell se rozprodává a patenty míří ke skupině vedené Microsoftem

celé vlákno

kdy už se lidi poučí. Socializmus prostě nefunguje. Dělat zadarmo - to můžou jenom studentíci a mládež s nulovým osobním životem.

Až se z Ubuntu stane plně komerční OS bez možnosti stažení free verze, tak se teprve linuxu začne dařit!

(a možná se přehoupne přes to 1%)


PS: co si myslí zdejší socialistická mládež je mi u (_;_) - žádná diskuze nebude

koudy
koudy (neregistrovaný) ---.chobex.cz
23. 11. 2010 19:24 Nový

Re: Novell se rozprodává a patenty míří ke skupině vedené Microsoftem

celé vlákno

Free software neni socialismus. Trosku si pletete pojmy.
Vydelavat se da i na free software, jen to chce jiny pristup.

Kdyz budou prispivat do jadra sve patche a budou pomahat k vyvoji i ostatnim distribucim, tak proc ne. At je ubuntu placeny.

To by me zajimalo proc ste sem psal, kdyz jak pisete o zadnou diskuzi nestojite?

Jen ste si potreboval pohonit trosku ego protoze ste si mohl koupit (nebo ukradl) windows?

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 12. 2010 11:58 Nový

Re: Novell se rozprodává a patenty míří ke skupině vedené Microsoftem

celé vlákno

Jaký přístup chce vydělávání na free software? Sun měl minimálně free Javu, OpenOffice, MySQL a OpenSolaris. Kupodivu z open source neměl žádné relevantní příjmy, prodělal kalhoty, a koupila ho firma stojící za klasickým "closed source" businessem, konkrétně Oracle.
Novellu padaly příjmy z tradičních produktů, a Linux plus produkty pro Linux (pokud vím tak nešlo o open source) sice rostly, ale tržby z nich byly z absolutních číslech velmi nízké. Takže to zabalil i Novell.

petr
petr (neregistrovaný) ---.nsys.cz
23. 11. 2010 21:47 Nový

Re: Novell se rozprodává a patenty míří ke skupině vedené Microsoftem

celé vlákno

Ne, Ubuntu to nebude. Ale pokud by Microsoft někdy začal znova s linuxem a pokud by ho lidem začal prodávat, tak by to pak mohlo možná dopadnout pro linux dobře.

Shal
Shal (neregistrovaný) 88.81.71.---
24. 11. 2010 16:13 Nový

Re: Novell se rozprodává a patenty míří ke skupině vedené Microsoftem

celé vlákno

Jenom by mě zajímalo proč by to MS dělal. Z hlediska MS je Linux (nebo spíše jen jeho Kernel) dobrý leda do routerů a podobných jednoduchých zažízení, které potřebují systém co nejjednodušší. Nemyslím, že by MS chtěl, aby Linux konkuroval Windows.

KapitánRUM
KapitánRUM (neregistrovaný) ---.profico.cz
23. 11. 2010 1:13 Nový

iluze

celé vlákno

Věřím, že se tučňák okna bát nemusí.
Osobně si myslím, že pro Microsoft je větší konkurencí Apple.
Spíš bych očekával že ho MS koupí a udělá z nich (konečně) továrnu na záchodové štětky (černé za 105$, bílé za 115$).

Microsoft není Oh'racek aby se handrkoval s každým nekňubou o nějaké drobné.
A pokud by skutečně něco takového nastalo, problém není v MS ale v existenci věcí jako jsou SW patenty.

D.A. Tiger aura:65

Re: iluze

celé vlákno

No, ono je to podle mě spíš o tom, si pojistit pozici na trhu. Apple je příliš velký sousto (alespoň pro začátek), takže druhej v pořadí je Linux, který se snaží drát dopředu, což se samozřejmě nelíbí. Myslím že MS půjde klidně i přes mrtvoly jen aby si udržel vedoucí postavení a vliv...

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 12. 2010 12:00 Nový

Re: iluze

celé vlákno

Přes mrtvoly? To myslíte třeba i tak drastické věci, jako je vymáhání vlastních práv vyplývajících z vlastnictví patentů? :)

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
4. 12. 2010 0:35 Nový

Re: iluze

celé vlákno

To, co MS dělá, bych nenazval vymáhání práv, ale zastrašování. Pokud chcete vymáhat práva, tak řeknete jaká a za kolik, ne že budete řvát, že všechny zažalujete za nijak neurčená práva.

D.A. Tiger aura:65

Re: iluze

celé vlákno

LO!!! Ty ještě žiješ?!!! A já už myslel, že tě krize smetla. Nějak tu bez tebe bylo smutno.... :-D

A když už jsi u toho, nemohl by jsi nám některé ty patenty prozradit? Už je to celou věčnost, co vlastně celý linuxový svět čeká až nám konečně MS poví, kterépak ty patenty porušujeme. ty býváš většinou informovanější líp než CIA, tak určitě budeš vědět ;-) No, možná MS koupil patenty Novellu proto, aby nám to velké tajemství mohl konečně vyjevit.

Jo a mimochodem, když si kupuješ patent, nemusí to nutně znamenat, že si kupuješ právo. Docela dost často to také znamená, že si kupuješ lež, s níž potom budeš zastrašovat konkurenci. Konec konců, to že je už patentované kolo víme...

robert+
robert+ (neregistrovaný) ---.117.broadband2.iol.cz
23. 11. 2010 1:55 Nový

Re: iluze

celé vlákno

microsoft ze kupi apple, rozumim tomu dobre??? :D

hehe
hehe (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 11. 2010 4:20 Nový

Re: iluze

celé vlákno

Pokud někdo někoho koupí, tak jedině Apple Microsoft. Microsoft klesá přičemž Apple roste. Apple už má větší hodnotu než Microsoft...

root
root (neregistrovaný) 80.188.27.---
23. 11. 2010 8:21 Nový

Re: iluze

celé vlákno

hodnota neznamená finanční prostředky. Většina "hodnoty" Apple mohou být prázdné pojmy jako "značka". Za tu si pochopitelně nic nekoupí. Důležitý je cash.

Mimochodem Attachmate je take nohem menší firma než Novell.

Markus
Markus (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 11. 2010 9:53 Nový

Re: iluze

celé vlákno

Zjevně netušíte, jaký cash má Apple. Ze dne na den jsou schopni dát nějakých 50 miliard dolarů. Nemyslím si ale, že se Apple těchto prostředků zbaví koupí jiné velké společnosti. Steve Jobs je ukázkou manažera s dlouhodobým přístupem k plánování. Apple staví jako "kult". Inpirací a posedlostí je mu úspěch firmy Sony v minulosti. Pro úspěch takového kultu je ochotný podporovat a dotovat velký vývoj i směry, které se teď pro většinu ostatních byznysmenů nezdají být atraktivní. Někdy se spálí, jindy je z toho fenomelnální úspěch. Od společnosti Apple mám jediný produkt a to QuickTime, jinak nejsem "členem klubu". Ale fandím jim, protože pro vývoj počítačů, mobilních zařízení a softwaru v oblasti GUI udělali ohromný kus práce.

KapitánRUM
KapitánRUM (neregistrovaný) ---.profico.cz
23. 11. 2010 9:55 Nový

Re: iluze

celé vlákno

Někdo mi říkal že S.J. je jen převlečený HYPNOTOAD!

root
root (neregistrovaný) 80.188.27.---
23. 11. 2010 12:09 Nový

Re: iluze

celé vlákno

To skutečně netuším, kolik hotovosti mají na účtech. Ani netuším, kolik hotovosti má Microsoft. A netuším ani kolik by každá z firem stála.

Je to něco málo přes 10 let, kdy toho vašeho geniálního Jobse zachraňoval Microsoft finanční injekcí do Applu. A propos, nebyl pak Jobs náhodou vyhozen?

Ondra Satai Nekola aura:81
23. 11. 2010 12:26 Nový

Re: iluze

celé vlákno

Chronologie:
1985 S.J. uvolnen ze svych povinnosti v Applu a zaklada NeXT. O rok pozdeji kupuje zarodek Pixaru.
1996 Apple kupuje NeXT. Jeste ten rok se S.J. stava CEO zubozeneho Applu.
1997 Microsoft kupuje akcie za 150M USD.
2010 Dnesek.

Podrobnosti o koupi akcii etc. se daji najit trebas tu: http://www.zdnet.com/blog/apple/stop-the-lies-the-day-that-microsoft-saved-apple/7036

JirkaM
JirkaM (neregistrovaný) ---.121.broadband10.iol.cz
23. 11. 2010 22:12 Nový

Re: iluze

celé vlákno

Docela vtipné je i to, že Jobsův milovaný NeXT byl finanční průšvih, zatímco bokovka Pixar mu vydělal obrovské peníze.

Líbí se mi Jobsův přístup - vše co Apple vyrábí musí být krásné, kvalitní a trvanlivé.

V
V (neregistrovaný) ---.133.broadband10.iol.cz
24. 11. 2010 12:11 Nový

Re: iluze

celé vlákno

Trvanlivé? Se zabudovanou baterkou?

Miroslav Prýmek aura:58

Re: iluze

celé vlákno

>> Většina "hodnoty" Apple mohou být prázdné pojmy jako "značka". Za tu si pochopitelně nic nekoupí. Důležitý je cash.

Nemohou. Jde tady o tržní cenu, ne o účetní. A tržní cenu je nejjednodušší posuzovat kapitalizací:

AAPL Mkt cap 287.45B
MSFT Mkt cap 220.13B

http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:AAPL
http://www.google.com/finance?q=msft

Možná to málo lidí ví, protože Apple je taková "nenápadná (ale trendy) značka", zatímco nápis Microsoft vidíme skoro na všem, málem i na záchodech...

Jenže to právě hraje pro Apple - je to docela neuvěřitelný, ale oni mají pořád před sebou obrovský trh, kam můžou expandovat (podíl na desktopech <10%), zatímco Miscrosoft už získal co mohl...

(nehledě na to, že Apple zcela záměrně peče na některý krajiny, jako třeba Česká republika :) - jsme zřejmě pod jejich rozlišovací schopnost a začnou se našim (a podobnými) trhy zabývat, až nebude kam expandovat jinde...

KapitánRUM
KapitánRUM (neregistrovaný) ---.profico.cz
23. 11. 2010 12:58 Nový

Re: iluze

celé vlákno

Stačil by jeden jediný telefonát a Microsoftu by půjčili na koupi Apple 5x tolik peněz co APPLE stojí i s gatěma S.J. :-D U Microsoftu je jisté, že by to bankám (včetně tučných úroků) vrátil a že bude mít z čeho vracet. Sice by to byla nejdražší firma na záchodové štětky v historii, ale proč ne. Kdyby to zkusil S.J. obráceně, všichni by to měli za vtip :-D

KapitánRUM
KapitánRUM (neregistrovaný) ---.profico.cz
23. 11. 2010 13:20 Nový

Re: iluze

celé vlákno

Na hotline Apple volá zákazník:
Zákazník: Dobrý den, koupil jsem si nového Ifňouma a mám s tím trochu problém, když ho zapnu tak se rozsvítí, ale nejde z něj telefonovat.
Hotline: A jste oblečený v AppleStylu?
Zákazník: Ne.
Hotline: Tak to napravte a pokud to nepomůže zavolejte.
Zákazník: No to, co ...hm.... no dobře.
--- druhý den ---
Zákazník: Jsem oblečený v AppleStylu, ale telefon jen svítí, nic nedělá a volat se z něj pořád nedá.
Hotline: A promluvil jste si se šéfem?
Zákazník: Ne, proč?
Hotline: Tak to udělejte.
Zákazník: Co?? Próóóóč? No dobře.
--- za půl hodiny ---
Zákazník: Šéf mě povýšil a ztrojnásobil mi plat, to fakt nechápu, jenže telefon furt jen svítí, ale jinak nefunguje.
Hotline: A pěknou káru máte?
Zákazník: No, mám starou Opel Corsa...
Hotline: Ne, ne, ne, potřebujete auto ve stylu APPLE!
Zákazník: Có? No dobře, teď s tím platem....dobrá.
--- za 4 hodiny ---
Zákazník: Sedím ve svém novém Porsche, ale telefon jen furt svítí, nic nedělá a volat se z něj taky nedá.
Hotline: A ženský po vás koukají?
Zákazník: Ano.
Hotline: A usmívají se na Vás?
Zákazník: Ano.
Hotline: Nejste homosexuál?
Zákazník: No co si to dovolujete??!!! Nejsem.
Hotline: Tak na nějakou promluvte a pak zavolejte.
--- za hodinu ---
Zákazník: Tak mám tu vedle sebe pěknou buchtu, jsem oblečený ve stylu Apple, sedím v Porsche, jenže telefon furt jen svítí a volat se z něj pořád nedá.
Hotline: Zopakujme si to, projíždíte se ve svém Porsche, vedle sebe máte pěknou čubku, užíváte si života....to vážně chcete aby Vás někdo otravoval po telefonu??

volani.webnode.cz
volani.webnode.cz (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
26. 11. 2010 1:19 Nový

Re: iluze

celé vlákno

Dobrý :D

marvn
marvn (neregistrovaný) ---.159.broadband11.iol.cz
23. 11. 2010 14:19 Nový

Re: iluze

celé vlákno

lol..ty dobre bavis :)

Yenya
Yenya (neregistrovaný) ---.ip6.fi.muni.cz
23. 11. 2010 13:18 Nový

Trzni kapitalizace

celé vlákno

Pozor, trzni kapitalizace neni hodnota firmy. Trzni kapitalizace je soucasna predstava o tom, za kolik se da dnes koupit nebo prodat velmi maly podil ve firme. Dovedu si predstavit ze kdyby nekdo chtel prodat nebo koupit kontrolni balik akcii, cena bude uplne jinde nez by vypovidalo z market cap.

Miroslav Prýmek aura:58

Re: Trzni kapitalizace

celé vlákno

To je sice pravda, ale tady jde o poměr mezi cenou Applu a Microsoftu.

Přišlo by mi divné, kdyby velký balík akcií stál u Applu polovinu oproti burzovní ceně, zatímco u Microsoftu by stál 90% burzovní ceny.

Yenya
Yenya (neregistrovaný) ---.ip6.fi.muni.cz
23. 11. 2010 14:51 Nový

Re: Trzni kapitalizace

celé vlákno

Ja prave bych to v tomto konkretnim pripade nepovazoval za divne. Moje spekulace je, ze u Applu tvori polovinu ceny znacka, no a pro toho kdo chce koupit celou firmu nema znacka zadnou velkou cenu. Zatimco MSFT ma relativne stabilni zisky a vybudovany obchodni model (at uz si o nem myslim cokoli :-). Coz by se s prodejem vetsinoveho podilu nijak nezmenilo.

-Yenya

Miroslav Prýmek aura:58

Re: Trzni kapitalizace

celé vlákno

>> no a pro toho kdo chce koupit celou firmu nema znacka zadnou velkou cenu

Ta značka prodává. Její cena je daná tím, že zvyšuje tržby. Téhle úvaze úplně nerozumím.

Tyhle dvě věci nemá smysl míchat, buď se bavíme o struktuře majetku (to asi nedokážeme rozumě posoudit) - a potom má smysl se bavit o ceně značky, nebo se bavíme o indikátorech zdraví společnosti a potenciálu růstu - např. zadluženost, cash, ROI, marže, čistý zisk apod. Do toho už nemá smysl cenu značky míchat.

Třeba už jenom takové jednoduché srovnání P/E dává tušit jednoduchou úvahu většiny investorů: dravá společnost s mizivým podílem na trhu má větší šanci na růst než společnost stagnující* na nějakých 95% podílu na základním trhu.

* osobně si myslím - nehledě na sympatie-nesympatie k MS - že je to dinosaurus, který v nadcházejících dvaceti letech bude těžko hledat, jak dál - podobně jako IBM, když MS začínal. Fantasmagorie Ballmera, že "kluci, musíme pokořit "ten" Internet" by tomu odpovídaly :) Nejprogresivnjší část MS je, pokud si dobře pamatuju, sekce hardwaru...

blizzboz
blizzboz (neregistrovaný) ---.178-41-110.t-com.sk
24. 11. 2010 20:44 Nový

Re: Trzni kapitalizace

celé vlákno

MSFT má o miliardu vačší zisk ako Apple (5.41 vs 4.31 Mld) http://www.dsl.sk/article.php?article=9939, trhová kapitalizácia vypovedá maximálne o súčastných náladách investorov. Microsoft a Apple síce nie sú konkurencia v pravom zmysle slova, ale faktom je že zatiaľ čo Apple má milióny zákazníkov Microsoft má stovky milónov zákazníkov (napr. Windows 7 sa predalo 270 mil kusov) a teda aj omnoho vačší potenciál.

Dmnt
Dmnt (neregistrovaný) ---.151.broadband12.iol.cz
23. 11. 2010 14:03 Nový

Re: Trzni kapitalizace

celé vlákno

No tak zrovna u Novellu je prave kapitalizace hodnota firmy :-)

ded kenedy
ded kenedy (neregistrovaný) 158.194.80.---
23. 11. 2010 12:59 Nový

Re: iluze

celé vlákno
Izak
Izak (neregistrovaný) 131.207.242.---
23. 11. 2010 14:45 Nový

Re: iluze

celé vlákno

proc by to delala, vzdyt uz ji z casti vlastni, no mozna nema pres 50% ale ma dost, nezapominejme, ze M$ koupil Apple kdyz byl pred krachem.
Nalil do nich hodne penez, kdyz jejich akcie byly uz neprodejne a tedy velmi levne.

Takze jsi chtel rict, ze M$ proda akcie Apple ;-))

JardaP . aura:24
23. 11. 2010 15:00 Nový

Re: iluze

celé vlákno

MS toho v Jabku nikdy tak moc nevlastnil. Trochu jsem googloval a zda se, ze je to takto nejak: "Microsoft invested $150 million in Apple in 1997 though the purchase of 150,000 shares of non-voting preferred stock. That stock became convertible in 2000, and by the end of 2001, Microsoft had converted all of its preferred stock into about 18 million shares of Apple common stock. All of that stock has been sold off." Shoduje se na tom pomerne dost zdroju, takze to asi tak nejak bude. V kazdem pripade to nevypada, ze by si MS v Jabku mohl nejak moc vyskakovat.

D.A. Tiger aura:65

Zlatej Debian...

celé vlákno

Proč mám, ale pořád takovej pocit, že se historie opakuje. Díky "krizi" Linuxářům narostli křidýlka, takže je potřeba jim je přistřihnout....

Ještě že Debian si koupit nemohou. Alespoň něco mě uklidňuje...

ilja
ilja (neregistrovaný) ---.vslesy.cz
23. 11. 2010 10:27 Nový

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Pokud je mi známo, tak Slackware, Debian a Gentoo jsou komunitní distribuce a nestojí za nima žádná firma. Oproti Red Hatu a Suse, ktré jsou komerční a ty by asi bylo možné koupit.

D.A. Tiger aura:65

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Právě proto mě to uklidňuje.

root
root (neregistrovaný) 80.188.27.---
23. 11. 2010 12:12 Nový

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

To s tím Debianem, to je jen takové neustále omílané klišé. Debian je z hlediska vývoje méně významný contributor. Na úrovni RedHatu a Novellu je spousta velkých firem typu Intel, které v bussinessu operačních systémů vůbec nepodnikají. To by vás mělo uklidňovat mnohem víc, než nějaký Debian.

D.A. Tiger aura:65

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Máte samozřejmě pravdu, ale podle mě ne tak úplně. Podle mě mezi "páteřní" Linuxové distribuce patří právě Debian, Slackware, SUSE, Red Hat (Fedora?) a Ubuntu (ale nemusí to být 100% košer, je to jen můj dojem). Nejvíce změn kterými Linux jako celek prošel má minimálně počátky právě v nich (dovolím si trochu tvrdit, že Ubuntu je taková malá Linuxová laboratoř, i když to má své mouchy - přiznávám) a Debian je mimo to podkladem pro mnoho dalších dister. Co bude se SuSe je teď ve hvězdách a osud Ubuntu, respektivě budoucnost a další cesty Canonicalu jsou taky docela velká neznámá. Nějak nám to řídne... :-( Takže proto mě uklidňuje, že mezi těmito distri jsou i taková, která jsou plně v rukou komunity a nehrozí moc realné nebezpečí, že si je někdo prostě koupí - když nechcou chcípnout sami.

me
me (neregistrovaný) ---.187.broadband6.iol.cz
24. 11. 2010 23:14 Nový

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Temer vsechny uspesne Linuxove distribuce vychazeji z Debianu... ;-)

melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
25. 11. 2010 9:11 Nový

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Ubuntu a ???

D.A. Tiger aura:65

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Z těch co jsem jmenoval výše jen Ubuntu (a jeho deriváty). Ale těch dister co na základě Debianu vznikly je mraky. A z těch úspěšnějších mě napadá třeba :

Knoppix, Mint, DSL, Linspire

me
me (neregistrovaný) ---.187.broadband6.iol.cz
25. 11. 2010 18:49 Nový

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Corel Linux

Izak
Izak (neregistrovaný) 131.207.242.---
23. 11. 2010 14:57 Nový

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

No ale treba RedHat asi prodan nebude, ty lidi to bavi, expanduji a i kdyz je ta firma levna, nepratelske prevzeti nehrozi.

Jinak hlavni patentni ochrana neni Novell, ale IBM, kdyby vyrukoval M$ proti linuxu a IBM se to zrovna nelibilo, protoze linux potrebuje na sve mainfame (protoze rekneme si ze batchovy OS/390 neni to prave orechove na universalni veci) ... tak by M$ zjistil, ze IBM diky vecem z OS/2 Warp ma patentovanu 1/2 windows vcetene B-tree HPFS, SMB protokolu, mesaging system v jejich kernelu a mozna ze i ty jejich ACL ;-))
Mozna i TTF fonty, kdyz az do XP je mel M$ i s copyrightem IBM a labelem OS/2 ;-))

Jako ztrata Novellu zamrzi, ale popravde, SUSE jsem nemel nikdy rad, i kdyz uznavam, ze do Alsy a OO prispivali, i do toho kernelu ... kazdopadne i tak to byla vlastne jedna z mala rostoucich a hlavne vydelecnych divizi Novellu.

Steve
Steve (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 11. 2010 16:52 Nový

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Co to je to M$?

JardaP . aura:24
23. 11. 2010 17:27 Nový

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Takova stara kurva. Tim si nelamejte hlavu.

Steve
Steve (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 11. 2010 19:48 Nový

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Aha, nejspíš máte na mysli pana Stallmana. Ale u toho jsem měl dojem, že se používá zkratka RM$.

D.A. Tiger aura:65

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Paráda, jen bych si dovolil podotknout, že nebýt Stallmana, tak se tu dnes nebavíme.

A co se týče M$, naprosto souhlasím s Jardovím názorem. M$ - co se týče Linuxu a opensource vůbec - vždycky dělal maximum pro to aby si toto označení vykoledoval...

Kerala
Kerala (neregistrovaný) ---.30.broadband14.iol.cz
23. 11. 2010 18:57 Nový

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Pokud si vzpomínám, tak spor SCO-IBM úspěšně vyřešil právě Novell, lépe řečeno jím vlastněné patenty. A ty právě spadnou MS přímo do klína. Spíš to vidím na další právní bitvu, ve které MS opět bude tvrdit, že je zneužíváno jeho intelektuální vlastnictví (patenty od Novellu). MS vždy dělal právní problémy, buď jenom zastrašoval (např. RedHat) nebo přímo podal žalobu (např. Motorola). Microsoft, to je Nekonečný příběh. Dnes se nevyplácí vyvíjet SW od píky, neboť konkurence nebude čekat. Dnes se především dělají akvizice firem, které již mají hotový SW a/nebo vlastní spoustu zajímavých patentů, které se dají využít k vydírání. Viz např. vydírání Googlu Oraclem.

Kerala
Kerala (neregistrovaný) ---.30.broadband14.iol.cz
23. 11. 2010 19:07 Nový

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

Ještě bych dodal, že MS musel koupil Novell přes nastrčené prostředníky. Kdyby MS přímo koupil Novell, tak by to asi neprošlo přes antimonopolní úřad.

e.
e. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 11. 2010 19:59 Nový

Re: Zlatej Debian...

celé vlákno

neprodalo IBM nekdy okolo roku 93 SMB prave MS? MS na zaklade toho sel cestou sdilenych adresaru a naopak IBM se dala cestou aplikacnich serveru nad databazemi?

eee
eee (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
23. 11. 2010 6:19 Nový

hmmm

škoda že to IP nekoupí canonical

rooobertek aura:66
23. 11. 2010 8:03 Nový

Pridám špekuláciu

Rusi sa chcú vys_ať na Microsoft. Microsoft sa nas_al a chce riadne na_.ať na linux.
http://dsl.sk/article.php?article=10063

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.ips-ag.cz
23. 11. 2010 8:21 Nový

Linuxáři

Všichni vycházíte z liché představy, že MS se chce zbavit linuxu a Applu. Naopak, konec Applu by pro MS znamenal zásah amerického antimonopolního úřadu a nucené rozdělení MS na několik částí.
Důkazem budiž např. záchrana krachujícího Applu Microsoftem v devadesátých letech (http://www.wired.com/thisdayintech/2009/08/dayintech_0806/).
Případné sporné patenty bude MS držet pro případ, že by Apple nebo linux zlobily.

sidik
sidik (neregistrovaný) ---.client.ltnet.cz
23. 11. 2010 9:06 Nový

Stane se

celé vlákno

Kdyby si chtěl MS vzít Mono a zastavit jeho vývoj, tak by hádám nikdo neplakal.

N*
N* (neregistrovaný) ---.161.broadband10.iol.cz
23. 11. 2010 9:42 Nový

Re: Stane se

celé vlákno

Možná by neplakal, ale n* by být mohl, už jen protože pod mono běží OpenSimulator viz http://opensimulator.org/ , jinak je mi mono a C# u p* . Asi tak nějak.

Ivo Peterka aura:73
23. 11. 2010 9:09 Nový

Útok na open source.

celé vlákno

Zatím mi z toho vychází, že se jedná o útok na open source. Uvidíme, jak se to vyvine, ale Microsoft určitě nebude utrácet 450 milionů dolarů jen tak pro nic. Snaha Microsoftu napadnout open source prostřednictvím patentů je dlouhodobá, a proto lze při tomto kroku očekávat další pokus jak GNU/Linux buďto úplně potlačit, nebo dostat pod svoji kontrolu.

ip
ip (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
23. 11. 2010 12:12 Nový

Re: Útok na open source.

celé vlákno

Nastesti nema Microsoft na koho utocit. Pokud by se pokusil o utok na konkretni firmy, dopadne asi podobne, jako trollove v pripade Red Hatu.

http://press.redhat.com/2009/09/09/microsoft-and-patent-trolls/

Kerala
Kerala (neregistrovaný) ---.30.broadband14.iol.cz
23. 11. 2010 19:15 Nový

Re: Útok na open source.

celé vlákno

Je zajímavé, že 450 milionů nenajde ve svém rozpočtu IBM, Google, RedHat atd. nebo , že se nesloží. A bylo by to doma v teple.

o2
o2 (neregistrovaný) ---.emea.ibm.com
25. 11. 2010 19:30 Nový

Re: Útok na open source.

celé vlákno

IBM, Google, RedHat atd. nemají s Novellem podepsané "jakési smlouvy", o detailech kterých se pouze spekulovalo...

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
4. 12. 2010 0:49 Nový

Re: Útok na open source.

celé vlákno

A hlavně IBM, Google ani Red Hat nelicencovali své patenty, které chtěli používat k vydírání, Novellu, díky čemuž kvůli GPL podle rozhodnutí Nejvyššího federálního soudu vydírat nemohli. Takhle se jim alespoň podařilo tu smlouvu ukončit bez soudní pře.

dave_007
dave_007 (neregistrovaný) 194.15.94.---
23. 11. 2010 9:18 Nový

Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

Krasa Linuxu, videno myma ocima, vzdy spocivala v tom, ze je nezavisly, otevreny a reflektuje potreby komunity.

Vzdy jsem mel takovy nejasny dojem, ze komercializace Linuxu je neco jako svatokradez a ze komercni principy se proste neshoduji s myslenkami, na kterych je (nebo uz jen "byl"?) vyvoj Linuxu zalozen. Uprimne ale priznavam, ze je to opravdu jen dojem a ze pro nej nemam zadne racionalni vysvetleni. Jsem si vedom, ze komercializaci Linuxu v podstate nic nebrani.

Situace je ovsem takova, ze solidne profitovat z Linuxu se zatim nedari temer nikomu a otazkou je, zda je to vubec mozne. Muzete namitnout, ze je zde Redhat, Canonical a dalsi. Ano, ty firmy funguji, ale mate opravdu pocit, ze vydelavaji horentni sumy? Vite o nekom, kdo na Linuxu nejak zasadne zbohatl? Ja tedy ne! Myslim, ze Linux neni dobry obchodni artikl.

A jak to tak v zivote chodi: Silne firmy skupuji ty slabsi. I kdyby Microsoft skoupil vsechny ostatni firmy stojici za Linuxem, samotnou podstatu Linuxu to nijak ohrozit nemuze. Jen to snad radikalne omezi jeho nasazeni v komercni sfere, mozna jeho vyvoj pujde pomaleji, ale i tak si myslim, ze opravdu zase tak moc nedeje.

Petr Krčmář aura:99
23. 11. 2010 9:23 Nový

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

Jen pro zajímavost: třeba ten Red Hat má roční obrat tři čtvrtě miliardy dolarů (13 miliard korun), čistý zisk 87 milionů dolarů (1,5 miliardy korun) a má 3200 zaměstnanců. To není zrovna málo.

Miroslav Prýmek aura:58

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

Ale je potřeba dodat, že v zisku není dlouho.

petr
petr (neregistrovaný) ---.nsys.cz
23. 11. 2010 22:09 Nový

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

Je to jako plivnutí do oceánu, proti obratu a zisku Microsoftu.

Dmnt
Dmnt (neregistrovaný) ---.151.broadband12.iol.cz
23. 11. 2010 9:28 Nový

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

Znám někoho kdo zbohatl. Novell. Nebo snad nejsou dvě miliardy dolarů dost? A co hodnota Red Hatu? Osm miliard dolarů je také málo?
Osobně jsem čistě na Linuxu (resp. služby okolo) vydělal jen asi kolem dvou milionů za 6 let, takže pravda zásadní to není, ale hodí se ne? :-)

mat
mat (neregistrovaný) ---.181.broadband4.iol.cz
23. 11. 2010 19:48 Nový

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

2 miliony za 6 let vydela kazdy nouma, proboha cim se to chlubite

Shal
Shal (neregistrovaný) 88.81.71.---
24. 11. 2010 16:19 Nový

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

Když odečtete majetek a finance Novellu, tak čistý zisk je jen 700 miliónů a to už je o poznání menší číslo.

Ivo Peterka aura:73
23. 11. 2010 13:16 Nový

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

Linuxová distribuce v zařízeních TomTom (nevydělávají přímo na OS, ale je to součástí zařízení, na kterém vydělávají), Android má základ v Linuxu, spousta routerů, na kterých výrobci určitě neprodělávají, mají jako firmware distribuci Linuxu ... .

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 12. 2010 22:57 Nový

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

Nikdo z nich ale nevydělává na Linuxu. To byste rovnou mohl tvrdit, že TomTom vydělává na LCD displayích a výrobci routerů na plastech :)

D.A. Tiger aura:65

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

A ne snad?

Izak
Izak (neregistrovaný) 131.207.242.---
23. 11. 2010 15:08 Nový

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

No ono je to tim, ze Linuxove firmy neokradaji zakazniky.
Jsou proste lidi, kterym proste staci rodiny dum, uzvit 4 deti a mit na to je poslat na vysokou, jezdit v audine, usporit si na stari a vyjet si na dovelnou a smirit se s tim, ze mu nebude stat 20 porsaku v hangaru, ze nebude mit svoji jachtu, ale kazdy rok si ji na 14 dni jen pronajme a ze nemusi mit miliardy na ucte, protoze i to hovadko bozi vi kdy ma dost ... ale nekteri lide nemaji nikdy dost.

A vo tom to je, ja si disky linuxu ziji slusne, jezdim si v te audince, mam vybaveny atelier, uzivim se a jsem happy ... jako mohlo by to byt lepsi, ale tak mam vic nez potrebuji, takze si nestezuji. A to jsem jen zamestnanec.

Ivan Bibr aura:80

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

>Vzdy jsem mel takovy nejasny dojem, ze komercializace Linuxu je neco jako svatokradez a ze komercni principy se proste neshoduji s myslenkami, na kterych je (nebo uz jen "byl"?) vyvoj Linuxu zalozen. Uprimne ale priznavam, ze je to opravdu jen dojem a ze pro nej nemam zadne racionalni vysvetleni.

Racionální vysvětlení je tady:

http://www.gnu.org/philosophy/selling.cs.html

qwertz
qwertz (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
23. 11. 2010 22:15 Nový

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

co treba Mark Shuttleworth ( http://www.abclinuxu.cz/kdo-je/mark-shuttleworth ) zda se ze na linuxu se da taky vydelat

dave_007
dave_007 (neregistrovaný) 194.15.94.---
24. 11. 2010 9:43 Nový

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

Cekal jsem, ze nekdo chyti. Inu, Mark je bohaty clovek. Lec jeho bohatstvi nepochazi z Linuxu ale z obchodovani s cennymi papiry a burze. ;-)

Peter Helcmanovsky aura:65

Re: Ono se zase tak moc nedeje

celé vlákno

Co ja vim, tak Canonical je jeste porad (od zalozeni) v cervenych cislech a Mark ho dotuje. (samozrejme to tak neplanuje naporad a celou dobu probiha vyvoj Ubuntu a Canonicalu tak aby byl schopny casem vydelavat (hlavne prodej supportu a OEM licenci, nove se rysuje velka prilezitost na spenezneni v oblacich), jenom to neni tak vysoka priorita aby kvuli tomu musel radikalne smerovat vyvoj komercnim smerem a zatim buduje Ubuntu a Canonical hlavne jako znacku a komunitu a snazi se ziskat market share (na desktopu myslim dost uspesne, na serverech jeste takovou dominanci nema, ale treba to diky tomu povedomi z desktopu prorazi))

Radovan Suchánek - Od@r Elektro
Radovan Suchánek - Od@r Elektro (neregistrovaný) ---.95-103-99.t-com.sk
23. 11. 2010 9:52 Nový

situácia

celé vlákno

Všetko smeruje k tomu že Microsoft sa za každú cenu snaží pripraviť Linux o podiel a tím zvýšiť šance pre svoje postavenie. Odkúpením patentov MS iba nahráva do kariet ale najhoršie je na tom to, že sa to všetko deje bez toho, aby MS pohli prstom. Ak sa zamyslíte nad tímto, nieje to prijemné predstaviť si čo bude dalej. Nijako MS neholdujem ale stále ma sprevádza myšlienka že by sa mala Linuxová kommunita spojiť do jedného celku a touto cestou zvýšiť šance získať klientov ako aj skvalitnovať nápady pre Linux. Preto sa velmi čudujem prečo sa do tohoto všetkého nezapájajú také projekty ako Linux Foundation, Debian, Ubuntu, Fedora aby získali Novel späť do hry a udržali Linux Linuxom.
http://odar.webnode.sk

me
me (neregistrovaný) ---.187.broadband6.iol.cz
23. 11. 2010 10:24 Nový

Re: situácia

celé vlákno

Ale tak to vubec neni. MS koupil ty patenty proto, aby mohl konecne postavit OS tak, aby byl stabilni, rychly a bezpecny... ;-)

http://www.mslinux.org/

Radovan Suchánek - Od@r Elektro
Radovan Suchánek - Od@r Elektro (neregistrovaný) ---.95-103-99.t-com.sk
23. 11. 2010 10:41 Nový

Re: situácia

celé vlákno

Súhlasím, ved o tom to celé tie dlhé roky je a určiťe ešťe dlho bude :) Akurát nechápem prečo MS nezačne už konečne vyvíjať OS :)

Ivo Peterka aura:73
23. 11. 2010 13:38 Nový

Re: situácia

celé vlákno

A proč by to dělali, když to co mají jim lidé ochotně kupují? ;-)

mat
mat (neregistrovaný) ---.181.broadband4.iol.cz
23. 11. 2010 21:44 Nový

Re: situácia

celé vlákno

myslite podil na urovni statisticke chyby ?

adam
adam (neregistrovaný) 188.246.99.---
23. 11. 2010 21:52 Nový

Re: situácia

celé vlákno

linux to neni jenom desktop :)

D.A. Tiger aura:65

Re: situácia

celé vlákno

Správně by mělo být řečeno :"předpokládaný podíl" a to je ještě otázkou v jakém oboru. No třeba na serverech to asi nebude, a kapitolou samou o sobě jsou malá a přenosná zařízení, kde si taky ukousl docela slušný koláček.

Zajímavé je, že odjakživa ten systém s tím věčně omílaným "jedním procentem" Mrkwosoft tolik znervózňoval.... Možná se mýlím, ale mě připadne, že třeba Apple (nemluvím teď o uživatelích - to už je jiná kategorie) je celkem v klidu.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 12. 2010 23:07 Nový

Re: situácia

celé vlákno

Nejde o to jedno procento, to je každému ukradené. Jde o to, že Linux lze získat legálně zdarma. Když prodáváte rohlíky, a někdo jiný je začne dávat zdarma, tak asi poněkud znervózníte. Naštěstí pro MS je Linux obdobou rohlíku z pilin a hřebíků, který skoro nikdo nechce ani zdarma.

Podíl Linuxu na firemních serverech je pořád minimální. Výjimkou je internetová infrastruktura, ale tam ISP rádi použijí cokoliv, co je zdarma. Na přenosná zařízení si Linux našel cestu leda ve formě Androidu, který má s Linuxem společné leda jádro. Za použití Androidu musí výrobci platit licenční (patentové) poplatky, a ještě čelí dalším žalobám.

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
4. 12. 2010 1:03 Nový

Re: situácia

celé vlákno

I na firemních serverech je Linux velmi běžný, a to především kvůli stabilitě. Jedinou výjimkou je Exchange (který se ale pomalu přesouvá do cloudů). ISP mají velmi drahé systémy (třeba 10G optika není zrovna levná) a často využívají komerční distribuce (protože na rozdíl od Windows jsou Cisco kompatibilní).

Za Android se nic neplatí (proto tak rychle vytlačil Windows Mobile). Google na něm vydělává integraci s Ad Sense, resp. podílem na prodeji aplikací přes Android Market.

D.A. Tiger aura:65

Re: situácia

celé vlákno

"Naštěstí pro MS je Linux obdobou rohlíku z pilin a hřebíků, který skoro nikdo nechce ani zdarma."

Za to naštěstí pro MS si uživatelé za úžasný Widle a software do nich nadšeně platí, že? :-D

Pořád je otázkou proč je nervózní Mrkwosoft a ne Apple, když zrovna jemu hrozí od Linuxu mnohem větší nebezpečí (podobný systém, a - jak sám píšete - lze si jej pořídit legálně zdarma což je opravdu oproti ceně MacOs velký rozdíl, mnohem větší portabilita). ;-)

o2
o2 (neregistrovaný) ---.emea.ibm.com
25. 11. 2010 19:38 Nový

Re: situácia

celé vlákno
Peter Fodrek aura:88

Klucova informacia je kto je to Attachmate

celé vlákno

> Attachmate Corporation is owned by an investment group led by Francisco Partners, Golden Gate Capital and Thoma Bravo
http://www.prnewswire.com/news-releases/109868319.html

klucova firma je tam Francisco partners

5/22/2000 -- Advanced Micro Devices (NYSE: AMD) today announced a definitive agreement under which Francisco Partners, LP, a private equity firm focused on buyout and recapitalization investments in technology companies, will acquire 90 percent of AMD's Communication Products Division for $375 million in cash. AMD will retain a 10 percent ownership interest in the business, and also will have a warrant to acquire approximately an additional 10%
http://www.amd.com/us/press-releases/Pages/Press_Release_737.aspx

ak si k tomu uvedomime, ze dole na webe

http://www.opensuse.org/sk/

je napsiane, ze AMD, ze hlavnym sponzorom openSUSE, logicke by teda bolo, kedu SUSE kupilo AMD
a to vobec ni je nerealne,

lebo pre AMD je klucove kupit spat od Francisco partners tu sietovu diviziu, prave kvoli nastupnikom

Am79C930
PCnetTM-Mobile
Single-Chip Wireless LAN Media Access Controller
http://support.amd.com/us/Embedded_TechDocs/20183.pdf

a datum, kedy to vyslo
Am79C930 (Condensed) 7/31/1995
http://support.amd.com/us/psearch/Pages/psearch.aspx?type=2.2%3b2.3&product=&contentType=Tech+Doc+Embedded&ostype=&keywords=Am79C930&items=20

Cize AMD bude o Francisco partners kupovat nieco..

a Intel ma okrem Meego, kde je Nokia a AMD ttiez a aj Novell
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/MeeGo

ale Intel ma aj VXWorks

Intel buys Wind River; Targets software for embedded devices

June 4, 2009
http://www.zdnet.com/blog/btl/intel-buys-wind-river-targets-software-for-embedded-devices/19250

Wind River Acquires Hard Real-Time Linux Technology from FSMLabs

Acquisition of industry’s only commercially-supported, hard real-time Linux technology enables company to access broader Linux device software markets

ALAMEDA, Calif. — February 20, 2007 — Wind River Systems, Inc. (NASDAQ:WIND), the global leader in Device Software Optimization (DSO), today announced that it has acquired the intellectual property including patents, copyrights, trademarks and associated product rights for RTLinux, the software industry's only commercially-available, patented, hard real-time Linux technology developed by Finite State Machine Labs, Inc., (FSMLabs)
http://www.windriver.com/news/press/pr.html?ID=4261

Obaja hlavny vyrobcovia CPU, momentalne skupuju Linux Riesenia

Otazkou je preco uz teraz, ked zmluva na patenty na x86 plati do roku 2014-2015
http://www.amd.com/us/press-releases/Pages/amd-press-release-2009nov12.aspx

Jedina logika je, ze sa obaja pripravuju na pad x86 a tym aj Microsoftu

Pavel . aura:43
23. 11. 2010 11:40 Nový

Re: Klucova informacia je kto je to Attachmate

celé vlákno

A já si říkal, že to jméno Attachmate mi něco říká. Soft, ve kterém je provozována jedna původně terminálová aplikace pod Windows má v About: Copyright © 1995 - 1998 Attachmate Corporation.

A tak dále...
A tak dále... (neregistrovaný) ---.emea.ibm.com
25. 11. 2010 20:05 Nový

Re: Klucova informacia je kto je to Attachmate

celé vlákno

http://www.franciscopartners.com/sequoia-capital/

Sequoia Capital
Francisco Partners enjoys a preferred, long-term relationship with Sequoia Capital, one of Silicon Valley's most prominent venture capital firms. Sequoia Capital provides a proprietary source of investment ideas and strategic counsel, including highly informed insights on emerging and leading-edge technologies and industries. Sequoia Capital has also provided Francisco Partners with access to its substantial network of current and former portfolio companies, as well as its long-standing technology industry relationships.

Established in 1972, Sequoia Capital has provided early stage capital to more than 350 technology companies, including 3Com, Apple, Cisco, Electronic Arts, Google, Linear Technology, LSI Logic, Network Appliance, Oracle, Yahoo! and YouTube.

More information on Sequoia Capital can be found at: http://www.sequoiacap.com.

o2
o2 (neregistrovaný) ---.emea.ibm.com
25. 11. 2010 20:20 Nový

Re: Klucova informacia je kto je to Attachmate

celé vlákno

jinými slovy, nelze říci, kdo vlastně koupil novell a proč. jenom jedním ozubeným kolečkem celé transakce mohou být patentová práva firmy novell, která jdou prokazatelně za firmou microsoft.

Radim
Radim (neregistrovaný) ---.erlm.siemens.de
23. 11. 2010 10:36 Nový

Co ma byt?

celé vlákno

'Novell byl koupen firmou Attachmate, společností, která má čtvrtinu zaměstnanců a třetinu příjmů Novellu'

No a? Jde videt, ze programatori nemaji poneti o obchodu.

honza
honza (neregistrovaný) 165.72.200.---
23. 11. 2010 11:01 Nový

Re: Co ma byt?

celé vlákno

Rozhodne byt korporatnim zakaznikem Suse, tak bych zase az tolik nejasal, Mit par instalaci Suse, tak mi to admini predelaji za par mesicu (v pripade nejakeho nezdraveho vyvoje), ale jestlize se jedna o stovky a tisice serveru, tak to nebude levna sranda.

A Suse nedavno nabizelo zakaznikum RedHatu, ze jim pomohou s migraci RH na Suse a po dobu migrace budou platit za podporu asi polovicni ceny a budou jim podporovat i RH - ted se takovy krok zpetne muze zdat jako chybny...

Uvidime, jak to Suse pujde nadale, pokud by ztracelo podil, tak jeste vetsi dominance RH by rozhodne pro jejich zakazniky nebyla az tak dobrou zpravou.

root
root (neregistrovaný) 80.188.27.---
23. 11. 2010 12:19 Nový

Re: Co ma byt?

celé vlákno

Jestli Attachmate Novell rozdělí a rozprodá, pochybuji že o SUSE nebude mít zájěm nikdo z Linuxového businessu.

oliberius
oliberius (neregistrovaný) ---.vzp.cz
23. 11. 2010 13:44 Nový

nové jádro Windows 8 ?

celé vlákno

Můj názor je, že Microsoft hledá nové jádro pro Windows 8. Historie by se lehce opakovala - Microsoft spolu s IBM vymýšleli nový OS pak se Microsoft odtrhl a odnesl si jádro pro Win NT a je to jediné kloudné co funguje až dodnes. IBM z toho vyrobila OS/2 (škoda, že nepřežil). Mac změnil jádro - dole běží FreeBSD.

root
root (neregistrovaný) 80.188.27.---
23. 11. 2010 13:52 Nový

Re: nové jádro Windows 8 ?

celé vlákno

až na to že jádro "pobrali" z VAX VMS.

Izak
Izak (neregistrovaný) 131.207.242.---
23. 11. 2010 15:21 Nový

Re: nové jádro Windows 8 ?

celé vlákno

Ani nahodou, to je mitus jak urban legend ;-))

NT stoji na OS/2 a to jak FS, tak strukturou kernelu a mesaging system, i ten protokol SMB vlastni IBM, Microsoft workgroup je sit IBM ... takze asi tak.

Jinak ten programator, co prese s Digitalu delal prave na novem OS ktery mel nahradit VAX ... jenze se ukazalo, ze UNIX je lepsi a tak ta divize umrela, on pak vylepsil kernel OS/2 o tedhy moderni veci, jenze ty tehdy moderni veci, jako treba nesaging system pro kernel komunikaci jsou dnes zastarale, zatimco UNIX je moderni porad, teda jeste nebylo vymysleno nic efektivnejsiho.

Dukazem o tom, ze MT stoji na OS/2 je mnozstvi napisu IBM a OS/2 v binarkach od M$ ... a to uz to M$ urcite procistil, ale tak nekde zapomel ;-))) ... ono hexa cislo 7 pro NTFS neni dano nahodne, kdyz ma stjene cislo HPFS ... a cirou nahodou IBM udelal NTFS 386, ktera resila problem zniceni FS na velkych discich ... v te dobe nepredstavitelnych ... a ejhle, w2k velky disk a zniceni NTFS ;-)) ... ja jsem na to celou tu dobu cekal, kdy se to stane ... a neprisli na to ;-)))
meli sledovat i vyvoj Warpa a nej jen zustat na OS/2 v2 ;-))

Field
Field (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 11. 2010 19:26 Nový

Re: nové jádro Windows 8 ?

celé vlákno

Urban legend :-) doporučuji se nejdřív trochu předvzělat, než nám tu začnete kázat o "mítech". Nemá smysl z toho celého blábolu vypichovat jednotlivé nesmysly, takže bych to asi uzavřel s tím, že jste vyhrál cenu o hovadinu týdne :-)

hehe
hehe (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 11. 2010 18:08 Nový

Re: nové jádro Windows 8 ?

celé vlákno

jo jasne. A proto byl Microsoft zalovan za plagiatorstvi VMS, nacez se v tichosti a velmi stedre mimosoudne vyrovnal.

A to vsechno proto, ze to je jenom urban legend a pravnici Microsoftu jsou idioti. Bravo! :-)

Shal
Shal (neregistrovaný) 88.81.71.---
24. 11. 2010 16:22 Nový

Re: nové jádro Windows 8 ?

celé vlákno

A koho to ještě dneska zajímá?

volani.webnode.cz
volani.webnode.cz (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
26. 11. 2010 1:39 Nový

Re: nové jádro Windows 8 ?

celé vlákno

Mě, ale ne natolik abych se vtom pořád vyznal :D

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 12. 2010 23:18 Nový

Re: nové jádro Windows 8 ?

celé vlákno

Jasně, NT je ukradené VMS. Až na to, že VMS bylo napsané ve směsce assembleru, jazyka BLISS a později C, kdežto Windows NT jsou od kompletně psané v C/C++.
DEC měl problém hlavně s tím, že jim MS přetáhnul Dave Cutlera (kterému DEC stornoval projekt) a další vývojáře. MS to vyřešil tak, že z DEC udělal partnera a portoval NT na tuto platformu.

Ondra Satai Nekola aura:81
23. 11. 2010 14:07 Nový

Re: nové jádro Windows 8 ?

celé vlákno

Kdyby chteli menit jadro pro W8 (ocekavano 2012), tak museli zacit tak v roce 2005. Linuxovy kernel by nebyla zadna vyhra po technicke strance (co ma navic proti NT kernelu, nebo ruznym BSD? Kolik prace by dalo nad to jadro naroubovat soucasna API?) a katastrofa po strance licencni (FYI: patenty, a (C) jsou zcela ruzne veci).
Navic pokud by vazne zvazovali tak radikalni zmenu, tak maji moznost sahnout po Singularite nebo jinem projektu z domaci kuchyne. Potize se zajistenim kompatibility by byly obdobne, zisky z novejsiho a cistciho navrhu vetsi.

pedro
pedro (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
23. 11. 2010 16:51 Nový

RIP Novell

celé vlákno

Slusi se vzdat jakysi posmrtny holt Novellu pro jeho zasluhy. Vyvijet ale ruzne katastroficke vize na tema, co bude bez Novellu, je dost zbytecne.

Pokud jde o samotnou cinnost Novellu, vidim to pozitivne. Vice prilezitosti pro RedHat, pripadne nekoho noveho. To ze Novell jako firma konci neznamena, ze by se tim nejak zmenil objem byznysu v oblasti Linuxu. Proste tezkou financni situaci poslednich let neustala spousta firem, to nema s Linuxem mnoho spolecneho.

Pokud jde o ty patenty, tak se mi zda, ze spousta lidi nevi, jak funguji patentove urady. Dovolim si laicky objasnit, ze minimalne v USA si muzete patentovat, co vas napadne, kdyz si zaplatite. To ze neco ma Microsoft patentovane jeste vubec neznamena, ze jeho patenty jsou take vymahatelne. Nikdo proste pri samotnem procesu patentovani detailne nezkouma, zda jde skutecne o puvodni a originalni vytvor /treba technologii/, nebo treba o aplikaci leta znamych principu a postupu. Kdyby toto mel patentovy urad zkoumat, tak se danovi poplatnici nedoplati. Takze MS de facto nakoupil s nejvetsi pravdepodobnosti mraky nevymahatelnych pohledavek spolu s naprosto realnymi povinnosti platit za ne poplatky... K tomu si jeste pripocteme fakt, ze patent lze nejak rozumne vymoci maximalne v korporatni sfere, tj. porusili jste nas patent, vydelali jste na nem penize, my se s vami budeme soudit o to, ze tento zisk, resp. jeho cast, nalezi nam. SW patent je naprosto nevymahatelny proti OSS vyvojarum nezastitenym korporatni sferou, ty muzete pomoci hrozby SW patentu maximalne nutit vyvinout misto compress gzip.

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 88.208.88.---
24. 11. 2010 10:00 Nový

Re: RIP Novell

celé vlákno

K tomu patentovému systému je třeba dodat ještě jednu důležitou věc: Jeho vlastností je, že i když jste v právu, můžete spor prohrát, pokud má protivník mnohem víc peněz na šikovné právníky. Prostě se s vámi bude soudit tak dlouho, dokud vám nedojdou peníze.

melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
25. 11. 2010 9:25 Nový

Re: RIP Novell

celé vlákno

Hochu, hochu, ty si to predstavujes jak Hurvinek valku ...

V realnem svete staci udelat bububu, porusili jste nase patenty a zalovat budeme i vase zakazniky. A nekolik mesicu prodeje klesnou o desitky procent ...
Tolik pouceni z historie.

pedro
pedro (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
26. 11. 2010 15:44 Nový

Re: RIP Novell

celé vlákno

V realnem svete to na zaklade zkusenosti s minulymi patentovymi spory funguje tak, ze drzitel patentu udela bububu s teoretickou extremne vysokou hodnotou vznikle skody na nebo za hranici likvidace byznysu te ktere spolecnosti a hypoteticky porusitel patentu zaplati diky mimosoudni dohode licencni poplatky, ktere svou vysi nejenom ze nedosahuji ani omylem pozadovane castky, ale de facto jsou levnejsi, nez vedeni pravniho sporu na vyvraceni platnosti takoveho patentu. Tak to funguje v korporatni sfere, alespon dosud...
Ono to jinak ani fungovat nemuze, protoze cely svet vi, ze SW patenty jsou povetsinou nesmyslne a de facto nevymahatelne. Napriklad posledni vice verejne zname rozhodnuti v pripadu Bilski opet konstatovalo, ze SW patent je neplatny. Ano, na SW patentu se da za nejakych podminek a velmi docasne neco vydelat, ale to je tak vsechno. Reagoval jsem na clanek, kde se mimojine zminuje potencialni dopad akvizice Novellu na svet Linuxu a ten je proste minimalni. Nikde jsem nepoprel, ze SW patenty mohou byt pro nekoho i docela fajn byznys.
A argument o zalovani zakazniku? To je holy nesmysl, zakaznika nemuzete napadnout pres SW patent ani omylem. To je jako tvrdit, ze kdyz Vam nekdo proda kradene auto, tak Vas zavrou. Samozrejme, ze ciste psychologicky efekt takove tvrzeni mit muze, ovsem to se muzeme rovnou bavit o tom, ze poskodim danou firmu treba tvrzenim, ze ve firemnich tovarnach pracuji za nelidskych podminek male deti. To proste nema s patenty samotnymi zhola nic spolecneho.
Secteno podtrzeno, Vas prispevek vypada inteligentne, ale je to nebetycna kravina.

mido
mido (neregistrovaný) ---.ujezd.net
23. 11. 2010 17:04 Nový

vlastni linuxovy distro

celé vlákno

a co si vytvorit linuxove ditro a vyvyjet ho? :-D

JardaP . aura:24
23. 11. 2010 17:29 Nový

Re: vlastni linuxovy distro

celé vlákno

Zkusil jse se zeptat sveho psa. Pry mozna, az bude jasno a uplnek.

mido
mido (neregistrovaný) ---.ujezd.net
23. 11. 2010 19:38 Nový

Re: vlastni linuxovy distro

celé vlákno

já už něco málo zkoušim když to můžu odvodit z jineho distra jako je ubuntu z debianu mint z ubuntu. já taky zkusim neco z ubuntu a bude to zaklad gnome no uvidim jak mi to pujde.

Majoo
Majoo (neregistrovaný) 158.193.96.---
24. 11. 2010 16:09 Nový

Re: vlastni linuxovy distro

celé vlákno

no ono je možnosť založiť vlastné distro, alebo sa pripojiť už k existujúcemu
napr. náš česko-slovenský Greenie :) tiež založené na ubuntu...
alebo potom nahrabať tak 200 schopných programátorov a vytvoriť poriadné distro založené na čomkoľvek...
ak sa ti to podarí - budem len rád. a prípadne sem tam niečo pre to distro nakódim :)

melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
25. 11. 2010 9:30 Nový

Re: vlastni linuxovy distro

celé vlákno

Vyvinout vlastni distro samo o sobe neni az tak velky problem. To se da dokonce i jako solovy projekt. Ale udrzovat to pri zivote, delat podporu, etc. etc. - to uz je jina pohadka.

volani.webnode.cz
volani.webnode.cz (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
26. 11. 2010 1:43 Nový

Re: vlastni linuxovy distro

celé vlákno

Ukápla mi slza při vzpomínce na DANIX :D

mmmaaa
mmmaaa (neregistrovaný) ---.cust.termsnet.cz
23. 11. 2010 17:44 Nový

Bulvar

celé vlákno

Skoda, ze na root.cz vychazi takoveto bulvarni clanky plne spousty spekulaci a uvah zalozenych na nepodlozenych informacich.

DoD Naval Systems
DoD Naval Systems (neregistrovaný) ---.chello.sk
23. 11. 2010 20:39 Nový

Re: Bulvar

celé vlákno

To nie je ziaden bulvar. Kazdy sudny clovek uvazuje, ked vidi, ze sa nieco stalo. Ked ma Novell prava, moze s nimi nakladat rovnako ako Korejci. Tretia svetova vojna je tiez spekulacia? Jedni maju v hlave socializmus a druhy kapitalizmus. Tento boj bude vecny, ci uz medzi dvoma Koreami alebo medzi dvoma operacnymi systemami. Tak to nie je blulvar.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
23. 11. 2010 22:49 Nový

Open Suse

celé vlákno

Ze všech linuxových distribucí mi sedí pouze a jen openSuse a jeho YaST, no tak to jsem zvědavej, jak se to bude vyvíjet :-)

vks aura:33

Vrána k vráně

Dobře. Jeden nepřítel může být škrtnut; Teď ať se rozsypou i mrkváči. Jejich nedodělky/podělky už mě dost dlouho vytáčí. Kéžť by Novely též následovali Adoubové... a svěť (tedy IT svět) by byl hned o hodně veselejší.

pap
pap (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
25. 11. 2010 12:54 Nový

desktop

Všichni tu vykládají jen o svém desktopu... krom zmíněných projektů, je ale novell jedním z největších dodavatelů serverových a síťových řešení (konkrétní případ VUT - FSI desítky / stovky pc) ve kterých windows server silně proti Novellu zaostává... nejde tu na prvním místě o konkurenci v desktopovém prostředí, ale o patenty, síťová řešení

mark1516
mark1516 (neregistrovaný) 195.113.183.---
26. 11. 2010 9:25 Nový

Co by se stalo se světem, kdyby bylo možné přisvojit si každou popsanou myšlenku, činnost ... ?

svět by ovládl Jimmy Wales!!

co by se stalo se světem kdyby bylo možné si exklusivně přisvojit každou popsanou myšlenku. Co by se stalo kdyby toto právo měl i zakladatel samotné wikipedie :-) ... vlastnil by vše od vašeho spánku, přes čištění zubů, až po veškerou práci kterou děláte i to jak se dělají děti je na wikipedii popsané .. kdyby to tak jen byl patent a ne jen pouhy clanek :-) ... přesně takový chaos a trapas jsou SOFTWAROVE PATENTY

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem