Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Open-source software a jeho role pro informační bezpečnost

ded kenedy
ded kenedy (neregistrovaný) 194.212.22.---
6. 4. 2010 1:38 Nový

Re: Open-source software a jeho role pro informační bezpečnost

celé vlákno

dalsi vojtech bednar je opravdu to, co root opravdu potreboval.

samotna prvni veta je dobra perla: „Ještě před 10 až 20 lety bylo připojení k internetu spíše výjimečnou záležitostí.“

hodne slusny rozptyl… jeste pred dvaceti lety byly pocitace pomalu drevene a slapaci. za tech deset let mezi lety 1990–2000 se toho zmenilo tolik… pamatujete si jeste na msdos, T602, amipro nebo windows 3.11 a 95? dokonce i pametnici si musi cist clanky pavla tisnovskeho, aby si vzpomeli, jak se veci tehdy mely. ;-)

masters degree in pushing buttons
masters degree in pushing buttons (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
6. 4. 2010 2:23 Nový

Re: Open-source software a jeho role pro informační bezpečnost

celé vlákno

Imho ma tento clanek urcite vetsi informacni hodnotu nez clanky pana Bednare :-) Mne se clanek libil, ikdyz jsem ho cetl jen tak lehce.

V roce 1990 urcite pocitace nebyly drevene ani slapaci :-) AFAIK v roce 1991 jsem mel 386DX.

masters degree in pushing buttons
masters degree in pushing buttons (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
6. 4. 2010 2:27 Nový

Re: Open-source software a jeho role pro informační bezpečnost

celé vlákno

THE historie of pocitacu in pikčr: http://www.zive.cz/uploadedfiles/460086287.gif

Samuel Kupka aura:82
6. 4. 2010 15:26 Nový

Re: Open-source software a jeho role pro informační bezpečnost

celé vlákno

No, neviem neviem, ale zda sa mi, ze je tam niekolko nepresnosti (minimalne jedna), ktoru som si pri letmom pohlade vsimol. Quake urcite nebola prva skutocne 3D hra. Taky Descent vysiel uz v roku 1995 a ktovie, ci bol prvy.

Juha
Juha (neregistrovaný) ---.bdo-it.com
6. 4. 2010 12:47 Nový

Re: Open-source software a jeho role pro informační bezpečnost

celé vlákno

Presne. Po precteni/proskakani jsem honem listoval nahoru, abych se ujistil, ze jsem omylem neprecetl neco od Bednare. Informacni hodnota 0, namet k zamysleni 0.

Mojmír Adamec
Mojmír Adamec (neregistrovaný) 79.98.73.---
7. 4. 2010 23:52 Nový

Re: Open-source software a jeho role pro informační bezpečnost

celé vlákno

Jen malý komentář: jsem již trochu pamětník a před 20 lety (1990) jsem pracoval ve výzkumném ústavu. Počítač tam byl na mainframe a pomocí něj a Internetu se dalo přistupovat do různých vědeckých databází (chemie apod.). Pro přístup jsme si vyplňovali žádanky, od kdy do kdy u něj chceme sedět :-). E-mail byl v začátcích a opět se používal jenom pro vědecké účely. Za těch dalších 10 let (2000) se Internet opravdu hodně změnil a rozšířil. A teď (2010) si již mladší generace bez něj ani nedokáže představit život. Prostě je jenom dobré znát i ty historické souvislosti…

Ondřej Tůma aura:87
6. 4. 2010 8:48 Nový

Open Source není zdarma, a v komečním světě není vyjímečný !!

celé vlákno

„Asi by bylo vhodné se pro jistotu zmínit o zásadním rozdílu mezi open source a freeware. Obojí je zdarma,“

To samozřejmě není vůbec pravda (viz můj článek na mém blogu). A je ostuda, že něco takového se na rootu objeví.

benzin
benzin (neregistrovaný) 90.182.94.---
6. 4. 2010 9:40 Nový

Re: Open Source není zdarma, a v komečním světě není vyjímečný !!

celé vlákno

Co konkretne (vzheldem ke kontexu clanku) neni prvda, na tom ze open-source a freeware je zdarma?

Bauglir
Bauglir (neregistrovaný) 82.100.48.---
6. 4. 2010 14:28 Nový

Re: Open Source není zdarma, a v komečním světě není vyjímečný !!

celé vlákno

Třeba to, že Open Source neznamená free of charge, Open Source nevyžaduje, aby byl projekt zadarmo.

benzin
benzin (neregistrovaný) 90.182.94.---
6. 4. 2010 15:34 Nový

Re: Open Source není zdarma, a v komečním světě není vyjímečný !!

celé vlákno

No tak to bych chtel vedet ze ktere definice vychazite, protoze ja znam open-source tak jak ho definuje Open source foundation jako skutecne zadarmo vcetne moznosti si vytvorit vlastni binarni aplikaci. Kdezto tam kde je zdrojovy kod uvolnen k nahlednuti, resp. vytvroreni zaplaty a je potreba platit i nejakou dalsi licenci se nazyva shared source.

Pavel Píša
Pavel Píša (neregistrovaný) ---.dkm.cz
6. 4. 2010 16:14 Nový

Re: Open Source není zdarma, a v komečním světě není vyjímečný !!

celé vlákno

Open Source Foundation nikdy nic o ceně za SW neprohlašovala. To jí podsouváte něco, co vůbec není pravda. Kdyby to byla pravda, tak by na většinu CPU architektur neexistovalo například GCC a Binutils. Ty vznikaly ve firmě Cygnus Solutions. Přitom u jejího zakládání a předání GCC a Binutils pod jejich správu byl přímo R.M.Stallman a věděl, že firma bude od svých zákazníků za dodání stávajících a vylepšených softwarových balíků chtít slušné peníze. Ne jen za přidávané funkce a podporu, ale i za ověřenou sestavu binárek vývojových nástrojů

http://www.toad.com/gnu/cygnus/index.html

Podstatná je ta podmínka, že ten kdo obdrží podle smlouvy zdarma nebo i za relativně vysoké ceny daný software, tak má k němu stejná práva jako dodavatel a musí mu být poskytnuty veškeré zdrojové kódy, aby mohl software upravit. Zároveň k němu má stejná distribuční práva jako původní dodavatel a může ho prodávat dál, ovšem za podmínky předání shodných práv jako získal on. Přitom ovšem nemůže pro své zákazníky požadovat v jedné ceně technickou podporu od svých dodavatelů, kterou získal on.

To že tento model nejčastěji vede v rámci maximální efektivity a vzájemné kooperace k tomu, že se pokudmožno všichni snaží svojí práci na daném projektu sjednotit kolem jednoho veřejně dostupného vývojového stromu, je jen důsledek výše uvedené filozofie. Ale opravdu to není jediná cesta a nějaký požadavek FSF nebo RMS.

Takže ta původní připomínka je správná. Free Software je něco úplně jiného (nevyžaduje se předání zdrojových kódu, ale binárky jsou zadarmo) než Open Source Software (cena smluvní, avšak předání práv a zdrojáků) i když většina projektů končí nakonec v průniku FOSS (Free Open Source Software).

Milan
Milan (neregistrovaný) ---.gtsgroup.cz
6. 4. 2010 10:58 Nový

Cekal jsem nejake OSS aplikace a nasel obecne kecy

celé vlákno

FW – je postaven na dnes zcestne myslence, ze uvnitr jsou ti hodni a venku ti zli… Dnes existuji jina reseni. Zalohovani bylo dulezite i pred Internetem, podobne sifrovani dat.

ZZikm
ZZikm (neregistrovaný) ---.ctk.cz
6. 4. 2010 17:55 Nový

Re: Cekal jsem nejake OSS aplikace a nasel obecne kecy

celé vlákno

Muzete ty „jina reseni“ trosku vice rozvest?

cli
cli (neregistrovaný) 195.80.188.---
7. 4. 2010 9:44 Nový

Re: Cekal jsem nejake OSS aplikace a nasel obecne kecy

celé vlákno

ale stale je pravda ze vonku su ti zli a vnutri ti dobry, resp. povedal by som ze vnutri siete su ti lepsi ako von :)
len sme si uz zvykli na kvalitne firewally a vhodne navrhy sieti.. stale je velka hrozba utoku zo samotneho internetu, ale firewall sa za ten cas stal viac-menej neprekonatelny, preto sa utoky presunuli na podsuvanie kodu do vnutra siete, a obidenie FW napriklad socialnym inzinierstvom…

firewall napriklad nedokaze poriesit, ked niekto doma pripoji PC na siet, infikuje sa a potom pride do podnikovej siete kde sa pripoji.. firewall s tym nema ako a co urobit, ale to neznamena ze je zbytocny ;)

prave kvoli vykonnym firewallom sa cca 70% utokov na siet realizuje zvnutra siete prave cez infikovane zariadenia
cez poriadny firewall s IPS neprejde nic, stale je potrebny, akurat uz nepostacuje na kompletnu ochranu siete

Lucie
Lucie (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
6. 4. 2010 15:08 Nový

Freeware

celé vlákno

Opravdu netuším, jakým myšlenkovým postupem došel autor k takové blbosti, jako že je freeware zadarmo právě kvůli infikování něčím škodlivým. To je opožděný apríl?

talpa
talpa (neregistrovaný) ---.tabor.telecom.cz
6. 4. 2010 17:13 Nový

Re: Freeware

celé vlákno

zase tu nejaky studentik pise diplomku, nikdy neslysel o certifikaci software napr. softpedii,bodove shrne obecne zname pravdy a mysli si ze je clanek prinosem. Lidi prestante blbnout, neco Vam to dalo?

johny
johny (neregistrovaný) 212.47.15.---
6. 4. 2010 16:25 Nový

me je to jedno

celé vlákno

to je nejcastejsi odpoved kterou na upozorneni na potencialni nebezpecnost nekterych aplikaci slychavam, dokud nebudou lide dostatecne IT vyspeli, bezpecnostni problem zde vzdy bude… bohuzel

benzin
benzin (neregistrovaný) 90.182.94.---
7. 4. 2010 13:14 Nový

Re: me je to jedno

celé vlákno

Lide se nekryji proti rizikum, ktere chapu jako male. Napriklad ja dodnes nenosim pistoli a nekoupil sem si volvo, ale starou felicii, takze sance ze mne nejaky kamijon rozmazne je nemala. Nekoupil sem si ani bezpecnostni dvere a auto mam zaparkovane na nehlidanem parkovisti (a uz mi ho i vykradli).

Kde radite IT rizika co se tyce velikosti skod a pravdepodobnosti?

P.S.: Ja mam za to ze valna cast ceskych spolenosti utrpi behem roku vice skod v jinych oblastech, ktere by mohly mit lepe zabezpecene, nez je IT.

Mat
Mat (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
6. 4. 2010 16:43 Nový

Open source je zadarmo

celé vlákno

Prestante slovickarit, 99.90 OS je zdarma .. Presto jej temer nikdo nepouziva :-)

beer
beer (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
6. 4. 2010 19:48 Nový

Re: Open source je zadarmo

celé vlákno

vracim: 99.9 SW je placena… Presto za nej temer nikdo neplati ;)

Mat
Mat (neregistrovaný) ---.181.broadband4.iol.cz
6. 4. 2010 20:13 Nový

Re: Open source je zadarmo

celé vlákno

Mozna asocialni uhraci ne, ja mam vsechno legalni..

.
. (neregistrovaný) ---.cust.selfnet.cz
6. 4. 2010 23:43 Nový

Re: Open source je zadarmo

celé vlákno

Mozna proto to slovo temer.

pht
pht (neregistrovaný) ---.spatium.org
6. 4. 2010 17:14 Nový

Re: Open-source software a jeho role pro informační bezpečnost

celé vlákno

Tak tenhle článek je naprosto povrchní kravina ve stylu „notová osnova, nožičky, závěr“.

talpa
talpa (neregistrovaný) ---.tabor.telecom.cz
6. 4. 2010 17:20 Nový

Re: Open-source software a jeho role pro informační bezpečnost

celé vlákno

jj, jsem rikal studentik pise skolni referat, nulova informacni hodnota plno obecnych pravd a logicke vyusteni ktere nikomu nic nedava nebere, ale prinasi to jednicku panu skrabalovi.Neni to pribuzny toho naseho stareho dobreho Bednare?

NN
NN (neregistrovaný) 95.85.208.---
6. 4. 2010 17:35 Nový

Re: Open-source software a jeho role pro informační bezpečnost

celé vlákno

Vy asi ještě nevíte, že Mojmír Adamec je pseudonym ! :-)

talpa
talpa (neregistrovaný) ---.tabor.telecom.cz
6. 4. 2010 17:47 Nový

Re: Open-source software a jeho role pro informační bezpečnost

celé vlákno

asi se vsadil ze ho nikdo nepozna kdyz napise neco pod jinym jmenem a smula :)))

talpa
talpa (neregistrovaný) ---.tabor.telecom.cz
6. 4. 2010 17:50 Nový

studentik

celé vlákno

Jsem rikal, je to studentik ted jsem se podival na jeho stranky. Verte nebo ne ale jukl jsem se az ted, pote co jsem ho odhalil :D

http://www.labo.cz

ded kenedy
ded kenedy (neregistrovaný) 158.194.80.---
6. 4. 2010 18:35 Nový

Re: studentik

celé vlákno

na ty stranky jsem se ze zvedavosti podival… ale prislo mi to jako nejaka podivna casoprostorova anomalie, ktera vypada jako cervi dira do internetu z roku 1995…

Mojmír Adamec
Mojmír Adamec (neregistrovaný) 79.98.73.---
3. 6. 2010 16:28 Nový

Re: studentik

celé vlákno

Sorry za opožděný příspěvek, ale máte pravdu – píšu pod svým vlastním jménem, www.labo.cz jsou moje stránky a za nic se nestydím.
Nejsem studentík, pracuji dodnes v IT a již dost let na to, abych si udělal vlastní názor.
Pokud někdo z diskutujících může říct, že provozuje vlastní komerční web server již z doby před rokem 2000, tak ho mohu uznat jako zkušeného. Ale souhlasím, stránky serveru jsou poněkud „anachronické“, protože se již nezabývám programováním, ale IT architekturou. JavaScript už pomalu zapomínám :-).
Každopádně ale děkuji za všechny příspěvky v diskuzi – od toho taky diskuze je!
Spoustě věcí jsem se také přiučil a tak přeji všem jen to nejlepší…

www TurZin.Cz aura:23
6. 4. 2010 21:41 Nový

NWO-moc nema vlastnik, ale ten kdo je schopen ovladat pripadne zastavit

celé vlákno

[QUOTE]
Při masivním použití komerčního software ve státních institucích lze jediným příkazem ze strany dodavatele zcela paralyzovat činnost těchto institucí
[/QUOTE]
Novy svetovy rad v podani bankeru bude prave takto vypadat, bankeri nebudou mit vsude svou imperialni armadu, ktera by nasilim zajistovala bezpecnost – tak jak predvadel jejich agent Hitler, stejne jako si najednou vsichni lidi nevyberou svoje penize z podvodnych FIAT bank, tak se jim najednou nevzbouri vsechny kolonie. Globalni armada podvodem vytvorenych Spojenych narodu, po vrazde a likvidaci konkurencni „Ligy narodu“, za kterou dostala carova rodina a frantisek ferdinand kulku, lide v drazdanech 10 000 stupnu celsia a my tady v cesku 40 let komunismu, nebude muset zasahovat najednou proti vetsimu mnozstvi vzbourenych kolonii. Bude navzajem drzet v sachu jednotlive hrace ( Cinu obsazenim ropy na blizkem vychode napriklad ) Mimochodem Bill Gates, nejbohatsi clovek na svete [podle ceske sionisicke-zlociny maskujici televize [nejbohatsi lide na svete jsou kralovna a necekane rothshildi]] sam pochazi z rodiny bankeru a jako duveryhodna osoba dostal volne misto na zelene louce. Tem lidem jde a vzdycky slo o kontrolu, nic jinyho je nezajima, moc dobre vedi, ze pokud se jim to nekdy utrhne, lide vytvori skutecny Norimbersky tribunal, na jehoz konci bude britska aristokracie v cele s kralovnou a Rothshildovym London City v nejlepsim pripade dozivotne ve vezeni.

Kontrola ropy nespociva v tom kdo ji vlastni, ale kdo je schopen ji zastavit. Viz saskarna Zbigniewa Brzezinskeho (obamova poradce, kterej se sam chlubi tim jak je krutej a jak dostal rusy to valky v afganistanu[jo necekane nebyli zli rusi jak tvrdi TV]) a utahovani kohoutu na Ukrajine.

Jak zajistit bezpečnost při informační válce [3. Šifrování]
Rothshildi a kralovna vzdycky cetli uplne vsechno od dob spojeni Rothshildu s Taxisem a Thurnem, ktery mel monopol na postovni spojeni. K cemu tady asi postavili celej Echelon a ty nekolika patrovy pocitace. Nebudte najivni, nemate predstavu proti jake sile stojite.

[4. Použití software, které je důkladně prověřeno]
Aha, pokud mozno nejakou komisi volenou parlamentem ( prasatama z CSSODS analne-spelologickeho cirkusu )

Je tady novinka, vadi jim svoboda slova na internetu, budou postupovat podle staryho osvedcenyho planu, problem reaction solution, ten INTERNET KILL SWITCH, co ted dostal Obama neni pro srandu kralikum, to presouvani zbrani a obsazovani pozic -ACTA agreement, je priprava na uder, potrebuji uz jen vhodnou situaci, aby to mohli spustit, k tomu je potreba koordinovat ostatni hrace. Jak den po 11 zari ta schuzka v Moskve. Ten Obama co tady bude zitra s tim bankovnim urednikem z Ruska mozna krome oficialnich blabolu o jadernym odzbrojeni budou resit uplne neco jinyho.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem