Ušetřete

Hlavní navigace

Názory k článku
Open-Xchange Server 5 (první část)

Abraxis
Abraxis (neregistrovaný)
5. 1. 2006 0:55 Nový

Reklama?

celé vlákno
Je to urcite zajimavy produkt, ale oznacil bych ho jako "PR" clanek, ne jako normalni clanek (preci jenom je to ciste komercni reseni).

Tim nechci rict, ze si o tom rad neprectu a ze jsem o tomto reseni doposud nevedl.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 1. 2006 1:11 Nový

Re: Reklama?

celé vlákno
Souhlasim, je to jasny PR. Pokud bude jako PR oznacen, nemam nic proti. Opet hanim redakci roota. Neprofesionalita!
Pavel Hradecky

Re: Reklama?

celé vlákno
Je pravda že v článku to není uvedeno, ale existuje od tohoto produktu i GPL verze volně ke stažení.
Abraxis
Abraxis (neregistrovaný)
5. 1. 2006 4:03 Nový

Re: Reklama?

celé vlákno
OK, pak beru vse zpet - uz jsem to nasel: http://mirror.open-xchange.org/ox/EN/community/

Ale bylo by dobre to v clanku zminit a taky zminit, cim se to lisi od komercni verze (krome podpory apod.)
Tomáš Krause aura:89

Re: Reklama?

celé vlákno
Já bych jen dodal, že recenze komerčního SW != se PR článek
Kero
Kero (neregistrovaný)
5. 1. 2006 11:01 Nový

Re: Reklama?

celé vlákno
K recenzi mi zde chybí především informace z reálného provozu, pamatuji se na několik komentářů, které o nasazení říkaly, že je to dost katastrofa. Je to sice už size trochu déle, ale tohle je trochu málo. U nadpisu je "první část", tak snad příště.
Andilek
Andilek (neregistrovaný)
5. 1. 2006 14:08 Nový

Re: Reklama?

celé vlákno
Nemate pravdu, OpenExchange je jak komercni, tak opensource produkt. Rozdily jsou, ale ne zase tak velike.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 1. 2006 1:09 Nový

mrzacke vety

celé vlákno
Mam potiz porozumet nekterym vetam z clanku, za vsechny uvedu dva priklady:

> OX nabízí rozšířenou funkcionalitu o řešení týmových projektů

Myslena je asi funkcionalita tykajici se reseni tymovych projektu.

> Jsou ale i části, které se dají využívat jako prospěšné, a u spojení s Exchange nefungují.

Rec je zrejme o castech, ktere lze s uspechem pouzivat a ktere predstavuji vyhodu oproti konkurencnimu Exchange.

Cenim snahu autora propagovat alternativni produkt, ale hanim redakci roota, ze pusti takove zkomoleniny na verejnost.
Věra Rybářová

Re: mrzacke vety

celé vlákno
Dobrý den,
První větu jsem opravila na "rozšíření funkcionality", aby byla jasnější. S druhou větou je ale potíž - protože "používat něco s úspěchem" má trochu jiný význam než "využívat to jako prospěšné". V druhé polovině Vašeho návrhu je významový posun ještě markantnější. Nemohu zasahovat do významu textu v takovém rozsahu. Gramaticky je věta nicméně v pořádku.
děkuju za dodatečnou jazykovou kontrolu. :-)
Korektorka
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 1. 2006 1:38 Nový

Re: mrzacke vety

celé vlákno

OX nabízí rozšířenou funkcionalitu o řešení týmových projektů. Jsou ale i části, které se dají využívat jako prospěšné, a u spojení s Exchange nefungují.

Cenim si Vasi reakce, bohuzel jsme si asi neporozumneli. Predesilam, ze nejsem lingvista, reaguji jen na zaklade sveho elementarniho jazykoveho citu.

V prvni vete me zarazi vazba "nabizet neco o" (nevhodne pouzivani predlozky "o" je zrejme dnes uz soucasti manazerske a politicke novoreci), ve druhe vete se pak objevuje velice podivne spojeni "vyuzivat jako prospesne". Lze napriklad "pouzit kamen jako primitivni kladivo" (tedy namisto kladiva), ale nikoli uz vyuzit. Navic ve vete schazi to "kladivo", tedy podstatne jmeno. Posledni cast vety "a u spojení s Exchange nefungují" lze pak ve srovnani se zminenymi paskvily klasifikovat jen jako slohovou neobratnost.

Intimnejsi vztah k jazyku ceskemu preje vsem
OldFrog

Pavel Hradecky

Re: mrzacke vety

celé vlákno
Doporučuji aby jste napřed napsal nějký článek, když tak velmi dobře umíte skládat věty.
Ono poskládat slova do vět, tak aby se věta líbila všem zřejmmě asi nepůjde, neboť každý má trochu jiný cit.
Holé poskládání slov do vět vám nezajistí obsahové a věcné sdělení informací pro čtenáře. Důležitá je ona znalost nebo informace, kterou chcete sdělit čtenářům.
Bohužel jsem od Vás zatím žádný článek nenašel.
Ondrej OldFrog Nemecek aura:100

Re: mrzacke vety

celé vlákno
Vsak take apeluji predevsim na korektora, nebot soucasti jeho prace je odhalit zjevne slaba mista v clanku. Neminim znevazovat praci autora ani korektora. Oba jiste chteji publikovat clanky na co nejlepsi urovni - obsahove i jazykove. A prave proto jsem se ozval. Priste tak ucinim primo na adresu autora a adresu redakce, bude to vhodnejsi.

Co se tyce onoho jazykoveho citu - jiste, kazdy ma cit trochu jiny. A je to dobre, protoze jazyk zije do te doby, dokud je pestry, promenlivy, plny zargonu a variaci. Problem nevidim v tom, kdyz se cit lisi od spisovne oficialni formy, problem vidim v tom, kdyz cit schazi uplne. Uvedene dve vety napadne pripominaji vysledek pocitacoveho prekladu z ciziho jazyka. A to uz nepovazuji za pestrost jazyka, to povazuji za jeho redukci. Jiste, lze se omezit, nikomu tuto svobodu neberu. Osobne se s tim vsak neztotoznuji.
Věra Rybářová

Re: mrzacke vety

celé vlákno
Bohuzel jsem se k odpovedi nedostala drive, takze budu vicemene odpovidat na Vas predchozi prispevek. Kdyz jste presneji konkretizoval, co Vam na onech vetach vadi, mohu Vam vysvetlit lepe, jak je gramaticky vnimam.
Ono spojeni, ktere se Vam nelibi, nezni "nabizet neco o", ale "Rozsirit neco o", respektive presneji "Nabizet rozsireni o". Predlozka o se nevztahuje k nabidce, ale k onomu rozsireni, a tedy je pouzita spravne.
Druhe spojeni "vyuzit jako prospesne" je obsazeno ve vete vedlejsi, jejiz podmet je vyjadren v ji predchazejici vete hlavni. Podmetem je tedy slovo "casti", tedy nevyslovene "ony". Navic se nejedna o kladivo, tedy o tupy predmet, kterym se pouze tluce, ale o cast pocitacoveho programu (nebo aplikace, nebo jak by se to dalo jeste nazvat jinak). Vzhledem k tomu, ze takovy program ma do jiste miry svuj vnitrni svet a probihaji v nem skryte procesy (na rozdil od kladiva), nepouzivam program, ale spise vyuzivam jeho prednosti a vlastnosti ke svemu prospechu. Rozumim ovsem tomu, ze na tuto vec muzete mit vlastni nazor, tady opravdu zalezi na individualnim vykladu. O posledni diskutovane frazi, tj. fungovani s Exchange, plati castecne neco podobneho.

Nerada bych, abychom zabredli do neplodnych sporu. Proto bych Vam rada slibila, ze se v budoucnu vynasnazim, abyste i Vy byl se znenim clanku spokojen.

P.S. Nepise se "rozumnet", ale "rozumet", protoze v 3.os.j.c. "rozumi".
Ondrej OldFrog Nemecek aura:100

Re: mrzacke vety

celé vlákno
> Predlozka o se nevztahuje k nabidce, ale k onomu rozsireni, a tedy je pouzita spravne.

Uz rozumim - OX nabízí funkcionalitu rozšířenou o řešení týmových projektů. S puvodnim slovosledem jsem vetu jednoduse nepochopil, vyznamove ani gramaticky.

> Druhe spojeni "vyuzit jako prospesne" je obsazeno ve vete vedlejsi, jejiz podmet je vyjadren v ji predchazejici vete hlavni. Podmetem je tedy slovo "casti".

Ano, podmetem jsou "casti", to je jasne. Nicmene veta "casti se daji vyuzivat jako prospesne" mi prijde skutecne dosti toporna, predevsim spojeni "jako prospesne". Naopak obhajobu slovesa vyuzit prijimam bez vyhrady.

Dekuju za upozorneni na "rozumet" a preji uspesnou korektorskou praci,
OldFrog.
Lada
Lada (neregistrovaný)
5. 1. 2006 7:35 Nový

Novell NetDrive, jine groupwary

celé vlákno
Novell NetDrive je sice dostupny zdarma, ale v licencnim ujednani se pise, ze jej muzete pouzivat pouze pokud mate legalne Novell (tusim 6). Nejlepsi z groupware, ktere jsem zkousel mi prisel eGroupWare - ma hodne modulu - urcite vice nez Open-Xchange. V Open-Xchange chybi treba Wiki nebo TTS. V eGroupWare je ale pouze cast prelozena do cestiny - ale zase mate primo modul pro prekladani.
Pavel Hradecky

Re: Novell NetDrive, jine groupwary

celé vlákno
Ano NetDrive na zdojích Novellu jsem uvedenou licenci skutečne našel, ale například na www.stahuj.cz je NetDrive uveden jako freeware. Tak tedy free software pro mapování WebDav je Open Source iFolder Project na www.ifolder.com.
Co se týče počtu modulů vím, že existuje mnoho jiných groupware které mají v základu více funkcí. Cílem nebylo najít groupware s co nejvíce funkcemi, ale s co nejvíce podobnými funkcemi a chováním k Microsoft Exchange. Jinak do OX lze integrovat výše zmíněné moduly pomocí postraního menu úpravou souboru external.conf
ib
ib (neregistrovaný)
5. 1. 2006 9:12 Nový

Re: Novell NetDrive, jine groupwary

celé vlákno
Pokud by nekoho zajimala licence k NetDrive: http://homes.jcu.edu.au/~ccscb/netdrivelicense.txt

ad eGroupware: nezkousel jsem ho, ale pocet modulu jeste nemusi hovorit o kvalite produktu... zakladni fce umi oba "baliky" stejne, reseni od novellu, nebo i GPL varianta na me pusobi kompaktnim a sladenym dojmem (az na e-mail, ktery je asi problem do portalu integrovat nebo co), egroupware jako maringotka na pouti. Ale treba zdani klame.

Podle toho co jsem se docetl, tak pokud clověk chce pouzivat MS Outlook oproti eG, tak ma k dispozici resení oznacene jako "Ready for pre-alpha and testing." (http://www.egroupware.org/index.php?page_name=&category_id=38&wikipage=Outlook+Integration). Tudíz me (resp. nase manazery) eG nezajíma. To uz vypada lip opengroupware...

Co se tyce alternativ, spis by me zajimalo srovnani OX a Merak Mailserveru. Ma nekdo zkusenost?
Pavel Hradecky

Merak mailserver a Kerio Mail server

celé vlákno
Co se týče dalších alternativ fungujících na linuxu s možností nasadit místo Microsoft Exchange tak o om budou články připravené po skončení tohoto seriálu.
Merak - dobrý poštovní systém, nevhodné groupware při použití Outlooku
Kerio - jednoduchý a spolehlivý poštovní systém, elegantní řešení při spojení s Outlookem pomocí MAPI
Bohužel obě řešení jsou pouze komerční bez GPL verze co s týče Linux komunity. Naopak pro manažery a podniky to vůbec nevadí.
Tomáš Krause aura:89

Re: Merak mailserver a Kerio Mail server

celé vlákno
ad Kerio - docela se mi líbilo, ale má jednu zásadní chybu - nepodporuje v kalendáři privátní události, takže když nasdílíte kalendář a máte tam události označené jako privátní, vidí je každý v plné parádě, což je nepoužitelné. Není mi moc jasné, jak je možné, že to nikomu nechybí, ale je to tak.

Funkce by údajně měla být přidána, ale termín se mi z Keria nepovedlo získat (mají zákaz slibovat - což chápu :)
temporary
temporary (neregistrovaný)
8. 1. 2006 14:48 Nový

Re: Merak mailserver a Kerio Mail server

celé vlákno
S Kerio Mail serverem ma jenom velice pozitvni zkusenosti. Pokud jsme reportovaly bug, byl hned v dalsi verzi opraven.
Pavel Hradecky

Re: Merak mailserver a Kerio Mail server

celé vlákno
Zde se nejedná o bug, jde o vlastnost. Tuto vlastnost bohužel kvůli zjednodušení práce uživatelů nemá mnoho groupware systémů.
jirkaz
jirkaz (neregistrovaný)
11. 1. 2006 0:59 Nový

Re: Merak mailserver a Kerio Mail server

celé vlákno
Merak má nějaké problémy s groupware modulem? Nabízí to jako alternativu k MS Exchange mělo by to prý spolupracovat dobře ... ? Nějaké negativní zkušenosti?
Pavel Hradecky

Re: Merak mailserver a Kerio Mail server

celé vlákno
Problémy u Meraku byly ohledně konektoru v Outlooku. Uživatelé si stěžovali problémy s českými názvy složek v Outlooku.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 4. 2007 16:24 Nový

Re: Novell NetDrive, jine groupwary

celé vlákno
Vyzkoušejte na Root.cz
Uživatelský profil
Diskusní fóra
Rubriky, Nálepky, Seriály
Slovníček pojmů
Tutoriály
Píšou jinde, Kalendář akcí
Hlídač
Novinky e-mailem (Newsletter)
Butik – trička, mikiny, tanga
Postranní lišta do Mozilly
Reklama na Root.cz
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 4. 2007 16:24 Nový

Re: Novell NetDrive, jine groupwary

celé vlákno
Vyzkoušejte na Root.cz
Uživatelský profil
Diskusní fóra
Rubriky, Nálepky, Seriály
Slovníček pojmů
Tutoriály
Píšou jinde, Kalendář akcí
Hlídač
Novinky e-mailem (Newsletter)
Butik – trička, mikiny, tanga
Postranní lišta do Mozilly
Reklama na Root.cz
a1
a1 (neregistrovaný)
5. 1. 2006 10:34 Nový

thunderbird & LDAP

celé vlákno
thunderbird uz umi editovat kontakty v LDAP adresari ?
NaiL
NaiL (neregistrovaný)
5. 1. 2006 13:37 Nový

Re: thunderbird & LDAP

celé vlákno
pokial viem zilla nie, takze tb asi tiez nie :((
benzin
benzin (neregistrovaný)
5. 1. 2006 11:19 Nový

Co LotusNotes

celé vlákno
Neni snad LotusNotes jednim nejrozsirenejsich? Nebo se jedna o neco jineho? Myslel sem ze v tom mam jasno, ale asi nemam :(
Petr
Petr (neregistrovaný)
5. 1. 2006 12:47 Nový

Re: Co LotusNotes

celé vlákno
jestli je (nej)rozsirenejsi nebo ne neresim. Mas tam postu, kalendar, databaze ... Neni spatny, administruju ho na nekolika />20/ serverech. Kdyz je system /win, lin, solaris/ a LN server odladeny, je to pohoda. Nejlip mu je na solarisu. Klient je bohuzel jen pro windows a sliby ze bude portovanej do linuxu se ukazaly jako nepodlozene. Navic klient verze 6 pod wine nejede stabilne. 5kovs verze s 6kovym serverem jaksi neni uplne idealni kombinace. Provozovat klienta pod vmware sice jde a to perfektne, ale asi to take neni to prave orechove pro kazdodenni pouzivani BFUcky. Ted vysla verze 7 a trend na websphere je jasnej. Casem to skonci tak, ze jedinej nutnej program bude web prohlizec. Klient pro adminy bude zase jen pro windows. No a tady se resila verze groupware s klienty na linuxu .....
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 1. 2006 13:58 Nový

Re: Co LotusNotes

celé vlákno
no prave, zatim vsechna reseni, ktere jsm videl, LN nevyskocily ani nad ponozky. Skoda. Ta spoluprace serveruu v LN a moznosti replikaci..., agenti..., klient nezavisly na serveru...., moznosti tvorby vlastnich "databazi" ci "aplikaci" fnuk, chtel bych to i na Linuxu. A ne v nejnovejsi verzi, staci mi i ta prastara.
jjjjj
jjjjj (neregistrovaný)
5. 1. 2006 21:30 Nový

Re: Co LotusNotes

celé vlákno
nechapem preco tu LN tak ospevujete. ja ho z duse nenavidim. je strasne skaredy, v mnohych pripadoch je uzivatelske rozhranie ako z roku 5. a web mail rozhranie? no proste grc
NaiL
NaiL (neregistrovaný)
5. 1. 2006 13:39 Nový

oplati sa to precitat?

celé vlákno
zdravim lidi :)

rozbehal som ox 0.8.x uz niekolko krat na roznych distro, tak neviem ci sa mi ten clanok oplati precitat, oplati? :)
to je jedno
to je jedno (neregistrovaný)
5. 1. 2006 14:02 Nový

Re: oplati sa to precitat?

celé vlákno
neoplatilo se ti ani sem psat, pro Tebe je to ztrata casu
arn
arn (neregistrovaný)
5. 1. 2006 17:01 Nový

Re: oplati sa to precitat?

celé vlákno
ma nekdo zkusenosti s gpl groupware pod linuxem proti windows klientum a pda
konkretne kolab2 openexchange org a hula atd...
a jejich porovnanim
Ge Bu aura:94

Offline

celé vlákno
Absolutně o tom nic nevím a tak se ptám: Umí to synchronizaci mezi lokální stanicí (notebookem)?
Dejme tomu, že mám notebook, kde mám data (emaily, kontakty, ...) uložená lokálně. Po cestě vlakem si napíšu nějaké mejly, přidám lidi do kontaktů, vytvořím novou událost v kalendáři. V práci mi zase do pracovního adresáře přidají nové kontakty. Když pak v práci připojím notebook zasynchronizuje se mi to?: odejdou mejly, do systému se mi nahrají moje nové kontakty a události a do mého PC se stáhnout nové pracovní kontakty.

Tedy mám na mysli práci offline bez sítě.
Pavel Hradecky

Re: Offline

celé vlákno
Umí, záleží to na operačním systému a klientovi nainstalovaném na PC. Podpora offline pošty je u většiny poštovních klientů s možností nastavení IMAP a offline složek. Velmi dobře toto zvládá Thunderbird, Evolution, Kmail. Kontakty, kalendář a úkoly jsou pro offline práci podporovány v Outlooku s konektorem pro Open-Xchange (pouze placená verze, není GPL) nebo Kontact na linuxu v KDE.
Takže je možno pracovat připojen a nepřipojen. V případě, že nejste připojen jsou určitá omezení při zjišťování plánu ostatních uživatelů.
temporary
temporary (neregistrovaný)
8. 1. 2006 14:56 Nový

umí česky ?

celé vlákno
Všim jsem si, že jste překladatelem OX. Takže jste tou nejvhodnější osobou, která dokáže posoudil jak je na tom OX s lokalizací.
Pavel Hradecky

Re: umí česky ?

celé vlákno
Ano umí, ale není to na 100%. Někde je to chybou překladu, pracujeme na tom 3 a občas se spleteme. Pak některé systémové hlášení nejdou přeložit. Poslední problém je někdy s zobrazením data v zadávacím poli ve formátu MM/DD/RR a ne jak je u nás zvykem DD/MM/RR. Takže česky umí tak z 99%.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem