Hlavní navigace

Názory k článku Grafická knihovna OpenGL (23): korektní otexturování

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 12. 2003 13:13

    xXx (neregistrovaný)

    upravil sem program 3 tak, aby se dalo bodem vyjet z toho ctverce a pokud vyjedu doprava, nebo nahoru, tak se textury opakuji, ale pokud doleva nebo dolu, tak se tam zobrazuji docela zmatky. usuzuji z toho, ze opengl pocita jako pocatek bod vlevo dole. zajimalo by me, jestli je to neopakovani textur pri zaporne pozici bodu v texture standardni, nebo mam blbej ovladac.

  • 11. 12. 2003 10:55

    Pavel Tišnovský (neregistrovaný)

    1. v programech je pocatek opravdu nastaveny vlevo dole. Samozrejme si to muzete zmenit pomoci funkci glTranslatef() a glRotatef().
    2. podle specifikace OpenGL se pri povolenem opakovani textur bere v uvahu pouze zlomkova cast cisla, cela cast je ignorovana. Pro kladna cisla je to tim padem jasne, protoze zlomkova cast je v rozsahu 0.0-1.0. U cisel zapornych je to osemetne, na mnoha konfiguracich to funguje, na nekterych asi ne. Asi opravdu zalezi na ovladaci.